[In reply to Mehr]
و یک روز صبح داشتم پیاده از عرش به سمت ناسوت می رفتم. زیر سایه سدره که رسیدم فرشته ای زد روی شانه ام گفت: داداش واو نمی خواهی. گفتم: رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ.
و خدا دختران بهشتی را فرستاد که یک #واو برایم آورده بودند. با همین طرح جلد. سبز اش مدها متان بود. و دلم لرزید و گفتم: و این #واو برای چیست. و ندایی گفت: تا به تو معجزات بزرگ خود را بنمايانيم (۲۳) اذْهَبْ، به سوى فرعون برو كه او به سركشى برخاسته است (۲۴) گفتم: پروردگارا سينه ام را گشاده گردان (۲۵) و كارم را براى من آسان ساز (۲۶) و از زبانم گره بگشاى (۲۷) [تا] سخنم را بفهمند (۲۸)و براى من دستيارى از كسانم قرار ده (۲۹) هارون برادرم را (۳۰)پشتم را به او استوار كن (۳۱) و او را شريك كارم گردان (۳۲)تا تو را فراوان تسبيح گوييم (۳۳) و بسيار به ياد تو باشيم (۳۴) زيرا تو همواره به [حال] ما بينايى (۳۵)
و او بیناست هنوز. می بیند و می شنود و عصای موسی اژدهاست نه کرم خاکی. و کرم ها خاکی کر و کور هستند، و از نور متنفر.
هارون مکی می خواهم. هارون اخی.
#مونولوگ
✅ @ANARSTORY
نیاز به کمی اطلاعات درمورد قواعد ادبیات عرب دارد👇
....این رابدان که عامل جَرّ وسرافکندگی تو منیّت توست....آری «من» همانی که مؤنث ومذکر نمی شناسد،صحیح ومعتل نمی شناسد،نه به مثال رحم می کند،نه به اجوف،نه به ناقص ونه حتی به لفیف ها......اگر گریبان تورا بگیرد به راحتی رهایت نخواهد کرد......زیرا همانند ضمایر فاعلی شدت اتصال دارد وهمانند آنها ماقبل خود _که روح توباشد_را ساکن می کند....واگر روح ساکن شود نه از ماضی عبرت می گیرد،نه از مضارع استفاده می کند ونه به آینده اهمیت می دهد....ودرآن وقت است که تورا نهی می کند از عدالت هنگامی که بین «من» و «او» معارضه ای پیش آید...
«من» عمل خود راعین حق جلوه داده وبا گفتن«مذکر اصل است»دلیل خود را منطقی جلوه می دهد و اگرلازم باشد همان را با گفتن«الاماشاذّ» کنار می گذارد......
اگر «من» روی کار بیاید دیگر ضمه وکسره را شایسته خود نمی داند ولاف بزرگی می زند وخود را به آب وآتش می زند تا با استفاده از این وسوء استفاده از آن،قلبِ به الف شود.....
اگر به اوبگویی: ماست سفید است. بنا به مصلحت خود می گوید: نه، ماست ظاهراً سفید است،ولی محلاً سیاه است.....
«من» همیشه صدارت طلب است وهمیشه دوست دارد که مطرح باشد،معلوم باشد...از مجهول بودن ونائب فاعل داشتن متنفر است...او همیشه سعی می کند صفات کوچک خود را صیغه مبالغه معرفی کند.......
علاقه زیادی به باب افعال دارد،زیرا خوب می داند که همزه باب افعال همزه قطع است ودر درج کلام حذف نمی شود.....
تمام کلمات غیر از کلمه«من» برای او اصم وثقیل است ،خصوصاً آنهایی که باعث شوند به کلمات ماقبل خود عطف شود......
....«من» هیچ گاه در دیگران ادغام نمی شود وهمیشه به صورت فکّ ادغام می آید......
اگر روزی دوتا «من» کنار هم قرارگیرند چون التقاء ساکنین پیش می آید،به ناچار یکیاز آنها باید بیفتد....ولی کدامیک؟ ...این اول درد سر است.....
و...
@ANARSTORY
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
یاحق
🔸کانال
🔹گروه
🔹🔸باغ انار
🔹🔸باغ یاقوت
🔹باغ گردو
🔹متن نگار ویژه
🔹عکسنوشته سدرة المبتدا
🔹هیئت اندیشه ورز
🔹شورای مرکزی مدیریت باغ
🔹تیم محتوایی و زلم زیمبو
🔹متن نگار و فتوشاپ مدرسه سما
🔹اینفوگرافی
🔹پادشاه وارونه
🔹سفر به کائنات
🔹باغچه ادوبی ها؛ فتوشاپ
🔹باغچه تحلیل
🔹عشرون صابرون
🔹سید شهیدان اهل انار
🔹شانار
🔹خوشه انار
🔹سدرة المبتدا
🔹جلال آل انار
🔹انارهای پرنده
🔹شکوفه های انار
🔹گودال قتلگاه
🔹لوگ نویسی
🔹انار بازیگوش
🔹تالار انتظار
🔸سبد ایده گردوها
🔸درختان سخنگو
🔸درختان سرزمین آمانیتا
🔸کانال آموزشی سید موسوی
🔸ابزارهای داستان نویسی
🔸گودال قتلگاه
🔸تعهد
🔸ذخیره
@ANARSTORY
🍱🍜🍚🍗🍳کتابهایی که باید خورد!
🔍کتابهای خواندنی سه دسته اند:
🔻نخرید و بخوانید:
📚کتابهایی که میتوانید از کتابخانه امانت بگیرید.
🔻بخرید و بخوانید:
📚کتابهایی که حتما در قفسه کتابخانه شخصیتان باید داشته باشید.
🔻بخرید و بخورید:
📚کتابهایی که فراتر از خواندن، باید خورد! خوردن یعنی حاشیه زدن، خلاصه کردن و نمودار کشیدن و...
همه کتابهای خواندنی یک جور نیستند!
#حجت_الاسلام_علوی
#کتابخوانی
#انار_خوردنی
@tanhaelaj
@ANARSTORY
شيوه هاي شخصيت پردازي
شيوه هاي شخصيت پردازي در داستان متعدد است . نويسنده با توسل به ابعاد مختلف شخصيت او را به خواننده معرفي مي كند و در جريان داستان به نقطه ي اوج و پايان داستان راهنمايي مي كند.
شخصيت داستاني مانند انساني واقعي است؛ داراي ابعادي متفاوت كه بعضي از آنها از چشم انسان پوشيده اند و بعضي در معرض چشم همه قرار دارند.
بعد اصلي و زيربنايي شخصيت،
#انديشه و #روان است
و طبيعي است كه روان افراد قابل درك و لمس نيست،
ولي اعمال، رفتار ، گفتار و حتي قيافه ي ظاهري افراد نشان دهنده ي ابعاد پنهاني و دروني آن هاست.
نويسنده براي بيان خصوصيات دروني و بيروني و معرفي اشخاص داستاني خود از شيوه هاي گوناگون شخصيت پردازي استفاده مي كند.
چرا كه شخصيت داستاني مانند يك انساني واقعي است
و مدل و الگويي از واقعيت اجتماعي خود است و نويسنده اين شخصيت ها را از #محيط_اطراف خود واز #بطن_اجتماع خود مي گيرد و در داستان پرداخت مي نمايد.
هنري فيلدينگ مي گويد:
« تنها راه هايي كه از رهگذر آن ها مي توانيم درباره ي آن چه در ذهن ديگران مي گذرد، اطلاع حاصل كنيم، همانا #گفتار و #كردار خود آنان است.»
بنابراين ما با درون افراد از طريق گفتار، رفتار و قيافه شان آشنا مي شويم.
#آموزش
#روان
#محیط_اطراف
#شخصیت_پردازی
#شخصیت_پردازی_مستقیم
#شخصیت_پردازی_غیرمستقیم
#داستان
#رمان
#داستان_نویسی
#شخصیت
♦️نشانی باغ
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
سلام ببخشید دیروز کسالت داشتم نتونستم بیام گروه و مرخصی لحاظ بشود.ممنون #ف_صالحی #990828
سلامتی درخت گرامی.
حمد و صلوات
1_610543235.pdf
251.3K
.
#تمرین44
نوشتن داستان با کلمات...برج، نازنین، سیتوپلاسم و ...
@ANARSTORY
اصلا...تکراری ترین ترکیب کلمات ضرب المثل ها هستند. در داستان دنبال بکرترین ترکیب ها باشید.
#نکته_خاویاری
تنها راه جذاب این است که خودتان ضرب المثل بسازید. مثلا.
لپ تاپ مؤس داره مؤس هم سیم داره.
پیتزای عمه اته بخوری پاته نخوری پاته.
#تمرین49
هر درخت باید ده ضرب المثل جدید از ضرب المثلهای قدیمی بسازد.
#آموزش
#ضرب_المثل
#تمرین_49
@ANARSTORY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در فراق تو سوختیم سردار....
.
https://360.abdulazim.com/?width=800&height=600&iframe=true
سفر به کائنات.
میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السلام هم مبارک باشد.
@ANARSTORY
هدایت شده از حسین ابراهیمی
چشم. کمی دندان عقلم دارد قر میآید. نمیدانم چه کارش کنم.
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
.
شیپور ساماروستی را برکشید و به صدای قلب درختان گوش فرا دهید. شاید شما را به کهکشان فرا خوانده باشند.
حضرت امیر
شگفتترين عضو انسان قلب اوست و قلب مايه هايى از حكمت و ضد حكمت دارد. اگر آرزو به آن دست دهد، طمع خوارش مى گرداند و اگر طمع در آن سر بركشد، حرص نابودش مىكند و اگر نااميدى بر آن مسلّط شود، اندوه، او را مىكُشد... هر كوتاهى برايش زيانبار است و هر زيادهروى برايش تباهى آفرين.
و عجیبترین چیز قلب است.
و من می خواستم بدانید که در این عجیبترین چیز عجیبترین صداها را خواهید شنید.
فقط خوب گوش دهید.
در کانال عضو شوید تا بدانید گاهی در بلاد کفر حرفهای آیت الله بهجت را بهتر از ما می فهمند...و حرفهای آقای دولابی
و حرفهای آقا مجتبی تهرانی
و حرفهای امام خمینی
گاهی....شاید هم همیشه...باید برای شنیدن قلب درختان وقت صرف کنیم. و این را یک بازی باید به ما یاد بدهد.
گاهی قلب درختان صدای کهکشان می دهد.
صداهای عجیب.
درختان سرزمین آمانیتا. نمایشگاهی از داستان ساماروستی. وابسته با مجموعه باغ انار.
@Amanitatrees
@ANARSTORY
هدایت شده از 🌛🌳درختان سرزمین آمانیتا🌳🌜
#چرا_ساموروست
🔴 درختان سرسبز یه سوال: چرا ساموروست رو بازی میکنیم؟ مگه این بازی چه اهمیتی داره که باعث شده حتی به جای تمرین های دیگه برای نویسندگی، این تمرین رو انجام بدیم؟ 🔴
🔷و حالا بشنوید جواب های اناری...! :
🔺1- این بازی، روش خوبی برای آشنایی بیشتر با داستان هست و اهمیت داستان در بازی های دیجیتال رو میرسونه.
2- همچنین میتونه تمرین خوبی برای شخصیت سازی باشه.
3- برای این که با قرار دادن خودمون به جای شخصیت، حقیقتاً درک کنیم یه نویسنده چطوری باید داستان بنویسه که خواننده رو کنجکاو کنه
4- همچنین با این بازی پر از معما، یاد میگیریم که چجوری به خواننده اجازه و لذت کشف کردن بدیم.
5- این بازی به نوعی می تونه تمرین سیال ذهن باشه.
6- همچنین می تونه برای آشنایی با ژانر تخیلی باشه.
7- و... 🔻
@Amanitatrees
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#چرا_ساموروست 🔴 درختان سرسبز یه سوال: چرا ساموروست رو بازی میکنیم؟ مگه این بازی چه اهمیتی داره که ب
و سفینه ای که یک موجود زنده است.
یک قلب تپنده.
با قلبهای زنده باید به کهکشان رفت.
قلبهای مرده محکوم به مردن هستند.
@ANARSTORY
#هشتگ
#⃣ از هشتگ برای برچسب گذاری مطالب استفاده میشود.
در واقع زمانی که بخواهید مطلب درج شدهتان در باغ را مربوط به موضوع خاص بدانید باید از هشتگ استفاده کنید.
💯استفاده از هشتگ مهم است...
🚫و باید بدانید عدم دقت در انتخاب آنها باعث میشود نوشته شما در جستجوها نباشد،
و در نتیجه #جمع_آوری نشود.
نحوه صحیح هشتگگذاری
💢 آندرلاین (خط فاصله) بزنید
💢عدد را لاتین تایپ کنید...
💢فاصله نیندازید....
💢1399 اشتباه است...
بدون 13 عدد سال را بزنید..
مثال صحیح:
✅ #مونودعا
✅ #مونولوگ_ماندگار
✅ #990830
مثال اشتباه:
❌ #13990830
❌ غلط املایی
❌ #منولوگ
فاصله انداختن
❌ #مونو لوگ
❌ #تمرین 44
❌ #تمرین٤٤
❌ #ضرب المثل
⛔️ در استفاده از هشتگها دقت کنید تا اثرتان جانماند
#آموزش
#هشتگ
#هشتگگذاری
#جمع_آوری
♦️نشانی باغ
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
بيشاپ مي گويد:
« اگر انگيزه ي شخصيت روشن و مشخص نباشد، اعمال او غيرقابل توضيح يا باورنكردني است.»
انگيزه ي شخصيت اساساً از دو منبع ناشي مي شود:
1⃣از طبيعت درون شخصيت كه قبل از شروع رمان شكل گرفته است.
2⃣ از سلسله اي از حوادث بيروني كه بعد از شروع رمان نياز ها و انتظارهاي خاصي براي شخصيت ايجاد مي كند.»
« پس، داستاني كه شخصيت ها را در #عمل نشان مي دهد، خود به خود براي ما كه دايماً دركنش متقابل با ديگران مي باشيم #جذابيت دارد.
شخصيت هاي چنين داستاني، از جهان خود ما و انسان هاي اطراف ما هستند،
لذا با خواندن داستان،
درك عميق تري از شخصيت خودمان و ديگران كسب مي كنيم.
زيرا انگيزه ي رفتار و گفتار اشخاص ساخته شده، همه نشأت گرفته از خصوصيات خلقي و رواني آن ها هستند.
اما از آن جا كه در دنياي واقعي پيرامون ما آدم ها از افشاي اسرار دروني و خصوصي خود تا حدودي سرباز مي زنند، شناخت آدم ها و آگاهي يافتن از درون آن ها در زمينه ي شخصيت پردازي كاري مشكل است.
اما نويسندگان و كارآگاهان نمي توانند بگذارند اسرار خصوصي زياده از حد، سربسته بماند.
آن ها با شناخت دقيق و بهره گيري از تجربيات خود اسراردروني و رازهاي پنهان آدم ها را كه در عالم واقع سربسته است، آشكار و برملا مي سازند.
#آموزش
#شخصیت_پردازی
#شخصیت_پردازی_مستقیم
#شخصیت_پردازی_غیرمستقیم
#داستان
#رمان
#داستان_نویسی
#شخصیت
♦️نشانی باغ
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
جان اشتاين بك در مورد رمان « شرق بهشت» مي گويد:
« دراين رمان درون خيلي از آدم ها را برملا كرده ام،
تا آن جا كه بعضي از آن ها دارند از دستم كمي عصباني مي شوند؛ اما چاره اي ندارم.
فكر نكنم هيچ اثري هنري اي به قدر رمان هاي طويل، به #تمركز احتياج داشته باشد.
گاهي شخصيت انسان ها به نظرم مثل جنگلي متعفن و تاريكي مي آيد كه پر ازهيولا و ديو است و عين تونل هاي جزيره ي كاني كه همه چيز در آن مي جهد و جيغ مي كشد، آن قدرخطرناك است كه جرأت ندارم درآن قدم بگذارم.
اغلب مرا متهم مي كنند كه اشخاص داستان هايم معمولي نيستند. وقتي اشخاص داستان هايم را به حال خود رها كنم و آن ها را درانتظار بگذارم، وضع خيلي مسخره اي به وجود مي آيد. اگر آن ها مرا با قلدري به راهي بكشانند و كاري كه خودشان مي پسندند، انجام بدهند من با #قلم از آن ها پذيرايي مي كنم.
اما تا من مدادم را بر ندارم آن ها نمي توانند از جايشان جنب بخورند. چون منجمدند و همان طور روي يك پايشان، يخ زده اند و همان لبخندي را بر لب دارند كه ديروز، وقتي دست از كار مي كشيدم، داشتند.»
آلدوس هاكسـلي درمورد چگونگی تبدیل اشخاص واقعی به شصخیت های داستانی مي گويد:
دراين مورد، سعي من براين است تا چگونگي حالات و شرايط و رفتار برخي از افرادي را كه مي شناسم نزد خودم مجسم كنم؛
البته من شخصيت هايم را فقط تا حدودي براساس اشخاصي كه مي شناسم خلق مي كنم و طبعاً كار ديگري هم نمي شود كرد. اما شخصيت هاي داستاني، آدم هايي هستند كه بسيار #ساده شده اند؛ يعني پيچيدگي شان خيلي كمتر از اشخاصي است كه ما مي شناسيم.
#آموزش
#شخصیت_پردازی
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
#رمان_واو
فقطاین کلمه هانیستندکهجان می دهند.خود دل هم مهم است.قیراندود که شود،راهی به حقیقت نخواهد یافت .
ومن زنگار دل راهرچه بیشتر پاک می کنم
تا واو به واو "واو" را دریابم .