eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
904 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ بیش‌تر قصه‌هایی که قادرمان می‌کنند از معنای جهان سر در بیاوریم، عواطف‌مان را برمی‌انگیزند،
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها پی‌رنگ دارند و پی‌رنگ یعنی توالی رخدادها. ساختار کلی پی‌رنگ باید آغاز، میانه و پایان داشته باشد. قصه تعادل آغازینی دارد که زمینه (زمان، مکان، وضعیت و شرکت‌کنندگان) در آن تثبیت می‌شوند. بعد به کنش مشکل‌ساز می‌رسیم، رخدادی که وضع آغازین را مختل می‌کند و تنش دراماتیک به وجود می‌آورد در نهایت به حل مشکل می‌رسیم. قصه‌هایی که کنش جمعی را برمی‌انگیزند چنین ساختاری دارند. ۱۳ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار
کتاب «در مکتب مصطفی» جستاری علمی است درباره‌ سیره تربیتی شهید صدرزاده، به عنوان الگوی تربیتی نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی. ✏️ رهبر انقلاب امروز در حرم امام خمینی: مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکه‌های اجتماعی، با وجود این همه لغزشگاه‌ها جوانهای ما در این راه دارند حرکت می‌کنند. گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی برمی‌خیزد از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفی‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم اینها همه امیدبخش است. https://taaghche.com/book/71399 انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 | راهبرد اساسی امروز کشور 🔎 مروری بر توصیه‌های رهبر انقلاب درباره همدلی و همکاری قوه مقننه با دیگر قوا 👈🏼 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۲/۰۳/۰۳) در زمینه نوع رابطه مجلس با قوای دیگر، همدلی و همکاری را به عنوان یک الزام همیشگی توصیه نمودند. 🔻 ایشان در سخنرانی خطبه‌های نماز عید فطر هم موضوع همدلی و همکاری قوای سه‌گانه را «راهبرد اساسی کشور» دانستند: «یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری همه‌ی مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است... قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند... اگر چنانچه این سه قوّه با هم به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمیخورد، مشکل پیدا نمیکند.» ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ 🔻 البته همکاری مجلس با دولت «به‌معنای گذشت از حقوق مجلس نیست؛ بایستی حقّتان را استیفاء کنید؛ تحقیق کنید، تفحّص کنید، مؤاخذه کنید که چرا نشد، چرا کم شد، چرا جور دیگر شد.» ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ 👈🏼 چند موضوع برای هم‌افزاییِ مجلس و دولت 🔻 بدون شک حل مسائل مهم و رفع مشکلات کشور و مردم نیازمند همکاری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه، خصوصا مجلس و دولت است. در سال‌های اخیر رهبر انقلاب به‌صورت مشخص برخی موضوعات را برای همکاری حداکثریِ مجلس و دولت مورد تأکید قرار داده‌اند. یکی از این موضوعات «مهار تورم و رشد تولید» است: «اگر بخواهیم این شعار [مهار تورم و رشد تولید] عملیّاتی بشود... اوّلین الزام این است که «دستگاه‌های مختلف به هم کمک کنند»؛ یعنی دولت به نحوی، مجلس به نحوی، قوّه‌ی قضائیّه به نحوی به هم کمک کنند؛ قانون، متناسب با نیازِ اجرا باشد.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ 🔻 یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند با همکاری مجلس و دولت به سرانجام خوبی برسد بحث «تحول در آموزش و پرورش» است: «نقشه‌ی راه [سند تحول آموزش و پرورش] باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود، کمک بشود. اگر چنانچه در آموزش‌وپرورش نشستند با صاحب‌نظران بحث کردند، همفکری کردند، بالاخره یک نقشه‌ی راهی برای اجرای سند تحوّل درست کردند، [امّا] وقتی که میخواهند بودجه را تنظیم کنند، مدام مشکل درست شد، در دولت مشکل درست شد، در مجلس ایراد گرفته شد، خب به جایی نمیرسد.» ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 🔻 موضوع «مبارزه با فساد» هم یکی دیگر از مباحثی است که باید همکاری قوا بیش از پیش به ثمر برسد: «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم... اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم دنبال میکردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.» ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ 🔻 امروز مسائل مهمی در کشور مطرح است که حل آنها بیش از پیش نیازمند همدلی، همکاری و هم‌افزایی قواست. مطالبات مردم از مجلس انقلابی و دولت مردمی مسئولیت‌های مهمی برای این دو قوه ایجاد کرده و قطعا کیفیت پاسخگویی به این مطالبات، عیار پایبندی آنان به شاخص‌های انقلابیگری را بیش از پیش روشن می‌سازد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 با استفاده از هنرهای گوناگون یاد افراد شهیدپرور را حفظ کنید ✏️ رهبر انقلاب در دیدار ستاد مرکزی کنگره‌ی ملی شهدای سبزوار و نیشابور: حفظ یاد شهیدپرور جهاد است. شهیدپرور کیست؟ پدر، مادر، معلّم، همسر، رفیق خوب... یاد آن کسانی که از این جهاد در طول دفاع مقدّس یا بعد از آن تا امروز پشتیبانی کردند، جهاد است؛ یاد آن بانویی که در دِه «صد خَرْو» یا هر جای دیگر در خانه‌اش ده تا تنور میزند که برای رزمندگان نان بپزد، جهاد است... ✏️ این حوادث میتواند موضوعاتی باشد برای نقّاشی، برای رمان‌نویسی، برای شعر، برای ایجاد فیلم‌های جذّاب که در سینما از این استفاده بشود، در نمایشهای مردمی استفاده بشود، در هنرهای گوناگون استفاده بشود؛ اینها چیزهایی است که باید انجام بگیرد؛ اینها کارهای مهمّی است. 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
نگاهم میان جزوه‌های پراکنده و ساعتی که دو شب را نمایش می‌دهد، می‌چرخد. با دو دستم شقیقه‌هایم را فشار می‌دهم بلکه سردرد از بین برود. نفس های عمیقی می‌کشم. اشک‌هایم آرام می‌غلتند و صورتم را خیس می‌کنند. تمام تنم می‌لرزد. زمان می‌گذرد و من حتی یک نمه چیزی که خوانده بودم را فراموش کرده‌ام. حرف‌هایی به ذهنم هجوم می‌آورند، حشره‌ای شده‌ام که زیر پای عزیزانم له می‌شوم و تاریکی مرا قورت داده. اما از آن دور دست‌ها نور سفیدی را می‌بینم که چشمان پف کرده‌ام را آزار می‌دهد. خودم را در تاریک‌ترین نقطه وجودم می‌بینم. اما من کی به اینجا رسیدم؟! اصلا من می‌خواستم به اینجا برسم؟! تا چه حد به خودم فشار آوردم؟! چرا درس‌ها دارد مرا می‌بلعد؟! مگر قرار نبود من در کنارش زندگی کنم؟! پس چرا خودم را فراموش کرده‌ام و فقط درس‌ها یادم مانده؟! هوف عمیقی از میان لب‌هایم خارج می‌شود. چشمانم را باز می‌کنم. جزوه‌های پراکنده را مرتب می‌کنم. به تخت خوابم پناه می‌برم تا با خوابش کمی آرامم کند. یادم بیاورد برای چه درس می‌خوانم. برای چه تحمل می‌کنم. در نقطه‌‌‌ای نورانی، در آن دور دست‌ها چیزی منتظر من است. باید به آنجا برسم.
فعلا تیتر این باشد: در حوزه‌ی خواهران با دهه هشتادی‌ها چه می‌گذرد؟ + استاد پایان‌ترم را با دست باز صحیح کنید استاد انصاری دستش را در امتداد یک خط افقی باز کرد و خندید و جمله‌ای را که شنیده بود تکرار کرد، از آخر کلاس حس کردم اشک در چشمانش نشست و گفت: الان که مادرم زمین‌گیر شده اما قبلا یکبار مهمان آمده بود خانه‌ی ما و باید برگه‌ها را صحیح می‌کردم و تحویل می‌دادم، نشسته بود و با هر برگه‌ای که برمی‌داشتم می‌گفت « تو رو خدا آسون صحیح کن اینا زحمت کشیدن درس خوندن» حالا هربار برگه صحیح می‌کنم آن لحن و صورت مادرم جلوی چشمم است. کلاس منطق ۳ به پایان رسید و نوبت فلسفه بود. نورا پشت سر من وارد کلاس شد و گفت خواندی؟ با تعجب گفتم چی؟ گفت امتحان را! وا رفتم. استاد دیروز که غیبت کرده بودم امتحان را نگرفته بود و قرار شده بود امروز سر جلسه‌ی آخر بگیرد! علوی در کلاس را گرفته بود استاد نیاید و هرکس تکه‌ کلام سنگینی سمتش پرتاب می‌کرد: علوی بیا بنشین بزرگ شدی! نکن زشته! ...! بعضی هم می‌خندیدند. استاد که وارد شد هرچند می‌خندید اما التماس‌ها و شوخی‌ها جواب نداد و سوالات امتحانی را روی تخته سفید نوشت و گفت: می‌خواستم امتحان نگیرم اما با این کارتان می‌گیرم. حالا وقت نفرین علوی بود که بهداد زحمتش را کشید؛ البته شبیه دعا شد: بی شوهر نمیری الهی! فکر می‌کردم بزرگ شویم از این خبرها نیست، یا ما بزرگ نشدیم یا تا آخرش از این ماجراها داریم. باخت تلخ جلسه‌ی آخر را پذیرفتیم و با اکراه شروع کردیم به نوشتن سوالات. استاد گفت هروقت نوشتید بگویید پاک کنم. چندبار خواست پاک کند و بچه‌ها اجازه ندادند صبرش ته کشید و گفت: چی می‌نویسید شما‌ بابا! پاک کرد و اضافه کرد: نمونه سوال داشته باشید نمی‌خواهد جواب بدهید. صدای جیغ و هورا به هوا پرید. فکر می‌کردم بزرگ شویم از این خبرها نیست، یا ما بزرگ نشدیم یا تا آخرش از این ماجراها داریم. فلسفه ۱ استاد جانعلی‌زاده هم تمام. فقط آخرین جلسه‌ی مفاهیم ۱ استاد اسماعیلی از ترم ۵ مانده. بعد از اینکه در اتاق مباحثه طبقه ۱ چند دقیقه‌ای خوابم برد با تاخیر رسیدم اما هنوز چند بستنی کیم روی میز مانده بود که به دعوت استاد برداشتم، مثل همیشه در کلاس مفاهیم رفتم عقب بنشینم. ما همه رو به استاد نشسته بودیم و یحیایی در زاویه نود درجه نسبت به استاد. عبدالهی که پوست بستنی‌ها را جمع کرد و در سطل زباله‌ی جلوی کلاس ریخت، نشست کنار یحیایی به حرف زدن. استاد سکوت کرد. نگاه‌شان کرد و گفت: یاد سیزده بدر افتادم! عبدالهی با خجالت و خنده عذرخواهی کرد و رفت سرجایش. فکر می‌کردم بزرگ شویم از این خبرها نیست، یا ما بزرگ نشدیم یا تا آخرش از این ماجراها داریم. کلاس که تمام شد با بچه‌های پایه چند دقیقه‌ای بیش‌تر سر کلاس ماندیم و بقیه رفتند. محامی شروع کرد به سلفی گرفتن. با این چهره‌‌ی زهوار در رفته و در حال «نهههه» گفتنم کار خودش را کرد. باید دعا کنم گوشی‌اش هک نشود که حیثیتم بر باد است! می‌گوید چیزی نیست فقط انگار یکم با دهان باز می‌خندی! این هم از این. فکر می‌کردم بزرگ شویم از این خبرها نیست، یا ما بزرگ نشدیم یا تا آخرش از این ماجراها داریم... پ.ن: البته چون روز آخر بود این‌جوری بود و الا یکم بزرگ شدیم! ۹ خرداد ۱۴۰۲ ✍حُرّه.عین
467_12255253165417.mp3
34.84M
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR ✏️ توصیه رهبر انقلاب به مردم و جوانان برای ادامه راه امام خمینی(ره) با تقویت دو عامل پیشران تحول 👈🏻 امامِ ایمان و امید 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 روایتی از شهید مصطفی صدرزاده ♦️تصاویری کمتر دیده شده از شهیدی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروز از او نام بردند. 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
برای اینکه درباره شهید صدرزاده اطلاعات خوبی پیدا کنید شدیدا عابدان کُهنز رو پیشنهاد می‌دهم.
⭕️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر بار اسم می‌آید، بیشتر حسرت می‌خوریم. این‌بار، او و امثال او به عنوان یک نقطه امیدآفرین در کشور معرفی شدند... ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ 💢 آثار تصویری که با محوریت زندگی و شهادت شهید صدرزاده ساخته شده‌ را در بسته فیلم ببینید🔻 🔹 مستند روزگار ابراهیم 🔸 مستند عابدان کهنز 🔹 مستند ملازمان حرم 🔸 داستانی دیپورت 🔹 موشن گرافیک غیور علوی 🎥 برای دانلود و تماشای آثار روی نام آن بزنید و وارد شوید. ✅ عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336 ✅پایگاه هنری محتوایی ایرانیوم https://eitaa.com/joinchat/3966697678C91c46872d9
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
🌹 روایتی از شهید مصطفی صدرزاده ♦️تصاویری کمتر دیده شده از شهیدی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امرو
✨ موقعیت زینب‌گونگی موقعیت زینب‌گونگی یکی از اسرارآمیزترین موقعیت‌های زنانه است. در حقیقت این موقعیت یک مقام و مرحله است که برخی زنان به آن نائل می‌شود. زنی که به این مرحله عروج می‌کند به یک اعتبار «زینب‌گونه» می‌شود. من برای این لحظه و موقعیت نام بهتری سراغ ندارم و راستش چیز زیادی هم از آن نمی‌دانم. فقط میدانم یک چنین چیزی علی‌القاعده باید وجود داشته باشد. این موقعیت به زن چیزهای عجیبی اعطا می‌کند. وقتی که زن داغ می‌بیند و شهیدی را تقدیم می‌کند، گویا نطقش باز می‌شود. درحالیکه انتظار می‌رود از شدت بلا زبانش قفل شده باشد اما به مدد این موقعیت و مقام رازآلود عمیق‌ترین مفاهیم را به فصیح‌ترین شکل بیان می‌کند. این امکان و قدرت را این موقعیت خاص به زن اعطا میکند. شاید پیش از این و بیرون از این نقطه کمتر چنین خطابه‌هایی از آن زن بشنویم و شاید برای چنین مفاهیم بلندی باید ساعت‌ها فکر و برای چنین ادبیاتی ساعت‌ها طراحی کرده باشد. لطافت و ظرافت روح زنانه در کالبد واژگان و جملات حلول می‌کند و جملاتی نافذ، ظریف و پرمغز به صفحه‌ی حافظه‌ی ما می‌نشاند. خیلی عجیب است! در خیلی از زنان معاصر تکرار این لحظات را دیده‌ایم. این موقعیت نامش زینب‌گونگی است و بدرستی تمام زنانی که به چنین موقعیتی مبعوث می‌شوند ما را بیاد آن بزرگ قبیله‌ی زن‌های قدرتمند و صبور می‌اندازند و به خوبی پژواک صدای زینب کبری در امتداد تاریخ می‌شوند. @Mahdi_Takallou
خودسازی(عبادت چشم) پیامبرصلی الله علیه و آله: نگاه کردن به سه چیز عبادت است:به صورت پدر و مادر، به قرآن و به دریا. بحار/ج10/ص368 قاعدتا منظور از نگاه کردن، نگاه پر از غفلت و بی خبری و آلوده نیست. مطابق آیات قرآن،دریاها خدا را ستایش و به بزرگی یاد می کنند.تسبیح و تهلیل خداوند را می گویند وعظمتشان انسان را به یاد عظمت خالق می اندازد. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
سوال: برای درمان شهوت راهکاری بفرمایید 🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 -از غذای خود از لحاظ کم و کیف کم کنید و از خوردن غذاهای محرک بپرهیزید -شب ها و بین الطلوعین مقداری قدم بزنید -در هوای آزاد ورزش کنید -از فکر و نظر در مناظر مهیج خوداری کنید. pay.eitaa.com/v/p/
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها پی‌رنگ دارند و پی‌رنگ یعنی توالی رخدادها. ساختار کلی پی‌رنگ باید آغاز، میانه و پایا
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها شخصیت‌هایی دارند که باعث اتفاق‌ها می‌شوند یا اتفاق‌های قصه برای آن‌ها رخ می‌دهد. شخصیت‌های بیش‌تر قصه‌ها انسان هستند اما تقریبا هر چیزی می‌تواند شخصیت قصه باشد: کشورها، جانوران، ویروس‌ها، مفاهیم، آب و هوا و... شخصیت‌ در قصه‌های مشترکِ محبوبی که نقش محوری در کنش جمعی بازی می‌کنند معمولا بدون ریزه‌کاری‌های ظریف ترسیم می‌شود. در نتیجه آسان می‌شود تشخیص داد که قربانی‌ها، شخصیت‌های شرور و قهرمان‌ها چه کسانی هستند. ۱۴ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ قصه‌ها شخصیت‌هایی دارند که باعث اتفاق‌ها می‌شوند یا اتفاق‌های قصه برای آن‌ها رخ می‌دهد. شخ
|🌐💡📨| ✍ همه‌ی قصه‌ها قضاوتی اخلاقی در خود دارند. قصه‌گویی، ناگزیر یعنی موضع‌گیری اخلاقی، حتی اگر شده موضع‌گیری اخلاقی علیه موضع‌گیری اخلاقی. چون پی‌رنگ‌ها از خوب به بد یا از بد به خوب حرکت می‌کنند، ناچار با ارزیابی همراه‌اند. ۱۵ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
خودسازی(گرامی داشت زنان) حضرت فاطمه علیهاالسلام: بهترین شما کسانى اند که با مردم نرم ترند و زنان خویش را بیشتر گرامى مى دارند. دلائل الامامه/ص76 محبت نسبت به زن از اخلاق انبیا است و باعث فضیلت ایمان مرد است. رکن حیات خانوادگی نیز احساسات و عواطف مرد نسبت به زن است که در پرتوی آن زن، زندگی و فرزندان، صفا و جلا و خرمی می گیرند. pay.eitaa.com/v/p/ انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
خودسازی(گرامی داشت زنان) حضرت فاطمه علیهاالسلام: بهترین شما کسانى اند که با مردم نرم ترند و زنان خوی
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 برای زیاد شدن حب الهی و بالا رفتن مرتبه انسان فرمودند: کار آسان و کوچک و مفید، بعد از ملاحظه واجبات و محرمات، فرستادن است. صلوات محبت آور است و محبت انسان را بالا می کشد.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ همه‌ی قصه‌ها قضاوتی اخلاقی در خود دارند. قصه‌گویی، ناگزیر یعنی موضع‌گیری اخلاقی، حتی اگر ش
|🌐💡📨| ✍ آمادگی ما برای پذیرفتن مفروضات قصه نشان می‌دهد که ما حقیقت روایت را نه بر اساس مطابقت دقیقش با دنیای واقعی، بلکه بر اساس انسجام درونی و سازگاری‌اش با برداشت‌های کلی‌مان درباره‌ی راه و رسم جهان می‌سنجیم. ما قصه‌ها را بر اساس واقع‌نمایی‌شان یعنی "شباهت آن‌ها به حقیقت" یا دقیق‌تر بگوییم بر اساس "شباهت آن‌ها به زندگی" تفسیر می‌کنیم. ۱۶ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ آمادگی ما برای پذیرفتن مفروضات قصه نشان می‌دهد که ما حقیقت روایت را نه بر اساس مطابقت دقی
|🌐💡📨| ✍ کارکرد شناختی فرم روایی فقط بازگو کردن توالی رخدادها نیست، بلکه تجسم مجموعه‌ی روابط بسیار گوناگون یک کل واحد است. بنابراین وقتی می‌گوییم فلان چیز را می‌فهمم خیلی شبیه این است که بگوییم می‌توانم قصه‌ای بگویم که فلان چیز در آن معقول باشد. فهمیدن تا حدی به تشخیص و دسته‌بندی مربوط می‌شود، به گنجاندن چیزی نو درون چیزی آشنا. بنابراین، دانستن خیلی وقت‌ها چیزی بیش‌تر از دسته‌بندی و ارتباط‌دهی‌ست و می‌تواند به معنای توضیح باشد. وقتی اتفاقی می‌افتد، فقط این‌که چه اتفاقی افتاده برایمان مهم نیست، چرایش هم مهم است. ۱۷ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
|🌐💡📨| ✍ کارکرد شناختی فرم روایی فقط بازگو کردن توالی رخدادها نیست، بلکه تجسم مجموعه‌ی روابط بسیار
|🌐💡📨| ✍ قراردادهای روایت به ما امکان می‌دهند از چیزهای نسبتا اندک، چیزهای زیادی استنباط کنیم. قصه‌ها کاری می‌کنند که نقطه‌ها را به هم وصل کنیم. وقتی قصه‌ای را می‌خوانیم یا می‌شنویم، با نوشتن یک «فصل سایه»ی آزمایشی که جاهای خالی قصه را پر می‌کند و مسیر آینده‌ی رخدادها را پیش‌بینی می‌کند فعالانه در قصه مشارکت می‌کنیم: «فرض کنیم مجموعه‌ای از رخدادهای الف تا ث داریم که پیوند علّی و خطی باهم دارند... متن درباره‌ی رخداد الف و مدتی بعد درباره رخداد ث چیزی به خواننده می‌گوید و مسلّم می‌داند که خواننده خودش رخدادهای ب، پ و ت را پیش‌بینی کرده است.» ۱۸ 📘روایت‌و‌کنش‌جمعی انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
🍃 آنچه با قرآن سازگار نیست بی ارزش است درمورد ملاک تشخیص خرافات از کرامات آیت الله بهجت میفرمود: ✍🏼 آقایی دید کسی مسجد را نجس می‌کند،دستور داد او را بیرون کردند. شب درخواب به او گفتند او را بیرون نکن! فردا دوباره دستور داد او را بیرون کردند، مجددا خواب دید و چندبار این جریان تکرار شد. یکبار درخواب به او گفتند مگر نگفتم او را بیرون نکن؟! به او گفت مگر تو کیستی؟ گفت:من صاحب الزمانم گفت: پدر فلان شده! تو شیطانی
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 قدم اول در تقرب بسوی خدا این است که انسان در همان حالی که متوجه میشود، یک مسافت و فاصله ای با مولای خود دارد، نخست باید مواظب باشد که حداقل اگر نزدیکتر نشد، فاصله ای که با دارد بیشتر نشود و سعی کرده موقعیتی را که دارد حفظ کند. تا بعد کم کم به جلو حرکت و خود را به مولا نزدیکتر نماید.