فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توکل بر خدا... با خدا باش پادشاهی کن...
41.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢♦️شب جمعه این کلیپو👆 از دست نده
🏴🏴🏴
📌🚩 یُقَالُ لَهُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ فَیَأْبَوْنَ وَ یَخْتَارُونَ مَجْلِسَهُ وَ حَدِیثَهُ وَ إِنَّ الْحُورَ لَتُرْسِلُ إِلَیْهِمْ أَنَّا قَدِ اشْتَقْنَاکُمْ مَعَ الْوِلْدَانِ الْمُخَلَّدِینَ فَمَا یَرْفَعُونَ رُئُوسَهُمْ إِلَیْهِمْ لِمَا یَرَوْنَ فِی مَجْلِسِهِمْ مِنَ السُّرُورِ وَ الْکَرَامَةِ...»(کامل الزیارات/ ص۸۰/ باب۲۶/ حدیث۶.))
🔻🔻🔻🔻🔻
فرشتگان به آنها میگویند: بیایید و به بهشت بروید! ولی آنها از رفتن به بهشت امتناع میکنند و محضر امام حسین(ع) را رها نمیکنند، حوریان بهشتی به آنها پیغام میدهند که ما با تمام نعمتهای بهشتی مشتاق شما هستیم...
🎙️🚩 اَلسَّلاَمُ عَلَي الْحُسَيْنِ وَ عَلَي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ🚩
✅ کانال دین
#عضو شدن 👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🔰مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند
📌مسأله ۱۳۳۶. (امام خمینی) مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند، لازم نیست قصد ماندن شب اول یا شب یازدهم را داشته باشد و همین که قصد کند از اذان صبح روز اول (۱) تا غروب روز دهم بماند باید نماز را تمام بخواند (۲) و هم چنین اگر مثلًا قصدش این باشد که از ظهر روز اوّل تا ظهر روز یازدهم بماند، باید نماز را تمام بخواند .(۳).
📚مراجع عظام تقلید،آیت الله
🔻(۱)(سیستانی:) از طلوع فجر روز اول..
🔻(۲) (مکارم:) آن چه برای قصد اقامه که در مسأله پیش گفته شد لازم است، ماندن ده روز است و امّا شب قبل از آن و شب بعد از آن لُزومی ندارد، بنا بر این اگر از اذان صبح روز اوّل تا غروب روز دهم بماند (یعنی ده روز و نه شب) باید نماز را تمام بخواند..
۳.(بهجت:) و أحوط این است که جبران کمبود را از شب یازدهم حساب نکند.
📌مطابق نظر آيت الله خامنه اي
🔻محاسبه ده روزدر سفر
براى اقامت در سفر، ده روز چگونه محاسبه مىشود؟ آيا از شب اول تا شب آخر است يا از طلوع فجر روز اول تا شب دهم؟
ج) شب اول و آخر محاسبه نمىشود، لذا ده روز و نُه شب كفايت مىكند. همچنين تلفيق روز ناقص با روز آخر كافى است [مثلاً از ظهر روز اول تا ظهر روز دهم].
📌🖇️ برای اطلاع از احکام نماز مسافر روی لینک کلیک کنید ⏬
نماز مسافر
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌🌤️نوع نگاه افراد به مباحث امام زمان علیهالسلام
🌄 عقیدتی و عاطفی صرف کار کردن در بحث امام زمان علیهالسلام
📖🏷️ معرفی حضرت در دعای ندبه
📌 اثر گذاری برخی جلسات مهدوی علیهالسلام نه تنها باعث رفع غربت نمیشه (با وجود اشک بر حضرت) چه بسا بعدظهور مقابل او بایستد!
✅ کانال دین
#عضو شدن 👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
برای استفاده از سایر مطالب مفید کانال روی لینک کلیک کنید ⏬
https://eitaa.com/A_Religion/736
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 چقدر این جوری مراکز آموزشی و تربیتی با نسل نوجوان و جوان کار کردند!؟
📌 سبک زندگی
📌 کنار اومدن با مشکلات
📌 دائم در امتحانه!
🛣️ همه چیز پشت پرده هست!
لینک #عضویت👇
https://eitaa.com/A_Religion
📖امام علي عليه السلام :اَوْلَى الاَْشْياءِ اَنْ يَتَعَلَّمَهَا الاَْحْداثُ الاَْشْياءُ الَّتى اِذا صارُوا رِجالاً احْتاجُوا اِلَيْها.[شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 20، ص 333.]
🎒📚" بـهـتـريـن مـطـالبـى كـه بـايـد نـوجوانان ياد بگيرند چيزهايى است كه در بزرگسالى مورد نيازشان باشد."
✅ کانال دین
#عضو شدن 👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✅ کانال دین
#عضو شدن 👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🔰[قصد اقامت ده روز در یک محل و رفت و آمد به بیرون از آن جا]
📌مسأله ۱۳۳۸.(امام خمینی)مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند، اگر از اوّل قصد داشته باشد که در بین ده روز (۱) به اطراف آنجا برود چنانچه جایی که می خواهد برود (۲) خطه سورِ بلدِ اقامت را «۱» یا از بساتین و مزارع و باغات اطراف آن باشد به مقداری که رفتن به آن جا منافی با صدق اقامت در بلد نباشد باید در تمام ده روز نماز را تمام بخواند. ولی چنانچه بخواهد تا کمتر از چهار فرسخ برود، چنانچه در نیّت او باشد که در بین ده روز فقط یک مرتبه برود و بیش از دو ساعت رفتن و برگشتن را طول ندهد، در همه ده روز باید نمازش را تمام بخواند.
مراجع عظام آیت الله
🔻(سیستانی:) به اطراف آنجا که عرفاً جایی دیگر به حساب می آید و فاصله آن از چهار فرسخ کمتر است برود، اگر مدّت رفتن و آمدنش به اندازه ای باشد که در نظر عرف با اقامت ده روز منافات ندارد، نماز را تمام بخواند و چنانچه منافات داشته باشد نماز را شکسته به جا آورد. مثلًا اگر از اوّل قصد داشته باشد که تمام یک روز یا تمام یک شب از آنجا خارج شود با قصد اقامت منافات دارد و باید نماز را شکسته به جا آورد ولی چنانچه قصدش این باشد که مثلًا در نصف روز خارج شده و سپس برگردد، هر چند برگشتنش بعد از رسیدن شب باشد، باید نماز را تمام به جا آورد؛ مگر در صورتی که این طور خارج شدن او به مقداری تکرار شود که عرفاً بگویند در دو جا یا بیشتر اقامت دارد.
🔻(نوری:) به اطراف آنجا از قبیل مزارع و باغستان هایی که از توابع آن محل محسوب می شود هر چند خارج از حد ترخص آنجا باشد برود، باید در همه ده روز نماز را تمام بخواند و اگر از توابع آنجا نباشد باید در تمام ده روز نماز را شکسته بخواند ولی چنانچه بخواهد در تمام ده روز فقط یک ساعت یا دو ساعت برود و برگردد در همه ده روز باید نمازش را تمام بخواند.
🔻(مکارم:) به اندازه ای دور نیست که جزءِ مسافرت محسوب شود، باید نماز را تمام بخواند، امّا اگر طوری است که جزءِ مسافرت محسوب می شود باید تمام ده روز را شکسته بخواند.
🔻(بهجت:) از مقدار ترخّص دورتر نباشد، باید در همه ده روز نماز را تمام بخواند و اگر از مقدار ترخّص دورتر باشد ولی کمتر از مقدار مسافت یعنی چهار فرسخ شرعی باشد، چنانچه قسمت عمده روز را در محل ّ اقامت باشد کافی است و نمازش تمام است و عرفاً صدق اقامت ده روز در آنجا می کند.
🔻(زنجانی:) مسأله مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند اگر از اول قصد داشته باشد در بین ده روز از آن محل و اطراف آن که عرفاً جزء محل به حساب می آید؛ مانند باغات اطراف شهر، خارج شود، چنانچه خوابگاهش در این محل باشد کافی است و لازم نیست تصمیم داشته باشد در روز یا اوایل شب به محل برگردد و اگر بخواهد هر روز نیز به خارج محل برود مانعی ندارد.
📌🖇️ برای اطلاع از احکام نماز مسافر روی لینک کلیک کنید ⏬
نماز مسافر
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
☑️ مطابق نظر آيت الله خامنه اي
🔻نظر جدید معظم له ۱۴۰۰
📌سوال: آیا هنگام قصد اقامت، جایز است نیت خروج از محل اقامت به محل دیگری را که کمتر از چهار فرسخ با آن فاصله دارد بنماییم؟
🔻پاسخ: قصد خروج از محل اقامت به اندازه ی کمتر از مسافت شرعی اگر به صدق اقامت ده روز ضرر نزند مانند اینکه بخواهد در این ده روز دو سه بار و هر بار حداکثر به مدت نصف روز، به کمتر از مسافت شرعی برود و برگردد، در این صورت ، قصد خروج به قصد اقامت لطمه نمی زند.
قصد اقامه باید در یک محل (شهر یا روستا و یا …) باشد، و در دو محل نمیتوان قصد اقامه کرد، بنابراین کسی که در دو مکان تبلیغ میکند اگر عرفاً دو محل محسوب شود، باید در یکی از آن دو، قصد اقامه کند و قصد اقامه در هر دو به این صورت که بخواهد چند روز را در یکی و چند روز هم در دیگری بماند که مجموعاً ده روز شود اقامه محقق نشده و باید نماز را در هر دو محل شکسته بخواند.
♦️توجه:
اگر مسافری در محلهیی از شهر قصد اقامه کند رفتن به محلههای دیگر شهر، هر چند با محلهی قصد اقامت به مقدار مسافت شرعی فاصله داشته باشد، به قصد اقامه و حکم آن ضرر نمیرساند.
⚫. مسافری که میخواهد ده روز یا بیشتر در محلی بماند، اگر از ابتدا قصد داشته باشد که در خلال ده روز به اطراف آنجا (در محدودهی باغها و مزرعههای محل اقامت) برود، اشکالی ندارد و قصد اقامهی او درست و نمازش تمام است.
همچنین قصد خروج از محل اقامت، به اندازهی کمتر از مسافت شرعی اگر به صدق اقامهی ده روز ضرر نزند یعنی اگر بیرون رفتن از آنجا به مدت چند ساعت از روز یا شب برای یک بار یا چند بار باشد به شرطی که مجموع ساعات خروج از شش هفت ساعت بیشتر نشود، در این صورت، قصد خروج به قصد اقامه لطمه نمیزند و نمازش تمام است، اما بیشتر از این، مانع تحقق اقامه است و نمازش شکسته خواهد بود.
⚫. اگر مسافر هنگام قصد اقامه، تصمیم داشته باشد در خلال ده روز- هر چند یک بار آن هم به مدت چند دقیقه- به چهار فرسخی و یا بیشتر برود اقامه تحقق پیدا نمیکند و باید نماز را شکسته بخواند.
📌س۳۷. کسى که در دو مکان تبليغ مىکند و قصد اقامت ده روز هم در آن منطقه دارد، نماز و روزهاش چه حکمى دارد؟
🔻ج) اگر از نظر عرف دو مکان محسوب شوند، قصد اقامت در هر دو محل و يا در يکى از آن دو با قصد رفت و آمد به مکان ديگر در خلال ده روز، صحيح نيست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 عظمت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
📖📿خاطرهای شنیدنی علامه #مصباح یزدی(ره) از ارادت عجیب آیت الله #بهجت نسبت به حضرت معصومه (س) و تبرک جستن به خاک زائران حرم...
🔻السَّلامُ عَلَیْکِ یا فَاطِمَةُ الْمَعْصُومه اشفعی لنا فی الجنه🔻
برای اطلاع بیشتر از محتوای کانال و عضویت کلیک کنید ⏬
✅ کانال دین
👇
https://eitaa.com/A_Religion/736
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سن آموزش حجاب🧕
🔻آیا در سه سالگی باید چادر پوشید؟
🔻معیار پوشش کودکان
ارتباط با ⏪ @hossein_h_a
لینک عضویت👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
📌با عرض سلام به اعضاء محترم کانال
در صورت مفید دانستن نسبت به محتوای کانال می توانند لینک عضویت کانال رو نشر دهند👇
https://eitaa.com/A_Religion/736
📌احکام تصویری وکاربردی
عکس نوشته📝
سخنان مذهبی کوتاه 🔊
مناسبت مذهبی🗓️📿
👈 اظهار نظر وارتباط در گروه خودمونی
از ارسال پیشنهادات و انتقادات بزرگواران سپاسگزار، و در حد وسع و توان پاسخ گوی عزیزان هستیم ⤵️
@hossein_h_a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پاسخ کسی که شمای محجبه را مسخره می کند...
حجتالاسلام والمسلمین_ارفع
♻️ مسخره کردن خوبان عالم#پیامبران
برای اطلاع بیشتر از احکام و سایر محتوای کانال، لینک #عضویت⏬
👇
https://eitaa.com/A_Religion/735
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
🚨 چگونه اعمال انسان حبط(نابود) می شود!؟
📌 چه صحنهای نگران کننده هست، وقتی نامه اعمال بدست ما می رسد ببینیم چیزی نباشد!؟😰
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : شش چيز ، اعمال [نيكو] را بر باد مى دهد: پرداختن به عيوب مردم، سنگ دلى، دنيادوستى، كم حيايى، درازى آرزو ، و ستمگرى كه [از ستمكارى [باز نَايستد. «[ كنز العمّال : ج 16 ص 85 ح 44023 نقلاً عن الفردوس عن عديّ بن حاتم ، الجامع الصغير : ج 2 ص 46 ح 4658 . ]»
🚨 حفظ اعمال مهمتر از انجام عمل است، حواس جمع باش اگر اعمال حسنه نه اینکه انجام دادیم بلکه با خودمان بردیم، ده برابر محاسبه می شود...
ارتباط با ⏪ @hossein_h_a
لینک عضویت👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨⚠️آیا امکان دارد که ما در دنیا کار خوبی انجام بدهیم که به ازای آن منتظر باشیم در برزخ یا قیامت پاداش بگیریم ولی هرگز پاداشی به ازای آن کار دریافت نکنیم؟
📌 حکایت کسی که بقالی داشت سبد پر تخم مرغ، اما صبح چیزی نبود!😲
آیت الله #مجتهدی
ارتباط با ⏪ @hossein_h_a
لینک عضویت👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
🔰[قصد اقامت و سفر به کمتر از چهار فرسخ]
📌مسأله ۱۳۴۹.(امام خمینی) مسافری که قصد کرده ده روز در جایی بماند اگر (بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی بخواهد ) به جایی که کمتر از چهار فرسخ است برود و برگردد به محل اقامه خود، باید نماز را تمام بخواند (۱).
مراجع عظام آیت الله
🔻(۱) (بهجت:) تا وقتی که سفر شرعی جدیدی را آغاز نکرده، باید نماز را تمام بخواند. حتی اگر طوری خارج شود که به اقامه او صدمه بزند، مثل این که یک روز آنجا بماند، تا وقتی که قصد سفر جدید شرعی نکرده، نماز تمام است.
(سیستانی:) چهار رکعت ادایی..
لازم است در رفتن و برگشتن و در محل اقامت..
(مکارم:) مسأله مسافری که قصد کرده ده روز در جایی توقف کند، چنانچه بعد از گذشتن ده روز یا بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی به جایی که کمتر از چهار فرسخ است برود و به محل ّ اقامه خود باز گردد، باید نماز را تمام بخواند و هر گاه بخواهد از محل ّ اقامت به جای دیگری برود که کمتر از هشت فرسخ است و در محل ّ دوّم ده روز بماند باید نماز خود را در مسیر راه و در جای دوّم تمام بخواند، امّا اگر هشت فرسخ یا بیشتر باشد، در مسیر راه شکسته می خواند و در محل ّ دوّم که قصد اقامه کرده تمام می خواند.
(زنجانی:) مسأله مسافری که قصد کرده ده روز در محلّی بماند، اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی ادایی، یا بعد از ماندن ده روز اگر چه یک نماز تمام هم نخوانده باشد بخواهد به جایی که کمتر از مسافت شرعی است برود و برگردد، و دوباره در جای اول خود ده روز یا کمتر یا بیشتر بماند، از وقتی که می رود تا وقتی که برمی گردد و بعد از برگشتن، باید نماز را تمام بخواند، ولی اگر برگشتن به محل اقامتش فقط از این جهت باشد که در مسیر سفرش واقع شده است و رفت و برگشت او تا جایی که می خواهد برود مجموعاً (۸) فرسخ باشد، لازم است در حال رفتن بعد از گذشتن از حد ترخّص و در مقصد و در بازگشت و در جایی که قبلًا قصد اقامه کرده بود، نماز را شکسته بخواند.
🔰سفر بعد از قصد اقامت به کمتر از هشت فرسخ
📌مسأله ۱۳۵۰.(امام خمینی) مسافری که قصد کرده ده روز در جایی بماند، اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی بخواهد (۱) به جای دیگری که کمتر از هشت فرسخ است برود و ده روز در آنجا بماند، باید در رفتن و در جایی که قصد ماندن ده روز کرده، نمازهای خود را تمام بخواند (۲). ولی اگر جایی که می خواهد برود هشت فرسخ یا بیشتر باشد باید موقع رفتن، نمازهای خود را شکسته بخواند و چنانچه در آنجا قصد ماندن ده روز کرد، نمازش را تمام بخواند.
مراجع عظام آیت الله
🔻(مکارم:) رجوع کنید به ذیل مسأله ۱۳۴۹.
🔻(خوئی، سیستانی:) مسأله مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعت ادایی بخواهد به جای دیگری که کمتر از هشت فرسخ است برود و ده روز در آنجا بماند، در رفتن و در محلّی که قصد ماندن ده روز دارد، باید نمازهای خود را تمام بخواند. ولی اگر محلّی که می خواهد برود هشت فرسخ یا بیشتر باشد، باید موقع رفتن نمازهای خود را شکسته بخواند و چنانچه نخواهد ده روز در آنجا بماند، باید مدّتی که در آنجا می ماند نیز نمازهای خود را شکسته بخواند.
🔻(زنجانی:) مسأله مسافری که قصد کرده ده روز در محل بماند، اگر بعد از یک نماز چهار رکعتی ادایی، یا بعد از ماندن ده روز بخواهد به جای دیگری برود که کمتر از مسافت شرعی است در تمام مدت سفر باید نماز خود را تمام بخواند؛ خواه قصد ماندن ده روز در مقصد یا در بین راه را داشته باشد یا نه، و اگر محلی که می خواهد برود هشت فرسخ یا بیشتر باشد در طول راه و در مقصد نمازش شکسته است؛ مگر آن که بخواهد ده روز در مقصد بماند که باید نماز را در موقع رفتن شکسته و در مقصد تمام بخواند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 قدران و شاکر #نعمت ها...
🔰 " وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ "(۷) ۞ ابراهیم
♻️ امام محمد باقر عليه السلام می فرمایند : لا يَنقَطِعُ المَزيدُ من الله حتّي يَنقَطِعَ الشُّكرُ مِنَ العِبادِ.
🚨افزايش نعمت از سوي خداوند قطع نگردد، مگر آن گاه كه شكر گزاري بندگان قطع گردد.
بحار الانوار، جلد 71، صفحه 56
لینک عضو شدن👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ بی نیازی معصوم از مال ما...
حجتالاسلام والمسلمین#عالی
📌 دعا کنیم قدمی بر می داریم، مالی در مسیرشان صرف میشه از ما قبول کنند...
🔮مطلب پایین رو حتما بخوان، لحظه ای از دست نده
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
👇👇👇
🚨⚠️نپذيرفتن خمس مال حرام و پذيرفتن جامه پيرزن
📌احمد بن اسحاق هميان را كه در زير عبايش بود, بيرون آورد و در پيش روى امام حسن عسکری عليه السلام نهاد.
امام حسن عسکری عليه السلام به آن كودك توجّه كرد و فرمود: «پسرم, اينها هديه هاى شيعيان و دوستان تو است, بگشا و آنها را بپذير.»
حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف (همان كودك) به پدر عرض كرد: «اى مولاى من, آيا رواست كه دست پاكم را به اين هديه هاى ناپاك, و اموال پليد مخلوط به حرام دراز كنم؟»
🔻در اين هنگام امام حسن عليه السلام به احمد بن اسحاق فرمود: «آنچه در ميان هميان است, بيرون بياور, تا (حضرت مهدي) حرامش را از حلالش جدا سازد.»
✔️احمد بن اسحاق نخستين كيسه را از ميان هميان بيرون آورد, آن كودك فرمود: «صاحب اين كيسه فلان كس است و در فلان محلّه قم سكونت دارد, 62 دينار در اين كيسه است كه 45 دينار آن از ملكى است كه از پدرش به ارث برده, و آن را به اين مبلغ فروخته است, و 14 دينار آن, بهاى هفت قواره پارچه است, و سه دينار آن هم كرايه مغازه است.»
🔻امام حسن عليه السلام فرمود: اى فرزند راست گفتي, اينك بگو در ميان اين 62 دينار كدام يك حرام است؟
كودك فرمود: در ميان اين 62 سكّه دينار, يك سكه است كه در رى در فلان تاريخ درست شده, آن تاريخ در آن, نقش شده بود, ولى اينك نصف آن تاريخ, در يك روى آن پاك شده است. و باز در ميان اين دينارها, يك دينار مقراض شده ناقص است كه وزن آن يك چهارم دينار است, و همين دو دينار در اين كيسه حرام است, وعلتش اين است كه صاحب آن دو دينار در فلان سال و فلان ماه, به مقدار يك مَن و يك چهارم من, پشم ريسيده شده در نزد بافندهاى كه همسايه اش بود, به امانت گذاشته بود, دزد آن را ربود, و بافنده به صاحب پشم گفت: دزد آن را ربوده است, صاحب پشم سخن او را قبول نكرد, و به جاى آن يك مَن و نيم پشم باريكتر از آنچه دزد برده بود, از بافنده گرفت, و با آن جامه اى بافت, و آن جامه را به اين دو دينار (كه يكى نصف تاريخش پاك شده و ديگرى ناقص است) فروخت.
وقتى كه احمد بن اسحاق در آن كيسه را گشود, همان دو دينار در وسـط دينارها بيـرون آمـد, و آنها همـانگونه بودند كه حضـرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف خبر داده بود.
سپس, احمد بن اسحاق دومين كيسه را از هميان بيرون آورد, كودك گفت: صاحب اين كيسه فلان كس است كه در فلان محلّه قـم مينشيند, حاوى پنجاه دينار است كه براى ما روانيست دست به آن دراز كنيم.
احمد بن اسحاق عرض كرد: چرا؟
كودك فرمود: زيرا, دينارهاى اين كيسه, قيمت گندمى است كه در اين گندم, صاحب اين كيسه و برزگرهايش شركت داشتند, و صاحب اين كيسه حق خود را با پيمانه به طور كامل برداشت, ولى حق برزگرهايش را با پيمانه ناقص پرداخت.
امام حسن عسكرى عليه السلام فرمود: راست گفتى اى پسرم, سپس امام حسن عليه السلام به احمد بن اسحاق, فرمود: همه اين كيسه ها را بردار و به صاحبانش برسان, و يا وصيت كن تا به صاحبانش برسانند, كه ما به هيچ چيز از اينها نياز نداريم چون مخلوط به حرام است,
⚠️📌 تنها آن جامه پيرزن را نزد ما بياوريد كه حلال است.
احمد بن اسحاق ميگويد: اين جامه را پيرزنى فرستاده بود, و آن را در خورجين خود نهاده بودم, ولى به طور كلّى فراموش نموده بودم.
كمال الدين, باب 43, ص ۴۵۷
لینک عضو شدن👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮📌داستانی شگفتانگیز از کسی که قرنها بعد از جنگ صفین، در این جنگ زخمی شد...
حجتالاسلام والمسلمین#عالی
♻️ از این حکایت می شود برداشت کرد جنگ با یزیدیان امروز ...چه بسا در لیست یاران سیدالشهداء علیه السلام نام شما نوشته شود...
لینک عضو شدن👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ماجرای جذّاب دانشآموزی که حرص یک مُبلّغ را درآورده بود...
📣 #تبلیغ #جذب دین
🔊 حجتالاسلام والمسلمین #صالح پرور
" وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ..." ۱۵۹/آل عمران
لینک عضو شدن👇
https://eitaa.com/A_Religion
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🌄