eitaa logo
کنشگری
11.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
997 ویدیو
1.7هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 معرفی سامانه های و نرم افرار 📌برای تبدیل عکس و pdf به متن word از سامانه های آنلاین زیر استفاده کنید 📎https://www.eboo.ir 📎https://matnyaar.ir 📎https://b2n.ir/239568 📌برای ویرایش حرفه ای فایل های pdf نرم افزار های زیر را دانلود نمایید 🔎abbayy fine reader 🔎Readiris Corporate 16 🔎adobe acrobat pro 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
♦️موزیک رو بی‌کلام کن 🔹اگر‌ میخواید موزیک‌های مختلف رو بی‌کلام کنید و صدای خواننده رو ازش حذف کنید ما به شما برنامه Music Separator رو پیشنهاد میکنیم. 🔹تقریبا از برنامه‌های مشابه خودش کیفیت بالاتری دارد. 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🏁رده بندی بازی ها 🔹نظارت بر فرزندان در فضای مجازی 🔺در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای حتما به رتبه‌بندی سنی بازی‌ها توجه کنید، برای این کار با مراجعه به سایت esra.ircg.ir از رده بندی بازی ها آگاه شوید. 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
امام خامنه ای : «دلبستگی‌های ما موجب می‌شود ما یک چیزهایی را واقعیت بپنداریم که واقعیت ندارد. در واقع خطایی است که نفس راحت‌طلب یا دلبسته‌ی ما به مسائل مادی، بر ما تحمیل می‌کند؛ در حالی که واقعیت ندارد.» 📚 منبع:(کتاب روش تحلیل سیاسی/۳۹) 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🎓 دانشگاهی که راه‌حل متفاوت برای حجاب دانشجویان پیدا کرد ▪️مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانسته‌اند نحوه پوشش دانشجویان را با به‌کارگیری یک فرایند کارشناسی و دقیق مدیریت نمایند. ❌ پرونده های انضباطی از 15% به 1% کاهش پیدا کرد 🔻خلاصه مراحل کار: • یک پیش نویس با 40ساعت کار تخصصی 100جلسه همفکری و بین معاونت های دانشگاه و نمایندگان تشکل های دانشجویی از همه طیف ها و امضاء نهایی. • تعیین ضوابط مصداقی و شفاف پوشش برای جلوگیری از برخورد سلیقگی. • توجیه و اقناع اولیه دانشجویان نسبت به ضوابط شفاف و مصداقی در بدو ورود بوسیله اساتید مشاور. • جداکردن خطای غیر تعمدی از اصرار و تعمد. • پایش دانشجویان ناقض ضوابط و تعیین کسانی که توضیحات اقناعی بیشتر لازم دارند با جلسات مشاوره اولیه.(اغلب در همین مرحله تمام میشود) • ناقضین مصرّ از سوی معاونت آموزش به مشاوره های تخصصی ارجاع میشوند. • مرحله آخر: شورای انضباطی(که از15٪ به 1٪کاهش مواجه بود) • درخواست 20دانشگاه دیگر برای انتقال این تجربه. ✍️ محسن قنبریان مطالعه بیشتر: farsnews.ir/news/13990418000756 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔹هرگز یواشکی سراغ گوشی فرزندان جوانتان نروید! 🔸 یادتان باشد در اسلام، حیا زیربنای تربیت است؛ یعنی هر اقدام تربیتی باید براساس حفظ حیا بین شما و فرزندانتان باشد. 🔸 سرک کشیدن یواشکی به گوشی فرزندتان، گذر از حریم خصوصی او بدون اجازه است و این یعنی حریم حرمت او را نگه نداشته اید. 🔸 ممکن است فرزند شما خطا یا گناهی مرتکب شده باشد، اگر بداند شما از آن گناه خبر دارید، حیای کمتری در برابر شما به خرج خواهد داد. 🔸 مراقبت‌هایتان باید در حضور او و با اجازه گرفتن از خود او باشد؛ و الا نتیجه عکس خواهید گرفت. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸قدرت تشر زدن🔸 معلم یا مربی [در عین حال که حسن خلق، لازم دارد] باید قدرت تشر داشته باشد؛ یعنی برایش لازم است. چرا؟ چون انسان‌ها «نفس» دارند. پس باید در وجود او این قدرت هم باشد. دربارۀ حسن خلق رسول اکرم (صلوات الله علیه و آله) زیاد شنیده‌اید. اما در وقت غضب، کسی جرئت نداشت در حضور او حرفی بزند. چنان مجلسش سنگین می‌شد که اعضای مجلس دلشان می‌خواست کسی از بیرون بیاید و او حرف بزند؛ واِلا در مجلس آن حضرت سکوت حاکم بود. در آن حال تذکر، آن حضرت حتی بر ابوجهل هم مؤثر بود. کسی با ابوجهل معامله‌ای کرده بود که ابوجهل پولش را پس نمی‌داد. این آدم به هر راه رفت کسی را ندید که با او دردِدل کند. به رسول اکرم (صلوات الله علیه و آله) گفت. در همان مواقعی که هنوز پیغمبر(صلوات الله علیه و آله)‌قدرت پیدا نکرده بود. به پیامبر گفت: من چیزهایی به این‌ها فروخته‌ام، این‌ها حاشا می‌کنند و پولش را نمی‌دهند. پیغمبر (صلوات الله علیه) همراهش آمد تا درِ خانۀ ابوجهل. در را زد و ابوجهل آمد. فرمود: به او بده. ابوجهل گفت: چشم؛ یعنی «بدهِ» او «بده» عادی نبود. او همان کسی بود که گاهی یا هروقت که به رسول اکرم (صلوات الله علیه) می‌رسید، بی‌ادبی می‌کرد و سربه‌سر حضرت می‌گذاشت؛ اما در این موضوع نه. چرا؟ چون این آن محمدِ در حالت عادی نبود. برای دفاع از مظلوم آمده و غضب کرده بود. برای اینکه داشت به مظلومی ظلم می‌شد. این نیرو، نیروی دیگری در وجودش بود. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔷 فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلي‏ طَعامِهِ 🔺 پس انسان باید به خوراکش با تأمل بنگرد «آیه ۲۴ سوره عبس» ✴️ همانطور که داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت انسان مهم است، داشتن رژیم استفاده از فضای مجازی نیز برای سلامت روان و جسم شما بسیار مهم است •┈┈••••✾تِمُد✾•••┈┈• 🆔@Temod_uni
کنشگری
#تاملات_مجازی 🔷 فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلي‏ طَعامِهِ 🔺 پس انسان باید به خوراکش با تأمل بنگرد «آ
✳️ پرخوری و درهم خوری مجازی 🔹 برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، هضم و‌ جذب بهتر مواد غذایی در بدن، توصیه اکید پزشکی و دینی این است که: غذا را خیلی خوب بجوید،😋 درهم خوری و پرخوری نکنید،🍗 مواد با ارزش غذایی بالا مصرف کنید🌽 تمامی این مطالب☝️ در رابطه با مغز🧠 و غذای آن (اطلاعات) نیز صدق می‌کند... 🔹 آیا به سبک رفتار خود در فضای‌ مجازی فکر کرده‌ایم؟ در تعداد زیادی کانال و گروه عضو هستیم و صفحات متعددی را دنبال میکنیم. و در مدت زمان کوتاهی، انبوهی از اطلاعات، آن هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، سرگرمی و ... را وارد مغز می‌کنیم. حتی اگر فرض کنیم که تمامی این اطلاعات با ارزش باشند، باز هم این سبک رفتاری موجب میشود که ما به عمق مطالب و درک درستی از آنها نرسیم و فرصت ماندگاری آن‌ها در ذهنمان نیز کوتاه باشد ؛ زیرا مغز ما فرصت کافی برای تحلیل و تفکر بر روی اطلاعات دریافتی را نداشته است. 💥پس بهتر است... عادتِ ازین شاخه به آن شاخه شدن در فضای مجازی را ترک کنیم؛ به دنبال اطلاعات ارزشمند باشیم؛ و در نهایت نیز اطلاعات را خوب بجویم و هر مطلبی را بدون فکر نپذیریم. 💫 پیامبر اکرم سلام الله علیه می فرمایند: ساعتی تفکر برتر از عبادت هفتاد سال است. سعی کنیم این نکته را در سبک زندگی حقیقی و مجازی خود اعمال کنیم. پی‌نوشت: البته همواره خود فرد مقصر نیست بلکه گاهی طراحی خود سکوها اینگونه است که موجب ایجاد این سبک رفتاری و تقویت درک سطحی در کاربران خود می‌شوند.مثلا اینستاگرام، پست‌هایی با موضوعات مختلف را بصورت پشت سر هم، به کاربران خود نمایش می‌دهد و شرایط درهم خوری را مهیا می‌کند. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
⭕️ مجموعه جامعه اندیشکده به بررسی اندیشکده های مختلف در ایران که حدود ۸۵ اندیشکده میباشد می‌پردازند و به دنبال شبکه سازی این پژوهشگاه ها می باشد 🔸فهرست اندیشکده های ایرانی در حوزه های مختلف 👇👇👇 https://iranthinktanks.com/tt 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
❌❌لطفا دقیق بخوانید‼️ 🎞 «ایران» در سینمای ایران ⭕️ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به تحلیل و ارزیابی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره با محوریت موضوع «تصویر ایران در سینمای ایران» پرداخت. ⭕️ پس از مشاهده و تحلیل ۲۲ فیلم داستانی جشنواره فیلم فجر توسط گروه پژوهشی مرکز، جمع‌بندی 《تصویر ارائه شده از ایران》 در این آثار در قالب ۱۳ عنوان زیر به‌صورت خلاصه منتشر می‌شود: 🔶 جامعه تصویر «جامعه ایران» در مجموع فیلم‌های جشنواره فجر ۹۶، تصویرِ جامعه‌ای «درهم»، «بی‌نظم»، «در آستانه اضمحلال» است و در آن «تضاد طبقاتی» به بیانی سطحی ارائه شده‌است؛جامعه‌ای که هیچ نشانه‌ای از «گذشته افتخارآمیز» ندارد، «زمان حال» در آن به حالت تعلیق درآمده است و «آتیه روشنی» از خلال فیلم‌ها برای آن ترسیم نمی‌شود. 🔶 خانواده مسئله خانواده با «غیاب‌ها» معنا می‌یابد. بدون اغراق، در هیچ فیلمی «خانواده‌ای کامل» و «به‌سامان» تصویر نمی‌شود. این نکته به معنای «اجبار به» تصویرکردن شعاری خانواده‌های آرمانی و کامل نیست. 🔶 زنان تصویر زنان در عموم فیلم‌های جشنواره سی و ششم، تصویر افرادی پرخاشگر و عصبانی است. دختران نیز در چارچوب‌های مردسالارانه، قربانیِ «غرور، تعصب، کامیابی و جبران ناکامی مردان» تصویر شده‌‌اند. به لحاظ پذیرش نقش، مفهوم «مادری» در زنان تصویر شده بسیار کمرنگ است. 🔶 انسان منظور از انسان، شخصیت‌هایی هستند که مولفه‌های قهرمان را ندارند. عموم شخصیت‌ها، «ناتوان در تعریف وضع موجود»، «ناتوان در پیدا کردن راه حل معقول» و «ناتوان در برقراری ارتباط سالم با خود و جامعه» هستند و به همین دلیل دائماً به پرخاشگری و بویژه پرخاشگری کلامی روی می‌آورند. 🔶 آینده، امید و رویا «بی‌آیندگی»، «ناامیدی» و «دنیای بدون فانتزی و رویا»، بر فیلم‌های مشاهده شده در جشنواره ۹۶ چیره است. در این فیلم‌ها اغلب شاهد آسیب‌ها و مسائل اجتماعی هستیم که در سبک و سیاقی عریان و در قالب نوعی «رئالیسم بسیار تلخ، کور و بی‌انتها» ارائه شده‌اند. 🔶 اخلاق و دین دین پشتوانه اخلاق اجتماعی نیست و در استدلال‌ها، نظام‌های گفتمانی و... اساسا حضور دین دیده نمی‌شود. «اغتشاش ارزشی» موجود در فیلم‌ها به نحوی است که «ارزش مشخصی» برای «داوری» نداریم و تنها شاهد نوعی «عقل متوسط رایج/Common Sense» به عنوان یک نظام اخلاقی تصویب شده در سینما هستیم. 🔶 گسست نسلی گسست نسلی محدود به «تعارض پدر و مادرها» به عنوان «نسل گذشته» با «فرزندان» به عنوان «نسل آینده» بازنمایی می‌شوند. شاهد تمایزی میان «گسست نسلی» و «تفاوت نسلی» نیستیم و «تغییرات فرانسلی» نیز نادیده انگاشته می‌شود. 🔶 قانون «قانون» در فیلم‌های جشنواره سی و ششم، نه به عنوان «متن»، بلکه به عنوان موضوعی اغلب «در حاشیه» نمایش داده می‌شود. قانون، «گره‌گشا و حلال مشکلات» شخصیت‌های فیلم‌ها نیست. 🔶 عقلانیت و پیشرفت «پیشرفت» یکی از شعارهای اصلی دولت دوازدهم است. در مجموع در فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فجر ۹۶، غیاب رویا به غیاب الگوهایی «از» و «برای» پیشرفت بدل شده‌است. این امر اساسا بیش از هر چیزی برآمده از «بی‌مساله»بودن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر ۹۶ در مواجهه با اقتصاد سیاسی ایران معاصر است. 🔶 امنیت و آزادی مفهوم آزادی بیش از هر چیزی به «آزادی اجتماعی» محدود شده است. تقریباً در هیچ فیلمی موضوع «آزادی سیاسی» مطرح نمی‌شود. همچنین چون مفهومی به نام آرامش در فضای فیلم‌ها قابل مشاهده نیست و ناامنی تبدیل به مسئله‌ای بنیادین شده‌است، مطالبه امنیت در حوزه‌های مختلف برجسته می‌شود. 🔶 ما/هویت ملی تصویر روشن و مشخصی از نوعی هویت متحد -البته نه به عنوان امری ایده‌آل و نه به عنوان امر فعلیت‌یافته در زندگی اکنون و روزمره شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها- قابل مشاهده نیست. بنابراین تفاهمی درباره وضع موجود ارائه نمی‌شود. دقیقا بر همین اساس است که «فرار» در اشکال گوناگون آن (سفر، سیگار، مهاجرت، پناهندگی، و خشونت) به عنوان راه حل توسط شخصیت‌ها انتخاب می‌شود. 🔶 آسیب‌های اجتماعی سینمای جشنواره سی‌وششم، سینمای «جامعه آسیب‌زده» است. آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیزی در مرکز روایت‌ها قرار دارند.آسیب‌ها و مسائل اجتماعی بیش از هر چیزی به «اعتیاد» و «فقر و فحشاء» فرو کاسته شده است و عموما این طبقات اقتصادی پائین هستند که مبتلا به چنین آسیب‌هایی تصویر می‌شوند. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
کنشگری
#تاملات_مجازی 🔷 فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلي‏ طَعامِهِ 🔺 پس انسان باید به خوراکش با تأمل بنگرد «آ
هرچه بیشتر اینترنت مصرف کنیم پیشرفته تریم!!! 🔴به طور متوسط هر کاربر اینترنتی هر روز 6 ساعت و 43 دقیقه آنلاین است و زمان خود را صرف استفاده از اینترنت می کند. یعنی بیش از 100 روز زمان اتصال به ازای هر کاربر اینترنت در سال!!! اگر تقریباً 8 ساعت در روز را به خواب اختصاص دهیم ، این بدان معناست که در حال حاضر بیش از 40 درصد از زندگی بیداری خود را با استفاده از اینترنت سپری می کنیم!! 🔴از این مقدار بیش از یک سوم آن زمان صرف استفاده از رسانه های اجتماعی می شود!! با این حال ، مدت زمان آنلاین بودن افراد در کشورهای مختلف متفاوت است ، به طوری که کاربران اینترنت در فیلیپین به طور متوسط 9 ساعت و 45 دقیقه در روز آنلاین هستند ، در حالی که در ژاپن فقط 4 ساعت و 22 دقیقه در روز است. 🔴نکته جالب دیگر مصرف پایین اینترنت در اروپا و کشورهای پیشرفته است بطوری که بالاتر از میانگین جهانی هیچ کشور اروپایی وجود ندارد(بجز ترکیه و رژیم صهیونیستی که سبک زندگی آسیایی دارند) بیشترین میزان استفاده در کشورهای اروپایی متعلق به پرتقال است که از میانگین جهانی مصرف پایین تر دارد. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni