eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠شباهت ادعای قطبیت صلاحی به صفی علیشاه 🔸در میان مشایخ صوفیه رسیدن به مقام قطبیت یعنی رسیدن به قدرت تام و تمامی که همه مریدان و مشایخ باید تابع محض قطب باشند. 🔹این‌چنین قدرتی باعث شده است که شهوت قدرت، بر بعضی از مشایخ چیره گشته و مشایخی که شرایط را برای خود مهیا دیده‌اند ادعای قطبیت کنند. 🔰محمد اسماعیل صلاحی از دراویش و مریدان فرقه سلطان علیشاهی (گنابادیه) مدعی جدید این سلسله است، که بعد از مرگ نورعلی تابنده در ضمن تبریکی رسماً به قطبیت رسیدن سید علیرضا جذبی را پذیرفت ولی بعد از گذشت چند روز، خود ادعای قطبیت کرد و سید علیرضا جذبی و اطرافیان او را دروغ‌گو خطاب کرد و همواره در سخنان خود ایشان را با زشت‌ترین تعابیر خطاب قرار می‌دهد. 🔻این ادعای قطبیت صلاحی شباهت‌هایی با ادعای قطبیت صفی علیشاه از دیگر اقطاب سلسله نعمت اللهی دارد. 🔻چون بعد از مرگ رحمت علیشاه اختلافی بین سعادت علیشاه و منور علیشاه بر سر ادعای قطبیت ایجاد شد و صفی علیشاه در ابتدا دست بیعت، به سعادت علیشاه داد و با او بیعت کرد و مدت‌ها مُرید او بود، ولی بعد از برآورده نشدن انتظاراتش دست بیعت، به منور علیشاه می‌دهد و سعادت علیشاه را با بدترین تعابیر و کلمات مورد هجمه خود قرار می‌دهد و در اشعاری او را گوساله، زندیق جاهل و بوجهل خوانده و منور علیشاه را قطب و پیر فاضل معرفی می‌کند. [1] 📚پی‌نوشت [1]. کیوان، سمیعی، دو رساله در تاریخ جدید تصوف ایران، نشر پاژنگ، 1370، ص 61-62. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 ما همگی مأموریم به بندگی خالصانه.! 🔹 اصلا آدمیت ما با همین بندگی تحقق می یابد وإلا مرتبه حیوانی زندگی و خور و خواب را که چارپایان بهترش را دارند! 🔹 اتفاقا سرور کائنات، محمد مصطفی نیز، با پیشتازی در همین خصلت بندگی بود که اشرف خلائق گردید و همیشه هم به بنده بودن و مسلمانی اش، افتخار میکرد 📛 اما بعضی از ما بالعکس، آنقدر سقوط کرده ایم که عارمان می آید ظاهری مؤمنانه و بنده وار داشته باشیم! 👇👇👇👇 🌴 آیات 11 و 12 سوره زمر 🌴 🕋 قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّينَ 🕋 وَ أُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ ⚡️ترجمه: بگو: «همانا من مأمورم كه خدا را بپرستم در حالى كه دين را براى او خالص و پيراسته گردانيده‌ام. و فرمان يافته‌ام كه اولين مسلمان باشم عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اسفار زیر ذره بین کتاب اسفار که مخصوص موسی است، در چشم متکلمان و فیلسوفان الهیِ یهودی و مسیحی، مقامی بس ارجمند است؛ اما انتقاد علمی، هاله ی تقدیس را از چهره ی این نوشته زود. در قرن هفدهم، اسپینوزا و هوب، فیلسوفان مادی، اثبات کردند که ممکن نیست، اسفار، چنانکه سنت مدعی است، دو هزار سال پیش از میلاد تدوین شده باشد. اسپینوزا، غلط تاریخی و چندین تضادِ این قسمت از تورات را افشا کرد و به حق نشان داد، که ممکن نیست، این قسمت، پیش از بازگشت عبرانیان از اسارت بابل - در قرن ششم پیش از میلاد- تنظیم شده باشد. تحقیق انتقادی اسفار نشان می دهد، که کتاب مزبور، دست کم از چهار متن اصلیِ سرشار از تکرار و تضاد تشکیل یافته است؛ چون در نظر متکلمان، نوشته های کتاب عهد عتیق، چنانکه نوشته های عهد جدید، قدسانی می نماید، مقدس نیست، از این رو انتقاد تعقلی در آن کمتر به مانع برخورد و نتایج انتقاد نیز آسان‌تر از کلیه ی نتایجی که کاوش‌های باستان‌شناسی در فلسطین اثبات کرد، مقبول افتاد. در اسفار ۴ منشأ و منبع اصلی مشخص است: داستان های مربوط به یهوه و داستان های مربوط به الوهیم، سفر تثنیه یا سفر مثنی، مجموعه قوانین روحانیت. --------- آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۱۰۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹جدیدترین تصویر منتشر شده از کریم آقاخان، امام شیعیان اسماعیلیه 🔸کریم آقاخان، چهل و نهمین امام شیعیان اسماعیلیه نزاری قاسم شاهی (آقاخانیه)، در سن هشتاد و پنج سالگی و برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا در یک نشست مجازی مقابل دوربین حاضر شد و به سخنرانی پرداخت. در پایان این نشست وی با برادر و چهار فرزندش عکس یادگاری گرفت. 🔸این نشست به مناسبت مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده‌های پزشکی بنیاد آقاخان در کشورهای کنیا، پاکستان، تانزانیا، اوگاندا و انگلستان، در قالب یک مراسم ویژه مجازی و با حضور حدود ۷۰۰ فارغ التحصیل با سخنرانی کریم آقاخان برگزار شد. 🔸دانشگاه پزشکی آقاخان در سال ۱۹۸۳ میلادی به عنوان اولین دانشگاه خصوصی در پاکستان تاسیس و در سال‌های بعد در قالب شش پردیس در سه قاره با رشته‌های مختلف پزشکی گسترش یافت. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 💚امام حسین علیه السلام میفرمایند: 🎗هرکس گره ای از مشکلات مؤمنی باز کند و مشکلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح می نماید🎗 🎗منْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِن فَرَّجَ اللهُ عَنْهُ 🎗کرْبَ الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ. 📒 بحارالأنوار ج۷۵ ص۱۲۱ 📔مستدرك الوسائل ج۱۲ ص۴۱۶ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻علل گرايش به اين عرفان ها ی نوظهوردرایران(1) ☑️بر اساس مطالعات انجام شده و مصاحبه هايي كه محقق با خبرگان و انديشمندان فعال در اين زمينه انجام داده است؛ علل عمده گرايش به اين نوع عرفانهابه شرح ذيل بيان شده است 1️⃣ريشه هاي اعتقادي:آنچه در ظواهر زندگي مادي وجود دارد نميتواند فلسفه آفرينش انساني باشد كه خداوند باري تعالي او را «احسن الخالقين»ناميده است. به همين دليل هرفرد معتقدي بر اين باور است كه خوشي و ناخوشي، زيبايي و زشتي، خوبي و بدي زندگي مادي محدود و در كنار هم است. اما برخي افراد از جنبه هاي منفي زندگي گريزان هستند و خوبي و زيبايي و خوشي و خوش گذراني آن را به حد لايتناهي مي خواهند وقائل به محدوديت در آن نيستند به همين دليل به نظر مي رسد كه با ظاهر گرايي به ظاهرآرايي پرداخته وبه دنبال عرفاني میروند كه فقط از خوشگذراني مطلق دم میزند. 📚فصلنامه پژوهش هاي حفاظتي امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليه السلام، سال سوم، شماره ي1(1393)ص84 ‏ی_اعتقادی ⬅️عضویت در کانال🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠علل گرايش به عرفان ها ی نوظهوردرایران(2) ❇️اديان الهي يكي پس از ديگري كامل تر شده تا به دين اسلام رسيده است؛ اما مسلم است اگر درجامعه افراد نسبت به معارف و مباني دين شناخت كامل نداشته باشند و براي شناخت تلاش كافي نكنند واز طرفي نگر شهاي موجود در اديان الهي در خصوص مسائل روز نيز به روشني تبيين نشود، به ظاهر دين بيشتر از باطن آن توجه ميشود و بعد سياسي دين نمود عميقتر و بارزتري از بعد معنوي آن پيدا خواهد كرد. افرادي كه به باورهاي عميق ديني نرسيد ه اند در يافتن حقيقت و پاسخ به نداي فطرت حقيقت جوي خود دچار انحراف شده و در پاسخي عجولانه و غيرمنطقي به نداي فطرت خود به جاي اتكا به اديان حقيقي به تارهاي عنكبوتي عرفا نهاي كاذب بشري دست ميآويزند و به آن ها گرفتار مي شوند. 📚فصلنامه پژوهش هاي حفاظتي امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليه السلام، سال سوم، شماره ي1(1393)ص84 ‏ی_اعتقادی 🔷عضویت در کانال🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عشریه به جای خمس و زکات، بدعت صوفیه سلطان علیشاهی 🔸یکی از واجبات دین اسلام که در قرآن و سیره پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به آن سفارش شده است، مسئله‌ی خمس است. 🔹خُمُس در اصطلاح شرع حقی است که خروج آن از مال واجب بوده و بنی‌هاشم مستحق آن هستند.[1] 🔻خمس از فروع دین است و آیه‌ی مربوط به آن در سوره انفال آمده است.[2] 🔰یکی از بدعت‌های این فرقه، پرداخت عشریه به قطب فرقه بجای خمس و زکات است. دراویش خمس و زکات را کنار گذاشته و با تأسی به نصارا، عشریه پرداخت می‌نمایند. 🔻بطوری‌که از زمان ملاسلطان گنابادی قرار شد پیروان فرقه، یک دهم از درآمد خود را به عنوان عشریه به رئیس فرقه بپردازند. 👈این دستور طبق گفته‌ی ملاسلطان گنابادی است که در پاسخ سؤال فردی بنام عبدالهادی از صوفیان گنابادیه می‌نویسد: «یک عشر از ارباح مکاسب و زراعات داده شود مغنی زکات زکوی و از خمس خواهد بود»[3] ♻️از نوشته‌ی ملاسلطان گنابادی به این نتیجه می‌رسیم که «عشریه» اگر پرداخت گردد کفایت از «خمس» می‌نماید و دیگر خمس بر ذمه‌ی کسی که عشریه پرداخت نموده نیست. 📚پی نوشت [1]. طریحی ، فخرالدین بن محمد ، محقق حسینی اشکوری ، احمد ، ناشر مرتضوی ، تهران ، ۱۳۷۵ ، ج ۴ ، ص۶۶ [2]. انفال، آیه41. [3]. نابغه علم و عرفان , چاپ تابان ، ۱۳۳۳ ، ص۲۰۳ ، ۲۰۴. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 میان اینهمه غبار و غفلت، تنها زنگ بیدارباش ما، آیات قرآن کریم است 🔹 که همراهی و تبعیت آنها، علامت حیات ما در مرتبه انسانی است! 🔹 بنابراین به میزانی که انطباق با آیات قرآن داریم، از حیات انسانی برخورداریم و آدمیم! 👈 سایر علامات حیات را که گاو و گوسفند هم دارند بهترش را 👇👇👇👇 🌴 آیات 69 و 70 سوره یس 🌴 🕋 إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ  🕋 لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا  ⚡️ترجمه: (69) این کتاب چیزی جز ذکر الهی و قرآن روشن بیان خدا نیست. (70) تا هر که را زنده‌دل است به آیاتش، پند دهد و از خدا و قیامت بترساند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان علیه السلام به روایت 🔶 حدثنا محمد بن محمد بن أحمد ثنا محمد بن عبد الله الحضرمي ثنا أبو بكر ابن أبي شيبة ثنا أحمد بن مفضل حدثنا جعفر الأحمر عن هلال أبي أيوب الصيرفي عن أبي كثير الأنصاري عن عبد الله بن أسعد قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : انتهيت ليلة أسري بي إلى السدرة المنتهى فأوحي إلي في علي بثلاث : أنه إمام المتقين وسيد المسلمين وقائد الغر المحجلين إلى جنات النعيم. عبد الله بن اسعد ‌گوید:‌ (صلی الله علیه و آله) فرمودند: شبی که مرا به آسمان بردند، به رسیدم، در باره علی (علیه السلام) به سه چیز برای من وحی شد: او (علی بن ابی طالب علیهما السلام) امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان و رهبر رو سفیدان تا بهشت‌های پرنعمت است. 📚 معرفة الصحابة ج۳ ص۱۵۸۷ ح۴۰۰۲ (چاپ دار الوطن) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
موسسه فرق و ادیان بصائر با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اقدام به راه اندازی " فصلنامه علمی ترویجی" نموده و از تمامی نویسندگان و متخصصین عرصه مواجهه و نقد فرق و ادیان دعوت به همکاری می کند. فصلنامه مطالعات تحلیلی فرق و ادیان در محورهای اعلام شده، آماده پذیرش مقالات شما می باشد. مقالات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید: motaleattahlili@gmail.com جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقالات ارسالی به سایت بصائر مراجعه کنید: https://basaer-l.com/article مهلت ارسال مقالات تا اول مرداد 1400 فصلنامه علمی ترویجی مطالعات تحلیلی فرق و ادیان عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
موسسه آموزش عالی خاتم النبیین برگزار می کند... ✅ سلسله نشست های علمی گروه زرتشت و باستانگرایی 📝موضوع: بن مایه های ایرانی ثنویت مانوی 🎤 سخنران: دکتر سید احمدرضا قائم مقامی 🗓 زمان: سه شنبه 1400/03/04 🕰 ساعت: 18:00 🏢مکان: قم، خیابان صفائیه، کوچه 37، مدرسه باقرالعلوم (علیه السلام) لینک شرکت مجازی برنامه: https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=12414 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
کلیسا چگونه ثروتمند شد؟ انتشار مسیحیت، منجمله در بین طبقات مالک بر نقدینه ی مجتمع ها افزوده و مجتمع ها توانستند، اموال گوناگون تحصیل کنند‌. هزینه‌هایی که برای نگهداری گورستانها و ساختمان کلیساها و سازماندهی غذای مجتمع و خریداری کتب مقدس و غیره ضروری بود، به واسطه اسقفان و شماسان انجام می‌گرفت. انتظار به فرارسیدن پایان جهان که تبلیغ به مسئله معاد، نزدیک بودن آن را اعلام می‌کرد، موجب گردید، عده‌ای از مومنان، به خصوص، هنگام تنظیم وصیت نامه خود، از اموال دنیوی خویش به نفع کلیسا، صرف نظر کنند؛ حتی آن هنگام که این عمل جای خود را به تقدیم صدقات و هبات داد، وضع مالی مجتمع‌ها هر روز بهتر می شد. تقدیم صدقات، همیشه از مجرای هیئت روحانی انجام می‌گرفت. فصل پنجم رساله تیموته، تقریباً همه فصل، موعظه درباره یاری به فقیران به خصوص به بیوه زنان است. تردی نیست که اموال مجتمع‌ها که به نسبت اهمیت داشت و در اختیار اسقفان بود، به مقیاسی وسیع از طرف آنان برای ازدیاد نفوذِ خود آنان بر توده مسیحیان، مصرف می‌شد. ------ آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۲۱۲. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰بهترین مردان امت رسول اكرم صلى الله عليه و آله: خَيرُ الرِّجالِ مِن اُمَّتىَ الَّذينَ لا يَتَطاوَلُونَ عَلى أَهليهِم و َيَحِنُّونَ عَلَيهِم و َلا يَظلِمُونَهُم؛ بهترين مردان امّت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود خشن نباشند و اهانت نكنند و دلسوزشان باشند و به آنان ظلم نكنند. مكارم الأخلاق ص 216 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷علل گرایش به عرفانهای کاذب(3) 1️⃣بسترهاي فرهنگي: 🔹تهاجم فرهنگي و بزرگ نمايي پيشرفت هاي فرهنگي موجود در فرهن گهاي متجددمأبانه غرب واصالت بخشيدن به اين نوع فرهنگ به جاي فرهنگ اصيل ايراني و فرهنگ پيشرفته اسلامي و نيز تبليغ براي ريشه دواني اين نوع فرهنگ در درون تجددگراياني كه فرهنگ غرب را مدينه فاضله خود دانسته و آن را برگزيده اند از يك طرف و عدم وجود برنامه هاي فرهنگي براي ارضاي نيازمندي هاي موجود جامعه ازطرف ديگر باعث شده است تا آنچه عرفان هاي نوظهور به عنوان فرهنگ نو ارائه مينمايند، حق جلوه نمايد. در اين اثنا، تقابل بين سنت و مدرنيته و اختلاف ديدگاه بين دو نسل، نمود عيني پيدا مي كند و نسل جوان، بدون شناخت اهداف سازندگان و مبلغان اين عرفا نها به دنبال تبليغات، نمادها و ابزارهاي اين فرقه ها مي روند و استفاده از آن را افتخار و نشان تجدد ميدانند. 📚فصلنامه پژوهش هاي حفاظتي امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليه السلام، سال سوم، شماره ي1(1393)ص85 عضویت در کانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠علل گرایش به عرفانهای کاذب(4) ✅ريشه هاي سياسي: دشمنان اين مرز و بوم كه براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي و جلوگيري از پياده سازي احكام اسلامي در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نكرده و نميكنند همانند گرگ هايي در لباس ميش همواره در راه بازگشايي مسيري براي نفوذ در بطن جامعه در تلاش هستند. ناآشنايي نسبت به دشمنان و اهداف آنان درجامعه اي كه دشمنان داخلي و خارجي خويش را نمي شناسد و راه مقابله با آنان را نمي داند، با اندك توطئه اي دچارناهماهنگي دروني و تزلزل در اعتقادات مي شود. 📚فصلنامه پژوهش هاي حفاظتي امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليه السلام، سال سوم، شماره ي1(1393)ص8 عضویت در کانال👇🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دیدگاه میرزای قمی درباره تصور صورت مرشد در ذکر 🔸ازجمله اعتقادات صوفیه که مرحوم میرزای قمی به‌طور مفصل به نقد آن پرداخته است، تصور صورت مرشد در هنگام ذکر و عبادت است. 🔹به اعتقاد میرزای قمی استحضار صورت شیخ، مانع از کمال ذکر و ضد اوست و هیچ دلیلی از عقل و نقل قائم نشده است که چنین کاری منشأ استکمال شود، بلکه از عقل و نقل هر دو، دلیل برخلاف آن قائم است. 🔰میرزای قمی بعد از توضیح مفصل در این‌باره، به نتیجه‌گیری این مطلب پرداخته و از نیت و مراد حقیقی بزرگان صوفیه از این بدعت، پرده برداشته و می‌گوید: 👈«مراد او (شیخ) این است که در جمیع اوقاتی که می‌گوید: «"یا حیّ و یا قیوم" در آن احوال صورت شیخ در قوه مدرکه حاضر باشد، نه اینکه در مخزن خیال باشد که هر وقت خواهد به قوه ذاکره آن را پیش بیاورد... پس مراد از مراقبه صورت شیخ یا مخاطبه اوست به همین کلمه "یا حی و یا قیوم" که این کفر محض است و یا مراد از مراقبه او استمداد از اوست، چون واسطه فیض است و مقرب درگاه خداست. پس در این وقت، دیگر "یا حی و یا حی" و "یا قیوم و یا قیوم" گفتن وجهی ندارد، بلکه باید بگوید: "یا شیخ یا شیخ"». [1] 📚پی نوشت [1]. گیلانی، میرزا ابوالقاسم بن حسن (میرزای قمی)، سه رساله در نقد عرفان، مقدمه و مصحح لطیفی، بنیاد پژوهش های اسلامی، مشهد، 1384 ش، چاپ سوم، ص 67 و 68. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
چرا مسیحیت از یهودیت جدا شد؟ مسیحیت که در مهد یهودیت به وجود آمد، از آغاز کار با مقاومت لجوجانه یهودیت روبرو گردید. به همان نسبت که بعضی از عناصر سایر ادیان در مسیحیت جذب می شد، مقابله لجاج آمیز و خصومت یهودیان بیشتر شدت می یافت‌. در بین مسیحیان نخستین، موج قلع و قمع یهودیان از طرف رمیها، یکی از موجبات گرایش به جدایی بود. فشار و آزار رومیان بر یهودیان، پس از شکست یهودیان در شورش دوم (آخرین شورش یهود به رهبری AR Kocheba، بین ۱۳۲ و ۱۳۶) بود. رومانیان، به جای حرم مقدسِ یهوه، برای ژوپیتر کاپیتولین در بیت المقدس، معبدی برپا کردند و بر یهودیان به نفع آن معبد، مالیاتی مخصوص، مقرر داشتند؛ پس طبیعی بود که مسیحیان در صدد برآمدند، از آن گروه ستم دیده، جدا شوند. از طرف دیگر یهودیت بین کسانی که اصلاً یهودی بودند، با آنان که به دین نو گرویده بودند - لذا از طبقه فرودست بودند- حدفاصلی مشخص، رسم کرد. این امر موفقیت تبلیغ دین یهود را در بین مشرکان از قوت انداخت. مسیحیت برای پیروزی ناچار بود، مرزی را که یهودیان معتبر می دانستند و مایه ریشخند مشرکان شده، حتی عواطف نفرت آمیزِ آنان را برانگیخته بود، از بین ببرند ... پیش از همه، مراسم ختان بود. بنا به جزمیات یهود، اجرای قانون، شرط اصولی رستگاری بود. مبلغان دین جدید، برخلاف، معتقد بودند، که باید قانون را برای نجات دادن حقیقت معانی آن، دستکاری کرد و تغییراتی داد. ------ آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ص ۱۳۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💎تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (2) 👈دستگاه دین سازی استعمار برای ایجاد موج اسلام هراسی، درجهت جلوگیری از توسعه قلمرو اسلامی وتجزیه آن به ممالک خرد وحکومت‌های ضعیف با حاکمان وابسته وبهره کشی اقتصادی وبرده داری نوین از ممالک اسلامی، اقدام به فرقه سازی دراین کشورها نمود. 👈پشتوانه این حرکت سیاسی، اندیشه یهود وعلم کلیسا بود وزور وزر دو بازوی قدرتمند سیاستمداران شیاد غرب وشرق دراین امر. که با استفاده از دو نقطه ضعف، جهل وفقر موجود درجوامع اسلامی دراکثر زمان‌ها موفق به ایجاد نمادهای دروغینی از مبانی راستین دین اسلام شده وجامعه را فریفته ویا به خود مشغول داشته است. 👈نتیجه این فرقه سازی ها هیچ گاه به هدف نهایی که همانا نابودی اسلام است منتهی نگردیده ونخواهد گردید، اما ایجاد اختلاف وتفرقه دربین مسلمین (اختلافات قومی ونژادی وفرهنگی ومذهبی)، سوق دادن ممالک به تعرض به مرزهای یکدیگر وراه افتادن مسلمان کشی وبرادر کشی، ایجاد تشکیک دراعتقادات جامعه وانحراف جامعه از صراط الله، ترویج غرب گرایی درباورها ورفتارها، تضعیف اقتصادی درسایه ایجاد بحران‌های اجتماعی وفرهنگی، مشغول سازی عالمان راستین به پاسخگویی به شبهات وغفلت آنها از تولید وترویج علوم حقیقی، پیدایش هرج ومرج واز بین رفتن امنیت عمومی ویافتن بهانه برای لشکرکشی به این ممالک از اهداف ممکن‌الوصول استعمار گران بوده که متأسفانه دراکثر مواقع موفق به نیل به این اهداف شده ونتیجه توطئه‌های خویش را به دست آورده‌اند. عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (3) 🔹بیشتر ازبچه‌ها می‌خواهندمسائل تاریخی یامناجات‌ها راحفظ کنند، البته کارعملی هم می‌خواستند.مثلاً یادمی‌دادند بادوستانمان درمورد اینکه بهائی هستیم صحبت کرده وآن‌ها را ترغیب کنیم اما اکثر بچه‌ها بدلیل سن پایین، درجو انجام چنین کاری نیستند.واقعاً دوره ابتدایی وراهنمایی، کسی درچنین فضایی سیرنمی‌کند ولی تشکیلات ازهمان سن، کار روی افراد راشروع می‌کند.چون بهرحال، اگر ازسن پایین چیزی را به بچه القا کنی وقتی بزرگ شد خودبخود آن را انجام می‌دهد. 🔹ازما می‌خواستند بچه‌ها درمورد بزرگان بهائی بادوستان خودصحبت کنندوبگویند که ما چنین پیامبر،نماز،روزه واعمالی داریم.ازبعضی دورهمی‌ها با آن‌ها صحبت کنیم واینکه همیشه خوش می‌گذرانیم. 🔹مسئله تبلیغ،خلاف قانون بود.البته مهم‌ترین کاری که بنظرم غیرقانونی می‌رسید،خواندن کتاب‌های روحی وترویج آن‌ها بین مردم بود. 🔹چندان درمورداسلام صحبت نمی‌کردند،بخاطر اینکه می‌خواستند ازاسلام دوری کنند.کلاً فضایی ایجادکرده بودندکه حرف زدن درمورد اسلام،کاری زشت تلقی می‌شد.درباره قواعد واحکام اسلام بدگویی نموده ومی‌گفتند که فلان عیب وایراد رادارد. 🔹یکبار دراولین روزجلسه درس اخلاق، یکی ازبچه‌ها قرآن خواند.این کار درنظر بقیه خیلی زشت وبی‌شرمانه رسیده بود که چرا درجمع ما قرآن خوانده، وقتی همه مناجات می‌خوانند، کسی حق ندارد چنین کاری کند.درمورد بقیه ادیان وپیامبران هم صرفاً درحد اسم واینکه کتابشان چه بوده یاپیروانشان چه کسانی بودند، سخن گفته می‌شود. عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (20) 📕20. شیخیگری، بابیگری از نظر فلسفه، تاریخ و اجتماع 👤مرتضی مدرسی چهاردهی، نشر کتابفروشی فروغی، چاپ اول، 1345، چاپ دوم، 1351 📖اهم سرفصلهای کتاب: نسب شیخ احمد احسائی؛ تاریخ زندگانی شیخ؛ هنگامه تکفیر شیخ؛ آثار و تأثیرات شیخ؛ میرزا علی محمد باب؛ نظر شاگردان شیخ نسبت به استاد خود؛ عقیده شیخ درباره مهدی موعود؛ شیخیه و بابیه؛ رأی صاحب نظران مسلمان و مسیحی درباره شیخ؛ فقه شیخیه؛ تألیفات شیخ؛ نظر سید کاظم رشتی درباره شیخ؛ آغاز اختلاف؛ جانشینی شیخ؛ داستان قرة العین؛ داستان تاریخی بابیه و وقعه قلعه طبرسی؛ تحریف تاریخ؛ داوری‌های تاریخ؛ باب چیست؟ 👤مرتضی مدرسی چهاردهی(1290-1357، تهران) فرزند شیخ محمد در رشته فلسفه از دانشكده ادبیات درجه لیسانس داشت و در علوم مذهبى نیز از حوزه علمیه نجف اشرف درجه اجتهاد گرفته بود. خدمت مطبوعاتى را از سال 1315 آغاز كرد و با جراید و مجلات كشور همكارى داشت و مدت‏ها رییس اداره كل مطبوعات وزارت كشور و نیز از اساتید دانشگاه تهران بود. وى همچنین به دریافت نشان درجه پنجم تاج نایل آمد. نزدیك به بیست جلد كتاب تألیف دارد كه کتاب مذکور از جمله آنهاست. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 برتری حضرت و سلام الله علیهما بر همه مردم به روایت 🔶 از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه از علمای بزرگ در خصائص چنين روایت کرده است: ۱۱۰- أخبرني احمد بن شعيب ، قال : اخبرني زكريا بن يحيى ، قال : اخبرنا ابراهيم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بريدة ، قال : جاء رجل إلى ابي فسأله اي الناس كان احب إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم ؟ قال : من النساء فاطمة ، ومن الرجال علي رضي الله عنه. بريده گويد: فردی به نزد پدرم آمد و از او سوال کرد که بهترین مردم نزد چه کسی است؟ پدرم پاسخ داد: بهترين مردم از زنان [حضرت] فاطمه [سلام الله علیها] و از مردان [حضرت] علی [سلام الله علیه] بود. 📚 خصائص امیر المومنین علی بن ابی طالب کرم الله وجهه ص۱۰۸ ح۱۱۰ (چاپ دار الکتاب العربی) 👈🏼👈🏼 ابو اسحاق الحوينی از علمای مشهور وهابی و محقق این کتاب به صحیح بودن سند اين روايت اعتراف می‌کند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠قبه و بارگاه گردیدن مزار صوفیان در دوره قاجار 🔸یکی از دلایل ارادت دراویش به دودمان قاجار، توجه ویژه ای‌ است که شاهان قاجار به فرقه‌های درویشی داشتند. 🔹در این دوره به تدریج برخی از رجال و شاهزادگان قاجار به صوفیان و مسلک تصوف توجه کردند. بعنوان مثال محمد شاه قاجار تحت تأثیر القائات صدر اعظم درویشش میرزای آغاسی، شروع به حمایت از دراویش بویژه فرقه نعمت اللهیه کرد.[1] 🔻همچنین باعنایت حکومت قاجار مزار برخی صوفیان مانند مشتاق علیشاه که در کرمان به اتهام الحاد کشته شده بود، دارای قبه و بارگاه گردید. در تهران، شیراز و شهرهای دیگر کانون‌هایی برای صوفیان به وجود آمد. محمد حسن اصفهانی مشهور به صفی علیشاه در تهران و میرزا احمد خوشنویس اردبیلی در شیراز مراکزی برای تجمع صوفیان به وجود آوردند.[2] 📚پی‌نوشت: [1]. مقاله بررسی مناسبات صوفیان با نهاد سلطنت در دوره های صفویه و قاجاریه ، مطلبی مسعود، سپهر سیاست ، شماره ۱۸ ، ۱۳۹۷ ، ص ۱۱۷. [2]. خانقاه در ایران، کیایی محسن ، ص ۲۶۹ و ۲۷۰. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰