eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠نسبت ناروای صوفیه به علمای ربانی 🔸واژه قشری و علمای ظاهر از مفاهیمی است که صوفیه به علما و فقهای شیعه‌ی مخالف خود نسبت می‌دهند و این مطلب از آن جهت است که ایشان تصوف را مغز دین می‌دانند و بزرگان خود را هدایت کنندگان به آن، درنتیجه ایشان علمای باطن و چونکه شریعت را همچون پوسته‌ای برای مغز دین فرض کرده‌اند، فقها را علمای ظاهر یا قشری نام گذارده‌اند[1] 🔹زیرا ایشان (علما) از نظر صوفیه، فقط هدایت کنندگان مردم به پوسته دین هستند. در حالی که نکته حقیقی آن است که صوفیان به خاطر آنکه از روشنگری علمای ربانی شیعه، هراسان هستند، بدین نحو مریدان خود را از استماع موعظه‌های روحانیت منع می‌کنند تا همواره مریدان ساده‌لو از ارتباط با علمای دین دور باشند. 🔰«علامه امینی صاحب کتاب گرانقدر الغدیر می‌فرمود: عده‌ای از زائران تهرانی روزها به منزل ما می‌آمدند و یک نفر صوفی نیز همراه آنان بود. پس از دو جلسه آن شخص صوفی دیگر نیامد، سراغ او را گرفتم، گفتند هر چه اصرار کردیم او حاضر به آمدن به منزل شما نشد و گفت: می‌ترسم این آقا در من اثر بگذارد و ارادتم به آقای صالح علیشاه کم شود.»[2] ♻️بنابراین نسبتی که صوفیه به علما و فقهای ربانی می‌دهند از روی عناد و خدعه و به جهت دور نگاه داشتن مریدان فریب خورده صوفیه از علما است. پی‌نوشت: ۱.لاهیجی محمد، مفاتیح الاعجاز، نشر علم، تهران، 1381، ص 731 ۲.مدنی محمد، درخانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، راه نیکان، تهران، 1391، چاپ پنجم، ص 158. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼 حقانیت به تصریح مخالفین محی الدین (عالم سرشناس مخالفین شیعه): طبق عقیده اهل سنت، علی بن ابی طالب در تمامی جنگ هایش بر حق بوده است و علی رضی الله عنه همان کسی است که در آن جنگ ها بر حق و صواب بود و این عقیده، مذهب اهل سنت است ..... 📚 صحیح مسلم بشرح النووی ج ۱۸ ص ۱۱ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
صلى الله عليه و آله فرمودند: يا فَاطِمَةُ! أَبْشِرِي فَلَكِ عِنْدَ اَللَّهِ مَقَامٌ مَحْمُودٌ تَشْفَعِينَ فِيهِ لِمُحِبِّيكِ وَ شِيعَتِكِ فَتُشَفَّعِينَ ای ! بشارت باد که در پیشگاه خداوند جایگاه شایسته ای داری (که در آن جایگاه) برای دوستدارانت و شیعیانت شفاعت می کنی و شفاعتت پذیرفته می شود 📚 بحارالأنوار جلد29 صفحه346 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 بخدا قسم اعلم است ... یکی از مسائل مسلم، اعلمیت بر تمامی انسان ها به جز می باشد و بسیاری از علمای مخالفین نیز به علم امیر المومنین اعتراف کرده اند. یکی از این افراد از کبار علمای می باشد که به خداوند قسم می خورد که علی بن ابی طالب ، اعلم صحابه است: حَدَّثَنَا عَبْدَهُ بْنُ سُلَیْمَانَ عَنْ عَبْدِ الْمَلِکِ بْنِ أَبِی سُلَیْمَانَ قَالَ: قُلْتُ لِعَطَاءٍ: کَانَ فِی أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ أَحَدٌ أَعْلَمَ مِنْ عَلِیٍّ؟ قَالَ: لَا , وَاللَّهُ أَعْلَمَهُ. عبد الملک بن ابی سلیمان می گوید به عطاء گفتم آیا در بین اصحاب پیامبر کسی اعلم از علی وجود داشت ؟ عطاء گفت : نه، به خدا سوگند علی بن ابی طالب اعلم صحابه است. 📚مصنف ابن ابی شیبه،ج۱۱،ص۱۴۸ ر ۳۲۶۴۵ ط مکتبه الرشد عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: بِئسَ الغَريمُ النَّومُ؛ يُفني قَصيرَ العُمرِ، و يُفَوِّتُ كَثيرَ الأجرِ خواب، بد طلبکارى است، عمر کوتاه را نابود می کند و پاداش بسیار را از بین مى برد 📚 غررالحكم حدیث4416 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 بیّنه برای قول ؟! 1️⃣ بعد از شهادت صلی الله علیه و آله با فتح بحرین اموال فراوانی سرازیر شد. ابوبکر ندا داد که هر کس از طلبی دارد مراجعه کند. جابر نزد او رفت و مدعی آن شد که به او وعده داده است که سه مشت از اموال را به او بدهد. بدون مطالبه هیچ شاهد و مدرکی سه کف دست معادل هزار پانصد دینار به او پرداخت کرد. زیرا او احتمال کذب در ادعای جابر را نمی داد. 📚 صحیح بخاری، الجزیة، باب ما أَقْطَعَ النَّبىّ (ص) منَ الْبحرين، حدیث: 3164 2️⃣ بر اساس نصوص قطعی قرآن و روایات اهل سنت، (سلام الله علیها) «صدّیقة» و «طاهرة» است. درباره حضرت صدیقه می‌گفت: 🔸 غیر از رسول خدا (ص) هیچ کسی را از فاطمه (س) راستگوتر ندیدم . 👈🏼 آیا جای سوال و تعجب نیست که خلیفه اول به احتمال دروغگو نبودن جابر ترتیب اثر داد و از او مطالبه دلیل و شاهد نکرد و اموال بحرین را به او تسلیم کرد ولی با علم به بودن زهرای اطهر از او برای اثبات ادعایش مطالبه شاهد کرد؟! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
صلى الله عليه و آله فرمودند: مَن كَثُرَ عَفوُهُ مُدَّ في عُمرِهِ هر كه پُرگذشت باشد، عمرش دراز شود 📚 أعلام الدين صفحه315 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: تاجُ الرّجُلِ عَفافُهُ، و زَينُهُ إنصافُهُ تاج مرد، عزّت نفس اوست و زيورش انصاف او 📚 غررالحكم حدیث4495 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 آیا حضرت علی علیه السلام با کرد؟؟؟ از دیدگاه هم همینطور با سند صحيح اعتراف میکند که علي عليه السلام از بيعت با امتناع كرد: الزهري ، عن عروة، عن عائشة رضي الله عنه، عن أبيها : أن عليا تخلف عن بيعة أبي بكر. از پدرش نقل می‌كند كه علی عليه السلام از بيعت با ابابكر مخالفت كرد. 📚 تثبيت الإمامة وترتيب الخلافة (الأصبهاني، أبو نعيم) الجزء1 صفحة261 👈🏼 براستی اگر خلافت ابوبکر مشروع بود چه لزومی داشت امیرالمومنین علی علیه السلام که اعلم صحابه بودند مخالفت کنند؟ آیا خود این مخالفت بهترین دلیل بر عدم مشروعیت و توطئه بودن خلافتِ زوری ابوبکر نیست؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عليه السلام فرمودند: كَم مِن طالِبٍ لِلدُّنيا لَم يُدرِكها، ومُدرِكٍ لَها قَد فارَقَها ، فَلا يَشغَلَنَّكَ طَلَبُها عَن عَمَلِكَ ، وَالتَمِسها مِن مُعطيها ومالِكِها، فَكَم مِن حَريصٍ عَلَى الدُّنيا قَد صَرَعَتهُ، وَاشتَغَلَ بما أدرَكَ مِنها عَن طَلَبِ آخِرَتِهِ ، حَتّى فَنِيَ عُمُرُهُ وأدرَكَهُ أجَلُهُ چه بسيار دنياطلبانى كه به آن نرسيدند و چه بسيار كسانى كه به دنيا رسيدند و از آن جدا شدند [و رفتند]! پس مبادا كه طلب دنيا ، تو را از عمل كردن[براى آخرت] باز بدارد . و دنيا را از دهنده آن و مالكش (خداوند) بخواه. اى بسا آزمندِ به دنيا كه دنيا او را به خاك افكنْد و به جهت آنچه از دنيا به دست آورْد، از طلب آخرتش بازمانْد، تا آن كه عمرش سپرى شد و مرگش فرا رسيد! 📚 كافی جلد2 صفحه455 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
کلام نورانی امام هادی علیه‌السلام در معرفی پست‌ترین طائفه صوفیه روایت شده است که روزی علیه‌السلام به همراه جمعی از اصحاب، در مسجد النّبی صلّی‌الله‌علیه‌وآله تشریف داشتند که جماعتی از صوفیه وارد شدند و در گوشه‌ای از مسجد نشسته و مشغول ذکر شدند؛ آنگاه حضرت در ردّ و بطلان آنها سخنانی به اصحاب فرمودند... سپس یکی از اصحاب پرسید: «حکم صوفیانی که به حقّ شما معترف باشند (یعنی شیعه باشند) چیست؟!» امام صلوات‌الله‌علیه نگاهی شِبه‌غضبناک به او کرده و فرمودند: «رها کن این سخنان را! کسی که به حقوق ما معترف باشد، با ما مخالفت نمی‌کند! مگر نمی‌دانی صوفیانی که ادّعای شیعه بودن دارند، پست‌ترین طائفه‌ی صوفیه‌اند! تمام صوفیه (شیعه و سنّی) از مخالفین ما هستند و راه آنان، مغایر با راه و روش ماست و آنها نصارىٰ و مجوسِ این امّت هستند؛ اینها کسانی‌اند که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، "ولی خداوند نورش را کامل خواهد نمود، هر چند کافران را ناخوش آید!" (سوره صف، آیه ۸)» انوار نعمانیة (سیدجزائری)، ج۲، ص۲۰۳ سفینة البحار (محدث‌قمی)، ج۵، ص۱٩٩ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e