eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷فائزه و دوستان (2) 👈ورودیه: 👀باید توجه داشت که ادامه حیات یا داشتن پیروان، برای یک فرقه، دالّ بر حقانیت یا مشروعیت آن نمی‌باشد، بلکه یکی از دلایل حیات آن، حمایت، تبلیغات گسترده و از سوی دیگر جهالت عدّه‌ای بوده که از باور و نیازشان سوءاستفاده شده است. 👻بنابراین اگر این فریب و جهل در عرصه‌ اجتماعی ظهور و بروز یابد، یا توسط عواملی ردای مشروعیت بر آن آویخته گردد، می بایست از جانب نهادهای حاکمیت محکوم و با آن از راه قوّه قهریه مقابله شود. این مبارزه به جا و منطقی از سوی رسانه‌های وابسته به دشمنان ایران، به شدت مورد هجمه واقع می‌شود. 👽در این میان سرخوردگان یا چهره‌های شناخته شده‌ سیاسی و اجتماعی از جایگاه قابل توجهی برای تبلیغات رسانه‌های معاند برخوردار هستند. 👀نکته‌ تأسف‌برانگیز، رفتار برخی سرخوردگان نسبت به چنین فرقه‌هایی، برای دیده و شنیده شدن مخالفت‌های لجوجانه‌شان می‌باشد. 👽نمونه‌ای ازاین سیاسیون طرد شده و شناخته شده در میان اجتماع، فائزه هاشمی است. او که به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود، برای بار چندم، با یکی از سرکرده‌های بهائیت که به تازگی از زندان آزاد شده دیدار کرد. کاری که اگر ریشه در خط فکری-عقیدتی وی نداشته باشد، به لجاجت و غرض ورزی ناشی از کوتاه بینی تعبیر می‌شود. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مواد مخدر، آخرین مرحله سلوک صوفی 🔸استعمال مواد مخدر در بین صوفیان سابقه ی طولانی دارد.حشیش و تریاک جزو لاینفک برنامه های خانقاه ها بوده است. در بسیاری از شاخه های نعمت اللهی بویژه صفیعلیشاهی و مونسعلیشاهی و همچنین فرقه هایی مانند خاکساریه استعمال مواد مخدر سابقه ی طولانی دارد. 🔹غلامعلیشاه خاکسار در بسیاری از مجالس بساط تریاکش به پا بود و عکسهای او بر سر منقل موجود است. در وقفنامه ی چندین خانقاه استعمال تریاک و حشیش جزو شرایط وقف است. 🔻علامه ی طباطبایی رحمت الله علیه عارف بزرگ و مفسر ارجمند شیعه در المیزان می فرمایند: صوفيه براى سير و سلوک آداب و رسوم خاصى را که در شريعت وجود نداشت به وجود آوردند و راه‌هاى جديدى را پيوسته به آن افزوده و شرع را کنار گذاشتند. تا اينکه به جايى رسيدند که شريعت را در يک طرف ديگر قرار دادند و کارشان به جايى رسيد که در محرمات غوطه‌ور شدند و و اجبات را ترک کردند و در آخر منتهى به تکدى و استعمال بنگ و افيون شدند که اين حالت، آخرين حالت تصوف است که مقام فنا ناميده مى‌شود.1 📚1-محمدحسين طباطبايي، تفسيرالميزان، قم، انتشارات موسسه نشر اسلامی، ج5، ص 282. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ ما آریایی هستیم؟! 🔹 حسین وحیدی در مورد واژه آریایی چنین نظر دارد: اروپاییان واژه آریا را ساختند تا ایران را کنار بزنند و چنین وانمود کنند که ایرانی ها گروهی از آریایی ها بوده اند. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم گل باران قطب فرقه صوفیه سیفیه! آیا می دانستید پیروان فرقه سیفیه در ایران هم وجود دارند؟ فرقه سیفیه از فرق صوفیه اهل سنت است. در روزهای بعد اطلاعات بیشتری راجع به این فرقه را در همین کانال بیان خواهیم کرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
وَ قَالَ (عليه السلام) شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَي تَبِعَتُهُ وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ يَبْقَي أَجْرُهُ. و درود خدا بر او فرمود: چقدر بین دو عمل فاصله دور است؟ عملی كه لذتش می رود و كیفر آن می ماند، و عملی كه رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است. ۱۱۷ 🔰 @adyanuniv 🔰
مبادا کاری که اجر و ثواب دارد، زیان به حساب آوری قَالَ يَعْقُوبُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّوْبَخْتِيُّ: مَرَّ رَجُلٌ بِأَبِي‌الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فَقَالَ لَهُ: أَعْطِنِي عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِكَ. قَالَ: لَا يَسَعُنِي ذَلِكَ. فَقَالَ: عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِي. قَالَ: أَمَّا إِذاً فَنَعَمْ، ثُمَّ قَالَ: يَا غُلَامُ! أَعْطِهِ مِائَتَيْ دِينَارٍ، وَ فَرَّقَ علیه السلام بِخُرَاسَانَ مَالَهُ كُلَّهُ فِي يَوْمِ عَرَفَةَ. فَقَالَ لَهُ الْفَضْلُ بْنُ سَهْلٍ: إِنَّ هَذَا لَمَغْرَمٌ. فَقَالَ: بَلْ هُوَ الْمَغْنَمُ، لَا تَعُدَّنَّ مَغْرَماً مَا ابْتَعْتَ بِهِ أَجْراً وَ كَرَماً. (بحارالأنوار، ج‏49، ص100 به نقل از مناقب) ‌‌‏ يعقوب بن اسحاق نوبختی گفت: مردى از کنار حضرت رضا علیه السلام می ‌گذشت. عرض كرد: به اندازه جوانمردی ‌ات به من ببخش. آن‌ حضرت فرمود: آن‌قدر برايم مقدور نيست. عرض كرد: پس به قدر جوانمردی من ببخش. فرمود: اين كار اشكالی ندارد. پس به غلامش فرمود که به اين مرد دويست دينار بده. و این کار در حالی بود که در روز عرفه تمام اموال خود را در خراسان بين فقرا تقسيم كرده بود. فضل بن سهل عرض كرد: اين كار موجب زيان است. حضرت رضا علیه السلام فرمود: خیر، این کار موجب سود است. كارى كه موجب اجر و پاداش شود، هرگز نبايد زيان به حساب آوری. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 احادیثی از امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد ... 🔸 هر كه قانع باشد، عبادتش نيكو شود مَن قَنِعَ حَسُنَت عِبادَتُهُ غررالحکم حدیث7795 🔹 هر كه قانع باشد، طمعش اندك شود مَن قَنِعَ قَلَّ طَمَعُهُ غررالحکم حدیث7974 🔸قانع، از آسيب طمع ها مى رهد القانِعُ ناجٍ مِن آفاتِ المَطامِعِ غررالحکم حدیث1770 🔹عبرت گير، تا قانع شوى اِعتَبِرْ تَقتَنِعْ غررالحکم حدیث2252 🔸قانع باش تا عزيز گردى اِقنَعْ تَعِزَّ ميزان الحكمه ج7 ص 367 🔹تنِ قانع، غنى تر از درياست البَدَنُ القانِعُ أغنى مِنَ البَحرِ جامع الأخبارصفحه 383 🔰 @adyanuniv 🔰
‼️گمراهان اینگونه شناخته میشوند...‼️ ▫️امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند و ليبعثن الله رجلا من ولدي (في آخرالزمان) يطالب بدمائنا و ليغيبن عنهم تمييز الأهل الضلالة ▪️خداوند مردی را از فرزندان من برمی انگیزد که انتقام خون مارا میگیرد او از چشم ها پنهان خواهد شد تا گمراهان شناخته شوند ... 📚 غیبت النعمانی جلد ۱ صفحه ۱۴۰ 🔰 @adyanuniv 🔰
▫️ حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله فرمودند يَقْسِمُ اَلْمَالَ صِحَاحاً وَ يَمْلَأُ اَللَّهُ قُلُوبَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ غِنًى وَ يَسَعُهُمْ عَدْلُهُ ▪️وقتی امام مهدی علیه السلام ظهور می کند مال را عادلانه تقسیم میکند و دل های امت محمد صل الله علیه و آله را با بی نیازی پر میکند و عدالتش همه آن ها را فرا میگیرد... 📚 دوران رهایی صفحه ۳۰۸ 📚بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۹۲ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠تصوف و مرکبی به نام عشق 🔸بسياری از بزرگان عرفان صوفیانه در توصيه به عشق، مصاديقی را برشمرده­‌اند كه شائبه شهوانی در آن بسيار محتمل و بلكه قطعی است. 🔹از سيره برخی از آنان برمي­‌آيد كه اين شائبه در بسياری اوقات، در صحنه عمل نيز پديدار گشته است. حتّی اگر ما تقسيم عشق به شهوانی و غير شهوانی را هم بپذيريم، مواردی كه آنان برشمرده ‌اند، معمولاً سرانجامی جز گرفتاری در دام شهوت نداشته؛ همان شهوت حرامی كه اكيداً از جانب شرع مقدّس اسلام نهی شده است. 🔻از ميان صوفيان، صوفيان جمال پرست با كمال بي‌پروايي، جمال پرستی می‌كردند و در بازارها می‌گشتند و پسران امرد پيدا می‌نمودند و به ايشان تعشّق می‌ورزیدند و در سماع با شاهدان می‌رقصيدند[1] «اوحد­الدّين ابي الفخر كرمانی» در عشق بازی و شاهد بازی دست همه را از پشت بسته بود. می‌پنداشت عشق مجازی صوری، منهاج عشق حقيقی الهی است.[2] و در عشق شاهدان بيخودی و بی‌قيدی نشان می‌داد. 📚پی نوشت 1. مناقب،ص39،مقدمه مصحّح. 2. لمعات، به سعی دكتر جواد نوربخش،ص 50و51 . 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠تقابل شیخ مفید در برابر صوفیه 🔸شیخ مفید برای مبارزه با تصوف روایات زیادی اورده است و حلاج و دیگر بزرگان تصوف را به صورت کاملا علمی و مستند رد کرده و در مقابل انها ایستاده است. 🔹شيخ مفيد و علماي ديگر شيعه معتقدند که «ترک نماز و جمله فرايض و حلال داشتن جميع معاصی، دينِ مجموع طوايف صوفيه است ». (1) 🔻بايزيد و حلاج از متقدمان صوفيه اند که يکي از دو مذهب حلوليه يا اتحاديه را داشته اند. شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه به سبب اعتقاد فاسدي که اين گروه داشته اند، [آنها را] از غلات شمرده اند. (2) «و يقين حاصل است که ايشان بدترين طوايف غلاتند و از نواصب اند». (3) 📚پی نوشت 1. آقا محمدعلي کرمانشاهي، خيراتيه در ابطال طريقه صوفيه، تحقيق سيد مهدي رجائي، قم، انتشارات انصاريان، 1412 ه . ق، 2/432. 2. همان، 2/418 . 3. همان، 2/418. 🔰 @adyanuniv 🔰