eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️شاخص ها و ويژگیهای عرفانهاي نوظهور 💢مسالك جديد، چون دغدغه ي حقيقت ندارند و در حوزه ي روش هم كاركرد براي آن ها اصالت دارد و نگاه ابزاري صرف به روش دارند، خود را مجاز به اخذ و اقتباس، ولو متعارض و متناقض، از مكاتب متعدد و مختلف میدانند.در اين مسالك اين نحو از تلفيق، منجر به ظهور جدي نوعي« التقاط» شده است. مسالك معنوي جديد، از يك يا چند عرفان تاريخي بهره ميبرند و حتي آن ها را گاه با عرفان هاي مسيحي، اسلامي و يهودي تركيب كرده و تعاليم خود را با زبان و ذائقه ي انسان معاصر به عنوان دستورالعمل هايي تركيبي عرضه مي‏نمايند. (ظهيري، سيد مجيد ( 1391 )، التقاط- ضدعرفان و سلامت معنوي جامعه) عضویت درکانال👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠حکیم فردوسی؛ محبوب شیعیان، مغضوب صوفیان 🔸حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر خوشنام و خوش‌آوازه‌ی ایرانی به جرم ارادت و ولایت نسبت به اهل‌بیت پیامبر (علیهم‌ السلام)، مغضوب دشمنان خاندان نبوی و به خصوص صوفیان بود. 🔻بنا بر منابع تاریخی و برخی سیاهه‌های صوفیانه، فردوسی به جرم شیعه بودن در قبرستان مسلمین دفن نشد و برخی سران تصوف از این کار ممانعت به عمل آوردند. 🔻برخی گزارش‌ها حکایت کرده‌اند که ابوالقاسم گُرکانی، صوفی معروف، از دفن فردوسی در قبرستان مسلمان‌ها جلوگیری کرده و اجازه‌ی نماز بر بدن او را نداده است. 📚منابع: اسرار نامه، عطار نیشابوری، ص 229 و 230. تاریخ گزیده، حمدالله مستوفی، ص 661. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 نام علیه السلام بر ساق عرش به روایت 🔶 از علمای روایت کرده‌اند: أخبرنا محمد بن أحمد بن سهل النحوي إذناً قال: أخبرنا أبو الحسين محمد بن أحمد بن الطيب بن كماري الفقيه قال حدثنا العباد، قال: حدثنا محمد بن إسحاق، قال حدثنا أبو بكر الغرافي، قال: حدثنا إسماعيل ابن علية يرفعه إلى أبي الحمراء قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: «لما أسري بي إلى السماء رأيت على ساق العرش الأيمن: أنا وحدي لا إله غيري غرست جنة عدن بيدي، محمد صفوتي أيدته بعلي». (صلی الله علیه و آله) فرمودند: وقتی به آسمان برده شدم، دیدم که بر ساق راست عرش نوشته شده بود: من خدای یگانه‌ای هستم که معبود دیگری با من نیست؛ بهشت جاودان را به دست خودم کشت نمودم و (صلی الله علیه و آله) برگزیده من است که او را به وسیله علی (علیه السلام) تایید و کمک کردم. 📚 مناقب امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیهما السلام) ابن مغازلی ص۸۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💬 امام صادق علیه‌السلام فرمودند ▫️به خداوند عزوجل سوگند مردم موفق به درک (هلال ماه) عید فطر عید قربان و ساعات نخواهند شد . از آن زمانی که جدم اباعبدالله الحسین علیه السلام راباشمشیر زدند وبر زمین افتاد و بریدن سرمطهرش ازهم پیشی گرفتند تا اینکه انتقام گیرنده خون مبارکش امام مهدی علیه السلام انتقام خون شریفش را بگیرد. 📚الامالی شیخ صدوق جلد۱ ص ۱۶۸ 📚کافی جلد ۴ ص ۱۷۰ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نماز عید فطر دراویش گنابادی تا حالا چنین نمازی ندیده بودم😄 معلوم نیست به چی سجده می‌کنند.😂 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ ازدواج دادن همسر به فردی نیازمند زن 🔹 در کتاب ماتیکان هزار دادستان نوعی از ازدواج در زمان ساسانیان را چنین آورده است: 🔸 یک مرد می‌تواند علی رغم میل و رضایت زن خود، او را به اشخاص تنگدستی که نیاز به زن داشتند، برای مدت معینی واگذار کند. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 حک شدن نام علیه السلام بر ساق عرش به روایت 🔶 از علمای روایت کرده است: (صلی الله علیه و آله) فرمودند: وقتی به آسمان برده شدم، دیدم که بر ساق راست عرش نوشته شده بود: من خدای یگانه‌ای هستم که معبود دیگری با من نیست؛ بهشت جاودان را به دست خودم کشت نمودم و (صلی الله علیه و آله) برگزیده من است که او را به وسیله علی (علیه السلام) تایید و کمک کردم. 📚 فرائد السمطین ج۱ ص۲۳۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️عرفانهای نوظهور و اولویت های جذب 🔹اولويت جذب عموم اين جنبشها را مي توان به سه دسته كلي تقسيم كرد: 1️⃣سياست مداران درجه دوم و سوم. 2️⃣تحصيل كرده ها اعم از دبيرستاني و دانشگاهي. 3️⃣ثروتمندها و سرمايه داران جامعه. عضویت درکانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
📣آغاز ثبت نام دوره‌های کوتاه مدت فرق و ادیان - ترم بهار و تابستان ✅اطلاع رسانی فراموش نشود. 🔗لینک ثبت نام کلاس: https://survey.porsline.ir/s/VXKzivZ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تناقض در اعتقاد و رفتار دراویش صوفیه 🔸دوران قطبیت نورعلی تابنده سرکرده‌ی سابق دراویش فرقه‌ی گنابادیه، دوران رسوایی تصوف در قالب فرقه‌گرایی و هتک عقاید صوفی‌گری بود. 🔹یک قلم از عملکرد تابنده که موجب سقوط آموزه‌های اسلاف صوفیه شد، ورود صوفی‌گری به عرصه‌ی سیاست بود. 🔻پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تابنده متاثر از اندیشه ی لیبرالیسم، با نهضت آزادی همکاری می‌کند و در دولت موقت بازرگان نیز به عنوان معاون وزیر ارشاد و همچنین عضو هیات امنای سازمان حج و زیارت مشغول به کار می‌شود. 🔻با خروج نهضت آزادی از حاکمیت و پایان کار بازرگان، تابنده هم تحت تاثیر همان گرایش ها با نظام و انقلاب در تعارض قرار می‌گیرد تا در سال 1370 همراه با تنی چند از سران نهضت آزادی، دستگیر و مدتی را در زندان به سر می‌برد. 🔻سران فرقه گنابادیه همواره شعار عدم دخالت در سیاست داده اند، اما نورعلی تابنده در طول بیش از دو دهه قطبیتش بارها دراویش را راهی میدان سیاست کرده است. 🔻او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 بطور رسمی از مهدی کروبی (یکی از سران فتنه) حمایت کرد و رای دراویش را متوجه او ساخت. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفسیر صوفیه از صراط مستقیم 🔸تفسیر صوفیه از آیات قرآن بر مبنای دل و آنچه از دل تراوش کند، است. لذا بروز اغراض شخصی، گروهی و فرقه‌ای، که منجر به تفسیر به رأی می‌شود در آن هویداست. 🔹تفسیر به رأی آیات قرآن، در کلام صوفیان نخستین، تا به امروز همواره امری متداول بوده است، چنانچه بزرگان صوفیه هرکدام تفسیری مطابق با افکار و عقاید صوفیانه خود از کلمه صراط و صراط مستقیم دارند. 🔻مثلاً حسن بصری در مورد آیه اهدنا الصراط المستقیم عقیده شخصی خود را برگزیده و معتقد است که : 👈«صراط مستقیم رسول خدا و خلفاء راشدین بعد از او می‌باشند».[1] 🔻یا صفی علیشاه قطب یکی از اقطاب سلسله نعمت اللهی عقیده گروهی و فرقه‌ای خود را از کلمه صراط در نظر گرفته و می‌گوید: «صراط الذین انعمت علیهم اشاره به صراط نعمت الله است! و مغضوب و ضال از این نعمت بی‌بهره‌اند و داخل نتوانند شد!» [2] پی‌نوشت: [1]. واحدی، سید تقی (صالح علیشاه)، درکوی صوفیان، نشر نخل دانش، تهران، 1384، ص 360، و تفسیر محقق، ج 1، ص 410 [2]. ذبیح‌الله، محلاتی، کشف الاشتباه، انتشارات نسیم ظهور، 1389، ص 232. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰