eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹به دنبال شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی اجباری مُفضّل سیف‌الدین، بپشوای شیعیان اسماعیلیه بُهره، فرزندش «حسین برهان‌الدین» به نیابت از پدر حضور اجتماعی پر رنگ‌تری پیدا کرده که تایید کننده جانشینی او در رهبری اسماعیلیان بُهره است. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 تفاوت علیه السلام با وقتی عثمان دید علـی علیه السلام متعـه حـج را مجـاز می‌دانـد بـه او گفت: مگر نمی‌دانی من از این کـار نهـی کرده‌ام. علی علیه السلام گفت: بله ولی من بخاطر حرف تو، سخن را رها نمی‌کنم (یعنی اجازه داده و تو مخالفت می کنی). 📚 مسند احمد حنبل ج۲ ص ۱۳۶روایت۷۳۳ پ‌ن: شعیب الأرنؤوط، سلفی مشهور این روایت را صحیح دانسته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 ترس از برای مخالفت با مسلم در صحیح خود آورده است: عثمان مردم را از متعه حج باز می‌داشت درحالی‌که علی علیه السلام مردم را به انجام آن ترغیب می‌کرد. پس عثمان در این‌باره سخنی به علـی گفت سپس علی علیه السلام پاسخ داد: تو می‌دانی که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم متعه حج مجاز بود و انجام می دادیم. عثمان گفت آری آن موقع می‌ترسیدیم (با پیامبر مخالفت کنیم) 📚 صحیح مسلم ص ۵۶۱ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 شکست و فرار از 🔶 یکی از صفات بارز فرار آن ها از جنگ بوده است و این را به روشنی حتی می توان در کتب دید. حاکم نیشابوری عالم بزرگ به سند صحیح روایت کرده است: ۴۳۳۸- أخبرنا أبو قتيبة سالم بن الفصل الآدمي بمكة ثنا محمد بن عثمان بن أبي شيبة ثنا علي بن هاشم عن محمد بن عبد الرحمن بن أبي ليلى عن الحكم ونصف عن عبد الرحمن عن أبي ليلى عن علي أنه قال ثم يا أبا ليلى أما بخيبر قال بلى والله كنت معكم قال فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث أبا بكر إلى خيبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع. 👈🏻 هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. حضرت علی (علیه السلام) خطاب به ابولیلی فرمودند: آیا تو در با ما نبودى؟ گفت: آری. به خدا سوگند همراه شما بودم. علی (علیه السلام) فرمود: (صلى الله علیه و آله) عده‌اى را به فرماندهى به طرف خیبر فرستاد؛ ولى شکست خوردند و گریختند. 👈🏻 درمورد این روایت می نویسد: این حدیثی صحیح است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکرده اند. 👈🏻 عالم بزرگ عمریه نیز در تعلیقات خود تصریح می کند که روایت صحیح است. 📚المستدرک علی الصحیحین، جلد ۳، صفحه ۳۹، طبع دارالکتب العلمیة 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده ابن عربی درباره حلول و اتحاد 🔰 علامه مجلسی در مذمت فرقه صوفیه که درباره اتحاد و حلول، عبارات و اقوال شنیع و سخیفی دارند نوشتند: محیی الدین ابن عربی در می‌گوید که ؛ ❌ما وصف حق، به هیچ وجه نکردیم الا ما عین آن وصف بودیم و حق تعالی وصف نفس خود از برای ما می فرمود. پس هر گاه او را مشاهده کنیم، خود را مشاهده کردیم و هرگاه که او مشاهده ما می‌کند، مشاهده خود کرده باشد‼️ ... و مکرر در تصانیفش می‌گوید که ؛ ❌زنهار که مقید به مذهبی مشو و نفی هیچ مذهب مکن و هیچ معبودی غیر خدا را از و غیره انکار مکن که به قدر آنچه از آنها انکار می کنی از خدای خود انکار می کنی و خدا در همه چیز ظهور دارد‼️ و می گوید که؛ ❌خدا هارون را بر گوساله پرستان مسلط نگردانید آنچنان که موسی را مسلط گردانید، تا آنکه حق در جمیع صوَر معبود شود؛ لهذا هیچ نوعی از انواع عالَم نماند که معبود نشد.‼️ ومی‌گوید که؛ ❌نصارا برای این کافرند که دعوی اتحاد با خدا در خصوص عیسی گفتند، اگر در همه‌ چیز گفتند این توحید می بود‼️ [1] ------------ 📚 پی نوشت ۱. عین الحیات، علامه مجلسی ص۴۹-۵۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آیا ما هم مومن هستیم؟؟! فردی برای امام صادق(ع) خبری آورد که فلانی در مهمانی علیه شما حرف میزد! 🌺امام صادق فرمود: حتما اشتباه شنیده ای! گفت: نه مطمنم امام صادق فرمود: شاید تاریک و شلوغ بوده و اشتباه فهمیده ای گفت: نه یقین دارم! امام فرمود: شاید در عصبانیت و اجبار بوده و حرفی زده! گفت: در آرامش و اختیار بوده است. 🌺امام صادق(ع) آنقدر بهانه آورد (۷۰ مرتبه بهانه و تاویل آوردن) تا آن فرد خبرچین خسته و پشیمان شد! 👈 اخلاق مومنانه یعنی نسبت به برادر دینی ات حسن ظن داشته باشی چون امام صادق(ع) فرمود حسن ظن و خوش گمانی از قلب سالم ناشی می شود. 📚مصباح الشریعه ص ۵۱۵ 🌸الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌸 🔰 @adyanuniv 🔰
داوری یک محاکمه در انجیل متی آمده است که: «57 و آنانی که عیسی را گرفته بودند، او را نزد قیافا رئیس کَهَنه جایی که کاتبان و مشایخ جمع بودند، بردند. 58 امّا پطرس از دور در عقب او آمده، به خانة رئیس کهنه در آمد و با خادمان بنشست تا انجام کار را ببیند. 59 پس روسای کهنه و مشایخ و تمامی اهل شورا طلب شهادت دروغ بر عیسی می‌کردند تا او را بقتل رسانند، 60 لیکن نیافتند. با آنکه چند شاهد دروغ پیش آمدند، هیچ نیافتند. آخر دو نفر آمده، 61 گفتند، این شخص گفت، می‌توانم هیکل خدا را خراب کنم و در سه روزش بنا نمایم. 62 پس رئیس کهنه برخاسته، بدو گفت، هیچ جواب نمی‌دهی؟ چیست که اینها بر تو شهادت می‌دهند؟ 63 امّا عیسی خاموش ماند! تا آنکه رئیس کهنه روی به وی کرده، گفت، تو را به خدای حّی قسم می‌دهم ما را بگو که تو مسیح پسر خدا هستی یا نه؟ 64 عیسی به وی گفت، تو گفتی! و نیز شما را می‌گویم بعد از این پسر انسان را خواهید دید که بر دست راست قوّت نشسته، بر ابرهای آسمان می‌آید! 65 در ساعت رئیس کهنه رخت خود را چاک زده، گفت، کفر گفت! دیگر ما را چه حاجت به شهود است؟ الحال کفرش را شنیدید! 66 چه مصلحت می‌بینید؟ ایشان در جواب گفتند، مستوجب قتل است! 67 آنگاه آب دهان بر رویش انداخته، او را طپانچه میزدند و بعضی سیلی زده، 68 می‌گفتند، ای مسیح، به ما نبوّت کن! کیست که تو را زده است؟[1]. سوال این است که محاکمه‌ی عیسی مسیح در خانه‌ی رئیس کهنه چگونه ممکن است؟ در صورتیکه ما می دانیم در آن زمان محاکمه‌ی متهمان در سرزمین یهودیه توسط عمال رومی انجام می گرفت و بنابراین ممکن نیست که عیسی توسط یک دادگاه یهودی محاکمه شده باشد و بر فرض که چنین چیزی امکان می داشت هرگز محاکمه نه یک شب قبل از عید فصح صورت می گرفت و نه در شب عید؛ زیرا به حکم مذهب این امر ممنوع بود[2]. ______________________ پی نوشت ها [1]. متی 26: 57-68. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 44. # متی ولف انجیل ها
🔶 شکست و فرار از 🔶 یکی از صفات بارز فرار آن ها از جنگ بوده است و این را به روشنی حتی می توان در کتب دید. حاکم نیشابوری عالم بزرگ به سند صحیح روایت کرده است: ۴۳۳۸- أخبرنا أبو قتيبة سالم بن الفصل الآدمي بمكة ثنا محمد بن عثمان بن أبي شيبة ثنا علي بن هاشم عن محمد بن عبد الرحمن بن أبي ليلى عن الحكم ونصف عن عبد الرحمن عن أبي ليلى عن علي أنه قال ثم يا أبا ليلى أما بخيبر قال بلى والله كنت معكم قال فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث أبا بكر إلى خيبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع. 👈🏻 هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. حضرت علی (علیه السلام) خطاب به ابولیلی فرمودند: آیا تو در با ما نبودى؟ گفت: آری. به خدا سوگند همراه شما بودم. علی (علیه السلام) فرمود: (صلى الله علیه و آله) عده‌اى را به فرماندهى به طرف خیبر فرستاد؛ ولى شکست خوردند و گریختند. 👈🏻 درمورد این روایت می نویسد: این حدیثی صحیح است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکرده اند. 👈🏻 عالم بزرگ عمریه نیز در تعلیقات خود تصریح می کند که روایت صحیح است. 📚المستدرک علی الصحیحین، جلد ۳، صفحه ۳۹، طبع دارالکتب العلمیة 🔰 @Adyanuniv🔰
💠رسوایی حلاج توسط ابوسهل نوبختی ✴️پس از آن که حلاج در قم با واکنش منفی مردم و علما، روبه‌رو و از آن جا طرد شد و ناگزیر به بغداد بازگشت، سعی ‌کرد ابوسهل نوبختی را که چهره برجسته سیاسی و دینی شیعیان بغداد بود، به سمت خود جذب کند و از موقعیت او بهره ببرد، لذا نامه‌هایی به او نوشت و درخواست کرد به کیش او درآید، ولی ابوسهل با انجام شگرد خاصی او را رسوا ساخت. 🔻شیخ طوسی از ابی نصر هبة الله، نواده نائب دوم امام عصر (عج) چنین نقل می‌کند: «حلاج تصور می‌کرد که می‌تواند با مکر و حیله ابوسهل را بسان برخی افراد به سمت خود فراخواند. چون خدا خواست حلاج را رسوا کند، او نامه‌ای به این صورت به ابوسهل نوشت: ❌ «من وکیل و نائب صاحب الزمانم. من مامورم که به تو نامه بنویسم و از تو یاری بطلبم» ▫️اسماعیل نوبختی برای اثبات دروغ وی و روشنگری اذهان به این مضمون بدو نوشت: ✅ اگر تو وکیل حضرت صاحب الزمان علیه السلام می‌باشی حتما برای تو دلائل و براهینی باید باشد. من برای اینکه به تو ایمان بیاورم چیز کمی از تو میخواهم تا دلیلی بر حقانیت تو باشد. 🔸من کنیزانی دارم، اما چون پیر شده‌ام و موهای سر و صورتم سفید گردیده است، مجبورم هر هفته موهای خود را خضاب کنم تا مبادا آنان پی برند که پیر شده‌ام. ♣️اگر تو در ادعای خود صادقی، کاری کن تا ریش من سیاه شود و دیگر محتاج به خضاب نباشم، آن وقت من به تو ایمان خواهم آورد.😂 👊وقتی این پیغام به حلاج رسید، دانست که تیرش به خطا رفته و رسوا گردیده، لذا دیگر جواب او را نداد. --------------------- 📚 الغیبه، طوسی، ص۲۴۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ چگونگی ترجمه گاهان 🔹 خانم مری بویس بیان می دارد که: هیچ ترجمه ی معیاری از گاهان به هیچ زبانی در دست نیست. ⁉️ با توجه به خانم مری بویس، پس چگونه گاهان ترجمه شده است؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
توصیف "حکیم الهی" روسی از اناجیل  حکیم الهی روسی موسوم به تاره ف(Tareev) که استاد آکادمی مذهبی مسکو بوده است در کتاب خود تحت عنوان «فلسفه ی تاریخ انجیلی» منتشره در 1903 چنین می نویسد: «انجیلها نه تاریخند و نه سند تاریخی؛ حتی آنها را سالنامه نیز نمی توان بحساب آورد»*. ____________________ * درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 55.
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔹️ مشغول مناجات با خدا بود؛ شنید: «بنده های فراری ام را برگردان. بنده های گمراه و دور افتاده ام را به راه بیاور. این کار، از صد سال روزه داری و شب زنده داری بهتر است!» موسی پرسید: بنده دور افتاده کیست؟ خدا به کلیمش فرمود: کسی است که امام زمانش را نمی شناسد... یا کسیکه امام زمانش را بشناسد، ولی امامش از او غایب باشد و راه و رسم دینش را نداند... 📙 بحارالانوار ج2 ص4 ع 🔰 @adyanuniv 🔰
4_6021681502046128064.mp3
9.29M
"سفره موسی بن جعفرعليه السلام'' 🎙 صابر خراسانی 🎙 🖌 محسن عرب خالقی 🎶 سیدحجت الله حسینی 📍 توليد آستان قدس رضوي رجب ١٣٩٨ http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 کفر دشمن در نگاه برخی علمای گفت: هركس را دشمن بدارد، كافر است. از او سؤال كردند دليل اين مطلب چيست؟ در جواب گفت: زيرا او را دوست دارد 📚محاضرات الادباء، ج ۴، ص ۴۸۰ 🔰 @Adyanuniv🔰
ناگفته هایی از تاریخ ابوطالب .pdf
362.1K
📚 ‌ناگفته هایی ‌از‌تاریخ ‌ علیه السلام، تحلیل ‌گزارش‌ تاریخی ‌خرگوشی‌ (م‌ ۴۰۷) ✍🏻 اثری از به ترجمه هدف از معرفی این مقاله، این است که نگارنده متن تاریخی ابوسعید عبدالملک در کتاب در مورد ابوطالب بن تحلیل نموده و نتیجه می گیرد ابوطالب سومین فردی است که پس از علیه السلام و سلام الله علیها، اسلام را پذیرفته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (1) 👍بهائیت با تمام تبلیغات وحمایت استعمارگران، نتوانسته در میان جامعه بشری نفوذی داشته باشد. علت این امر نیز پوشالی بودن این فرقه و آموزه های عقل ستیز و غیرعقلانی بودن اصول آنست. ازاینرو دانشمندان متعددی در رد ونقد این فرقه کتاب‌هایی نوشته اند که دراینجا به برخی آز آن‌ها اشاره وبصورت اجمالی معرفی می‌گردد. 1️⃣بهائی چه می گوید؟ 👤تهرانی، جواد، دارالکتب الاسلامیه، تهران، نوبت سوم، ۱۳۴۶ش. 👈این کتاب بمنظور تثبیت عقاید شیعه و ردّ عقاید بهائیان بطریق اختصار نوشته شده ومشتمل بر2جلد است: 📕جلد1: جواب استدلالات ابوالفضل گلپایگانی (یکی ازمبلغان بهائیت) درمقاله اولی ازکتاب فرائد می‌باشد که نویسنده آن‌ها را نقل و به نقد و بررسی و ردّ آن‌ها می پردازد. 📜مقاله اولی فرائد دربیان مقصود ومدعای اهل بهاء وادله وبراهین آنست. این مقاله برحسب براهین واستدلالات، مشتمل بر 4 فصل است: فصل اول درچگونگی احتجاج به آیات .فصل دوم درکیفیت احتجاج به احادیث وبشارات. فصل سوم درچگونگی استدلال به دلیل تقریر. فصل چهارم درکیفیت استدلال به معجزات. ✍️نویسنده این عقاید را به دقت بیان کرده وپاسخ می گوید. 📕جلد2: استدلال برعقاید شیعه درمقابل اهل بهاء وضمنا جواب بعضی دیگر از استدلالات بهائیان. ✍️نویسنده درجلد دوم، با بهره گیری از آیات و روایات، به رد عقاید بهاییان پرداخته وادله وبراهینی دراین زمینه ارائه داده است. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⭕️شش کتاب جدید درنقد وبررسی بهائیت 👽بهائیت ازفرقه‌هایی بود که ازسوی دول استعمارگر ایجادگردید تا باتضعیف ارکان شیعه،فرصت را برای سلطه خودفراهم آورند. 😳این جریان شیطانی با استفاده ازادبیات دینی، تمام مقدسات وارزش‌ها را باهدف اندیشه‌سازی درتاریخ ودین موردیورش قرارداده و باتخریب وجهه علمای شیعه برای ایجاد شکاف درمیان مردم، اقدام به نفوذ درارکان سیاسی کرده وبرای توسعه فعالیت‌های خود زمینه‌سازی می‌کنند. 👈بی‌شک، امروزه تمامی فرقه‌های منحرف ازجمله بهائیت بااستفاده از ابزارهای تبلیغی پیچیده و با درنظر گرفتن مسائل روان‌شناختی واجتماعی و سوءاستفاده ازاحساسات مذهبی ودینی مردم، سعی می‌کنند تا افکار آنان رامنحرف وعقاید آنان رامتزلزل سازند و به کمک این روش‌ها، درپی جذب افراد مختلف برمی‌آیند. 👏دراین راستا پژوهشکده تبلیغ ومطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام با انتشار 6کتاب، بدنبال آشکارکردن ماهیت این بیماری منحوس درجهان اسلام است: 📗"روش‌های تبلیغی بهائیت و راهکارهای مقابله با آن" بقلم سیدحسینعلی موسوی‌زاده 📘"نقد وبررسی احکام بهائیت" بقلم سیدحسینعلی موسوی زاده 📙"معجزه بهائیت در سردرگمی و تناقض" بقلم علیرضا روزبهانی بروجردی 📗"بهائیت و روسیه تزاری" بقلم امیرعلی حسنلو 📘"تحرّی حقیقت در بهائیت" بقلم سیدحسینعلی موسوی‌زاده 📙"بهائیت، انگلیس و آمریکا" بقلم امیرعلی حسنلو 👍آنچه دراین 6کتاب موردبررسی قرارمی‌گیرد مقابله با اندیشه‌های الحادی وجریانات ساختگی، بویژه جریان منحرف بعضی ازقدرت‌ها وگروه‌ها می باشد. عضویت درکانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠مذمت مخترع صوفیه در روایات 🔻عن قرب الاسناد للشیخ الاَقدم علیّ بن بابویه القمی عن سعدبن عبدالله عن محمد بن عبد الجبار عَن ابی محمد الحسن العسکری عليه السّلام انّه قال: 💠سُئِلَ اَبوعَبدِ اللهِ عَلَیهِ السَّلامُ عَن حالِ اَبی هاشِمِ الکُوفیّ فقال عَلَیهِ السَّلامُ : 🔹إنّه کانَ فاسدَ العقیدةِ جدّاً 🔸و هُو الّذی إبتدَعَ مَذهَباً یُقالُ لَه التَّصوّفُ و جَعَلَه مَفَرّاً لِعَقیدَتِه الخَبیثهِ. ▫️و رواه بسند آخر عنه علیه السلام وفیه : وجَعَلَه مَفَرّاً لِعقیدَتِه الخَبیثهِ وَاَکثَرِ المَلاحِدَهِ وَ جُنَّهً لِعَقائِدِهم الباطلهِ . ⚜️ امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند : ازحضرت صادق علیه السلام درباره صوفی {بزرگ } " ابو هاشم کوفی " سوال شد : حضرت فرمودند: 🔹او جداً دارای عقائد فاسدی بود 🔸و همو بود که مذهب جدیدی به نام تصوف را اختراع کرد و از آن برای( توجیه) عقائد پلیدش ، راه فرار (ونجات) ساخت. ◽️ علی بن بابویه این حدیث را به سند دیگری نیز نقل کرده است که حضرت فرمودند ؛ ❌ و از آن برای خود وبسیاری از بی خدایان راه فرار { ونجات } ساخت. ❌ تا از عقیده پلید خویش وعقائد باطل آنها دفاع شود. 📚حدیقة الشیعه، مقدس اردبیلی (ره) ص۵۶۳. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
شهادت حضرت باب الحوائج امام کاظم علیه السلام را خدمت شما همراهان گرامی تسلیت عرض می نمائیم.
🔰قرب الاسناد بودن روایات مذمت صوفیه 🔸آئین تصوف، آئین بدعت است. 🔹پیدایش تصوف به نیمه اول قرن ۲ بر می‌گردد، زیرا مخترع آن ابوهاشم کوفی تا سال ۱۵۰ هجری قمری زنده بوده است. 👈روایات مذمت تصوف بی سند نبوده ودارای اسناد و طرق مختلف بوده‌اند. 👈برخی از این روایات به جهت اینکه با فاصله کمتری به ائمه می رسند (قرب الاسناد) از اعتبار بالایی برخوردار اند. 👈روایت فاسد العقیده بودن مخترع صوفیه (ابوهاشم کوفی) را افراد مختلفی نقل کرده‌اند: ▫️ (ره) در کتاب حدیقه الشیعه ص۵۶۳. ▪️ در سفینة البحار، ماده صوف ▫️شیخ در اثنی عشریه ص۳۳ ▪️ در کتاب قرب الاسناد ▫️محمود (کرمانشاهی) در ، تنبیه اول ص۶۴. ▪️ در منهاج البراعه ج ۱۳ ص۳۷۶. ▪️آیه الله در جلوه حق ص۶۹ ▫️ آیه الله در درس خارج فقه، کتاب الوقف ۹۵/۱۰/۲۸ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ♻️روایات مذمت صوفیه منحصر به کتاب و قرن ۱۰ نمی‌باشد. بلکه علی بن باویه (پدر شیخ صدوق)، از فقهای بزرگ شیعه در دوران (قرن ۴) نیز، روایات مذمت صوفیه را نقل کرده است. 👈کتاب قرب الاسناد تا قرن ۱۰ وجود داشته و جزو منابع کتاب حدیقه الشیعه بوده است. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
نسبت سنجی عیسی مسیح با هرکول «مثلا افسانه ی هرکول نیمه خدا و نیمه انسان که نیروی جسمانی و شجاعتی خارق العاده داشت و هنر نمایی های باور نکردنی از خود به ظهور می رسانید، در همه جا شایع بود. در این مورد بی فایده نیست خاطر نشان سازیم که بموجب این افسانه، هرکول نیز مانند مسیح انجیلها از یک خدا و یک زن خاکی به وجود آمده و او نیز با رنج و شکنجه جان داده است»*. ____________ * درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 78. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ گفتار نیک از امام موسی کاظم علیه السلام 🔹 أوشَک دَعوَةً وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ بِظَهرِ الغَیبِ 📝 دعایی که بیشتر امید اجابت آن می‌رود و زودتر به اجابت می‌رسد، دعا برای برادر دینی است در پشت سر او. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✍مردی خدمت امام موسی کاظم (عليه السلام) آمد و عرضه داشت : فدایت شوم ، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود ، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند ! حضرت فرمودند : گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن .. حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر ! هرگز چیزی که مایه عیب و ننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بود که خدا در موردشان فرموده : "کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند". حسن ختام این مطلب ، حدیثی تکان دهنده از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که فرمودند : هر شخصی گناه و کار زشتی را نشر و پخش کند ، همانند کسی است که آن کار را انجام داده است.. 📚 کافی ج 8 ، ص 147. آیه مذكور در سوره نور آیه 19 قرار دارد . بحار الأنوار ، ج 72 ، ص 365 . 🔰 @adyanuniv 🔰