eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
زمین چشم تماشا شد امام عسکری آمد بهشت آرزوها شد امام عسکری آمد هوای گلپوش از عطر نفسهایش گل ایمان شکوفا شد امام عسکری آمد سروش هاتف غیبی بشارت داد را گره از کار دل وا شد آمد 🌸 میلاد یازدهمین حجت خداوند، پیام آور آیینه و روشنی، علیه السلام بر شما مبارک باد 🌸 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅گفتار نیک از امام حسن عسکری 🔹 – علیه السلام –هرکس و برادر خود را محرمانه موعظه کند،او را زینت بخشیده؛و چنانچه علنی باشد سبب ننگ و تضعیف او گشته است.
✅ گفتار نیک امام حسن عسکری با دوست و دشمن 🔹 _ علیه السلام - با دوست و دشمن خوش گفتار و خوش برخورد باشید... 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈🏼 در بیان اسحاق بن ابراهیم نیشابوری... دلویه به می‌گفت: علی بن الجعد گفت: به خدا سوگند معاویه بر غیر اسلام از دنیا رفت... 📚 مسائل الامام احمد بن حنبل ج2 🔰 @Adyanuniv🔰
9898-20450-1-SM داعش، ‌پیوند‌سلفیت‌تکفیری‌و‌بعثی‌گرایی.pdf
317.5K
📚 ✍🏻 نویسندگان: بهادر و سید‌حسام‌الدین 👈🏼 به زبان 👈🏼 نیروی ایدئولوژیکی محرک گروه از دو منبع کامل متفاوت می‌آید: اولین منبع و وجه غالب کنونی اندیشه است که در افکار (قرن 7ق) ریشه دارد و توسط قرن 12به ایدئولوژی تکفیری مدرن تبدیل شد. بر این مبنا، تکفیریهای داعش هدف خود را احیای خلافت اعلام میکنند. منبع دیگر داعش که در سازمان و اهداف سیاسی اش کامل مشخص است، بعثی گرایی و شبکه های بعثی جدید است که بعثی های سکولار آمال خود را در احیای شکوه اعراب میبینند. اگرچه گروه داعش به طور مؤثر از دکترین تکفیری به منظور بسیج افراطیها و ستیزه جویان خارجی استفاده میکند، در عین حال، برای هدایت و کنترل این خلافت، بر شبکه های پیچیده تحت رهبری افسران سابق تکیه دارد... 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نسب و طریقه بدنیا آمدن معاویه 🎤 استاد 👈🏼 معاویه یک پسر با چهار پدر: معاویه پسر است، اما در مورد پدرش مشهور این است که پدر او بوده، اما محققان از و نظری مخالف با این شهرت دارند و معاویه را منسوب به ، ، ابوسفیان و شخص دیگری می‌دانند ... !!! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 در جهنم بنابر نقل از سالم بن ابی جعد از صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل می‌کند: معاویه در تابوتی قفل شده در آتش جهنم است ... 📚 جمل من انساب الاشراف ج5 ص136 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام: تا جايى كه مى توانى تحمّل كنى دست نياز دراز مكن؛ زيرا هر روز، روزىِ تازه اى دارد. بدان كه پافشارى در درخواست، هيبت آدمى را مى بَرد، و رنج و سختى به بار مى آورد؛ پس، صبر كن تا خداوند دَرى به رويت بگشايد كه براحتى از آن وارد شوى؛ كه چه نزديك است احسان، به آدم اندوهناك، و امنيت، به آدم فرارى وحشتزده؛ چه بسا كه دگرگونى و گرفتاريها، نوعى تنبيه خداوند باشد و بهره ها مرحله دارند؛ پس، براى چيدن ميوه هاى نارس شتاب مكن، كه به موقع آنها را خواهى چيد. بدان، آن كه تو را تدبير مى كند، بهتر مى داند كه چه وقت، بيشتر مناسب حال توست، پس در همه كارهايت به انتخاب او اعتماد كن، تا حال و روزت سامان گيرد 📚 ميزان الحكمه جلد5 صفحه 167 🔰 @Adyanuniv🔰
💠صوفی شدن احمد بن هلال از یاران امام حسن عسکری‌ع 🔸احمد بن هلال عبرتائی قبل از انحرافش از شخصیت والایی برخوردار بوده و عالمی برجسته و عارفی متقی محسوب می‌شده است. 🔹احمد بن هلال پنجاه و چهار بار به حج رفته است و بیست نوبت از آن را با پای پیاده حج نموده است.[1] احمد بن هلال پس از مدتی دچار انحراف و ارتجاع شد و از غلوکنندگان قرار گرفت. به گونه‌ای که حضرت عسکری علیه السلام او را بسیار نکوهش کرد و در موردش فرمود: «از این صوفی ریاکار و بازیگر پروا کنید».[2] 🔻برخی نیز این جمله را در نکوهش او، از جانب حضرت مهدی علیه السلام دانسته‌اند که در هر حال نشانگر پلیدی و گمراهی این مرد است. 🔻او تا زمان نیابت جناب محمد بن عثمان زیست و با سماجت بسیار، سفارت و وکیل آن جناب را انکار کرد. توقیع مبارکی از جانب حضرت مهدی ‌علیه السلام در مورد لعن و نفرین بر او و لزوم اظهار بیزاری از کارهایش صدور یافته است. 🔻در این توقیع حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، خطاب به جناب حسین بن روح فرموده است: ... و اما آنچه که درباره صوفی متصنع (ریاکار) نوشته بودی [منظور احمد بن هلال یکی از سران غلات است] پس خداوند عمر او را قطع فرماید...[3] 📚پی نوشت ۱. اختیار معرفه الرجال، ج۲، ص۸۱۶. ۲. محمد بن عمرکشی، رجال کشی، ص۵۳۵. ۳. كمال الدين وتمام النعمة ص 489 ع ع 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ کردار نیک! در زمان ساسانیان 🔹 گزیده ای از نوشته موبد زرتشتی در زمان ساسانیان در کتاب اندرزنامه آذرباد مهر اسپندان: « راز با زنان مگو » 🔰 @adyanuniv 🔰
سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل بیت سلام الله علیها تسلیت و تعزیت باد. 🔰 @Adyanuniv🔰
در باب فضائل (1) 👈🏼 : احادیث بسیاری در باب فضیلت معاویه نقل شده ، اما هیچ یک سند صحیحی ندارد ... و و بقیه نیز همین نظر را دارند. 📚 فتح الباری ج8 ص473 🔰 @Adyanuniv🔰
در باب فضائل (2) 👈🏼 از علمای بزرگ : در باب فضائل معاویه هیچ حدیث صحیحی وجود ندارد... 📚 فتح الباری ج8 ص473 🔰 @Adyanuniv🔰
در باب فضائل (3) 👈🏼 : هیچ حدیث صحیحی در فضیلت معاویه وجود ندارد... 📚 الفوائد المجموعه فی الاحادیث الموضوعه ص407 🔰 @Adyanuniv🔰
💠تجسم صورت مرشد، نشانه شرک صوفیان 🔸از انحرافات فرقه‌ی صوفیه سلطان علیشاهی، این است که پیروان صوفیه، در عبادات خصوصا نماز، باید صورت مرشد و پیر خود را در نظر گرفته و از او غافل نشوند. 🔹چنان‌چه میرزا زین‌العابدین شیروانی، معروف به مست علیشاه در این‌باره گفته که: «باید سالک در مجامع و احوال و افعال و طاعت و اقوال، از مراقبت صورت مرشد غافل نشود و در هنگام ذکر و ورد و طاعت و خدمت از وجه شیخ خود زایل نگردد.»(1) 🔻این نظر صوفیان کاملا مخالف نظر قرآن بوده و در عبادت و ذکر و دعا، باید ذات حق‌تعالی را در نظر گرفت، که پرستش و معبودیت، فقط مخصوص خداوند متعال است. چنان‌چه در قرآن آمده: «وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ (اسراء/23) و خدای تو حکم فرموده که جز او، هیچکس را نپرستید) ♻️این اعتقاد رؤسای صوفیه مبنی بر تجسم صورت مرشد در عبادت، کاملا مخالف توحید خداوند متعال بوده و در‌واقع شرک نسبت به حق‌تعالی است، که به پیروان خویش، توجه به غیر حق را القا کرده و آنان را از صمد‌پرستی به صنم‌پرستی وادار می‌کنند. 📚پی‌نوشت 1. شیروانی، زین‌العابدین، ریاض السیاحه، به‌تصحیح اصغر حامدی ربانی،تهران، نشر سعدی، ص371. 🔰 @adyanuniv 🔰
روی قبرم بنویسید که خواهر بودم سال ها منتظر روی برادر بودم روی قبرم بنویسید جدایی سخت است این همه راه بیایم، تو نیایی سخت است یوسفم رفته و از آمدنش بی خبرم سال ها می شود از پیرهنش بی خبرم روی قبرم بنویسید ندیده رفتم با تن خسته و با قد خمیده رفتم بنویسید همه دور و برم ریخته اند چقدر دسته ی گل روی سرم ریخته اند چقدر مردم این شهر ولایی خوبند که سرم را نشکستند خدایی خوبند بنویسید در این شهر سرم سنگ نخورد به خداوند قسم بال و پرم سنگ نخورد چادرم دور و برم بود و به پایی نگرفت معجرم روی سرم بود و به جایی نگرفت ...من کجا شام کجا زینب بی یار کجا؟ من کجا بام کجا کوچه و بازار کجا؟ بنویسید که عشّاق همه مال هم اند هر کجا نیز که باشند به دنبال هم اند گر زمانی به سوی شاه خراسان رفتید من نبودم به سوی مرقد جانان رفتید... روی قبرش بنویسید برادر بوده سال ها منتظر دیدن خواهر بوده روی قبرش بنویسید که عطشان نشده بدنش پیش نگاه همه عریان نشده بنویسید کفن بود، خدایا شکرت هر چه هم بود بدن بود خدایا شکرت یار هم آن قدری داشت که غارت نشود در کنارش پسری داشت که غارت نشود او کجا نیزه کجا گودی گودال کجا؟ او کجا نعل کجا پیکر پامال کجا؟ 🔰 @Adyanuniv🔰
💠سوء استفاده صوفیان از آیه تبلیغ 🔸به اعتقاد شیعیان و برخی از اهل سنت، آیه تبلیغ در حجة الوداع، سال دهم هجری نازل شده است که بر اساس این آیه شریفه[مائده/67] پیامبر موظف شده است پیام بسیار مهمی را به مردم ابلاغ کند که در باور شیعه، موضوع پیام، جانشینی حضرت علی (علیه‌السلام) به دست مبارک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در غدیر خم است. 🔹اما شیوخ و اقطاب صوفیه از این آیه، سوء استفاده کرده و خودشان را در جایگاه حضرت محمد مصطفی (صلی‌ الله علیه و آله) فرض کرده و برای خود وصی و جانشین انتخاب می‌کنند. 🔻چنان‌که ملا سلطان گنابادی در اجازه‌ای که برای فرزندش ملا‌علی نوشته، آمده است: «پوشيده نماند كه برای هر يك از اوليای عظام در زمان حیات و بعد از ممات، خلفا و نوّابی لازم است كه رشته دعوت منقطع نشود، بلكه در بقاع ارض و در جمله‌ ازمان، حکم «یا أیها الرّسول بلّغ ما اُنزل إلیک» جاری باشد .»[1] ♻️در این جا ملا سلطان خود را ھمان منصب دار حضرت رسول اکرم (صلی‌ الله علیه و آله) معرفی می کند که به حکم «یا ایھا الرسول بلغ...» فرزندش نورعلیشاه را به‌عنوان امام مفترض الطاعه در غدیر خم، می شناساند، که درواقع باید گفت این فرقه‌ی باطل با این الفاظ و سخنان بی‌اساس، درصدد مطرح‌کردن ولایت بدون امامت هستند. 📚پی‌نوشت‌ 1.تابنده گنابادی، حسین، نابغه علم و عرفان، انتشارات حقیقت، تهران، 1384، چاپ اول، ص 127. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠اكتسابی بودن ولایت در تصوف 🔸 با توجه به قرائن قرآنی و روایی، شیعه معتقد است که امر ولایت و امامت مخصوص امامان دوازده‌گانه بوده که از طرف خداوند متعال منصوب و معین شده‌اند. 🔹در حالی که متصوفه، ولایت را یک مقام اکتسابی دانسته و هر کس می‌تواند خود را به مقام قطبیت برساند. چنان‌چه نور علیشاه در اجازه‌ای، صالح علیشاه را به مقام قطبیت منسوب کرد و نوشته است: «شیخ محمد حسن صالح علیشاه بعد از رحلت این ضعیف در حیات خود مطاع کل و مظهر تام خواهند بود و امر ولایت و خلافت کلیه در این صورت در رحلت من منتقل به آن جناب خواهد بود.»[1] ♻️صوفیه با این بدعت در معنای ولایت، آن را امری اکتسابی دانسته و هر کسی را شایسته مقام ولی و قطب دانسته‌اند که با توجه به آیات و روایات درباره تعیین نصب امام از طرف خداوند متعال و معین بودن تعداد امامان برای مقام ولایت، کاملا این ادعای صوفیان رد می‌شود. 📚پی‌نوشت: 1. صالح علشیاه، نامه‌های صالح، تهران، حقیقت، چاپ دوم، 1381، ص15. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا