eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سلسله نعمت اللهیه ✅3⃣ 🔰ویژگی های سلسله نعمت اللهیه 2⃣ ویژگی دوم این طریقه این است که ایشان کسوت خاص یا لباس مخصوصی ندارند و از نشانه ‌ های صوفیانه که سابقاً رسم بوده و دراویش برای معرفی خود از آن استفاده می کردند، تهی هستند.[1] 🔻این عدم قید ایشان به لباس و پوشش خاص، باعث تفاوت آن‌ ها نسبت به سایر طریقت ‌ها شده است. 3⃣ ویژگی دیگرشان این است که حرفه ی تکدی گری و گدایی را در دستور کار ندارند و آن را ممنوع می ‌ دانند. بر خلاف اسلافشان که عزلت را به حدی رسانیده بودند که در گدایی، شهره ‌ی خاص و عام بودند؛ 🔻از جمله ‌ی ایشان، می ‌توان به ابوبکر شبلی اشاره کرد که سالیان دراز در دماوند به گدایی مشغول بود. خود ایشان در بین طریقت ‌ های صوفیانه، ویژگی دیگری را نیز مخصوص به خود می ‌دانند و آن، تقیّد به شریعت و پای بندی به احکام است،[2] که این ادعا با عملی که از ایشان در بحث خمس و عشریه و سایر بدعت ‌هایشان مشاهده می شود، هم ‌خوانی ندارد و راه و روش ایشان در مورد شریعت نشان داده که صوفیان و به خصوص فرقه ی نعمت‌ اللّهی در برخی از مسائل دینی، هیچ گونه پایبندی به شریعت محمدی صلی الله علیه وآله ندارند. 📚پی نوشت [1]. برخی از نشانه های درویشان و صوفیان عبارتند از تاج یا طاقیه، کلاه دوازده ترک، تبرزین، کشکول، چنته، تخته پوست، منتشأ و چوب دستی و روی کلاه درویش هم معمولاً ابیات و اشعار خوشی در وصف طریقت درویشی نوشته شده است. [2]. سلطان حسین تابنده، نابغه‌ ی علم و عرفان، ص179. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅تقوا ملاک ارزش انسان ها ✍روزی سلمان فارسی وارد مسجد نبوی شد و صحابه‌ی پیامبر (ع) به احترام او از جای خود برخاستند و در صدر مجلس به او جای دادند.لحظه‌ای نگذشته بود که یکی از صحابه‌ی معروف نیز وارد مسجد شد، و چون سلمان را در صدر مجلس مشاهده کرد؛لب به اعتراض گشود و گفت: «من هذا العجمی المتصدر فیما بین‌العرب؛این مرد ایرانی و عجمی که در صدر مجلس نشسته در میان عرب‌ها چه می‌کند؟» رسول خدا‌ (ص) با شنیدن این سخن غیر‌اسلامی به خشم آمد و بر بالای منبر قرار گرفت و فرمود: «ای مردم! آگاه باشید که تمام انسان‌ها از زمان حضرت آدم تا زمان ما مثل دندان‌های ما یکسانند، عرب بر عجم، گندمگون بر سیاه‌پوست امتیازی ندارد، مگر به تقوا» 📚مستدرک الوسائل، ج۱۲ ص۸۹ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ولایت قمریه, بافته ی تصوف 🔸صوفیان آنچه که به عنوان ولایت قمریه در عصر غیبت مطرح کرده اند و قادر به اقامه دلیل برای اثبات مدعای خود نمی‌باشند، مخالفت صریح با فرمان حضرت حجه بن الحسن روحی فداه است. 🔹زیرا در آخرین توقیع مبارک که برای ابو الحسن علی بن محمد سمری صادر گردیده پایان دوره نیابت خاصه را اعلام فرموده و نوبت نواب عامه آن حضرت فرا می‌رسد که وظیفه است در این موقع برای گرفتن مسائل اسلامی و حل مشکلات و اداره زندگی فردی و اجتماعی از رهبری حجت‌های امام زمان(عج) استفاده کنند پس گفتار آنان در عصر غیبت سندیت داشته و مانند گفتار امام لازم الاجراست ( و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیکم)1در حوادث و مشکلات زمانه که برای شما پیش می آید به راویان احادیث ما رجوع کنید همانا ایشان حجت من بر شما هستندو من حجت خدا بر شما هستم.[1] 🔻مرحوم صاحب جواهر می فرماید: مراد امام علیه السلام از این کلام این است که فقها حجت من هستندبر شما در کلیه اموری که من در آنها حجت بر شما هستم، البته به استناد آیات و روایات کیفیت اداره امور مسلمین و حفظ اسلام و بیان احکام و اجراء دستورات دین در عصر غیبت بایستی به دستور ولی فقیه اجراء شود.[2] 📚پی نوشت 1. بحارالانوار ج 53 ص 181. 2- جواهر ج 40 ص 18. ع 🔰 @adyanuniv 🔰
4_5794346228779059207.pdf
1.39M
📖کتاب توهم بازگشت 📌نقد و بررسی جریان منصورهاشمی خراسانی ✍علی محمدی هوشیار هزینه دانلود: مطالعه و مقابله با انحرافات جریان 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم عقیل هاشمی کمر شیعه که نه بلکه کمر کل آمار و ارقام را شکست. عقیل: آمار جمعیتی ایران شیعیان 5% مسیحیان و یهودیان و زرتشت5% اهلسنت 90% به هیچ عنوان دیدن این کلیپ را از دست ندهید سوال: آیا می توانیم به شبکه های وهابی و سخنان مخالفین مکتب اهلبیت(ع) در مورد تاریخ اسلام اعتماد کنیم با دیدن این کلیپ پاسخ خود را دریافت کنید به راستی وقتی این افراد اینقدر راحت در امور بدیهی جامعه امروز ما دروغ می گویند؛ چگونه توقع دارید که در مورد 1400 سال پیش حقیقت را بگویند 🔰 @Adyanuniv🔰
🔔 🔹 برای خدا و ملائکه، فرقی ندارد همسر و فرزند پیامبر باشی یا فقیر عوام! گناهکار و مجرم که باشی، از هلاک شدگانی بی بروبرگرد 🔹 ملاک قرآن در پیوند و ارتباط، ایمان است و عمل صالح؛ نه پیوندهای ژنتیکی و نسبت های خانوادگی 🚫! 👈 پس تنها راه حسینی شدن، عمل و اعتقاد است نه اعتبار و لباس و...! 👇👇👇👇 🌴 آیه 32 سوره عنکبوت 🌴 🕋 لَنُنَجِّيَنَّهُ وَأَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ ⚡️ترجمه: قطعاً او (لوط) و خاندانش را نجات مى‌دهيم، جز همسرش كه از باقى ماندگان (در قهر ما) است. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام على عليه السلام: طَلَبتُ الغِنى فما وَجَدتُ إلاّ بالقَناعَةِ، علَيكُم بالقَناعَةِ تَستَغنُوا توانگرى را جستم و آن را جز در قناعت نيافتم. قانع باشيد تا توانگر شويد 📚 بحارالأنوار جلد69 صفحه399 امام على عليه السلام: مَن قَنِعَ لم يَغتَمَّ كسى كه قانع باشد، اندوهگين نشود 📚 غررالحكم حدیث7771 امام على عليه السلام: مَن قَنِعَ حَسُنَت عِبادَتُهُ هر كه قانع باشد، عبادتش نيكو مى گردد 📚 غررالحكم حدیث7795 امام على عليه السلام : البَدَنُ القانِعُ أغنى مِنَ البَحرِ تنِ قانع، غنى تر از درياست 📚 بحارالأنوار جلد78 صفحه31 👈🏼 پ ن: توجه بفرمایید که قانع بودن هیچ منافاتی با تلاش کردن و یا گرفتن حق و حقوق نداره! بلکه انسان باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به آنچه مورد نیاز هست صورت دهد و حق خود را دریافت کند و سپس به آنچه رسید قانع باشد نه اینکه عده ای تنبلی و تن پروری خود رو به حساب قانع بودن بگذارند! چنانچه در اسلام بسیار دستور به تلاش و کار داده شده است که این حجم از توجه به کار و تلاش بی نظیر است... 🔰 @Adyanuniv🔰
امام على عليه السلام: طَلَبتُ الغِنى فما وَجَدتُ إلاّ بالقَناعَةِ، علَيكُم بالقَناعَةِ تَستَغنُوا توانگرى را جستم و آن را جز در قناعت نيافتم. قانع باشيد تا توانگر شويد 📚 بحارالأنوار ج69 ص399 امام على عليه السلام: مَن قَنِعَ لم يَغتَمَّ كسى كه قانع باشد، اندوهگين نشود 📚 غررالحكم ح7771 امام على عليه السلام: مَن قَنِعَ حَسُنَت عِبادَتُهُ هر كه قانع باشد، عبادتش نيكو مى گردد 📚 غررالحكم ح7795 امام على عليه السلام : البَدَنُ القانِعُ أغنى مِنَ البَحرِ تنِ قانع، غنى تر از درياست 📚 بحارالأنوار ج78 ص31 👈🏼 پ ن: توجه بفرمایید که قانع بودن هیچ منافاتی با تلاش کردن و یا گرفتن حق و حقوق نداره! بلکه انسان باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به آنچه مورد نیاز هست صورت دهد و حق خود را دریافت کند و سپس به آنچه رسید قانع باشد نه اینکه عده ای تنبلی و تن پروری خود رو به حساب قانع بودن بگذارند! چنانچه در اسلام بسیار دستور به تلاش و کار داده شده است که این حجم از توجه به کار و تلاش بی نظیر است... 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️دهن کجی اقتصادی بهائیت 👈باتغییر ناگهانی مناسبات تقویم بهائیان درسال1394، برخورد مسئولین با تعطیلی مغازه‌های بهائی درروز تولد باب وبهاء مورد اعتراض بهائیان واقع شده و ازسوی رسانه‌های بیگانه همراه گشت. این واکنش‌ها ازایجاد هیاهوی تبلیغاتی تا باج دادن به شبکه‌های خارجی را شامل می‌شد. این اعتراضات، طبق معمول به اعتقادات مذهبی بهائیان نسبت داده شده و درادامه با استناد به قوانین صنفی، تعطیلی چند روزه را بلامانع وحتی قانونی برمی‌شمارند. 😳اماعلت اصلی برخورد بامغازه‌داران بهائی،اهداف فرقه‌ای ودستورات تشکیلاتی است که درضمن تعطیلی کسبه درایامی خاص،به بهائیان ابلاغ می‌گردد. درواقع آنچه مورد اِعمال قانون واقع می‌شود،نفس تعطیلی فروشگاه نبوده،بلکه فرامینی است که درپشت پرده ازجانب سکان‌داران این جریان مدیریت می‌شود. 💀دررسانه‌های وابسته ومعاند، برخورد با این خاطیان ذیل تعابیری مانند اعتقادصاحبان واحدهای صنفی به بهائیت مطرح ودرانتقاد به این برخوردها بیان می‌شود: تعطیلی مشاغلی که بهاییان درآن فعالیت دارند، باعث عسروهرج درجامعه نمی‌شود. 👈شاید تعطیلیِ یک مغازه بهائی عسروهرجی برکسی نداشته باشد،اما اهدافی که تشکیلات بهائیت درپی آن هستند،درصورت عدم برخورد بموقع مسئولین،پیامدی بمراتب ناگوارتر برای جامعه خواهدداشت. 👍این رفتارتشکیلاتی بهائیان نوعی تحرک سیاسی ودهن‌کجی به حساسیت‌های جامعه اسلامی محسوب می‌شود وبرخورد با این مجرمان ریشه دراعتقادات دینی دارد،اما متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی توان درک این مساله ساده را نداشته وناخواسته آب درآسیاب دشمن می‌ریزند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 ارثیه پدری 🔶 در جلد ۶ ص ۱۹۶ کتاب شریف الغدیر (چاپ دارالکتاب العربی بیروت) از قول آورده‌اند: ، حافظه خوبی نداشت و صدر و ذیل روایات را با هم مخلـوط می‌کرد و گاهی برداشـت‌های غلـط او و یا درهم کـردن مشکلاتی را به بار می آورد. از این رو او برای کم کردن انتقادات گفت: «پدرم ، یادگیری قرائت را دوازده سال طول داد و وقتی به پایان برد، شتری قربانی کرد»! و بعد به صورت ضمنی گفت: « اما من فقط در هشت سال روخوانی بقره را یاد گرفتم.» 📚 تاریخ الاسلام (ذهبی) ج3 ص267 پ‌ن: از حافظه بد و خطاهای عبدالله بارها انتقاد کرد. 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️نوری‌زاد دست به دامان بهائیت 👽محمد نوری‌زاد از هروسیله‌ای برای خودنمایی و ابرازوجود استفاده می‌کند تا مانع ازفراموش شدن خود شود؛ ازحرکات نمادین گرفته تا هجوگویی پیرامون اعتقادات افراد. 😳 نوری‌زاد که این روزها درشبکه‌های اجتماعی به گزافه‌گویی وفعالیت‌های عوام‌فریبانه مشغول است، چندی است دست‌مایه‌ها‌ی جدیدی برای جلب توجه پیدا کرده، از بوسیدن پای کودک بهائی وسرودن متون شاعرانه وعاشقانه برای بهائیان گرفته تا تقدیم نقاشی‌هایش به مجرمان سیاسی تشکیلات، که از تازه‌ترین اقدامات نامبرده می‌باشد. ✍️گزارشی نیز درمورد بازدید وی از مهوش شهریاری (از رهبران بهائیت در ایران) که درحال گذراندن دوران محکومیت خود بوده و دوره مرخصی‌اش را می‌گذرانید، در رسانه‌های بهائی و از زبان خودش، منتشر شده‌است. ☠️نوری‌زاد که درشبکه‌های اجتماعی‌اش از سخیف‌ترین ادبیات برای توهین و افترا نسبت به ارزش‌های اسلام استفاده می‌کند، با یافتن محفلی جدید برای مطرح شدن، خود را همسو با تشکیلات بهائیت کرده و در این راه از هیچ مساعدت وتملقی فروگذار نمی‌نماید؛ تا جایی که با شبکه‌های مخصوص تبلیغ بهائیت، فعالانه همکاری می‌نماید. 💀در بازدید از مهوش شهریاری، افراد معلوم‌الحال دیگری چون اسدالله فخیمی، محمد ملکی (از افراد ملی-مذهبی و مرتبط با گروهک تروریستی منافقین)، نسرین ستوده (از مجرمان سیاسی که همواره در اغتشاشات حضور پررنگی داشته) و … نیز حضور داشتند. 👻در ادامه این دیدار، نوری‌زاد یکی از تابلوهای نقاشی خود را به مهوش ثابت هدیه داد. 🔰@Adyanuniv🔰
👈🏼 یکی از مطالبی که به آن اذعان دارند، عدم جواز و دشنام دادن به جمیع است. اما بر خلاف نظر ایشان، برخی اسامی صحابه مذموم در لسان و علیهم السلام وجود دارد؛ داستانی از وجود دارد که را نه تنها ، بلکه وی را می کند!! ابن مردویه آورده است که عایشه به مروان گفت: شنیدم پیغمبر به پدر و جد تو -ابو العاص بن امیه- می‌گفت مقصود از شجره‌ ملعونه که نام آن در قرآن(اسراء؛ ۶۰) آمده شمائید. پ ن: شوکانی در تفسیر خود این سند را نقل کرده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹از ظهور مدعیان دروغین تا فریب مردم... همراه با مردم... این برنامه را از دست ندهید 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴هشدار امیرالمومنین علیه السلام ✍حضرت علی در وصیتنامه خویش فرمودند: «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، که افراد شرور و بدکار جامعه، بر شما مسلط می‌شوند» این حدیث، حجت و دلیلی است برای افرادی که از شرایط روزگار ناراضی هستند. و در ادامه می‌فرماید: «[در این صورت] هرچه دعا کنید، به اجابت نرسد» 📚 نهج البلاغه، نامه ۴۷ 📌اگر منتظر اجابتِ دعای اللهم عجل لولیک الفرج هستید، نسبت به دیگران احساس نگرانی داشته باشید و این نگرانی خود را با رفتار و اعمال خوب ابراز کنید، نه صرفا با زبان. ع 🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️شکست خوردن از دشمن فرضی 👽بهائیان همچون کودکانی که دچار کمبود محبت شده باشند، مبتلا به عقده جاب توجه و مظلوم نمایی می‌باشند، تا جایی که در پس هر اتفاق ناخوشایندی، دشمنی فرضی ساخته و یک‌صدا به جدال با توهمات خویش می‌پردازند. از دستگیری مجرم بهائی اعمال قانون شده‌، تا مشکلات خانوادگی درونی خود را به ظلم و خفقان در ایران نسبت می‌دهند. 😳اخیراً به این مشکل و توهمات درون کشوری بسنده نکرده و حوادث و بلایای طبیعی واقع شده در خارج از کشور را نیز مزاحمتی از جانب جمهوری اسلامی تلقی می‌کنند، همانند سردبیر یکی از شبکه‌های بهائی که در ترکیه ساکن است. 💀چنانچه مرتضی اسماعیل‌پور (از فعالان سیاسی تشکیلات بهائیت) در حین قدم زنی خانوادگی در یکی از خیابان‌های ترکیه، اتومبیلی با همسر وی تصادف کرده و متواری می‌شود. اسماعیل‌پور که دستی در رسانه و خبرگزاری‌های بهائی داشته، این حادثه را سوژه جذابی دانسته و از همان ساعات اولیه حادثه در کانال‌های اجتماعی مرتبط با هم‌کیشانش، از آن به عنوان سوقصدی از سوی نظام اسلامی ایران، در خیابان‌های بازار ترکیه یاد کرده و بهره‌برداری رسانه‌ای می‌کند. 👻این رفتار مضحک این سردبیر بهائی، انسان را به یاد لطیفه آن فرد بی‌کاری می‌اندازد که از فرط کسادی کاسبی خویش، مدام با دست راست به پشت شانه‌‌اش می‌زد و با هر بار تکرار این عمل، از خود می‌پرسید که: بله با من کاری داری؟ 🔰@Adyanuniv🔰
✍ تفاوت شيعيان پيرو أهل‌بيت و صوفی‌های بدعت‌گذار چیست⁉️ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ۱-شیعه در مسجد دعای کمیل و زیارت عاشورا می‌خواند وصوفی در خانقاه شعر وآواز. ۲-شیعه مسجد می‌سازد وصوفی خانقاه. ۳-شیعه می‌گوید: لا اله الا الله حقا حقا وصوفی می گوید: لا اله الا انا فاعبدون ۴-شیعه می گوید: الهی انا عبدک الذلیل وصوفی می گوید: انا الحقّ ۵-شیعه می گوید: سبحان ربی الاعلی وبحمده. صوفی می گوید: سبحانی ما اعظم شانی. ۶-شیعه شارب را کوتاه می‌کند و صوفی بلند می‌گذارد. ۷-شیعه غنا را حرام می‌داند و صوفی آن را باعث نزول رحمت می داند. ۸-شیعه دوازده امام مشخص دارد ولی صوفی امامت نوعیه دارد. ۹-شیعه تولی وتبری دینی دارد ولی صوفی صلح کل است. ۱۰-شیعه تفسیر قرآن بر اساس احادیث می‌کند و صوفی تفسیر به رأی. ۱۱-شیعه با علما نشستن را نیك می شمارد وصوفی از آن احتراز دارد. ۱۲-شیعه اگر کرامتی از او بروز کرد مخفی می‌دارد وصوفی کرامت جعل می کند و فریاد می‌زند. ۱۳-شیعه تابع اذکار وادعیه اهل بیت است وصوفی تابع اذکار شیخ ومرشد. ۱۴-شیعه قطبی غیر از امام خود نمی‌شناسد وصوفی مرشد خود را قطب می‌داند. ۱۵ -شیعه بر اساس حکم قرآن خمس می‌دهد اما صوفی عُشر را جعل کرده است. 🔥چه بسا خرقه که مستوجب آتش باشد --------- 📚 نقدی بی سابقه بر محیی الدین ابن عربی، محمد تهرانی ص۷ 🔰 @adyanuniv 🔰
4_5895262107510767627.pdf
2.34M
📗 تاریخ فلسفه و تصوف یا مناظره دکتر با سیاح پیاده ✍ مولف:علامه علی 🔹 تعداد صفحات: ۳۰۱ 🔸 زبان: فارسی 🔰 @adyanuniv 🔰
‍ 🔰دانلود کتاب👆 تاریخ فلسفه و تصوف یا دکتر با سیاح پیاده علامه 📚معرفی اجمالی؛ ✍مولف در روشی خلاقانه تلاش نموده، اسرار مگوی صوفیان وعقائد فاسد آنان را در قالب یک داستان و مناظره ای فرضی تبیین کند. مناظره میان حاج خلیل و یکی از که به تازگی همسایه او شده است روی می دهد . 🔹حاج خلیل، فردی علم دوست ودانشمند است که باغ مصفائی در خارج شهر دارد. او در تابستان،دوستان خود را به آنجا دعوت می کند و گاه گاهی به مناظرات ومباحث دینی مشغول می شوند . 🏞در یک صبح جمعه حاج خلیل متوجه حضور یکی از دراویش دوره گرد در کنار باغ خود می شود. حاج خلیل درویش را به میان جمع دوستانش می آورد. آنها نیز کنجکاوانه سوالات خود را درباره رسم و آئین درویشی از وی می پرسند و این گونه، گفتگوی جذابی میان دوستان حاج خلیل و درویش سیاح شکل می گیرد. 🌟فضای پرسش وپاسخ در داستان، این امکان را به پژوهشگر حق جو می دهد تا به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.💯 ✅در بخش نخست با عنوان " و " روش صوفیه و ریاضت های ایشان در تلقی حقایق مطرح شده و تنافی آن با روش دین اسلام مورد بررسی قرار گرفته است . ✅بخش دوم به بررسی حقیقت می‌پردازد. در این بخش از حقیقت وحدت وجود نزد صوفیه و فلاسفه سخن به میان آمده و سخنان بزرگان این دو مکتب در این رابطه و شواهدی بر مدّعایشان از اشعار برخی از شعرا مطرح گردیده است. ✅ بخش سوم روش شرایع را در هدایت بشر می کاود. در این بخش به هدف بعثت پیامبران الهی و روش آنها در هدایت انسانها و تباین آن با روش فلاسفه و عرفا اشاره شده است. ⭕️همچنین از برخی صوفیه و پیشینه فلسفه و عرفان در یونان سخن به میان آمده است. ✅ موضوع بخش چهارمِ کتاب، معرفت فطری خداست. در این بخش مجبور بودن انسان در افعال اختیاری خود نقض شده و به فطری بودن معرفت خدا و اوصاف او در آیات و روایات اشاره شده است و چگونگی رواج افکار بشری در معارف دینی بیان شده است. ✅ بخش پنجم کتاب، در ردّ فلاسفه و صوفیه نگاشته شده و در آن بر در روایات، تاویلات آنان نسبت به آیات و روایات و همچنین تحمیل افکار یونانی بر آیات و روایات بیان شده است. 🌀اختلافات فلاسفه قبل از اسلام و ردّ بر صوفیه و کتاب‌هایی که اصحاب ائمه در ردّ فلاسفه نوشته اند نیز در این بخش بیان شده است.💯 ✅ بخش پایانی کتاب، به ضرورت رجوع به کتاب و سنت در تمام معارف دینی اختصاص دارد. در انتها نیز فطری بودن معرفت خدا، منشاء پیدایش معرفت فطری خدا در عوالم سابق و بررسی برخی از نظریات راجع به عالم ذر مطرح شده است. 🔅🔅🔅🔅🔅
✅ جزیه اسلامی یا مالیات ساسانی؟ 🔹 در حمله اعراب و شکست ساسانیان، بسیاری از موارد جزیه که اعراب وضع می کردند، از مالیات دوره ساسانی کمتر بود. 🔰 @adyanuniv 🔰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از دیدگاه ادیان ابراهیمی زمان شرقی یا غربی؟ از دیدگاه یهود؟ 🎤حجت الاسلام عباد محمدتبار (عضو گروه علمی ادیان ابراهیمی حوزه های علمیه کشور) کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از دیدگاه ادیان ابراهیمی زمان شرقی یا غربی؟ از دیدگاه یهود؟ 🎤حجت الاسلام عباد محمدتبار (عضو گروه علمی ادیان ابراهیمی حوزه های علمیه کشور) کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🌼فراسوی علم ✍ از عصر یخبندان و آهن و سنگ عبور کردیم تا به عصر ارتباطات رسیدیم. به عصری که علاوه بر برق، اینترنت داریم و موجود زنده به فضا می‌فرستیم با این حال هنوز به پلهٔ سوم علم هم نرسیده‌ایم. حتما این روایت را شنیده‌اید که علم، ۲۷ حرف دارد و بشر قبل از ظهور، فقط به دو حرف آن دست می‌یابد.*۱ علاوه بر این، یک واحد ‎علمی که حضرت عرضه کنند به هیچ‌وجه قابل مقایسه با تمامِ ظرفیت‌های علمی تاریخ بشریت نخواهد بود پس حضرت برای پیاده کردنِ این سطح از دانش به کارگزاران و یارانِ ویژه‌ای نیاز خواهند داشت. حضرت‌ علی در این باره می‌فرمایند: «سزاوارترین شخص در امر حکومت و مدیریت، قویترین و آگاهترین آن‌ها به امر خدا در آن است.»*۲ 🔺 پس وظیفهٔ من و توست که علم و آگاهی خود را چه در حوزهٔ مسائل دینی چه در حوزه‌های دیگر بالا ببَریم تا لیاقت قرار گرفتن در صف یاران حضرت را داشته باشیم. 📚 ۱. امام‌صادق، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۶ ۲. نهج‌البلاغه، خطبه۱۷۲ ع @thaghlain 🌹
4_5920378118480070457.mp3
10.69M
💥افشاگری های جالب مرحوم شیخ‌ نسبت به ➕ ماجرای سرکار گذاشتن مرشد بیدخت گناباد 😂 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🌀علت شارب گذاشتن صوفیه ؛ 👺اگر به احترام سبیل علی، سبیل گذاشتی، چرا به احترام ریش علی، ریش نمی گذاری⁉️ چرا به احترام تقوای علی ، تقوا نداری⁉️ چرا به احترام دین علی، دین نداری⁉️ 🌀 سقوط تکالیف پس از واصل شدن به حق : ⚠️علی تا هنگام جان دادن ، نماز می خواند و از توبه ومناجات با خدا دم می زند بعد مرشد تو پای منقل، واصل به حق شده و نیاز به عبادت نمی‌بیند ‼️ تو بهتر می فهمد یا علی⁉️ ع 🔰 @adyanuniv 🔰
🏵️یاران امام زمان ع به چهار دسته تقسیم می شوند: 1️⃣اوتاد 🔺افرادى هستند که به اندازه یک چشم برهم زدن از خداى خویش غفلت نمى کنند و به دنبال مال نیستند مگر آن چه که نصیب و روزى آنها شود و خطاها و لغزش هایى که از افراد دیگر صادرمى شود از آنها سر نمى زند و(درخصوص غیر پیامبران) در آنها عصمت شرط نیست، آن عصمتى که از شرایط قطب است. این گروه بى واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند. 2️⃣ابدال 🔺ابدال یک درجه از اوتاد پایین تر و در مرحله بعدى هستند که ممکن است گاهى ازآنهاغفلتى صادر شود ولى بلافاصله با تذکر و تنبّه آن غفلت را از خود دور مى کنند و هرگز عمدى از آنهاسر نمى زند. 3️⃣نجباء 🔸️در رتبه ی بعد از ابدال قرار دارند و با دو واسطه (اوتاد و ابدال) با حضرت علیه السّلام در ارتباط هستند. 4️⃣صلحاء 🔸️افراد باتقوایى هستند که متصف به صفت عدالت هستند، اما ممکن است گاهى اوقات از آنها خطایى سرزند که بلافاصله کرده و پشیمان مى شوند همان طور که خداوند متعال مى فرماید: هرگاه گروهى از شیاطین در دل اهل تقوى وسوسه و خیالات واردکنندبلافاصله آنها متذکر شده و همان دم را به یاد آورده آگاه و بینا مى شوند.(۶) 🔸️صلحاء با سه واسطه با حضرت مهدى علیه السّلام در ارتباط هستند.(۷) ◀️اگر یکى از اوتاد کم شود، یکى از ابدال جایگزین او مى شود و جاى آن ابدال را یکى از نجباء پر مى کند و به جاى او یکى از صلحاء وارد دستۀ نجباء مى شود و هرگاه یکى ازصلحا کم شودازبقیۀ مردم که صلاحیت و لیاقت داشته باشند جایگزین صلحاء مى شوند.(۸) 📚منابع 1-سوره ملک آیه ۳۰ ۲- امام حاضر،مدیرناظر صص۷۶-۷۵ ۳-مصباح کفعمی ص۵۳۴ حاشیه بر دعای ام داوود ۴-کافى،ج ۳،ص ۱۴۱ ۵-تاریخ غیبت کبری ،محمدصدر ص۱۹۵ به نقل ازغیبت طوسی ص۱۰۲ ۶- اعراف /۲۰۱ ۷- امام حاضر ، مدیر ناظر ص. ۸- مصباح کفعمى،ص ۷۰۴. کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍