eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مذاکره با آمریکا حتی در شرایط مذاکره برای پایان جنگ بیهوده و مهمل است. ما چند سال نشستیم مذاکره کردیم، همین شخص {ترامپ} مذاکره تمام‌شده کامل‌شده امضاشده را از میز بیرون انداخت و پاره کرد؛ با این آدم چه جور میشود مذاکره کرد؟ در جواب این حرف من، عنصرِ داخلیِ مقاله‌نویسِ فلان روزنامه میگوید «خب آقا! دو نفری که با همدیگر جنگ دارند و می‌نشینند برای صلح مذاکره میکنند، اینها هم به هم اعتماد ندارند؛ نداشتن اعتماد مانع مذاکره نیست»؛ این اشتباه است؛ همان دو نفری که برای صلح دارند مذاکره میکنند، اگر به وفای به آنچه قرارداد میشود مطمئن نباشند، مذاکره نمیکنند؛ چون میدانند کار بیهوده‌ای است، کار مهملی است. در مذاکره باید انسان مطمئن باشد که طرف مقابل به آنچه متعهّد شد عمل خواهد کرد. وقتی میدانیم عمل نمیکند، چه مذاکره‌ای؟ بنابراین، دعوت به مذاکره و اظهار مذاکره فریب افکار عمومی است. 📌 بخشی از فرمایشات رهبرشهیدانقلاب در آخرین دیدارشان با دانشجویان، ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر شهید انقلاب پاسخ میدهد: چه چیزی باعث جنگ می‌شود؟ مذاکره یا مقاومت؟ هیچکدام! اظهار ضعف 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفته نمی شود و متن های موجود تکذیب می شود، رد و ابرام ها فقط شکاف و اختلاف داخلی می سازد که بی خطر نیست. پس بنای خود را روی مفاد منتشره نمی نهم؛ اما ❓آیا نقایص فقط در صورت اطلاع از مفاد، قابل کشف و طرح است؟! ❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است: ⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»! اِشکال به «مفاد نادیده» نیست! به «مطلق مذاکره با آمریکا» نیست! به «امتیازهای داده شده» نیست! به مشروعیت بخشی به تعارض دو نقش آمریکاست: نقش طرف مذاکره/ نقش ناظم منطقه! اقلا از جنگ با افغانستان و عراق به این سو برای همه ثابت شده آمریکا، ناظم بلامنازع این منطقه است. در اموری که ذاتا به او مربوط نیست «به خاطر منافع اش» دخالت می کند و برای تحمیل خواست خود،«جنگ»(جنگ کویت)، «اشغال»(افغانستان و عراق)، «تحریم» و «تجاوز» و «آشوب داخلی»( ایران) راه می اندازد. این یک «تعارض جدی» است! آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد! به بیان دیگر، ما پس از پیروزی در «جنگ بقا» و شکست دادن آمریکا در اهداف براندازی و فروپاشی و تجزیه و... دنبال «عدم تکرار تجاوز» و شکستن سیکلِ جنگ_مذاکره_جنگ بودیم. این «کف» بدون یک «سقف» محقق شدنی نیست. آن سقف، اخراج آمریکا اقلا از پایگاه های نظامی منطقه است. طرح اداره تنگه هرمز هم اهرمی برای تحقق این بود. ✓ ماه های اخیر بنده کوچکترین هم به تکرار گفته ام: • همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست! • «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست! • «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست! ✓ برای آن «نظمِ کمتر آمریکایی» می شد این «امکان های تازه» را بنا نهاد: • بی اثر یا کم اثر کردن مانع اصلی( محاصره دریایی) با «عملیات نظامی» یا «دیپلماسی اقتصادی زمینی» با همسایگان! • مذاکره «با کشورهای منطقه» برای بستن پایگاه های آمریکا در قبال بهرمندی از تنگه هرمز و تضمین امنیت (مذاکراتی با میانجی اسلامی یا چین و روسیه). • و... ✓ این امکان های تازه: • اولاً درون نظم آمریکایی نبود و شروع رفتن به سمت نظم غیر آمریکایی می شد. • ثانیاً سهم آمریکا بعنوان طرف مذاکره را در حد تحریم های آمریکایی و مانند آن می کاست که ستاندنی تر از ده شرط بود! اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت بندی شد! همه پایان بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا ( ناظم/ طرف) گره زد! حتی مذاکره با قطر و... درباره آزاد سازی دارایی ها،«سناریویی موازی» درون همان نظم است؛ نه از سنخی که شمرده شد و برای به هم زدن نظم آمریکایی. این گونه تعهدات عربی درون آن نظم آمریکایی نه فقط «ضمانت کافی» ندارد و تا «سطح اخراج نظامی آمریکا» بُرد ندارد؛ بلکه فقط لیست اهداف نظامی ما علیه آمریکا در تجاوز محتمل بعد را می کاهد! ☆ از نخبگان و گویندگان می خواهم اگر اصل این توجه را درست می دانند جای نقد و ابرام مفاد تفاهم که مورد تکذیب مسئولین است در این موقف بیشتر تبیین کنند. ✍ محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۳ ☑️ @m_ghanbarian
از دستِ منِ جزوی از مردم، این بر میاد که هرشب پرچم ایران و پرچم سرخ یا لثارات‌الخامنه‌ای بگیرم دستم، برم کف خیابون و شعار بدم و شروط دهگانهٔ ولی فقیه رو مطالبه کنم و نشون بدم ما خسته نشدیم؛ که خسته شدنِ مردم و خالی شدن خیابونا نشه ابزاری برای پذیرش توافقی که عزت‌مندانه نیست.
هدایت شده از پایگاه خبری بردار
📌 خسارت محض دکتر حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان: ▫️در شرایطی که به سبب انسداد ۱۰۰ روزه ذخائر راهبردی نفت خام جهان رو به پایان بوده و جان اقتصاد جهان دارد به لب می‌رسد، هر توافقی که بدون امتیازات راهبردی باعث باز شدن تنگه شود یک خواهد بود! 🔖پایگاه خبری بُردار | @Bordarna |
آیت الله علم الهدی: «اگر بنا شد مذاکره بشود، آن‌ها [آمریکایی‌ها] بدانند «مردم» دارند مذاکره می‌کنند! نه چهار نفری که اگر آن‌ها را راضی کردند فکر کنند کار تمام شده! طرف مذاکره مردم‌اند! مردم در خیابان ریختند! اگر می‌خواهند مذاکره کنند با این مردم باید مذاکره کنند! باید این‌ها راضی بشوند! این‌ها باید نتیجه را بپذیرند! تا این مردم نپذیرند، تا این مردم راضی نشوند، این مذاکره پایش به هیچ جا بند نیست! ولو هر کسی امضا بکند!» — خطبه‌ی نماز جمعه ۲۱ فروردین 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله علم الهدی: «اگر بنا شد مذاکره بشود، آن‌ها [آمریکایی‌ها] بدانند «مردم» دارند مذاکره می‌کنند! نه چهار نفری که اگر آن‌ها را راضی کردند فکر کنند کار تمام شده! طرف مذاکره مردم‌اند! مردم در خیابان ریختند! اگر می‌خواهند مذاکره کنند با این مردم باید مذاکره کنند! باید این‌ها راضی بشوند! این‌ها باید نتیجه را بپذیرند! تا این مردم نپذیرند، تا این مردم راضی نشوند، این مذاکره پایش به هیچ جا بند نیست! ولو هر کسی امضا بکند!» — خطبه‌ی نماز جمعه ۲۱ فروردین 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻ویراست حجت‌الاسلام محمد قمی درباره گفتگوی تلویزیونی عراقچی: گویا همچنان و فریادهای ایشان در میادین نادیده گرفته شده تفکیک اسرائیل و آمریکا خطای محاسباتی دیگری است 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعد صحبت آقای عراقچی تقریباً همه نقدها سر جای خودش باقی مونده و پاسخی به ایرادات اساسی داده نشد از ته قلبم دعا می‌کنم متنی که با یک واسطه خیلی خاص از نظر رهبر دیدم از بیخ و بن دروغ باشه و ما اشتباه بکنیم و ان‌شاءالله ما روسیاه بشیم! ولی اگر صحت داشت که عجب روزگار سیاهی...و عجب روسیاهی‌هایی که یادگار بماند در تاریخ
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
‼️بیانیه آیت‌الله محمود رجبی دربارۀ «مذاکرات پایان جنگ با آمریکا و تفاهم‌نامۀ آتش بس» : بسمه تعالی آنگونه که برخی مسئولان اظهار می‌دارند تیم مذاکره‌کننده در آستانۀ نهایی کردن تفاهم‌نامۀ آتش‌بس هستند؛ از این‌رو نکاتی را به مسئولان محترم یادآور می‌شوم: 🔸۱. در شرائط کنونی دشمن در سراشیبی سقوط و به دلایل مختلف نیاز شدید به تفاهم‌نامه و پایان یافتن جنگ دارد و در مقابل، ایران اسلامی در آستانۀ پیروزی نهایی است، از این رو باید به مذاکره فقط برای گرفتن مطالبات به‌حق ملت ایران نگاه کرد. شروط ۱۰ ماده‌ای ایران اسلامی برای پایان جنگ که در بیانیۀ شورای عالی امنیت ملی آمده بود در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) تعیین فرمودند و سه پیش‌شرط آن که سرتیم مذاکره‌کنندگان بیان کردند، مطالبات ملت ماست که دشمن باید دقیقا با تضمین‌های لازم آن را عملیاتی کند. 🔹۲. اگر دشمن به همۀ بندهای ده‌گانه و پیش‌شرط‌ها عمل کند باز هم انتقام و قصاص کسانی که در جنگ اخیر سرداران و دانشمندان و کودکان دانش‌آموز و دیگر عزیزان ما و در رأس همه رهبر عزیز ما را به شهادت رساندند در جای خود محفوظ است و از هم‌اکنون برای آن باید از طرق مختلف برنامه‌ریزی و اقدام شود. 🔸۳. خواست همۀ آحاد ملتی که بیش از یکصد شب در خیابان‌ها و میدان‌ها حضور یافته‌اند و عزیزانی که در نیروهای مسلح جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و هدیه به نظام اسلامی کرده‌اند، این است که برگ‌های برندۀ ما خدای ناکرده به بهای اندک یا بی‌بها به دشمن تحویل داده نشود. تنگۀ هرمز و گرفتن عوارض از کشتی‌ها که از جمله موارد بندهای ده‌گانۀ بیانیه رهبری معظم است، برگ برندۀ ایران اسلامی است. این برگ برندۀ بزرگ نباید در برابر رفع محاصرۀ ظالمانۀ دشمن که به تصریح خودش دزدی دریایی است از دست برود. حق مسلم را در برابر دزدی دریایی دادن ناشی از یک خطای محاسباتی است. بخشی از تنگۀ هرمز که طرف ساحل ماست، منحصراً از آن ملت ماست و بخش سمت کشور عمان، برای عمان است. عبارت مبهم «آبراه مشترک ایران و عمان» خطای محاسباتی است. 🔹۴. پیش‌شرط «استرداد اموال بلوکه شده» و «پایان جنگ در همۀ جبهه‌های مقاومت (لبنان، غزه، کرانۀ باختری، یمن، عراق و ...» همانطور که پیش‌شرط مذاکره بوده، پیش‌شرط تفاهم هم هست. و گرنه با تجربه‌های گذشته هیچ تضمینی برای عمل کردن دشمن به تعهداتش وجود ندارد. 🔸۵. زمان توافق نهایی باید دقیقا مشخص با قید زمان معین و کوتاه مدت حداکثر دو هفته‌ای از زمان امضای تفاهم‌نامه و بدون هیچ قید و شرط دیگری باشد. 🔹۶. از عبارات مبهمی که در برجام وجود داشت، عبرت بگیریم. در این تفاهم‌نامه از هر عبارت مبهمی مانند «احترام به حق حاکمیت» یا «موکول شدن مباحث هسته‌ای به مرحلۀ بعد» پرهیز شود. عبارت «احترام به حق حاکمیت» در توافق الجزایر هم بود و دشمن عمل نکرد. 🔸۷. همانگونه که در خطوط قرمز رهبری به حق ذکر شده بود، ملت ما انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و آمریکا یا هیچ کشوری حق هیچگونه مداخله‌ای در آن ندارد. نباید در تفاهم‌نامه یا گفتگوها و پیام‌ها هیچ کلمه‌ یا جمله‌ای راجع به آن ذکر شود؛ بلکه بر حق مسلم ما و نقض آتش‌بس بودن هرگونه مداخله در آن از هر کشوری باید تأکید شود و موکول شدن مباحث هسته‌ای به مرحلۀ دوم نافی حق مسلم بودن آن است و از جمله عبارات مبهمی است که نباید در تفاهم‌نامه ذکر شود. 🔹۸. خروج صهیونیست‌ها به طور کامل از سرزمین لبنان باید از پیش‌شرط‌های امضای تفاهم‌نامه باشد. 🔸۹. باید برای نقض آتش‌بس و هریک از بندهای تفاهم‌نامه از سوی دشمن عدم پای‌بندی ایران اسلامی به تعهداتش، حق حمله ایران به منافع دشمن و مجازات دشمن از سوی ایران اسلامی بدون هیچ اجازه‌ای از هیچ سازمانی تأکید شود. 🔹۱۰. بیانیه مشترک قبل از نهایی شدن تفاهم‌نامه بی‌معناست. بیانیۀ مشترک نسبت به امری که هنوز معلوم نیست چه خواهد شد فقط به سود دشمن و خلاف عقل است. 🔸۱۱. متن پیشنهادهای تیم مذاکره کننده را قبل از نهایی شدن به اطلاع برسانید تا ملت بدانند مسئولان بر چه چیزهایی اصرار دارند و آرامش یابند. 🔹۱۲. قبل از آنکه دشمن از این تفاهم‌نامه سوء‌استفاده کند، تیم مذاکره کننده اولین روایت را به صورت دقیق به مردم دنیا اطلاع‌رسانی کند تا در مغلوب دشمن نشود. محمود رجبی ۱۴۰۵/۰۳/۲۳ 📝@mahmoodrajabi_ir
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید، با تجربه های جنگ در غرب، جنگ‌ امروز را چگونه صورت بندی می کنند و استراتژیست‌های ما چگونه؟ استراتژیست های فجازی 3 سال است فقط در پارادایم «بازدارندگی» حرف می‌زنند و گمان می‌کنند منظور آقای شهید از «محاسبه غلط دشمن» هم آن چیزی است که بازدارندگی را از بین برد! نه! اصلا افق ماجرا چیز دیگری است! رهبری آمریکا بر در خطر است؛ اما در این جنگ در لبه پرتگاه نیستیم! بلکه این امپراطوری «محور آتلانتیک»—که نام دیگرش تمدن غرب است— دیگر نمی تواند به جهان رویا فروشی کند و رهبر جهان بماند! و این‌بار ایران است سعی دارد این لحظه بحرانی آنها را به پایانِ این تمدنِ اپستینی، غارتگر و دروغ‌گو بدل کند؛ کاری که طی ۵۰۰ سال گذشته کسی در آن موفق نبوده است! حالا به راه انقلاب و این باورِ شهید ایمان دارید که «با مقاومت» می‌توان جهان را به عبور از این تمدن منحوس واداشت؟ اگر دارید، پس فکر کنید نه استرسی و «بازدارنده»! این جنگ همه جانبه، در 50 سال اخیر همیشه بوده اما از 7 اکتبر وارد مقیاسی جدید شده! پس همان‌طور که میدانِ نبرد در فاصله جنگ 12 روزه و رمضان با معادلات پیچیده‌تر، جهان را شگفت‌زده کرد، ما مردم نیز باید فناوری‌های «تاب‌آوریِ» جدید ایران را وارد عرصه‌هایی شگفت‌انگیز جدید کنیم! از دیپلماسی هم نترسید! سرزندگی و شور مردم برای مقاومت، دیپلماسی وادادگی و کراش روی غرب را بیشتر از ابراز استرس های ما محدود می کند! استرش نداشته باشیم! اضطراب ها را کور می کند! هر وقت نگران شدید یاد این سخن آقای شهید(ره) بیفتید که «خدا راه شکست را به روی ما بسته است»! 🆔 @social_theory