eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
962 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برخی حقایق دیر واضح می شوند. اما آنهایی که در موضع تصمیم یا تبیین هستند، حق ندارند فهمیدن را تا واضح شدن حقیقت به تاخیر بیاندازند. این افراد مسئولیت بسیار بسیار بالاتری دارند. اینها مردم را جهت می دهند و اگر جهتی که می دهند از نفهمیدن موقعیت حاصل شود، گاه ضرباتی جبران ناپذیر بر پیکره اجتماع می زند. برای ما واضح بود که امام شهید، اصل مذاکره با آمریکا را نفی می کردند و بحث ایشان در چگونگی آن نبود. این نبود که بگویند مذاکره خوب و مذاکره‌ بد داریم. اما دوستانمان که از قرار ولایتمدار هم هستند، فهم دیگری از ولی خدا داشتند. این فهم دوستان توام با فضاسازی سنگین رسانه های غرب گرا، یک دیکتاتوری عجیب را در این ۶۰ روز پس از سکوت جنگ بر کشور حاکم کرده بود. در خیابانها و میادین ناچار بودیم خار در چشم و استخوان در گلو باشیم. تنها به ایما و اشاره و به طور غیر مستقیم نکات را می گفتیم تا انسجامی که به واسطه مذاکرات بی موقع در حال شکستن بود، بیش از این ضربه نخورد. با این حال بارها و بارها از جانب همین دوستان دیرفهم متهم شدیم به وحدت شکن و انسجام شکن بودن! چرا؟ چون فهممان آن بود که امروز پس از ۶۰ روز تازه بعضی از آن ها به آن رسیده اند. چون فقط از اشتباهاشان حمایت نکردیم! چون برایشان هورا نکشیدیم که به به چه اشتباهات خوبی. دیرفهمی، همیشه تاریخ، گرفتاری بخشی از اثرگذاران شیعه بوده است. از کوچه بنی هاشم تا شهادت امام حسن علیه السلام. از عاشورا تا غیبت کبری. در همه این موارد اگر برخی صاحب تاثیران به موقع می فهمیدند، امروز دنیا رنگ و رویی دیگر داشت. بله. شیعه ولایتمدار می فهمد. ولی گاه دیر می فهمد. و این دیرفهمی دردی است خسارت بار. ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
هدایت شده از سید مهدی خضری
📜 وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ و بسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما شر است. (۲١۶ بقره) ✍️ هر توافقی خلاف شرط رهبری باشد شر است؛ هر چند برای شما مطلوب و جذاب باشد.
🔻سید محمود نبویان، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: با مشاهده‌ی متن توافق باید اعلام کنم، نسبت به دو نسخه‌ی قبلی، خسارت بارتر و عقب‌نشینی‌های ایران نیز بیشتر شده است. صوت 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
در دولت که بودم، برایم واضح شده بود که می‌توان با یک تصمیم صحیح چندین همت به نفع مردم کار کرد یا با یک تصمیم غلط چندین همت به زیان مردم اقدام کرد. و این مرتب آزارم می‌داد که نکند تصمیم غلط بگیرم یا تصمیم‌سازی غلط انجام بدهم. و امروز برای چندمین بار یک توییت وزیر خارجه چند ده همت زیان زد به مردم. ان دنیا بار این توییت‌ها بسیار سنگین تر از گوشی موبایل ایشان است. کاش این گوشی دویست گرمی را کنار می‌گذاشت تا نخواهد آن بار عظیم را به دوش بکشد. باری به عظمت ۹۰ میلیون ایرانی ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
هدایت شده از تأملات | تولايى
فرض کنید در یک کشور دور افتاده، در همسایگی جنوب غربی بورکینافاسو، حکومتی بر قراره که مردم اون کشور بسیار دور افتاده، رهبر اون حکومت رو جانشین امام زمان خودشون میدونن. حالا تو همین فرض، فکر کنید یه خبرنگاری میاد و از وزیر امور خارجه اون کشور دور افتاده سوال میکنه اگر ما این رهبر شما رو بزنیم بکشیم، چی میشه؟ اون وزیر هم با خونسردی تمام میگه خب یکی دیگه رو به جاش میگذاریم! حالا فرض کنید دست بر قضاء و کاملا اتفاقی، چند روز بعد رهبر اون کشور دووور افتاده ترور میشه. درست زمانی که اون وزیر محترم در همون منطقه بوده و با چشم خودش بمبارون رو دیده. حالا فرض کنید اون ترور، مقدمه یک جنگ بوده که همزمان شروع شده؛ اونم درست وسط زمانی که اون وزیر امور خارجه با اونی که حمله کرده مشغول مذاکره بوده؛ یعنی صرف ترور نبوده... حالا فرض کنین باز، اون وزیز امور خارجه، عصر همون صبحی که رهبر اون کشور رو بمبارون کرده و جنگ رو شروع کردن، میاد مصاحبه می‌کنه و میگه حاضریم یه طوری که غرورمون حفظ شه به جنگ خاتمه بدیم. حالا فرض کنید نیروهای نظامی اون کشور، بر اساس طرح همون رهبر ترور شده، میان و مواضع دشمن رو موشک بارون میکنن. حالا فرض کنید رئیس همون وزیر امور خارجه، یعنی رئیس جمهور مردم کشور همسایه بورکینافاسو، میاد وسط این جنگ از کشورهایی که میزبان مهاجم هستند عذرخواهی می‌کنه! حالا فرض کنید برای انتخاب رهبر بعدی جلسه تشکیل میشه و کسی که بیشترین حمایت رو از این وزیر امور خارجه داشته تو این جلسه تمام تلاشش رو میکنه تا یک شخص خاص رهبر نشه و دست بر قضا، مردم و خبرگان با همون شخص بیعت می‌کنن... حالا فرض کنید درست زمانی که آتش‌بس میشه و مهمترین اهرم اون کشور یه چیزیه به اسم بسته بودن «گشاده پرویز» اون وزیر امور خارجه توییت میزنه که آقا ما باز کردیم گشاده رو! تا جایی که نیروی نظامی اون کشور باز مجبور میشه واکنش نشون بده و ۲۴ ساعت بعد، نصف و نیمه ببنده. حالا فرض کنید وسط اینکه آیا توافق میشه یا نه و رئیس جمهور کشور دشمن کلی شایعه مطرح کرده، باز اون وزیر امور خارجه میاد و یه توییت اونم به زبون دشمن میزنه که از بس دشمن ذوق می‌کنه اونو بازنشر می‌کنه! حالا در مقابل همه این اتفاقات کاملا فرضی، مردم اون کشور میگن: آقای وزیر! بابا ما به شما اعتماد داریم! فقط بیا به ما بگو چه خبره! شما همونی که یک توافق قبل این امضا کردی که همون رهبر شهید شده گفت «خسارت محض»؛ بیا ایندفعه توضیح بده قضیه فرق داره... حالا من از شما می‌پرسم: چرا این مردم کشور همسایه بورکینافاسو اینقدر افراطی و تندرو و جنگ طلب هستن؟! ✍محمدعلی تولایی ✊🇮🇷@m_a_tavallaie
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
فرض کنید در یک کشور دور افتاده، در همسایگی جنوب غربی بورکینافاسو، حکومتی بر قراره که مردم اون کشور ب
فرض کنیدهای خیلی زیاد دیگه‌ای جا افتاده! از تعطیلی مجلس بگیرید تا توییت‌های بی‌جا و تصمیمات خطرناک و ضدمعیشت و خلاف قانون اساسی و ... روسیاهی‌ش بمونه برای هر کسی که حمایت بی‌جا کرد و جاده‌صاف‌کن این مسیر بود تاریخ فراموش نمی‌کنه!
ان‌شاءالله که صحت نداشته باشه... ولی اگر داشت که الله اکبر از نفوذ جریانی
بعد صحبت آقای عراقچی تقریباً همه نقدها سر جای خودش باقی مونده و پاسخی به ایرادات اساسی داده نشد از ته قلبم دعا می‌کنم متنی که با یک واسطه خیلی خاص از نظر رهبر دیدم از بیخ و بن دروغ باشه و ما اشتباه بکنیم و ان‌شاءالله ما روسیاه بشیم! ولی اگر صحت داشت که عجب روزگار سیاهی...و عجب روسیاهی‌هایی که یادگار بماند در تاریخ
🔰مذاکره با آمریکا حتی در شرایط مذاکره برای پایان جنگ بیهوده و مهمل است. ما چند سال نشستیم مذاکره کردیم، همین شخص {ترامپ} مذاکره تمام‌شده کامل‌شده امضاشده را از میز بیرون انداخت و پاره کرد؛ با این آدم چه جور میشود مذاکره کرد؟ در جواب این حرف من، عنصرِ داخلیِ مقاله‌نویسِ فلان روزنامه میگوید «خب آقا! دو نفری که با همدیگر جنگ دارند و می‌نشینند برای صلح مذاکره میکنند، اینها هم به هم اعتماد ندارند؛ نداشتن اعتماد مانع مذاکره نیست»؛ این اشتباه است؛ همان دو نفری که برای صلح دارند مذاکره میکنند، اگر به وفای به آنچه قرارداد میشود مطمئن نباشند، مذاکره نمیکنند؛ چون میدانند کار بیهوده‌ای است، کار مهملی است. در مذاکره باید انسان مطمئن باشد که طرف مقابل به آنچه متعهّد شد عمل خواهد کرد. وقتی میدانیم عمل نمیکند، چه مذاکره‌ای؟ بنابراین، دعوت به مذاکره و اظهار مذاکره فریب افکار عمومی است. 📌 بخشی از فرمایشات رهبرشهیدانقلاب در آخرین دیدارشان با دانشجویان، ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر شهید انقلاب پاسخ میدهد: چه چیزی باعث جنگ می‌شود؟ مذاکره یا مقاومت؟ هیچکدام! اظهار ضعف 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفته نمی شود و متن های موجود تکذیب می شود، رد و ابرام ها فقط شکاف و اختلاف داخلی می سازد که بی خطر نیست. پس بنای خود را روی مفاد منتشره نمی نهم؛ اما ❓آیا نقایص فقط در صورت اطلاع از مفاد، قابل کشف و طرح است؟! ❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است: ⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»! اِشکال به «مفاد نادیده» نیست! به «مطلق مذاکره با آمریکا» نیست! به «امتیازهای داده شده» نیست! به مشروعیت بخشی به تعارض دو نقش آمریکاست: نقش طرف مذاکره/ نقش ناظم منطقه! اقلا از جنگ با افغانستان و عراق به این سو برای همه ثابت شده آمریکا، ناظم بلامنازع این منطقه است. در اموری که ذاتا به او مربوط نیست «به خاطر منافع اش» دخالت می کند و برای تحمیل خواست خود،«جنگ»(جنگ کویت)، «اشغال»(افغانستان و عراق)، «تحریم» و «تجاوز» و «آشوب داخلی»( ایران) راه می اندازد. این یک «تعارض جدی» است! آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد! به بیان دیگر، ما پس از پیروزی در «جنگ بقا» و شکست دادن آمریکا در اهداف براندازی و فروپاشی و تجزیه و... دنبال «عدم تکرار تجاوز» و شکستن سیکلِ جنگ_مذاکره_جنگ بودیم. این «کف» بدون یک «سقف» محقق شدنی نیست. آن سقف، اخراج آمریکا اقلا از پایگاه های نظامی منطقه است. طرح اداره تنگه هرمز هم اهرمی برای تحقق این بود. ✓ ماه های اخیر بنده کوچکترین هم به تکرار گفته ام: • همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست! • «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست! • «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست! ✓ برای آن «نظمِ کمتر آمریکایی» می شد این «امکان های تازه» را بنا نهاد: • بی اثر یا کم اثر کردن مانع اصلی( محاصره دریایی) با «عملیات نظامی» یا «دیپلماسی اقتصادی زمینی» با همسایگان! • مذاکره «با کشورهای منطقه» برای بستن پایگاه های آمریکا در قبال بهرمندی از تنگه هرمز و تضمین امنیت (مذاکراتی با میانجی اسلامی یا چین و روسیه). • و... ✓ این امکان های تازه: • اولاً درون نظم آمریکایی نبود و شروع رفتن به سمت نظم غیر آمریکایی می شد. • ثانیاً سهم آمریکا بعنوان طرف مذاکره را در حد تحریم های آمریکایی و مانند آن می کاست که ستاندنی تر از ده شرط بود! اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت بندی شد! همه پایان بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا ( ناظم/ طرف) گره زد! حتی مذاکره با قطر و... درباره آزاد سازی دارایی ها،«سناریویی موازی» درون همان نظم است؛ نه از سنخی که شمرده شد و برای به هم زدن نظم آمریکایی. این گونه تعهدات عربی درون آن نظم آمریکایی نه فقط «ضمانت کافی» ندارد و تا «سطح اخراج نظامی آمریکا» بُرد ندارد؛ بلکه فقط لیست اهداف نظامی ما علیه آمریکا در تجاوز محتمل بعد را می کاهد! ☆ از نخبگان و گویندگان می خواهم اگر اصل این توجه را درست می دانند جای نقد و ابرام مفاد تفاهم که مورد تکذیب مسئولین است در این موقف بیشتر تبیین کنند. ✍ محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۳ ☑️ @m_ghanbarian
از دستِ منِ جزوی از مردم، این بر میاد که هرشب پرچم ایران و پرچم سرخ یا لثارات‌الخامنه‌ای بگیرم دستم، برم کف خیابون و شعار بدم و شروط دهگانهٔ ولی فقیه رو مطالبه کنم و نشون بدم ما خسته نشدیم؛ که خسته شدنِ مردم و خالی شدن خیابونا نشه ابزاری برای پذیرش توافقی که عزت‌مندانه نیست.