eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
علیه السلام ✨و قال الامام الحسن العسکری علیه السلام لشیعته: سفارش میکنم شما را : به رعایت تقوای الهی، پیشه کردن پارسایی در دین خود، کوشش بسیار برای خدا، راستگویی، امانت پردازی به کسی که چیزی به شما سپرده که خواه نیکوکار باشد یا بد کار ... ... آنچه را به شما سفارش کردم در حفظ آن بکوشید، شما را به خدا می سپارم و به شما درود می گویم. 📚تحف العقول ؛ صفحه 890 🔰@Adyanuniv🔰
علیه السلام ✨و قال الامام الحسن العسکری علیه السلام لشیعته: سفارش میکنم شما را : به انجام سجده های طولانی و خوش همسایگی که پیامبر صل الله علیه و آله بدین روش آمد و در میان اقوام و عشیره خود نماز گزارید، در تشییع جنازه هایشان حضور یابید، از بیمارانشان عیادت کنید و حقوقشان را بپردازید ... ... آنچه را به شما سفارش کردم در حفظ آن بکوشید، شما را به خدا می سپارم و به شما درود می گویم. 📚تحف العقول ؛ صفحه890 🔰@Adyanuniv🔰
🔴شب یلدا یا مهمانی بهائی 🗣نشر اکاذیب و متون نادرست، اگرچه آفتی برای کل فضای مجازی است، اما در این میان نقش بهائیت از قدیم پررنگ بود. این تشکیلات از گذشته با شایعه‌پراکنی، شبهاتش را به نوعی در جامعه نشر می‌داد. 👍یکی از نجات‌یافتگان از این فرقه هم، به شایعاتی که این جماعت در اماکن عمومی و تاکسی‌ها به مردم منتقل می‌کردند، اشاره داشت. 😳در برخی موارد هم، سهل‌انگاری موجب دامن زدن به این اشتباهات می‌شود. 👻مثلاً ممکن است عکسی از یک مهمانی بهائی به قصد مورد توجه واقع شدن، به چیز دیگری نسبت داده شود، بعد هم اشتباهاً توسط شبکه‌هایی که اصلاً نمی‌دانند بهائیت چیست، دست به دست بچرخد. 👀ضمناً این مطلب برای اولین بار، در سالهای گذشته، توسط یک کانال بهائی، به شب یلدا نسبت داده شده بود. 👏لذا باید در ارسال مطالب، هوشیارانه اقدام کرد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴خوشحالی بهائیت از نابودی کره زمین 🗣از جمله فعالیت‌هایی که بهائیت در آن تبحر خاصی دارد، انتشار بیانیه به مناسبت‌های مختلف است و زمینه ساز بیشتر این بیانیه‌ها، وقایع اتفاق افتاده و با هدف خودنمایی هرچه بیشتر تشکیلات بهائی است. 📜یکی از این بیانیه‌ها با عنوان "استفاده از فرصت: باز تعریف چالش تغییر آب و هوا" صادر شده است. 🎯تشکیلات در این بیانیه، مسئله گرم شدن زمین و مخاطرات اقلیمی را، از جمله بهانه‌های مناسب برای مطرح شدن بهائیت در سطح بین‌الملل دانسته و توصیه می‌کند که از این موقعیت باید نهایت بهره را برد. ✍️در متن این بیانیه آمده است: 📜«کشمکش جوامع و سیاستگزاران سراسر دنیا با این سئوالات، ما را به آستانه فرصتی عالی رهنموده است.» ✍️و ادامه می‌دهد : 📜«این فرصتی است برای برداشتن قدم بعدی که طی آن روال تعاملات بهائی در صحنه جهانی و در جهت اهداف بهائی برای ایجاد حکومت بهائی، افزایش یابد.» 👽در بدطینتی بهائیت همین بس که مشکلات و خطرات کره زمین را «فرصتی عالی» دانسته و تنها مسئله مهم برایش، ابراز وجود است و بس. 🔰@Adyanuniv🔰
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ گفتار و کردار نیک در کلام امام عسکری 🔹 قولُوا لِلنّاسِ حُسْناً، مُؤْمِنُهُمْ وَ مُخالِفُهُمْ، أمَّا الْمُؤْمِنُونَ فَیَبْسِطُ لَهُمْ وَجْهَهُ، وَ أمَّا الْمُخالِفُونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراهِ لاِجْتِذابِهِمْ إلَی الاْیِمانِ. 🔸 امام حسن عسکری (علیه السلام) فرمود: با دوست و دشمن، خوش گفتار و خوش برخورد باشید... 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴اعتراف به ریشه یهودی بهاییت 📜در اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا درباره‌ وضعیت بهائیان در ایران در سال ۱۹۷۲ می خوانیم: ✍️«بهاییان ایران که از یهودیگری تغییر آیین داده‌اند توسط دولت ایران در اختناق زندگی می کنند. شاید دولت این عمل را به عنوان باج سبیل به ملاها که بهاییگری را به عنوان بدعتی در دین اسلام به شمار می آورند، انجام می دهد و شاید هم به خاطر نسبت دادن فعالیت سیاسی به بهاییهاست.»[اسناد لانه جاسوسی، ج1، ص۳۷۱] 👤یکی از محققان فرقه شناسی می نویسد: 🗣«برخلاف نظر مورخینی چون احمد کسروی و فریدون آدمیت که بابی گری اولیه را جنبشی خودجوش و ناوابسته به قدرت های استعماری می دانند، پژوهش من بر پیوندهای اولیه علی محمد باب و پیروان او با کانون های معینی تاکید دارد که شبکه ای از خاندان های قدرتمند و ثروتمند یهودی در زمره شرکای اصلی آن بودند. این تصویر بابی گری را از اساس و از بدو پیدایش فرقه ای مشابه با دونمه‌های ترکیه و فرانکیست های اروپای شرقی جلوه گر می سازد.»[عبدالله شهبازی، جستارهایی از تاریخ بهاییگری در ایران ، ص۲۱] 👽سفارت آمریکا تصریح دارد که فشار و اختناق علیه بهائیان توسط پهلوی ساختگی و دروغین است زیرا در همین اسناد مطرح می شود که برجستگان دربار پهلوی بهایی هستند: ✍️«مذهب بهایی شاید با ۱۰ هزار پیرو در ایران، به طور رسمی در محبوبیت قرار ندارد هر چند که یکی از نزدیکان شاه، دکتر ایادی، مانند سایر برجستگان ایرانی، بهایی است.» [اسناد لانه جاسوسی، ج1، ص۳۶۵] 🔰@Adyanuniv🔰
🔘بهائیت بر سفره خونین میانمار 🗣آنچه بر سر مسلمانان میانمار آورده شده، آنقدر تأثربرانگیز بود که حتی افرادی که ترجیحشان تضعیف اسلام است، موضع‌گیری کرده و این میزان از وحشیگری را مورد انتقاد قرار دادند. 👻در این میان بهائیان با وجود بوق کرکننده صلح‌طلبی در دست، نه تنها این نسل‌کشی وحشیانه را محکوم نکردند که به دنبال اعتراضات جهانی، گله‌مند شدند که چرا به جای صحبت از بهائیت، انقدر فجایع میانمار روی آنتن رفته! 👽اکنون نیز در پی مراسمات بهائی، خبر سر زدنشان از پرورشگاهی در میانمار را منتشر کرده‌اند و با ژست‌های -مثل همیشه- ریاکارانه، توی صورت بچه‌های بی‌پدر و مادری لبخند می‌زنند که بهترین طعمه‌ها برای شست‌وشوی مغزی و آموزش هر چیزی هستند که تشکیلات مد نظرش باشد. ☠️مرحله اول حذف مسلمانان و اینک کار کردن بر روی کودکان بی‌خانواده بودایی، هدف‌گذاری بهائیت است برای نزدیک شدن به هدف نهایی فرقه، یعنی سیطره بر همگان. 🔰@Adyanuniv🔰
🔺️نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه 💠💠💠 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://digipostal.ir/emzaman آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام مبارکباد 🔰 @adyanuniv 🔰
💟 چرا لقب امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه) «أباصالح» است❓ 💠 یکی از مراجع در این‌باره می‌فرماید: این‌که به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ، می‌گویند، به سبب این نیست که فرزندی به نام «صالح» دارد؛ زیرا «اب» در لغت عرب، تنها به معنای پدر نیست بلکه به معنای صاحب نیز هست. «اباصالح»، یعنی کسی که صالحانی در اختیار دارد. 💠 لقب از آیۀ قرآن گرفته شده است؛ 🍃 ولَقَدْ كَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ. چون آیه، بشارتِ حاکمیت جهان را داده و این بشارت برای صالحان است که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، صاحب و فرماندۀ آن‌هاست.🍃 ✍🏻 البته امام صادق(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرماید: هرگاه راه را گم کردی، صدا بزن «یا صالح» یا بگو «یا اباصالح» ما را به راه راست هدایت کنید تا خدا شما را مورد رحمت قرار دهد. ⬅️ بنابر روایت ذکرشده که در کتاب‌های معتبر روایی آمده، معلوم می‌شود اگر انسان در راهی حرکت کند و به هر دلیلی راه را گم کند و نداند که از کدام‌سو باید برود، می‌تواند «صالح» یا «اباصالح» را صدا بزند و درخواست راهنمایی کند. 💠 در روایت آمده است: «یا اباصالح ارشدونا»، لفظ «ارشدونا» جمع است که معلوم می‌شود گروهی به این کار (هدایت مردم) مشغول هستند. از برخی روایات می‌توان نتیجه گرفت که عده‌ای از این افراد، از جنیان هستند؛ خداوند آن‌ها را موکل زمین، برای راهنمایی مردم قرار داده است. 🔅علامه مجلسی از پدر خویش نقل می‌کند: وقتی امیراسحاق استرآبادی در راه گم می‌شد، همین جمله را به زبان می‌آورد. آن‌گاه کسی به او کمک می‌کرد. امیراسحاق می‌فهمد که او امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بوده است. 🔰 محدث نوری در حکایت دیگری از ملاعلی رشتی چنین نقل می‌کند: یکی از اهل‌تسنن، مادری شیعه داشت و از او شنیده بود که لقب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) «اباصالح» است و گم‌شده‌ها را هدایت می‌کند. روزی او راه را گم می‌کند و از «اباصالح» کمک می‌طلبد. آن‌گاه کسی را می‌یابد که وی را تا نزدیکی روستایشان هدایت می‌کند و او نیز شیعه می‌شود. ⚪️ بنابر دو حکایتی که سند معتبری دارند، «اباصالح» شامل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نیز می‌شود. حتی می‌توان گفت، ایشان فرد اصلی این روایت هستند و جنیان و دیگران به فرمان ایشان، مردم را هدایت می‌کنند و گاهی نیز خود حضرت این امر را عهده‌دار می‌شود و گمراهان را هدایت می‌کند. برای اطلاع بیش‌تر می‌توانید به کتاب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) اباصالح چرا؟ نوشتۀ علی هجرانی رجوع نمایید. 📚 ۱. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۷۶. ۲. جنة المأوی، حکایت ۴۷. ۳. سورۀ انبیاء، آیۀ ۱۰۵. ۴. من لا یحضره الفقیه، ج۲، ص۲۹۸، ح۲۵۰۶. ۵. الامان من اخطار الاسفار، سید بن طاووس، ص ۱۲۳، باب نهم
🔴🔴 .. 👈🏼👈🏼 به امیرالمومنین (علیه‌السلام) اشکال کردند که چرا ما را لعن میکنید؟ حضرت در جواب فرمودند: هر جایگاهی، اقتضای نوعی از برخورد را دارد، یعنی در میدان جنگ با شمشیر و الآن با لعن با شما مبارزه و دشمنی خود را اظهار میدارم. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: بَعَثَ طَلْحَةُ وَ الزُّبَيْرُ رَجُلًا مِنْ عَبْدِ الْقَيْسِ يُقَالُ لَهُ خِدَاشٌ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) وَقَالا لَه‏ ... وَقَدْ بَلَغَنَا عَنْكَ انْتِهَاكٌ لَنَا وَدُعَاءٌ عَلَيْنَا ، فَمَا الَّذِي يَحْمِلُكَ عَلَى ذَلِكَ؟! فَقَدْ كُنَّا نَرَى أَنَّكَ أَشْجَعُ فُرْسَانِ الْعَرَبِ ، أَتَتَّخِذُ اللَّعْنَ لَنَا دِيناً وَ تَرَى أَنَّ ذَلِكَ يَكْسِرُنَا عَنْكَ؟! ... (جواب امام علیه‌السلام) : ... وَأَمَّا قَوْلُكُمَا إِنِّي أَشْجَعُ فُرْسَانِ الْعَرَبِ وَهَرْبُكُمَا مِنْ لَعْنِي وَدُعَائِي فَإِنَّ لِكُلِّ مَوْقِفٍ عَمَلًا ... 📚 الکافی ج1 ص343 ح1 ♻️ ملا صالح مازندرانی در شرح کافی (ج6 ص 259 و260) اینگونه روایت را شرح میدهد : قوله (فإن لكل موقف عملا) العمل عند تلاقى الصفوف و المحاربة مع أعداء الدين‏ هو التجلد و اظهار الشجاعة ، و عند تباعدهم و عدم امكان محاربتهم هو اللعن عليهم و البراءة منهم ، كما هو المعروف فى النهى عن المنكر و هذا لا ينافى الشجاعة و لا يكون من عجز و ضعف . ♻️ علامه مجلسی هم در مرآة العقول (ج4 ص72 ) همین مطلب را میفرماید : ... و الغرض أن اللعن لا ينافي الشجاعة ، فإن كل موقف يناسبه عمل ، فعند الحرب : الطعن و الضراب ، و قبل الانتهاء إليها يناسب الوعظ و الزجر و التخويف و التهديد، فإن في النهي عن المنكر لا بد من الترقي من الأدنى إلى الأعلى، و أيضا كان يجب عليه صلوات الله عليه أن يظهر للناس كفرهم و وجوب البراءة عنهم‏ ... ♻️ نکته : أمیرالمؤمنین علیه السلام عبارت (إنی أکره لکم أن تکونوا سبابین) را در جنگ صفین بیان فرمودند
کانال فرق و ادیان
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. 🔰 @Adyanuniv🔰
◼️ ! 👈🏼 ابن بابویه و دیگران روایت کرده‌اند از مردی از اهل قم که گفت: روزی حاضر شدم در مجلس "احمد بن عبیدالله بن خاقان" که از جانب خُلفا والیِ اوقاف و صدقات بود در قم و عداوتی کثیر نسبت به اهل بیت داشت. ▪️در مجلس او مذکور شد احوال سادات علوی که در سامراء بودند و مذهب‌های ایشان و صلاح و فساد ایشان و قرب و منزلت ایشان نزد خلیفه هر زمان. احمد بن عبیدالله گفت که: من در سامراء ندیدم از سادات علوی کسی مانند حسن بن علی عسکری (علیه‌السّلام) در علم و زهد و ورع و زهادت و وقار و مهابت و عفّت و حیا و شرف و قدر و منزلت نزد خلفا. ▪️امَرا و سادات و سایر بنی هاشم او را مقدّم می‌داشتند بر پیران خود؛ و صغیر و کبیر ایشان تعظیم او می‌نمودند و همچنین وُزرا و امرا و سایر اهل عسکر و اصنافِ خلق در اعزاز و اکرام او دقیقه‌‌ای فرو نمی‌گذاشتند. 📚 جلاء العیون، مجلسی رحمه الله، ص۹۹۱
کانال فرق و ادیان
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅برخی از ائمه اطهار(ع) به《ابن الرضا》معروف بودند، چون امامان بعد از امام رضا(ع) همه از نسل پاك امام رضا(ع) هستند، چنان كه همه امامان از نسل پاك امام حسین(ع) هستند. يكي از اماماني كه معروف به ابن الرضا بوده، امام حسن عسکری(ع) است. 👤علامه مجلسی می نویسد : 📋《وَ كَانَ هُوَ وَ أَبُوهُ وَ جَدُّهُ يُعْرَفُ كُلٌّ مِنْهُمْ فِي زَمَانِهِ بِابْنِ اَلرِّضَا(ع)》 ♦️امام عسكري(ع) و پدرش امام هادي(ع) و جدش امام جواد(ع) در زمان خود معروف به ابن الرضا(ع) بودند.(۱) این امر شايد به اين خاطر بوده است كه چون امام رضا(ع) مدتي ولايت عهدي را در زمان مأمون قبول كرد و شهرت امام با لقبشان كه (الرضا) مي‎باشد، سبب شد فرزندانش بعد از آن به ابن الرضا معروف باشند. شايد علت اين معروفيت به خاطر اين بوده است كه علويان از شاخه‎هاي مختلف زياد بوده‎اند، و سادات جليل القدر متعدد بودند، كه به خاطر مشخص شدن آنها و ممتاز بودنشان و حساسيت موقعيت آنها از لحاظ سياسي براي دستگاه خلافت معروف به ابن الرضا(ع) شده بودند.(۲) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۰، ص۲۳۶ ۲)حيات فكری و سياسی امامان شيعه، رسول جعفریان، ص۴۷۲
✅🗣 ثواب لعن بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام در تنهائی های خود قالَ العَسکَرِیُّ علیه السّلام: قَالَ رجلٌ للصَّادِقِ علیه السلام: يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! إِنِّي عَاجِزٌ بِبَدَنِي عَنْ نُصْرَتِكُمْ، وَ لَسْتُ أَمْلِكُ إِلَّا الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ، وَ اللَّعْنَ عَلَيْهِمْ، فَكَيْفَ حَالِي؟ فَقَالَ لَهُ الصَّادِقُ علیه السلام: حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ علیهم السلام عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ‏ قَالَ: مَنْ‏ ضَعُفَ‏ عَنْ‏ نُصْرَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، فَلَعَنَ فِي خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا، بَلَّغَ اللَّهُ صَوْتَهُ جَمِيعَ الْأَمْلَاكِ مِنَ الثَّرَى إِلَى الْعَرْشِ. فَكُلَّمَا لَعَنَ هَذَا الرَّجُلُ أَعْدَاءَنَا لَعْناً، سَاعَدُوهُ فَلَعَنُوا مَنْ يَلْعَنُهُ، ثُمَّ ثَنَّوْا، فَقَالُوا: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَبْدِكَ هَذَا، الَّذِي قَدْ بَذَلَ مَا فِي وُسْعِهِ، وَ لَوْ قَدَرَ عَلَى أَكْثَرَ مِنْهُ لَفَعَلَ. فَإِذَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى: قَدْ أَجَبْتُ دُعَاءَكُمْ، وَ سَمِعْتُ نِدَاءَكُمْ، وَ صَلَّيْتُ عَلَى رُوحِهِ فِي الْأَرْوَاحِ، وَ جَعَلْتُهُ عِنْدِي مِنَ‏ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيارِ. (تفسیرالامام العسكري عليه السلام، ص 47) حضرت عسکری علیه السلام فرمود: مردی نزد حضرت صادق علیه السلام آمد و عرض کرد: ای فرزند رسول خدا! من ناتوانم و نمی توانم با بدنم شما را نصرت دهم، و کاری جز برائت از دشمنان شما و لعن بر ایشان از عهده من بر نمی آید. حال بفرمایید وضع من چگونه است؟ حضرت صادق علیه السلام فرمود: پدرم از پدران بزرگوارش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل کرده اند که فرمود: کسی که از یاری ما اهل بیت ناتوان است، پس در تنهائی های خود دشمنان ما را لعنت می کند، خداوند صدایش را به همه مُلکش از خاک تا عرش می رساند. پس هرگاه چنین فردی بر دشمنان ما لعنت می کند، (فرشتگان) با او همراهی کرده و همانی را که وی لعن کرده، لعن می کنند، و سپس می گویند: بارالها! بر این بنده ات درود فرست، آن کس که در حدّ توان خود مایه گذاشت، و اگر بر بیش از این، توانایی داشت، قطعاً انجام می داد. پس از جانب خداوند متعال چنین ندا می آید: من دعای شما را اجابت کردم، ندای شما را شنیدم و بر روح آن فرد در میان ارواح، درود فرستادم، و او را نزد خود از برگزیدگان و نیکان قرار دادم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
کانال فرق و ادیان
https://digipostal.ir/emzaman #کارت_پستال آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام مبارکباد 🔰 @adyanuniv 🔰
🔰روز سرور شیعه 📝محدث قمی گوید: ۹ ربیع الاول روزی عظیم الشأن و روز سرور شیعه و عید بزرگ آنها است. از کتاب مسار الشیعه نقل شده که فرموده این روز، عید بزرگ و روز عید بقر یعنی شکافتن است و از برای آن شرح بزرگی است که در غیر این موضع ذکر شده و حضرت رسول صلی الله علیه وآله این روز را عید فرمود و امر کرده که مردم نیز این روز را عید قرار دهند و ترید درست کنند. شیخ کفعمی از صاحب کتاب مسار الشیعه روایت کرده که هر که در این روز، چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده شود و گفته که مستحب است در این روز، اطعام برادران مؤمن و خشنود گردانیدن ایشان و توسعه دادن در نفقه و پوشیدن جامه های نو و شکر و عبادت حق تعالی کردن و این روز، روز بر طرف شدن غمها است و روز روزه داشتن نیست و بالجمله روز بسیار شریفی است و شرح آن مناسب نیست، هر که طالب است، رجوع به زاد المعاد و غیره نماید و چون روز هشتم وفات امام حسن عسکری علیه السلام واقع شده، امروز، روز اول امامت حضرت صاحب الزمان علیه السلام است و این جهت نیز باعث تعظیم و شرافت این روز شده است. 1️⃣المحتضر ص۹۳ 2️⃣مصباح الكفعمي ص۵۱۰ 3️⃣زاد المعاد ص۲۵۳ 4️⃣مستدرك الوسائل ج۲ ص۵۲۲ 📗فیض العلام و وقایع الایام
✅ بالارفتن محمد رضا پهلوی از آثار باستانی 🔹 افرادی هستند که از و حکومت شاهنشاهی دم می زدند، ولی برای آثار باستانی که هیچ، برای قبر کوروش (طبق دیدگاه عده ای) هم احترام قائل نبودند... 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ابلیس پاریس 🔻 صفحه نخست روزنامه وطن امروز در پی گستاخی مکرون در حمایت مکرر از انتشار گسترده کاریکاتورهای موهن درباره ساحت مقدس پیامبراسلام(ص) 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ روز کوروش؛ از خیال تا واقعیت... عده ای از باستانگرایان هفت آبان را روز کوروش و دارای قدمت تاریخی میدانند، در حالی که این امر واقعیت ندارد، و در زمان پهلوی هیچ خبری از این روز وجود نداشته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت پانزدهم ▪️دلایلی از توسل در نزد اهل سنت 3 🔻توسل به قبر صلی الله علیه و آله در دوران _بن _خطاب خشکسالي پديدار گشت. ‌بن ‌حرث نزد قبر (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت: «يا رسول الله استسق لامتک فانهم هلکوا؛ [67] اي پيامبر، براي امت خود طلب باران کن که هلاک مي‌شوند.» دکتر طاهر القادري مي‌نويسد: در کتاب اقتضاء الصراط(ص 373) اين روايت را تأييد نموده است و ابن‌کثير در البداية و النهاية (ج 5، ص 167) نيز روايت مذکور را صحيح دانسته است. مؤلف عقيده توسل اعتراضاتي را که به اين روايت نموده‌اند، پاسخ داده است. [68] . 🔻 شيعه بخاطر توسل ابن تيميه با همه تعصبي که براي تحريم توسل به خرج مي‌داد اما مي‌گفت: اين مسأله خلافي است و تکفير کردن کسي که توسل مي‌جويد حرام و گناه است. و هيچ کس نگفته که شخص متوسل به پيامبر بعد از وفات کافر است، زيرا که اين مسأله‌اي است مبهم و ادله‌ي آن آشکار نيست، و کفر وقتي محقق مي‌شود که کساني دانسته منکر چيزي از ضروريات دين شود. و کسي که شخص متوسل را تکفير کند مستحق شديدترين کيفرهاست [69] . متأسفانه تعصبات جاهلانه و دستهاي استعمار موجب شد که اختلاف بر سر توسل را که بيشتر ميان خود و جماعت با بود، آن را به اختلاف شيعه و سني بکشانند و شيعه را به اتهام اين که حاجات خود را از غير خدا مي‌خواهد مشرک و کافر بخوانند؛ در صورتي که کساني که توسل و تبرک را جايز نمي‌دانند در برابر جمهور علماي جهان اسلام بسيار اندکند و آنان طي اين هفت قرن نتوانستند مخالفين خود را قانع کنند بنابراين حتي بنا به اعتراف صريح ابن تيميه مسأله اخلاقي است نه ضروري و حکم کفر در مورد کسي است که منکر يکي از ضروريات دين شود. 🔻توسل افراطي عوام اهل سنت بعضي از عوام اهل سنت حاجات خود را از اهل قبور مي‌طلبند به عنوان نمونه دکتر مصطفي محمود مي‌نويسد که بعضي از مردم مصر به سوي ضريح دفاعي و دسوقي مي‌شتابند و آنها را مي‌بوسند و به آنان متوسل مي‌شوند و فرياد مي‌زنند: - نظرة يا سيد! (نظري به من کن اي آقا) - الشفا بايدک يا سيدي ابراهيم يا دسوقي! (شفا با دست تو است اي آقايم ابراهيم! اي دسوقي!) - ياست الامر امرک (اي ست فرمان فرمان توست) [70] همچنين توسل فراوان حنفيان را به ضريح ابوحنيفه در بغداد و توسل بسيار مصريان را در مصر به ضريح شافعي و يا توسل مسلمانان ترکيه را به مرقد ابوايوب انصاري مي‌بينيم. و شيخ محمد غزالي مي‌نويسد: در مصر ما مردماني هستند که شکايات مکتوب خود را به ضريح امام شافعي مي‌فرستند و بعضي در کنار قبر بعضي از اوليا به گريه و زاري مي‌پردازند و از آنان چيزهايي مي‌طلبند که جز خداي رب العالمين کسي قادر نيست آن خواسته‌ها را برآورد. نکته داني در کنار مزار مشهوري نشسته بود، مردي آمد و از صاحب قبر خواست که همسرش را که دچار سختي زايمان است فارغ گرداند و به سرعت قبر را ترک کرد، چيزي نگذشت که مرد ديگري آمد و از صاحب قبر خواست که فرزندش را در امتحانات کمک کند، آن شخص نکته دان گفت: ببخشيد صاحب قبر اين جا نيست رفته است تا زن حامله‌اي را که دچار درد زايمان است، بچه‌اش را به دنيا بياورد [71] . برخي از مفتيان وهابي وقتي اين گونه عوام اهل سنت را مي بينند آن را شرک دانسته و چند برابر آن را در ذهن خود به شيعه نسبت داده، و بر اساس آن شيعيان را مشرک و مرتد و مستحق کشته شدن مي‌خوانند. ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 67- فتح الباری فی شرح البخاری ج2 ص412 ؛ تاریخ مدینة دمشق ج56 ص489 68- عقیده توسل(دکتر محمد طاهر القادری) ص243 69- مجموعة فتاوی ابن تیمیه ج1 ص106 (به نقل از المؤسوعة الفقهیة الکویتیة ج14 ص163 و164) 70- اسرار القرآن(دار المعارف) ص77 71- دستور الوحدة الثقافیة بین المسلمین طبع القاهرة دار الانصار ص169 تا 175 🔰 @adyanuniv 🔰