45.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ مذهب اهل #سقیفه، مذهب #تحریف و #تقطیع و #خيانت
🎤 حجتالاسلام #یزدانی
🔻 #مولوی_قاسم_قاسمی، رئیس دار الإفتای #دارالعلوم_زاهدان، به پیروان سقیفه توصیه میکند که همواره فضائل #صحابه را بیان کنند و اگر در تاریخ چیزی بر خلاف فضائل آنها نقل شده را حذف کنند. سفارشی که از قدیم برخی علمای متعصب #اهلسنت به آن عمل کردهاند و حقایق بسیاری را حذف و یا #تحریف و تقطیع کردهاند.
در این کلیپ به این مسأله پرداخته شده است...
⁉️آیا حذف و تحریف حقایق، دلیل بر این نیست که اهل سقیفه به حقانیت مذهب خود اعتقاد ندارند؟
آیا مذهبی که به خیانت و تحریف توصیه میکند، میتواند پیروانش را به راه راست هدایت کند؟
{فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِیثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیةً یحَرِّفُونَ الْکلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکرُوا بِهِ...}[المائدة: ۱۳] «پس به خاطر پیمان شکنى شان، آنها را از رحمت خویش دور ساختیم و دل هایشان را سخت گردانیدیم کلمات را از جایگاه هاى خود تحریف مى کردند و بخشى از آنچه را به آنها گوشزد شده بود فراموش کردند...»
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۳
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در غلاطیان، ۱: ۱:
" پولس، رسول نه از جانب انسان و نه بوسیله انسان بلکه به عیسی مسیح و خدای پدر که او را از مردگان برخیزانید."
در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#غلاطیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#اخلاقمهدوی 8⃣2⃣
💠زیر درخت گلابی، گلابی نخور!
💢 یکی از مردان نیک خدا نقل میکرد که در مسیری به باغی رسیدم که درخت گلابی داشت. در زیر این درخت، خواستم از گلابیای که به همراه داشتم بخورم، به فکر رفتم که اگر کسی مرا در این حالت ببیند، میگوید فلانی از میوه مردم میخورد، پس از خوردن آن منصرف شدم.
🔅 امام علی علیه السلام میفرمایند: «کسى که خود را در معرض اتهام و بدگمانى قرار دهد، نباید آن کس را که به او گمان بد برد، سرزنش کند.»
📚 ترجمه شرح نهج البلاغه ابن میثم، ج ۵، ص ۵۶۳
🔺 با توجه به مطالب گفته شده، باید در رفتارمان دقت عمل داشته باشیم، تا خدایی نکرده در جایگاه اتهام قرار نگیریم و مصداق آش نخورده و دهن سوخته نشویم. ما هم به عنوان یک مهدی یاور نباید جوری رفتار کنیم که مورد سوء ظن قرار بگیریم؛ زیرا این اتهام میتواند در راهی که انتخاب کرده ایم، سنگ اندازی کند.
#امام_زمان علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠پرده برداری زمخشری از دروغ صوفیان
🔸یکی از مسائلی که صوفیان به خاطر آن مورد مذمت قرار گرفتهاند بدمستی کردن، از حال رفتن و بیهوشی در مجلس ذکر و رقص سماع است.
🔹سران تصوف مدعیاند که تمام اینها از عشق به خداست.
🔻ادعایی که توسط هر یک از علما شیعه و سنی مورد نقد قرارگرفته و آن را لاف صوفیه خواندهاند.
🔻چنانچه زمخشری عالم بزرگ اهل سنت درباره این ادعا میگوید:
👈«از حال رفتن صوفیان در حلقه ذکر به خاطر عشقی است که به أمردان (نوجوانان نابالغ) دارند که در حلقه ذکر حاضر هستند و به آنها نگاه میکنند و اگر میخواهی به حقیقت، پی ببری باید در آنوقت مستی و بیحالی، ایشان را بر سر دیوار بلندی بگذاری و قرآن را به غنا برای ایشان بخوانی. هرگز از حال نروند و از دیوار نیفتند، این از علامت کذب ایشان در ادعای عشق و حب خداوند متعال است.» [1]
🔰چراکه با غنا و عشق به أمردان به مستی رسیده ولی آن را از عشق خدا میدانند. حال آنکه خواندن قرآن تأثیری در حال آنها ندارد، چه رسد به اینکه از تلاوت قرآن مست شده و بیهوش شوند.
📚پینوشت:
تفسیر کشاف، زمخشری، دارالحیاء التراث 1. العربی، بیروت، لبنان، ج 1، ص 353.
#نقد_تصوف
#سماع #قرآن
#زمخشری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠کوکی به نام سماع
🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانستهاند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داستهاند.
🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع میگوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بیخود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد.
🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دورههای قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل میسازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است،
🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در میآید.» [1]
🔰قاسم غنی میخواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند.
درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل میکند.
📚پینوشت:
1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85.
#نقد_تصوف
#سماع
#رقص
#قاسم_غنی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠کوکی به نام سماع
🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانستهاند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داستهاند.
🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع میگوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بیخود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد.
🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دورههای قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل میسازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است،
🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در میآید.» [1]
🔰قاسم غنی میخواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند.
درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل میکند.
📚پینوشت:
1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85.
#نقد_تصوف
#سماع
#رقص
#قاسم_غنی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تاثیر سماع نزد صوفیه بیشتر از قرآن
🔸سماع از عقاید مهم صوفیان است که به طور کلی نزد متشرعین و فقها مذموم است و گناه شمرده میشود، ولی نزد اکثر بزرگان صوفیه از راههای مهم وصول به حالت وجد شمرده میشود؛ به این معنی که گفتهاند:
👈«سماع حالتی در قلب ایجاد میکند که وجد نامیده میشود و این وجد، حرکات بدنی به وجود میآورد که اگر حرکات غیر موزونی باشد، اضطراب و اگر حرکات موزونی باشد، کف زدن و رقص است.» [1]
🔻با این وجود عدهای از صوفیان همچون غزالی به وجد سماع راضی نگشته و معتقد شدند: «تاثیر سماع خوب، برای طبقهای از صوفیه بیش از تاثیر قرآن به شمار آورده است.» [2]
🔰بنا بر مطالب ذکر شده میتوان فهمید سماع نزد برخی از صوفیه بیش از قرآن اهمیت داشته، همچنین اگر تنها دلیل حرام اعلام کردن سماع توسط فقها همین دلیل باشد، دیگر نیاز به دلیل دیگری برای حرمت آن وجود ندارد.
📚پینوشت:
1. غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، چاپ دهم، 1386، ص 342.
2. آقا تهرانی میرزا جواد، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 93.
#نقد_تصوف
#سماع #رقص
#غزالی
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نقد تعاریف اشو از خداوند(3)
☑️در جايي ميگويد: «زشتي و بدي هم خداست» و در جاي ديگر ميگويد: «خدا تجربهاي است از زيبايي» اين دو عبارت با يكديگر ناسازگار و در تناقض هستند.
وي ميگويد: «همه خداوند هستند»، درصورتيكه خودش در جايي تصريح ميكند: «هيچ خداي ديگري جز خداي يگانه نيست»1
👌نكته قابل تأمل اينكه، چيزي كه در همة سخنان اشو در رابطه با تعريف خداوند ثابت است، اين است كه از منظر وي «خداوند شخص نيست». او مراد خود را از شخص نبودن خداوند، اينگونه بيان ميكند: «نميتوان خداوند را احساس كرد يا آن را با دست گرفت و مالك آن شد. خداي من چيزي عيني و آنجا نيست. خداي من همان ذهنيت است»2
📚1-اشو،( تعليمات تانترا كنداليني، يوگا1، ترجمه فرشته جنيدي، تهران، هدايت الهي.، ص 215
📚2-اشو، كودك نوين، ترجمه مرجان فرجي، تهران، فردوس.، ص 64.
#عرفان_نوظهور_اشو
#نقد_تعاریف_تناقض
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔸http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔸
⭕️اشو و قابلیت شناخت خداوند
⬅️از نظر اشو، آيا خداوند قابل شناخت است؟ براي پاسخ به سؤال ، ميتوان به چند سخن اشو در اين مورد استناد كرد:
💢 اشو در جايي ميگويد: «مباحث خداشناسي هياهويي بيش نيست، آن هم هياهو براي هيچ»1 وي معتقد است: «مردم نزد من ميآيند و ميگويند: ما آرزوي جستوجوي خدا را داريم. من به آنها ميگويم: در اينباره با من صحبت نكنيد. اين مقوله را به بحث نكشيد، هرگونه صحبتي در مورد خداوند، بيفايده است. هيچ معنا و مفهومي در آنچه ميگويند، نيست»2
💢خداوند را نميتوان شناخت؛ زيرا دانستن يعني بين داننده و موضوع دانسته شده، فاصلهاي لازم است. شما همواره از دانستههايتان جدا هستيد. شما در عميقترين عمق وجودتان، با خداوند يكي هستيد. بدون كمترين فاصله بين او و شما.3
💢وي در همين كتاب بيان ميكند: «انديشيدن به خدا سودي ندارد و انسان بايد همه چيز را در مورد خداوند فراموش كند و فقط خود را آمادة ديدار او كند. در اين صورت است كه خدا به ديدار انسان ميآيد»4
اشو در سخن اول، دوم و سوم بهطور مطلق، شناخت خداوند را انكار ميكند. اما در سخن چهارم، شناخت خداوند را مشروط به فراموش كردن همه چيز در مورد خدا و آماده بودن براي ديدار خداوند دانسته است. در جملة پنجم، معرفت خدا، مشروط به شادمان بودن است؛ يعني بهصورت غيرمستقيم ميتوان خدا را شناخت.
📚1-اشو، من درس شهامت ميدهم، ترجمه مجيد پزشكي،ص98 .2-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز،ص135. 3-همان،133و134. 4-همان،ص115.
#عرفان_وارداتی_اشو
#شناخت_خدا_سخنان
عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۴
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در افسسیان، ۱: ۱۹ - ۲۰:
«و آگاه شوید که چه قدرت فوقالعاده عظیمی را در زندگی ما ایمانداران آشکار میکند. عظمت آن را میتوان در قدرتی مشاهده کرد. که در خصوص مسیح به کار برد، یعنی زمانی که او را از میان مردگان برخیزاند و در جایگاههای آسمانی بر دست راست خود نشاند».
در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#افسسیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
❗️سوالهای بیجواب علامه سید محمد قلی موسوی نیشابوری - پدر میر حامد حسین صاحب عبقات الانوار - از کسانی که وحدت را به معنای عدم بازگو کردن عقیده میدانند!
- اگر همه جا حفظ وحدت لازم باشد و برائت از دشمن روا نباشد ، چرا اميرمؤمنان در برابر سران سقيفه سكوت نكردند و هنگامى كه ميخواستند ایشان را مجبور به بيعت كنند با آنها احتجاج نمودند؟ !
- چرا شبانه با همسر و فرزندان خویش روانه خانه مهاجر و انصار شدند و از مردم طلب يارى كردند تا با غاصبين خلافت مبارزه كنند؟ !
- چرا اجازه دادند تا دوازده نفر از يارانشان در برابر غاصب اول به احتجاج و استدلال بپردازند و او را بر بالاى منبر خوار و ذليل كنند؟!
- چرا حضرت صديقه کبری سلام الله علیها با ايراد #خطبه_فدكيه آنها را منافق و كافر و پيرو شيطان معرفى نمودند و نه تنها دستگاه حكومت را بلكه آنهايى كه با سكوت خويش راه را بر آنها هموار كرده بودند رسوا و مفتضح نمودند؟
- چرا بزرگان و متكلمين شيعه - از نخست تا امروز - در برابر هجوم فرهنگى مخالفان با سلاح قلم در عرصه كتاب و ميدان دانش به مبارزه با آنها پرداختند و از حريم تشيع حراست نمودند ؟ و چرا . . . ؟ ! و چرا . . . ؟ !
📒📚 تشييد المطاعن لكشف الضغائن سيد محمد قلي كنتوري لكهنوي ج1 ص261-262
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠دلیل موفقیت اولیاء صوفیه در کرامات
🔸برای برخی سوال است که چرا صوفیه با اینکه بر حق نیستند، دارای برخی قدرتهای روحی و جسمی هستند و برخی از آنان از قدرت کشف و شهود برخوردارند؟
🔹در پاسخ به این سوال باید بگوییم کشف و کرامات و قدرتهای صوفیه از راه ریاضت بدست میآید و همانطور که میدانیم برخی از ریاضات، شرعی و بر محور قوانین شرع و برخی دیگر غیر شرعی و بی توجهی به قوانین شرع هستند و خداوند بلند مرتبه به مقتضای حکمتش، هیچ ریاضت و سعی و کوششی را از هر کس که باشد، در راه حق یا باطل و به هر منظور و هدف دنیوی یا اخروی که باشد، به کلی بینتیجه و ثمره نخواهد گذاشت. [1]
🔻شاهد ما بر مدعای مطرح شده که تلاش برای دستیابی به ریاضت از سوی خداوند میکنند، آیات مختلف قرآن است که به یکی از آنها اشاره میکنیم.
«مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ [شوری/20] کسی که زراعت (بهره) آخرت را بخواهد، به کشت او برکت و افزایش میدهیم و بر محصولش میافزاییم؛ و کسی که فقط کشت دنیا را بطلبد، کمی از آن به او میدهیم امّا در آخرت هیچ بهرهای ندارد!»
♻️بنابراین هر کس در دنیا با هر نیتی که کار کند، نتیجهاش را میبیند و این امر دلیل بر حقانیت چنین شخصی نیست.
📚پینوشت:
میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 126.
#نقد_تصوف
#کرامت
#ریاضت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو و قابلیت شناخت خداوند(2)
⬅️وی ميگويد: «خدا را نميتوان بهصورت مستقيم يافت. اگر خدا را جستوجو كني، او را نخواهي يافت و بيش از پيش بدبخت و غمگين خواهي شد»1
🔵وي در كتابي از زبان كبيركه اشو خود را مريد او ميداند، ميگويد:براساس نظر كبير، شيفتة عاشق، منتظر ميماند و خداوند به سراغش ميرود...خداوند بايد ديده شود، حجابها بايستي برداشته شود و دستيابي به اين امر، تلاش زيادي نياز دارد. خداوند قايم باشك بازي ميكند،.......بايد به جستوجو ادامه دهيد. بايد مردانه باستيد و مثل يك مرد عمل كنيد. دراین جمله شناخت خدا مشروط به تلاش فراوان ميباشد .2
🔷وي در اين زمينه تصريح ميكند:عشق به خدا امري فطري است. هر انساني با آن زاده ميشود، ولي ديگران سعي دارند از دوران كودكي، آن را به ما القا كنند كه اين خود، زيانآور است؛ زيرا قبل از شناخت واقعي خداوند، با تصوير نادرستي كه در ذهن از او ساختهايم، دچار اين توهم ميشويم كه او را شناختهايم. ازاينرو، همه فكر ميكنند خدا را شناختهاند.در این جمله انسان ميتواند بالقوه خداوند را بهطور واقعي بشناسد، ولي بهصورت بالفعل هيچ انساني نتوانسته است به خداوند، بهطور واقعي شناخت پيدا كند.3 خداوند فقط وقتي شناخته ميشود كه انسان تنها باشد. وقتي ديگري او را همراهي نكند» در این جمله شناخت خدا مشروط بهتنهايي انسان است4.
📚1-اشو با خود يكي شو ، ص 95. 2- اشو، ،ص 103-102.3-اشو، تعليمات تانترا(كنداليني)، يوگا1، ص 105 .4-اشو، راز بزرگ ص 210.
#عرفان_کاذب_اشو_قابلیت_شناخت_خدا
#زبان_کبیر_مرید
عضویت درکانال👇👇👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۴
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در : اول تیموتائوس، ۱: ۲:
« به فرزند حقيقیام در ايمان، تيموتائوس. از درگاه پدرمان خدا و خداوندمان عيسی مسيح، طالب فيض و رحمت و آرامش برای تو هستم».
در این آیه از ضلع سوم تثلیث (خدای روح القدس) هیچ سخنی نرفته است.
------
*https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#اول_تیموتائوس
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۵
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در : اول پطرس، ۱: ۲۱:
« که به وساطت او شما بر آن خدایی که او را از مردگان برخیزانید و او را جلال داد، ایمان آوردهاید، تا ایمان و امید شما بر خدا باشد».
در این آیه از ضلع سوم تثلیث (خدای روح القدس) هیچ سخنی نرفته است.
------
*https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#اول_تیموتائوس
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
✅از سفارشهای امام حسن عسکری علیهالسلام:
✍شما را سفارش میکنم به سعی و کوشش برای خدا، راستگویی و بازگرداندن امانت، و طول دادن سجده و خوشهمسایگی؛هر یک از شما وقتی در دین خود پارسا باشد و راست گوید و امانتدار باشد و اخلاقش را با مردم خوب کند، گفته خواهد شد: ((او شیعه است)) و این مرا خوشحال میکند. از خدا بترسید و مایه آراستگی و آبرومندی ما باشید، نه باعث عیب و ننگ ما. دوستیها را به سوی ما جلب کنید و هر گونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبیای که درباره ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی و عیبی درباره ما گفته شود، ما چنان نیستیم. خدا را بسیار یاد کنید و همیشه به یاد مرگ باشید و قرآن زیاد بخوانید و بر حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله فراوان صلوات فرستید.
📚تحف العقول ، صفحه ۴۸۷
#امام_عسکری علیهالسلام
#امام_حسن_عسکری علیهالسلام
#شیعه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ فرار #پیامبر_اکرم صلیاللهعلیهوآله و #امیرالمومنین علی علیهالسلام از جنگ؟؟؟😳
🎤 حجتالاسلام #رفعتی
👈در این کلیپ با استناد به منابع #اهل_سنت به شبهه فرار #رسول_الله صلی الله علیه و آله و امام علی عليهالسلام از میدان جنگ، پاسخ داده شده است.
🏷پ ن: روش مخالفین شیعه این است چون بزرگان آنها فضیلتی ندارند و تعصب شان باعث میشود که از آنها دست بر ندارند، لذا با تنقیص و طعن و توهین به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین علی علیهالسلام سعی میکنند مقام بزرگان آنها را به ایشان نزدیک کنند.
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠شیطان یار و یاور صوفیان
🔸سران تصوف جایگاه عجیبی برای شیطان قائلاند و معتقدند که آنچه از شیطان در برابر خداوند متعال سر زد فقط از یک عاشق حقیقی میتوانست سربزند.
🔹لذا شیطان را بزرگترین معلم توحید خود دانستهاند که به آنها مشق عشق میآموزد.
🔻سران تصوف در ادعایی عجیب، شیطان را یار و مددکار خود میدانند و معتقدند که شیطان نهتنها دشمن آنها نیست، بلکه در موارد زیادی یاور آنها نیز بوده و مشایخ زیادی از صوفیه با شیطان دیدار داشتهاند.
🔻کما اینکه در کتاب تذکره الاولیاء و در دیگر کتب صوفیه از این موارد بسیار نقل شده است.
🔻چنانچه سهل تستری میگوید: «ابلیس را در میان قومی دیدم و او را گرفتم تا اینکه آن قوم رفتند و سپس به او گفتم تا از توحید برایم نگویی تو را رها نمیکنم، لذا قسمتی از توحید را برایم گفت که اگر عارفان روزگار حاضر بودند انگشت تعجب به دندان میگرفتند.» [1]
🔰بدون شک باید صوفیان را مریدان شیطان دانست. زیرا خداشناسی را از مکتب شیطان آموختهاند نه از مکتب عقل و اهلبیت (علیهمالسلام) که با شیطان سازگاری ندارند.
📚پینوشت:
1. بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 ه، ق، ج 2، ص 126.
#نقد_تصوف
#شیطان #ابلیس
#سهل_تستری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطبه البیان از امیرالمومنین(ع) یا صوفیه
🔸درباره انتساب خطبه البیان به امیرالمومنین دو نظر و عقیده است:
🔻برخی معتقدند که "خطبه البیان" را نمیتوان از لحاظ محتوا منسوب به امیرالمومنین(علیه السلام) دانست، زیرا این خطبه به شطحیات اهل تصوف شباهت دارد و همواره از یک سو مورد توجه صوفیان و فرقههای باطنیه واقع شده است.
🔹شاید نکته آنجا باشد که لاهیجی هم به آن اشاره کرده است که صوفیه برای توجیه شطحیات خود دست به دامان این خطبه شدهاند.
🔹لاهیجی «عبارات خطبه البیان و برخی از احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) را همراه با شطحیات مشهور اهل تصوف ذکر میکند، بی آنکه تمایزی بین آنها قائل شود و جملگی را از احوال کاملانی بر میشمرد که در مراتب کشف و شهود برایشان ظاهر شده است.» [1]
🔻اما گروهی دیگر عقیده دارند: «خطبه البیان با سه نقل متفاوت و با متنهای گوناگون در کتاب "الزام الناصب" آمده است که هیچ یک از آنها سند معتبر و قابل توجهی ندارد.» [2]
🔰بنابر اینکه سند خطبه البیان ضعیف بوده و در کتابهای متقدم هم نقل نشده است، انتساب این خطبه به حضرت علی(علیه السلام) درست نیست و عدهای آن را از جعلیات صوفیه میدانند.[3]
📚پینوشت:
[1]. لاهیجی شمسالدین محمد، مفتاح الاعجاز فی شرح گلشن راز، تهران، زوار،1373، ص529
[2]. يزدى حائرى على بن زين العابدين، إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب، بیروت، 1422قمری، ج2، ص178
[3]. اسدپور رضا، مقاله خطبه البیان و شطحیات عارفان، پژوهشنامه ادیان، شماره سوم،1387،ص1.
#نقد_تصوف
#خطبه_البیان
#لاهیجی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻نقد سخنان اشو درقابلیت شناخت خداوند(1)
✅اشو در جايي، بهطور مطلق شناخت خدا را انكار ميكند و در جاي ديگر، شناخت خدا را به طرقي غيرمستقيم و مشروط امكانپذير ميداند. اين موجب تناقض است و محال.
✅سخن آخر اشو، مبني بر اينكه: «... همه فكر ميكنند خدا را شناختهاند»، حاكي از اين است كه هيچ كس تا به حال خدا را بهصورت واقعي نشناخته است؛ زيرا همة انسانها از دوران كودكي با القائات ديگران در مورد خداوند مواجه ميشوند. اين مسئله استثناءبردار نيست و در همه صادق است. ازاينرو، خود او نيز شناخت واقعي از خداوند ندارد و با ديگران در اين زمينه متفاوت نيست. حال بايد پرسيد: تلاشي كه كبير براي شناخت خداوند مطرح ميكند، براي چيست؟ آيا براي اين است كه خدا را بهطور واقعي بشناسد؟ اگر مراد اين است، پس شناخت واقعي خدا امكانپذير و حرف اشو باطل است. اگر براي شناخت غيرواقعي است، اين شناخت غيرواقعي چه سودي دارد؟
✅اشوپاسخ قاطع به سؤال آیاخداوند قابل شناخت است را نداده و در اين زمينه، دچار تناقض و اشكالات متعددي شده است. درنتیجه درپاسخ به سؤال از چه طریقی ميتوان به شناخت خدا پی برد بدون پاسخ میماند زیرا پاسخ به این سوال در گرو پاسخ به سوال قبل است.
#عرفان_کاذب_نقد_اشو
#شناخت_خداوند_انکار_طرق
عضویت درکانال🔰👇🔰
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
✍🏻نقد سخنان اشودرشناخت مشروط خداوند(2)
💠آنجاييكه اشو، خدا را بهصورت مشروط قابل شناخت ميداند، چند طريق براي معرفت انسان به خدا بيان كرده است:
1️⃣. شناخت خدا مسبوق و مشروط به جستوجوي شادماني است؛ 2️⃣. فراموشي همه چيز در مورد خداوند و آماده شدن براي ديدار او؛ 3️⃣. تنها بودن انسان؛ 4️⃣. تلاش براي رسيدن به خدا.
به شروط گفتهشده ميتوان نقدهايي وارد كرد:
در مورد شرط اول، ميتوان گفت: اشو دليل اينكه خدا را از طريق شادماني ميتوان شناخت، چيست؟ آيا ممكن نيست انسان به هنگام شادماني از خدا و معرفت به او غافل شود؟
💢در مورد شرط دوم، ميتوان گفت: آيا فراموشي خدا با آماده شدن براي ديدار او قابل جمع است؟ آيا آماده شدن براي ديدار با خدا، مستلزم به ياد خدا بودن نيست؟
💢در مورد شرط سوم، بايد گفت: اشو در جايي ديگر، بر گروه و در اجتماع بودن تأكيد ورزيده، ميگويد:
انسان تنها به شيوة گروهي ميتواند به بيداري برسد... در تنهايي شانس مؤفقيت كمتر است. به همين دليل است كه من بر آموزش گروهي تأكيد دارم...1
💢در مورد شرط چهارم، بايد اذعان كرد كه اين طريق بسيار مبهم و كلّي است. وي بايد مشخص كند چه تلاشي ميتوان براي رسيدن به خداوند انجام داد و چرا آن تلاشها، انسان را به خداوند ميرساند.
📚1-اشو، تفسير آواهاي شاهانه ساراها(تعليمات تانترا) ، ص 98 و 99.
#عرفان_نوظهور_نقد_سخنان_اشو
#شناخت_خداوند_مشروط
عضویت درکانال👇👇👇
🔸http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹