#پوشش_زنان_در_مسیحیت
از نگاه کاتولیک ها
( منبع: کانال کاتولیک فارسی)
حجاب و پوشش در گذشته و امروزه
با مشاهده نقاشیهای قرون اولیه و قرون وسطی
متوجه میشویم که در قدیم مسیحیان
(مرد و زن) به حکم کتاب مقدس و کلیسا
دارای لباسهای مناسب و پوشیدهای بودهاند و این حجاب و پوشش تا قرن هجدهم و نوزدهم ادامه یافت اما با گذر زمان و افول قدرت کلیسای کاتولیک و پیدایش فرقههای مدرن پروتستان مذهب و کلیسا در زندگی مردم کم اهمیت و محدود شد.
✅ بهترین الگو برای دختران و بانوان ، حضرت مریم مقدس و قدیسه های پاکدامن میباشند که
با حجاب های مناسب عفت و پاکدامنی خود را حفظ کردند و به مقام قداست رسیدند.
✅ امروز بسیاری که فقط ادعای مسیحی بودن دارند اصلاً به احکام کتاب مقدس و کلیسا عمل نمیکنند و با پوششهایی زشت و زننده در جامعه حضور مییابند که این باعث تأسف است
✅ حجاب و پوشش نشانۀ آبرو و حیای یک انسان است و کسانی که لباسهای برهنه و زننده میپوشند و خودنمایی میکنند درواقع:
«شرم را قورت داده و حیا را قی کردهاند»
💥 بنابراین « برای خداوند مقدس باشید ، زیرا که خدا قدوس است. » 💥
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
#پوشش_زنان_در_مسیحیت
از نگاه کاتولیک ها
( منبع: کانال کاتولیک فارسی)
حجاب و پوشش در گذشته و امروزه
با مشاهده نقاشیهای قرون اولیه و قرون وسطی
متوجه میشویم که در قدیم مسیحیان
(مرد و زن) به حکم کتاب مقدس و کلیسا
دارای لباسهای مناسب و پوشیدهای بودهاند و این حجاب و پوشش تا قرن هجدهم و نوزدهم ادامه یافت اما با گذر زمان و افول قدرت کلیسای کاتولیک و پیدایش فرقههای مدرن پروتستان مذهب و کلیسا در زندگی مردم کم اهمیت و محدود شد.
✅ بهترین الگو برای دختران و بانوان ، حضرت مریم مقدس و قدیسه های پاکدامن میباشند که
با حجاب های مناسب عفت و پاکدامنی خود را حفظ کردند و به مقام قداست رسیدند.
✅ امروز بسیاری که فقط ادعای مسیحی بودن دارند اصلاً به احکام کتاب مقدس و کلیسا عمل نمیکنند و با پوششهایی زشت و زننده در جامعه حضور مییابند که این باعث تأسف است
✅ حجاب و پوشش نشانۀ آبرو و حیای یک انسان است و کسانی که لباسهای برهنه و زننده میپوشند و خودنمایی میکنند درواقع:
«شرم را قورت داده و حیا را قی کردهاند»
💥 بنابراین « برای خداوند مقدس باشید ، زیرا که خدا قدوس است. » 💥
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
تربیت کودکان بهائی
👤مهشید ضیایی جداشده از فرقه بهائیت:
🔴در این فرقه، #کودکان ، را از سه سالگی وارد مهدکودک تشکیلات به نام «گلشن توحید» میکنند و ا زهمان سن،نفوذ شدیدی روی بچههایشان دارند تا آنها را تحت آموزههای خود و به شکل یک مبلغ #بهائی تربیت کنند.
بنابراین از آنجا که آنها مبلغ شده و ممکن است به اقصی نقاط جهان فرستاده شوند اعضا را عاطفی بار می اورند تا بتوانند به اهداف شومشان برسند.
#مستبصرین_بهائیت
#نقد_بهائیت
🔰 @adyanuniv 🔰
♨️نجابت آمریکا از زبان سرکرده فرقه بهائیت
🔘 فرقه #بهائیت پیوند دیرینهای با استکبار جهانی و آمریکا و انگلیس دارد و رهبران این فرقه همواره با تملق و چاپلوسی به پاس از حمایتهای آنها از این فرقه لب به سخن گشودهاند.
💢عبدالبهاء در یکی از سخنرانیهای خود (نوامبر 1912م.) در #آمریکا اظهار داشت: «آمریکا ملّت نجیبی است و علمدار صلح در عالم. به جمیع آفاق نور افشان است. هیچ ملّتی در آزادگی و فرزانگی و حسن نیت مثل آمریکا نیست. سایر ملل تأسیس صلح عمومی نتوانند ولی آمریکا الحمدلله با همهی عالم در صلح و آشتی است و سزاوار است عَلَم اخوّت و صلح بینالمللی را برافرازد».(1)
1. ج ای اسلمنت، بهاءالله و عصر جدید، ص 271.
#نوکران_استعمار
#نقد_بهائیت
🔰 @adyanuniv 🔰
⛔️خدایان نخستین بهائیت!
👈عبدالبهاء در مکاتیب خود، از ادعای خدایی سران نخستین بابیت و بهائیت پرده برداشته است: «اظهار الوهیّت و ربوبیّت، بسیاری نمودهاند؛ حضرت قدوس روحیله الفداء یک کتاب در تفسیر صمد نازل فرمودند که از عنوان کتاب تا نهایتش إنی أنا الله (: من خدا هستـم) هست و جناب طاهره (قرة العین) إنـّی أنا الله (: من خدا هستم) را در بدشت (نزدیکی شاهرود) تا عنان آسمان بأعلی النداء (: با صدای بلند) بلند نمود و همچنین بعض أحباء در بدشت و جمال مبارک (: پیامبرخواندهی بهائی)»
📚عباس افندی، مکاتیب، ج 2، ص 254، 255
💢 گویا مقام خدایی، کمترین پاداش خدمت به این فرقه است!
#خدای_بهائیت
#نقد_بهائیت
🔰 @adyanuniv 🔰
💠در بهائیت بوسیدن دست چه کسانی جایز است؟!
✍️ پیامبرخواندهی بهائیت، بوسیدن دست دیگران را ممنوع و حرام اعلام کرده است. اما جالب است بدانیم، در حالی بوسیدن دست دیگران در بهائیت حرام اعلام شده که بوسیدن دست پیشوایان بهائی و ظالمین و متجاوزین، از این حکم استثنا شده است. آری؛ گویا تنها پیشوایان بهائی و منافع اربابان سلطهطلب آنان، از این احکام ساختگی مستثنی هستند.
#امام_بهائیت
#نقد_بهائیت
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ زبان فارسی در کلام اهل بیت
🔹 در منابع روایی شیعه موارد زیادی داریم که امامان شیعه به زبان پارسی هم سخن میگفتند. آن هم به صورت مسلط و حتی با لهجهی مناطق مختلف ایران.
🔸 عبد الله بن فرقد قال خرجنا مع أبی عبد الله ع متوجهین إلی مکه حتی إذا کنا بسرف استقبلنا غراب ینعق فی وجهه فقال مت جوعا ما تعلم من شیء إلا و نحن نعلمه إلا أنا أعلم بالله منک … أنه دخل علیه قوم من أهل خراسان فقال ابتداء من غیر مسأله من جمع مالا من مهاوش أذهبه الله فی نهابر فقالوا جعلنا الله فداک ما ندرک هذا الکلام فقال الامام علیه السلام از باد آید بدم شود …
📝 راوی گوید با امام صادق علیه السلام بودم جمعی از اهل خراسان وارد شدند … امام به آنان توصیه کرد. اهل خراسان گفتند: فدای شما شویم. آنچه فرمودید را فهم نکردیم. آنگاه امام صادق علیه السلام فرمود: از باد آید بدم شود. (یعنی بادآورده را باد میبرد) و این را به زبان پارسی گفت.
#نقد_ناسیونالیسم
#مقاله
#فارسی
#امام_صادق
🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ چرا حلول که بطلانش از کسی پوشیده نیست، از ارکان تصوف قرار داده شده است؟
حلول عبارت است از اختصاص چیزی به چیزی، آنگونه که اشاره به یکی از آن دو عین اشاره به دیگری باشد و آنچه حلول کند را "حالّ" و آنچه در آن حلول کنند را "محلّ" نامند.
🔸 گروهی از صوفیه گمان میکنند که خدای متعال در آدمی حلول میکند و معتقدند که حقتعالی در پیامبران و امامان حلول کرده است.
📚 هاشم معروف الحسنی، تصوف و تشیع، مترجم محمدصادق عارف، صص 330 تا 333
🔹بر همین اساس بزرگان صوفیه مانند منصور حلاج، بایزید و دیگران ادعای "انا الحق" و "انا الله" نمودهاند.☹️
عطار نیشابوری بدون هیچگونه ملاحظهای گفته است:
منم الله در عین کمالم
منم الله در عین وصالم
منم الله خود در خود بدیدم
به خود گفتم کلام حق شنیدم
📚 عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، ج 1، ص 160
#نقد_تصوف
#حلول_در_تصوف
#پاسخ_به_شبهات
🔰 @Adyanuniv 🔰
✅نخستین کسى که علنا در دولت صفویه با صوفیه درافتاد و عقاید خرافى آنها را به باد انتقاد گرفت، عالم عظیم الشّأن ملّا محمد طاهر قمى استاد اجازه علّامه مجلسى بود که شیخالاسلام قم بوده، و از محدّثین نامور بشمار مىآمده.
🔸اصالتا شیرازى ولى در قم سکونت داشته، چنان که خود میگوید نخست بىعلاقه به صوفیه نبوده، ولى بعدها که پى به فساد مشرب آنها میبرد، سرسختانه به مبارزه با آنان قیام میکند، آنهم در دولت صفویه که صوفیان به یاد آن شارب میجوند!
🔺ملّا محمدطاهر کتابهایى چند در ردّ صوفیه نوشته که از جمله «ملاذ الاخیار» بعربى، و «تحفة الاخیار» که به فارسى سلیس و پر مغز است.
📚 دوانی علی، مهدى موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار)، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1378، چاپ 28، ص 127
#نقد_تصوف
#صفویه
#تحفة_الاخیار
#محمد_طاهر_قمى
🔰 @Adyanuniv 🔰
تحفه-الاخیار.pdf
28.54M
✅دانلود کتاب تحفة الاخیار در رد صوفیه
💠ملا محمدطاهر قمی از علما و فقیهان قرن دهم و یازدهم هجری بود که در دوران صفویه می زیست. وی با پذیرفتن تصدی مناصب دینی و اجتماعی نظیر «شیخ الاسلام» و «امام جمعه قم» سعی در احیای سنتهای شیعه و از بین بردن عقاید باطل رواج یافته در سطح جامعه را داشت.
🔆کتاب تحفة الاخیار منحصراً در نقد تصوف نوشته شده است. در اصل، این کتاب شرح «قصیده رائیه» فارسی ملا محمدطاهر قمی است که در مدح حضرت امام علی علیهالسلام سروده است.
🔶 تحفةالاخیار به زبان فارسی و در دو جلد نگاشته شده که جلد اول در رد عقاید صوفیه است.
🔷ملا محمدطاهر در افشاگریهای خود بر ضد صوفیان به مردم هشدار داد: «ای شیعیان! برای آن که دین و ایمان خود را حفظ کنید، از جماعت صوفیان دوری کنید و از وسوسههای این شیاطین بپرهیزید و فریب حالات و صفات آنان را نخورید...»
محدث ارموی در مورد رواج صوفیگری در آن زمان و شجاعت و توانایی علمی محمدطاهر قمی در مبارزه با این جریان، میگوید: «... مصنف نخستین کسی است که در آن زمان به تألیف کتاب مستقلی در این باب پرداخته است و بعد از وی شاگردش شیخ حر عاملی کتاب اثنی عشریه را به تبعیت وی نوشته است».
📚شش رساله فارسی از رسائل مولا محمدطاهر قمی، مقدمه سید جلالالدین حسینی ارموی (محدث).
#نقد_تصوف
#تحفة_الاخیار
#ملا_محمد_طاهر_قمی
🔰 @Adyanuniv🔰
✅کرامت تراشی در صوفیه
🔸صوفیان نخستین تا قرن چهارم توجهی به مساله کرامت نداشتند و کرامات را فقط بعنوان گواهی برای یقین قلبی در سیر و سلوک تلقی میکردند.
💢اما وقتی که صوفیه به شخص محوری روی آورد و توجه به اولیاء در میان صوفیه به مسالهای اساسی مطرح شد، انحرافات مبنایی ایشان کلید خورد و توجه ویژه به کرامات اولیاء از جمله انحرافات اساسی صوفیه شمرده شد.
📚عارف و صوفی چه می گویند؟، ص 122
🔹در مقالات شمس آمده است که: «وقتی جنید بغدادی برای پیدا کردن جواب سؤال و مشکل خود نزد احمد زندیق میرود، به درخواست احمد زندیق به سماع میپردازند و آنچنان غوغایی در مُلک و ملکوت به پا میشود که جانهای مقدس (فرشتگان) آمدند و گفتند که اگر یک چرخ دیگر بزنی و به رقص خود ادامه دهی، بند افلاک از هم بگسلد و عالم هستی در هم بریزد.»
📚[مقامات شمس تبریزی، ص 52]
#نقد_تصوف
#کرامت_تراشی
#سماع
🔰 @Adyanuniv 🔰