eitaa logo
عصر آب
216 دنبال‌کننده
420 عکس
83 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
vh- 1 .mp3
6.82M
( آشنایی با فرقه وهابیت) 📀جلسه 1 🎙 خلاصه: ضرورت طرح مباحث وهابیت از منظر برون دینی و درون دینی توضیح داده شده است. 💎مخاطب: سطح دو حوزه/ کارشناسی ⏱ زمان: 37 دقیقه •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
vh-2.mp3
8.46M
( آشنایی با فرقه وهابیت) 📀جلسه 2 🎙 خلاصه: 1. سنی معرفی شدن اهل بیت (ع) و تضعیف نهاد مرجعیت شیعه از جمله دلایلی است که طرح بحث وهابیت را از منظر درون مذهبی لازم میکند. 2. «وحدت» از مفاهیم مرتبط با مبحث است. در دینی بودن آن شکی نیست. گروهی وحدت را به توحید المذاهب معنا میکنند. دسته ای با آن مخالف اند و بالاخره جمعی وحدت را به سیاسی -اجتماعی و نه اعتقادی ترویج میکنند. 💎مخاطب: سطح دو حوزه/ کارشناسی ⏱ زمان: 47 دقیقه •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
استحاله گران.pdf
454.8K
🔺 1 🔹 مقاله : استحاله گرایی در تعامل شیعه با مخالفان مذهبی. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
خطابه-شیخ-عبدالحسین-رشتی.pdf
3.92M
🔺 2 🔹 خطابه عبدالحسین رشتی از شاگردان آخوند خراسانی در ضرورت اتحاد مسلمین. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مُستَبین
🚩 سبط النبی 📆 از دوستان پژوهشگر و دغدغه‌مند که برای ردّ یا اثبات یک نظریه در خصوص تاریخ ولادت یا شهادت در هفتم ماه صفر تلاش می‌کنند، می‌پرسیم کدام یک از تاریخ وفیات یا ولادت‌ها قطعی است که در باره این مورد تکاپو و بحث می‌کنید؟ بله درباره شهادت امام حسین(ع) در دهم محرم اتفاق نظر وجود دارد. تقویم مناسکی شیعه که بیشتر آن اعتباری است، بنا را بر بزرگداشت امام حسن(ع) در هفتم صفر گذاشته است. روایت مهم نیست. 🏴 پیکر مطهر سبط پیامبر را برای تجدید عهد و بنا به قولی برای دفن به کنار قبر جدّش بردند. محمد بن سعد (م 230) در قول نادری می‌گوید حتی امام حسین(ع) دستور کندن قبری در آنجا داد. بنی‌امیه مانع شدند و سلاح برگرفتند. بنی‌هاشم هم مسلح آمدند و نزاع بالا گرفت. ابن‌سعد تیراندازی را هم گزارش کرده است. ✍️ ابن‌شهر‌آشوب (م 588) که نقل‌های مناقبی و مناسکی او شهرت دارد، می‌گوید جنازه تیرباران شد و هفتاد تیر از آن جدا کردند! در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلام 1.mp3
9.65M
(مقایسه توحید امامیه با سایر فرق اسلامی و سلفیه) 📀جلسه 1 🎙 خلاصه: قبل از بیان مطالب اصلی ذکر چند امر مقدماتی لازم است. الف) کلام چیست؛ موضوع ان کدام است. تطورات کلامی چگونه بوده است. تاریخ کلام شیعه و سنی. انچه گفته شد از کتاب : کلام شیعه،محمد رضا کاشفی،خاستگاه تشیع،آقا نوری و تاریخ فرق اسلامی دکتر صابری بود. 💎مخاطب: سطح سه/ کارشناسی ارشد ⏱ زمان: 53 دقیقه •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 03 ⤴️مجلس اول (2) 🔹او در ابتدای مجلس اول می نویسد: « صلی الله علیه و علی آله و اصحابه خصوصا علی ابی البکر الصدیق التقی و علی عمر الفاروق النقی و علی عثمان ذی النورین الزکی و علی علی المرتضی الوفی و علی سائر المهاجرین و الانصار» ( مولوی،مجالس سبعه،تصحیح : توفیق سبحانی،ص20) 〰️〰️〰️ 1.طبق روايات صحيح كه در بسياري از کتاب‌های اهل سنت وجود دارد، صدیق و فاروق، از القاب اختصاصي امیرالمؤمنین علیه‌السلام بوده است؛ اما اهل سنت تلاش کرده‌اند كه اين فضیلت را براي خلفاي ديگر نقل كنند. ▫️ابن ماجه قزويني در سننش كه يكي از صحاح سته اهل سنت به شمار می‌آید، با سند صحيح نقل كرده: «عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ صَلَّيْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِينَ؛ عباد بن عبد الله گويد: علي علیه‌السلام فرمود: من بنده خدا، برادر رسول خدا و صديق اكبر هستم، پس از من جز دروغ‌گو كسي ديگر خود را «صديق» نخواهد خواند، من هفت سال قبل از ديگران نماز می‌خواندم.» (سنن ابن ماجة، ج 1، ص 44 و البداية والنهاية، ج 3، ص 26؛ المستدرك، حاكم نيشابوري، ج 3، ص 112) 👈🏻 محقق سنن ابن ماجه در ادامه می‌نویسد: «في الزوائد: هذا إسناد صحيح. رجاله ثقات. رواه الحاكم في المستدرك عن المنهال. وقال: صحيح علي شرط الشيخين. (بوصيري) اين روايت را در زوائد (سنن ابن ماجة) نقل كرده و گفته است: «سند آن صحيح و راويان آن مورد اعتماد هستند». همچنين حاكم نيشابوري آنرا نقل كرده و گفته است: «اين روايت طبق شرایط مسلم و بخاري صحيح است». + ابن قتيبه دينوري می‌نویسد: «عن معاذة بنت عبد الله العدوية سمعت علي بن أبي طالب علي منبر البصرة وهو يقول أنا الصديق الأكبر آمنت قبل ان يؤمن أبو بكر وأسلمت قبل أن يسلم أبو بكر؛ معاذه دختر عبدالله گويد كه از علي بن أبي طالب علیه‌السلام شنيدم كه بر بالاي منبر بصره می‌فرمود: من صديق اكبر هستم، ايمان آوردم قبل از آن‌که ابوبكر ايمان بياورد، اسلام آوردم قبل از آن‌که ابوبكر اسلام بياورد.» (المعارف، ص 169.) =-= 2.اعتراف علماي اهل سنت بر جعلي بودن اين دو لقب براي ابوبكر و عمر: از طرف ديگر بسياري از علماي اهل سنت اعتراف کرده‌اند كه اين دو لقب،شايسته ابوبكر و عمر نيست و حديث آن جعلي است. ابن جوزي، عالم معروف اهل سنت در كتاب الموضوعات می‌نویسد: أبي درداء از پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله و سلم نقل مي كند كه آن حضرت فرمود: در شب معراج ديدم كه در عرش خداوند بر لوحي سبز با نور سفيد نوشته‌شده بود «خدايي جز خداي يكتا نيست، محمد صلی‌الله عليه واله وسلم رسول او است، ابوبكر صديق و عمر فاروق است!.» بعد در نقد روايت می‌نویسد: «هذا حديث لا يصحّ، والمتّهم به عمر بن إسماعيل قال يحيي: ليس بشئ كذّاب، دجال، سوء، خبيث، وقال النسائي والدارقطني: متروك الحديث؛ اين حديث صحيح نيست و كسي كه به آن متهم است عمر بن اسماعيل است. يحيي بن معين درباره او گفته است: سخن او ارزش ندارد، دروغ‌گو است، آدمي بد و خبيث است. نسائي و دارقطني گفته‌اند: حديث او متروك است.» (ابن جوزی، الموضوعات، ج 1، صص 327- 336) + هيثمي نيز بعد از نقل روايت می‌نویسد: «اين روايت را طبراني نقل كرده و در سند آن علي بن جميل رقي است و او ضعيف است.» (هیثمی، مجمع الزوائد، ج 9، ص 58.) =-= 3.نخستين بار اهل كتاب عمر را فاروق ناميدند: محمد بن سعد در الطبقات الكبري، ابن عساكر در تاريخ مدینه دمشق، ابن اثير در اسد الغابة و محمد بن جرير طبري در تاريخش مي نويسند: «ابن شهاب گويد: اين گونه به ما رسيده است كه اهل كتاب نخستين كساني بودند كه به عمر لقب فاروق دادند و مسلمانان از سخن آن‌ها متأثر شدند و اين لقب را درباره عمر استعمال كردند و از پيامبر اسلام صلی‌الله عليه واله وسلم هيچ مطلبي دراین‌باره به ما نرسيده است.» (ابن سعد، الطبقات الكبري، ج 3، ص 270؛ ابن عساکر، تاريخ مدینه دمشق، ج 44، ص 51؛ ابن اثیر، اسد الغابة، ج 4، ص 57.) + ابن كثير دمشقي سلفي در ترجمه عمر بن الخطاب در كتاب معتبر البداية والنهاية می‌نویسد: «عمر بن الخطاب ... ملقب به فاروق، گويند كه اهل كتاب اين لقب را به عمر دادند.» (ابن کثیر، البداية والنهاية، ج 7، ص 150) ➖➖➖ 💡 درنتیجه، لقب «صديق» مخصوص امیرالمؤمنین است و هر آنچه اهل سنت از زبان پيامبر اسلام درباره ابوبكر نقل کرده‌اند، ساخته‌وپرداخته ديگران است؛ همان‌طور كه لقب «فاروق» نيز از آنِ امیرالمؤمنین بوده و اهل كتاب آنرا به خليفه دوم هديه کرده‌اند. و ملای رومی نیز مثل سنیان،دو لقب اختصاصی امام علی (ع) را برای خلفای مقبولش به کار برده است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا