eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺💐🌺💐 اول ذیحجة سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا علیهما السلام بر همراهان عصر گرامی باد. برای همه همراهان گرامی زندگی پر از شادی و معنویت را آرزومندیم. 💠نماز دهه اول ذیحجه که در روایات متعدد توصیه شده است : 🔹این نماز دو رکعت است و بین نماز مغرب و عشا خوانده میشود . در هر رکعت بعد از تکبیره الاحرام ابتدا سوره حمد و بعد سوره اخلاص و سپس باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف (وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثِینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخِیهِ هارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ) خوانده شود. 🔰 @Adyanuniv🔰
پیشگویی های آشفته مدیر شبکه نجات یکی از ترفندهای مبلّغان تبشیری برای عوام فریبی و اغفال ساده لوحان، ادّعای خبر از آینده است. مبلغان تبشیری نام پیشگویی های خود را کردن گذاشته اند یعنی هر فردی که از آینده خبر دهد، نبوت کرده است و این با مفهوم اسلامی کاملاً متفاوت است. و جالب آنکه قریب به اتفاق نبوت کردن های شان نیز وارونه و برخلاف آنچه که می گفتند، اتّفاق می افتد. در این بین رضا صفا، کشیش خودخوانده تبشیری با پیشگوی های سراسر آشفته و غلط خود در صدد تلکه کردن بینندگان اش برآمده است. وی در یکی از پیشگویی های خود اعلام کرد که به قلب اش الهام شده ویروس ضعیف گشته و شیب نزولی در کشور پیدا خواهد کرد و جالب اینکه بلافاصله بعد از اظهارات او، ویروس کرونا اشاعه بیشتری پیدا کرد و اتّفاقاً عکس گفته های اش محقق شد. مبلّغان تبشیری مانند رضا صفا علی رغم اینکه پیشگویی های شان معکوس محقّق می شود باز با کمال بی شرمی به خیال پردازی های خود ادامه می دهند و چنان وانمود می کنند که گویی آنان نبوده اند که کذب و دروغ شان آشکار شده است. با این وصف واضح است که به هیچ‌یک از بافته های که ریزه خوار آمریکا و صهیونیسم هستند، نمی توان اعتماد کرد چرا که بطلان و اشتباه بودن بافته های آنان به کرّات به تجربه رسیده است. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ بهای یک برده در زمان ساسانی 🔹در دوره حکومت ساسانیانی، هم جامعه زرتشتی بود و هم حکومت، و هم قوانین جاری در کشور بر اساس فقه زرتشتی بود. و به روشنی می بینیم که برده داری امری کاملاً رایج شمرده می‌شد. پیشوایان زرتشتی نیز خود مروّج برده داری بودند. 🔸 استاد مرتضی راوندی میگوید: «درباره وجود برده‏ دارى در جامعه ساسانى، خواه از منابع ایرانى (و از آن جمله و به ویژه از روى مجموعه قوانین موسوم به ماتیکان هزار داتستان که در آن حتى بخشى به قواعد برده ‏دارى اختصاص دارد) و خواه از منابع خارجى هم عصر، مى‏‌توان اطلاعات بسیارى به دست آورد؛ بهاى متوسط یک برده‏ پانصد درهم بود و خواجه مى‏‌توانست برده‏ را به گرو بدهد یا نذر آتشکده کند. امکان معامله با بردگان در فقه زرتشتى تصریح شده است‏.» 🔰 @adyanuniv 🔰
🔺دیدگاه منحرف ملاسلطان گنابادی مؤسس فرقه‌ی صوفیه سلطان علیشاهی، در مورد خلافت 🔺«دعوت باطنی و علم لدنی با حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد، با خلفای ثلاثه بوده است» 📚واحدی، سید تقی (صالح علیشاه)،در کوی صوفیان، چاپ چهارم، نخل دانش تهران، ۱۳۸۴، ص80 🔺این تفکر صوفیه که در کلامشان، تأیید خلفا و دفاع از آنان دیده می‌شود، درواقع پشت پا زدن به حقیقت غدیر خم و نادیده گرفتن جایگاه و منزلت اهل‌بیت معصومین (ع) است که می‌توان گفت اسلام آنان، اسلام غیرِ اهل‌بیت است. 🔰 @Adyanuniv🔰
تمجید حسن بصری از حاکمان بنی‌امیه 🔹حسن بصری منصب فتوا و قضاوت را در دربار حجاج قبول کرده و درباره وجوب اطاعت از حاکمان بنی‌امیه می‌گوید: 🔹«دین جز با آنان پا نمی‌گیرد هرچند ظلم و جور کنند. به خدا اصلاحاتی که خداوند به دست آنان (بنی‌امیه) انجام می‌دهد بیش از فسادهایشان است.» 📚سبحانی، جعفر، المذاهب الاسلامیه، نشر موسسه امام صادق (ع)، قم، 1388، ص 89 🔸این سخن نشان دهنده عمق کینه و دشمنی حسن بصری با ائمه اطهار (علیهم السلام) را نشان می‌دهد که معتقد است برپایی و قوام اسلام فقط توسط بنی امیه صورت می‌گیرد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 سلام الله علیه در کلام (۶) 🔶 تئوریسین در کتاب منهاج السنه می‌نویسد: « محمد بن علی الجواد کان من اعیان بنی هاشم، و هو معروف بالسخاء و السؤدد و لهذا سمّی الجواد...» محمدبن علی جواد (علیه السلام) از شخصیت های بنام بود، او به آقایی و مشهور بود، از این رو نامیده شد. 📚 منهاج السنه صفحه۶۸ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 سلام الله علیه در کلام (۷) 🔶 (مفتی و خطیب دمشق) با شگفتی می گوید: ... یک سال پس از شهادت (ع) به دست ، روزی برای شکار به بیرون از می رفت. در راه کودکانی را دید که مشغول بازی بودند و امام جواد (ع) که در آن زمان نه سال داشتند، در میان آن کودکان بودند. کاروان مأمون از آن راه عبور کرده، در این حال همه کودکان فرار کردند و فقط محمد جواد (ع) بر جای خود ایستاد. مأمون نگاهی به وی کرد و گفت: چه چیزی باعث شد که مانند دوستانت نگریزی؟ ایشان به سرعت پاسخ دادند: «راه تو وسیع بود و من راه تو را تنگ نکرده بودم و جرمی نیز مرتکب نشده بودم تا از تو بترسم، و من به تو حُسن ظن دارم به کسی که گناهی ندارد، ضرر نمی رسانی.» کلام متین امام، مأمون را شگفت زده کرد؛ پس از ایشان پرسید: نام تو چیست و پدرت کیست؟ فرمود: محمد بن علی الرضا... 👈🏼 و سپس می‌گوید: این جریان، خود به تنهایی دارای دلالات و معانی عمیق می باشد که برای به تصویر کشیدن عظمت و مقام امام، همین منقبت کافی است. 📚مطالب السؤول ص ٣٠٣و٣٠۵ 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻نویسنده : جمعی از نویسندگان 👈🏼 به زبان 👈🏼 معرفی دست چینی از بهترین کتابها برای شناخت فرقه ضاله وهابیت ... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ تأثیر حمله مغولان در نزدیکی تصوف به تشیع! 🔹حمله مغول به جهان اسلام موجب سقوط خلافت 500 ساله عباسی شد. 🔹«از قوانین مغولان این بود که نسبت به هیچ مذهبی تعصب نشان ندهند.» 📚الهامی داود، موضع تشیع در برابر تصوف، ص 72 🔸هرچند برخی از پادشاهان مغول بعد از مدتی علاقه شدیدی به تشیع پیدا کردند. 📚مطالعه: مرتضوی منوچهر، مقاله دین و مذهب در عهد ایلخانان 🔹خلافت عباسیان که اجازه تبلیغ تشیع را به احدی نمی‌داد، با حمله مغول، شیعیان این فرصت را پیدا کردند تا عقاید حقه خود را در قالب مباحثات و مکاتبات و نوشتن کتب، به گوش مسلمانان برسانند. 🔹در این میان منافع صوفیه بر این تعلق می‌گرفت که با محدود شدن فعالیت اهل‌سنت، تمایل به سمت شیعیان اثنی‌عشری پیدا کنند. 📚الهامی داود، موضع تشیع در برابر تصوف، صص 72-80 @thaghlain🌹
در حوزه الهیات مسیحی در قرن بیستم نویسنده: استنلی گرنر، راجر اولسن ترجمه: روبرت آسریان و میشل آقامالیان نشر انتشارات ماهی کتاب حاضر در دامن فرابودگی و درون‌بودگی خدا، به تحلیل و ارزیابی متألهان و مکاتب گوناگون الاهیاتی قرن بیستم پرداخته است. نویسندگان برای درک الاهیات قرن بیستم در این کتاب، بحث را از عصر روشنگری یا عصر خرد آغاز می‌کنند و پس از مرور قرن نوزدهم به الاهیات معاصر می‌رسند. در کتاب، نخست مقدمه‌ای بر خاستگاه الاهیات قرن بیستم عرضه می‌گردد و جریان‌های زمینه‌ساز تحولات اندیشه‌ی مسیحی در قرن بیستم تحلیل و نقد می‌شوند. سپس به حکایت عمده‌ی مسیحی در قرن گذشته اشاره می‌گردد و از هر مکتب چند متاله‌ی برجسته یا بنیانگذار آن معرفی می‌شود؛ و شرحی بر آرای الهیاتی بزرگان نظریه‌پرداز و صاحب‌نظر در این مقوله ارائه می‌گردد؛ ضمن آن که پیش از طرح آرا و عقاید هریک، شرحی مختصر از زندگی و مسابقه‌ی آکادمیک وی عرضه می‌گردد 🔰 @adyanuniv 🔰