جنگ نرم (قسمت اول) 1.mp3
15.67M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_اول : اهمیت جنگ نرم و ابعاد مختلف آن
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "#جنگ_نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴آموزش عملي ارزشها
🖊احمدحسين شريفی
بسياري از ما، گمان ميکنيم که بهترين روش انتقال ارزشهاي فردي و اجتماعي به فرزندان خود و ديگر افراد جامعه، روش آموزش مستقيم است. اين نگاه در سراسر سيستم آموزشي ما نيز مشهود است؛ ثمرة آن اصرار بر انتقال اطلاعات انبوه از دوران دبستان تا آخرين مراحل دانشگاهي است.
هر چند چنين روشي در مواردي و تا اندازهاي لازم و درست است؛ اما نبايد از اهميت و اثرگذاري بيشتر و ماندگارتر يادگيريهاي غيرمستقيم غافل ماند.
يکي از مهمترين دلايل کارآمدي کارنامة پيامبران و اولياء الهي در تربيت انسانها را بايد در همين آموزشهاي عملي و غيرمستقيم جستجو کرد: «دو صد گفته چو نيم کردار نيست».
امام صادق(ع) فرمودند:
كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَيْرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَةٌ؛ مردم را با غير گفتارتان دعوت کنيد؛ تا پرهيزکاري، تلاش و مجاهدت، نماز و نيکوکاري را از شما ببينند؛ به درستي که دعوتکننده (واقعي) همين است.
نتيجه: يکي از بهترين روشهاي انتقال درست ارزشهاي اخلاقي و ديني، ارائة عملي سبک زندگي اخلاقمحور است. يادگيرندگان و جامعة هدف بايد پرهيزگاري، تلاش، نماز و خيرخواهي را در سراسر زندگي فرد و جامعة ايماني ببيند.
سعديا گرچه سخندان و نصايحگويي
به عمل کار برآيد به سخنداني نيست
#سبک_زندگی
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
آسیب شناسی عرفان وتصوف [درس 1.mp3
23.09M
🎤فایل صوتی
🔷درسهای آسیب شناسی عرفان و تصوف
#درس_ششم :
مقامات و حالات در عرفان عملی _تحلیل چرایی اختلاف تعداد مقامات و حالات و ترتیب آنها
⭕️این درسها مربوط به سال ۱۳۸۹ است که در دانشگاه مجازی المصطفی و برای طلاب خارجی ارائه شده است
#عرفان
#تصوف
#آسیبشناسی_تصوف
#منشأ_انحرافات
#مقامات
#حالات
#عرفان_عملی
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴رد و قبولهاي فيلسوفانه
🖊احمدحسين شريفي
پارهاي از مدعيان دانش و انديشه عادت کردهاند که هر کرامت و معجزه و هر خلافآمد عادتي را خرافي و نامعقول تلقي کنند و بعضاً با صدايي بلند و بيمهابا (و آن هم در جمع غيرمتخصصان)، عليه آنها موضعگيري و بلکه معرکهگيري کنند. درحالی که این شایسته یک اندیشمند و یک زیست فیلسوفانه نیست.
ابنسينا در واپسين مطالبي که در نمط دهم اشارات و تنبيهات آورده است، تحت عنوان «نصيحت» (خطاب به فيلسوفان و انديشمندان) ميگويد همانطور که نبايد سخن يا ادعايي را بيدليل پذيرفت، هرگز هم نبايد بدون دلايل کافي و براهين وافي سخن يا ادعايي را انکار کرد. رد و قبول فيلسوف نبايد ذوقي و دلبخواهانه، که بايد تابع دليل و برهان باشد.
«إيّاك أن تكون تَكَيُّسَك و تبرزك عن العامة هو أن تنبري منكرا لكل شيء فذلك طيشٌ و عجزٌ». بپرهيز از اينکه زيرکي و برتري تو نسبت به عوام الناس، انکار بيدليل سخنان و مدعيات بزرگ و سنگين باشد؛ اين چيزي جز سبکمغزي و ناتواني نيست.
«و ليس الخُرق في تكذيبك ما لم يستبن لك بعدُ جليته دون الخرق في تصديقك ما لم تقم بين يديك بينة». حماقت و سفاهت رد و انکار سخن يا مدعايي بدون داشتن دلايل آشکار و کافي، کمتر از حماقت پذيرش بيدليل آن سخن يا مدعا نيست.
زيرکي و برتري يک انديشمند نسبت به عوام الناس به انکار کرامات و معجزات و کارهاي خارق العاده و حمل آنها بر عوامزدگي و مغالطه و خرافه نيست؛ يک فيلسوف هرگز نبايد براي خوشايند پارهاي از مخاطبان، کرامات و معجزات منقول از اولياء دين را بدون هيچ دليل و برهاني انکار کند و احياناً با لفاظيهاي زيبا باور به آنها را شايسته اهل معرفت و تجربت نداند.
بلکه زيرکي و برتري اهل انديشه بر ديگران به اين است که اگر دليل و برهاني بر بطلان و نادرستي و خرافي بودن آن کرامت يا معجزة منقول داشتند، آشکارا آن را بيان کنند و با رويي گشاده آمادة شنيدن نقدها هم باشند؛ و الا کمترين انتظار اين است که در آن موضوع سکوت پيشه کنند و علم آن را به اهلش واگذارند و آن را در بقعة احتمال و امکان قرار دهند تا زماني که برهاني له يا عليه آن اقامه شود. يک فيلسوف واقعي ميداند که در عالم طبيعت شگفتيهاي بسياري وجود دارد؛ و نيروهاي ماورائي و علل عِلوي به همراه قواي پذيرنده سِفلي توانايي انجام امور عجيب و غريب فراواني را دارند؛ به همين دليل هرگز از شنيدن شگفتيها و ديدن غرايب و عجايب، شگفتزده نميشود و بلافاصله گارد انکار و رد نميگيرد.
#زيست_فيلسوفانه
#ابنسينا
#خرافهستيزي
#فلسفه
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
جنگ نرم [قسمت دوم].mp3
14.87M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_دوم : انواع جنگها و تعریف جنگ نرم
✅جنگ سخت يعني تسخير و تصرف سرزمين
✅جنگ نيمهسخت يعني تغيير در سطح حاکمان و حمايت از حاکمان دستنشانده
✅جنگ نرم يعني تغيير و جابجايي اولويتها و ترجيحات(در حوزه باورها، ارزشها و رفتارها؛ در حوزه سياستها و اولويتهاي داخلي و همچنين در قلمرو اولويتها و ترجيحات سياست خارجي)
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴از غربزدگي سياسي تا غربزدگي علمي
🖊احمدحسين شريفي
🔸حاکمان و سياستمداران نقشي انکارناپذير در سوگيري جريان علم و فرهنگ در جامعه دارند. يک حاکم و سياستمدار خودفروخته و خودباخته هرگز نميتواند حامي يک فرهنگ خودباور و عزتمندانه باشد؛ و يا حتي اگر بخواهد، هرگز نميتواند از مراکز علمي مستقل و توانمند و از انديشمندان و عالمان و نخبگان توانا حمايت کند. خودباختگي سياسي و فرهنگي، ثمرهاي جز خودباختگي علمي نخواهد داشت.
وقتي عدهاي از سياستمداران و احزاب سياسي ما باور داشته باشند که جز با اتصال به غرب و با تعامل با آمريکا امکان ادامة حيات و حتي تأمين آب و هوا براي کشور نيست؛ طبيعي است که دانشجو و نخبة علمي ما نيز به دنبال اتصال به آن منبع تأمينکنندة آب و حيات باشد.
وقتي دولتمردان ما قبلة آمال خود را آمريکا و اروپا بدانند، طبيعي است که استاد دانشگاه ما هم تمام هويت و شخصيت علمي خود را در آشنايي با زبان انگليسي و به کار بردن چند اصطلاح انگليسي بداند. و در منابع مطالعاتي و نوشتاري او حتي يک کتاب از تراث علمي و فرهنگي ايران و اسلام نباشد، و به اين کار هم افتخار کند(!)، آيا چنين استادي ميتواند دانشجوياني ايراني اسلامي را پرورش دهد؟
مهاجرت مغزها و علمها، نتيجة مهاجرت و فرار ارادههاست؛ وقتي مديران و مسؤولان کشور، ارادة استفاده و به کارگيري نخبگان را نداشته باشند، عملاً مهاجرت فيزيکي آنان را نيز تسهيل کردهاند؛ وقتي دولتمردان ما دائماً بر طبل ناتواني بکوبند، نخبگاني که در خود توانايي کارهاي بزرگ و تحولات عظيم ميبينند، طبيعي است که چارهاي جز هجرت نميبينند.
#غربزدگي
#فرار_مغزها
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
گستره پژوهشهاي اخلاقي قسمت دوم.mp3
38.74M
🎤 فایل صوتی
🔴موضوع: اهميت و گستره #اخلاقپژوهی
🔶بخش سوم:
معرفی چهار دانش #فرا_اخلاق #اخلاق_هنجاری ؛ #اخلاق_کاربردی و #فلسفه_اخلاق
⭕همراه با پاسخ به پرسشها
🔈اين سخنرانی در تاريخ 17 بهمن 1398 در جمع اعضای هيأت علمی و دانشپژوهان گروه اخلاق اسلامی مؤسسه امام خمينی(ره) ايراد گرديده است.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴رد پاياننامه دانشجوي وهابي آکسفورد به دليل ارائة تفسيري غلط از الانزع البطين
🔹هر چند بناي ما در کانال استاد شريفي بر نقل اخبار خبرگزاريها و مراکز ديگر نيست؛ در عين حال نقل خبر رد پاياننامة دانشجوي سعودي دانشگاه آکسفورد، ميتواند براي مخاطبين اين کانال جالب باشد.
پاياننامه اين دانشجوي وهابي، به دليل ارائة تفسيري غلط و نادرست از دو صفت «الانزع» و «البطين» دربارة امام علي عليه السلام، به اجماع هيئت داوران رد شد؛
جالب است که دو سال پيش که جناب دکتر عبدالکريم سروش نيز همين تفسير وهابيگونه را از اين دو صفت ارائه داد و با آب و تاب فراواني در چندين سخنراني خود آن را بيان ميکرد و با تمسک به همين تفسير وهابيگونه مدعي شده بود زيارتنامههاي مفاتيح الجنان، خرافياند، جناب استاد شريفي به نقد سخنان وي پرداخت و مشابه همين مطالبي را که در جلسه دفاعية اين دانشجوي وهابي دانشگاه آکسفورد از سوي هيئت داوران در تفسير اين دو حديث گفته شد، به تفصيل بيان کردند.
✅اينک ضمن توصيه به ملاحظه نقدهاي استاد شريفي بر سخنان دکتر عبدالکريم سروش در اين موضوع
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/29
اين خبر را که در خبرگزاريهاي مختلفي از جمله شيعهنيوز اطلاعرساني شده است، به اطلاع مخاطبان عزيز اين کانال ميرسانيم:
👇👇👇👇
👇👇👇
🔵رد پاياننامه دانشجوي وهابي آکسفورد به دليل ارائة تفسيري غلط از الانزع البطين
به گزارش«شیعه نیوز»، استاد دانشگاه آکسفورد انگلیس ثابت کرد که جمله "الانزع البطین" در وصف امیر المؤمنین (علیه السلام) به معنی بُریده از شرک و سرشار از علم است و پایان نامه دکترای دانشجوی عربستانی را که در آن می خواست غیر این را ثابت کند، رد کرد.
دانشگاه آکسفورد پایان نامه عثمان الکلبانی دانشجوی عربستانی در زمینه پژوهش های اسلامی را به خاطر اشتباهات زیاد، رفتار ناشایست دانشجو در جلسه دفاع و واکنش غیر مؤدبانه وی به "طارق خان" رئیس هیئت داوری، رد کرد.
یکی از مسائل مورد اختلاف زمانی بود که دانشجو معنی "الانزع البطین" در وصف امیر المؤمنین (ع) را تفسیر کرد و "انزع" را "ریخته شدن موی جلوی پیشانی" و "البطین" را "بزرگی شکم" بیان کرد.
دفاع جانانه استاد دانشگاه آکسفورد از امیر المؤمنین (علیه السلام)
امّا پروفسور طارق خان رئیس هیئت داور به این دانشجو گفت: این تفسیر اشتباه است؛ چرا که این کنیه را به شکل ظاهری آن تفسیر کردی، حال آنکه تفسیر صحیح این کنیه این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و الانزع کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و البطین کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین حضرت (ع) است.
وی ادامه داد: سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (علیه السلام) ضعیف و بی اساس است و آن را دشمنان امام علی (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه در زمان معاصر آن را ترویج داد.
پروفسور طارق خان اشاره کرد: ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و این سخن او هیچ حجتی بر مسلمین ندارد و روایت های بسیاری در کتاب های مسلمانان در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: " يا علي, ان الله قد غفر لك ولذريتك ولشيعتك ولمحبي شيعتك, ولمحبي محبي شيعتك, فابشر فإنك الانزع البطين, منزوع من الِشرك, مبطون من العلم " (ای علی، خداوند تو را و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری )؛ و روایت های دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد.
طارق خان در خصوص امام علی (ع) به این حدیث امام اشاره کرد که فرمود: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي, ويقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة ولعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص, ولا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً وحولي بطون غرثى, وأكباد حرّى …. أ أقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...»(نامه 45 نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آزا مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طمعی در یک قرص نان نداشته هیچگاه سیر نشده است یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکم هائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است! و در سختی های روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد.
رئیس هیئت داوری تاکید کرد: این تفسیر دانشجوی سعودی غلط است که و این تفسیر در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید و حتی روایت های بسیاری وجود دارد که می گوید، معاویه با خوارج برای کشتن جانشین رسول الله (ص) حضرت علی بن ابی طالب (ع)، هم پیمان شدند و او بود که عبد الرحمن بن ملجم را به ارتکاب این جنایت وحشتناک واداشت.
پروفسور الدمنهوری: الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است
پروفسور خالد الدمنهوری عضو هیئت داوران خطاب به دانشجوی عربستانی گفت: اینکه تو نام خلفای پیش از امام علی (ع) را جمله "کرم الله وجهه" آورده ای جایز نیست؛ چرا که امام علی (ع) تنها خلیفه ای است که خداوند او را مورد تکریم قرار داده است برای اینکه امام (ع) مقابل بت سجده نکرده و برعکس خلفای پیش از خود مشرک نبوده است.
وی ادامه داد: سخن تو که گفتی امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود و شجاعت او در مقایسه با خلفای دیگر برجسته و بارز بود و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبد ود" مبارزه می کرد و از طرف دیگر عقل نیز نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد باشد.
👇👇
👇👇
الدمنهوری ادامه داد: مذاهب مختلف مسلمانان آورده اند که امام علی (ع)، "مرحب" را از وسط دو نیم کرد و معروف است که "مرحب" قد بلند بود؛ حال چگونه امام علی (ع) با قد کوتاه می توانسته او را دو نیم کند با این حال که"مرحب" قدی بیش از دو متر و بدنی قوی داشته است. در خصوص "عمرو بن عبد ود" نیز چنین است.
وی افزود: تو می گویی که امام علی (ع) چاق بوده است، مکاتب مختلف فکری مسلمین و از جمله الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است و زمانی که بر اسب سوار می شد، پاهایش روی زمین کشیده می شد.
استاد دانشگاه آکسفورد اشاره کرد: تمامی مسلمانان اجماع داند که امام علی (ع) در جنگ سوار کار و جنگجوی شجاعی بود و در میدان مثل زنبور از جایی به جای دیگر می رفت؛ چگونه به کسی که این خصوصیات بی نظیر و شجاعت بی مانند را دارد، این حرف های ناپسند را نسبت می دهند.
عصبانیت دانشجوی سعودی از سخنان اساتید دانشگاه آکسفورد
بعد از این سخنان دانشجوی سعودی به پروفسور طارق خان و پروفسور الدمنهوری گفت: سخنان شما به کفر نزدیک تر است تا به اسلام .
این حرف وی باعث شد رئیس هیئت داوران به جلسه پایان دهد و پایان نامه را رد کند که در پی آن دانشجوی سعودی با صدای بلند به همه فحش و ناسزا گفت.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴مجلس يازدهم و مساله فرهنگ
🖊احمدحسين شريفي
هر چند جداسازي مسائل انساني و اجتماعي از يکديگر و نگاه استقلالي به تکتک آنها کاري نادرست و بيراهه رفتن است؛ يعني نميتوان فرهنگ را بدون توجه به اقتصاد؛ يا اقتصاد را بدون توجه به مديريت؛ يا مديريت را بدون نگاه به سياست يا سياست را بدون عنايت به آموزش و پرورش و امثال آن تحليل و تبيين کرد. اما بر اهل دقت و انديشه پوشيده نيست که در اين ميان، فرهنگ جايگاهي بس اساسيتر و بنيانيتر از بقيه مسائل دارد. فرهنگ، بنيان و پاية اقتصاد و حقوق و سياست داخلي و خارجي و ساير شؤونات اجتماعي و انساني است؛ اگر فرهنگ جامعهاي اصلاح شود، به تبع آن به بهترين و استوارترين شکل، ساير بخشهاي حيات اجتماعي مردم هم اصلاح خواهد شد. تمرکز بر مسائل اقتصادي و سياسي و غفلت از پايههاي فرهنگي جامعه، همچون ساختن خانه در مسير آب است.
يکي از نهادهايي که ميتواند جهتگيري و ريلگذاري فرهنگي کشور را مشخص کند، مجلس شوراي اسلامي است. به همين دليل رهبر انقلاب در پيامي به مناسبت آغاز به کار مجلس يازدهم خطاب به مجلسيان نوشتند: «در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولويتهاي کشور است». حتي اگر رهبر انقلاب هم بر اين مسأله تأکيد نميکردند، هر کسي که کمترين اطلاعي از وضعيت عمومي کشور يا کمترين درکي از اولويتهاي کشور داشته باشد، اين حقيقت را درک ميکند.
اما مع الاسف نمايندگان مجلس يازدهم در اولين گام عمليِ توجه به اولويتهاي کشور و توجه به سفارشهاي رهبر انقلاب، و در اولين تست سنجش عملکرد، در حوزة توجه به فرهنگ نمرة مردودي گرفتند! نگاهي اجمالي به تعداد و اسامي نمايندگاني که داوطلب عضويت در کميسيونهاي 15گانة مجلس شده بودند، نشانة خوبي براي فهم نظام اولويتها و ترجيحات مجلس يازدهم و همراهي آنان با نيازها و اولويتهاي واقعي کشور و منويات رهبر انقلاب است:
از 253 نفر نماينده فعلي مجلس، براي عضويت در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حدود 70 نفر فرم عضويت را پر کردند؛ براي عضويت در کميسيون صنايع و معادن 67 نفر، کميسيون برنامه و بودجه 58 نفر،کميسيون انرژي 42؛ اما براي عضويت در کميسيون فرهنگي فقط 12 نفر که فقط 6 نفر آنها اولويت اولشان عضويت در اين کميسيون بود و براي کميسيون قضايي و حقوقي هم فقط 3 نفر! ثبت نام کردند!!
اين در حالي است که حداقل نمايندگان لازم براي هر کميسيوني بايد 19 نفر باشند! معنا و مفهوم آن اين است که حداقل هفت نفر از اعضاي نهايي کميسيون فرهنگي و 16 نفر از اعضاي نهايي کميسيون قضايي و حقوقي، اعضايياند که هيچ رغبتي يا هيچ دغدغهاي نسبت به مسائل فرهنگي و حقوقي ندارند!
تأسفبارتر آنکه بسياري از روحانيان مجلس تمايلي براي شرکت در کميسيونهاي اجتماعي و فرهنگي از خود نشان ندادند! بلکه بسياري براي عضويت در کميسيونهاي صنايع و معادن!، کشاورزي!، سياست خارجي و امنيت ملي و انرژي! ثبت نام کردهاند!
به نظر شما آيا ميتوان اميدي به اين مجلس براي پرداختن به اولويت اصلي و بنيادين کشور يعني «فرهنگ» داشت؟ و به نظر شما آيا قانونگذاريها و نظارتهاي چنين مجلسي ميتواند ريلگذاري فعاليتهاي کشور را در مسير اصلي خود قرار دهد؟ و آيا ....
#مجلس_یازدهم
#فرهنگ
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
معارف قسمت ۳.mp3
16.26M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_سوم :
✅ابعاد و لایه های مختلف جنگ نرم
✅ مقایسه جنگ سخت با جنگ نرم
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat