eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
11.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ انواع معنویت های نوظهور ❇️ نوظهوربرخی سنتی و با ادیان سنتی در ارتباط هستند. مدعی استقلال از ادیان دارند وخود را دین جدید معرفی نموده اند. خاستگاه شرقی و خاستگاه غربی دارند. از جنبشها تشکیلات و دارای رهبر و سازمان میباشند. برخی به عنوان جریان معنویت گرا هستند. رمزآلود و رازآلود، خشونت طلب و صلح طلب ..... 🎤استادفعالی جدید عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دراویش و جریان اصلاحات در انتخابات 🔸فرقه صوفیه گنابادی اگرچه خود را یک فرقه غیرسیاسی معرفی می‌کند ولی نورعلی تابنده قطب پیشین این فرقه را نمی‌توان یک درویش و قطب غیرسیاسی دانست. 🔹این فرقه با مدیریت نورعلی تابنده رنگ و بوی کاملاً سیاسی به خود گرفت. از آنجا که جریان اصلاحات، قرابت فکری و عملی بسیار نزدیکی به جبهه لیبرال ملی دارد، لذا نورعلی تابنده که سابقه عضویت در جبهه ملی داشت، ارتباط نزدیکی هم با اصلاح طلبان برقرار کرد و در سیر خط فکری این جریان حرکت می‌کرد. 🔻بهزاد نبوی از فعالین اصلاح ‌طلب که نقش پررنگی در فتنه سال 88 داشت، بعد از خروج از زندان، از حمایت فرقهٔ گنابادیه از اصلاح ‌ طلبان خبر داده و گفته: «پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان عوض شده و این برای جریان اصلاحات خطرناک است. وی ادامه می‌دهد: الان (بعد از آزادی) نوری زاد که از بهاییت دفاع کرده و گفته پای بهائیان را می‌بوسم، طرفدار ما شده است. دراویش گنابادی پیش ما می‌آیند و از ما اعلام حمایت می‌کنند». [1] 📚پی نوشت [1]. جهان نیوز, کد خبر: 368020 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حمایت دراویش از جریان جنبش سبز و اصلاحات 🔸نورعلی تابنده در فتنه 88 دست از سران جریان اصلاح طلب برنداشت و گفته شده با برخی از اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی و مذهبی و تعدادی از فعالان گروهک غیرقانونی نهضت آزادی و برخی متهمین آزاد شده، دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار اعضای نهضت آزادی از این قطب دراویش درخواست نمودند تا از جنبش سبز و شخص میرحسین برای رهبری جنبش سبز و رهبری اصلاح طلبان حمایت کند. 🔰نورعلی تابنده نیز در این دیدار قول داد تا از جنبش سبز حمایت مالی نموده و نفراتی را برای برگزاری تظاهرات روز 22 خرداد آماده نماید. [1] 📚پی نوشت 1. جوان آنلاین، کد خبر: 389178. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚معرفی کتاب در نقدوبررسی عرفانهای کاذب ✍🏻کتاب جستارهایی درباره عرفان‌های نوظهور و انحرافی حاصل کارگروهی که توسط انتشارات پاد اندیشه منتشر شده است. 👈این نوشتار در راستای بررسی آسیب‌شناسانه عقاید انحرافی می‌باشد ومجموعه مقالات زیر را در خود جای داده است: شاخص‌های عرفان و عارفان حقیقی، ترویج معنویت‌های جدید، راه رسیدن به مقامات عرفانی، آسیب‌شناسی معنویت‌گرایی نوظهور در ایران، درآمدی بر بازشناسی مدعیان دروغین و عرفان‌های کاذب، عرفان و عشق و سماع و موسیقی، شناخت و نقد گروه کلیسای شیطان‌پرستی، رهبران تباهی که به تشریح عقاید پائولوکوئیلو پرداخته است، مدیتیشن یا آرامش کاذب، تجلی عرفان امام خمینی و در نهایت، منابعی برای مطالعه بیشتر درباره عرفان اسلامی و فرقه‌های نوظهور. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚معرفی کتاب در نقدوبررسی عرفانهای کاذب ⬅️کتاب قانون جذب و اسلام ( بررسی مستندات دینی قانون جذب)که به قلم حمزه شریفی دوست به نگارش درآمده است. 👈این کتاب پژوهشی در زمینه مستندات دینی قانون جذب و تعالیم مبتنی بر این قانون است. در ابتدای کتاب تاریخچه‌ای از قانون جذب و حقایق مربوط به این قانون ارایه شده و پس از آن نقش و جایگاه مفاهیمی دینی همچون: دعا، خدا، تفکر، یقین، فال بد یا خوب زدن، دعوت به امور مثبت، شکرگزاری، حسن ظن، تلقین، امیدواری و عدم یأس نسبت به آینده و استجابت خواسته‌های انسان در این مکتب فکری بیان شده و میزان هم‌خوانی آن‌ها با آموزه‌های دین اسلام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. ✍🏻نویسنده در این زمینه به تفاوت‌ها و اشتراکات قانون جذب با مبانی و اعتقادی دین اسلام اشاره نموده و تعالیم درست و نادرست قانون جذب را بر طبق موضوعات ذکر شده بیان نموده و میزان انطباق این تعالیم با اندیشه‌های اسلامی را بررسی کرده و برخی از این آموزه‌ها را رد و برخی دیگر را تأیید نموده است. عضویت درکانال👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e✳️
ایراد باسیل به معنای اصطلاح هم جوهری اصطلاح هم جوهری در سه اقنوم را چگونه می‌توان به طرزی منطقی در اموری به کار برد که در آنها نه جنس عالی مشترکی دیده می‌شود و نه یک ماده بنیادین ازلی؟ اگر بدین معنا باشد که سه اقنوم بنا به آنچه ارسطو، وحدت موضوع می‌خواند و آنرا با مثال روغن و شراب که در موضوع آب، وحدت دارند، توضیح می‌دهد، در الوهیت واحد باشند، به گفته ی باسیل با این ایراد روبروست که ممکن است برخی الوهیت را که موضوع و زیر نهاده ی سه اقنوم است، چیزی بدانند که مانند آب در نسبت با روغن و شراب، یک ماده بنیادینِ از پیش موجود باشد، یعنی چیزی که وجودی پیش از اقنوم ها و جدای از آنها دارد که در این صورت نیز نه یک خدا بلکه چهار خدا وجود خواهد داشت. ----- فلسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی [عالی] علی شهبازی، ص ۳۶۸. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 مرده‌ها هم احساس دارند یکی از آداب قبرستان این است که وقتی کنار قبری میروید، سریع قبر را ترک نکنید، بلکه مدتی کنار قبر بنشینید، زیرا مُرده وجود شما را حس میکند و از بودن شما آرامش میگیرد: شخصی از امام موسی کاظم (علیه السّلام) سؤال کرد: مؤمنی که مرده باشد، آیا کسی که قبر او را زیارت می کند، آگاه بدان است؟ امام فرمودند: بله و تا زمانی که بر سر قبر او هست، مرده با او مأنوس گشته و آرامش می یابد. و زمانی که بلند شده و از کنار قبر میرود، از رفتن او وحشتی به مرده وارد می‌شود. 📚 اصول کافی، ج۳، ص۲۲۸ علیه السلام عضویت درکانال👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e✳️
💠نورعلی تابنده: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و ملی است. 🔸نورعلی تابنده و فرقه صوفیه گنابادی در انتخابات سال 92 و سال 96 نیز بازهم از کاندیدای جریان اصلاحات اعلام حمایت کرد ولی در انتخابات 1400 که نورعلی تابنده دیگر در این دنیا نیست، مسئله کاملاً متفاوت است. 🔻از طرفی قطب سیاسی این فرقه دیگر در میان آن‌ها نیست و دراویش این فرقه نیز با قطبی سروکار دارند که همواره از سیاست دوری گزیده و گویا قصد ورود به انتخابات را ندارد. 🔻از طرفی جریان اصلاحات، چهره شاخصی در انتخابات ندارد که دراویش بتوانند به او دل ببندند، لذا برخی از دراویش که همواره دخالت در سیاست و سیاسی کاری بخشی از زندگی و کار ایشان است، مدام از تحریم انتخابات، سخن می‌گویند. 🔰درحالی‌ دراویش گنابادی از تحریم انتخابات می‌گویند که نورعلی تابنده در آخرین جلسه سخنرانی دولت سرای تهران مورخ 24 اردیبهشت 96، با اشاره به اصل عدم مداخله دراویش در سیاست، انتخابات را مقوله‌ای فراتر از دایره سیاست خواند و بر همین اساس، حضور و شرکت فقرا در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی و ملی دانست که منافاتی با اصل دخالت در سیاست ندارد. [1] ♻️ولی دراویش گنابادی بدون اعتنا به سخنان قطب پیشین خود قصد تحریم انتخابات را دارند. 📚پی نوشت 1. نورعلی تابنده، 24/ 2/ 1396. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
شعار بهائیت = عدم مداخله در سیاست عمل بهائیت = مداخله و جریان سازی این روزها که اخبار انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری داغ است، بهائیان خائن نیز دست بر دست نگذاشته اند و در همراهی با دشمنان قسم خورده ایران عزیزمان در حال تبلیغ عدم شرکت در انتخابات می باشند. و در حال ترند کردن و هستند. به راستی بهائیت از چه هراس دارد؟ این همه دستور هماهنگ را از کجا می گیرد؟ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تضاد دیدگاه سران دراویش گنابادی درباره انتخابات 🔸صوفیه ازجمله فرقه‌های درون شیعی است که برخلاف دین مبین اسلام، قائل به جدایی دین از سیاست است. 🔹رفتار سران این فرقه در مورد این مسئله بسیار ضدونقیض است، چنانچه برخی از اقطاب همچون صالح علیشاه و رضا علیشاه پیروان خود را از ورود به سیاست نهی می‌کردند. 🔻کما اینکه سلطان حسین تابنده در اثری از خود با عنوان "یادداشت‌هایی از سفر به ممالک اسلامی" در گفت‌وگویی که با یکی از اقطاب صوفی مصر به اسم سیدالبکری داشت، می‌گوید که: 👈«به او گفتم ولی بزرگان ما در امور سیاسی دخالت نمی‌کنند و اصلاً وارد سیاست نمی‌شوند. حتی در انتخابات نیز دخالت نمی‌کنند و تشکیلات ظاهری اداری هم ندارند و فقط اجتماعات آن‌ها مذهبی است.» [1] 🔰اما از سوی دیگر نورعلی تابنده هنگام انتخابات، وقتی منافع خود و فرقه را در حضور در انتخابات می‌بیند، همه دراویش را به حمایت از کاندیدایی خاص دعوت می‌کند [2] و خلاف نظر و دیدگاه اقطاب سلف خود رفتار می‌کند. 📚پی نوشت [1]. تابنده گنابادی، سلطان حسین (رضا علیشاه)، یادداشت‌هایی از سفر به ممالک اسلامی، ص 212. [2]. روزنامه اعتماد ملی، یکشنبه 17 خرداد 1388، ص 4. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠موارد متعدد دخالت اقطاب در شریعت 🔸متصوفه از آنجا که خود را صاحبان امر طریقت دانسته و علما را صاحبان و مبلغان شریعت، لذا ادعا می‌کنند که امر شریعت که ظاهر و پوسته دین است را به علما و فقها می‌سپارند و در آن هیچ دخالتی ندارند. 🔻اما موارد کثیری از دخالت در شریعت توسط اقطاب صوفیه خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. دخالت در انتخاب مرجع تقلید، فتوا در وضو، پرداخت زکات فطره به قطب، بدعت غسل اسلام و عشریه و ... از موارد دخالت در شریعت است. 🔰چنانچه صالح علیشاه مجالس شب‌های جمعه دراویش را جایگزین نماز جمعه کرده و می‌گوید: «بزرگانمان، عرفا فرموده‌اند که چون نماز جمعه نیست آن عبادت و توجه به خدا را در شب‌های جمعه کنند. شب‌های جمعه را معین کردند برای این‌که در هر جا دو نفر درویش هستند باهم بنشینند، اما به یاد خدا باشند نه این‌که بنشینند افسانه بخوانند.» [1] 📚پی نوشت 1. بیچاره بیدختی، محمدحسن (صالح علی ‌ شاه)، یادنامه صالح، نشر حقیقت، تهران، 1380 ش، ص 280. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰