eitaa logo
کنشگری🇵🇸
8.5هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
783 ویدیو
1.4هزار فایل
🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 💊 کپسول ایده های تحول افرین 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقای جاودان به نمایندگان مجلس گفتند جهنم شما قطعی است دست و پا بزنید نجات پیدا کنید 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
سلام رفقا 🖍چند وقتی ماهی هست که با مجموعه های دیتا ماینینگ زیادی جلسه گذاشتیم...یکی از باگ های بزرگ این مجموعه ها این است که این رفقا کارهاشون به لایه تحلیل و راهبرد نمی رسه غالبا یک سری نمودار که فقط خودشون می فهمند رو به عنوان خروجی بهتون میدهند😆 و دلیل این امر به خاطر این است که در تیم این افراد آدم علوم انسانی وجود ندارد ....🤓 🖍مجموعه رهنما که زیر نظر حوزه علمیه قم راه اندازی شده در بین این مجموعه ها از فعلا بهتر است.... جهت ارتباط با این مجموعه به سایت زیر مراجعه نمایید :https://rahnama.whc.ir 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
💢مستند ۱۰۰۰ اشرف/ روایت حضور منافقین در فضای مجازی ♦️رونمایی از اکانت های دروغین سازمان تروریستی منافقین / برخی تصاویر در این مستند برای اولین بار منتشر می شود! ⏱زمان مستند:15دقیقه 📺اکران و نمایش مستند: https://www.aparat.com/v/AcGZW/ 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖍به این مراکز در اصطلاح امنیتی و سایبری، کارخانه ترول می گویند. دو مرکز پیشرفته یکی در آلبانی توسط منافقین هدایت می شود و دیگری در ریاض توسط سعودی ها هدایت می شود.از تولید خبرهای جعلی گرفته تا نوشتن مقالات ژورنالی، توییت و... علیه ایران اقدام می کنند. 🖌مرکز عربستانی توسط ترامپ افتتاح شد دقیقا بعد از افتتاح همین مرکز بود که بواسطه رسانه های اجتماعی کشورهای لبنان و عراق و ایران (آبان 98) بهم ریخت و اختلافات به اوج رسید و مقاومت در هر سه کشور تضعیف شد. چندین فرمانده مقاومت از جمله العلیاوی که فرمانده شجاع ضد داعش بود توسط هموطنانش زنده زنده سوزانده شد.سفارت ایران در عراق چندین بار به اتش کشیده شد. عکس های سیدحسن نصرالله سوزانده شد. در ایران نیز با استفاده از فضای بنزینی و ایجاد اختلاف بین ایران و عراق با طرح بحث هایی مثل صیغه و... کشور را به اشوب کشیدند نهایتا تمام این ها که آتش بیارش و عامل اصلی اش رسانه های اجتماعی بود منجر به ترور شهید سلیمانی شد. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖥سایت های مهم و ضروری برای پژوهش 🖌برای دانشجویان و پژوهشگران و طلاب 📂 حوزه پژوهش های فرهنگی_دانشگاهی 💠مربی 🔺morabbee.ir 💠کالک 🔺kalk.ir 💠سدید 🔺farhangesadid.ir 💠مفتاح 🔺meftaah.com 💠اندیشکده برهان 🔺borhan.ir 💠پژوهشگاه فرهنگی وزرات علوم 🔺iscs.ac.ir 💠پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت ارشاد 🔺ricac.ac.ir 💠نورمگز 🔺noormags.ir 💠سامانه جستجو یکپارچه پرتال امام خمینی (س) 🔺search2.imam-khomeini.ir 💠سامانه فرهنگی اوقاف 🔺 mfpo.rasekhoon.net/home.aspx 💠سبوح 🔺sobooh.net/fa 💠صالحین آنلاین 🔺salehinonline.ir 💠مسیر اینده 🔺masireayande.com 💠مسجد نما 🔺masjednama.ir 💠موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی 🔺isin.ir 💠معاونت فرهنگی اوقاف 🔺mfso.ir/default.aspx 💠کتابخانه مدرسه فقاهت 🔺lib.eshia.ir 💠فصلنامه تحقیقات فرهنگی 🔺 jicr.ir 💠پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔺isca.ac.ir/Portal/Home 💠پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی 🔺thesaurus.isca.ac.ir 💠پرتال جامع علوم انسانی 🔺ensani.ir/fa 💠سامانه مدیریت نشریات فرهنگی 🔺journals.ihcs.ac.ir 💠پاتوق کتاب فردا 🔺 bookroom.ir 💠سامانه سید 🔺sid.ir/fa/journal 💠علم نت 🔺elmnet.ir 💠سیویلیکا 🔺civilica.com 💠مگ ایران 🔺magiran.com 💠مدیریار 🔺modiryar.com 💠تبیان 🔺tebyan.net 💠سراج 24 🔺seraj24.ir 💠اندیشکده برهان 🔺borhan.ir 💠ضیاالصالحین 🔺ziaossalehin.ir پرسمان دانشگاهیان💠 🔺www.porseman.com 📂معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب 🔺www.ketabnak.com 🔺www.urbanity.ir 🔺www.98ia.com 🔺www.takbook.com 🔺www.irpdf.com 🔺www.parsbook.org 🔺www.irebooks.com 🔺www.farsibooks.ir 🔺www.ketabesabz.com 🔺www.readbook.ir 📂سایتهای مهم علمی،پژوهشی 🔺www.digitallibraryplus.com 🔺www.daneshyar.net 📂مقالات فارسی 🔺www.urbanity.ir 🔺www.shahrsaz.ir 🔺www.magiran.com 🔺www.civilica.com 🔺www.sid.ir 💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: 🔺http://eric.ed.gov 💠اطلاعات عمومی کشورها: 🔺www.worldatlas.com 💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: 🔺www.infolibrarian.com 💠کتابخانه الکترونیک 🔺www.digital.library.upenn.edu/books 💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس: 🔺www.srco.ir 💠دانشنامه آزاد اینترنتی: 🔺www.wikipedia.org 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
تبلور قیام ایه الله شاه ابادی در حضرت امام (رض) مقام معظم رهبری: ((امام بزرگوار ما فقیه بزرگی بود؛ انصافاً ایشان فقیه برجسته‌ای بود امّا در عرفان نظری هم ایشان یک مجتهد به تمام معنا و صاحب‌نظر بود یا استاد ایشان مرحوم شاه‌آبادی؛ امام یک وقتی به خود بنده فرمودند «شما خیال نکنید که آقای شاه‌آبادی در کار نبود؛ چرا، ایشان مبارزه میکرد». حالا تعبیر ایشان یادم نیست؛ به نظرم یک جایی یادداشت کردم که مرحوم شاه‌آبادی، عارف آن‌چنانی، به امام گفته بود : ((که اگر من یاوری داشتم، خروج میکردم)) ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
میرزا جواد اقا ملکی تبریزی امام خمینی آن چنان به مرحوم ملکی تبریزی ارادت می‌‌‌‌ورزید که هنگام بازگشت از پاریس به ایران، در قم به قبرستان شیخان رفته و با کمال تواضع با تحت الحنک عمامه خویش ـ با آن که همیشه دستمال همراه داشت ـ غبار سنگ قبر استاد را زدود و به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن پرداخت. 🔅تَمُد🔅 🆔@Temod_uni
👥ابزار های مدیریت کار تیمی 🔺با استفاده از سامانه های مدیریت پروژه شما می توانید به راحتی تقسیم کار را بین اعضای گروه خود انجام داده و بازه زمانی انجام آن کار را مشخص و گزارش آنلاین از اعضای خود بگیرید. 🔨برترین سامانه های مدیریت تیمی آنلاین 🔺Trello 🔺MeisterTask 🔺Podio 🔺Wrike 🔺Freedcamp 🔺Casual 🔺Asana 🔺Basecamp 🔺Todoist 🔺taskulu برترین سامانه مدیریت پروژه: 🏅peygir.com 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
انتصابات.pdf
738.1K
⭕️ انتصابات دولت رئیسی تا کنون 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📘📘📘📕📕📕📒📒📒 🔹مکاشفه شهید حاج عبدالحسین برونسی گردان زمین گیر میشه. سید کاظم حسینی میگه من معاون شهید برونسی بودم، اصلا بچه ها نمی تونستن سرشونو بلند کنن، یه دفه دیدم شهید برونسی بیسیم چی و پیک و همه رو ول کرد و رفت یه جاافتاد به سجده، رفتم دیدم آروم آروم داره گریه می کنه، میگه یا زهرا مدد، مادر جان مدد... بهش گفتم حالا وقت این حرفا نیس ، پاشو فرماندهی کن بچه های مردم دارن شهید میشن، میگفت شهید برونسی انگار مرده بود و اصلا" توجهی به این خمپاره ها و حرفهای من نداشت. گفت بعد از لحظاتی بلند شد و گفت: سید کاظم گفتم بله، گفت سیدکاظم اینجا که من ایستادم قدم کن، 25 قدم بشمار بچه های گردان رو ببر سمت چپ، بعد 40 قدم ببر جلو. گفتم بچه ها اصلا" نمیتونن سرشونو بلند کنن عراقی ها تیربارو گرفتن تو بچه ها. چی میگی؟ گفت خون همه بچه ها گردن من، من میگم همین. گفت وقتی این دستورو داد آتیش دشمنم خاموش شد، 25 قدم رفتم به چپ، 40 قدم رفتم جلو، بعد یه پیرمردی بود توی گردان ما خوب آرپیچی می زد، یه دفه شهید برونسی گفت فلانی آرپیچی بزن، گفت آقای برونسی من که تو این تاریکی چیزی نمی بینم گفت بگو یا زهرا و شلیک کن. می گفت : یا زهرا گفت و شلیک کرد و خورد به یه تانک و منفجر شد. تمام فضا اتیش گرفت و روشن شدفضا، گفت اون شب 80 تانک دشمن رو زدیم و بعد عقب نشینی کردیم. چند روز بعد که پیش روی شد و رفتیم شهدا رو بیاریم، رفتم اونجا که شهید برونسی به سجده افتاده بود و می گفت یا زهرا مدد، نگا کردم دیدم جلومون میدون مین هست. قدم شماری کردم 25 قدم به چپ دیدم معبریه که دشمن توش تردد می کرده اگر من 30 قدم می رفتم اونورتر توی مین ها بودم 40 قدم رفتم جلو دیدم میدان مین دشمن تموم میشه رفتم دیدم اولین تانک دشمن رو که زدن فرمانده های دشمن با درجه های بالا افتادن بیرون و کشته شدن. شهدا رو که جمع کردیم برگشتیم تو سنگر نشستم، گفتم آقای برونسی من بچه ی فاطمه ام ، من سیدم، به جده ام قسم از پیشت تکون نمی خورم تا سِر اون شب رو بهم بگی، تو اون شب تو سجده افتادی فقط گفتی یا زهرا مدد، چی شد یه دفه بلند شدی گفتی 25 قدم به چپ؟ 40 قدم جلو، بعد به آرپیچی زن گفتی شلیک کن؟ شلیک کرد به یه تانک خورد که فرماندهان دشمن تو اون تانک بودن ؟ قصه چیه؟ گفت سید کاظم دست از سرم بردار گفتم نه تا این سِر رو نگی رهات نمیکنم، گفت میگم ولی قول بده تا زنده ام به کسی نگی گفتم باشه گفت تو سجده بودم همینطور که گفتم یا زهرا مدد، (توعالم مکاشفه) یه خانومی رو دیدم به من گفت چی شده؟ گفتم بی بی جان موندم؛ اینا زائرین کربلای حسین تو هستند، اینجا موندن چه کنم؟ گفت آقای برونسی جلوت میدون مینه، حرکت نکن، 25 قدم برو به سمت چپ، اونجا معبر دشمنه، از اونجا بچه ها رو 40 قدم ببر جلو میدون مین تموم میشه فرمانده های دشمن یه جا جمع شدن تو تانک جلسه دارن آرپیچی رو شلیک کن ان شاء الله تانک منفجر میشه و شما پیروز میشی. کتاب خاک های نرم کوشک 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔹 برويد سراغ كارهاى نشدنى، تا بشود. مقام معظم رهبری: 🔸تصميم بگيريد بر برداشتن كارهاى سنگين، تا برداريد. «و لا يخشون احداً الّا اللّه». خب، زحمت‌هايش چه؟ رنج‌هايش چه محروميت‌هايش چه؟ جوابش اين است كه: «و كفى باللّه حسيباً»؛ خدا را فراموش نكن، خدا حسابت را دارد. در ميزان الهى، رنج تو، محروميت تو، کفّ نفس تو، حرصى كه خوردى، زحمتى كه كشيدى، كارى كه كردى، خون دلى كه خوردى، دندانى كه روى جگر گذاشتى، اينها هيچ‌وقت فراموش نمي‌شود: «و كفى باللّه حسيباً». ۱۳۹۰/۷/۲۷ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🖍یادداشت کمیل خجسته(مدیر تبیان) درباره اپلیکیشن همدم 💝 قدرت پلتفرم از 21 تیرماه که راه افتاد حدود 16 هفته می‌گذرد و تا الان 16 عقد و 7100 معرفی صورت گرفته است که تعداد قابل توجهی از معرفی‌ها در آستانه ازدواج قرار دارند. حکایت تیم همدم بعد از هرعقدی، حکایت آن عکس وایرال‌شده ناسا است که بعد از لانچ موفق به مریخ تیم از شادی روی سروکول هم بالا و پایین می‌پریدند. حالا آمار این جوری بیان می‌کند که از زمان افتتاح تا امروز با وجود ماه محرم و صفر که به‌صورت سنتی در آن برنامه‌های عقد کمتر رخ می‌دهد، هر هفته یک عقد در همدم اتفاق افتاده است. 🚀 این قدرت است. پلتفرم یک فناوری جدید ارتباطاتی است که این امکان را به افراد می‌دهد تا شبکه بشوند و با حذف واسطه‌های زائد با کاهش هزینه و بالابردن هوشمندی، افراد انتخاب و امکان بهتری برای زیست بیابند. پلتفرم‌ها از یک‌سو شبیه پل‌ها هستند که جاده‌ها را به هم وصل می‌کنند. مثلا اینکه امروز در پلتفرم‌های ارتباطاتی به‌راحتی اعضای یک فامیل در دور و نزدیک سکونت دور هم مجازی جمع می‌شوند و این مهم را پلتفرم‌ها برقرار کرده‌اند. از طرف دیگر همانند یک موتور پرقدرت کار می‌کنند که هرچقدر هوشمندی بر آن افزوده بشود این موتور جهت حرکت را دقیق‌تر و با سرعت بهتری طی خواهد کرد. درست مثل انتخاب یک همسان و یار از میان انبوه جمعیت در یک زمان مطلوب. ✍️در ایران پیمایش‌های رفتارسنجی ایرانیان در سال 92 نشان می‌دهد که اولین دلیل عدم ازدواج پیدا نکردن فرد مناسب است و اولین دلیل طلاق هم عدم شناخت درست در همان روز انتخاب است. در سال‌های اخیر پیمایش‌های جدید نشان می‌دهد که هر چند مشکلات اقتصادی بر عامل شناخت پیش گرفته‌اند اما همچنان بعد از دو مسئله اشتغال و مسکن، مسئله نبود فرد مناسب سومین عامل عدم ازدواج است. 🔺۴۸درصد شهرهای بزرگ در ایران را مهاجرین از شهرها و روستاهای دیگر تشکیل داده‌اند و این یعنی نهاد خانواده به دلیل دورشدن جغرافیایی اعضا فامیل از یکدیگر برخی از کارکردهایش مانند سنت معرفی و واسطه‌گری‌اش ضعیف شده است. وجود مفاهیمی مانند دانشجویان خوابگاهی،خانه دانشجویی،پانسیون کارمندی و... این داستان را تایید می‌کند. 🌹حالا همدم تلاش می‌کند تا با الگوریتم‌های هوشمند و بعدتر هوش مصنوعی روزبه‌روز دقیق‌تر باشد و کسانی که در معرض انتخاب و انتخاب کردن هستند را با کمک معرفین و مشاورین هوشمندانه به یکدیگر معرفی کند. دوم اینکه همدم بعد از معرفی در همان الگوی سنتی ایرانی مانند یک پل عمل می‌کند و خانواده‌‌های افراد را به هم می‌رساند تا دوباره نهاد قدرتمندتر شود که البته تا یار که را خواهد و... 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
☀️ ترمیدور و داستان شکاف نسلی در ایران 📌هشتادی‌ها موضوع تازه‌ای نیست. در دهه هشتاد همین موضوع تحت عنوان با توجه به مخاطب دهه شصتی مطرح می‌شد. کتاب‌هایی مثل فرهنگ لغات زبان مخفی منتشر شد که می‌گفت ادبیات نسل سوم چنان است که نسل اول و دوم انقلاب متوجه زبانشان هم حتی نمی‌شوند. می‌گفتند این چنان است که دیگر امام را باید به موزه تاریخ سپرد و آرمان‌های انقلاب را نسل سوم از بین می‌برد. 🖌واقعیتش اینکه پشت سر این حرف‌ها نظریه‌ای از آقای برینتون در کتاب کالبدشکافی چهار انقلاب بود. اسم این نظریه بود. ترمیدور ماه یازدهم از انقلاب 1789م فرانسه بود. در سال 1794در این ماه عملا آرمان انقلاب فرانسه با تحولاتی که رخداد از بین رفت. برینتون این را یک قاعده کرد که نسل سوم انقلاب‌ها چون فاصله‌یشان با انقلاب زیاد می‌شود لذا نسبتی با آن آرمان‌ها ندارند و موجب از بین رفتن انقلاب‌ها می‌شوند. 🖌اواخر دهه هفتاد و دهه هشتاد به این روایت گذشت. هرچند برخلاف ادعاهای ترمیدوری و شکاف نسلی، پیمایش‌هایی در همان سال‌ها مثل بررسی گروه‌های مرجع جوانان یا بررسی ایسپا در سال 82 و... نشان می‌داد که خانواده مرکز توجه نسل جوان است و مشورت‌‌ها و امور زندگی در این نهاد صورت می‌گیرد. ✍️اما سال 84 مانند یک بمب عمل کرد و جریانی با اقبال مردم رای آورد که در فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش شعارها و نمادهای انقلابی را در دست گرفته بود. آن اقبال و اتفاقات دیگر اجتماعی نشان می‌داد که نظریه ترمیدور برای نسل سوم انقلاب اسلامی ایران ابطال شده است. 🖊موضوع شکاف و امتداد نسلی هم مهم و هم قابل ارزیابی است. مهم است چون همانطور که ذات انسان دنبال زندگی جاوید است و جاودانگیش را در تولد فرزند می‌بیند. جامعه هم به عنوان یک موجود زنده جاودانگیش را در امتداد نسل می‌بیند. در نگاه ترمیدور این اتفاق زمانی می‌افتد که نسل بعدی به آرمان‌ها و اصول نسل قبلی‌اش وفادار باشد. از طرف دیگر رفتارهایی که در جامعه بروز پیدا می‌کند نمادهایی می‌سازد که موجب می‌شود تا هویت اجتماعی نسل که معرف همان امتداد و شکاف نسلی است به نمایش گذاشته ‌شود. حالا هشتادی‌ها را به چه بشناسیم؟ 🖍 اینها که در نسل های قبلی هم بود و حالا نهایتش اسامیش تغییر کرده است. اینها وجه نمادین هویتی نمی سازد. نمادهای اجتماعی که طبیعی در جامعه شکل می گیرد عناصر مهمی برای کشف هویت اجتماعی نسل است. هفتادی ها را به چه شناخته شدند؟ حججی نماد هفتادی ها شد. جریانی که طبیعی جامعه با آن مواجه شد و تشییع بزرگی برایش برگزار کرد. هفتادی های مدافع حرم بزرگترین نمادی بود که در این سال های دفاع از حرم تحت فرماندهی حاج قاسم در جامعه ساخته شد.و نسل چهارم جامعه ما یا هشتادی ها چه هویتی دارند؟ 🔺 اقدام فداکارانه على لندی و شهادتش، پیاده روی اربعینی نوجوانان و... طبیعی ترین نمادهایی است که در این روزها در سطح جامعه دیده می شود. البته این نمادها حتما وجود و اثرات نمادهای دیگری مثل ارتش بی تی اس و طرفداران انیمه و... نفی نمی کند. اما نمادهای پررنگ هویتی در ایران نشان می دهد که در این کارزار فرهنگی بزرگ شکاف نسلی در جامعه ایران فعلا جایی ندارد. کما اینکه خبر بد برای طرفداران نظریه ترمیدور درایران یادآوری داستان روز قبل از شهادت شهید طاها اقدامی کودک دهه نودی و نسل پنجمی در ماجرای تروریستی اهواز بود که چگونه در هیئت، این کودک نسل پنجم انقلاب لبیک یا حسین میگفته است و اینگونه تربیت می شده است. 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
🖌 معرفی سامانه های و نرم افرار 📌برای تبدیل عکس و pdf به متن word از سامانه های آنلاین زیر استفاده کنید 📎https://www.eboo.ir 📎https://matnyaar.ir 📎https://b2n.ir/239568 📌برای ویرایش حرفه ای فایل های pdf نرم افزار های زیر را دانلود نمایید 🔎abbayy fine reader 🔎Readiris Corporate 16 🔎adobe acrobat pro 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
♦️موزیک رو بی‌کلام کن 🔹اگر‌ میخواید موزیک‌های مختلف رو بی‌کلام کنید و صدای خواننده رو ازش حذف کنید ما به شما برنامه Music Separator رو پیشنهاد میکنیم. 🔹تقریبا از برنامه‌های مشابه خودش کیفیت بالاتری دارد. 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🏁رده بندی بازی ها 🔹نظارت بر فرزندان در فضای مجازی 🔺در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای حتما به رتبه‌بندی سنی بازی‌ها توجه کنید، برای این کار با مراجعه به سایت esra.ircg.ir از رده بندی بازی ها آگاه شوید. 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
امام خامنه ای : «دلبستگی‌های ما موجب می‌شود ما یک چیزهایی را واقعیت بپنداریم که واقعیت ندارد. در واقع خطایی است که نفس راحت‌طلب یا دلبسته‌ی ما به مسائل مادی، بر ما تحمیل می‌کند؛ در حالی که واقعیت ندارد.» 📚 منبع:(کتاب روش تحلیل سیاسی/۳۹) 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🎓 دانشگاهی که راه‌حل متفاوت برای حجاب دانشجویان پیدا کرد ▪️مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانسته‌اند نحوه پوشش دانشجویان را با به‌کارگیری یک فرایند کارشناسی و دقیق مدیریت نمایند. ❌ پرونده های انضباطی از 15% به 1% کاهش پیدا کرد 🔻خلاصه مراحل کار: • یک پیش نویس با 40ساعت کار تخصصی 100جلسه همفکری و بین معاونت های دانشگاه و نمایندگان تشکل های دانشجویی از همه طیف ها و امضاء نهایی. • تعیین ضوابط مصداقی و شفاف پوشش برای جلوگیری از برخورد سلیقگی. • توجیه و اقناع اولیه دانشجویان نسبت به ضوابط شفاف و مصداقی در بدو ورود بوسیله اساتید مشاور. • جداکردن خطای غیر تعمدی از اصرار و تعمد. • پایش دانشجویان ناقض ضوابط و تعیین کسانی که توضیحات اقناعی بیشتر لازم دارند با جلسات مشاوره اولیه.(اغلب در همین مرحله تمام میشود) • ناقضین مصرّ از سوی معاونت آموزش به مشاوره های تخصصی ارجاع میشوند. • مرحله آخر: شورای انضباطی(که از15٪ به 1٪کاهش مواجه بود) • درخواست 20دانشگاه دیگر برای انتقال این تجربه. ✍️ محسن قنبریان مطالعه بیشتر: farsnews.ir/news/13990418000756 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔹هرگز یواشکی سراغ گوشی فرزندان جوانتان نروید! 🔸 یادتان باشد در اسلام، حیا زیربنای تربیت است؛ یعنی هر اقدام تربیتی باید براساس حفظ حیا بین شما و فرزندانتان باشد. 🔸 سرک کشیدن یواشکی به گوشی فرزندتان، گذر از حریم خصوصی او بدون اجازه است و این یعنی حریم حرمت او را نگه نداشته اید. 🔸 ممکن است فرزند شما خطا یا گناهی مرتکب شده باشد، اگر بداند شما از آن گناه خبر دارید، حیای کمتری در برابر شما به خرج خواهد داد. 🔸 مراقبت‌هایتان باید در حضور او و با اجازه گرفتن از خود او باشد؛ و الا نتیجه عکس خواهید گرفت. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸قدرت تشر زدن🔸 معلم یا مربی [در عین حال که حسن خلق، لازم دارد] باید قدرت تشر داشته باشد؛ یعنی برایش لازم است. چرا؟ چون انسان‌ها «نفس» دارند. پس باید در وجود او این قدرت هم باشد. دربارۀ حسن خلق رسول اکرم (صلوات الله علیه و آله) زیاد شنیده‌اید. اما در وقت غضب، کسی جرئت نداشت در حضور او حرفی بزند. چنان مجلسش سنگین می‌شد که اعضای مجلس دلشان می‌خواست کسی از بیرون بیاید و او حرف بزند؛ واِلا در مجلس آن حضرت سکوت حاکم بود. در آن حال تذکر، آن حضرت حتی بر ابوجهل هم مؤثر بود. کسی با ابوجهل معامله‌ای کرده بود که ابوجهل پولش را پس نمی‌داد. این آدم به هر راه رفت کسی را ندید که با او دردِدل کند. به رسول اکرم (صلوات الله علیه و آله) گفت. در همان مواقعی که هنوز پیغمبر(صلوات الله علیه و آله)‌قدرت پیدا نکرده بود. به پیامبر گفت: من چیزهایی به این‌ها فروخته‌ام، این‌ها حاشا می‌کنند و پولش را نمی‌دهند. پیغمبر (صلوات الله علیه) همراهش آمد تا درِ خانۀ ابوجهل. در را زد و ابوجهل آمد. فرمود: به او بده. ابوجهل گفت: چشم؛ یعنی «بدهِ» او «بده» عادی نبود. او همان کسی بود که گاهی یا هروقت که به رسول اکرم (صلوات الله علیه) می‌رسید، بی‌ادبی می‌کرد و سربه‌سر حضرت می‌گذاشت؛ اما در این موضوع نه. چرا؟ چون این آن محمدِ در حالت عادی نبود. برای دفاع از مظلوم آمده و غضب کرده بود. برای اینکه داشت به مظلومی ظلم می‌شد. این نیرو، نیروی دیگری در وجودش بود. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔷 فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلي‏ طَعامِهِ 🔺 پس انسان باید به خوراکش با تأمل بنگرد «آیه ۲۴ سوره عبس» ✴️ همانطور که داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت انسان مهم است، داشتن رژیم استفاده از فضای مجازی نیز برای سلامت روان و جسم شما بسیار مهم است •┈┈••••✾تِمُد✾•••┈┈• 🆔@Temod_uni
✳️ پرخوری و درهم خوری مجازی 🔹 برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، هضم و‌ جذب بهتر مواد غذایی در بدن، توصیه اکید پزشکی و دینی این است که: غذا را خیلی خوب بجوید،😋 درهم خوری و پرخوری نکنید،🍗 مواد با ارزش غذایی بالا مصرف کنید🌽 تمامی این مطالب☝️ در رابطه با مغز🧠 و غذای آن (اطلاعات) نیز صدق می‌کند... 🔹 آیا به سبک رفتار خود در فضای‌ مجازی فکر کرده‌ایم؟ در تعداد زیادی کانال و گروه عضو هستیم و صفحات متعددی را دنبال میکنیم. و در مدت زمان کوتاهی، انبوهی از اطلاعات، آن هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، سرگرمی و ... را وارد مغز می‌کنیم. حتی اگر فرض کنیم که تمامی این اطلاعات با ارزش باشند، باز هم این سبک رفتاری موجب میشود که ما به عمق مطالب و درک درستی از آنها نرسیم و فرصت ماندگاری آن‌ها در ذهنمان نیز کوتاه باشد ؛ زیرا مغز ما فرصت کافی برای تحلیل و تفکر بر روی اطلاعات دریافتی را نداشته است. 💥پس بهتر است... عادتِ ازین شاخه به آن شاخه شدن در فضای مجازی را ترک کنیم؛ به دنبال اطلاعات ارزشمند باشیم؛ و در نهایت نیز اطلاعات را خوب بجویم و هر مطلبی را بدون فکر نپذیریم. 💫 پیامبر اکرم سلام الله علیه می فرمایند: ساعتی تفکر برتر از عبادت هفتاد سال است. سعی کنیم این نکته را در سبک زندگی حقیقی و مجازی خود اعمال کنیم. پی‌نوشت: البته همواره خود فرد مقصر نیست بلکه گاهی طراحی خود سکوها اینگونه است که موجب ایجاد این سبک رفتاری و تقویت درک سطحی در کاربران خود می‌شوند.مثلا اینستاگرام، پست‌هایی با موضوعات مختلف را بصورت پشت سر هم، به کاربران خود نمایش می‌دهد و شرایط درهم خوری را مهیا می‌کند. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
⭕️ مجموعه جامعه اندیشکده به بررسی اندیشکده های مختلف در ایران که حدود ۸۵ اندیشکده میباشد می‌پردازند و به دنبال شبکه سازی این پژوهشگاه ها می باشد 🔸فهرست اندیشکده های ایرانی در حوزه های مختلف 👇👇👇 https://iranthinktanks.com/tt 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
❌❌لطفا دقیق بخوانید‼️ 🎞 «ایران» در سینمای ایران ⭕️ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به تحلیل و ارزیابی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره با محوریت موضوع «تصویر ایران در سینمای ایران» پرداخت. ⭕️ پس از مشاهده و تحلیل ۲۲ فیلم داستانی جشنواره فیلم فجر توسط گروه پژوهشی مرکز، جمع‌بندی 《تصویر ارائه شده از ایران》 در این آثار در قالب ۱۳ عنوان زیر به‌صورت خلاصه منتشر می‌شود: 🔶 جامعه تصویر «جامعه ایران» در مجموع فیلم‌های جشنواره فجر ۹۶، تصویرِ جامعه‌ای «درهم»، «بی‌نظم»، «در آستانه اضمحلال» است و در آن «تضاد طبقاتی» به بیانی سطحی ارائه شده‌است؛جامعه‌ای که هیچ نشانه‌ای از «گذشته افتخارآمیز» ندارد، «زمان حال» در آن به حالت تعلیق درآمده است و «آتیه روشنی» از خلال فیلم‌ها برای آن ترسیم نمی‌شود. 🔶 خانواده مسئله خانواده با «غیاب‌ها» معنا می‌یابد. بدون اغراق، در هیچ فیلمی «خانواده‌ای کامل» و «به‌سامان» تصویر نمی‌شود. این نکته به معنای «اجبار به» تصویرکردن شعاری خانواده‌های آرمانی و کامل نیست. 🔶 زنان تصویر زنان در عموم فیلم‌های جشنواره سی و ششم، تصویر افرادی پرخاشگر و عصبانی است. دختران نیز در چارچوب‌های مردسالارانه، قربانیِ «غرور، تعصب، کامیابی و جبران ناکامی مردان» تصویر شده‌‌اند. به لحاظ پذیرش نقش، مفهوم «مادری» در زنان تصویر شده بسیار کمرنگ است. 🔶 انسان منظور از انسان، شخصیت‌هایی هستند که مولفه‌های قهرمان را ندارند. عموم شخصیت‌ها، «ناتوان در تعریف وضع موجود»، «ناتوان در پیدا کردن راه حل معقول» و «ناتوان در برقراری ارتباط سالم با خود و جامعه» هستند و به همین دلیل دائماً به پرخاشگری و بویژه پرخاشگری کلامی روی می‌آورند. 🔶 آینده، امید و رویا «بی‌آیندگی»، «ناامیدی» و «دنیای بدون فانتزی و رویا»، بر فیلم‌های مشاهده شده در جشنواره ۹۶ چیره است. در این فیلم‌ها اغلب شاهد آسیب‌ها و مسائل اجتماعی هستیم که در سبک و سیاقی عریان و در قالب نوعی «رئالیسم بسیار تلخ، کور و بی‌انتها» ارائه شده‌اند. 🔶 اخلاق و دین دین پشتوانه اخلاق اجتماعی نیست و در استدلال‌ها، نظام‌های گفتمانی و... اساسا حضور دین دیده نمی‌شود. «اغتشاش ارزشی» موجود در فیلم‌ها به نحوی است که «ارزش مشخصی» برای «داوری» نداریم و تنها شاهد نوعی «عقل متوسط رایج/Common Sense» به عنوان یک نظام اخلاقی تصویب شده در سینما هستیم. 🔶 گسست نسلی گسست نسلی محدود به «تعارض پدر و مادرها» به عنوان «نسل گذشته» با «فرزندان» به عنوان «نسل آینده» بازنمایی می‌شوند. شاهد تمایزی میان «گسست نسلی» و «تفاوت نسلی» نیستیم و «تغییرات فرانسلی» نیز نادیده انگاشته می‌شود. 🔶 قانون «قانون» در فیلم‌های جشنواره سی و ششم، نه به عنوان «متن»، بلکه به عنوان موضوعی اغلب «در حاشیه» نمایش داده می‌شود. قانون، «گره‌گشا و حلال مشکلات» شخصیت‌های فیلم‌ها نیست. 🔶 عقلانیت و پیشرفت «پیشرفت» یکی از شعارهای اصلی دولت دوازدهم است. در مجموع در فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فجر ۹۶، غیاب رویا به غیاب الگوهایی «از» و «برای» پیشرفت بدل شده‌است. این امر اساسا بیش از هر چیزی برآمده از «بی‌مساله»بودن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر ۹۶ در مواجهه با اقتصاد سیاسی ایران معاصر است. 🔶 امنیت و آزادی مفهوم آزادی بیش از هر چیزی به «آزادی اجتماعی» محدود شده است. تقریباً در هیچ فیلمی موضوع «آزادی سیاسی» مطرح نمی‌شود. همچنین چون مفهومی به نام آرامش در فضای فیلم‌ها قابل مشاهده نیست و ناامنی تبدیل به مسئله‌ای بنیادین شده‌است، مطالبه امنیت در حوزه‌های مختلف برجسته می‌شود. 🔶 ما/هویت ملی تصویر روشن و مشخصی از نوعی هویت متحد -البته نه به عنوان امری ایده‌آل و نه به عنوان امر فعلیت‌یافته در زندگی اکنون و روزمره شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها- قابل مشاهده نیست. بنابراین تفاهمی درباره وضع موجود ارائه نمی‌شود. دقیقا بر همین اساس است که «فرار» در اشکال گوناگون آن (سفر، سیگار، مهاجرت، پناهندگی، و خشونت) به عنوان راه حل توسط شخصیت‌ها انتخاب می‌شود. 🔶 آسیب‌های اجتماعی سینمای جشنواره سی‌وششم، سینمای «جامعه آسیب‌زده» است. آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیزی در مرکز روایت‌ها قرار دارند.آسیب‌ها و مسائل اجتماعی بیش از هر چیزی به «اعتیاد» و «فقر و فحشاء» فرو کاسته شده است و عموما این طبقات اقتصادی پائین هستند که مبتلا به چنین آسیب‌هایی تصویر می‌شوند. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni