eitaa logo
عصر آب
216 دنبال‌کننده
424 عکس
84 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ وحدت : فرسته دوم ➖➖➖ در مقابل برخی کنشگران وحدت که مدعی پیروی از پیر جماران هستند از گفتن «شهادت فاطمه زهرا س» ابا داشته و تعبیر به «وفات» می کنند. یا در مصاحبه هایشان شیعه را یک فرقه مستقل اسلامی نمیدانند. و در استوری اینستاگرامشان می نویسند: « علی ع سربازی برای عمر بود!» ⬆️انشاء الله این حرف دروغ باشد. سالها پیش با یکی از همین کنشگران نامنضبط در موسسه ای مشغول فعالیت بودم. ایام فاطمیه بود ؛ من، روضه خاتون دوسرا را از عبارت «ابی دارم» که تصریح میکند - عمر با لگد به زهراء مظلومه زد - را خواندم، آن دوست ارجمند به من گفت: « خیلی عُمَر را محکم گفتی» آن روز متوجه منظورش نشدم. تا اینکه سالها بعد یادداشتهایش در نقد تشیع و فاطمیه را دیدم. از جمله آسیبها و مظلومیتهای انقلاب اسلامی عدم فهم دقیق منظومه فکری امامین انقلاب درباره تقریب است. 🗣 باید به همه گفت آنچه برخی کنشگران وحدتی ، امروزه در مجامع عمومی می‌گویند، با دکترین وحدت در اندیشه آن فقیه صمدانی هم خوانی ندارد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
✨ ولایت فقیه : فرسته اول ➖➖➖ ⭕️ مسئله ولایت فقیه یکی از مسائل اسلامی - شیعی است. اینکه این مسئله‌ای فقهی یا اعتقادی است بین صاحب نظران اختلاف است. =-= ⬆️ امام خمینی،ولایت فقیه را در چهارچوب عقل و شرع ارائه نمود. به اذعان آن مرد الهی ،ولی فقیه علاوه بر شرايط عامه، مثل عقل و تدبير، دو شرط اساسى نیاز دارد 1- علم به قانون؛ 2- عدالت. (ولایت فقیه،ص48.) —— مقام معظم رهبری نیز ولایت فقیه را حکومت فقیه عادل دین شناس می دانند.( مقام معظم رهبری،رساله آموزشی،ص20) معظم له تذکر میدهد عدم اعتقاد به ولایت فقیه موجب ارتداد نمیشود و اگر بنابر دلایلی به عدم لزوم اعتقاد به آن رسیده باشد معذور است. ولی نباید در جامعه اسلامی اختلاف ایجاد کند.(همان) =-= در اندیشه حضرت آقا، ولی فقیه صاحب ولایت تکوینی نیست. (همان،ص22.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
✨ ولایت فقیه : فرسته دوم ➖➖➖ ⭕️ البته مرحوم محمد حسین تهرانی معتقد است ولی فقیه باید انسان کامل و فانی در ذات خدا باشد که اسفار چهارگانه عرفانی را طی کرده باشد.(تهرانی،ولایت فقیه،ج2،ص244.) —— مرحوم تهرانی معتقد بود پس از امام خمینی ره ، اعلمیت فقهی و قدرت رهبری در یک نفر جمع نیست،(تهرانی،وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام،ص192.) لذا چون امام خامنه ای برگزیده خبرگانی هستند که همه فقیه هستند اطاعت و بیعت با ایشان در امور سیاسی و اجتماعی لازم است.(همان) 💧💧💧 البته اعلم امت بنابر تقریری که خود ایشان دارند نیز صاحب ولایت بر رهبری معظم است و باید رهبری را به ایشان تنفیض نماید.(همان،ص194.) این عارف ربانی ،کسی است که نفس او متحد با نفس ملکوتی امام عصر و بالمآل کلام و فعل(=رفتار) او همان قول و فعل امام زمان ع است! (محمد محسن تهرانی،اسرار ملکوت،ج3،ص85.) —— دو نتیجه به دست می آید: 1.ولایت فقیه در اندیشه مرحوم تهرانی و مکتب ایشان فراتر از عقل و شرع است. 2. این اعلم امت چه کسی است که باید جایگاه رهبری را به امام و مقتدای ما بدهد؟ 👈 حجه الاسلام محمد صادق تهرانی معتقدند :پدرشان در علوم ظاهر و باطن مجتهد هستند(نور مجرد،ج3،ص207.) بنابر ادعای ایشان مرحوم سید هاشم حداد در وصف پدر مرحومشان گفته بود: سید محمد حسین، سید الطائفتین هست. یعنی : سرور و بزرگ ظاهر و باطن. (همان،ص79؛اسرار ملکوت،ج3،ص245.) =-= •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
هدایت شده از عصر آب
📌 5️⃣ 🔺 موضوع: شمس تبریزی مردی الهی یا انسانی ناسزاگو ➖➖➖ الف: دیدگاه حجه الاسلام شوشتری مدعی هستند شمس تبریزی سید است و از فرزندان امام صادق ع می باشد که باعث تشیع مولوی شد .( موسوی مطلق،قبول اهل دل،ص52.) ایشان در ادعایی بدون دلیل مدعی‌اند: در دیدار اول شمس و مولوی وی جلال الدین را شیعه نمود و سپس همسر و فرزندش را ( همان،ص25.) البته در سفری به قونیه دنبال راستی آزمایی این ادعایشان برآمدند که خانم چلپی نوه بیست و دوم مولوی این ادعا را تایید نکرده است. ( همان،ص46.) مرحوم سید محمد حسین تهرانی از مرشد و قطبشان نقل میکنند که شمس یکی از مردان خدا بود. ( طهرانی،روح مجرد،ص507.) 〰️〰️〰️ ب: بررسی : بنابر اذعان این دو استاد اخلاق، شمس انسانی مومن و فرهیخته است. اما بنابر منابع معتبر در شناخت شمس چون: ابتدانامه،رساله سپهسالار، مجمل فصیحی و... ادعای استاد شوشتری و هاشم حداد قابل اثبات نیست. توضیح آنکه: تنها اثر برجای مانده از شمس،مقالات است که شاگردش سلطان ولد آنرا جمع اوری و نوشته است.(مقالات شمس،تصحیح موحد،ص39 و 57 -60.) با توجه به همین اثر، وی نمیتواند یکی از مردان خدا باشد. ⏏️⬆️ زیرا: وی به شدت ناسزاگو و فحاش است. دشنامهای شمس به چند لفظ معدود محدود نمیشود. ناسزاهای او هرکدام رنگی دارند و در کل،طیف گسترده ای را در بر میگیریند. از خر،سگ،و ابله گرفته تا دشنامهای بسیار رکیک. شمس هرگاه که سخنی را بر نمی تابد، وارد دشنام میشود . آنها چنان شنیع است که خودتان به مقالات مراجعه کنید. چند نمونه که قابل ذکر است: ⬇️⬇️ | ای ابله/از غر خواهر که تویی /ره رو ای خر/این بوی به..زنت و..قواده اش زهی خر،از خری گفت/ اینهای چه سگاند/ای احمق/احمق فضول ابله چه میرنجی / تو گنده بغل/ کافر چه سگ است/ حدیشش در ...خواهر و زنش/ ای خر ای خر! ای سگ ای تندیس/ پیش من گوز خر / این مخنث زهی غر خواهر،حدیثش در..خواهر و زنش . | ( سعید لیان،زشتگویی های جلال الدین بلخی و تاثیر شمس الدین تبریزی در آن،مجموعه مقالات همایش شمس تبریزی،ص788-800) 👈 مولوی نیز در این زمینه متاثر از استادش می باشد. در فرسته دیگری بدین مطلب اشاره میکنم. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
هدایت شده از عصر آب
سلوک مهدوی.mp3
6.27M
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ⏱ 35 دقیقه 🕳🕳🕳 خلاصه: توجه انسان معاصر به معنویت/ معنویت شیعی در سایه سلوک مهدوی چیست؟ / توحید رکن اول سلوک مهدوی است. / خدا در سلوک مهدوی مادی نیست و نمیتوان به آن احاطه علمی داشت/ تولی به ولایت ولی الله رکن مهم سلوک مهدوی است / ولی الله فقط امام معصوم است/ شیعه بر خلاف صوفیان، مهدویت شخصیه را باور دارد/ ریاضت در سلوک مهدوی بر خواسته از مکتب فقیهان است. 📲 ثواب انتشارش با شما •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
حجه الاسلام دست پروری در 12 اسفند امسال از دنیا رفتند. ایشان سرگذشتی از داستان سیر و سلوک خود دارند که بی ارتباط با این پست نیست. 👈 اینجا •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ( ریاضتهای صوفیانه در نزد متمهدیان) 📍فرسته اول: 🕳🕳🕳 در طول تاریخ،همواره افرادی به علل مختلفی به دروغ خود را باب یا نایب و حتی امام مهدی ع معرفی کرده‌اند. یکی از روشهای مشترک این افراد ، ریاضتهای صوفیانه است. آنان برای اغواگری دست به ظاهر سازی از طریق این ریاضتها میزدند. به چند مورد اشاره میشود. —— ⚫️ أحمد بن هلال العبرتائى‏،چهل سفر پیاده به حج مشرف شده بود. و امام ع برای مردم عراق نوشتند: « از این صوفی ریاکار پرهیز کنید» ( کشی،رجال الکشی،ص535.) —— ⚫️قاضي نعمان در دعائم الاسلام مي‌نويسد: شيوه و روش همراه زهد، تواضع، وقار و وفاي به عهد و امانت ابوعبدالله شيعي موجب خوش‌نامي و تخريب هرچه بيشتر شخصيت والي افريقا شد و زمينه را براي پذيرش و گرايش مردم به مهدويت ((عبيدالله المهدي)) مهيا ساخت (قاضي نعمان، 1963: ص154). —— ⚫️ ابن خلدون نيز معتقد است زهد فروشي و رياكاري‌هاي عرفاني ((محمد بن تومرت)) تأثير بسزايي در گرايش مردم به وي داشته است. ابن خلدون مي‌نويسد. ((وي، لباس حریر و طلا بافت نمی پوشید. (ابن خلدون، تاریخ ابن خلدون،ج1،ص330.) —— ⚫️محمد بن فلاح حركت خود را با اقدامات صوفيانه‌اي آغاز كرد. يك بار به مدت يك سال تمام در مسجد جامع كوفه اعتكاف كرد. غذايش اندكي آرد جو بود كه با آن مي‌زيست. سپس با هيأتي صوفيانه دعاوي خود را آشكار كرد (هالت، پي ام دالي، ام دبليو، تاريخ سودان بعد از اسلام، ترجمه: محمدتقي اكبري، ص287.) —— ⚫️دربارة مهدي سوداني نيز در سودان شايع شد كه وي عابد و متصوف و صاحب رؤياها و شنونده صداهاي ويژه‌اي است. عدم توجه به ظواهر ديني و بخشش هدايايي كه براي او مي‌آوردند، در چشم فقرا و عموم مردم، چهره‌اي زاهدانه و بي‌اعتنا به دنيا براي او مي‌ساخت؛ به خصوص كه وي مردم را به اسلام اصيل فرا مي‌خواند (همان: ص100). و این افراد الان نیز هستند. مراقب باشیم. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
🔺 ویژه نامه مهدویت 1402ش . ▫️ بررسی ادعاها؛ سوم: سخن منسوب به جعفرآقا مجتهدی: 🕳🕳🕳 استاد مجاهدی قصه دیدار امام زمان عج توسط مرحوم مجتهدی را چنین می‌نویسد: 🔵 «آن شب که قرص ماه کامل به نظر می‌رسید؛تلالو دیگری داشت. به محض اینکه چشم خود را [مرحوم مجتهدی] به قرص ماه دوختم وجود دلارای حضرت مهدی را در آن دیدم که در حالت نیمه قیام،قبضه ذوالفقار را در یک دست و غلاف شمشیر را در دست دیگر خود گرفته و کمی از ذوالفقار بیرون کشیده بودند،گویی هرلحظه در انتظار صدور فرمان ظهور عالم گیر خود بودند » 📚 ( مجاهدی،در محضر لاهوتیان،ج1،ص264) ↪️ در تحلیل ادعای دیدار با امام زمان عج سخن فراوان است. به جهت اختصار نظر مرحوم امام خمینی ره ذکر میشود. «گزارش‌های از امور محسوسِ که متعارف نیست، نباید به آن توجه نمود. مثل خبر دادن از دیدن بعضی از ستارگان نزدیک به خورشید در روز. یا داستان‌هایی درباره دیدار با امام زمان عج در غیبت کبری. چون در روایات مأمور به تکذیب مدعی ملاقات با امام زمان هستیم. چه آنکه گزارش از رؤیت امام زمان هرچند خبر از امر محسوس است، و شخص خبر دهند انسان مؤمن و مورداطمینانی باشد، لیکن نباید آثار صدق بر خبرش مترتب ساخت.آنچه گفته شد، منظور از تکذیب مدعی رؤیت امام زمان عج در روایات است. لازمه چنین تکذیبی دروغ‌گو دانستن یا فاسق دانستن مُخبِر نیست. سِر در امر، محافظت از دین خداست. مثلاً: فردی مدعی می‌شود حکم موضوعی که مشهور بین فقها نیست در دیدار حضرت حکمش تغییریافته است، و... . » 📚( جواهر الاصول تقریر ابحاث روح‏ الله‏ موسوی الامام الخمینی،ج5،ص220.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
•┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
🔺 ویژه نامه مهدویت 1402ش . ▫️ بررسی ادعاها؛ چهارم: ادعای محمد اسماعیل دولابی: 🕳🕳🕳 مرحوم دولابی درباره ضرورت خندیدن سخن می‌گوید. دراین‌بین به سید بن ابن طاووس اشاره می‌کند و چند مطلب را به ایشان نسبت می‌دهد.⬇️⬇️ الف) اگر مردم عادت به گریه نداشتند، مقتل کربلا را به عیش و عشرت تبدیل می‌کردم.! ب) در بین علماء تنها کسی که از وی تقاضای مدرک نمی‌کنند، سید بن طاووس است. ج) سید به محضر امام زمان عج رسیده و صاحب‌الزمان عج ایشان را در آغوش کشیده و پاسخ علمی ابن طاووس را داده است. 📚 ( طوبای محبت2،ص58) ↪️ در تحلیل ادعای ایشان به اختصار چند نکته ذکر میشود. 1.نگاه مرحوم ابن طاووس به کربلا چیست.؟ آیا آنچه مکتب تصوف برای شادی روز عاشورا به ایشان نسبت می‌دهند با واقعیت سازگار دارد یا خیر، قبلا مورد ارزیابی قرار گرفته است. + 2.نمی‌دانم کدام عالم و کدام کتابِ معتبر شیعه نوشته است- هرچه سید بن طاووس نوشته است طلب مدرک نمی‌کنیم.- به‌عنوان نمونه قابل‌ذکر است: ابن طاووس که رضوان الهی به روح این عالم ربانی باشد، معتقد بود [ سید ] خراسانی در روایات اوست!. ایشان بعد از ذکر روایتی به واسطه سه قرینه نتیجه می‌گیرد که خراسانی خودشان هستند. موفق شدن به روزه، کامیابی در شکرگزاری به درگاه خدا و نقابت علویان سه قرینه می‌باشد. (نک: الاقبال، ج 2، ص 600) خوشمزه‌تر آنکه، سید والامقام تحلیلش را بر پایه روایتی بنا گزارده ، از کتاب «الملاحم » نوشته بطائنی که چنین فردی مورداطمینان نیست؛ و آیت‌الله طبسی مفصل این ادعای مرحوم ابن طاووس و این روایت را بررسی کرده‌اند. پس: روش عالمان مکتب امامیه نقد و بررسی ادعاهاست حتی در مورد عارف ربانی چون ابن طاووس. + 3.داستان دیدار و تشرف ابن طاووس و کیفیتش که مرحوم دولابی نقل می‌کند پاسخ مختصرش در فرسته قبلی ذکر شد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
🟡 رای دادیم چی شد!؟ مهمترین شبهه این روزهای مرددین برای رای ندادن این گزاره است که معمولا به زبان های مختلف بیان می شود. مثلا رای دادیم تورم چی شد یا مگه رای دادیم مسکن درست شد؟ یا اگر رای دادن فایده داشت انقدر بیکاری نبود یا خودرو چنان نبود و غیره 🟡 اما واقعا رای دادیم چی شد؟ 🟢 دو پاسخ در این رابطه وجود دارد و لازم است توامان به هردو توجه کرد. 1⃣ اولا فارغ از اینکه با رای دادن چه نتیجه حاصل می شود، خود رای دادن موضوعیت دارد؛ صندوق رای قدرت ساز است. قدرت مهمترین رکن یک جامعه است برای اینکه به هر جایی بخواهد برسد. حضور مردم اراده جامعه و حاکمیت را تقویت می کند. همین قدرت است که امنیت ساز است. همین قدرت است که موجب انسجام اجتماعی و جلوگیری از فروپاشی می شود. همین قدرت است که مسیر پیشرفت را تعیین می کند. اراده صالح ترین مسوول در بالاترین سطح کارآمدی، بدون پشتوانه و اقبال و مشارکت مردم محکوم به شکست است. 2⃣اما واقعیت اینست که اتفاقاً، رای دادیم و تغییر هم ایجاد شد: ➖رای دادیم تورم 60 درصدی دولت قبل به 45 درصد آنهم ظرف کمتر از یکسال رسید. تورمی که همه اقتصاددانان وحتی مسوولین دولت قبلی پیش بینی می کردند سه رقمی می شود. ➖رای دادیم نرخ بیکاری از 11.5 درصد به 7.5 درصد رسید و رکورد کاهش نرخ بیکاری پس از انقلاب شکسته شد. ➖رای دادیم و قدم های بلند برای شفافیت قوا برداشته شد. قانون سوت زنی برای مبارزه با فساد تصویب شد و بجای اینکه مسوولین دولتی خط قرمز مبارزه با فساد باشند، گشت ارشاد مدیران راه افتاد و 60 مدیران متخلف بیکار و 20 مدیر به دادگاه معرفی شدند. ➖رای دادیم و نرخ رشد اقتصادی از منفی بودن خارج و به 4 درصد بدون نفت و 7 درصد با احتساب نفت رسید. ➖رای دادیم و مالیات تولید از 26 درصد به 15 درصد کاهش و همزمان مالیات خانه های خالی و مالیات بر سوداگری و سفته بازی و مالیات بر سلبریتی ها و هنرمندان و غیره برقرار شد. ➖رای دادیم و رشد 10 برابر قیمت مسکن در چند سال آخر دولت قبل، با ساخت یک میلیون مسکن در سال متوقف و در برخی نقاط کاهنده شد. ➖رای دادیم و رشد تولید خودرو افزایش و به یک میلیون و 300 هزار دستگاه در سال رسید و با واردات خودروی مصرفی انحصار خودروی داخلی شکسته و در نهایت جلوی رشد افسارگسیخته قیمت ها گرفته شد. ➖رای دادیم و تسهیلات مسکن 3.5 برابر و حقوق سربازی 12 برابر و یارانه 9 برابر شد. ➖رای دادیم و 5 دهک اول بیمه کامل شدند و 3 دهک بیمه رایگان شدند و هزینه درمان بیماران صعب العلاج صفر شد. 🟢 اینها همه ثمره رای دادن است. امروز وظیفه همه ما اینست که برای دیگران هم توضیح دهیم که رای دادیم و شد. @javadheidari110
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نیامدن به پای صندوق رأی، امنیت داخلی را به خطر می‌اندازد و قدرت منطقه‌ای ایران را تضعیف می‌کند. ◽️آیت‌الله میرباقری: این یک خدعه است که به ملت ایران _ که در مرحله نقش‌آفرینی در ایجاد نظم نوین جهانی است _ بگویند: حضور شما در انتخابات، اثر خاصی ندارد!! https://eitaa.com/joinchat/694616775C1b80b5fe09