eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
672 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « وَاللَّذَانَ يَأْتِيَانِهَا مِنكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمَا إِنَّ اللّهَ كَانَ تَوَّابًا رَّحِيمًا» و آن زنان و مردانی که همسر ندارند و مرتکب آن عمل شده اند، بیازارید و چون توبه کنند و به صلاح آیند از آزارشان دست بردارید؛ زیرا خدا توبه پذیر و مهربان است. (نساء/16) @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 سپس در آیه بعد، حکم زنا و عمل منافى عفت غیر محصنه را بیان مى کند، و مى فرماید: و از میان شما آن کسانى که اقدام به ارتکاب این عمل زشت مى کنند، آنها را آزار (و مجازات) کنید (وَ الَّذانِ یَأْتِیانِها مِنْکُمْ فَآذُوهُما). گرچه در این آیه تصریحى به زناى غیر محصنه نشده، ولى از آنجا که این آیه دنبال آیه گذشته آمده، و مجازاتى که براى زنا در این آیه ذکر شده، با مجازات آیه گذشته تفاوت دارد، و از آن خفیف تر است استفاده مى شود که: این حکم درباره آن دسته از مرتکبین زنا است، که در آیه قبل داخل نبوده اند. و از آنجا که آیه قبل با قرینه اى که اشاره شد، مخصوص زناى محصنه است نتیجه مى گیریم، که این آیه حکم زناى غیر محصنه را بیان مى کند. این نکته نیز روشن است که مجازات مذکور در این آیه یک مجازات کلى است، و آیه ۲ سوره نور که حدّ زنا را یکصد تازیانه براى هر یک از طرفین بیان کرده، مى تواند، تفسیر و توضیحى براى این آیه بوده باشد، و به همین دلیل این حکم نیز نسخ نشده است. در تفسیر عیاشى از امام صادق(علیه السلام) نیز در ذیل این آیه نقل شده، که فرمود: منظور از این آیه مرد و زن بى همسر است، که اگر مرتکب عمل منافى عفت شوند، آنها را باید آزار داد (و مجازات کرد). بنا بر آنچه گفتیم، کلمه اللَّذانِ اگرچه مثنای مذکر است، منظور از آن، زن و مرد هر دو مى باشد، و به اصطلاح از باب تغلیب است. در پایان آیه اشاره به مسأله توبه و عفو و بخشش از این گونه گناهکاران کرده، مى فرماید: اگر آنها به راستى توبه کنند، خود را اصلاح نمایند و به جبران گذشته بپردازند، از مجازات آنها صرف نظر کنید; زیرا خداوند توبه پذیر و مهربان است (فَإِنْ تابا وَ أَصْلَحا فَأَعْرِضُوا عَنْهُما إِنَّ اللّهَ کانَ تَوّاباً رَحیماً). این دستور، در حقیقت راه بازگشت را به روى این گونه خطاکاران گشوده است که در صورت توبه و اصلاح، جامعه اسلامى آنها را با آغوش باز مى پذیرد و به صورت یک عنصر طرد شده اجتماع نخواهند بود. ولى البته (همان طور که در کتب فقهى آمده) توبه در صورتى صحیح است که قبل از ثبوت جرم در دادگاه اسلامى، و اقامه شهود، و صدور حکم دادگاه، انجام یافته باشد، و گر نه توبه اى که بعد از صدور حکم باشد، هیچگونه تأثیرى نخواهد داشت. از این حکم، ضمناً استفاده مى شود: هرگز نباید افرادى را که توبه کرده اند در برابر گناهان سابق، مورد ملامت قرار داد، جائى که حکم مجازات و حدّ شرعى، با توبه ساقط بشود، به طریق اولى باید مردم از گذشته آنها چشم بپوشند، همچنین کسانى که این حدّ درباره آنها جارى مى شود و بعد از آن توبه مى کنند، باید مشمول گذشت مسلمانان بوده باشند. تفسیر نمونه/ ذیل آیه 16 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️  عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه‌السلام يَقُول «... مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ لَمْ يَضُرَّهُ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ كَانَ كَمَنْ هُوَ مَعَ الْقَائِمِ فِي فُسْطَاطِهِ.» (کافی، ج۱، ص۳۷۱) فضیل‌بن‌یسار گوید: شنیدم امام باقر علیه‌السلام می‌فرمود: «… هرکه بمیرد و به امام خود شناخت داشته باشد، تقدّم یا تأخر این امر (فرج و ظهور) او را زیان نرساند و هرکه بمیرد و به امام خود شناخت داشته باشد مانند کسی است که در خیمه امام به همراه اوست @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
❣﷽❣ -امام صادق (ع) خطاب به در فرمودند: 🌴آیا می دانید آنان که با مهدی (عج) هستند و در بدترین شرایط می کنند از آزار ها و سختی ها و ترس و ناملایمات بسیاری می بینند ، آنها روز قیامت از پیروان راستین ما هستند و به ما نزدیکترند.(10) - امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: در این زمان بی توجهی به احکام و ارزش های الهی به اندازه ای رواج پیدا خواهد کرد که مردم کسی را که امر به معروف می کند آدم پست و ذلیل به حساب می آورند. امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: در این زمان بی توجهی به احکام و ارزش های الهی به اندازه ای رواج پیدا خواهد کرد که مردم کسی را که امر به معروف می کند آدم پست و ذلیل به حساب می آورند. در مقابل، کسی را که به انواع گناهان و آلودگی ها مرتکب می گردد ستایش خواهند کرد.(11) - در جای دیگر تصریح دارند که در این دوره مردم فقیر خوار و زبون و انسان های مؤمن ضعیف و حقیر و اندیشمندان و افراد با فضیلت پست و بی مقدار شناخته می شوند. در مقابل، _شخص_فاسق محترم به حساب آمده و ستمگر و ظالم مورد تعظیم و احترام قرار می گیرد. حق ضعیف در بینشان پایمال شده و انسان های قوی از نظر مال و امکانات زمام امور را به دست می گیرند.(12) - امام صادق علیه السلام در این باره تصریح دارند که: در آن زمان می بینی که پیروان همه ادیان می شوند و حتی هر کس که یک فرد دیندار را دوست داشته باشد. مردم ارتباط با او را تحریم می کنند و از خود می رانند.(13) پی نوشت: 10. احمد، مسند، ج2، ص390.هاا 11. بحارالانوار، ج 52، ص 256 12. الزام الناصب، ص 195 13. بشارة الاسلام، ص132 @Abbasse_Kardani ✨🌸الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌸✨
❤️ بی تو این فاصله‌ها من را برده ساعتم زنگ زده مرده کاش کنی از دوری تو "دلتنگم" این دل از دوری تو پژمرده 🌺 🍃🌹🍃🌹 @Abbasse_Kardan
بيعت سه گونه تحقق مي‌پذيرد : بيعت قلبي ، زباني و ظاهري . بيعت قلبي ، شرط اصلي مرحوم صاحب مكيال بيعت قلبي را چنين معنا مي كنند: « تصميم قلبي محكم و ثابت بر اطاعت امام و ياري او با نثار جان ومال .» وقتي به ولايت امام معترف و معتقد باشيم ، طبيعتاً پذيرفته‌ايم كه او از ما به ما سزاوارتر باشد . او را صاحب و مالك اصلي دارايي خود دانسته‌ايم و آنچه در دست داريم را فضل او و امانت او مي‌دانيم . اينگونه علاوه بر اينكه گوش به فرمان او و دست به خدمت او و پيگير دستور اوييم ، آنچه داريم در راه او صرف مي‌كنيم . اگر امام يار بخواهد ،‌ما جان نثاريم و اگر از مالمان طلب كند ، به پايش مي‌ريزيم . اگر اين آمادگي و عزم قلبي در ما ايجاد شده باشد ، يقيناً با قلب خويش اين بيعت را انجام داده‌ايم . اينگونه بيعتي ، شرط اساسي و پايه‌اي عهد و ميثاق است و اگر اينگونه عهد سپاري و پيمان‌بندي در روح و قلب ما شكل بگيرد ، ركن اصلي بيعت را به دست آورده‌ايم. بيعت زباني و ظاهري پس از اين آمادگي روحي است كه زبان ما به اقرار اين عهد مي آيد و اين پيمان بستن را آشكارا نشان مي‌دهد و ابراز مي كند. همانگونه كه در اعمال روز غدير اين دعا نقل شده است: اللهم سمعنا و اطعنا و اجبنا داعيك بمنك ... فإنا يا ربنا آمنا بمنك و لطفك اجبنا داعيك واتبعنا الرسول و صدقناه و صدقنا مولي المومنين . خدايا ! شنيديم و اطاعت نموديم و دعوت كننده‌ات را به فضلت اجابت كرديم ... پس از اي پروردگار ما ! ما ايمان آورديم و به لطف و فضل خودت دعوت كننده‌ات را اجابت كرديم و از رسول تبعيت نموديم و او را و مولاي مومنان را تصديق كرديم . اما اقرار به زبان و نيز بيعت ظاهري - كه همان مصافحه و دست دادن با امام است - شرط تحقق بيعت نيست ، اين بيعت قلبي است كه بر همه‌ي ما واجب است و با ايمانمان پيوند دارد . چون ايمان ، همان پاي بندي دل و تسليم جان در مقابل فرمان و دستور امام مي باشد . پس بيعت زباني وظاهري ، نشانه‌ي تماميت و بروز و ظهور بيعت است و نبود امكان اين دو به خاطر نبود ما در غدير باعث نمي گردد لزوم اين پيمان بستن از ما برداشته شود و امكان آن از ما سلب گردد. درهر روزگاري مي‌توان قلباً با پيامبر و امام بيعت نمود و نيز نيكوست كه با به كارگيري دعاهاي رسيده از جانب معصومين عليهم السلام اين پيمان سپاري را به زبان آوريم . اگر چه از اين كمال بزرگ محروميم كه دست در دست مولايمان بگذاريم و در منظر و محضر او به او قول بندگي دهيم . به هر جهت اين بيعت بر گردن ماست و ما از طرف پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله به دستور خداوند رحمن موظف به گرفتن اين بيعت شده ایم .بر ماست که نه تنها به این بیعت گردن نهیم بلکه به دستور رسول الله در بخشهای انتهایی خطبه غدیر موظف و ماموریم که پیام غدیر را به گوش عالمیان برسانیم.. تقيّد پيامبر صلي الله عليه و آله برگرفتن بيعت پس مأمورم از شما بيعت بگيرم و با شما دست بدهم بر اينكه قبول كنيد آنچه از طرف خداوند عزوجل ، درباره‌ي اميرالمومين و جانشين‌هاي پس از او آورده‌ام – كه آنها از نسل من و اويند - امامتي است كه فقط در آنها به پا خواهد بود.. پس اي مردم ! باخدا ، من ، علي – اميرالمومنين - و حسن و حسين و ائمه بيعت كنيد... ما هم بيعت كنيم ؟ وقتي يقين داريم كه مخاطب اين فرمان تنها ساكنان بركه‌ي خم نيستند ، و هنگامي كه مطمئنيم براي حركت در مسير خداشناسي و دينداري بايد به اين دعوت پيامبر لبيك بگوييم ، آن وقت اين وظيفه بيشتر نمايان مي شود . هر چند دست دادن باپيامبر در همه‌ي روزگاران مقدور نيست ، اما همه وظيفه داريم در هر زماني بااطاعت از فرامين نبوي و علوي دست بيعت به سوي پيامبر داراز كنيم و با پذيرش ولايت خدا و اوليايش اين عهد را به گردن بگيريم و این پیام را به گوش عالمیان برسانیم باشد که سبب تسهیل در ظهور مولا امام زمان(عج) گردد @Abbasse_Kardani
شعری از زبان حال امام زمان(عج)😭 خانه ی تک تک تان را زده ام درب ولی اثر از یاری ما در دلتان نیست که نیست😔 انتظارم ز شما بیشتر است از دگران یک دعای فرجی بر لبتان نیست که نیست اگر هم هست فقط لقلقه ای باشد و لیک گریه بر غربت ما در شبتان نیست که نیست به کجا روی ز سویم بکشیدید افسوس یک نفر مرد عمل در صفتان نیست که نیست @Abbasse_Kardani
🔔🔔 ♦️ما اهل کوفه نيستيم 💢ما نيستيم ولى چند نفر از ما دعاى ندبه رو فراموش نميکنه⁉️ 💢ما کوفى نيستيم ولى تا حالا تو عروسي هامون👰 به فکر بوديم به فکر امام زمانمان🌾 بوديم؟؟ 💢ما اهل کوفه نيستيم ولى چند نفر از ما در قنوت نمازش دعاى امام زمان ميخواند؟ 💢ما اهل کوفه نيستيم ولى چند نفر ازما ثواب و صدقه هايش رو براى سلامتى زمان هديه مي کنه؟؟ 💢ما اهل کوفه نيستيم ولى چند نفر از ما بعد از نماز هايش ميخونه؟؟ 💢ما اهل کوفه نيستيم ولى خدا وکيلى چندبارواسه امام زمانمون از يک گناه🔥گذشتيم؟؟ 💢ما اهل کوفه نيستيم ولى واسه خاطر امام زمان دست چند نفر رو👥 گرفتيم و گره از کارشون باز کرديم؟؟ 💢ما اهل کوفه نيستيم ولى همیشه کسانى رو که داشتن واسه امام زمان پول💰 جمع ميکردند رو نصيحت کردیم که 👈اين کار ثواب داره ولى بهتره به فقرا بيشتر برسيم😕 ⚡️از اون طرف وقتى دختر و پسر خودمون شد هیچ یک از فقرا و این سخنان به یادمون نیومد🚫 وچقدر بريز و بپاش کرديم 🔰چقدر گفتيم ما اهل کوفه نيستيم 🔰ولى چقدر شرايطمون شبیه کوفيان شده 🔰ما کوفى نيستيم 🔰ولى عجيب بوى کوفيان به مشام ميرسد ميترســــم دوباره تکرار شود تقصير ماست شما😔 بغض گلو گرفته پنهانى شما😭 🔰آيا حقيقت است که اصلا شبيه نيست ⁉️ 🔰رفتار ما به رسم شما⁉ ✨اللهم ارنى طلعت رشيد✨ 🌺ألـلَّـھُـمَ ؏َـجـلْ لِوَلــیِـڪْ ألـفـَـرَج🌺 🌹🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅