نقش شبکه های مجازی در جنبش های اجتماعی
#قسمت_دوم
🖍جنبش مدنی مولدوای در انتخابات پارلمان
این جنبش در آپریل 2009 و در شهرهای بزرگ مولدوای و پیش از اعلام نتایج انتخابات به وقوع پیوست.
اعتراضات تماما بوسیله توئیتر، راه اندازی شد که بعضا از آن بعنوان انقلاب توئیتری نام برده می شود. در پایتخت بیش از 30هزار شورشی و اعتراض گر در روز 7 آپریل به ساختمان پارلمان و اداره ریاست جمهوری حمله کرده، شیشه ها را شکسته و وسایل را به آتش کشیدند. گفته می شود که عامل اصلی این شورش خانم روزنامه نگار بیست و پنج ساله ای بنام Natalia Morar بوده بواسطه پست هایش بر روی وبلاگ خبری آنلاین خود که جرقه بسیج مخالفان را زد.
#زیست_مجازی
🔅تمد🔅
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @Temod_uni
نقش شبکه های مجازی در جنبش های اجتماعی
#قسمت_سوم
🖍انقلاب مصر
🔸در مصر بیش از 20 میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند. 42 میلیون نفرتلفن همراه دارند. ازاین دوبابت مصردرقاره افریقا اول است. درمصر 162هزار بلاگر فعالند.
🔹در سال 2008 یک گروه با بهره گیری از فیس بوک توانست 80 هزار نفر را علیه گرانی مواد غذائی بسیج کند. هم چنین از فیس بوک برای جلب پشتیبانی از اعتصاب کارگران پارچه بافی و اعتراض ها ی کارگری 6 آوریل 2008 (که روز ناخوشنودی ملی مصر نامیده شد) استفاده خوبی شد و این نخستین اعتصاب موفق در این کشور بود که با بسیج اینترنتی برگزارشد و دولت مصر در6 آوریل 2008 یکباره تکان خورد و سعی در رسیدگی به درخواست معترضین کرد.
🔺انقلاب مصر و موج اعتراضات در این کشور با فرآخوان تجمع در روز ۲۵ ژانویه 2011 در صفحه “کلنا خالد سعید” به عنوان روز انقلاب بر ضد فقر و فساد و بیکاری مصر در فیس بوک آغاز شد.
🔸تجمع چند هزار نفری در روزهای پس از۲۵ ژانویه به تجمعات و راهپیمایی ها میلیونی در قاهره برای سرنگونی مبارک تبدیل شد. دولت مصر سه روز پس از شروع تظاهرات مردم ، در 28 و 29 ژانویه اقدام به قطع اینترنت و تلفن همراه نمود تا بدین وسیله ارتباط تظاهرات کنندگان را قطع کند.
#زیست_مجازی
🔅تمد🔅
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @Temod_uni
May 11
📌استاد صفایی حائری
🔸فهم قرآن چهار مرحله دارد:
ترجمه، تفسير، روح، نور.
ترجمه، درك مفهوم كلمه هاست.
و تفسير، شناخت مصداق و نمونه هاست.
و روح، درك انگيزه تركيب كلمهها و جمله هاست و آگاهى به عواملى است كه در نهان كارگر هستند.
و نور، ديدار از جلوههاى عظيم و عميق آيه هاست، كه به هدايت و عبوديت و صراط مستقيم می رساند.
و دليل اين ادعا همان آيه 52 شورى است؛ «كذلك اوحينا اليك روحا من امرنا ما كنت تدرى ما الكتاب و لاالايمان و لكن جعلناه نورا نهدى به من نشاء من عبادنا ... و انك لتهدى الى صراط مستقيم».
براى رسيدن به اين مراحل، روشها و برنامههايى هست ....مهم اين روشها هستند، نه برداشتها. روش دادن، چشمه را كاويدن است و از برداشتها گفتوگو كردن، استخر را به آب بستن. و چه كسى نمىداند كه آب چشمه بهتر از آب استخر است.
جهت فیض بیشتر از سخن؛ به کتاب روش برداشت از قرآن استاد مراجعه کنید
#ع_ص
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه دهه هشتادی ها
📌پیوست
سخن مقام معظم رهبری در مورد دهه هشتادی
«جوان دهه_هشتادی که نه جنگ را،نه امام را،نه انقلاب را دیده اما همان مفاهیم را با همان روشن بینی، با همان اقتدار که در ابتدای انقلاب یک جوان فهمیده ای دنبال میکرد،امروز این نوجوان ما دارد دنبال میکند»۱۱ آبان ۱۳۹۶
🖊نمیدونم چرا هر نسل، به جای رشد دادن، انتقال تجربیات و ورزیده ساختن نسل جدید ، انها را سرکوب میکند؟؟!!
#دهه_هشتادی
🆔 @Temod_uni
💠 ایده های عملیاتی و کرونا برای ایام اربعین و نقش افرینی میدانی
🌷 نسل به نسل در پناهت هستیم
💡بسته ایده پردازی
🔺پکیج زیر مجموعه ای از ایده های عملیاتی و رسانه ای برای جاماندگان اربعین می باشد.
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
#زیارت_نیابتی
#معرفی_مجموعه_فاخر
یکی از قابلیت های باد صبا این می باشد که یکی از خادمین حرم به نیابت از شما به زیارت امام رضا(ع) میرود و عکس زیارت رو برای شما ارسال می نماید.
🔅تمد🔅
🆔 @Temod_uni
#مقدمه
این فقط یک استوری ساده از همسر شهید نیست بلکه بیانگر پشت پرده ی سیاستهای حاکم بر فرهنگ شهادت است، به گونه ای که قرائت های فانتزی، ماورائی و مصنوعی از عرفان، معنویت و شهادت را به جامعه پمپاژ می کند.
🔅تمد🔅
🆔 @Temod_uni