eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ شباهت صوفیه به مجوسیان قدیم ✳️ رسول اکرم (ص) در روایتی می‌فرماید: 👈 «خود را شبیه به نکنید، برای این‌که آن‌ها ریش خود را می‌چینند و سبیل‌های خود را بلند می‌گذارند ولیکن ما ریش خود را وا‌می‌گذاریم و خود را می‌چینیم، یعنی مِقراض می‌کنیم، چون فطرت بر همین است.» 📚 [من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 130] 💢 با این روایت، ادعای صوفیان در مورد الگو خواندن حضرت علی (ع) در سبیل گذاشتن! ادعایی نابخردانه است. 👈 در واقع طبق این روایت، دراویش با تخطی کردن از سیره نبوی، شباهت به مجوسیان قدیم پیدا کرده که در صدر اسلام ریش خود را می‌زدند و سبیل می‌گذاشتند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (1) 👈دورویی وتناقض، دو روی سکه فرقه‌ها می باشد که در "اصول دوازده‌گانه بهائیت" وجود داشته و در رفتار عوامل تشکیلات بروز نماید. یکی ازمصادیق این تضاد، در "اصل برابری زن ومرد" به چشم می‌خورد که عملکرد تشکیلات بهائیت، شاهدی است بر کذب بودن این ادعاست. 👀نمونه‌های متعددی ازعدم رعایت این اصل پر زرق و برق در احکام ورفتار بهائیان دیده می‌شود. تناقضاتی که نه تنها زن را ازحقوق برابر با مرد برخوردار نکرده، بلکه بین خود زنان نیز رعایت مساوات را نکرده است، مانند صدور احکام متفاوت برای زنان شهری و روستایی بخاطر محل زندگی آنان. 👻ازدیگر مواردی که خود بهائیان نیز نسبت به آن معترضند، عدم حضور زنان دربیت‌العدل می‌باشد که حتی صدای طرفداران بهائیت را نیز درآورده و تاکنون پاسخ قابل قبولی ازسوی تشکیلات برای آن ارائه نشده است. 👽درهمین راستا توجیهات توخالی برخی افراد بر این چالش، قابل توجه می‌باشد. ازجمله این پاسخ‌ها، اظهارات "ژوبین اصلاح‌پذیر" است که چندی است میان شبکه‌های بهائی دست بدست می‌شود تا پاسخی باشد براین نابرابری. 😳دربخش ابتدایی این اظهارات، پس از بررسی کلی تشکیلات اداری، بابهره‌گیری ازمغالطات مفهومی، سعی درمخدوش‌سازی وجهه اسلام کرده می‌نویسد: 📜«یک مسلمان مجبور نیست که شیخ یا عالم دینی بشود، این یک حق است که می‌تواند ازآن استفاده بکند یا نکند. درحالیکه در دیانت بهائی تمامی بهائیان وظیفه دارند درتشکیلات رهبری جامعه خود، شرکت کنند» این جمله از آغاز تا پایان مردود می‌باشد زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷سهم خواهی بهائیت از مجلس 👽مرتضی اسماعیل‌پور بعنوان زبان گزافه‌گوی بهائیان ضمن انتشار متنی در رابطه با نماینده آشوریان درمجلس و وارد نمودن ایراداتی به او بار دیگر به دروغ‌پراکنی پرداخته است. وی در بخشی اظهاراتش، عدم حضور بهائیان در مجلس را نشان دهنده عدم صداقت نماینده آشوری مطرح کرده بیان می‌دارد: 🗣«نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی‌ها و… » 😳از دروغ مبرهنِ آماردهیِ جمعیتِ بهائیان که بگذریم، باید خاطر نشان نمود که اولاً بهائیان حتی در دستگاه رژیم پهلوی نیز به عنوان اقلیت مذهبی محسوب نمی‌شدند، حالا نیز نباید انتظار داشت که کرسی مهم مجلس، توسط یک تشکیلات ضالّه اشغال شود؛ اما در رابطه با اقلیت‌های دینی، علی‌رغم حضور اندک اقلیت‌های دینی در ایران، هم‌اکنون پنج کرسی نمایندگی در مجلس متعلق به آنها است. 👀گذشته از این‌ها، برشمردن دراویش در شمار اقلیت‌های مذهبی نیز حرکت موذیانه‌ای است، چرا که دراویش مسلمان بوده و مسلمانان در ایران ذیل دو مذهب تسنن و تشیع قرار گرفته‌اند، که از هر دو نمایندگان زیادی در مجلس حضور دارند. اما جمعیت منداییان امروزه در ایران بسیار بسیار اندک است. 👍با توجه به این تفاسیر، مطرح نمودن مسأله حضور اقلیت‌ها در مجلس، نوعی خودزنی برای بهائیان محسوب می‌شود، چرا که عملکرد نظام اسلامی ایران در این زمینه مثال زدنی بوده و می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها قرار گیرد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (2) 👍صرف نظر از عدم صحت مقایسه یک دین آسمانی با یک تشکیلات فرقه‌ای؛ در اسلام ثبوت اصول دین امری شخصی بوده و افراد مکرراً به تفقه در آیات و روایات توصیه شده‌اند و به هیچ وجه بدون کسب آگاهی قلبی ره به سر منزل مقصود نخواهند برد: هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون(زمر:9) اما اکثر بهائیان هیچ یک از کتب دینی خود را نخوانده‌اند مگر در چارچوب‌های معینی چون طرح روحی و غیره، چه رسد به تفسیر و عالم شدن بدان. 👈در رابطه با مشارکت در امور جامعه نیز هیچ دینی همچون اسلام امتش را دخیل نمی‌داند و زمامدارانشان را به مشورت و تأثیر آن آگاه و ترغیب نکرده‌اند. حتی اسلام تا جایی جامعه را مسئول می‌داند که تمامِ وقایع را نتیجه خواست مردمش می‌داند: "إن الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم(رعد:11)". 😳سپس نویسنده با تفکیک میان حق و وظیفه، جایگاه‌های اداری تشکیلات بهائی را وظیفه‌‌ای معرفی کرده که در آن هیچ سودی اعم از مادی، معنوی و اجتماعی عاید فرد نمی‌شود: 📜«عضو شدن در تشکیلات بهایی بجز اینکه اشخاص انتخاب شده، مقدار مهمی از وقت خود را در جلسات طولانی صرف کنند، هیچ مزیت دیگری برای آنها ندارد. درضمن، در وقوع بحران، همان افراد انتخاب شده، بیشتر از هر کس دیگری، مورد هدف دشمنان دیانت بهائی قرار می‌گیرند». 👻ایشان همانند منصرف کردن کودکی از همراهی با خود، به قصد فریب جامعه بهائیت خلاف واقع به هم بافته است زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (3) 🔶 صلاح الدین از مورخین درباره امام باقر (علیه السلام) می نویسد: وکان احد من جمع العلم و الفقه و الدیانة و الثقة و السؤدد و کان یصلح للخلافة و هو أحد الأئمة الاثنی عشر الذین یعتقد الرافضة عصمتهم... او یکی از کسانی بود که علم و فقه و دیانت و وثاقت و بزرگواری را در خود جمع نموده و صلاحیت خلافت را داشت و یکی ازائمه دوازده گانه است که شیعه قائل به عصمت آنها هستند... 📚 الوافی بالوفیات ج4 ص77 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (4) 🔶 از از علمای درباره امام باقر (علیه السلام) چنین می نویسد: مَارَاَيْتُ الْعُلَمَاءَ. عِنْدَ اَحَدٍ اَصْغَرُ عِلْماً مِنْهُم عِنْدَ اَبِي جَعْفَرٍ لَقَدْ رَاَيْتُ‌ الْحِكَمَ‌ بْنَ عُتَيْبَةِ‌ عِنْدَهُ كَانَّهُ مُتَعَلَّمُ. «نديدم دانشمندان را كه نزد كسي چنين خويش را كوچك پندارند آن چنانکه كه نزد امام باقر كوچك بودند.» 📚 تذکره الخواص ص337 🔰 @Adyanuniv🔰
💠امام زمان صوفیه کیست!؟ 🔸اقطاب صوفیه با جاه طلبی خود مقام و جایگاه امامت را تحریف کرده و با مطرح کردن مسئله ولایت نوعیه به اقطاب خود رنگ امام زده‌اند و مریدان خود را دچار گمراهی کرده‌اند! 🔻مانند مولوی که قائل به ولایت نوعیه بوده و با انکار وجود مبارک حضرت مهدی (عج) [۱] پیر و مراد خویش شمس‌ تبریزی را به‌عنوان معرفی می‌کند.😳 وی در اشعاری که برای شمس سروده می‌گوید: پس به هر دوری ولیی قائم است تا قیامت آزمایش دائم است هر که را خوی نکو باشد برست هر کسی کو شیشه دل باشد شکست پس امام حی قائم آن ولی است خواه از نسل عُمر!! خواه از نسل علی است مهدی و هادی وی است ای ره جو هم نهان و هم نشسته پیش رو[۲] 📚پی نوشت ۱. مبلغی آبادانی، عبدالله، تاریخ صوفی و صوفی‌گری، انتشارات حر، تهران، ۱۳۷۶، ج 1، ص 118. ۲. مولوی، مثنوی معنوی، به کوشش سبحانی، نشر روزنه، تهران، 1378، ج 2، ص 816- 819 @adyanuniv🔰
💢 مسیر حرکت صوفیانه به سمت کمال! ⛔️ صوفیان برای رسیدن به خلسه با الگوبرداری از شمنیست‌ها که همان ساحران و کاهنان هستند، شباهت‌های زیادی به آنها پیدا کرده‌اند. از جمله این شباهت‌ها می‌توان به؛ 🔅توصیف‌ ناپذیر بودن تجارب و مشاهدات در هنگام خلسه 🔅گفتن سخنان کفر آلود در هنگام وجد و خلسه 🔅رسیدن به خلسه با رقص و ساز و آواز 🔅و استعمال مواد مخدر 🔅و مشربات مسکر اشاره کرد. ✅ مرحوم زرین‌کوب می‌نویسد: «برخی از صوفیه برای تحریک اعصاب و نیل به حالیکه از آن تعبیر به بیخودی می‌کنند، گاه به مواد تخدیر کننده... بعضی به بنگ و چرس می‌پرداخته‌اند.» 📚[عبدالحسین زرین‌کوب، ارزش میراث صوفیه، ص 94. @adyanuniv🔰
💠جایگاه قطب از نگاه مستشرقین 💢صوفیان معتقدند که قطب می‌تواند برخلاف شریعت نیز دستور دهد و مرید حق مخالفت با دستور او را ندارد. 📜نیکلسُن، مستشرق صوفی پژوه می‌نویسد: «همان‌طوری که اعتقاد به وسائط بین خداوند در میان فلاسفه کلیسا رواج کامل یافته بود، صوفیه هم به اشخاصی بنام «قطب و پیر» متوسل می‌شدند و می‌گفتند اگر انسان به خود واگذار شود گمراه خواهد شد. ⛔️ غلو در مقام پیر و مرشد تا آنجا بود که آنان را روحاً و متحداً با خدا می‌شمردند و اعمالشان را اعمال خدا می‌دانستند.» 📝 نیکلسن، تاریخ تصوف، به نقل از ارمغان خانقاه، محمد تقی رهبر،ص 256 @adyanuniv🔰
❇️ ❓ حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده است: روز رستاخیز سروشى از درون عرش ندا می دهد《 این الرجبیون؟ رجبیون کجایند؟ گروهى برمی خیزند که چهره شان براى مردم محشر می درخشد، بر سرشان تاج پادشاهى آکنده از مروارید و یاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوى راست و هزار فرشته از سوى چپ ایستاده اند و به او می گویند اى بنده خدا! کرامت خداى بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا می آید که اى بندگان من! سوگند به عزت و جلال خودم جایگاه شما را گرامى و عطاى شما را جزیل قرار می دهم و غرفه هایى از بهشت به شما ارزانى می دارم که از زیر آن جوی ها جارى است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل کنندگان چه نیکوست ، شما براى من در ماهى، روزه ی مستحبى گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده ام. اى فرشتگان من! این بندگان و کنیزکان مرا به بهشت درآورید. امام صادق (علیه السلام) اضافه فرموده که این پاداش کسى است که چیزى از ماه رجب را روزه بگیرد، هر چند یک روز از دهه اول یا دوم یا آخر آن باشد. 📚 /ج۲/ص۴۰۲ علیه السلام @adyanuniv🔰
🔷افسانه پردازی درشبکه‌های اجتماعی 👈گسترش شبکه‌های اجتماعی بسترمناسبی برای فعالیت‌های تبلیغی فرقه‌ها وگروه‌های معاند محسوب می‌شود. درهمین راستا تشکیلات بهائیت نیز بادستورکار جذب مسلمانان، به فعالیت‌های مختلفی مشغولند. آنان بمنظور جذب جوانان مسلمان، اقدام به راه‌اندازی کانال‌های تبلیغی وگروه‌های متعدد درشبکه‌های اجتماعی نموده‌اند، که موجب جذب وبازدید تعدادی ازجوانان ازاین کانال‌ها شده‌است. 😳محتوای این کانال‌ها شامل داستان‌هایی ساختگی ازسران بهائیت همراه بامدح آنان، اخبارهفتگی با درون‌مایه تشویش اذهان عمومی، ترغیب به خرید اینترنتی، داستان‌هایی ازبهائی‌شدن مسلمانان ونشر نظراتی عجیب ومضحک درباره بهائیت از زبان بزرگان ودانشمندان، بدون ارائه منبع، می‌باشد. مثلاً دریکی ازاین نقل قول‌ها، از زبان ادیسون آورده‌اند: تمام اختراعاتی که من کرده‌ام بعلت وجود عبدالبهاء درجهان وبمنظور پیشرفت وترقی سریع دیانت بهائی بوده ا‌ست! 👽هرچند نشر اکاذیب، بوفور درچنین شبکه‌هایی مشاهده می‌شود، اما مذموم‌تر ازآن، ایجاد گروه‌هایی است که درفضایی بدون نظارت، باکتمان ماهیت خود، سعی درجذب نوجوانان وجوانان مسلمان دارند. گروه‌هایی که بانقاب بشردوستانه رفع اشکال درسی، به شناسایی نوجوانان پرداخته وبتدریج باورود به‌حریم خصوصی اعضا، سعی درجذب آنان به تشکیلات می‌نمایند. 👍لذاعلاوه برلزوم پیگیری مسئولان سایبری وتلاش برای روشنگری اکاذیب این شبکه‌ها، اولیاء وآموزگاران نیز باید نظارت دقیق‌تری به نحوه حضورفرزندان درفضای مجازی، بمنظور گرفتارنشدن سرمایه‌های آینده در دام این فریبکاران، داشته‌باشند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (3) 👍اولاً شأنی که بهائیان برای اعضای بیت‌العدل قائلند همطراز رهبرانشان بوده وآنان را برخوردار ازعصمت جمعی وحتی جایگاه وحی الهی می‌دانند. ثانیاً تمام این توجیهات برای پرت کردن حواس مخاطب از اهمیت این جایگاه ومنصرف کردن او از سوالی بجا است، درحالیکه اگر برابری، اصل است چرا اجازه داده نمی‌شود تا بانوان طعم وحی الهی را با حضور دراین جمع احساس کنند؟ 👽نویسنده در ادامه با تغییر ناگهانی مسیر بیان می‌دارد: 📜«فرض کنیم که حق خانم‌ها، براستی پایمال شده است وبه این خاطر نمی‌توان دردیانت بهائی ازتساوی حقوق زن ومرد صحبت کرد، اگر ما چنان فرضی را بیان کنیم این مسئله به شنونده القاء می‌شود که درتمامی اموردیگر، هیچ حقی ازمردان دردیانت بهائی سلب نگردیده است. درحالیکه اندکی تحقیق نشان می‌دهد که اینچنین نیست» 👍این عذر بدتر ازگناه به این مفهوم است که دربهائیت نه‌تنها حقوق زنان رعایت نمی‌شود، بلکه حتی حقوق مردان و درواقع حقوق انسانی نیز ازجایگاه قابل اعتمادی برخوردار نمی‌باشد. 👽درپایان، نویسنده تیرخلاص را به ادعای برابری زنان ومردان دربهائیت زده می‌گوید: 📜«در مقابل آن، حقوق مهم دیگری ازمردان گرفته شده وبه زنان اهدا شده است بنابرین، این درمقابل نابرابری‌های دیگری رنگ می‌بازد» 👍آنچه مشخص است اینست که اصلی تحت عنوان" تساوی حقوق رجال ونساء "درکنار دیگر اکاذیب وظاهرسازی‌های بهائیت تنها ویترینی بشمار می‌رود تا شاید با زرق وبرق آن، گروه‌های مختلف جوامع را به نحوی جذب نمایند. 🔰@Adyanuniv🔰
⬛️شهادت حضرت امام هادی (علیه السلام) را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه شیعیان و ارادتمندان حضرتش تسليت عرض می‌کنیم. @Adyanuniv
▪️۱۰ ویژگی امام باقر علیه‌السلام در زندگی اقتصادی @Adyanuniv
👈🏼 فضائل علیه السلام در کلام از علمای مالکی از علمای در مورد علیه السلام می‌نویسد: فضل أبي الحسن عليّ بن محمّد الهادي قد ضرب على المجرة قبابه ، ومدّ على نجوم السماء أطنابه ، فما تعدّ منقبة إلاّ وإليه نحيلها ، ولاتذكر كريمة إلاّ وله فضيلتها ، ولا تورد محمّدة إلاّ وله تفضيلها وجملتها . فضائل ابی الحسن علی بن محمد الهادی (امام هادی علیه السلام) تا ستارگان آسمان کشیده شده است، هر کجا منقبتی گفته شود ریشه‌اش به امام هادی برمی‌گردد، از کرم و فضل و ثنا اگر کسی سخن بگوید بالاترین مرتبه او آقا امام هادی است و اگر از تهذیب نفس و اخلاق برجسته سخن به میان بیاید در تمام این قضایا روح پاک امام هادی بالاترین مقام تهذیب و اخلاق برجسته بوده است. 📚 الفصول المهمة فی معرفة الائمة، تالیف ابن صباغ مالکی، جلد ۲، صفحه ۱۰۷۳-۱۰۷۴، چاپ دار الحدیث 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️یوم شهادتش رسید و گردید ▪️اهل سما غرق عزای هادی ▪️خون بر دل امام عسکری شد ▪️محزون نشسته در سرای هادی ▪️دارد ثواب بی نهایت امروز ▪️سینه زنی نزد خدای هادی ▪️هرجا که بزم ماتمش به پا شد ▪️آنجا بوَد دار البکای هادی (ع)🥀 🥀 🔰 @adyanuniv 🔰
▪️گریبان چاک زدن علیه السلام در رثای سلام الله علیه و هشدار سنگین به تضعیف کنندگان مصائب علیهم السلام 👈🏼 هنگامی که علیه السلام شهید شدند، علیه السلام در حالی از منزل خارج شدند که (وَ قَد شُقَ‏ قَمِیصُهُ‏ مِنْ خَلفٍ وَ قُدَّام) 👈یعنی: پیراهن ایشان از جلو و پشت چاک خورده بود. عده‌ای به حضرت جسارت نموده که؛ 👈این فعل شما است و کدام امامی چنین عملی مرتکب شده!!؟ حضرت فرمودند: یا أحمَقُ‏ مَا أنْتَ‏ وَ ذَاکَ‏ قَد شَقَّ مُوسَى عَلى هَارُون. ای نادان، تو از سِرّ این عمل چه‌دانی و درک می‌کنی؟ بدان همانا در مصیبت گریبان چاک زد. 👈سپس به فرد هتاک فرمودند: 💠 إنَّک لَا تَموتُ حَتَّى تَکفُرَ وَ یَتَغَیَّرَ عَقلُکَ فَما مَاتَ حَتَّى،حَجَبَهُ وُلدُهُ عَنِ النَّاسِ وَ حَبَسُوه فِی مَنزِلهِ فِی ذَهابِ العَقلِ وَ الوَسوَسَة. تو نمی‌میری مگر اینکه در نهایت شوی. عقلت زائل شده و از دست برود. فرزندانت، تو را از مردم مخفی کنند. و از خواری، تو را در منزل حبس‌ نمایند. 📚مصباح الفقیه ج ۵ ص ۴۵۰ 📚اعیان الشیعة ج ۲۳ ص ۳۲۳ 📚مدینة المعاجز ج ۷ ص ۶۵۰ 📚تفصیل وسائل الشیعة ج ۳ ص ۲۷۴ 📚بحارالانوار ج۵۰ ص۱۹۱ http://lib.eshia.ir/71860/50/191 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام: إنَّ اَللَّهَ جَعَلَ اَلدُّنْيَا دَارَ بَلْوَى وَ اَلْآخِرَةَ دَارَ عُقْبَى وَ جَعَلَ بَلْوَى اَلدُّنْيَا لِثَوَابِ اَلْآخِرَةِ سَبَباً وَ ثَوَابَ اَلْآخِرَةِ مِنْ بَلْوَى اَلدُّنْيَا عِوَضاً خداوند، دنیا را سرای و آزمایش و آخرت را سرای ابدی قرار داده است و گرفتاری دنیا را سبب پاداش آخرت ساخته و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است. 📚تحف العقول ج1 ص483 🏴 سالروز شهادت علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سیره و زندگی امام هادی علیه السلام ✅1️⃣ 🔸حضرت امام هادی علیه السلام در نیمه ماه ذی الحجه سال 212 ق (به روایتی دیگر در 5 رجب) در شهر صریا (واقع در مدینه) دیده به جهان گشود.[۱] 🔹پدر ایشان حضرت امام محمدتقی جوادالائمه علیه السلام و مادرشان بانویی فاضله و عفیفه به نام سمانه مغربیه است.[۲] ⭐️نام مبارک ایشان علی از القابشان هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، موتمن، طیب و متوکل؛ و کنیه شان ابوالحسن می باشد. که به ایشان ابوالحسن ثالث می گفتند.[۳] 🔆امام علی النقی الهادی علیه السلام در سال 220 ق در مدینه به امامت رسیدند. آن حضرت 13 سال اول امامت خود را در آن شهر سپری نمود و ضمن بهره رسانی معنوی و علمی به شیعیان، به امور آّنان رسیدگی می کردند تا این که متوکل (خلیفه ی وقت) که در دشمنی با ائمه اطهار علیهم السلام مشهور بود، به خاطر هراسی که از نفوذ و محبوبیت امام در جامعه داشت ایشان را از مدینه به سامرا فراخواند زیرا احساس می کرد که باید امام را از نزدیک تحت نظر بگیرد. 1. طبرسی، إعلام الورى، ج‏2، ص109 2. بحار الأنوار، ج50، ص115 3. بحار الأنوار، ج50، ص113 علیه السلام @Adyanuniv🔰
﷽ ▪️من گدای آستانبوس امام هادیم منصب شاهانه دارم چون غلام هادیم. ▪️نام نیکویش نقیّ و کنیه او بوالحسن روح کوثر او بود من مست جام هادیم. ▪️نوگل باغ سمانه در زمانه نامدار واله اجلال و مفتون مقام هادیم. ▪️عشق می ورزند بر او شیعیان اهلبیت من فدای عاشقان حق مرام هادیم. ▪️اوست باب عسکری پور تقی سبط رضا خاکسار درگه ذوالاحترام هادیم. ▪️از چهل بیش است و از پنجاه کم او را حیات خونجگر از حسرت و آه مدام هادیم. ▪️مولدش شهر حجاز و مدفنش در سامره دست ما کوتاه و محروم از سلام هادیم. ▪️کرد مسمومش عدو در سوّم ماه رجب داغدار از دل چو لعل نیلفام هادیم. ▪️ای «کلامی» بشنو از دلبند او صاحب زمان با فغان گوید به فکر انتقام هادیم استاد کلامی زنجانی @Adyanuniv
🔰سیره و زندگی علیه السلام ✅2️⃣ 💠زیارت جامعه ی کبیره: 🔻از امام هادی علیه السلام چندین دعا و زیارت نامه برجای مانده است که از مشهورترین آنها زیارت جامعه ی کبیره است. این زیارت دارای سند صحیح بوده و از نظر بلاغت نیز در بالاترین درجه قرار دارد. شروح متعددی به فارسی و عربی بر این زیارت نوشته شده است. زیارت جامعه ی کبیره متضمن مفاهیمی بسیار عالی و مطالبی بدیع است. 🔻از دیگر زیارات بر جای مانده از امام هادی علیه السلام، زیارت غدیر است که در آن هم خصوصیات و ویژگی های حضرت علی علیه السلام و هم حادثه ی غدیر ذکر شده است. ع @Adyanuniv🔰