چرایی❓ و اهمیت خرید کتاب📓 جعبه سیاه🗃
خرید کتاب جعبه سیاه و خواندن آن را به همه کسانی که به #تاریخ ایران و ناگفتههای رژیم #پهلوی از زبان خودشان علاقه دارند توصیه میکنیم.
💫از جمله ویژگیهایی که در #جعبه_سیاه بررسی میشود:
🔅ویژگیها و ماهیت درونی رژیم پهلوی
🔅اقدامات و کارها و تصمیمات حکومتی
🔅بررسی برخی نکات شاخص شخصیتی خاندان پهلوی
🔅اشاره به فساد اخلاقی درباریان با ذکر اسناد از زبان خودشان
🔅ضعفهای اداری و حکومتی و بیکفایتی شاه و درباریانش در اداره کشور و وابستگی به بیگانگان
🔅عقبماندگی کشور در همۀ عرصهها از جمله بهداشت و عِلم.
#جعبه_سیاه
#راجی
کتاب #جعبه_سیاه 🗃 نگاهی نو انداخته است به یادداشتهای📝 امیر اسدالله علم که سید محمدحسین راجی، چاپ اول آن را با همکاری انتشارات معارف در سال ۱۳۹۹ روانه بازار کرده است.
📖📚📖📚📖
خاطرات و یادداشتهای 📝 عَلَم توسط خودش به صندوق اماناتی در اروپا سپرده شده.
این یادداشتها سالها بعد توسط علینقی عالیخانی، وزیر دارایی او، در خارج از ایران ویراستاری شده و نشر 📠 یافته است.
از این رو، این اثر از شائبۀ دخالت فرآیندهای سیاسی در تولید و انتشار، بهدور مانده است.
کتاب #جعبه_سیاه به بررسی این خاطرات به صورت موردی و عنوانی میپردازد و به اسناد و یادداشتها استناد میکند.
نثر کتاب بسیار روان و راحت است و ژانر تاریخی از نوع تاریخ انقلاب اسلامی دارد.
ــــــــــــــ🗃ــــ📚ــــ🗃ـــــــــــــ
از مسائل مهم بررسیشده در کتاب #جعبه_سیاه، (سوء مدیریت و شیوه دیکتاتوری دولتمردان) در رژیم پهلوی است.
عَلَم در کتاب جعبه سیاه خاندان پهلوی را نیز بررسی میکند. او درباره #رضاشاه میگوید: «از ترس اینکه غربیها به او عقبافتاده نگویند، دست به هر اقدامی میزد. حتی ناموس خودش را سربرهنه به نمایش میگذاشت.»
ملکه مادر با وجود سن زیادش اشتهای سیریناپذیری در #رفاهطلبی داشته است. اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی محمدرضا، به دورویی و جمع مال شهره بود و بسیار شیفتۀ قدرت بود.
فرح پهلوی، همسر شاه، که از ویژگیهای شاخصش عوامفریبی را نام برده است. گرچه اقدامات زیادی در اختلاس و فساد اقتصادی نیز دارد.
#جعبه_سیاه
#راجی
📚پویش کتب:
📓روزی که عمه خورشید مرد
و
📓جعبه سیاه
همراه با ارسال رایگان+۲۰٪تخفیف🤩
🎊 از بین خریداران به قید قرعه:
🎁به نفر اول ۱۰۰ هزارتومان
🎁نفر دوم ۸۰ هزارتومان
🎁و نفر سوم ۵۰ هزارتومان اهدا میشود
✨فرصت شرکت تا ۲۱ بهمن ماه
خرید از طریق ایتا👇🏻
@ketab98_99
یا سایت نمکتاب👇🏻
http://namaktab.ir/
#پویش
#پویش_بهمن
[@namaktab_ir]
❤️ نمایشگاهی از انارهای تولیدی باغبان متن نگار👇
@Anarstory535
🔸 برای ثبت نام حتما فرم رو پر کنید.👇
https://survey.porsline.ir/s/qr10CbJt
قبل از شروع برنامه خانم مولاوری بنده را بدون هیچ دلیلی در توییتر بلاک کرد.
در ابتدای برنامه هم خانم شجاعی کارشناس قبلی جهان آرا را تهدید به شکایت کرد.
اواسط برنامه هم هر دو نفر برنامه را ترک کردند.
زنده باد مخالف من، زنده باد تحمل مخالف، زنده باد گفتگوی تمدن ها...
پی نوشت: همواره به دوستانم گفته ام که بهترین روش در برخورد با این افراد نه ممنوع التصویر کردن آنها بلکه تریبون دادن به آنهاست.
@Sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طوفان در من وتو احسنت اقای نجاء
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
🔸 این دو تا کلیپ رو با هم ببینید.
یکی مثل ملاوردی یکی هم مثل آقای نجاء...
هدایت شده از یا فاطمة الزهرا
🔹🔸🔹بسم الله النور🔹🔸🔹
📱🌐کارگاه آشنایی با ابعاد حقوقی فضای مجازی
💠 موضوع جلسه چهارم:
آثار حقوقی مترتب بر فعالیت ها در فضای مجازی (ادامه فعالیت های حرام)
⏳ چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه
⏰ ساعت ۲۱
مکان: ناربانو
باغبان: بانو سیاه تیری
منتظر حضور گرمتان هستیم.
#کارگاه_آموزشی
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
نمایشگاه باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
#نهال
#درخت_انار
#باغ_انار
#ناربانو
🇮🇷ششمین فراخوان ادبی رسول آفتاب🇮🇷
این جشنواره در راستای توسعه ادبیات کودک و نوجوان و به منظور شناسایی استعدادهای داستان نویسی از سوی موسسه فرهنگی هنري و انتشارات رسول آفتاب برگزار می گردد.
علاقمندان به شرکت در این جشنواره،تا بیستم اسفند ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری، در قالب فایل word به آدرس rasouleaftab@ در تمامی پیام رسان های فضای مجازی و یا به پست الکترونیک رسول آفتاب به آدرس ذیل ارسال کنند🔰🔰
📧 jashnvareh.rasoulaftab@yahoo.com
لطفا توجه داشته باشید،ارسال مشخصات صاحب اثر، شامل 🔰🔰
۱.نام و نام خانوادگی
۲.تصویر کارت ملی
۳.نام شهر،آدرس دقیق و کد پستی محل سکونت
به همراه اثر،برای شرکت کنندگان در جشنواره الزامیست🙏🙏
فراخوان هفتمین دوره جشنواره خاتم
جهان پیامبر جهان ما
جشنوارة خاتم
داستان کوتاه
روایت داستانی
ویژة پیامبررحمت
1400
فراخوان و شرایط شرکت در جشنوارة هفتم:
موضوع داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش حضرت رسول اکرم(ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر باشد.
حجم آثار ارسالی حداکثر 5000 کلمه باشد.
تألیف و ارسال آثار برای همۀ گروه های سنی، پیروان همة ادیان و مذاهب و به زبانهای مختلف آزاد است.
آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت های doc.docx. وpdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شمارة تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه مییابند.
آثاری به مسابقه راه مییابند که قبلاً منتشر نشده، و یا در سایر مسابقات ارائه نشده باشند.
آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد.
تقویم اجرایی جشنواره:
- مهلت ارسال 30/11/1400
- آیین اختتامیه وتقدیم جوایز در اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد.
اطلاعات تکمیلی شامل برخی محورهای موضوعی داستان و روایت داستانی، معرفی تعدادی از منابع معتبر و سایر شرایط را در پایگاه اینترنتی جشنواره ببینید.
جوایز: نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از دو حوزۀ «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب ذیل اهداء میگردد:
- نفر اول 120 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
- نفر دوم 85 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
- نفر سوم50 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
- نفر چهارم تا ششم 5 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
- جایزة ویژة هیئت داوران 50 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
همچنین به نویسندگان برگزیده نوجوان جوایزی به شرح ذیل اهدا می گردد:
- نفر اول معادل 30 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
- نفر دوم معادل 20 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
- نفر سوم معادل 10 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
دبیرخانة جشنوارة خاتم: شماره تماس: 02188490774
نشانی پایگاه: www.jashnvarehkhatam.com یا www.khatamfestival.com یا
www.khatamfestival.ir
تهران: میدان هروی- خیابان شهید وفامنش- خیابان آزادی- خیابان شهید افتخاریان- کوچة مریم- شمارة 23
کدپستی: 1669747414 دفتر نشر فرهنگ اسلامی
هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
5256890.mp3
20.41M
#استرالیا
#احسان_عبدی_پور
#داستان_کوتاه
#کنکور
#شب_عاشورا
#پادکست
#باصدای_نویسنده
استرالیا دو تا زده بودمان. وقتی هم نمانده بود. خودشان داشتند تکه پارهمان میکردند...
▫️چگونه داستان کوتاه با تم مذهبی بنویسیم؟
▪️چگونه غیرمستقیم گویی کنیم؟
▫️لحن در داستان نویسی چیست؟
#000604
﷽؛اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ریشه می کنیم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
نمایشگاه باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
نور
امشب لیلة الرغائب است.
شبی که دعا میکنم تا رغبت ها و آرزوهایم را اصلاح کند.
اگر کسی اهمیت آرزو را در عاقبت به خیری یا عاقبت به شری نمیداند کتاب #تعلق یا #تربیت_دینی_کودک از آیتالله حائری شیرازی را بخواند.
#تعلق
#آرزو
#موتورمحرک
#جهتحرکت
🔹 ضرورتی ندارد در همه گروه های شبکه های تلفن همراه عضو شد، و خود را موظف به دیدن و مطالب و یادداشتها دانست.
لذا تنها عضویت در گروه هایی مناسب است، که تبادل اطلاعات در آن با زندگی و حرفه تخصصی کاربر، مرتبط باشد. در غیر این صورت، وقت و زمان کاربر تلف می شود، و نوعی اعتیاد در خواندن مطالب بیفایده در شبکه ها، پیدا می شود.
🔹فضای مجازی برای بحث های جدی مناسب نیست؛ از این رو درباره مسائل مهم اعتقادی، سیاسی و فکری نباید وارد گفتگوی تخصصی شد؛ چون این صحبتها نیازمند گفتگوی رو در رو و حضوری است.
🔹هر مطلبی که خوانده شده یا مورد پسند قرار میگیرد، فوراً به اشتراک گذاشته نشود ،و درباره صحت و منبع آن، تحقیق شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد بسیاری از مطالب منتشر شده در شبکههای مجازی، غیر واقعی یا ترکیبی از راست و دروغ است. همچنین درباره صحت و سقم این مطالب نیز نباید مشاجره کرد.
🔹 فکاهی، طنز، شوخی و جوک در فضای مجازی موجب انبساط خاطر و تمدد اعصاب می شود؛ اما در این فضا نباید فقط به دنبال این نوع مطالب بود. نکته دیگر اینکه به هر قیمتی نباید خندید، برخی از این مطالب، توهین مستقیم و بی شرمانه به اعتقادات و ارزش های انسانی و دینی و قومی است؛ لذا لازم است از گروه هایی که این حد و مرزها را رعایت نمی کنند، خارج شد.
🔹وقتی گروهی ایجاد میشود، از ابتدا هدف و کارکرد ایجاد گروه، مشخص شود. گروه هایی که در زمینههای مختلف سخن می گویند، غالباً به بی راهه کشیده می شوند .
اگر گروه ها کارکرد خاصی داشته باشند، مفید خواهند بود. به عنوان مثال تصور کنید گروهی ایجاد شود، که خانواده ها در آن، در خصوص مقاصد گردشگری در تعطیلات آخر هفته به تبادل اطلاعات بپردازند. این گروه حتماحتماً مفید و پایدار خواهد ماند.
🔹در شبکه های اجتماعی و شبکههای تلفن همراه، به افرادی که ناشناس هستند، نباید اعتماد کرد، و نباید با آنها دوست شد، یا آنها را در گروه ها عضو کرد .همچنین نباید به مشخصات و عکس های پروفایل ها اعتماد کرد. بهتر است در گروه ها همه تقریباتقریباً هویت هم را بشناسند.
🔹 لازم است وقت معین و محدودی برای حضور در شبکه ها اختصاص داد، که شایسته است از وقت های مرده و موازی برای این کار استفاده کرد؛ مانند صف نانوایی، نوبت سلمانی، داخل وسیله نقلیه، مترو، مطب پزشکی و ...همچنین لازم است در فضایی که دیگران می توانند به صورت حضوری صحبت کنند، از تلفن همراه استفاده نکرد؛ مانند محیط خانواده. این کار به تمرین و ممارست نیاز دارد.
🔹دلیلی ندارد در باره همه مطالب این شبکه ها اظهار نظر و قضاوت کرد. گاهی فقط لازم است تماشاچی بود، و خیلی از مطالب را جدی نگرفت، یا سعی در ارشاد یا توبیخ منتشر کننده نکرد.
🔹 به طور نسبی ظرفیت و فضای فکری، تربیتی و اجتماعی مخاطب را در انتشار مطالب باید در نظر گرفت. شاید انتشار یک لطیفه برای کسی عادی باشد؛ اما برای برخی اعضای گروه، نوعی توهین تلقی شود.
🔹در انتشار مطالب سعی شود میان شخصیت واقعی فرد، و محتوای مطالب ارائه شده ،ارتباط باشد؛ لذا نباید دیگران به واسطه مطالب منتشر شده از جانب فرد، درباره او قضاوت غلط و اشتباه کنند.
این نکته در نظر گرفته شود، که مجموعه مطالبی که در فضای مجازی منتشر میشود، قطعات جدولی هستند، که تصویر فرد را در ذهن دیگران، می سازد.
در نتیجه⬇️
تمامی فعالیت ها در فضای مجازی برای مکلفین دارای تأثیرات فقهی- حقوقی است و طبق قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد میشود.
🔰{ بخشی از کارگاه آشنایی با ابعاد فقهی-حقوقی فضای مجازی}🔰
✳️ نکتههایی در قالب توصیه، به منظور استفاده مطلوب از فضای مجازی توسط کاربران و فعالان این عرصه، بیان میشود:
⭕⚠️ فضای مجازی امتداد فضای واقعی بوده، و مخاطبان آن نیز انسان هستند؛ لذا بسیاری از اصول و قواعد اخلاقی حاکم در جامعه، در این فضا نیز باید حاکم و جاری باشد. نتیجه آنکه باید به همه قواعد و اصول اخلاقی و نزاکت و ادب انسانی در فضای مجازی، تمکین کرد.
🔹 برای پرهیز از ساختارشکنی و
بی اخلاقی در این فضا، چارچوبی برای کاربران باید تعیین کرد.
🔹 نباید اجازه داد ویژگی جویندگی و برانگیختگی در هنگام کنشگری، کاربران را به شکستن حریمهای اخلاقی ترغیب کند.
🔹 نباید تحت تأثیر برخی رفتارهای به ظاهر مدرن و ترقیخواهانه برخی کنشگران، مرتکب کنشهای غیر اخلاقی شد.
🔹لازم است در انتخاب شبکه، کانال و مخاطب در فضای مجازی ،هشیارانه عمل کرد تا جایی که از اثربخشی مطالب و آموزههای ارسالی، اطمینان حاصل شود.
🔹 لازم است در استفاده از سبک نوشتاری یکسان با مخاطبان غیر همجنس و غیر همسطح، پرهیز کرد.
🔹 اگر برای برخی کاربران، گروه مرجع وجود دارد، به واسطه جلب اعتماد آنان در بازگویی پرسشها و دغدغههایشان، نباید گروه مرجع در قالب متخصصی همهچیزدان خود را معرفی کند، و مشاورههای غیر کارشناسانه دهد.
🔹در برقراری ارتباطات عاطفی- به ویژه با جنس مخالف- باید از تحریک عواطف و احساسات مخاطبانِ گرفتار و وامانده اجتناب کرده، و آنان را به مراجع یا افراد ذیصلاح و متخصص ارجاع داد.
🔹لازم است از انتشار هر گونه مطلبی که شائبه افترا، تهمت، غیبت و منکری در این فضا است، احتراز کرد.
🔹لازم است از نشر و بازپخش هر مطلب و مبحثی، که سودآور نبوده، و یا تنها از باب احتجاج باطل، و یا غلبه بر مخاطبی در فضای عمومی قابل انعکاس است، اجتناب کرد.
🔹باید از دستکاری اطلاعات- کم و زیاد کردن و تغییر مضامین- و مطالب منتشره دیگران، و حذف متعمدانه بخشهایی از آن، به گونهای که برداشتِ دیگری، از محتوای آن بشود، پرهیز کرد.
🔹 لازم است از انتشار هرزنامه، تصاویر مستهجن و خشونتبار و تشویش کننده اجتناب کرد.
🔹 لازم است از نشر هر گونه مطلب، بدون نقل منبع؛ و یا تصویر، بدون کسب اجازه از افراد ذیحق- حتی فرزندان خود- پرهیز کرد.
🔹نباید مطالب و اخبار غیر واقع و کذب را با هدف تخریب و تشویش اذهان و افکار عمومی، منتشر کرد.
🔹 لازم است تمامی رفتار و کنشگریها در فضای مجازی، بر اساس منطق، وجدان، و ارزشهای عرفی و انسانی تنظیم شود.