eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(4) ✅سستی بنیان‌های نظام خانواده سستی بنیان خانواده در جهان کنونی، یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که موجب گرایش اعضای خانواده (به خصوص مادران و فرزندان) به عرفان‌های نوظهور می‌گردد. مادران و فرزندانی که در نظام خانواده به نیازهای مختلف آنها پاسخ مناسبی داده نمی‌شود، تلاش می‌کنند تا نیازهای خود را از طُرُق دیگری و در خارج از فضای خانواده برطرف سازند. از سویی فعّالیت چشم‌گیر عرفان‌های نوظهور و از سوی دیگر عدم آگاهی مادران و فرزندان نسبت به ماهیّت حقیقی این عرفان‌ها موجب می‌گردد تا ایشان به راحتی در دام گردانندگان این جریان‌های انحرافی افتند. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چرا محاکمه ی عیسی دور از واقعیت می نماید؟ در کتاب مقدس از محاکمه ی عیسی سخن گفته شده است[1]. چرا این ادعا با تردید روبروست؟ اول: دارالحکومه ی پیلاطس که والی رومیِ یهودیه بود در شهر قیصریه و نه اورشلیم قرار داشته است. دوم: اگر ماجرا بدین شکل باشد که عیسی خود را پادشاه یهودیان معرفی کرده، پس از دید والی رومی، آدم خطرناکی محسوب می شده که امکان طغیان او دور از ذهن نبوده؛ پس چرا بخواهد او را آزاد کند؟ سوم: رسم آزاد کردن زندانی به میمنت عید فصح وجود نداشته است. چهارم: پونتیوس پیلاطس آدم قسی القلب، طالم و خشنی بوده و هیچ وجه اشتراکی با این والی مهربان نداشته است[2]. _________ پی نوشت ها [1]. متی 27: 1- 26. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 47. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠کرامتی از گربه خانقاه😳 🔻جامی آورده: 🔹«اخى فرج زنجانى، مرید شيخ ابوالعبّاس نهاوندى است. مى‌گويند كه وى را گربه‌اى بوده كه هرگاه جمعى مهمان به خانقاه شيخ توجه كردندى، آن گربه به عدد هريك از ايشان بانگى كردى. 🥣خادم خانقاه به هر بانگى يك كاسه آب در ديگ ريختى‼️ يك روز عددِ مهمانان بر عدد بانگ‌هاى وى یکی زیاد بود، تعجّب كردند. 🐱 آن گربه به ميانِ آن جماعت درآمد و يك يك را بو كرد، و بر يكى از آنها بول كرد، چون تفحّص كردند، وى از دين بيگانه بود‼️ ✴️ ✴️ ✴️ ✴️ 🔻 گويند كه روزى خادم مَطبخ، قدرى شير در ديگ كرده بود كه براى اصحاب پزد. 🐉مارى سياه در ديگ افتاد. آن گربه آن را ديد. ِگرد ديگ مى‌گشت و بانگ مى‌كرد و اضطراب مى‌نمود، و خادم چون از آن معنى غافل بود، وى را زجر مى‌كرد و دور مى‌انداخت. چون خادم به هيچ نوع متنبّه نشد، گربه خود را در ديگ انداخت و بمُرد‼️ 🍚چون شير برنج را بريختند، مارى سياه از آنجا ظاهر شد. شيخ فرمود: "او خود را فداى درويشان كرد. دفنش كنيد، و زيارتى سازيد‼️" ❌مى‌گويند كه قبر وى ظاهر است، و مردم زيارتش مى‌كنند.»😂 -------------- 📚نفحات الانس، ط_هند، ص ١٦٦ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
روئسا یا رئیس؟ در انجیل متی آمده است: «1 و چون عیسی در ایّام هیرودیسِ پادشاه در بیتْ‌لَحِم یهودیه تولّد یافت، ناگاه مجوسی چند از مشرق به اُورْشلیم آمده، گفتند، 2 کجاست آن مولود که پادشاه یهود است زیرا که ستاره او را در مشرق دیده‌ایم و برای پرستش او آمده‌ایم؟ 3 امّا هیرودیس پادشاه چون این را شنید، مضطرب شد و تمام اُوْرشلیم با وی. 4 پس همة روسایِ کَهَنه و کاتبانِ قوم را جمع کرده، از ایشان پرسید که، مسیح کجا باید متولّد شود؟»[1]. این امر چگونه ممکن است، در حالیکه بر طبق احکام مذهبی وصایای قدیم، در آن واحد، فقط یک نفر می توانست رئیس کاهنان باشد؟[2]. در خود انجیل متی نیز واژه ی «رئیس» آمده: «و آنانی که عیسی را گرفته بودند، او را نزد قیافا رئیس کَهَنه جایی که کاتبان و مشایخ جمع بودند، بردند»[3]. _________ پی نوشت ها [1]. متی 2: 1-4. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 45. [3]. متی 26: 57. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 دروغ شاخدار! شیخ اسلام اموی در دروغی عجیب، ادعا می‌کند شیعیان از عدد ۱۰ بیزارند و برای کینه‌ای که به عشره مبشره دارند از ذکر عدد ۱۰ خودداری می نمایند و حتی از ایجاد بنای دارای ۱۰ستون یا باغ دارای ۱۰درخت و… پرهیز می‌کنند. پ‌ن۱: عنوان روایتی در منابع عامه است که در آن صلی الله علیه و آله و سلم ۱۰نفر از را بشارت بهشت می‌دهد. پ‌ن۲: کافی است طرفداران به کتاب‌ها، ساختمان‌ها، پلاک‌ خانه‌های شیعیان رجوع کنند تا فضاحت این را بیشتر بیابند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(۵) ✅مهر تأیید زدن بر عرفان‌های نوظهور از سوی بزرگان علوم روانشناسی و فرا روان‌شناسی غربی یکی دیگر از مسائلی که موجب گرایش مردم به عرفان‌های نوظهور میگردد، نظریاتی است که روان‌شناسان غربی در جهت اثبات علمی فوائد این عرفان‌ها صادر کرده‌اند. در شاخه‌های مختلف روانشناسی به خصوص در روانشناسی فیزیولوژیک به پدیده‌هایی چون مدیتیشن، شادی و سایر مفاهیمی که در عرفان‌های نوظهور به آنها تأکید شده است، به عنوان عاملی برای رسیدن انسان به آرامش نگاه شده است. جالب آنکه بزرگان این عرصه برای مهر تأیید زدن بر عقایدی که از سوی رهبران این عرفان‌ها منتشر می‌شود، آزمایشاتی را نیز انجام داده و تلاش کرده‌اند تا به نظریات خود رنگ و بوی علمی دهند. دانشمندان علوم فرا روان‌شناسی نیز با مطالعه پدیدههایی چون هیپنوتیزم، روشنبینی، هاله بینی، پیشگویی و ... تلاش می‌کنند تا اثبات کنند که از طریق دستورات موجود در عرفان‌های نوظهور، میتوان قدرت‌های خارقالعاده‌ای را که در درون انسان نهفته است، آزاد کرده و مورد استفاده قرار داد.❗️( ر.ک: واتسون، لیا؛ فوق طبیعت، مترجمان: شهریار بحرانی و احمد آرزومند، تهران: امیرکبیر، 1377). http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈آسيبهاي عرفان هاي نوظهور در ايران(1) 🔲گرايش به اين فرقه ها به دليل منشأ شناختي، بسيار كم ديده شده است. عمده دليل گرايش برخي از جوانان به اين فرقه ها، بيشتر از سر لهو و لعب است كه متأسفانه، بدون اين كه هيچگونه شناختي از عقايد اصلي اين فرقه هاي منحرف داشته باشند، به دام آنها گرفتار ميشوند: همچنين به علت وعده هاي كذب سركرده هاي اين مكاتب، عده اي از افراد كه مشكل مالي دارند و در پاره اي موارد داراي مشكلات عقيدتي نيز هستند به اين فرقه ها، گرايش مييابند. آسيبهاي فرقه اي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه و منافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. (محمودزاده،مریم،1389،عرفانهاي كاذب و انحراف جوانان، در: روزنامه رسالت، 4/7/89 ،صفحه20 ( http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
6⃣ 💠هنرمندانه زندگی کن! 💢قناعت، کلید رضایت از زندگی است. شخص قانع برای کسب روزی تلاش می کند ولی به آنچه خدا روزی اش کرده، اکتفا می کند. چنین کسی نه معترض است و نه احساس ناکامی می کند؛ در نتیجه از زندگی خود احساس رضایت خواهد کرد. 💢تفاوت فرد قانع با فرد حریص، تنها یک چیز است: ✅ آرامش👌؛ چیزی که فرد قانع از آن بهره مند و فرد حریص از آن محروم است. 🔹 امام صادق میفرمایند: 🔅«به آنچه خدا قسمت تو کرده قانع باش، تا زندگی ات با صفا شود» 📚قصص الانبیا، ص١٩۵ 📌کدام شایسته تر است: منتظرِ حریص یا منتظرِ قانع⁉️ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
4_5782766241034797169.mp3
2.62M
🔖 شرح حدیث زیبا از علیه السلام ❤️خداوند دو قطره رو خیلی دوست دارد ❤️خداوند دوجرعه رو خیلی دوست دارد ❤️خداوند دو قدم روخیلی دوست دارد عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از مشکات
📚معرفی کتاب؛ سایبان خودساخته عرفان مدرن" 🔻کتاب "سایبان خودساخته عرفان مدرن" جدیدترین کتاب در حوزه تحلیل و نقد عرفان های نوظهور، به قلم حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی و با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی است. که در این اثر انسان ایده آل در عرفان قرآنی تبیین وبه بحث از عرفان اصیل و عرفانهای نوظهور در چند نحله و فرقه خاص مورد بررسی و به تبیین و نقادی آنها پرداخته است. 🔻🔻🔻🔻 🆔http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔آسيبهاي عرفان هاي نوظهور در ايران(2) 🔷آسيبهاي فرقهاي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه و منافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. عرفان هاي نوظهور فعال در ايران داراي مولفه هايي هستند كه با آنچه از آن به فرهنگ بومي ايرانيان يا فرهنگ اسلامي ايراني ياد مي شود در تقابل آشكار است و گسترش تدريجي اين باورها در بلندمدت باعث ايجاد تغييرات اساسي در فرهنگ ديني ما خواهد شد. اين مولفه ها عبارتند از: 1️⃣انسان محوري در برابر خدامحوري 2️⃣تناسخ گرايي در برابر معاد باوري 3️⃣لاابالي گري در برابر شريعت گرايي 4️⃣دنياپنداري در برابر عاقبت انديشي 5️⃣عشق جنسي در برابر عشق معنوي 6️⃣آسايش مادي در برابر آرامش معنوي 7️⃣تفكر گريزي در برابر تفكر گرايي 8️⃣خرافه پنداري در برابر واقعيت گرايي 9️⃣تكثرپذيري در برابر حقيقت طلبي 🔟تعبد كوركورانه در برابر حقيقت طلبي ☑️شادي ظاهري در برابر سرور دروني (كياني ، محمدحسين ،1388 ،مولفه هاي معنويت نوپديد در ايران، در: كتاب نقد، سال يازدهم، بهار و تابستان، شماره 50 و 51 ،صفحات: 157-109) عضویت در کانال🔻🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 بودن در نگاه اهلسنت ۲ 🔶 (بزرگ ترین عالم رجالی ): نوروز از بدعتهای دور از اسلام است... نظر از بزرگترین علمای را در رابطه با نوروز بیان می کنیم: وی در کتاب "جزء فی التمسک بالسنن" می نویسد: أما مشابهه الذمه فی المیلاد والخمیس والنیروز فبدعه وحشه شباهت با در عید میلاد و پنچ شنبه ( که از عید نصاری محسوب می شود ) و از جمله بدعتهای دور از اسلام به‌شمار می رود. 📚 جزء فی التمسک بالسنن، ، ص۴۹ (ط مکتبة المعارف) 👈🏻 شمس الدین ذهبی حجت را بر تمام کرده و نوروز را بدعت دانسته، طبق روایتی که در صحیح مسلم و دیگر کتب نقل شده،کل بدعتها ضلالت و گمراهی است... 👈🏻 از سوال می‌کنیم آیا بدعتهای خلیفه دوم هم شامل این روایت می‌شود؟!!! یا نه! آنان تافته جدا بافته ای هستند!!! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️ مروری کوتاه وگذرا بر تحولات وادوار تاریخ تصوف ✅1⃣ 🔰دوره اولیه(۱۵۰_۲۵۰ ه ق) ؛ رهابنیت وترک دنیا وتزهد افراطی ☑️مشخصات این دوره ؛ 1⃣در این دوره صوفیان زبان خاص و اسرار ناگفتنی و مطالب عرفانی نداشتند و اگر نغمه هایی از امثال و و درباره معرفت و محبت و باطن جویی شنیده می‌شد، بسیار ساده و سطحی بود و از آنچه از زبان رهبانان مسیحی آن زمان می‌شنیدند، تجاوز نمی‌کرد. 2⃣صوفیان این عصر چندان از شریعت و متشرّعه فاصله نگرفته‌اند و تنها نقطه ضعفی که در رویه آنها مورد اعتراض قرار می‌گرفت روش تند و افراطی آن ها درباره ترک دنیا و پشمینه‌پوشی و فقر بود. 3⃣تصوف در این دوره چندان تشکل و مرکزیت به خود ندید اکثر صوفیان این دوره با سیاحت و دوره گردی و خانه به دوشی زندگی می‌کردند و عمده اقامت آنها در مصر و سوریه و عراق بود. 4⃣صوفیان دوره اول با توجه به روایات شدید‌اللحن لعن و طرد صوفیه، بر مذهب بوده‌اند. 🔅مطالعه کتبی از قبیل اللمع فی التصوف و کشف المحجوب و رساله قشیریه و تذکره الاولیاء و نفحات الانس کافیست که موضوع مذهب را در مراحل اولیه تصوف به طور غیر قابل تردیدی روشن می‌نماید. ----------------- 📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید زنجانی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠 امام صادق علیه السلام: 🌷 صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت، نفس را پاکیزه، روزی را زیاد و مرگ را به تاخیر می اندازد. 📙 کافی، ج 2 ص 151 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آقا ، بهار من زمستان است بی تو صحرا و کوه و دشت بی جان است بی تو عید بدون تو صفا دارد؟ ندارد اصلا چرا این چهره خندان است بی تو یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 بودن در نگاه اهلسنت ۳ 🔶 👈🏼 گرفتن پول عیدی حرام است! 📚مجالس قطب الارشاد ج۱ ص۲۹۸ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️مروری کوتاه و گذرا بر تحولات و ادوار تاریخ تصوف ✅2⃣ 🔰دوره دوم(۲۵۰_۳۵۰) ؛اشراق و باطن گرائی شدید به محوریت جنید بغدادی 🔸در این دوره مشایخ صوفیه به جز زهد و ترک دنیا و ریاضت کِشی، یک سلسله مراتب و مطالب دیگری مانند عقیده به وحدت وجود، کشف وشهود، عشق به خدا،ادعای انا الله، لیس فی جبتی الا الله را مورد توجه قرار دادند و لذا مورد تکفیر فقها و متشرعین قرار گرفتند. وناگزیر از مقاصد خود به اشارات و رموز تعبیر کردند . 🔹در این دوره از صورت پراکندگی به تجمع و مرکزیت گراییده و حوزه مستقلی در شهر بغداد پیدا می کند. 🕎 مشایخ صوفیه در این عصر از نظر مذهب، تعصب به خرج نمی‌دادند و می توان گفت؛ نه تابع مذهب حنفی و حنبلی و شافعی و مالکی محسوب می‌شدند و نه پیرو اشاعره، معتزله و شیعه بودند، ولی از نظر عقیده ظاهراً معتقد به عقاید اهل سنت بودند و درباره هیچ کدام از آنها نسبت تشیع در کتب مربوطه دیده نمی‌شود. 🔸موضوع دیگری که در شرح حال صوفیان این دوره جلب توجه می‌کند یک سلسله کرامات خارق العاده‌ای است که بیوگرافی نویس‌های صوفی، آنها را در کتابهای خود به تفصیل نقل نموده‌اند. ☑️ مشخصات عمده این دوره 👈 تمایل تصوف به عرفان 👈پناه بردن صوفیان به رموز و اسرار 👈باطن جویی حاد و برتری حقیقت بر طریقت 👈تشکل و تحزب صوفیه 👈حلقات صوفیه 👈نخستین تالیفات مشایخ صوفیه 👈مظاهر انشعاب در تصوف و آغاز دوره سوم ------------------ 📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼 و اعمال استحباب نماز و روزه و غسل و ... 📚مستدرک الوسائل عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⚠️کینه، دشمنِ آسایش‼️ 💠🔹امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرماید: 🔔 اَقَلُّ النّاسِ راحةً الحَقودُ. 💢 کم آسایش‌ترین مردم، کینه توز است. 📚 فرهنگ جامع سخنان امام عسکری علیه السلام، ص ۴۱۴ ✨✨✨✨✨ ☝️ یکی از خصلتهایی که هم خودِ شخص رو آزار میده، و هم دیگران رو، «کینه» است.☹️ 😩😣️ کینه‌توزی و کینه‌ورزی، صفای زندگی رو از بین می‌بره، و سبب رنج دائمیِ صاحبِ کینه میشه. 👌 یعنی سلبِ آسایش از خود، یعنی خودزنی😨 👌 دلهای پاک از کینه، خیلی قیمتی هستند.☺️ ✔️ به همین خاطر قرآن کریم می‌فرماید، دعای مؤمنین اینه که خدایا غِل و کینه نسبت به مؤمنینِ دیگه رو از دلهای ما دور کن:↶ 🕋 رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَ لِإِخْوَانِنَا... وَ لَا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِینَ آمَنُوا 📖 سوره حشر/۱۰ 💢 «پروردگارا! ما و برادرانمان را بیامرز... و در دلهایمان حسد و کینه‌ای نسبت به مؤمنان قرار مده!» ✔️ قرآن کریم همچنین، در وصف بهشتیان می‌فرماید:↶ 🕋 وَ نَزَعْنَا مَا فِی صُدُورِهِم مِّنْ غِل 📖سوره اعراف/۴۳ 💢 آنچه در دلهای آنها از غِل و کینه و حسد وجود دارد را از بین می‌بریم، تا در صفا و صمیمیّت با هم زندگی کنند. 😊 یعنی اگر جایی و وجود نداشته باشه، اونجا بهشته.🌹 📛 وقتی درون سینه‌ای کینه وجود داشته باشه، ❌ این کینه، مثل یک غده سرطانیِ خطرناک همه‌ی وجود آدم رو می‌گیره،😡 و آسایش رو از آدم سلب میکنه. 👈 باید این غدّه رو درمان کرد تا به آسایش رسید. 👈 راه درمانش هم و است. ✍ به همین خاطر گفتند: «در عفو، لذتی هست، که در انتقام نیست». ❌☝️ کینه نسبت به همه‌ی مؤمنین زشت و ناپسنده، امّا اگه نسبت به نزدیکان مثل پدر و مادر، خواهر و برادر، فرزند و... باشه دیگه بدتر..😱 📣📣... اگر خدای نکرده از کسی کینه‌ای به دل داریم، تا دیر نشده، یه کاری بکنیم. 🔚 همین الان تلفن و برداریم،📞 با یه تماس کوچیک، یا یه پیامک کوچیک، دلش رو به دست بیاریم، و آسایش رو برای خودمون به ارمغان بیاریم.😌😊 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ هر روزمان نوروز 🔹 زمانی که به امام علی گفتند که امروز نوروز است، امام فرمودند: هر روز برایمان نوروز بسازید. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰