eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
897 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
جهان هرگز باور نداشت که اینچنین روزهایی را ببیند، سالها بود که راه و یاد انبیا فراموش شده بود و ذخایر خدا نیز همچون ستارگانی که در ظلمت شب می‌درخشد جز به چشم بیداران نمی‌آمدند. تا ناگاه خورشیدی دیگر متولد شد و انفجار عظیمی از نور شب را شکست و اراده حق از وجود مومنینی که لایق آیینگی بودند تجلی یافت. و آخرین عصر جاهلیت نیز با انقلاب اسلامی ایران سپری شد. خفتگان هنوز از طلوع فجر بی خبرند. و نمی‌دانند که تاریخ در انتظار چه فرداییست. اما ای من! تو که نخفته ای، چشم باز کن و جلوه اراده حق را از وجود این مجاهدان راه خدا ببین.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ بی‌تردید لازمه‌ی شکل‌گیری و ثمربخشی کنش جمعی در حوزه‌های مختلف وجود روایتی منطقی و قانع‌کن
این پیام‌هایی که ان‌شاءالله سعی می‌کنم هر شب بذارم از کتاب روایت و کنش جمعی هست از ضرورت روایت شروع میشه و بعد هم به چگونگی و روایت موثر و... می‌رسه با توجه به تاکید فراوان آقا به بحث روایت پیام‌ها رو دنبال بفرمایید و برای دوستان کنشگر اجتماعی و اهل قلم بفرستید لطفاً🌱 و اینکه نظر هم بدید خوشحال میشم☺️❤️🙏 عطائی
روایت لبخند خدا.pdf
1.17M
روایت رویداد لبخند خدا ۱۳-۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ حرم‌حضرت‌معصومه‌سلام‌الله‌علیها
مژده مژده نشراحکام اسلامی، مرز وبوم نمی‌شناسد همزمان با دهه کرامت کتاب (آموزش احکام حجاب به روش سرگرمی) به زبان عربی تحت عنوان "تعليم احکام الحجاب بطریقه ممتعه" ترجمه و توسط انتشارات ضریح آفتاب مشهد منتشر شد‌. در این کتاب، با ایده ای جدید و جذاب، احکام حجاب را به کودکان آموزش می‌دهد... جهت دریافت نسخه فارسی این کتاب با تخفیف ویژه کلمه "حجاب" را به شماره ۰۹۰۳۰۷۵۷۲۲۴ یا آی دی زیر پیامک کنید. @montaghem3376 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 نشر=باقیات الصالحات
📗📗 مردی در تبعید ابدی رمانی از نویسنده توانا و سرشناس ایرانی، زنده یاد نادر ابراهیمی است که بر اساس زندگی صدرالمتألهین، ملاصدرای شیرازی نوشته شده است. نادر ابراهیمی در این رمان بی همتا هم زندگی ملاصدرا و هم سیر تکوینی اندیشه‌های فلسفی و عرفانی‌اش را پی‌می‌گیرد. زمان در این رمان سیال است و ابراهیمی سعی کرده تمام ابعاد شخصیتی ملاصدرا را در متن کتاب بگنجاند. رمان از زمان تبعید ملاصدرا توسط شاه عباس آغاز می‌شود و ما او را میانه راه در حال مکالمه با همسرش می بینیم."مردی در تبعید ابدی" کتابی شیرین و جذاب است که در کنار خواندن زندگی ملاصدرای شیرازی، اطلاعاتی هم از زندگی سه فیلسوف نامدار معاصر ملاصدرا یعنی میرداماد، میرفندرسکی و شیخ‌بهاءالدین عاملی (قاضی‌القضات) به دست می‌آورید. صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی یا مُلاصَدرا و صدرالمتألهین حکیم متأله و فیلسوف ایرانی سدهٔ یازدهم هجری قمری و بنیان‌گذار حکمت متعالیه است. کارهای او را می‌توان نمایش دهندهٔ نوعی تلفیق از هزار سال تفکر و اندیشهٔ اسلامی پیش از زمان او به حساب آورد. ملاصدرا جزء معدود اندیشمندانی است که تفکراتش همچنان رونقمند و پرطنین، هر روز صیقل می خورد و درخشان می شود و می پرورد و می پروراند، چنانکه حضرت امام (ره) را نیز صدرایی خوانده اند و انقلاب اسلامی را هم متاثر از این تفکر. @audio_ketab @anarstory
📜 ‌فراتر از آب و نان! ▪️گاهى رنج تو، رنج نان و آب و كرايه خانه و وق وق سگ و بى‌خوابى شب و بوق ماشين و لجبازى بچه‌هاست.گاهى از اين فراتر مى‌روى و مى‏‌‌بينى كه نان و آب ديگرى هم بار توست و مسؤوليت توست. ▪️ دورترين آدم در دورترين نقطه‏‌ها به تو ربط دارد. تو در دنياى رابطه‏‌ها هستى. اگر آنجا يك نفر وبا بگيرد، اين وبا به سراغ تو هم مى‏‌آيد و تو را هم مى‌سوزاند و با اين ارتباط تو را هم در بر مى‌گيرد. ▪️ اينجاست كه غم تو ديگر غم نان و آب خودت نيست، كه خودِ تو بزرگ شده و با آگاهى تو از رابطه‌ها وسعت گرفته و بارت را سنگين كرده است. ▪️كسى كه مى‌داند در دنياى رابطه‌ها زندگى مى‌كند، نمى‌تواند بى‌تفاوت بماند. پايه‌ى مسؤوليت همين نكته است. چيزى كه به من مربوط نيست، من مسؤولش نيستم، ولى اگر فهميدم با من رابطه دارد، نمى‌توانم بى‌تفاوت بگذرم و اين است كه مى‌سوزم و اين است كه دردم زياد مى‌شود و بار نسل‌ها بر شانه‌ى من سنگينى مى‌كند. ▪️گاهى از اين هم فراتر مى‌روى كه مسؤوليت تو فقط مسؤوليت نان و آب نيست، هر فكر خالى، هر قلب خالى، هر روح خسته و خالى هم كه بايد سرشار و پر شود با تو رابطه دارد و نمى‌توانى بى‌تفاوت بمانى! ▪️اينجاست كه بار تو و درد تو تنها درد خودت نيست، درد نان و آب وآش نيست، كه تو با همه‌ى وجود خودت و با همه‌ى ابعادِ وجودِ ديگران مربوطى، پس مسئولى، پس در فشارى و همراه درد و رنج. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد دوم| ص ۷۸ #⃣ 📨 پاسخ به سوالات: 👇🏻 👤 : @ad_einsad 🛒 ثبت سفارش: 👇🏻 🤳🏻 : @einsadshop_ad ❤️ : @anarstory
❇️♦️برگزاری اختتامیه سومین جایزه ملی داستان حماسی♦️❇️ دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی داستان حماسی از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان در ۴ خرداد در آرامگاه فردوسی، خبر داد. «حسین عباس زاده» دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی داستان حماسی به شهرآرانیوز گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جایزه ملی، ۴ خردادماه در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود. وی افزود: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، در نهایت ۳۷ اثر در بخش داستان کوتاه و ۱۸ اثر در بخش رمان به بخش نهایی داوری راه یافت که ۱۰ نامزد دریافت جایزه در بخش داستان کوتاه و ۸ نامزد دریافت جایزه در بخش رمان در اختتامیه حضور خواهند داشت. عباس زاده خاطرنشان کرد: جایزه منتخبان جایزه ملی داستان حماسی در بخش رمان برای نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان است و در بخش داستان کوتاه نیز ۵ نفر بدون در نظر گرفتن ترتیب، جوایز ۱۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. وی در ادامه گفت: در حاشیه برگزاری اختتامیه جایزه حماسی، «نشان فیروزه» و «نشان دستار» نیز به هنرمندان منتخب استان اهدا خواهد شد. متن خبر را در روزنامه شهرآرا از لینک زیر بخوانید: https://shahraranews.ir/fa/news/164575/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81
«می‌خواهیم در مورد یک حرف بزنیم» امشب ساعت ۲۲ منتظر ما باشید. مکان: ناربانو
💠 🔸امام حسین علیه السلام: نیاز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. ⚜️إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ؛ 📚 بحار/ج74/ص205 ✍🏼اگر موقعیتی شغلی، مالی و یا اعتباری در جامعه داریم و مراجعات مردم به ما برای گره گشایی زیاد است، این را نعمت خدا بدانیم و آزرده و ناراحت نشویم. pay.eitaa.com/v/p/
برکت برکت قرآن امام سجاد(ع): اللّهم صلِ على محمد و آله وَاجْبُرْ بِالْقُرْآنِ خَلَّتَنَا مِنْ عَدَمِ الْإِمْلَاقِ وَ سُقْ اِلَیْنَا بِهِ رَغَدَالْعَیْشِ وَ خِصْبَ سَعَةِ الْأَرْزَاق خدایا! بر محمد و آلش درود فرست و به برکت قرآن فقر و نیازمندى ما را جبران کن و زندگى فراخ و روزى گسترده نصیب ما ساز. صحیفه سجادیه/دعاى 4٢  pay.eitaa.com/v/p/
🌹تشییع شهدای مرزبان خراسانی فردا در مشهد برگزار می‌شود ♦️معاون اجتماعی مرزبانی خراسان رضوی: مراسم تشییع سه شهید خراسانی مرزبانی روز سه شنبه در مشهد برگزار می‌شود و پس از طواف در حرم مطهر رضوی پیکر دو شهید خراسانی سرباز وظیفه محمد جمال زاده از چناران و سرباز وظیفه یونس سیفی نژاد از شهرستان سرخس به شهرهای چناران و سرخس منتقل می‌شود. 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
🌹تشییع شهدای مرزبان خراسانی فردا در مشهد برگزار می‌شود ♦️معاون اجتماعی مرزبانی خراسان رضوی: مراسم ت
فقط چهره ها رو نگاه کنید خداوکیلی. همه جوان. جوان.❤️ ما برای حفظ این خاک جوان‌ها داده‌ایم. اونوقت چهارتا مگس می‌خواستند براندازی کنند. دادا شما به همون مگس صفتی خودت بپرداز.
https://shortstories.ir/authors جایی برای یافتن داستان کوتاه. ای انارها به پیش بشتابید. شورت استوری.
|🌐💡📨| ✍ بسیار پیش می‌آید که افراد جامعه با بیش از یک روایت و یک دعوت مواجه شوند و در این موارد، جدالی واقعی میان روایت‌ها رخ می‌دهد و بی‌شک بهترین قصه‌گو برنده‌ی رقابت خواهد بود. ۲ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار
داستان و انواع آن چیست و چه تفاوتی با دیگر آثار مکتوب دارد؟ سپیده عابدی بدون دیدگاه داستان‌نویسی, رمان نویسی, نوشتن, نویسندگی هر کدام از ما در طول روز برای هم‌ داستان می‌سازیم یا تعریف می‌کنیم. بدون این که بدانیم داستان و انواع آن چیست. قدمت داستان‌ها به نیاکان غارنشینمان بر‌می‌گردد. بخشی از داستان‌های شکار یا جنگیدن آن‌ها هنوز بر دیوار غارها باقی مانده است. در این مقاله می‌خواهیم با نگاهی دقیق‌تر به این عضو جدایی ناپذیر زندگی انسان یعنی داستان و انواع آن نگاهی بیندازیم. همانطور که جمال میرصادقی می‌گوید: «داستان تصویری است عینی از چشم‌انداز و برداشت نویسنده از زندگی.» تا انتهای این مقاله با تعریف داستان و انواع آن و به خصوص تفاوت داستان و رمان آشنا می‌شویم. تعریف داستان و انواع آن چیست؟ داستان‌ها سبکی از نوشتار هستند که پند و یادگیری به همراه دارند. عنصر خیال در این سبک بسیار پررنگ است که مامن و پناهگاهی در برابر دنیای واقعی می‌سازد. داستان قالبی قوی برای انتقال مفاهیم و آموزه‌ها است. اولین داستان‌های مکتوب به کتاب‌های مقدس ادیان مختلف برمی‌گردد. در کتاب «جهان داستان» که یکی از مرجع‌های آموزش داستان‌نویسی است، جمال میرصادقی می‌‌گوید: «داستان (Story)، به مفهوم عام آن نقل (مکتوب یا شفاهی، واقعی یا خیالی) عملی است بر حسب توالی زمان؛ یا به عبارت دیگر، داستان، توالی حوادث واقعی و تاریخی یا ساختگی و ابداعی است. بنابراین تسخیر عمل به وسیله‌ی تخیل را ارائه می‌‌دهد.» هر داستان از ساختاری مشخص پیروی می‌کند. در دوره‌های مختلف این ساختارها تغییر کردند و سبک‌های جدید به وجود آوردند. اما می‌توان گفت اسکلت اصلی داستان‌ها از عهد عتیق تا به امروز یکسان است. شناسایی این اسکلت کمک می‌کند تا بدانیم داستان و انواع آن چیست. اگر داستان را یک ساختمان در نظر بگیریم همه‌ی ساختمان‌ها اسکلتی مشابه دارند. اما این مصالح و عناصر گوناگون است که آن‌ها را از هم متفاوت می‌کند. مثلا یک ساختمان بلندتر است و سه طبقه دارد اما دیگری در یک طبقه خلاصه می‌شود. مثل تفاوت داستان و رمان در میزان بلندی اما شباهت در اسکلت کلی. مواد لازم برای اسکلت یک داستان: یک یا چند شخصیت اتفاق یا حادثه روابط علت و معلولی راوی (کسی که داستان را نقل کند) زاویه دید توصیف و فضاسازی موارد بالا که به عناصر داستان‌نویسی شناخته می‌شوند شاخص‌های یک داستان هستند. در دیگر آثار مکتوب مثل گزارش یا مقاله‌ها خبری از زاویه دید یا شخصیت‌پردازی نیست. در نوشته‌های دیگر جز شعرها عنصر خیال و آرایه جایی ندارد و از ارزش و اعتبار آن‌ها کم می‌کند. در حالی که توصیف، آشنایی‌زدایی و استفاده از استعاره‌ها در داستان‌نویسی نقطه‌ی قوت به حساب می‌آید. تنها جایی‌ که به شما مجوز دروغ گفتن داده می‌شود در داستان‌ها است. سه نوع اصلی داستان بهتر است قبل از اینکه بدانیم چطور داستان بنویسیم، باید بدانیم داستان و انواع آن چیست. معمولا به جز داستان‌های غیرمتعارف یا خارج از تقسیم‌بندی‌های رایج، داستان به انواع زیر تقسیم می‌شود: داستان کوتاه داستان بلند داستانک این دسته‌بندی برای پاسخ به سوال داستان و انواع آن چیست صورت گرفته است. این گروه‌بندی مطلق نیست و امکان دارد اثری خارج از این تعاریف وجود داشته باشد. در بخش بعد هر کدام از انواع داستان‌ها را بررسی خواهیم کرد. به دلیل تفاوت داستان و رمان در میزان پرداخت، رمان را در این دسته‌بندی نیاوردیم و جداگانه به آن می‌پردازیم. ۱٫ داستان کوتاه امروزه تعریف داستان و انواع آن بسیار با گذشته متفاوت است. با تغییر سبک زندگی مردم و بالا رفتن سرعت زندگی داستان‌ به سمت کوتاه شدن رفتند. معمولا داستان‌های کوتاه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ کلمه هستند. این داستان‌ها در یک نشست تمام می‌شوند و خواندنشان زمان زیادی احتیاج ندارد. این نوع از داستان برشی کوتاه از زندگی را به نمایش می‌گذارد. برای نوشتن داستان کوتاه باید در حذف کلمات بی‌رحم بود. اختصار و خلاصه‌نویسی از ویژگی اصلی این مدل است. کوتاه شدن داستان‌ها فرایندی تدریجی بود. چخوف نویسنده‌ی روس یکی از شروع‌کنندگان نسل نویسندگان داستان کوتاه است. برخی داستان اندوه او را اولین داستان کوتاه می‌دانند. در ایران، محمدعلی جمالزاده لقب پدر داستان کوتاه فارسی نرا گرفته و صادق هدایت، صادق چوبک، سیمین دانشور، غلامحسین ساعدی، هوشنگ گلشیری، بیژن نجدی و صادق کرمیار از دیگر نویسندگان برجسته در این حوزه هستند. ۲٫ داستان بلند داستان بلند سبکی از داستان است که در اندازه، مابین داستان کوتاه و رمان شناخته می‌شود. نه جزئیات و حجم رمان را دارد نه اختصار و کوتاهی داستان کوتاه را. داستان بلند در محدوده‌ی ۱۰ هزار کلمه نوشته می‌شود. در داستان‌ بلند فرصت بیشتری برای پرداخت شخصیت‌ها و آوردن جزئیات وجود دارد.
لئو تولستوی، ارنست همینگوی و صادق هدایت از معروف‌ترین نویسندگان خارجی و ایرانی داستان‌های بلند هستند. ۳٫ داستانک داستانک یا داستان کوتاهِ کوتاه نوعی از داستان است که از طرح اولیه یک داستان کوتاه هم تعداد کلمات کمتری دارد. این نوشته‌ی کوتاه معمولا یک یا چند اتفاق غافل‌گیرکننده در دل خود جای داده. این نوع از نوشته باید مخاطب را شوکه کند و در همین فضای محدود، احساس را برانگیزد. این احساسات می‌توانند در جهت شوخی، ناراحتی، حیرت، آگاهی‌بخشی و… یا حتی کشف چیزی باشد. یکی از معروف‌ترین و کوتاه‌ترین داستانک‌هایی که منسوب به ارنست همینگوی است را با هم می‌خوانیم: For Sale: Baby Shoes, Never Worn برای فروش: کفش بچه، هرگز پوشیده نشده. ماجرایی هست که می‌گویند این اثر در شرط‌‌بندی همینگوی با یکی از دوستانش که معتقد بوده با شش کلمه نمی‌توان داستان نوشت خلق شده. البته معمولا تعداد کلمات داستانک بیشتر است و نهایت تا یک صفحه می‌تواند ادامه پیدا کند. تفاوت داستان و رمان سروانتس نویسنده و شاعر اسپانیایی در سال‌های ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۵ با نوشتن دُن کیشوت سبک رمان را متولد کرد. تا قبل از آن نمایشنامه‌نویسی رواج داشت اما بعد از آن نویسندگان به قالب رمان علاقه‌مند شدند. این مدل از نوشتار چیزی حدود ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار کلمه را به خود اختصاص می‌دهد. رمان «در جستجوی زمان از دست رفته» اثر مارسل پروست یکی از بلندترین و حجیم‌ترین شاهکارهای ادبیات دنیا از کشور فرانسه است. این رمان بزرگ در هفت جلد (۳۰۳۱ صفحه) و طی سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۷ منتشر شد. کلیدر، سووشون، دایی‌جان ناپلئون، چشم‌هایش و سمفونی مردگان از نمونه‌‌ رمان‌های پرمخاطب فارسی هستند. کلیدر نوشته‌ی محمود دولت‌آبادی دومین اثر طولانی جهان به حساب می‌آید. شاید به نظر بیاید تنها تفاوت داستان با رمان در تعداد کلمات نوشته شده باشد. اما وقتی داستان و انواع ‌آن را بررسی می‌کنیم اصلی‌ترین تفاوت در قالب‌‌ها، موضوع انتخابی شناخته می‌شود. برای نوشتن رمان ایده‌ی اولیه که در ذهن نویسنده شکل می‌گیرد باید کشش و پتانسیل پرداخت جزئیات را داشته باشد. برای مثال اگر طرح حول یک شخصیت بچرخد احتمالا این طرح مناسب یک داستان کوتاه‌ است. البته رمان‌هایی هم وجود دارند که تعداد شخصیت‌های زیادی ندارند اما موضوع و اتفاقات داستان آن‌قدر قابل گسترش است که این قالب را برایش مناسب می‌کند. پس این گذاره که رمان همان گسترش طرح داستان کوتاه است، همیشه نمی‌تواند درست باشد. بعضی از داستان‌های کوتاه‌ قابلیت تبدیل شدن به رمان را دارند اما این یک قاعده کلی نیست. داستان کوتاه چیزی است که باید در آن درنگ کرد و مزه‌ی جدیدی در آن چشید. مثل یک تجربه‌ی شدید. اما رمان سفری برای نویسنده و خواننده است به درون شخصیت‌ها. به طور کلی، یک داستان کوتاه خوب برای خواندن، طی یک نشست یا یک روز طراحی شده. در حالی که یک رمان خوب قرار است خواننده را برای مدت زمان طولانی‌تری مانند روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها مشغول کند. در رمان به اتفاقات بیشتری احتیاج نداریم بلکه باید اتفاقات را بسط دهیم. در یک رمان همزمان چند طرح فرعی جریان دارد و با داستان جلو می‌رود. بر اساس تعریف داستان و انواع آن هر کدام از این طرح‌های فرعی خودشان می‌توانند یک داستان کوتاه یا داستان بلند باشند. پیشنهاد مطالعه: چگونه نویسنده رمان شویم؟ چگونه تصمیم بگیریم داستانمان را در چه قالبی بنویسیم؟ عوامل مختلفی برای انتخاب قالب داستان‌ وجود دارد. اما قبل از انتخاب، بدون فکر و چهارچوب‌گذاری تنها طرح و ایده‌ی خود را روی کاغذ بیاورید. در حین ترسیم داستان از خود بپرسید: آیا این داستان به پیشینه‌ای گسترده نیاز دارد تا برای خواننده معنا پیدا کند؟ آیا داستان شما پیرامون یک رویداد می چرخد ​​یا مجموعه‌ای از حوادث پیچیده؟ آیا داستان‌های فرعی زیادی برای انتقال کامل ماجرا لازم است؟ هرچه به اطلاعات بیشتری برای انتقال داستان نیاز داشته باشید، پروژه‌ی طولانی‌تری در دست دارید. اما تعریف داستان و انواع آن نباید به چارچوبی تبدیل شود که خلاقیتتان در آن زندانی شود. به عنوان یک نویسنده، باید تعیین کنید که ایده‌های شما به طور طبیعی به سمت کدام نوع قالب نوشتن حرکت می‌کند. در حالی که رمان‌ها پرخواننده‌ترین و مشهورترین کتاب‌ها هستند، نویسندگان زیادی (کافکا، چخوف، بورخس و…) وجود دارند که در اصل تقریباً نویسنده‌ی داستان‌های کوتاه بودند. تفاوت داستان و رمان به معنای ارجح بودن یکی بر دیگری نیست. همچنین نمونه‌های زیادی از نویسندگان وجود دارد، مانند همینگوی که هم داستان بلند و هم داستان کوتاه می‌نوشت. تنها سوال واقعی این است که کدام فرم برای نوع داستانی که می‌خواهید تعریف کنید مناسب‌تر است. نگاهی به تعریف داستان و انواع آن
در این مقاله با بررسی تعریف داستان و انواع آن فهمیدیم بارزترین تفاوت بین قالب‌های داستان طول آن‌ها است. به جز این موضوع داستان هم عامل تعیین‌کننده‌ای در قالب داستان است. در حال حاضر، هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه یک داستان کوتاه یا یک رمان و داستان بلند چقدر باید باشد، وجود ندارد. خود را در چهارچوب‌ها گیر نندازید. خود داستان تعداد کلماتش را تعیین می‌کند. اگر مقالاتی از این دست برای شما کاربردی است برایمان در کامنت‌ها نظرتان را بنویسید. راستی؛ لذت‌بخش‌ترین داستان‌کوتاهی که خوانده‌اید چه بوده؟ چه رمانی توانسته تا انتهای داستان شما را با خود همراه کند؟ نویسنده: سپیده عابدی
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
لئو تولستوی، ارنست همینگوی و صادق هدایت از معروف‌ترین نویسندگان خارجی و ایرانی داستان‌های بلند هستند
البته در حال حاضر نویسنده هایی در حال ظهور هستند که به مراتب قلم بهتری نسبت به گذشتگان دارند ولی زمان نیاز دارد تا جلوی هژمونی نویسندگان قدیمی قد علم کنند....بگذریم. بعضی نام ها صرفا تکرار می‌شوند چون جزء اولین ها بوده اند ولی در واقع جزء بهترین ها نیستند. نباید خیال کنیم هر اولینی بهترین هم هست.
آسمان بار امانت نتوانست کشید. اسنپ گرفت و بار را پس فرستاد. نتوانست دیگه. نگا داره.
راستی. بعد از آزادسازی خرمشهر چه باید کرد. می‌دانید؟ یا همینجوری روی مبل لم داده‌اید؟
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
راستی. بعد از آزادسازی خرمشهر چه باید کرد. می‌دانید؟ یا همینجوری روی مبل لم داده‌اید؟
نظریّه‌«مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه» را تبلیغ کنید 🔹 من به شما جوانهای عزیز چند سفارش میخواهم عرض بکنم... نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌‌نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّه‌ی مقاومت، یک نظریّه‌ی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود]. معنای نظری این است که تبیین کنید... از لحاظ عملی، جریان مقاومت را ما حقّ جوانها میدانیم؛ جوانهای عراق، جوانهای سوریه، جوانهای لبنان، جوانهایی در شمال آفریقا، جوانهایی در مناطق شبه‌قارّه و اطراف آنها، یک مشت جوانهایی هستند که در مقابل آمریکا مقاومت میکنند، ایستاده‌اند؛ حقّ اینها است، ما حقّ اینها میدانیم؛ تقویت این جریانها به‌معنای تقویت نظریّه‌ی مقاومت است. ۱۳۹۷/۸/۱۲
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | هرجا مقاومت کردیم، جواب گرفتیم 👈🏻 مرور بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مسئله‌ی مقاومت در راه حق به مناسبت روز سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی 🔻 «مقاومت، واکنش طبیعیِ هر ملّت آزاده و باشرف در مقابل تحمیل و زورگویی است.» ۱۳۹۸/۳/۱۴ موضوع مقاومت در برابر دشمن دارای جایگاهی ویژه در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. در این مطلب، گزیده‌ای از بیانات رهبرانقلاب درباره اهمیت، ثمرات و مصادیق مقاومت مرور شده است. 🔻 ترس از دشمن اول بدبختی است 🔹 برای یک کشور بدترین موقعیّت این است که مسئولین کشور از اخم و تهدید و تشر دشمن بترسند؛ اگر ترسیدند، در واقع در را ‌برای ورود او و دخول او و تجاوز و تعرّض او باز کرده‌اند. کار را با عقل و با منطق و با حکمت باید انجام داد، در این تردیدی نیست، ‌امّا با شجاعت باید انجام داد؛ با ترسیدن، با دلهره، با تحت تأثیر تشر و بداخلاقی و اخم و گرهِ ابروان قدرتمندان صاحب قدرت در ‌دنیا قرار گرفتن، تحت تأثیر اینها واقع شدن، اوّل بدبختی است. خب کسی میخواهد بترسد، بترسد امّا از طرف مردم نترسد؛ به ‌حساب مردم نترسد. ملّت ایستاده‌اند. ۱۳۹۶/۱/۳۰ 🔻 معنای مقاومت چیست؟ 🔹 معنای مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقّف کند؛ این معنای مقاومت است. ۱۳۹۸/۳/۱۴ 🔻 مقاومت فرهنگی مهم است! 🔹 مقاومت وقتی گفته میشود، فوراً ذهن میرود به مقاومت نظامی و امنیّتی و امثال اینها. خب بله، آن هم قطعاً مقاومت است، امّا بالاتر از آن، مقاومت فرهنگی است. حصار فرهنگی، خاک‌ریز فرهنگی در کشور اگر سست باشد، همه‌چیز از دست خواهد رفت... آماج این حرکت هم درست همان چیزی است که مایه و هسته‌ی اصلی ایجاد نظام اسلامی شد؛ یعنی ایمان دینی، آماج این است. ۱۳۹۵/۵/۳۱ 🔻 قرآن به جبهه مقاومت نوید پیروزی نهایی میدهد 🔹 خداوند متعال در آیات مکرّر قرآن این وعده را داده است که اهل حق، طرف‌داران حق، پیروز نهایی‌اند... اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون؛ خیال میکنند دارند زمینه‌سازی میکنند، توطئه برای جبهه‌ی حق و مقاومت درست میکنند، [امّا] نمیدانند که توطئه علیه خود آنها دارد چیده میشود طبق طبیعت و سنّت الهی. آیه‌ی دیگر: «وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ» تا آخر آیه. آیه‌ی دیگر: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم؛ آیه‌ی دیگر: وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه. آیات فراوان قرآن همه همین عاقبت را نوید میدهند به آن کسانی که در راه مقاومتند. ۱۳۹۸/۳/۱۴ 🔻 مقاومت، خوف و حزن را برطرف میکند 🔹 خوف و حزن دو آفت بزرگ است برای یک ملّت، برای یک جماعت، برای یک انسان. ترس و اندوه دو آفت بزرگ است... اگر ‌مقاومت... بکنیم، این دو آفت برداشته میشود... آیه‌ی قرآن است: اِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَةُ اَلّا ‌تَخافوا وَلا تَحزَنوا؛ مقاومت هم همین جور است. اگر میخواهید خوف نداشته باشید، حزن نداشته باشید، مقاومت و استقامت را ‌سرمشق کار خودتان قرار بدهید؛ آن وقت خوف هم نخواهید داشت، حزن هم نخواهید داشت؛ اینها گزاره‌های قرآنی است. ‌۱۳۹۹/۶/۳۱ 🔻 سختی‌ تسلیم، بیش از مقاومت است 🔹 ایستادگی سختی‌هایی هم دارد، نه اینکه کار آسانی است؛ لکن تسلیم شدن، سختی‌های بیشتری دارد؛ فرقش هم این است که شما در راه استقامت و مقاومت هر سختی‌ای که متحمّل بشوید، خدای متعال به شما اجر خواهد داد: ذٰلِکَ بِاَنَّهُم لا یُصیبُ‌هُم ظَمَاٌ وَ لا نَصَبٌ وَلا مَخمَصَةٌ فی سَبیلِ ‌اللهِ‌ وَلایَطَئونَ مَوطِئًا یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلًا اِلّا کُتِبَ لَهُم بِه عَمَلٌ صٰلِح. هر سختی‌ای که شما تحمّل بکنید، یک عمل صالح است؛ در حالی که اگر تسلیم دشمن بشوید، سختی‌هایتان هیچ اجری هم پیش خدای متعال ندارد، بلکه تن به ظلم دادن مجازات هم دارد. قرآن این جوری دستور میدهد: نه ظلم کنید، نه زیر بار ظلم بروید. ۱۳۹۸/۸/۲۴ 🔻 امام خمینی ملت ایران را با مفهوم مقاومت آشنا کرد 🔹 یک امتیاز بزرگ امام این بود که ملّت را با مفهوم مقاومت آشنا کرد. ملّتها در موارد زیادی اتّفاق می‌افتد که دنبال یک کاری هم هستند امّا قدرت مقاومت ندارند؛ وقتی فشار وارد می‌آید، عقب‌نشینی میکنند. امام ملّت ایران را این جوری بار آورد، این جوری تقویت کرد: مقاومت را، ایستادگی را به این ملّت تزریق کرد؛ لذا ملّت ایران امروز یک ملّت کاملاً مقاوم و کاملاً مستحکم است. ۱۴۰۱/۳/۱۴ 🔍 ادامه👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 ادامه 🔻 نظریّه‌«مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه» را تبلیغ کنید 🔹 من به شما جوانهای عزیز چند سفارش میخواهم عرض بکنم... نظریّه‌ی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قوی‌پنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه‌های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب‌‌نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّه‌ی مقاومت، یک نظریّه‌ی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود]. معنای نظری این است که تبیین کنید... از لحاظ عملی، جریان مقاومت را ما حقّ جوانها میدانیم؛ جوانهای عراق، جوانهای سوریه، جوانهای لبنان، جوانهایی در شمال آفریقا، جوانهایی در مناطق شبه‌قارّه و اطراف آنها، یک مشت جوانهایی هستند که در مقابل آمریکا مقاومت میکنند، ایستاده‌اند؛ حقّ اینها است، ما حقّ اینها میدانیم؛ تقویت این جریانها به‌معنای تقویت نظریّه‌ی مقاومت است. ۱۳۹۷/۸/۱۲ 🔻 مسجد هسته مقاومت است 🔹 مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است... این مجالس روضه‌خوانی، مجالس وعظ و خطابه، مجالس گوناگون خیلی چیزهای مهمّی است؛ اینها را دست‌کم نباید گرفت، هم از فضای مجازی مؤثّرتر است، هم از صداوسیما مؤثّرتر است، منتها خب دایره‌اش محدود است؛ اگرچنانچه این سلسله‌ی عظیم، این تشکیلات عظیم خوب کار کند و در همه‌جا کار کند، تأثیراتش برهمه‌ی اینها فائق خواهد آمد و میتوانید شما این جوان را، این مخاطب را به معنای واقعی کلمه مصونیّت ببخشید و میتوانید او را در مقابل این میکروب‌ها و این ویروس‌هایی که به‌طور دائم دارد سرازیر میشود به‌طرف این کشور و طرف این نظام واکسینه کنید. بنابراین [مسجد] هسته‌ی مقاومت است، منتها مقاومت بِاَنواعه؛ مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، و درجای خود هم مقاومت امنیّتی و نظامی؛ کمااینکه در مساجد [اینگونه بوده‌]. ۱۳۹۵/۵/۳۱ 🔻 هر جا مقاومت کردیم، جواب گرفتیم 🔹 تجربه‌ی ‌خود ما در جمهوری اسلامی نشان میدهد که مقاومت در ‌مقابل دشمن جواب میدهد؛ هر جا ما مقاومت کردیم جواب گرفتیم: در دفاع مقدّس، در بخشهای گوناگون، در تحریکات امنیّتی ‌که علیه ما میکردند، در مسائل اقتصادی. یک روزی درآمد سالانه‌ی نفت ما در طول سال -که تنها امکان درآمدزایی هم نفت بود- ‌حدود شش میلیارد بود؛ دیگر از این سختی بالاتر؟ البتّه آن وقت جمعیّت کشور خیلی کمتر از حالا بود امّا باز هم پنج میلیارد و ‌شش میلیارد درآمد برای کشور چیزی نبود؛ توانستیم بِایستیم، مقاومت کردیم، مردم ایستادند. خیلی هم سخت نبود، ایستادگی ‌آنچنان سخت هم نبود؛ مقاومت‌.‌‌ خب مقاومت در عرصه‌ی نظامی یک چیز است، در عرصه‌ی اقتصادی یک چیز دیگر است. در ‌عرصه‌ی اقتصادی مقاومت یعنی... یعنی ساخت اقتصادی داخل را محکم کردن، پایه‌ریزی‌ها را محکم کردن، با مسائل جدّی ‌برخورد کردن، مسائل را پیگیری کردن. ‌۱۳۹۸/۲/۲۴ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله