eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈نفوذ فرهنگی بهائیت سید کاظم موسوی رئیس موسسه مطالعاتی روشنگر و مدیر مسئول نشریه شفافیت (اولین نشریه تخصصی حامی قربانیان فرقه در ایران) می گوید: جریان بهائیت تجربه های قبل از انقلاب را به شکل دیگری در جریان انداخت. گزارشات آن وجود دارد که بهائیان در طول این سی سال به ویژه در این دو دهه اخیر در حوزه فرهنگ ما به صورت جدی ورود کردند. و این خواب زدگی برخی از مسئولان فرهنگی ما است که باعث شده این فرقه و سایر فرقه ها، در حوزه فرهنگ وارد شوند. برای تغییر دادن باورهای مردم به ویژه جوان ها، بهائیت که نمی آید، آرمش را همه جا بزند و یا داد بزند که من بهائیم. به عنوان مثال در دوره ای میر حسین موسوی ساختمانی را طراحی کرده که کاملا نمادی از بهائیت است. ساختمانی که نوزده ستون دارد که در پایه های این ستون ها اسم اعظم بهائی "ابها" آمده است. ♟در ابتدای ورودی فرهنگستان نوزده ستون (عدد مقدس بهاییان) را خواهیم دید که در پایه های این ستونها اسم اعظم بهاییان «ابها» نقش بسته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر گونه حمایت از فرقه ضاله بهائیت را در ایران به دلیل اهداف سیاسی خواند و بیان داشت این کارها ریشه انسانی و حقوق بشری ندارد. متن این یادداشت به شرح زیر است: استعمار پير، انگليس ، سه فرقه و مذهب جعلي را در ميان مسلمانان ساخته است: بهائیت را در ميان شيعيان، وهابيت را در ميان اهل سنت و صهيونيزم را در سرزمين فلسطين و منطقه خاورمیانه تا با اين اقدام تفرقه و شكاف را بين مسلمانان و ناامني را در منطقه بوجود آورند. امروز هم این حمایت ها بیش از گذشته و علنی است . آمريكا نیز، نزديکترين ارتباط را در منطقه با اسراييل و عربستان كه مركز وهابيت است، دارد و بي محابا از بهائیت هم دفاع مي كند. حمايت از اين مذاهب جعلي جنبه انساني و حقوق بشري ندارد و اگر كساني در ايران با اين مذاهب جعلی ارتباط برقرار كنند جنبه سياسي دارد و معنای علامت دادن به استعمار پير و آمريكا مي دهد. 🔰 @Adyanuniv🔰
⬛️مشترکات فرقه‌های انحرافی مهدویت با جریان یمانی 1️⃣. پنهان بودن سرکرده فرقه از دید عموم 👈معمولاً سران فرقه‌های مدعی مهدویت، برای مخفی نگه‌داشتن نقاط ضعفشان، از دید عموم مردم، پنهانند. 2️⃣. ادعای پلکانی و صعودی در ادعا 👈معمولاً سران فرقه‌های انحرافی به یک عنوان، بسنده نمی‌کنند و هم‌چون علی محمد باب از ادعای نیابت به امامت، سپس نبوت و نهایتاً دم از الوهیت زد. این وجه اشتراک در مدعیان امروز نیز وجود دارد که دم از یمانی بودن و فرزند امام زمانی می‌زنند و سپس ناگهان و یک‌باره جانشینی امام عصر را برای خویش، مصادر می‌کنند و در نهایت، تمام صفات و ویژگی‌های امام عصر را برای خویش، مصادره کرده و از قائم و منجی بودن خود سخن می‌گویند. 3️⃣. زیر سؤال بردن رسالت فقها و علما در عصر غیبت؛ 👈جریان‌های مدعی مهدویت، از ابتدا به ویژه از عصر غیبت با علما که نائبان عام حضرت حجت هستند، مشکل داشته‌اند؛ زیرا علما، مانع دست‌یابی سران فرق، به اهدافشان بوده‌اند. به‌ویژه از عصر قاجار به این طرف که بسیاری از فرقه‌ها با رسالت رودررویی با علما به ساخت و پاخت با دیگران برای جایگزین نمودن آن‌ها نموده‌اند. همان‌گونه که روس و انگلیس بابیت و بهائیت را به‌عنوان مهدی موعود و امام زمان شیعه پرورش داده و در کشورهای شیعی، مستقر کردند، تا سکّان هدایت مردم را از علما بگیرند، امروزه نیز مدعیانی ظهور کرده‌اند که با نفی جایگاه علما و مراجع شیعه در پی تخریب جایگاه آنانند تا به اهداف شوم خود، در به‌کارگیری مذهب برای نابودی مذهب، نائل گردند. 🔰 @Adyanuniv🔰
مبارزه علمای اسلام با بهائیت عالم عامل و مجاهد زنده‌یاد، آیت‌الله حاج میرزا مسلم ملکوتی سرابی از شاگردان و یاران دیرین امام خمینی به‌شمار می‌رود. وی پس از شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله سیداسدالله مدنی، از سوی رهبر کبیر انقلاب به امامت جمعه تبریز منصوب گشت و تا سال‌ها، منشأ خدمات بسیار گشت. ایشان با مطالعه تاریخ فرقه ضاله بهائیت در دوران حضورشان در عراق و نجف اشرف و نیز هم عصر بودن بخشی از عمر شریفشان با ، اهتمام ویژه ای در مبارزه با این فرقه داشتند. از جمله مهمترین فعالیت های ایشان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در خطه آذربایجان، پاکسازی تبریز از لوث وجود و خانواده های بهایی بود. ایشان به کمک عوامل انقلاب، مناطق بهایی نشین تبریز را شناسایی و با خانواده های آنان صحبت کرده و در ابتدا آنان را به دین مبین اسلام دعوت می نمودند و در صورت عدم پذیرش این پیشنهاد، آنان را مجبور به مهاجرت و ترک این شهر می نمودند و این کار را آنقدر با جدیت ادامه دادند تا این شهر از وجود این فرقه موذی پاکسازی شود. از دیگر وقایع مهم طول دوره امامت جمعه ایشان در تبریز، تشرف شهرستان های اطراف، به دین مبین اسلام در حضور و با راهنمایی ایشان می باشد. وی پس از این دوره و تا پایان حیات در قم اقامت داشت و به تصدی مرجعیت و تدریس خارج فقه و اقامه جماعت مشغول بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ صحبت فارسی پیامبر با نوه خود حدثنا محمد بن بشار حدثنا غندر حدثنا شعبه عن محمد بن زیاد عن أبی هریره رضی الله عنه أن الحسن بن علی أخذ تمره من تمر الصدقه فجعلها فی فیه فقال النبی صلی الله علیه و سلم بالفارسیه کخ کخ أما تعرف أنا لا نأکل الصدقه ابوهریره می‌گفت، حسن بن علی وقتی که خردسال بود خرمایی از خرماهایی صدقه برداشته بود که بخورد، حسن خرما را در دهانش گذاشت که بخورد پیامبر به زبان فارسی فرمود: نخور نخور. 🔰 @Adyanuniv 🔰
✅ نظام برده داری در ایران ساسانی ادوین گرانتوسکی (و تیم تحقیاتی وی) از بزرگترین باستان شناسان قرن گذشته در کتاب تاریخ ایران، درباره دوره ساسانی میگوید: «در سده‏ هاى سوم – چهارم میلادى هنوز روابط نظام برده‏ دارى سخت رواج داشت. منابع یونانى و دیگران غالبا یادآورى کرده ‏اند که لشکریان ایران ده‏ها هزار تن از مردم سوریه، ارمنستان و دیگران را به بردگى گرفته ‏اند. در کنار اسیران جنگى دهقانان ایرانى ‏که به پرداخت مالیات توانا نبودند، به ‏عنوان برده‏ دیده مى‌‏شدند. بردگان در املاک اشراف (داستراکت) کار مى‏‌کردند، اینها قابل خرید و فروش بودند.» 🔰 @Adyanuniv 🔰
✅ انتقاد علمای اهل سنت به صوفیان 🔸ابن‌جوزی از علماء بزرگ اهل‌سنت در کتاب خود با نقل داستان‌های عجیبی از کتاب غزالی افکار و عقاید صوفیانه سخیف غزالی که با شرع مقدس اسلام منافات دارد را مورد بررسی قرار داده و بارها اظهار شگفتی خود را از سخنان غزالی بیان داشته است! 💢 وی می‌نویسد؛ «در شگفتم که چگونه مردم را به این اعمال مخالف دستور شرع، ترغیب می‌کند؟ آیا جایز است که انسان شب را تا به صبح روی سر بایستد تا خون به صورتش بازگردد و تولید بیماری‌های شدید کند؟! درواقع ابو حامد غزالی فقه را به تصوف خیلی ارزان فروخته است!» 📚 مکارم شیرازی، ناصر، جلوه حق، نشر مدرسه علی بن ابیطالب، قم، 1381، ص 158 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ انتقاد علمای اهل سنت به صوفیان 🔸ابن‌جوزی از علماء بزرگ اهل‌سنت در کتاب خود با نقل داستان‌های عجیبی از کتاب غزالی افکار و عقاید صوفیانه سخیف غزالی که با شرع مقدس اسلام منافات دارد را مورد بررسی قرار داده و بارها اظهار شگفتی خود را از سخنان غزالی بیان داشته است! 💢 وی می‌نویسد؛ «در شگفتم که چگونه مردم را به این اعمال مخالف دستور شرع، ترغیب می‌کند؟ آیا جایز است که انسان شب را تا به صبح روی سر بایستد تا خون به صورتش بازگردد و تولید بیماری‌های شدید کند؟! درواقع ابو حامد غزالی فقه را به تصوف خیلی ارزان فروخته است!» 📚 مکارم شیرازی، ناصر، جلوه حق، نشر مدرسه علی بن ابیطالب، قم، 1381، ص 158 🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امیرالمؤمنین علیه السلام: 🍀 إنَّ في الخُمولِ لَراحَةً. 🍀 براستى كه آسايش در گمنامى است. 📚 غررالحكم، ح3375. 🔰 @Adyanuniv🔰
های و هوی شیطانی!👿 ⛔️ نویسنده کتاب جواهر غیبی در رابطه با تعداد و نحوه‌‌ی ذِکر گویی صوفیان می‌نویسد: « در ذکر جبروتی، سر را به کتف راست بند کرده بر پستان چپ، الله گویان چنان ضرب کند که پهلوی چپ خم شود. ذکر (آورد و برد) این است که مربع نشیند و رو به کتف راست آورده "ها" گوید و به کتف چپ رو آورده "هو" گوید و سر، نگون کرده (یعنی سر را پایین آورده) و در خود "هی" گویان ضرب کند و این معمول اکثر مشایخ است.»😅 📚(جواهر غیبی، ص111) ✅ بنابر آنچه نقل شد، صوفیان با انجام حرکاتی عجیب و ساختگی در گفتن ذکر، این توهم به آنان دست داده که با این روش به خدا نزدیکتر شده و به فنای الهی می‌رسند، در حالی که این عمل آنان، بدعتی آشکار در اسلام است! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ صوفیان به بزرگ خود قطب می‌گویند. 🔺آنها قطب را صاحب کرامت و برترین اولیاء دانسته و معتقدند او انسان کامل است. اما برخی تعاریف دیگری از قطب ارائه کرده و گفته‌اند: 🔺«اولیاء به گمنامی زندگی می‌کنند و گمنام می‌میرند و به گفته هجویری از ایشان چهار هزار هستند که "مکتومانند" و یکدیگر را نمی‌شناسند و در همه حال از خلق خدا پنهان هستند. 🔺به عقیده صوفیه، نظام دنیا بر اولیاء استوار است و بزرگترین اولیاء "قطب" یا "غوث" نامیده می‌شود. قطب بزرگ‌ترین صوفی وقت و حاکم بر اولیاء است و هر وقت اراده کند، در فاصله یک چشم بر هم زدن، همه اولیاء از اطراف و اکناف دنیا گرد او جمع می‌شوند.» 📚 تاریخ تصوف در اسلام، ص 219 🔸بنا بر تعریفی که برخی از صوفیه از قطب کرده‌اند، آیا این تعریف بر قطب فرقه‌های مختلف صوفیه حمل می‌شود؟ کدام‌یک از ایشان مصداق چنین تعریفی هستند و در گمنامی به سر می‌برند؟ 🔰 @Adyanuniv🔰
رتبه‌بندی مؤثرترین چهره‌های تاریخ کتابی به قلم  است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد و در سال ۱۹۹۲ ویرایش دوم آن به چاپ رسید. ( این کتاب رتبه‌بندی ۱۰۰ شخص می‌باشد ) که بر طبق نظر هارت، مؤثرترین افراد می‌توان به مانی (در رتبه ۸۳) و کوروش بزرگ (در رتبهٔ ۸۷) و زرتشت (در رتبهٔ ۹۳) اشاره‌نمود. اولین شخصی که در لیست هارت قرار گرفته به عنوان رتبه اول، می‌باشد. هارت اظهار کرده که محمد بن عبدالله «به شکل اعلایی موفق» بوده هم در بُعد مذهبی و هم در بُعد سکولار. وی همچنین معتقد است که نقش پیامبر اسلام در توسعه و رواج این آیین خیلی فراتر از نقش «شراکتی عیسی مسیح» در توسعه مسیحیت اثرگذار بوده‌است. او توسعه مسیحیت را به پولس نسبت می‌دهد، که نقش اساسی در انتشار مسیحیت ایفا کرده. ویرایش ۱۹۹۲ تنزل رتبه چند شخصیت مرتبط با کمونیسم مثل لنین و مائو، و اضافه شدن گورباچف را شامل می‌شود. خلاصه توضیح مایکل هارت در مورد انتخاب پیامبر اسلام به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت در تاریخ بشریت: "انتخاب من، به عنوان بالاترین جایگاه در این لیست جهانی (یعنی محمد) ممکن است بعضی افراد را شگفت‌زده کند و همچنین ممکن است مورد پرسش دیگران واقع شود، اما او تنها مرد تاریخ است که در ابعاد معنوی و مادی به شکل خارق‌العاده‌ای موفق بوده‌است. 🔰 @adyanuniv 🔰
یکی از بزرگترین ادیان تاریخ را پایه‌گذاری و ترویج کرد. او رهبر سیاسی تأثیرگذاری شد. امروز سیزده قرن پس از وفاتش، نفوذ او همچنان نیرومند و فراگیر است. مانند تمام مذاهب، اسلام تأثیر عظیمی بر زندگی پیروانش گذاشته‌است؛ و بدین دلیل است که بنیانگذاران مذاهب بزرگ جهان در این کتاب به شکل برجسته‌ای به حساب آمدند. از آنجایی که به شکل خیلی قاطع تعداد مسیحیان دو برابر مسلمانان جهان است، اینکه رتبه «محمد بن عبدالله» از «عیسی بن مریم» بالاتر است ممکن است عجیب به نظر برسد. دو دلیل اصلی برای این تصمیم وجود دارد: اول اینکه، نقشی که محمد در توسعه اسلام ایفا می‌کند به مراتب مهم‌تر از نقشی است که عیسی مسیح در توسعه مسیحیت ایفا کرد. اگر چه مسیح مسئول اخلاقیات و احکام اخلاقی مسیحیت به‌شمار می‌رود. (تا آنجایی که این مذهب متفاوت از یهودیت می‌گردد). پولس توسعه دهنده اصلی الهیات در مسیحیت می‌باشد، با توجه به نقش کلیدی ایشان (پولس) در تشویق دیگران برای گرویدن به دین جدید مسیحیت، و همچنین که او نویسنده بخش بزرگی از کتاب عهد جدید می‌باشد. محمد، به هر حال مسئول هر دو بخش الهیات دین اسلام و همچنین اخلاقیات اصلی و اصول اخلاقی دین اسلام می‌باشد. به علاوه ایشان نقش کلیدی در گرویدن به دین جدید اسلام و همچنین بنا نهادن شیوه‌های مذهبی دین اسلام را داشته‌اند. علاوه بر این ایشان نویسنده کتاب مقدس مسلمانان هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
، مجموعه ای از مشاهدات درونی که بنابر اعتقاد محمد توسط خداوند برای ایشان به‌طور مستقیم آشکار شد. بیشتر این گفتارها کم و بیش، در زمان حیات پیامبر گردآوری شد و به صورت معتبری با فاصله نه چندان زیادی پس از وفات پیامبر جمع‌آوری شدند. قرآن بنابراین، به صورت بسیار نزدیک، بسیاری از عقاید و آموزه‌های محمد را به‌طوری‌که به صورت قابل توجهی به کلام دقیق خود پیامبر نزدیک است، بیان می‌کند. هیچ گردآوری مفصلی مانند این (قرآن) از تعلیمات عیسی مسیح باقی نمانده‌است. از آنجایی که قرآن حداقل به اندازه انجیل که برای  مهم است، برای  هم مهم می‌باشد. اثرگذاری محمد به واسطه قرآن عظیم است و احتمالاً به خاطر این است که تأثیر نسبی محمد بر اسلام از تأثیر مشترک پولس و عیسی بر مسیحیت بیشتر است. و در بُعد مذهبی این چنین به نظر می‌رسد که تأثیر محمد هم بر تاریخ بشر مانند عیسی است. از این گذشته، محمد (بر خلاف عیسی)، رهبری سکولار بود، همچنان‌که رهبری مذهبی هم بود. در حقیقت به عنوان نیروی محرکه پیروزی اعراب، ایشان می‌تواند به عنوان تأثیرگذارترین رهبر تمام زمان‌ها رتبه بسیار خوبی بگیرد… پیروزی‌های اَعراب قرن هفتم، نقش بسیار مهمی در تاریخ بشریت بازی کرده‌ است که تا روزگار کنونی هم ادامه دارد. این ترکیب بی‌مانند اثرگذاری سکولار و مذهبی است که باعث شده من احساس کنم که محمد مستحق قرار گرفتن به صورت انفرادی به عنوان باشد." 🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 استدلال درباره در با 🔶 روزی با الصادق (علیه السلام) بر سر سفره بودند. هنگامی که غذا خوردن علیه السلام تمام شد فرمود: «سپاس مخصوص خدای جهانیان است... خدایا این طعام از جانب تو و (صلی الله علیه و آله) برای ما آمده». ابوحنیفه اعتراض کرد: «ای اباعبدالله آیا برای خدا شریک قائل شدی؟». امام فرمود: «وای بر تو! همانا خداوند در کتاب خود در آیه ۷۴ سوره توبه فرموده است: «وهرگز درصدد انتقام برنیامدند مگر بعد از آنکه خدا و رسولش ایشان را از فضل خود بی نیاز کردند» یا در آیه ۵۹ سوره توبه نخوانده ای: «اگر ایشان به آن چه که خدا و فرستاده او عطا کردند راضی شوند و بگویند تکیه گاه ما خداست ، خداوند و فرستاده اش به ما از فضل الهی می دهند». پس ابوحنیفه گفت: «گویا من این دو آیه را از کتاب خدا نخوانده ام و نشنیده ام جز همین الآن». امام فرمود: «بلکه تو آن دو آیه را خوانده ای ولی خداوند درباره تو و امثال تو نازل فرموده است: «آیا بر دلهایشان قفلی زده شده؟» یا (اعمال ایشان بر دلهایشان زنگار زده)». 📚 کنز الفوائد( نشر دارالأضواء) ج۲ ص۳۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
الدرر السنية في الرد علي الوهابية - زینی دحلان.pdf
2.89M
📚 ✍🏻نویسنده : شافعی 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب موضوع جواز به نبی مکرم (ص) پرداخته که در پی آن مباحثی چون جایگاه برزخی شهدا و در صدر آن پیامبر اکرم پرداخته شده است ونیز بحث جواز توسل و مورد بررسی قرار گرفته است . نویسنده در ابتدای کتاب خویش جواز زیارت قبر رسول اکرم (ص) را از چهار منبع یعنی کتاب ، سنت واجماع وقیاس اثبات نموده است وبرای هرکدام نمونه ای ذکر نموده است .در بخش اول به آیه (ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما) استدلال نموده وبیان داشته زیارت نبی دارای فواید عظیمی میباشد واینها مخصوص زمان حیات نبی(ص) نیست سپس با آوردن کلام بزرپان اهل سنت زیارت قبر رسول اکرم را لازم وطبق نظر برخی با توجه به حدیث (من حج البیت ولم یزرنی فقد جفانی ) جفا بر پیغمبر را حرام دانسته اند در ادامه مولف به نفی شرک وبلکه راجح بودن مرقد رسول اکرم (ص ) ونیز بررسی حدیث شد الرحال پرداخته است .در بخش دیگر بحث توسل وصحت آن شروع میشود وابتدا حدیثی مبنی بر دعای پیغمبر وتوسل ایشان ذکر شده است .ودر ادامه کلام محدثین و.. در این زمینه آورده شده است در ادامه به فعل برخی از صحابی همچون بلال بن حرث وعمر بن خطاب در استسقاء اشاره شده است... 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻نویسنده : شافعی 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب موضوع جواز به نبی مکرم (ص) پرداخته که در پی آن مباحثی چون جایگاه برزخی شهدا و در صدر آن پیامبر اکرم پرداخته شده است ونیز بحث جواز توسل و مورد بررسی قرار گرفته است . نویسنده در ابتدای کتاب خویش جواز زیارت قبر رسول اکرم (ص) را از چهار منبع یعنی کتاب ، سنت واجماع وقیاس اثبات نموده است وبرای هرکدام نمونه ای ذکر نموده است .در بخش اول به آیه (ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما) استدلال نموده وبیان داشته زیارت نبی دارای فواید عظیمی میباشد واینها مخصوص زمان حیات نبی(ص) نیست سپس با آوردن کلام بزرپان اهل سنت زیارت قبر رسول اکرم را لازم وطبق نظر برخی با توجه به حدیث (من حج البیت ولم یزرنی فقد جفانی ) جفا بر پیغمبر را حرام دانسته اند در ادامه مولف به نفی شرک وبلکه راجح بودن مرقد رسول اکرم (ص ) ونیز بررسی حدیث شد الرحال پرداخته است .در بخش دیگر بحث توسل وصحت آن شروع میشود وابتدا حدیثی مبنی بر دعای پیغمبر وتوسل ایشان ذکر شده است .ودر ادامه کلام محدثین و.. در این زمینه آورده شده است در ادامه به فعل برخی از صحابی همچون بلال بن حرث وعمر بن خطاب در استسقاء اشاره شده است... 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 قبر بوسیله 🔶 پيرامون زيارت قبر سلام الله عليه نیز چنين مي‌گوید: وقبره بسناباذ خارج النوقان مشهور يزار بجنب قبر الرشيد قد زرته مرارا كثيرة وما حلت بي شدة في وقت مقامى بطوس فزرت قبر على بن موسى الرضا صلوات الله على جده وعليه و دعوت الله إزالتها عنى إلا أستجيب لي وزالت عنى تلك الشدة وهذا شيء جربته مرارا فوجدته كذلك. و قبر علي بن موسي الرضا علیه السلام در بيرون منطقه مشهور و زيارتگاه است. من بارها مرقدش را زيارت كرده‌ام و در هنگامي كه در بودم هرگاه مسئله مشكل و سختي برايم پيش می‌آمد، به زيارت مرقد علي بن موسي الرضا –كه صلوات خدا بر جدش و بر او باد- مي‌رفتم و رفع آن مشكل را از خدا درخواست مي‌كردم، قطعا و صد در صد دعايم مستجاب مي‌شد و آن مشكل از من رفع مي‌شد و اين مسئله را بارها تجربه كردم و مشكلم رفع شد. 📚 الثقات ج۸ ص۴۵۶ ، التميمي البستي، محمد بن حبان بن أحمد ابوحاتم (متوفاى ۳۵۴هـق)، تحقيق: السيد شرف الدين أحمد، ناشر: دار الفكر، الطبعة: الأولى، ۱۳۹۵هـق – ۱۹۷۵م 🔰 @Adyanuniv🔰
الوهابية وأصول الإعتقاد - بلاغی.pdf
302.6K
📚 ✍🏻نویسنده : علامه محمد جواد 👈🏼 به زبان 👈🏼 وهابیون در ابتدای کار و برای اینکه بر اعمال شنیع خود مجوز شرعی داشته باشند با نوشتن نامه ای تعدادی از علماء از جمله شیخ عبدالله بن بلیهد را با خود همراه ساختند. نویسنده این کتاب در صدد بیان تعدادی از اصول اعتقادات وهابی ها است. مطالب این کتاب از مقدمه و پنج فصل تشکیل شده که فصول آن اجمالا بدین شرح است: فصل اول درباره توحید در عبادت است که و به قبور در این فصل بیان می شود. افعالی موضوع فصل دوم است که شامل و و می شود. در فصل سوم توضیح داده می شود. در چراغ روشن کردن و نماز خواندن بر روی قبور مطلبی است که در فصل چهارم بدان پرداخته می شود. در فصل پنجم موضوع ذبح کردن و نذورات بیان می شود... 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻نویسنده : علامه محمد جواد 👈🏼 به زبان 👈🏼 وهابیون در ابتدای کار و برای اینکه بر اعمال شنیع خود مجوز شرعی داشته باشند با نوشتن نامه ای تعدادی از علماء از جمله شیخ عبدالله بن بلیهد را با خود همراه ساختند. نویسنده این کتاب در صدد بیان تعدادی از اصول اعتقادات وهابی ها است. مطالب این کتاب از مقدمه و پنج فصل تشکیل شده که فصول آن اجمالا بدین شرح است: فصل اول درباره توحید در عبادت است که و به قبور در این فصل بیان می شود. افعالی موضوع فصل دوم است که شامل و و می شود. در فصل سوم توضیح داده می شود. در چراغ روشن کردن و نماز خواندن بر روی قبور مطلبی است که در فصل چهارم بدان پرداخته می شود. در فصل پنجم موضوع ذبح کردن و نذورات بیان می شود... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅دیدگاه اقطاب صوفیه در مورد پیامبر اکرم(ص) 🔺 ملاعلی گنابادی معروف به نورعلیشاه ثانی در مورد پیامبر اکرم(ص) می‌گوید: «البته(پیامبر) مربی داشت که او را از نقص به کمال رسانید و مربی آن حضرت باید کامل باشد لهذا از پستان ابی‌طالب شیر خورد و در تربیت ابی‌طالب بود و سال‌ها خدمت ابی‌طالب نمود که قطب وقت بود»!!! 💢 اقطاب فاسد صوفیه، پیامبر اسلام را دارای نقص می‌دانند که نیاز به تربیت مربی در قالب مراد و مریدی بوده است! 📚گنابادی، ملاعلی، صالحیه، ص 201 ص
💠اهانت اقطاب صوفیه به پیامبر اکرم(ص) 🔺 ملاعلی گنابادی معروف به نورعلیشاه ثانی در مورد پیامبر اکرم(ص) می‌گوید: «البته(پیامبر) مربی داشت که او را از نقص به کمال رسانید و مربی آن حضرت باید کامل باشد لهذا از پستان ابی‌طالب شیر خورد و در تربیت ابی‌طالب بود و سال‌ها خدمت ابی‌طالب نمود که قطب وقت بود»!!! 📚گنابادی، ملاعلی، صالحیه، ص 201 💢 اقطاب فاسد صوفیه، پیامبر اسلام را دارای نقص می‌دانند که نیاز به تربیت مربی در قالب مراد و مریدی بوده است! ص 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴با قمه و تبر و شمشیر از مرز عبور می‌کنند تا به عراق برسند و در مراسم شیخ محمد از رهبران شرکت کنند! هست که هست؛ عبور از مرز قانون دارد که دارد؛ هیچ یک مهم نیست، حرف هم نباشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
📚چاپ کتاب " و اندیشه کابالیستی در فیلم های هری پاتر" به همت انتشارات وثوق قم. 🔹فائزه حسین خانی، پژوهشگر و مدرس سواد رسانه ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ، با اشاره به این که این کتاب به قلم وی و خانم شیلا نیکویی منتشر شده است، اظهار داشت: واقعیت آن است که در عصر حاضر جایگاه ویژه ای یافته به گونه ای که تعامل و ارتباط شگرف میان انسان و سینما دستمایه ای برای بهره گیری هرچه بیشتر از این در راه وصول به آرمان ها شده است. 🔹وی افزود: القای مفاهیم و اندیشه ها از طریق این ابزار قدرتمند و جهان شمول، در کنارحاکمیت مادی گرایی بر های جهان، آتش جنگ فرهنگی-تمدنی دنیای نوین را شعله ورتر کرده و در این میان، یکی از اندیشه های شبه عرفانی است که به وسیله آثار تلویزیونی و سینمایی ترویج می شود. این اندیشه که از ابتدا با اسلام سرستیز داشته، هم اکنون بی پرده بر پرده سینماهای جهان نقش عمده ای در تخریب ذهن مردمان ایفا می کند. 🔹عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین گفت: مجموعه کتاب ها و فیلم های «» از کابالا تاثیرات جدی گرفته و در قالب داستانی فانتزی با مضامین آخرالزمانی به القای این اندیشه پرداخته، ضمن آن که استقبال جهانی از این مجموعه فیلم و نشانی بر اهمیت و تاثیرگذاری این اثر است، به گونه ای که حتی بعد از گذشت چند سال از اکران آخرین فیلم از این مجموعه ۸ قسمتی، به نظر می رسد نقد و بررسی آن می تواند در تحلیل هرچه بهتر آثار شبه دینی مؤثر باشد. https://hawzahnews.com/news/908350 🔰 @adyanuniv 🔰