هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
#دعــاے_عهـــد»
🎤 محسن فرهمند
📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را
💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم
قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در #ظهور_مولا (عج )هر روز صبح
@Abbasse_Kardani
در محضر حضرت دوست
سلام حضرت باران
سلام قرص قمر
زمین که لطف ندارد
ازآسمان چه خبر؟!
#سلام_امام_زمانم 🌺🌺🌺
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #کلام_خدا......
✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨
« وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِيَامًا وَارْزُقُوهُمْ فِيهَا وَاكْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا»
اموالتان را، که خداوند وسیله قوام زندگى شما قرار داده، به دست سفیهان نسپارید. و از منافع آن، به آنها روزى دهید. و لباس بر آنان بپوشانید و با آنها سخن شایسته بگویید.
(نساء/5)
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
♦️سفیه کیست؟
به دنبال بحثى که در آیات پیش درباره یتیمان گذشت، آیات فوق آن را تکمیل مى کند.
♦️نخست مى فرماید: اموال و ثروت هاى خود را به دست افراد سفیه نسپارید (وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ) و بگذارید در مسائل اقتصادى رشد پیدا کنند تا اموال شما در معرض مخاطره و تلف قرار نگیرد.
♦️راغب در کتاب مفردات مى گوید: سَفَه (بر وزن هدف) در اصل، یک نوع کم وزنى و سبکى بدن است، به طورى که به هنگام راه رفتن تعادل حفظ نشود.
♦️منظور از سفاهت در آیه فوق، عدم رشد کافى در خصوص امور مالى است، به طورى که شخص نتواند سرپرستى اموال خود را بر عهده گیرد، و در مبادلات مالى منافع خود را تأمین نماید، و به اصطلاح، کلاه سرش برود.
شاهد این سخن در آیه دوم است، که مى گوید:
فَاِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا اِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ: اگر آنها را رشید یافتید اموالشان را به دستشان بسپارید .
♦️بنابراین، آیه فوق با این که درباره یتیمان بحث مى کند، یک حکم کلى و عمومى براى همه موارد در بر دارد،که انسان نباید در هیچ حال و در هیچ مورد، اموالى که تحت سرپرستى او است و یا زندگى او به نوعى به آن بستگى دارد به دست افراد کم عقل و غیر رشید بسپارد، و در این موضوع فرقى در میان اموال شخصى و اموال عمومى (اموال حکومت اسلامى) نیست.
♦️گواه بر این موضوع علاوه بر وسعت مفهوم آیه، و مخصوصاً کلمه سفیه روایاتى است که از پیشوایان اسلام در این زمینه نقل شده است.
♦️مثلاً: در روایتى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: شخصى به نام ابراهیم بن عبد الحمید مى گوید: از امام(علیه السلام) تفسیر آیه وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمْ را پرسیدم فرمود: شراب خواران سفیهند و نباید اموالتان را به آنها بسپارید !
این تعبیر شاید به خاطر آن باشد که شخص شرابخوار، هم سرمایه مادى خود را از دست مى دهد، و هم سرمایه معنوى را، چه سفاهتى از این بالاتر که انسان پول بدهد، عقل و هوش خود را نیز بدهد و دیوانگى خریدارى کند؟ قواى مختلف بدنى را نیز بر سر این کار بگذارد و زیان هاى اجتماعى فراوانى به بار آورد؟!
در روایت دیگرى تمام افرادى که به جهتى از جهات قابل اعتماد نیستند سفیه نامیده شده اند، و از سپردن اموال (شخصى و عمومى) به آنها نهى شده است: یونس بن یعقوب مى گوید: از امام جعفر صادق(علیه السلام) تفسیر آیه وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمْ را پرسیدم، فرمود: مَنْ لا تَثِقُ بِهِ: سفیه کسى است که مورد اعتماد نباشد.
♦️از این روایات برمى آید که سفیه معنى وسیعى دارد و از سپردن اموال عمومى و خصوصى به آنها نهى شده است، منتها این نهى در بعضى از موارد به عنوان تحریم است و در پاره اى از موارد که درجه سفاهت شدید نیست، به معنى کراهت است..
♦️در اینجا یک سؤال پیش مى آید و آن این که: اگر آیه در مورد اموال یتیمان است، چرا أَمْوالَکُمْ: ثروت هاى شما گفته شده، نه أَمْوالَهُمْ: ثروت هاى آنها ؟
ممکن است نکته این تعبیر بیان این مسأله مهم اجتماعى و اقتصادى باشد، که اسلام همه افراد جامعه را یکى مى داند، به طوریکه مصلحت و منفعت یک فرد نمى تواند از منافع دیگران جدا باشد.
همچنین زیان یک فرد عین زیان یک جامعه است.
بنابراین، به دلیل همین موضوع به جاى ضمیر غائب ، ضمیر مخاطب قرار داده شده، یعنى این اموال در حقیقت فقط متعلق به ایتام نیست، بلکه به شما هم مربوط است، و اگر زیانى به آن متوجه شود به طور غیر مستقیم متوجه شما شده است، لذا در نگهدارى آن باید مراقبت کامل داشته باشید.
♦️درباره این تعبیر، تفسیر دیگرى نیز هست و آن این که: مقصود از أَمْوالَکُمْ اموال خود سرپرستان است نه اموال یتیمان، یعنى اگر شما مى خواهید به افراد یتیم که هنوز رشد کافى نیافته اند کمک کنید، لازم نیست تحت تأثیر عواطف حساب نشده، اموالى به دست آنها بسپارید و آنها را به کارهایى بگمارید که از آنها ساخته نیست، بلکه به جاى این کار غیر عاقلانه، بهتر است غذا، لباس و مسکن آنها را تأمین کنید، تا بالغ و رشید شوند.
در واقع این، یک درس بزرگ اجتماعى است که قرآن به ما مى دهد که افراد ناتوان را به خاطر کمک به شخص آنها به کارهائى که قدرت انجام آن را ندارند نگماریم; زیرا اگر این کار منفعت جزئى براى آنها داشته باشد ممکن است زیان هاى کلى براى اجتماع به بار آورد. بلکه باید از طریق کمک هاى بلاعوض و کارهاى سبک و کوچک آنها را اداره کرد.
«تفسیر نمونه/ذیل آیه ۵
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #حدیث_مهدوی
🌾تسلط زنان بر مردان و اجتماع
یأتی علی الناس زمان ، لا یعز فیه إلا الماحل ، ولا یستظرف إلا الفاجر ، ولا یضعف إلا المنصف ، یتخذون الفیء مغنما ، والصدقه مغرما ، والعباده استطاله علی الناس ، وصله الرحم منا والعلم متجرا ، فعند ذلک یکون سلطان النساءومشوره الإماء ، وإماره الصبیان “(۳)
زمانی بر مردم خواهد آمد که جز اشخاص پست ومنافق و حقه باز کسی احترام نشده وجز اشخاص فاجر وفاسق کسی مورد لطف قرار نگیرد افراد باانصاف ضعیف شده واموال عمومی غنیمت و صدقه ( زکات و حقوق واجبه ) خسارت و زیان محسوب شده و برای منت صله رحم انجام شود و علم و دانش برای تجارت بکار رود ، آن زمان است که زنان قدرتمند گشته و با کنیزکان مشورت میشود و بچه ها به حکومت خواهند رسید
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #دلنوشته_مهدوی
🌾سلام ای شهدا
دوباره منم اون بنده گهنکار خدا که راهشو گم کرده
شهدا جون هرکی دوس دارین کمکم کنید بدجور تو باتلاق گناه افتادم
دارم تلاش میکنم از گناه دوری کنم ولی بدون کمک شماها نمی تونم
شمارو قسم به خدا خدا نظری بهم بکنید @Abbasse_Kardani
1_124581719763324367.mp3
491.8K
سخنرانی مذهبی 11
⏯جریان گریه یک مرد #یهودی برای امام حسین علیه السلام.
🎤 حجت الاسلام #دارستانی
👈🔻بسیار زیبا و شنیدنی👆
👈 #نشر_دهید...
@abbass_kardani✅
انديشه مهدويت چيست؟
دوست محترم!
اندیشه مهدویت، به طور كلی، اعتقاد به ظهور منجی و نجات دهنده در آخرالزمان است. این اعتقاد در همه یا اكثر ملل جهان وجود دارد.
این اعتقاد در فرهنگ شیعی نیز، عقیده به ظهور امام عصر(عج) است كه با آمدن ایشان جهان پر از عدل و قسط می شود، و ریشه ظلم و ظالم و بساط تبعیض و بی عدالتی برچیده می گردد.
مهدویت در نزد شیعیان همان باور و ایمان به ظهور امامی از تبار امامان معصوم(ع) و از فرزندان رسول گرامی اسلام(ص) كه از طرف خداوند متعال برگزیده شده، و از همان صدر اسلام وعده ظهور او در آخرالزمان داده شده است. خصوصیت بارز مهدویت شیعی آن است كه ایشان منجی موعود را زنده غائبی می دانند كه هم اكنون هم ناظر بر اعمال انسانها است، و احیاناً به طور محسوس نیازها را پاسخ می دهد.
كسی كه به مهدویت قائل است همیشه حق را زنده و باقی می داند، و این اثر بزرگی در ایجاد امید و رفع یأس ناامیدی دارد؛ امری كه برای حیات و پیشرفت مادی و معنوی یك جامعه لازم و گریزناپذیر است.
این خصیصه در مهدویت به معنای شیعی آن پر رنگ تر است؛ چرا كه این امید تنها به آخرالزمان معطوف نیست، بلكه در هر لحظه این امید وجود دارد.
با مهدویت و ظهور امام مهدی(عج)، اسلام همچنان در آغاز یا میانه راه است؛ یعنی با این اعتقاد، اسلام بیش از آن كه دین چهارده قرن پیش باشد، دین حال و آینده است.
پس نقش عملی مهدویت در پاسداری از اسلام موجود و گسترش و توسعه آن بسیار حساس و قابل توجه است؛ و این اندیشه عقیده ای است كه مسلمانان را از این كه عمر اسلام را تمام بدانند و تسلیم كفار و مكتب های منحرف شوند، و یا جهان را از اسلام بی نیاز و یا محروم بدانند، مصونیت می بخشد.
عقیده مهدویت با ابعاد سازنده خود سنگر روحی و عقیدتی مقاومت مسلمانان بوده و هست.
اعتقاد به مهدویت و ایمان داشتن به ظهور منجی عالم بشریت، روح تازه ای در كالبد اسلام می بخشد و مسلمانان را از یأس و ناامیدی بیرون آورده و به آنان اعتماد به نفس و بیداری می دهد، و به آنان تذكر می دهد كه آینده نگر باشید و اول در فكر و عمل به دنبال اصلاح خود، و سپس اصلاح و تربیت جامعه خویش باشید و بدانید كه آینده اسلام و مسلمین روشن بوده، و آینده از آن حق است.
به امید رسیدن به چنین روزی.
برای مطالعه بیشتر می توانید به كتاب "امامت و مهدویت"، نوشته آیت الله صافی گلپایگانی، در 3 جلد، به ویژه جلد دوم، مراجعه نمایید.
@Abbasse_Kardani
آیا در بین سربازان امام زمان(عج) زنان نیز وجود دارند؟ تعداد آنها چقدر است؟
بیشتر یاران مهدی(عج) از چه گروهی می باشند؟ پیران، جوانان یا.....؟
دوست عزیز!
1ـ در روایاتی از اهل بیت ـ علیهم السلام ـ به وجود زن در بین سربازان امام زمان ـ عج الله تعالی فرجه الشریف ـ اشاره شده است.
در روایتی از امام صادق ـ علیه السلام ـ آمده است: «با حضرت قائم ـ علیه السلام ـ سیزده زن همراه است.»(اثبات الهداة، ج7، ص150)
و در روایتی از امام باقر ـ علیه السلام ـ چنین آمده است: «سوگند به خدا، سیصد و اندی مرد میآیند كه در میانشان 50 نفر زن هستند.»(بحارالانوار، ج52، ص223)
2ـ روایتی از امیر المؤمنین ـ علیه السلام ـ نقل شده است كه فرمودند: «أصحاب المهدی شباب لا كهل فیهم إلا كالكحل فی العین او كالملح فی الزاد» یعنی اصحاب امام زمان ـ علیه السلام ـ جوانانند و پیر در بین آنان نیست، مگر به اندازه سورمه در چشم یا نمك در غذا ـ یعنی خیلی كم.(معجم الملاحم والفتن، ج1، ص98)
@Abbasse_Kardani
آیت الله بهجت (ره) فرموده اند : سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم
@Abbasse_Kardani
تأثير کلام و غذا
يکي از اساتيد اخلاق مي گفت وقتي حرف اثر دارد و ما با سخنانمان مي توانيم هيجانات شادي و غم افراد را تحريک مي کنيم؛ کاري مي کنيم گريه کنند يا بخندند، لقمه حلال و حرام به طريق اولي اثرش بيشتر بر فرزندان بيشتر است. بعد حکايت زير را گفت:
مرحوم آشيخ محمدحسن طالقاني که يکي از علماي بزرگ و مورد احترام تهران بود، را به مجلس عقدکنون دعوت کرده بودند. وقتي تشريف آورد همه به احترام ايشان ايستادند، دادماد که فردي تحصيل کرده در اروپا بود با غرور نشسته و به شيخ اهميتي نداد. منتظر نشست تا وقت خوندن عقد بشه. وقتي گفتند مي تونيد عقد رو بخونيد و حاج آقا شروع کرد به خواندن خطبه عقد، جوان با تکبر در مقابل جمع در حالي که لم داده بود و يک پا بر پاي ديگر انداخته بود رو به شيخ کرد و گفت آشيخ يه جووني که يه دختري را پسنديد بذاريد برن باهم زندگيشون را بکنند ميگيد اين دو نفر با محرم نامحرم نامحرم بودند من چندتا لفظ که خوندم اينها با هم محرم محرم شدند، شما ادعايي هايي داريد ها. اين بازيها چيه؟ حرف چه اثري داره؟
تو پوست خودش نمي گنجيد که حال آشيخ را گرفته بود شيخ حرفي براي گفتن نداشت. شيخ هيچي نگفت با خونسردي از خود پذيرايي کرد و بعد از نيم ساعت رو کرد به جوان و گفت آهاي الاغ گاو گفت با من هستي؟ مردم هم همه ميخنديدند گفت با من هستي؟ گفت بله با تو الاغ هستم. مگه نگفتي حرف اثر نداره من چهارتا لفظ دارم به کار مي برم. گفت آقا تمومش کنيد من اشتباه کردم. شيخ با لبخند و مهرباني رو کرد به همه گفت. ديديد که حرف اثر داره چه برسد به لقمه. لقمه حلال ريشه تربيت فرزند است
@Abbasse_Kardani
مفهوم غيبت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه شريف) را بيان كنيد.
غيبت ممكن است به دو صورت باشد:
1. غيبت معرفتي
غيبت معرفتي، همان غيبت شخصيتي وحقوقي است. در اين فرض امام زمان (عج) از ديد معرفتي ما مخفي است، يعني آن حضرت به طور عادي زندگي ميكند و مردم كوچه و بازار او را ملاقات كرده و با او نشست و برخاست و معاشرت ميكنند وحضرت با مردم همدم و هم صحبت ميشود ولي مردم او را نمي شناسند و نمي دانند كه او امام زمان (عج) است حكمت الهي چنين اقتضا كرده كه حضرت به وسيله ناشناس ماندن از خطرات احتمالي ستمگران و ظالمان در امان بماند. رواياتي بر اين نظريه دلالت ميكند امام صادق (ع) فرموده: « در صاحب اين امر (حضرت مهدي) سنتهايي از پيامبران است … و سنتي که از يوسف عليه السلام دارد. مستور بودن است. خداوند بين او و مردم حجابي قرار ميدهد، به طوري كه او را ميبينند ولي نميشناسند
2. غيبت جسماني كه به دو صورت محتمل است
الف- نامرئي بودن امام زمان (عج) به اين معني كه امام روي همين زمين است و اينجا زندگي ميكند و به جاهاي مختلف ميرود و از احوال و رفتار شيعيان مطلع ميشود و آنها را مورد عنايت و لطف خود قرار ميدهد، ولي هيچ كس وجود حضرت را با چشمان ظاهري نميبيند، چنانكه حضرت خضر چنين است. امام رضا عليه السلام فرمود : «خضر عليه السلام آب حيات نوشيده، تا نفخ صور زنده است، او به نزد ما ميآيد و سلام ميدهد ما صداي او را ميشنويم… و در هر سال در مراسم حج حاضر است … ولي ما او را نميبينيم»
اين نوع اختفاء كه همان ناپيدائيست، با اختفا به صورت ناشناس بودن، فرق دارد، زيرا اختفا به صورت ناشناسي به طور عادي صورت ميگيرد و هيچ گونه اتفاق خارق العاده اي رخ نمي دهد و اما استتار به شكل نامرئي بودن نياز به اعجاز دارد، تا حضرت در حين حضور، ظهور نداشته باشد…
ب- غيبت جسماني با تصرف در چشمان مردم: در اين فرض ناپيدائي حضرت مهدي عليه السلام به خاطر دخل و تصرف ايشان در چشمان مردم است. در اين مورد نيز نياز به اعجاز و قدرت الهي است تا در حين حضور و ظهور امام عليه السلام در ميان مردم و حضور و ظهورشان در اجتماعات و تجمعات، ديده نشود. در قرآن كريم و روايات به مواردي اشاره شده كه با معجزه الهي، افرادي نميتوانستند يك موجود قابل ديدن را مشاهده نمايند مثل اين آيه شريفه كه مي فرمايد: «پيش روي آنان سدي قرار داديم، و در پشت سرشان سدي و چشمانشان را پوشاندهايم، لذا نميبينند» از عبد الله بن مسعود نقل شده كه قريش كنار در خانة رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) جمع شدند، آن حضرت از منزل بيرون آمدند و بر سر آنان خاك پاشيد و آن حضرت را نميديدند.و در آيه ديگر ميفرمايد: وقتي قرآن ميخواني، بين تو و كساني كه به آخرت ايمان نميآورند پردهاي پوشيده قرار ميدهيم. معجزه به دو صورت متصور است يا در بيننده اثر ميگذارد، يا در ديده شده، تصرف در بيننده به اين صورت است كه او را از ديدن چيزي كه در جلو اوست ناتوان كند و مكان را تهي از امام به بيند. و تصرف در ديده شده چيزي كه قابل ديدار است، واضحترين راهش اين است كه معجزه ميان رسيدن صورت نوري (تصوير) صادر شده از جسم حضرت مهدي (عج) يا ابداع صورتي او و غير اين ها از آنچه كه حواس پنجگانه دريافت ميكند حايل شود و نگذارد كه به بيننده يا شنونده برسد. بدين ترتيب اين شخص از ادراك واقعيتي كه پيش روي او نهاده شده است عاجز ميشود. از آنچه علماء فرموده اند استفاده ميشود از انواع غيبتي كه براي امام زمان متصور است نوع اول آن است يعني غيبت معرفتي اگر چه آيت الله صافي ميفرمايند: هر دو صورت در رابطه با امام متصور است.
@Abbasse_Kardani
لحظهی غروب، متعلّق به امام زمانت است، برنامهٔ خود را طوری تنظیم کن که چند دقیقه توسل به #امام_زمان ارواحنافداه داشته باشی. همه باهم دعای فرج روزمزمه کنیم
5_6226654516985462801.mp3
9.84M
✅ صوتی/ گوش بکنید داره میاد یه صدایی از مدینه
مرحوم سید جواد ذاکر
#جمعه_های_امام_زمانی
@Abbasse_Kardani
⭕️امام صادق علیه السلام :
💠درآخرالزمان گمراهے چنان زیاد مےشود
ڪہ هیچ انسانے نجات نمےیابدمگراینڪہ مداومت ڪند
برگفتن این ذڪر
《یاالله یارحمن یارحیم یا
مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک》 @Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #کلام_خدا......
✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨
« وَابْتَلُواْ الْيَتَامَى حَتَّىَ إِذَا بَلَغُواْ النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُم مِّنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُواْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ وَلاَ تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَن يَكْبَرُواْ وَمَن كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَمَن كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُواْ عَلَيْهِمْ وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا»
یتیمان را بیازمایید تا آنگاه که به سن بلوغ رسند، پس اگر در آنان رشدی یافتید اموالشان را به خودشان واگذارید و از بیم آن که مباد به سن رشد رسند اموالشان را به ناحق و شتاب مخورید هر که توانگر است عفت ورزد و هر که بینواست به آن اندازه که عرف تصدیق کند بخورد و چون اموالشان را تسلیمشان کردید کسانی را بر آنان به شهادت گیرید و خدا برای حساب رسی کافی است.
(نساء/6)
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
♦پس از آن در آیه بعد، دستور دیگرى درباره یتیمان و سرنوشت اموال آنها داده، مى فرماید: یتیمان را بیازمائید تا هنگامى که به حد بلوغ برسند (وَ ابْتَلُوا الْیَتامى حَتّى إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ).
♦اگر در این موقع در آنها رشد کافى براى اداره اموال خود یافتید، ثروت آنها را به آنها بازگردانید (فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ).
♦سپس بار دیگر به سرپرستان تأکید مى کند: به هیچ عنوانى اموال یتیمان را حیف و میل نکنید، و پیش از آن که بزرگ شوند سرمایه آنها را از بین نبرید (وَ لا تَأْکُلُوها إِسْرافاً وَ بِداراً أَنْ یَکْبَرُوا).
♦و دیگر این که: سرپرستان ایتام اگر متمکن و ثروتمندند نباید به هیچ عنوانى از اموال ایتام استفاده کنند و اگر فقیر و نادار باشند، تنها مى توانند (در برابر زحماتى که به خاطر حفظ اموال یتیم متحمل مى شوند) با رعایت عدالت و انصاف، حق الزحمه خود را از اموال آنها بردارند، لذا مى فرماید: هر کس که بى نیاز است از برداشت حق الزحمه خوددارى کند و آن کس که نیازمند است به طور شایسته از آن بخورد (وَ مَنْ کانَ غَنِیّاً فَلْیَسْتَعْفِفْ وَ مَنْ کانَ فَقیراً فَلْیَأْکُلْ بِالْمَعْرُوفِ).
♦آن گاه به آخرین حکم درباره اولیاء ایتام، اشاره کرده، مى فرماید: هنگامى که مى خواهید اموال آنها را به دست آنها بسپارید گواه بگیرید (فَإِذا دَفَعْتُمْ إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَیْهِمْ) تا جاى اتهام و نزاع و گفتگو باقى نماند.
♦و در پایان آیه توجه مى دهد: بدانید که حساب کننده واقعى خدا است و مهم تر از هر چیز این است که حساب شما نزد او روشن باشد، او است که اگر خیانتى از شما سرزند و بر گواهان مخفى ماند به حساب آن رسیدگى خواهد کرد. مى فرماید: خداوند براى محاسبه کافى است (وَ کَفى بِاللّهِ حَسیباً).
تفسیر نمونه/ ذیل آیه 6 سوره نساء»
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #حدیث_مهدوی
قالَ الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) (علیه السلام) : وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ، فَقَدْ نَصَحْتُ لَکُمْ، وَ اللّهُ شاهِدٌ عَلَیَّ وَ عَلَیْکُمْ.
فرمود: هدف و قصد خویش را نسبت به محبّت و دوستی ما - اهل بیت عصمت و طهارت - بر مبنای عمل به سنّت و اجراء احکام الهی قرار دهید، پس همانا که موعظهها و سفارشات لازم را نمودهام؛ و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه میباشد. بحارالأنوار: ج 53، ص 179، س 16، ضمن ح 9.
@Abbasse_Kardani
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
🌹🕊🌹🕊
🕊🌹🕊
🌹🕊
#دلنوشته
ای صاحبِ لحظه هایم بگو!
تا کی شب به شب ، به سرودِ آمدنت، مرثیه ی حیران بخوانم؟!
پس کدامین روز مرا به افق نگاهت خواهد رساند؟
من تمامِ عشق را در این انتظار تصویر کرده ام، مثل دویدنِ نقطه ها پشتِ هم تا شنیدم نغمه ی انا بقیة الله
دعا کن! دعا کن چشمِ این روزگارِ سنگین، زودتر به آمدنت روشن شود.
خدا به شما، نه نمی گوید.
من هم دعا می کنم و برای روزهای باقی مانده ی آن اتفاق بزرگ، همه ی دار و ندارم (دلم) را نذر می کنم.
همان دلی که در انتظارت همچون گُلی هر صبح جمعه می شکفدُ هر غروب، می پژمرد بی تو...
حتم دارم می آیی، زودتر از غروب.
می آیی و زمین جرعه جرعه بی قراریش را به پایت می ریزد
آسمان اما با دیدنت، بغضِ هزارساله اش می شکند...
کاش باشم و آن روز به تمامتِ بیقراری و چشم انتظاری به استقبالت بیایم.
🕊🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹🕊
@Abbasse_Kardani
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
#دعــاے_عهـــد»
🎤 محسن فرهمند
📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را
💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم
قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در #ظهور_مولا (عج )هر روز صبح
@Abbasse_Kardani
در محضر حضرت دوست
سلام ای گل غایب✋
آبها نام تو را زمزمه می كنند
درختها به احترام تو سبز میشوند
نسیم دعای ندبه را
در گوش سروها میخواند
شكفتن گل رویت بهترین هدیه
برای منتظران است
@Abbasse_Kardani
کمال علم.mp3
3.45M
سخنرانی مذهبی 12
حاج آقا عالی
کمال علم
@Abbasse_Kardani