هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف!
ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند:
"اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..."
1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها #اقلیت های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، #رسمی است(اصل۱۲)
سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹)
اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴)
منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲)
• البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲)
⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود!
2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و #مروج آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود.
مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰)
آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند!
• مقصود از این سنجه را #تبعیض_مثبت به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند.
تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند!
این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است.
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از رضا یوسف زاده
محمد حسین دریس.mp3
4.54M
🖤 میم مثل محمد حسین دریس
درس هایی که از یک جوان تازه درگذشته آموختم...
🎙 رضا یوسف زاده
🏴 امشب اولین شب دفن این جوان جهادی است که در راه خدمت به محرومان به دیار ابدی شتافت.
نماز شب اول قبر، فاتحه و صلوات و هر خیراتی که برای تان ممکن بود در حق این جوان ادا کنید.
اجرکم عند الله
انشاءالله ۱۰ روزی در دسترس نیستم
چند مطلب هم در نظر گرفته بودم که اگر زنده بودم و برگشتم قرار میدم
حلال کنید و در این ایام از دعای خیرتون بینصیبمون نگذارید
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #خونخواهی_هنیه_عزیز
✏️ رهبر انقلاب: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما شهید هنیه را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت... ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصاویر هوایی از مراسم تشییع پیکر شهید هنیه پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب در تهران. ۱۴۰۳/۵/۱۱
❤️ #خونخواهی_هنیه_عزیز
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از معجزات #جبهه_حسین
🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷
💠 @Achar_Ir
هدایت شده از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
مِشکٰات شماره 8(داغ).pdf
1.35M
🗞️ شماره 8 نشریه مشکات (داغ) منتشر شد!
⭕ مشکاتِ داغ: خط قرمز آقای پرزیدنت!!!
✳️ صاحب امتیاز: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
🔻 ظلم به اقلیت ها؟!
🔻 «خط قرمز آقای رئیسجمهور»
✅ مشکات؛ تریبون دانشجویی بدون سانسور!
بهترین عکس با موضوعات روز، دانشجو، دانشگاه و خوابگاه بروی جلد نشریه بعدی قرار خواهد گرفت.
برای ارسال مطالبات دانشجویی و مطلب های خود میتوانید به آیدی زیر در پیامرسان ها پیام دهید.
🆔 @meshkat_bqut
___________________________
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#مشکات_داغ
#بسیج_دانشجویی
#دانشگاه_صنعتی_قم
🆔 https://ble.ir/qut_basij
🆔 @qut_basij
🌐 bsoqut.ir
هدایت شده از سید ضیاءالدین رضی بهابادی
موکب های بچه ها هنوز برپاست...
یزد_بهاباد
کانال سید ضیاءالدین رضی بهابادی
https://eitaa.com/szrbahabady
هدایت شده از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
مِشکٰات شماره 9 .pdf
2.05M
🗞️ شماره 9 نشریه مشکات منتشر شد!
⭕ کربلا،درس جهاد کبیر...
✳️ صاحب امتیاز: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
🔻 عهد خدمت:
((جهاد
از چهار حرف تشکیل شده اما همین حروف،توان انتقال حس خوب آن را ندارد ... ))
🔻 مسئله ما:
((وقتی جبهه و مرزی گذاشته میشود،جهت نیرو ها احکام آموزه ها و... مشخص میشود؛جبهه که شکل گرفت،اولویت ها هم شکل میگیرد و همه چیز منظم میشود...))
🔻 معرفی کتاب:
((برخی از مردم کوفه برای تماشای اسرا از خونه هامون بیرون اومده بودند. کوفی ها که کاملاً با اسرا آشنا بودند... ))
🔻 در راه خدا:
((ظلم به زن روایت شد و سیاهی و حال میخواهم از بالا تر از سیاهی بگویم،از همان «طعمه های آزادی». ظلم همان بود این بار به جای ابزار شکنجه؛فریادهایی از حق داشت،انگار خوب فهمیده بود چگونه... ))
✅ مشکات؛ تریبون دانشجویی بدون سانسور!
بهترین عکس با موضوعات روز، دانشجو، دانشگاه و خوابگاه بروی جلد نشریه بعدی قرار خواهد گرفت.
برای ارسال مطالبات دانشجویی و مطلب های خود میتوانید به آیدی زیر در پیامرسان ها پیام دهید.
🆔 @meshkat_bqut
_______________________
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#نشریه_مشکات
#بسیج_دانشجویی
#دانشگاه_صنعتی_قم
🆔 https://ble.ir/qut_basij
🆔 @qut_basij
🌐 bsoqut.ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀 حاشا که "قلق الوضین" باشیم!
مساله اول جهان اسلام #غزه است. الان اولویت ایران، عزم عمومی در مواجهه با اسرائیل برای #خوانخواهیِ مهمان عزیز و حفظ شرف و عزت خود است. هر خبر و پردازشی که توجه را از این عزم بکاهد از مصادیق واضح بی ملاحظه گی و موقعیت ناشناسی است.
اشتباه نشود نه مساله رعایت کرامت متخلف بی اهمیت است نه مساله لعن و تکفیر این و آن! و...
❓اما آیا این مساله ها از ماجرای وصایت و امامت بلافصل حضرت امیر(ع) مهمتر است؟!
حضرت امیر وقتی لشکر برای جنگ با حزب اموی برد، یکی از قبیله بنی اسد آمد و پرسید:
چگونه شما را از مقام امامت کنار زدند در حالیکه از همه به آن سزاوارتر بودید؟!
حضرت به او جواب تندی داد:
يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ، إِنَّكَ لَقَلِقُ الْوَضِينِ، تُرْسِلُ فِي غَيْر سَدَدٍ!
"وضین" ، تنگ پالان شتر است. "قلق الوضین"، اضطراب و سستی آن طناب است که مانع درست راه رفتن شتر است.
در اصطلاح: کسی که کلام استواری ندارد و بجا سخن نمی گوید.
"ترسل فی غیر سدد" ؛ آن شتر که پلانش خوب بسته نشده، رها شود معلوم است استواری و استقامت ندارد.
کنایه از اینکه: زبانت را بدون ملاحظه رها می کنی!(خ۱۶۲)
تازه سؤال، غلط نبود فقط بی جا بود!
چه رسد به برخورد اشتباه پلیس!
در بحبوحه انقلاب، کفر یا ایمان شریعتی یکبار طرح و امام(ره) با سکوت به اهم توجه داد! الان هم بقیه مثل او!
❗️همه باید در این موقعیت مراقب باشیم سوژه نسازیم!
رسانه ها باید بیشتر رعایت کنند!
هر "نامساله" یا "بیجا مساله" و "فرعی مساله" را جای پردازش، بنویسند: از اسرائیل چه خبر؟!
محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۱۸
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 سخنان مهم حاج آقا #عباسی_ولدی دربارۀ زیارت خانوادگی #اربعین
1️⃣ اربعین یک سفر زیارتی تمدنی 00:49 🍃
2️⃣سخنی با آقایان دربارۀ تصمیمگیری برای این سفر 02:02 🍃
3️⃣سخنی با خانمها درباره نوع برخورد با تصمیم همسر 03:39 🍃
4️⃣سخنی با صاحبان تریبون دربارۀ نوع تبلیغ زیارت اربعین 06:45 🍃
5️⃣یک پیشنهاد باارزش برای جاماندهها 07:34 🍃
♨️حتما این کلیپ رو ببینید و منتشر کنید.
‼️ این صحبتها میتونه یه سری خانواده رو از تنش نجات بده💯
#تنفسدرزمین_زندگیدرآسمان
@abbasivaladi
منهایِ تخریب
استادی داشتم که تعریف میکرد یک روز دیر به کلاس درس میرسه و میبینه همه نشستند پای درس ولی چراغها همه خاموشه...سینه سپر میکنه و یک یاالله بلندی میگه و وارد میشه و کلید چراغها رو میزنه ولی هیچ چراغی روشن نمیشه و همه میخندند
استادشون میگه: فکر میکنی کل این جمع نمیفهمند و فقط شما میفهمی که باید چراغها رو روشن کرد؟
شده حکایت خیلی از ماها...
دیدم جناب شیخ فرهاد فتحی با دیدن یک مطلب و یک تجربه شخصی و یک کارگاه و یک سرچ و یک مثال و یک و یک و یک
ایدهای که حاصل زحمات چندین و چند ساله یک جوان دغدغهمند و سرمایه حقیقی کشور هست رو به سادگی زیر سوال میبرند!
ایدهای که صدها ساعت در برترین دانشگاههای کشور نقد و بررسی و مباحثه و مناظره شده؛ از دانشگاههای صنعتی تهران بگیرید تا علوم انسانی و بویژه رشته اقتصاد!
مدتهاست که به تبیین این ایده میپردازند؛ از محافل عمومی و حوزه علمیه گرفته تا مدارس و دانشگاهها و حتی رادیو و صدا و سیما!
و در کنار همه اینها کتابی هم به نگارش درآوردند و همچنین اخیراً یک دوره رایگان هم برای تبیین ایده تولید کردند.
همه اینها رو گفتم اما بدیهی عقلیست که نقد اشکالی نداره! اصلاً نقد منصفانه برای حرکت به سمت آرمانها واجب و ضروری هست اما نقد منهایِ تخریب...هر چند که ادبیات اون مطلب بیشتر «تخریبِ منهای نقد» بود و سرمایهسوزی و ناامید کردن جوانان تراز گام دوم انقلاب اسلامی!
بخش اول | دوم
🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷
💠 @Achar_Ir