eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠عامل پیدایش عرفان اوشو ✅عرفان اُشو از جمله عرفان‌های نوظهور است که در دهه‌های اخیر با هدف بازگشت به منش معنوی پا به عرصه وجود نهاده و آموزه‌های باطل گرایانه و غیراخلاقی خود را برای جذب مخاطب ارائه داده است. شاید بتوان ناتوانی سایر ادیان در نهادینه کردن آموزه‌ها و اعتقادات خود را عامل اساسی پیدایش این عرفان‌های نوپا، من‌جمله عرفان اُشو دانست. از دلایل پذیرش و مقبولیت عرفان اوشو از طرف افراد، به‌ویژه جوانان، زبان عامیانه، ساده و جذاب آن است. اوشو به عینیت به ترویج بی‌بندوباری می‌پردازد و آن را عاملی برای رسیدن به خدا و معنویت معرفی می‌کند. امور مادی و دنیایی را برجسته کرده و اولویت را به خواسته‌ها و نیازهای انسان می‌دهد و انسان را محور همه‌چیز می‌داند. اصول و مبانی سازنده‌ عرفان اشو فاقد هرگونه ارزش اخلاقی و تنها رهاورد آن بی‌بندوباری و لجام‌گسیختگی اخلاقی و به فحشا کشیده شدن جوانان است که ماحصل آن سست شدن و فروپاشی بنیان خانواده‌ها است. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم وجاهت معنوی در اقطاب صوفیه 🔸فرقه گناباديه سلطان علیشاهی دارای انحرافات و بدعت‌های زیادی است. از جمله اينکه به دستور قطب خود، در عبادات بايد صورت رهبر و مرشد خود را مد نظر داشته باشند و آن قدر قطب را مهم می‌دانند که علاوه بر دست و پابوسی، مقابل آن سجده نيز می‌کنند. 🔻نکته جالب‌تر اين جاست که به دليل اهتمام دشمنان جمهوری اسلامی، در ساخت و تقويت نسخه‌های جعلی معنوی برای مقابله با اسلام حقيقی، امروز آنچنان وضعيت برخی از اين گروه‌ها، فضاحت بار شده است که سردمداران آنها در پيشينه خود هيچ وجاهت معنوی نداشته‌اند و حتی از صحيح خواندن قرآن نيز عاجزند![1] 📚پی‌نوشت: [1]. نورعلی تابنده قطب سابق این فرقه از روخوانی قرآن هم عاجز بود اما اقدام به تفسیر قرآن می‌کرد! و نظرات او در سخنرانی‌ها و برخی آثار مکتوب او موجود است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عرفان و معنویت آری، درویشی و تصوف نه! 🔸صوفيان، عموما مبتلا به انحرافات زيادی شده‌اند. از جمله آنکه به بهانه رسيدن به حقيقت، ادعا مي‌کنند احکام دينی براي آنها نيست و چون به حقيقت رسيده‌اند، نيازي به شريعت ندارند! 🔹حال آنکه پيامبر (صلی الله علیه و آله) که به بيشترين مرتبه قرب الهی نائل آمد، هرگز چنين ادعايی نداشت و شديدا به شريعت پايبند بوده و کاملا در مقابل دستورات الهی تسليم بودند. 🔻احاديث متعددی در لعن و مذمت صوفيان داريم که در مسير گمراهي رفته و با رياکاری و ... ديگران را هم به انحراف کشانده‌اند. 🔰پيامبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرمايند: روز قيامت بر امتم بر پا نشود تا آنکه قومی از امّت من به نام (صوفيه) برخيزند. آنها از من نيستند و بهره‌ای از دين ندارند و آنها برای ذکر دور هم حلقه می‌زنند و صداهای خود را بلند می‌کنند به گمان اينکه بر طريقت و راه من هستند؛ در حالی که آنان از کافران نيز گمراه‌تر و اهل آتش‌اند و صدايی دارند مانند عرعر حمار.»[1] 📚پی نوشت 1.شیخ عباس قمی، سفينة البحار، نشر نوید اسلام 1393، ج2، ص58. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 صدیق‌های سه‌گانه به روایت 🔶 👈🏼👈🏼 روایت در کتب جلال الدین از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد: وَأخرج البُخَارِيّ فِي تَارِيخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم: الصديقون ثَلَاثَة حزقيل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِيب النجار صَاحب آل ياسين وَعلي بن أبي طَالب. (از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل تسنن) از روایت کرده است که (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیق‌ها، سه نفر بودند: مومن ، حبیب نجار مومن و علی بن ابی طالب (علیهما السلام). 📚 الدر المنثور فی التفسیر الماثور ج۷ ص۵۳ (چاپ دار الفکر) 👈🏼👈🏼 جالب است بدانید در چاپ‌های امروزه این حدیث نه در کتاب تاریخ کبیر و نه تاریخ صغیر بخاری موجود نیست و این کتب تحریف شده‌اند تا فضیلتی از امیر المومنین علیه السلام را منکر شوند و برای لقب جعلی که برای ابو بکر غصب کرده‌اند مشکلی پیش نیاید!!! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
4_5994334294221259996.pdf
3.23M
💠معرفی کتاب 📗سرچشمه تصوف در ایران ✍سعید نفیسی 🔹تعداد صفحات:۲۷۹ 🔸زبان:فارسی 📚معرفی اجمالی؛ ✍کتاب حاضر که بدون بسمله ونام خدا آغاز گردیده، یادداشت های نویسنده و تقریرات درس تاریخ تصوف وی در دوره دکتری ادبیات دانشگاه تهران است که درسال ۱۳۴۵ منتشر گردیده است. ⚠️ نفیسی که به گفته برخی، از خانواده ای با ریشه بوده، در چند جای کتابش از به عنوان "زبان تازی" یاد می کند و اینگونه بر آن طعنه می زند. ✅ نویسنده در بخش اول به تاثیر تعلیمات بودایی بر فرهنگ ایران پیش از اسلام و بعد از اسلام می پردازد. ✅در بخش دوم مولف با تفکیک میان ، برای هر کدام خاستگاه وسرچشمه ای جدا گانه ای تعریف می کند. 🔻تاکید مولف بر این است که؛ 🔹تصوف ایران، از تعلیمات یهود ونصاری گرفته نشده است بلکه تا قرن ۶ هجری کاملاً بوده است واندک رابطه ای با نداشته واین خود یکی از افتخارات و مواهب آن است‼️ ✅نگارنده در بخش سوم، ۴ ویژگی که سبب تمایز وجدایی آن از می شود را تبیین می کند. ✅ نویسنده در بخش چهارم، را به اختصار معرّفی کرده وسپس فهرستی از را از قرن ۴ تا ۹ ارائه می دهد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان مثلث مسیحیت، فهمیدنی نیست. این جمله ی مشهور از سورن کییر کگارد (کرکگور) است. فهم نشدن مسیحیت تبشیری ریشه در آموزه ی تثلیث دارد، آنجا که از خدای یکتا و در همان حال، الوهیت خدای پدر، پسر و روح القدس سخن می گوید. مدافعان مسیحی برای فهمی از تثلیث دست به دامان تمثیل می شوند. یکی از این تمثیل ها، تمثیل مثلث است. مثلث دارای سه ضلع است؛ ولی هر سه ضلع، یک مثلث را می سازند. مبلغان مسیحیت تبشیری می گویند که تثلیث هم دارای سه عضو (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) است که هر سه یک خدایند! چالش این تمثیل آن است که: نخست: بر خلاف تثلیث، چیزی به نام مثلث در جهان، واقعیت ندارد. دوم: هر ضلع مثلث، یک بخش از مثلث و نه همه ی مثلث است؛ اما در تثلیث، هر عضو تثلیث، همه ی خداست. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✨توصیه‌های معصومین(ع) به مردان برای زن‌داری✨ 💫 پیامبر اکرم (ص): «جبرئیل آن قدر درباره زن به من به سفارش كرد كه گمان كردم طلاق زن سزاوار نیست.» 📚مستدرك الوسایل، ج۱۴، صفحه ۱۳۲ 💫 پیامبر اکرم (ص): «كامل‌ترین مؤمنان در ایمان، خوش‌خلق‌ترین آنهاست و بهترین شما خوش خلق¬ترین شما با زنانند.» 📚طوسی، ۱۴۱۴ هـ ق، ص ۳۹۲ 💫 پیامبر اکرم (ص): «هر مردی كه بر زنش صدمه‌ای وارد كند، خداوند به نگهبان آتش دستور می¬دهد كه بر گونه او هفتاد ضربه در آتش دوزخ وارد سازد. هر مرد مسلمانی كه به گیسوی زن مسلمانی چنگ زند، دست او با میخ‌های آتشین كوبیده خواهد شد.» 📚سنن ابن ماجه، ج۱، ص۶۳۸-۶۳۹ 💫 پیامبر اکرم (ص): «نشستن مرد نزد زنش نزد خدای متعال محبوب تر است از اعتکاف او در مسجد.» 📚میزان الحکمة، ج۵، ص ۲۲۹ 💫 پیامبر اکرم (ص): «جز كریمان زنان را تكریم نكنند و جز انسانهای پست زنان را تحقیر ننمایند.» 📚بدران، ج ۷، ص ۵۰ 💫پیامبر اکرم (ص): کسی که در راه خانواده اش بکوشد، همچون مجاهد در راه خداست.» 📚مجلسی، بحارالانوار، ج۱۰۳ ص۱۳ ✳️ روزی رسول اکرم صلی الله علیه و آله وارد خانه فاطمه (س) شد و دید که علی (ع) و حضرت زهرا (س) با هم عدس پاک می کنند. پیامبر علی (ع) را تشویق کرده و فرمودند: «هیچ مردی زنش را در کار خانه کمک نمی کند مگر آنکه خداوند به تعداد موهای بدن او عبادت یک سال، که روزها روزه گرفته، و شب ها شب زنده داری کرده باشد ثواب به شوهر می دهد». 📚جامع السعادات ج ۲، ص۱۴۰ 💫 پیامبر اکرم (ص): يا علي خدمت به خانواده, کفاره گناهان کبيره است و مايه فرونشاندن غضب پرودگار و مهريه حوريان بهشتي خواهد بود.» 📚جامع السعادات، ج۲ ص۱۴۲ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (6) *️⃣نقش بهائیت دردوران محمدرضا پهلوی 👈۲۵شهریور۱۳۲۰ آنگاه که حکومت ازپهلوی اول به دوم انتقال یافت، دوران طلایی این فرقه درایران آغاز شد. دورانی که تا۲۲بهمن۱۳۵۷ تبدیل به شیرین‌ترین زمان حیات این فرقه درایران گردیده وشاید درهیچ زمان ومکانی قابل تکرار نباشد. 👈این شکوفایی ازچند منظر قابل بررسی است: 1️⃣شاه جدید سیاست دین ستیزی پدر را ادامه داده وبا حمایت وخط دهی بیگانگان رواج فساد وبی بند وباری، باستان گرایی، کشف حجاب، ورود بانوان به نظامی‌گری، تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، برپایی جشن‌های شاهنشاهی، انقلاب سفید، دستگیری، تبعید وزندانی کردن مراجع وروحانیون وحذف روحانیت ازمنصب قضاوت از واضح‌ترین این سیاست‌ها درجهت زدودن نشانه‌های اسلام از ایران بود. 2️⃣پهلوی پسر با تاکید بر تجدد بجای تمدن، راه واردات بی رویه را به کشور گشوده وخود مبلّغ مصرف‌گرایی درجهت غربی‌شدن جامعه گردید. 👈واردات کالاها که اکثراً ازکشور تازه به دوران رسیده آمریکا انجام می‌گرفت، بنوعی درانحصار بهائیان قرارگرفته بود که سودهای کلان ناشی از آن درراه پیشبرد مرام این فرقه صرف شده واز سوی دیگر، واردات باعث نابودی اقتصاد وتولید وکشاورزی ایران می‌گردید. 👈جالب آنکه حتی درمواقعی که تهیه ارزاق واجناس با قیمت بسیار پایین‌تر ازداخل کشور ممکن بود، با اعمال نفوذ بهائیان دردستگاه‌های دولتی، این مواد ازخارج از کشور وارد وسود کلان آن نصیب این فرقه می‌گردید. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (7) ❓در کلاس‌ها وجلسات، در مورد بیت‌العدل چه می‌گفتند؟ 🗣... مثلاً همیشه می‌گویند؛ دربهائیت کسی نباید درسیاست دخالتی داشته باشد، درحالی که بیت‌العدل درسال۱۳۸۸ به بهائیان گفته بود می‌توانند رأی دهند که این دستور مخالف عقاید خودشان است. یک مشکل بیت‌العدل همین است که فرمان‌هایی برخلاف دستورهای خود صادر می‌کند. بهائیت وبیت‌العدل دستورهای مؤکدی دارند که دخالت درسیاست ممنوع است ولی ازآن طرف وقتی پای منافع خاصی در میان باشد، می‌گویند دخالت کنید. بهائیان سال۱۳۸۸ بی‌تأثیر نبودند وخیلی از آن‌ها در تجمعات خیابانی حضوری فعال داشتند. ❓درمورد همین تناقض رفتاری درماجرای فتنه۸۸ یا اشتباهات دیگر بیت‌العدل، میان خود بهائیان درجلسات، صحبت، انتقاد ویا اعتراضی نمی‌شد؟ 🗣دربرخی جلسات صحبت‌هایی می‌شد ولی متأسفانه جمع، طوری است که ذهن بیشتر بهائیان کاملاً بسته است. شاید بتوان گفت ۷۰درصدشان متعصبانه تمام تصمیم‌های بیت‌العدل را کاملاً درست می‌دانند. پس هر اعتراضی، عملاً خفه می‌شد. یعنی اگر شما می‌گفتی فلان تصمیم اشتباه است، 10نفر با ده‌ها دلیل از آن دفاع می‌کردند وآنرا ثابت می‌کردند که درست است وآنقدر حرف می‌زنند که صدای مخالف، محو شود. به عبارتی یک نوع شست‌وشوی مغزی شده بود. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (24) 📙24. بهائیت در ایران 👥سیدسعید زاهدزاهدانی_محمدعلی اسلامی، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، تاریخ چاپ اول1380 👈کتاب "بهائیت در ایران" در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است. 👈نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. 👈فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سجده بر قطب در مسلک صوفیه 🔸فرقه صوفیه گنابادیه مانند بقیه فرق صوفیه دارای افکار و عقاید خرافی و به دور از عقل و خرد و بر خلاف آموزه های قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت است. 🔻 سلطان‌علیشاه موسس فرقه گنابادیه سلطان علیشاهی، در کتاب «سعادت‌نامه»، درباره مرید و آدابی که می‌خواهد نزد مرشد و قطب برسد می‌نویسد: 👈«چون وارد حضور گردد، در کمال عجز و فروتنی که شیوه نیازمندان است، صورت بر خاک مذلت گذارد و به شکرانه این نعمت سجده به جای آورد».[1] آیا مردم وقتی به حضور پیامبر(صلی الله علیه وآله) یا امام علی(علیه اسلام) می‌رسیدند سجده می‌کردند؟ آیا مقام قطب و مرشد، از مقام پیامبر و امام معصوم برتر است؟ 📚پی نوشت [1]. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 303. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ادعای امام زمانی در کلام ملاسلطان 🔸سلطان‌علیشاه درباره امام زمان و انتظار ظهور گفته است: «هر کس بشناسد امام خود را، حاجت انتظار ظهور حضرت قائم(علیه اسلام) را نخواهد بود، نه در عالم صغیر و نه در عالم کبیر...».[1] 🔰معنای این سخن چیست؟ آیا مقصود ایشان این است که مرشد و قطب، مانند امام زمان است یا مقصود این است که در هر عصری امام زمانی داریم و آن قطب و مرشد است؟ ♻️هر کدام که باشد، باطل و خلاف است، چون هیچ کس و هیچ‌چیز جایگاه امام زمان(علیه اسلام) را ندارد. شعیان باید همواره در حال انتظار باشند و برای ظهور حضرت خود را آماده کرده و دعا نمایند. 📚پی نوشت [1]. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 304. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سخنان کفرآمیز سلطان علیشاه درباره حضرت علی علیه‌السلام 🔸ملاسلطان گنابادی درباره امام علی(علیه اسلام) می‌نویسد: 👈«... مبدأ کل عالم وجود و موجد تمام موجودات، علی(علیه اسلام) می‌باشد. شرائع الهیه و جمیع کتب آسمانی نازل شده‌اند که خلق را به سوی معرفت علی(علیه اسلام) بخوانند».[1] ❌این عبارات چه توجیه صحیحی می‌تواند داشته باشد؟ 🔰آنچه از سخن وی برداشت می‌شود این است که علی(علیه اسلام) خداست یا مانند خداست که کفر و شرک است. 🔅علی(علیه اسلام) بنده‌ی شایسته و معصوم و امام و پیشوای بر حق و جانشین بلافصل خداست، او بهترین و بیش ترین عبادت‌ها را انجام می‌داد. 📚پی نوشت 1. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص206. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 دست آخر که بازمیگردیم محضر خداوند، 🔹 روی میزمان میگذارند پرونده تمام اعمالمان را؛ حتی اگر عملی، به ریزی خردلی باشد، 🔹 و هرگوشه ای از زمین یا آسمان هم که پنهانش کرده باشیم، زود حاضرش میکنند روی میزمان تا به دقت محاسبه و رسیدگی شود! 👈 آری اینجا مو را از ماست میکشند؛ آدم باشیم 👇👇👇👇 🌴 آیه 16 سوره لقمان 🌴 🕋 إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّـه ⚡️ترجمه: ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گر چه به مقدار خردلی در میان سنگی یا در طبقات آسمان‌ها یا زمین پنهان باشد همه را در محاسبه می‌آورد، که خدا توانا و آگاه است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✍امام صادق (علیه السلام) مـ💚ــهدی (عج) بین مردم رفت و آمد مے ڪند، در بازارها راه میرود و روی فرشهای آنهـا قدم میگذارد ولی او را نمے شناسند!!! 📚 بحـارالأنوار ، جلـد ۵۲ علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف از علما و رجال‌شناسان بزرگ به صحیح بودن حدیث مدینة العلم 🔶 از مورخ و علمای بزرگ می‌نویسد: صلی الله علیه و آله فرمودند: من شهر علم هستم و علی دروازه آن است؛ پس هر کس می‌خواهد وارد شهر شود باید از دروازه آن وارد شود. قاسم بن عبد الرحمن گفت: از یحیی بن معین در مورد این حدیث پرسیدم. گفت: حدیث است. 📚 تاریخ مدینة السلام ج۱۲ ص۳۱۹-۳۲۰ (چاپ دار الغرب الاسلامی) 👈🏼👈🏼 جایگاه یحیی بن معین نزد اهل تسنن: 👈🏼 در مورد او می‌نویسد: یحیى بن معین أبو زکریا المری البغدادی الحافظ إمام المحدثین. 📚 الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة ج۲ ص۳۷۶ (چاپ دار القبلة للثقافة الاسلامیة) 👈🏼👈🏼 در مورد او می‌نویسد: یحیى ابن معین ابن عون الغطفانی مولاهم أبو زکریا البغدادی ثقة حافظ مشهور إمام الجرح والتعدیل من العاشرة مات سنة ثلاث وثلاثین بالمدینة النبویة وله بضع وسبعون سنة ع. 📚 تقریب التهذیب ص۵۹۷ (چاپ دار الرشید) 👈🏼 و در جای دیگر می‌نویسد: ما کان فی أصحابنا أعلم بالإسناد من یحیى بن معین. در بین اصحاب ما، هیچکس عالم‌تر از یحیی بن معین به اسناد نبود. 📚 تهذیب التهذیب ج۱۱ ص۲۸۳ (چاپ مطبعة دائرة المعارف النظامیة) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(1) 💢مبانی و مجموعه آموزه‌هایی که عرفان اُشو را تشکیل می‌دهد، خود بر اساس چند مبنا شکل‌گرفته است که بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و به‌شدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیین‌های هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریب‌گر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی می‌دانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(2) 💢قسمت دیگری از اندیشه‌هایش تحت تأثیر اندیشه‌های بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستان‌هایی را مطرح می‌کند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت می‌نامد و اسلام را همچون یک انبوهه عظیم می‌داند. طبق گفته‌های خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفان‌های شرقی را هم قابل‌تأمل می‌داند. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(3) 💢دیگرمبنای عرفان اُشو، همان اساس و مبانی تمام آیین‌های معنوی هند است. اصولی از قبیل تناسخ، روحِ وحدت کیهانی، نیروانه و شریعت انسانی؛ او در سخنرانی‌های خود یا به‌طور مستقل و یا در تلفیق با دیگر مطالب به تعریف این مبانی پرداخته است. مکتب اُشو اصولی همچون: عشق، سکس، بی‌توجهی به نفس، نفی ذهن از جمله آنها است همراه با مبانی مطرح شده ، پایه‌ها و شاکله عرفانش را می‌سازد. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی ❇️قسمت سوم:اشکال و آسیب سوم یوگا 🎤استاد فعالی عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی ✅قسمت چهارم:اصل رنج درآئین بودا 🎤استاد فعالی # نقد_رنج-آئین_بودا عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عبادت غیرخدا همان عبادت خداست 🔸ملاسلطان گنابادی در ضمن تفسیر سوره بنی اسرائیل می‌نویسد: 👈«انسان، در عبادت خودش شیطان یا جن را یا مانند زردشتیان که عبادت می‌کنند (هوا ـ آب ـ زمین ـ حیوان ـ انسان) و بعضی هندوها که انسان را عبادت می‌کنند و... همه این ها، خداوند سبحان را عبادت می‌کنند...».[1] 🔻اگر این سخن صحیح باشد، باید تمام آیات قرآن را که از کفر و شرک و بت‌پرستی و شیطان مذمت می‌کنند، کنار بگذاریم. 🔰و همچنین فرستادن پیامبران بیهوده باشد و این همه جنگ‌های پیامبر(صلی الله علیه وآله) و علی(علیه اسلام) با مشرکان و کفار بیهوده و بی‌جهت باشد. خلاصه باید زحمات و مبارزه‌های انبیا را نادیده بگیریم. 📚پی نوشت 1. سلسله‌های صوفیه ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 303. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اصطلاح ولایت بین تشیع و تصوف 🔰1⃣ ✅ولایت وجه افتراق 🔸برخی بر این باورند که میان تشیع و تصوف اتحاد و همبستگی وجود دارد و موضوع "ولایت" را وجه مشترک میان آن دو دانسته‌اند. 🔹ولی به لحاظ تاریخی، این دو جریان همواره در طول تاریخ در مقابل یکدیگر قرار داشته و پیوسته در تعارض بوده‌اند و در توضیح این تعارض همین کافی است که بدانیم بنیان‌گذاران تصوف در میان مسلمانان، همه از میان اهل سنت برخاسته‌اند و قبل از قرن هشتم به‌عنوان نمونه، یک قطب و مرشدی هم نمی‌توان پیدا کرد که شیعه و پیرو اهل‌بیت (علیهم السلام) باشد و همان ولایتی که بعضی، آن را وجه اشتراک میان آن دو پنداشته‌اند، در حقیقت وجه افتراق آن دو هست. 🔻سید حیدر آملی در این باره به‌وضوح تصریح کرده و می‌گوید: قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است.»[1] اما شیعه معتقد است که ولایت و امامت بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله) منحصر به دوازده نفر است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) از طرف خدا به نام و نشان، تعیین کرده است.[2] 📚پی نوشت 1. نصر سید حسین، تشیع و تصوف، مجله عرفان ایران، شماره 7، حقیقت، تهران، 1379، صص 32 و 33 2. قندوزی سلیمان بن ابراهیم، ینابیع الموده لذوی القربی، دارالاسوه، قم، صص 442 - 444. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰