eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
366 عکس
380 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️نقطه پایانی عقب‌نشینی فرهنگی کجاست؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] کوچک‌نمایی گناهان اجتماعی، از مهم‌ترین ترفندهای نفوذی‌های فرهنگی و براندازان نرم جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر بوده است. [دو] در ابتدا وقتی جامعه ایمانی ما نسبت به پدیده بدحجابی حساسیت ویژه‌ای نشان می‌داد لشکر فرهنگی جریان نفوذ ابراز می‌داشتند که «آیا تنها مشکل مملکت بیرون بودن دو تار موی دختران است؟»؛ «چرا به جای گیر دادن به چند تار موی دختران، به اختلاس‌گران اقتصادی گیر نمی‌دهید؟» [این در حالی بود که خود اختلاس‌گران اقتصادی نیز جزئی از همین لشکر نفوذی‌ها بودند!] و ده‌ها و صدها جمله دیگر از این سنخ. وقتی به پوشش‌های زننده برخی از افراد اعتراض می‌شد، ابراز می‌کردند که «آیا با یک وجب بلند و کوتاه شدن مانتوهای دختران، همه مسائل کشور حل می‌شود؟»، یا فلان روحانی‌نمای قم‌نشین یا خوش‌نشین در شمال تهران می‌گفت «اصلا در کجای اسلام آمده است که زنان باید مانتوی بلند بپوشند؟» و امثال آن. و اکنون یکی از متلبسان به لباس روحانیت! در نقد منتقدان بی‌حیایی و بی‌عفتی آشکار برخی از هنرمندان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفته است: «نمی‌دانم این سخت‌گیری‌ها برای مرضیه برومند و رضا بابک برای چیست؟ حالا که این پیرمرد دست داد، عرش خدا به لرزه در می‌آید؟» [سه] علیه السلام می‌فرماید: «أعظَمُ الذُّنوبِ عِندَ اللّه ِ سبحانَهُ ذَنبٌ صَغُرَ عِندَ صاحِبِه؛ بزرگترين گناه نزد خداى سبحان، گناهى است كه در نظر گنهكار خُرد آيد.» علیه السلام می‌فرماید: «لا مُصيبَةَ كاستِهانَتِكَ بالذنب؛ مصيبتى چون كوچك شمردن گناه نیست» [چهار] به هر حال، نفوذی‌های فرهنگی با همین ترفند توانسته‌اند ذهنیت بسیاری از حاکمان و مسئولان جامعه را به اینجا بکشانند که حاکمیت نباید در مسأله سبک زندگی مردم و یا فرهنگ عمومی دخالت داشته باشد! یعنی پذیرش نوعی لیبرالیسم تمام‌عیار! البته هیچ کدام از مسؤولان رسمی نظام چنین چیزی را ابراز نمی‌کنند، اما حقیقتاً به چنین باوری رسیده‌اند! سکوت و بی‌عملی آنان در برابر بی‌عفتی و بی‌حیایی افسارگسیخته دو سال اخیر مؤید همین ادعاست. [پنج] اما آنچه آشکار است، و متأسفانه بسیاری از افراد این حقیقت آشکار را درک نمی‌کنند، این است که نفوذی‌های فرهنگی و براندازان نرم جمهوری اسلامی هرگز به این حد از عقب‌نشینی مسؤولان جمهوری اسلامی اکتفا نخواهند کرد. آنان حتی به حاکمیت و صدرنشینی اشرار و هرزگان هم راضی نخواهند شد. آنان تا عقب‌نشینی اسلام و جامعه اسلامی از همه ارزش‌های اعتقادی و اجتماعی و فرهنگی خود و تا از میان برداشتن همه عفیفان و دلدادگان اصیل انقلاب، آرام نخواهند نشست. 🔻این است برنامه اصلی! و اینجاست پایان کوتاه‌ آمدن دربرابر جنگ فرهنگی! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️غیرت و حساسیت دینی امام خمینی حتی در جزئیات امور فرهنگی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] امام خمینی(ره) مظهر غیرت دینی بود. او تجلی عینی معارف و ارزش‌های اسلامی بود. او با دید الهی و نورانیت ملکوتی خود می‌دانست و می‌دید که کوتاه آمدن در برابر انحرافات به اصطلاح جزئی می‌تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد. او برخلاف عده‌ای از روحانی‌نمایان که به توجیه هرزگی‌ و بی‌بندوباری علنی عده‌ای از افراد بی‌حیا می‌پردازند، در برابر هیچ انحرافی کوتاه نمی‌آمد. او معتقد بود باید با قاطعیت و بدون توجه به خواسته‌های شرق و غرب و بدون توجه به القائات فرهنگی لیبرال‌ها، احکام الهی را اجرا کرد. [دو] به عنوان مثال، به دو نمونه از برخورد جدی در اواخر عمر مبارکشان با انحرافات به ظاهر کوچک و جزئی اشاره می‌کنم: یک. در تاریخ ۹ بهمن، ۱۳۶۷ (کمتر از ۵ ماه مانده با پایان عمر مبارکشان) در نامه‌ای به مدیر عامل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، جناب آقای محمد هاشمی رفسنجانی، چنین نوشتند: «با کمال تأسف و تأثر روز گذشته از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می‌گردد، و دست اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین در کار بوده است، بلاشک فردتوهین کننده محکوم به اعدام است. اگر بار دیگر از اینگونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه‌ها قوه قضاییه اقدام می‌نماید.» (روح الله الموسوی الخمینی) دو. در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۶۷ در نامه‌ای به رئيس وقت دیوان عالی کشور درباره ضرورت برخورد قاطع با اعمال خلاف عفت در شهر تنکابن، چنین نوشتند: «بنا بر گزارش اطلاعات، در تنکابن اعمال خلاف عفتی رخ داده است. از آنجا که شما گفتید این مسائل را ابتدائاً با شما در میان بگذارم، جنابعالی پس از تحقیق، یکی از افراد قاطع قوه قضاییه، چون آقای نیّری را به آن شهر فرستاده تا سریعاً حکم خدا را جاری نمایند. امیدوارم دقت لازم را بنمایند تا به کسی ظلمی نگردد./ روح الله الموسوی الخمینی» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بشنوید نمونه‌ای از سیاست قرآنی و اسلامی را از زبان حضرت نائب المهدی «اگر آمریکایی‌ها ما را تهدید کنند، تهدیدشان میکنیم، اگر تهدید خود را در مورد ما عملی کنند ما هم تهدید خود را عملی خواهیم کرد. اگر آمریکایی‌ها به امنیت ملت ایران تعرض کنند ما هم بدون تردید به امنیت آنها تعرض خواهیم کرد» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️پایان توهم «مذاکره‌درمانی» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✔️بعد از سخنان صریح و بی‌سابقه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، هر کسی از مذاکره با آمریکا سخن بگوید، اگر از نظر شخصیتی فردی «سفیه»، «بی‌خرد» و «بی‌شرف» نباشد، بدون تردید «خیرخواه مردم» و دنبال حل مشکلات کشور نیست؛ بلکه نه تنها «بدخواه مردم» است که «مخالف صریح ولی فقیه» هم هست. ✔️انتظار می‌رود همه مسؤولان و مدیران و دلسوزان کشور یکبار دیگر مثل دوران شهید رئیسی، بی اعتنای به اخم و لبخند دشمن، آستین‌ها را بالا بزنند و با اتکا به همت و اراده نیروهای داخلی و با خدمت شبانه‌روزی به مردم و با پرهیز از حاشیه‌روی و حاشیه‌پردازی و تلاش در جهت حفظ وفاق و وحدت ملی، در اندیشه ساخت ایران قوی باشند. ✔️هیچ کس حق ندارد به تطهیر دشمن و سفیدنمایی جنایتکاری مثل ترامپ بپردازد. آمریکا و به ویژه ترامپ، دشمن خونی ما است. آنان نه تنها هیچ گرهی از کشور ما نمی‌گشایند؛ که قریب به نیم قرن است شبانه روز در کار ایجاد مانع و مشکل‌ برای ما هستند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
دلدادگی به دشمنان از نگاه قرآن .mp3
28.37M
🎤احمدحسین شریفی ◻️موضوع: نقد دلدادگی به دشمنان از نگاه قرآن 🔻تفسیری از آیات نخستین سوره ممتحنه: «تُسرّون الیهم بالمودة» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
خواندن بخشی ازسخنرانی امام درباره‌بیماری‌غربزدگی .mp3
17.85M
🎤احمدحسین شریفی 🔸موضوع: خوانش یکی از سخنرانی‌های امام درباره «بیماری مزمن و کهنه غربزدگی و آمریکاگرایی» در کشور ما و «راه درمان این بیماری کشنده». 🔻[این سخنرانی یکی از سخنرانی‌های مهم امام درباره غرب و غربزدگی و راه اصلاح امور کشور است که در جمع تعدادی از دانشجویان ارائه شده است] @Ahmadhoseinsharifi 🌹
منوچهری دامغانی در توصیف برف: بر لحاف فلک افتاده شکاف پنبه می‌ریزد از این کهنه لحاف 🌹🌹
◻️جهاد تبیین؛ وظیفه‌ای فوری و دائمی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک]‌ تبیین از مهم‌ترین کارهای پیامبران و اولیای دین بوده است: «فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ». پیامبر اکرم(ص) موظف بود که حقایق دینی و آموزه‌های الهی را به مردم برساند. برای آنان تشریح کند. با استفاده از همه ابزارهای انتقال پیام، پیام الهی را برای مردم تبیین کند. [دو] در تبیین با ذهن و ضمیر مخاطبان مواجهه‌ایم. باید به گونه‌ای باشد که «پذیرش عقلی» و «اقناع عاطفی» مخاطب را در پی داشته باشد. فقط در این صورت است که می‌توان انتظار داشت گرایش‌ها و کنش‌های آنان همسو با گرایش‌ها و کنش‌های مورد انتظار ما باشد. «ذهن مردد» و «ضمیر مضطرب»، تن به گفتار و رفتار مورد انتظار نمی‌دهد. یکی از کارهای شیاطین انس و جن، ایجاد «تشکیک ذهنی» و «تردید قلبی» در سالکان مسیر حق است. تنها راه خنثی‌سازی این ترفند شیطانی، تبیین مستمر و همیشگی است. [سه] حتی اگر با جنگ شناختی همه‌جانبه دشمنان علیه اسلام و انقلاب هم مواجهه نبودیم، در حالت طبیعی نیز همواره نیازمند تبیین و روشنگری و یادآوری هستیم. شخصیتی همچون پیامبر اکرم(ص) نیز خود را نیازمند موعظه می‌دانست. در روایت هست که به جبرئیل می‌فرمود: «يَا جَبْرَئِيلُ عِظْنِي؛ ای جبرئیل مرا موعظه کن». پس به طریق اولی، زمانی که با هجمه‌های سنگین و شبانه‌روزی دشمنان علیه باورها و ارزش‌ها و موفقیت‌های ملت ایران مواجهه‌ایم، وظیفه «تبیین» به یک «وظیفه قطعی و فوری» تبدیل می‌شود. به همین دلیل است که رهبر فرزانه انقلاب می‌فرماید: «جهاد تبیین یک فریضه است. جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است.» [چهار] وقتی تبیین نکنیم، دشمنان می‌توانند در بدیهی‌ترین مسائل تشکیک کنند. فی‌المثل، شرارت و خباثت و دنائت و ظلم و ستم هفتاد‌ساله آنها علیه ملت ایران و تهدیدهای همیشگی و تحریم‌های فزاینده آنها علیه ملت ایران همچون آفتاب بر همگان روشن است؛ اما همین مسأله نیز دائماً نیازمند تبیین است. و الا ممکن است همانطور که بعضاً مشاهده می‌کنیم، کسانی با تطهیر جنایات آنها و سفیدسازی فرد روسیاه و پلیدی مثل ترامث، امر را بر مردم مشتبه کنند. یا در موضوع عفاف و ، می‌‌دانیم که عفت و حیا و پاکدامنی زنان و مردان، از بدیهیات اخلاق انسانی و اسلامی است؛ اما همین موضوع هم نیازمند تبیین و روشنگری دائمی است؛ و الا ممکن است کار به جایی برسد که بی‌غیرتی و بی‌عفتی و بی‌حیایی و هرزگی، ارزش تلقی شوند! و جمع کثیری از فرهیختگان و هنرمندان جامعه در یک اجتماع رسمی (مثل جشنواره فیلم فجر) برای بی‌عفتی و بی‌حیایی علنی چند هنرپیشه کف بزنند و آنها را تشویق کنند و بر صدر بنشانند! [نتیجه] بنابراین «جهاد تبیین» نه تنها یک «وظیفه فوری و قطعی» است؛ بلکه یک «وظیفه دائمی و همگانی» هم هست. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷پیامی از جانب شهیدان به تک تک ملت ایران «بیدار شید. ... والله قسم مسؤولیم. به قرآن مجید روز قیامت یقه یک یک مون را میگیرند.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
بر سر گنج از گدایی مرده‌ایم .mp3
20.47M
🎤احمدحسین شریفی 🔸بر سر گنج از گدایی مرده‌ایم/ زانک اندر غفلت و در پرده‌ایم 🔻بحثی در باب ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی به جای گدایی حل مشکلات از آمریکا و دشمنان، به بهانه قرائت داستانی از مثنوی معنوی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊 احمدحسین شریفی 🔸برگزاری بی‌سابقه‌ترین و پرشورترین مراسم جشن تولد دنیا توسط مردم ایران. 🔹چهل‌ و ششمین جشن تولد انقلاب اسلامی با حضور همزمان و میلیونی ملت در سراسر ایران اسلامی، گرامی داشته شد. 🔻درود خدا و خوبان عالم بر مردم بصیر و زمان‌شناس ایران اسلامی. قطعاً در سراسر تاریخ بشریت، بی‌نظیرند. همانطور که انقلاب‌شان هم بی‌نظیر بوده و هست. مردم ایران نشان دادند که نهضت اسلامی‌شان تا تحقق تمدن بزرگ اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️شُکر و شادمانی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] خدای متعال به صورت علنی و آشکار اعلام کرده است: وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي‏ لَشَديد (ابراهیم، ۷) به یاد آورید آنگاه كه پروردگارتان اِعلام كرد: «اگر واقعاً سپاسگزارى كنيد، حتماً [نعمت‌] شما را افزون خواهم كرد، و اگر ناسپاسى نماييد، قطعاً عذاب من سخت خواهد بود.» در این آیه یک قانون قطعی و لایتغیر خدای متعال بیان شده است که «شکرگزاری» موجب «زیادت نعمت» می‌شود و بی‌توجهی به خدا و «ناسپاسی نعمت‌های الهی» موجب «تنگنا» و سختی و گرفتاری‌های شدید دنیوی و اخروی می‌شود. در روایتی از (ص) چنین نقل شده است: مَا فَتَحَ اللَّهُ عَلَى عَبْدٍ بَابَ شُكْرٍ فَخَزَنَ عَنْهُ‏ بَابَ الزِّيَادَةِ؛ خداوند دَرِ شكر را بر روى بنده‌اى نگشود كه دَرِ فزونى [نعمت ] را بر روى او ببندد [دو] یکی از آثار روحی و روانی شکرگزاری، شادمانی است. انسان شاکر، شادمان و بانشاط است. بنابراین شکرگزاری متوقف بر شادمانی نیست؛ بلکه شکرگزاری عامل شادمانی است. حتی شکرگزاری نسبت به ناداشته‌ها. یک انسان موحد چون همه امور را به دست خدا می‌داند، حتی نسبت به ناداشته‌هایش نیز از خداوند سپاسگزاری می‌کند؛ زیرا خدای متعال را خیرخواه محض و حکیم می‌داند و به همین دلیل مطمئن است که خیر و حکمتی در محروم شدن او از نعمتی هست که خداوند آن را از او بازداشته است. به همین دلیل در هر حالتی شاکر خداوند است. علیه السلام در دعای سی‌ و پنجم صحیفه سجادیه چنین دعا می‌کنیم: وَ اجْعَلْ شُكْرِي لَكَ عَلَى مَا زَوَيْتَ عَنِّي أَوْفَرَ مِنْ شُكْرِي إِيَّاكَ عَلَى مَا خَوَّلْتَنِي؛ پروردگارا، شکرم را بر آنچه از من بازداشته‌ای افزون‌تر از شکرم بر آنچه به من عنایت کردی قرار ده. [سه] می‌دانیم که شکر هم انواع دارد: شکر زبانی و شکر عملی دو نوع از انواع آن هستند: بهتر شکر زبانی، آنگونه که امام صادق علیه‌السلام به ما یاد داده است، این است که به هنگام یادآوری نعمت‌های الهی این ذکر را بگوییم: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» و شکر عملی هم، به تعبیر امام صادق علیه السلام، پرهیز از نافرمانی خدای متعال و دوری از گناهان است: «شُكْرُ النِّعْمَةِ اجْتِنَابُ الْمَحَارِمِ» [چهار] در دیوان شمس، در غزل ۷۱۲ همین مضامین را به زیبایی منتقل می‌کند. این غزل در مجموع حاوی ۷ بیت است که مضمون سه بیت اول آن است که هر گاه نعمتی دیدید، شاکر باشید؛ تا در اثر شکرگزاری شما، آن نعمت و خوشی افزون شود. و مضمون چهار بیت بعدی نیز این است که حتی اگر تلخی و غمی هم دیدید، باز هم شاکر باشید. و آن را با هیچ کس در میان نگذارید. رضایت و شاکر بودن شما موجب می‌شود که آن تلخی و غم، نه تنها در جان شما اثر نکند بلکه به دیگران هم سرایت نکند. خوش باش که هر که راز داند/ داند که خوشی خوشی کشاند شیرین چو شکر تو باش شاکر/ شاکر همه دم شکر ستاند شکر از شکرست آستین پر/ تا بر سر شاکران فشاند تلخش چو بنوشی و بخندی/ در ذات تو تلخیی نماند گویی که چگونه‌ام؟ «خوشم من»/ گویم «ترشم»، دلت بماند گوید که نهان مکن و لیکن/ در گوشم گو که کس نداند در گوش تو حلقه وفا نیست/ گوش تو به گوش‌ها رساند @Ahmadhoseinsharifi 🌹