eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای گلِ پنهان شده پُر ز تولّای تو جانِ همه گو که کجایی و کجا جویمت در چمنستانِ جویمت منو رازِ نسیمِ بهار جمعه منو زمزمه در رُخِ خورشید بجویم تو را در چمنِ عشق ببویم تو را گل همه جا بوی تو را می‌دهد عنبرِ گیسویِ تو را می دهد ای دلت آیینه رازِ خدا بر سرِ ما چترِ گُشا عالمِ هستی همه در هستِ توست پرچمِ سبزِ دستِ توست آمدنِ جمعه تو دیر شد بی‌تو جهان چون شبِ دلگیر شد وعده قرآنِ کریمی بیا جلوه‌ای از ذاتِ رحیمی بیا نغمه شیرینِ مصلّایِ ما رازِ اذانِ تو تسلّایِ ما آمدنت باورِ دیرینِ ماست از تو سرودن همه آئینِ ماست ای مَهِ پنهان شدهِ هشت و چار کی شوَد از پرده رُخت آشکار نیست به جانِ همه صبری بیا گر چه نهان در پسِ ابری بیا دل به تو وُ مهرِ تو وابسته است جانِ فلک از غمِ تو خسته است قصه مهجوری تو خوانده‌ایم آه! ز دیدارِ تو جا مانده ایم صاحبِ دستان اجابت بیا ای تو پُر از راز نجابت بیا بر دل بیمار امیدی بده را تو نویدی بده 🔰 @Adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰به مناسبت سالروز حماسه بزرگ 19 دی ✍️ در پی انتشار مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات، تظاهرات اعتراضی در شهر مقدس قم به وقوع پیوست که نقطه اوج این اعتراضات در 19 دی سال 1356 بود. این قیام خونین مردم قم، جرقه ای بود که روند انقلاب را به گونه ای دیگر شکل داد و در مدت زمان کوتاهی طومار 2500ساله رژیم شاهنشاهی را در هم پیچید. سالروز این حماسه بزرگ و به یاد ماندنی را گرامی داشته و بر شهیدان و ایثارگران این حماسه تاریخی درود می فرستیم. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔰چهــار توصــیه بــرای عاقبـــت بخیــــری در کـــلام مـــولا علــی علیــه الســـلام: ✅امام علی علیه‌السلام می فرمایند: و اكْظِمِ الغَيْظَ، وَ تَجَاوَزْ عِنْدَ الْمَقْدَرَةِ، وَ احْلُمْ عِنْدَ الغَضَبِ، وَ اصْفَحْ مَعَ الدَّولَةِ، تَـكُنْ لَـكَ العاقِبَةُ. ◻️ خشم خود را فرو بر ◻️ و به هنگام قدرت، گذشت كن ◻️ و در هنگام عصبانيت، بردبار باش ◻️ و در وقت توانايى (بر انتقام)، ببخش 🍃تا عاقبت بخیـــــر شوی 📚 نهج‌البلاغه، نامه ۶۹ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 ناصبی و توجیه هجوم به 🔶 «ابن تیمیه» درباره علت هجوم به خانه علیه السلام و سلام الله علیها می‌گوید: اگر این صورت گرفته باشد، به این منظور بوده که اموال الهی از را از آن خانه خارج کنند و به صاحبان آن ها بدهند!!! 📚 منهاج السنه ج۸ ص۲۹۱ 👈🏼 پ ن: اولا تئوریسین وهابیت فرض را بر قبول هجوم به خانه گذاشته است و ثانیاً ابن تیمیه گری خود را با این جملات آشکار نموده، نمی‌گوید که اگر اموال الهی در خانه حضرت بوده پس چرا بدون هجوم از ایشان نخواستند آن ها را برگرداند؟! 🔰 @Adyanuniv 🔰
✝️ تبلیغ مسیحیت از رهگذر تقابل «انسانیت- مذهب» ▶️ به بهانه اكران فيلم «مردن در آب مطهر» #مسیحیت # کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🎥فیلم «مردن در آب مقدس»، تازه‌ترین اثر «نوید محمودی» است که در سی و هشتمین جشنواره در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. فیلم به‌ظاهر روايتگر مصائب مهاجرت مهاجران افغانی است، اما در دل خود المان‌هايی دارد كه ضمن هجمه به اعتقادات اسلامی، تبليغ ضمنی را نيز چاشنی كار خود ساخته. البته بگذريم از اينكه تمام فيلم، مملو از صحنه‌های نمايش جامعه و فرهنگ سياه ايرانی، به‌خصوص در قبال مهاجران افغانی است. ⭕️در اين فيلم كم‌جان –به لحاظ فيلمنامه و كارگردانی- ماجرای دختری مسلمان(افغانی) را می‌نگريم كه برای مهاجرت از كيس مسيحی‌شدن استفاده می‌كند و از اين رهگذر، نمادهای تبشيری چون و مهربانی در مسيحيت، ، (صحنه مرگ دختر در رودخانه كه نماد غسل‌تعميد در مسيحيت است) و –به‌اصطلاح- رستگاری وی از اين تحول (از اسلام به مسيحيت) به نمايش درمی‌آيد، حتی دقت در نام فيلم هم سرنخی است به سمت همين گمانه‌‌ها. ✍️در كنار اين تبليغ‌‌ها شاهد تخريب اعتقادات با نمايش جلوه‌ای سخره‌انگيز از روحانی مسلمان سنی و چهره‌ای كريه (دزد، قاتل و بی‌فرهنگ) از ايرانيان به عنوان نماد مسلمانان هستيم. با وجود نقد بسيار منتقدان به اين فيلم پس از نمايش اوليه، پرسش آن است كه چنين آثار چرا بايد بار ديگر مجوز نمايش آنلاين پيدا كنند، در حالی‌ كه حتی می‌توانند بر روابط پرسابقه و برادرانه ميان دو همسايه ديرينه نيز سايه افكنند؟ ✳️براي اطلاع از نقد جامع اين فيلم، مقاله پيوست‌شده (منتشره در فصلنامه «روشنا») را مطالعه بفرماييد. کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
📚 | تحلیل نفوذ کابالیستی در سینما 🔹در کتاب تحلیل نفوذ (عرفان یهودی) در سینما به بررسی و تحلیل نفوذ کابالیستی یا همان عرفان یهودی در سینما پرداخته است. 🔸جامعه‌سازان، سیاست‌مداران و اهالی رسانه‌های وابسته به قدرت در راستای حفظ وضع موجود و تداوم مدرنیته با ترویج عرفان‌های غربی و التقاطی، پایه‌های هویتی فرهنگ‌های رقیب، خصوصا فرهنگ اسلامی-ایرانی را تضعیف می‌کنند؛ در این راستا، ارتباط یهود و فرقه‌هایی چون و رسانه‌های مسلط جهانی غیر قابل انکار است. کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🔴کریسمس بهائیان(2) 👈ادعای بهائیان مبنی براحترام برتمام انسان‌ها وادیان، نقابی است برای جذب ناآگاهان وساده‌باوران درمجامع عمومی. آنها حتی علی‌رغم اعتقاد به خرافه بودن جشن کریسمس، بمنظور تبلیغ وجلب نظردیگران، آنرا برگزار می‌کنند. 👀لذا تصاویر وفعالیت‌هایی با رنگ ولعاب کریسمس ازبهاییان منتشر می‌شود وبرخی از این کانال‌ها، عکس‌ها وفیلمهایی ازچراغانی خیابان منتهی به محل دفن باب بمناسبت کریسمس را باچنین توضیحی منتشر کردند که: 🗣«این خیابان براى جشن‌هاى مسیحیان، یهودیان ومسلمانان تزئین می‌شود. این نورها هم براى عید کریسمس است وزیبایى آن با درخشش عروس کرمل که بر صدر مستقر است کامل مى‌شود» 😳البته تابحال درهیچ یک از اعیاد مسلمین، چنین تزئیناتی درحیفا دیده نشده اما برای جمعیت بهایی، گنبد باب خیلی جلوه‌نمایی می‌کند و موردتوجه شرکت کنندگان دراین جشن قرار می‌گیرد. 👍سؤال اساسی ازتشکیلات بهایی اینست که آیا مسئولین برپایی جشن درکنار مرقد باب نمی دانند دربرابر کسی کریسمس را جشن گرفتند که معتقد بوده «تمام کلیساها باید خراب گردند، مساجد وکنیسه ها باید تخریب شوند، مکه ومدینه وبیت المقدس -که مکانی مقدس برای ادیان ابراهیمی است- باید تخریب گردند(عباس افندی، مکاتیب، ج2، ص266) 👽عباس افندی، دومین سرکرده بهاییان، جشن کریسمس، شادی در آن ونمادهایی مثل درخت کاج آذین‌بندی شده را خرافات و اهل آنرا بی‌بصیرت و متوهم می‌داند و درادعای خود چنان اطمینانی دارد که بدون اینکه استثنائی قائل شود، به نام‌های بزرگ خداوند قسم می‌خورد.(عباس افندی، الواح وصایا،ج۲،ص۲۹۵) 🔰@Adyanuniv🔰
✅ نخبگان ایرانی و تمدن اسلامی 🔹 بعد از سقوط ساسانیان... روشنفکران نخبه ایرانی خودشان را وقف اسلام و زبان عربی کردند و به شکل گرفتن و گسترش تمدن جهانی اسلام کمک نمودند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 تصریح عالم به 🔶 مالکی عالم معاصر در کتابش به صراحت به صحت روایت اشاره می‌کند: ولكن حزب علي كان أقل عند بيعة عمر منه عند بيعة أبي بكر الصديق نظراً لتفرقهم الأول عن علي بسبب مداهمة بيت فاطمة في أول عهد أبي بكر، وإكراه بعض الصحابة الذين كانوا مع علي على بيعة أبي بكر، فكانت لهذه الخصومة والمداهمة، وهي ثابتة بأسانيد صحيحة اطرافيان در زمان بیعت با ، كمتر از زمان با بودند؛ چون در آغاز ابوبكر به خانه هجوم برده شد و بهمين جهت بعضى از صحابه که با علی علیه‌السلام بودند از بيعت با ابوبكر اكراه داشتند. اين مدعا با سندهاى صحيحى كه وجود دارد، ثابت شده است. 👈🏼 سپس در پاورقی می‌گوید: در ابتدا فكر مى‌كردم قصه هجوم است و صحت ندارد تا اینکه سندهاى محكم براى آن پيدا كردم كه يكى از آنها روایتی است که ابن ابی شیبه به از مولی عمر روایت کرده است . 📚 قراءة فی کتب العقائد المذهب الحنبلی ص٤۶ 🔰 @Adyanuniv 🔰