هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
به همت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، نشست تخصصی «عدالت اجتماعی؛ از نظریه تا عمل» در روز چهارشنبه 23 تیرماه 1400 از ساعت 8 صبح در محل سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم آغاز به کار خواهد کرد.
با توجه به محدودیتهای کرونایی، حضور در این نشست علمی فقط از طریق فضای مجازی امکانپذیر است.
متن کامل خبر:
http://scih.ir/wZxXm
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch
🔴احمدحسین شریفی
🔷آلودگی ظاهری را میتوان با قدری آب از میان برداشت؛ امان از خباثت باطنی که حتی علیه آب و آفتاب هم لجنپراکنی میکند!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
۱۸ ژوئن،_ ۱۱.۱۸ (Trimmed).mp3
10.65M
🔴درسهای فلسفه علوم انسانی اسلامی
🔷مبانی هستیشناختی علوم انسانی اسلامی: تشکیک در وجود؛ گستره وجود؛ تدریجی بودن ماده و مادیات. و نقش آنها در علوم انسانی اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴آرامش و اندیشه در کلام گوته
🔶یوهان #گوته (۱۷۴۹-۱۸۳۲) شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، و فیلسوف مشهور آلمانی در تعریف #آرامش میگوید:
«آرامش پیامد اندیشیدن نیست!
بلکه آرامش نیندیشیدن به گرفتاریها و چالشهایی است که ارزش اندیشیدن ندارند ...»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
⚫️تقدم «حقشناسی» بر «اهلحقشناسی» در کلام امام جواد علیه السلام
🖊احمدحسین شریفی
🔶هر چند سخنان باقیمانده از امام جواد علیه السلام از نظر کمیت، اندکشمارند، اما از نظر کیفیت، بسیار متعالی و حکیمانهاند. (برای اطلاع از چرایی کمبود اطلاعات حدیثی و تاریخی از امام جواد علیه السلام، سال گذشته نکات مختصری بیان داشتم، برای آگاهی از آن ر.ک: https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/269 )
🔶آن امام همام در سخنی حکیمانه میفرماید:
«مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ يُؤَدِّي عَنِ الشَّيْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ الشَّيْطَانَ: هر كس به سخن سخنرانى گوش دهد، او را پرستش كرده است. پس اگر او از خدا سخن بگويد خدا را پرستيده است، و اگر از زبان ابليس سخن بگويد ابليس را عبادت كرده است.»
🔶دو نکته:
یک. این سخن حکیمانه نشان میدهد که ما پیش از شناخت اهل حق باید حقشناس باشیم و برای شناخت اهل باطل باید باطل شناس باشیم.
دو. این سخن حکیمانه در برخی از کتابهای روایی (کافی، ج۶، ص۴۳۴) از امام باقر علیهم السلام نقل شده است و در برخی دیگر (تحف العقول، ص۴۵۶) از #امام_جواد علیه السلام.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
ما در کنگره ششم به طور رسمی از مخالفان جدی علوم انسانی اسلامی برای حضور در کنگره دعوت رسمی و علنی خواهیم کرد. و از همینجا هم اعلام میکنم که حاضریم میزگردهای علمی تشکیل دهیم و با مخالفان ایده علوم انسانی اسلامی گفتوگو کنیم و نقدهای آنها را بشنویم. منتهی گاهی عدهای نمیخواهند با این فضا همراهی کنند و نمیخواهند علمی برخورد کنند. به عنوان مثال فلان روشنفکر ادعا می کند که اینها 40 سال است که حرف از علم دینی میزنند اما تا به حال 40 صفحه در مورد ایده خود منتشر نکردهاند! ما عرض میکنیم حداقل 4 هزار عنوان کتاب و رساله دکتری در این موضوع نوشته شده که نمایشگاه آن هم توسط معاونت پژوهش حوزه علمیه قم برگزار شد. این حرفها حاکی از این است که یا اطلاعی در این زمینه وجود ندارد و یا عدهای خیال میکنند این مسئله امری سیاسی و حکومتی است و علمی نیست. ما اعلام کردهایم حاضریم در هر کجا که شما میگویید، ایده را مطرح کنیم و شما هم نقد کنید. لذا تعصب و تصلبی نداریم. مجمع با آغوشی باز از همه دغدغهمندان نسبت به علوم انسانی اسلامی، چه مخالفان و چه موافقان دعوت کرده و میکند.
متن کامل گفت و گو:
http://scih.ir/pSJCO
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch
🌹با تشکر از دانشجویان عزیز دانشگاه تهران
🔶در این جلسه از علل دشمنیها و کینههای پایانناپذیر غربزدگان و انقلابینمایان سادهلوح نسبت به علامه مصباح یزدی سخن خواهم گفت.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍احمدحسین شریفی
🔴مقدمه کتاب در دست انتشار «بر مدار حق» در توصیف سلوک علمی و عملی علامه مصباح یزدی را تقدیم میکنم:
🔷میخواهم از سلوک علمی و عملی حکیم فرزانهای بگویم و بنویسم که خمینی کبیر او را «ذو الشهادتین» میدانست و علامه علامهپروری چون طباطبائی بزرگ او را در میان شاگردان خود «همچون انجیر در میان سایر میوهها» میدانست که در گفتار و رفتار و اندیشه او هیچ امر زائدی نیست.
میخواهم در وصف کسی بنویسم که شهید بهشتی او را «مصباح دوستان» توصیف میکرد و آیتالله شبیری زنجانی در وصف او میگوید «آقاي مصباح را خدا مربي خلق کرده است» و آیتالله مشکینی او را «از خزانههای وجودی» حوزههای علمیه و «شمشیر برنده اسلام در مقابل کفر» معرفی میکرد و آیتالله مظاهری «حمایت از او را حمایت از امام زمان» میداند.
میخواهم ویژگیهای علمی و عملی مردی را بگویم که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در وصف او سخنهایی بینظیر گفته است: او را همواره «بر مدار حق» و از «برکات ماندگار حوزه علمیه قم» و «وجودی مبارک و مغتنم» و «منبع فکر و اندیشه بیغل و غش معارف اسلامی» و «فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسائل اساسی اسلام» و «پر کننده خلأ علامه طباطبائی و شهید مطهری» و «عقبه تئوریک نظام» و «یک شخصیت علمی فکری روشنفکری برجسته» دانسته و در قدردانی از منزلت او فرمودند: «بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را میدانم. واقعاً میدانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنهای هستند و حقاً و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را حالا به این تعبیر بگوییم، خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. ... این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا.»
اما من ناچیز چگونه میتوانم در وصف مردی سخن بگویم که حکیم فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله خامنهای، خود را عزادار و سوگوار رحلت او دانست و در پیامی که به مناسبت رحلت او صادر کرد، او را «عالمی ربانی»، «فقیه»، «حکیمی مجاهد»، «متفکری برجسته»، «مدیری شایسته»، «دارای زبانی گویا در اظهار حق» و «پایی با استقامت در صراط مستقیم» و دارای خدماتی کمنظیر در «تولید اندیشه دینی»، «نگارش کتب راهگشا» و «تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار» معرفی کردند و حضور انقلابی او را «در همه میدانهایی که به حضور او احساس نیاز میشد» کمنظیر دانستند و در بیان پارسایی و پرهیزگاری مادام العمر ایشان، چنین شهادت دادند که «پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود»
حق بدهید که نوشتن و گفتن از چنین مرد بزرگ و بینظیری برای همچون من حقیر و ناتوانی بسیار دشوار است. همین آغاز کار اعتراف میکنم که هرگز نمیتوانم «نمی» از «یم» وجود او را نمایان کنم. هرگز نمیتوانم قطرهای از دریای علم و حکمت و سلوک مجاهدانه و زاهدانه و عارفانه او را به لبان تشنگان حقیقت برسانم.
کمال حسن رویت را صفت کردن نمیدانم
که حیران باز میمانم چه داند گفت حیرانی
اما چه باید کرد؟ مگر ذهن و زبانی که پرورش یافته آن حکیم افسانهای و آن سالک «طریق معرفت توحیدی» است، میتواند به بهانه ناتوانی در نمایاندن چهره کامل ماه، آرام نشیند و زبان در کام گیرد و بهرة خود را از شعاع نور حکمتتاب مصباح معرفت و چراغ فروزنده حکمت، بازگو نکند؟ مگر میتوان چشم عاشق را دوخت که معشوق را نبیند؟ و مگر میتوان پای بلبل را بست که بر گل ننشیند و بر گل نسراید؟
با همه خلق نمودم خم ابرو که تو داری
ماه نو هر که ببیند به همه خلق نماید
#علامه_مصباح
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴خوشی یا رضایتمندی
🖊احمدحسین شریفی
🔶در این جهان کسی را نمیتوان یافت که همواره همه چیز بروفق مراد او باشد. هیچ کس نمیتواند همواره خوش باشد. برای #رضایتمندی از زندگی باید مهارت کنار آمدن با واقعیتها را آموخت.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷سخنان #علامه_مصباح در واکنش به هتاکیهای برخی از دوستان و نور چشمها:
🌹گاهی دوستان ما یک حرفی هم نسبت به ما می زنند، خب بزنند!
🔸️اگرنیت آنان صالح است، آنها ثواب خود را خواهند برد، به ما هم ضرری نخواهد رسید.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴نشست علمی عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل
ایسنا/قم استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما در آغاز شروع به کار دولتی با شعار فسادستیزی و عدالت گستری هستیم و امیدواریم این شعارهای بلند الهی که درصدر اهداف انقلاب است محقق شوند اما این کار نیازمند کارهای پژوهشی و تحقیق های بنیادین و مطالعات همه جانبه است تا به نتیجه مطلوب برسد.
برای مطالعه تفصیل مطلب 👈👈
https://www.isna.ir/news/1400042316679
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴شروع از خود
🖊احمدحسین شریفی
🔶وقتی در دیگران رفتار یا صفتی غیر قابل تحمل و لازم التغییر دیدیم، لازم است ابتدا ببینیم آیا همان رفتار یا صفت در خود ما نیست.
#مدیریت
#خودسازی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴غیرت یا دیاثت فرهنگی
🖊احمدحسین شریفی
🔶به اعتقاد این بنده، کسی که افتخار کند با هر نوع فیلترینگی مخالف است، و فیلترینگ را به عنوان چماقی علیه رقبای سیاسی یا فرهنگی خود استفاده کند، همچون کسی میماند که برای خانهاش هیچ در و پنجرهای نگذارد و هر کس و ناکسی بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی وارد آن خانه شوند و با وسایل موجود در خانه و با اهل خانه هر کاری که دوست داشتند بکنند، و در عین حال، صاحبخانه افتخار کند که برای خانهاش در و پنجره نگذاشته است!
🔶رها کردن فضای مجازی قطعاً افتخار ندارد، بلکه بیغیرتی محض و نوعی دیاثت فرهنگی است.
#غیرت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
۱۴ ژوئیه،_ ۱۵.۳۸ (Trimmed).mp3
11.7M
🔴نشست تخصصی «عدالت اجتماعی: از نظریه تا عمل» که در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۰ توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با حضور اندیشمندان حوزه عدالت اجتماعی برگزار شد.
🎤عنوان سخنرانی: اخلاق و عدالت
🔶بخشی از سخنرانی استاد شریفی در نشست تخصصی عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل با عنوان «اخلاق و عدالت» که ناظر به نقد نظریه برنارد #ماندویل و پیروان او نظیر دکتر جانسون، #آدام_اسمیت و فردریش #هایک است در این فایل تقدیم میشود.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴گزارشی مکتوب از نشست تخصصی «عدالت اجتماعی: از نظریه تا عمل»
🔶گزارشی مفید و مختصر از نشست تخصصی «عدالت اجتماعی از نظریه تا عمل» که توسط روزنامه فرهیختگان منتشر شده است:
https://farhikhtegandaily.com/newspaper/3371/15/
🔶این نشست در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۰ توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و با حضور:
آیتالله کعبی
دکتر محمدجواد توکلی
حجتالاسلام نجف لکزایی
دکتر مهدی محمدزاده
حجتالاسلام محمدجواد نوروزی
دکتر سید محمد حسینی
حجتالاسلام رضا غلامی
حجتالاسلام حسین بستان
حجتالاسلام علی امینینژاد
و استاد احمدحسین شریفی
در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
عارفانههایی درباره عید قربان
سنائی غزنوی:
در منای قرب یاران، جان اگر قربان کنند
جز به تیغ مِهر او در پیش او بِسمل مباش
جلالالدین مولوی:
آن عید قربان را بگو وان شمع قرآن را بگو
وان فخر رضوان را بگو مستان سلامت می کنند
* * *
خویش را قربان نماییم از پی قربان عید
کان قصاب عاشقان بس خوب و زیبا میکشد
* * *
خواهی که تو را کعبه کند استقبال
مایی و منی را به منا قربان کن
عبدالرحمن جامی:
کَبْشِ مَنی را به منا ریز خون
نفس دنی را به فنا کن زبون
#عید_قربان
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴پول و پذیرش
🖊احمدحسین شریفی
🔶حقیقت تلخی است، اما بسیاری از مردم سخنان سه کس را به سادگی و بدون تعقل میپذیرند:
(۱) کسی که برای شنیدن سخنانش پول داده باشند؛
(۲) کسی که به آنان پول داده باشد و
(۳) کسی که پولدار باشد.
#پول
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
درود خدا و سلام ملائکه الهی بر روح پاک دستپروردگان مکتب خمینی باد.
اعجوبه بینظیر دفاع مقدس، شهید علی #چیتسازیان، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر انصار الحسین همدان.
این سخن ملکوتی از او است: «کسانی میتوانند از سیم خاردارهای دشمن رد شوند که در سیم خاردار نفس خود گیر نکرده باشند.»
#شهید
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🖊احمدحسین شریفی
🔶این بنده خدا، دنیایی از تصورات اشتباه درباره «دینداری» و «انسانیت» را در نوشته پشت ماشین خود به تصویر کشیده و کو به کو و شهر به شهر هم با خود منتقل میکند! و احتمالاً گمان میکند جملهای حکیمانه هم نوشته است.
🔶کافی بود برای این بنده خدا، فقط روایات با ترکیب «لا دین لمن لا ...» ترجمه میشد تا حقیقت اجتماعی و نمود بیرونی دین را میفهمید.
🔶صرفاً جهت اطلاع، ترجمه بخشی از این نوع روایات را متذکر میشوم:
کسی که اهل تعقل در کارها و تصمیمات خود نیست دین ندارد؛
کسی که خیرخواه خلق نباشد دین ندارد؛
کسی که اخلاق ندارد دین ندارد؛
کسی که پیمان میشکند، دین ندارد؛
کسی که امانتدار نباشد دین ندارد؛
کسی که مروت و مردانگی ندارد، دین ندارد؛
کسی که تن به ظلم و ستم و یا رضایت به حاکم یا حاکمان ستمکار بدهد، دین ندارد؛
کسی که رازدار نباشد، دین ندارد؛
کسی که اهل صبر و مدارا نیست دین ندارد؛
#سکولاریسم
#دین
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴مطالعات فرعونی
🖊احمدحسین شریفی
به گمان برخی، آشنایی با اندیشههای دیگران اعم از دگراندیشان و مکاتب و نحلهها و ادیان دیگر، فقط از این جهت خوب است که بهتر و دقیقتر بتوانند به آنها پاسخ دهند. چنین افرادی پیشاپیش و بدون مواجهه با اندیشههای دیگر، خود را مصداق اتم و اکمل حق میدانند و هیچ حق و صوابی در سخنان و ایدهها و اندیشههای دیگران نمیبینند و نمیجویند.
به اعتقاد این بنده، این نوع نگاه به ایدهها و اندیشههای مخالف، «نگاهی فرعونی» است و نه «اسلامی» و «اخلاقی» و «علمی». فرعون نیز وقتی با ادعای موسی و هارون رو برو شد، ساحران را گرد آورد و دستور داد مردم را جمع کنند تا از «ساحران» پیروی کنند! نه از «حق»: «لَعَلَّنا نَتَّبِعُ السَّحَرَةَ إِنْ كانُوا هُمُ الْغالِبين» (شعراء، ۴۰) در حالی که منطق پیامبران و اولیاء دین این است که سخنان مختلف و مخالف را بشنوید و حق را انتخاب کنید: «الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب» (زمر، ۱۸)
🔶به تعبیر زیبای امام علی علیه السلام: «مَنِ اسْتَقْبَلَ وُجُوهَ الْآرَاءِ عَرَفَ مَوَاقِعَ الْخَطَإ؛ کسی که به استقبال دیدگاههای مختلف (و مخالف) برود موارد خطا را خواهد شناخت» یعنی مطالعه دیدگاههای دیگر برای حقشناسی و خطاشناسی است و نه لزوماً به منظور ابطال و پاسخ دادن. همان حضرت در حکمتی دیگر خطاب به فرزندشان محمد بن حنفیه میفرماید: «اضْمُمْ آرَاءَ الرِّجَالِ بَعْضَهَا إِلَى بَعْضٍ ثُمَّ اخْتَرْ أَقْرَبَهَا مِنَ الصَّوَابِ وَ أَبْعَدَهَا مِنَ الِارْتِيَابِ؛ اندیشهها و دیدگاههای مردان علم و اندیشه را در کنار یکدیگر قرار بده و سپس رأی و اندیشهای که به حقیقت نزدیکتر از و از خطا دورتر، انتخاب کن.»
#پژوهش
#اخلاق_پژوهش
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴شرط تأثیرگذاری حکمت در کلام امام هادی(ع)
🖊احمدحسین شریفی
🔶#امام_هادی علیه السلام میفرماید:
الْحِكْمَةُ لَا تَنْجَعُ فِي الطِّبَاعِ الْفَاسِدَةِ؛ حکمت در سرشتهای فاسد و روحهای آلوده اثر ندارد. (بحار الانوار، ج۷۵، ص۳۷۰)
🔶به تعبیر حافظ:
سرای مدرسه و بحث علم و طاق و رواق
چه سود چون دل دانا و چشم بینا نیست
#حکمت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴غدیر و شیعیان راستین
🖊احمدحسین شریفی
🔶روز غدیر روز عیدالله الاکبر است. غدیر روز تجدید بیعت با ولایت و امامت است. و از صمیم قلب میگوییم:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِين.
🔶اما متأسفانه برخی از ما، فقط در زبان و نهایتاً در ذهن و اعتقاد، شیعه علی هستیم. اما در مقام عمل فرسنگها با سبک زندگی شیعی، آنگونه که اهل بیت ترسیم کردهاند، فاصله داریم.
🔸درباره سبک زندگی شیعی و خصوصیات و ویژگیهای شیعیان احادیث فراوانی بیان شده است. شیخ صدوق(ره) در کتاب صفات الشیعه، ۷۱ حدیث در این زمینه گردآوری کرده است. که ابعاد و ساحتهای مختلف اعتقادی، گرایشی و کنشی شیعیان واقعی را ترسیم کردهاند. آن کتاب به زبان فارسی هم ترجمه شده است.
🔶امام حسن عسکری علیه السلام در پاسخ مردی که خود را از شیعیان امیرمؤمنان معرفی میکرد، فرمود: شما از شیعیان ایشان نیستید! بلکه از محبان و دوستاران او هستید.
شیعیان علی کسانیاند که خدای متعال در وصفشان میفرماید: «کسانی که ایمان آورده و کار نیکو انجام میدهند، آنان اهل بهشتاند و جاودانه در بهشتاند.»
سپس درباره ویژگیهای اعتقادی شیعیان و نگاه توحیدی آنان و اعتقادشان به پیامبر اسلام(ص) و عصمت گفتاری و رفتاری آن حضرت و همچنین اعتقادشان به امامت و ولایت و عظمت امام علی(ع) نکاتی را گفتند و در ادامه ویژگیهای رفتاری و اخلاقی شیعیان را تشریح کردند:
🌹«شیعیان علی کسانیاند که:
یک. در راه خدا، برایشان اهمیت ندارد که مرگ به سراغ آنان بیاید یا آنان به پیشواز مرگ روند.
دو. (در مسائل مالی و مادی) هر چند خود نیازمند باشند اما برادرانشان را بر خود ترجیح میدهند.
سه. (در پرهیز از گناهان) آنان را گرد گناه نمیبینی.
چهار. (در انجام وظایف دینی) آنان را به هنگام تکالیف دینی، همواره حاضر میبینی
پنج. آنان در اکرام و خدمت به مؤمنان از امام خود علی بن ابیطالب پیروی میکنند. (یعنی لحظهای در رفع حوائج مؤمنان کوتاهی نمیکنند)
#غدیر
#امام_علی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴اسلام و موسیقی
🔶دو فایلی که در ادامه بارگذاری میشوند، پیشتر (اوایل سال ۱۳۹۹) در همین کانال بارگذاری شده بودند؛ اما به دلیل مشکلی که در پیامرسان ایتا هست، چندین ماه است که از دسترس علاقمندان خارج شده بودند! در عین حال به دلیل تقاضای تعداد نسبتاً زیادی از مخاطبان عزیز، مجدداً آنها را بارگذاری میکنیم.
🔶امیدواریم که مسؤولان محترم ایتا هر چه سریعتر برای حل این مشکل تدبیری بیاندیشند.
#موسیقی
@Ahmadhoseinsharifi
4_5850263546172017037.mp3
15.25M
🎤نقد سخنان دکتر الهی قمشه ای درباره فقه و موسیقی
✅«کليپي از جناب دکتر #الهی_قمشهای در نقد برخورد فقهاي شيعه با موسيقي منتشر شد که جناب استاد شريفي چند سال قبل در ضمن سخنرانيهايي که با عنوان سبک زندگي اسلامي و هنرهاي بيکلام انتقال پيام داشتند، به نقد آن پرداختند.
🔴توجه داشته باشید که ابتدا سخنان و شبهه دکتر حسین الهی قمشه ای پخش میشود و در ادامه صوت سخنان و نقد دکتر احمد حسین شریفی پخش میشود.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
4_5861462918209472286.mp3
33.19M
🎤احمدحسین شریفی
🔴موضوع: اسلام، هنر و #موسیقی
از سلسله جلسات مربوط به «هنرهای بیکلام سبکساز» که در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ در حسینه الغدیر بیان شد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹