eitaa logo
تذکره(یاد آخرت)
524 دنبال‌کننده
382 عکس
141 ویدیو
48 فایل
✍...کانال تذکره(یاد آخرت) به جهت نشر و ترویج معارف اهل البیت (علیهم السلام) تشکیل گردید. 🔰پرسش و پاسخ دینی (لطفا برای دریافت پاسخ ، صبور باشید) 🆔 @TAZKAREH14 🔰کانال دوم @ZANASHOUEI 🚫تبادل نداریم🚫
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅در محضر حضرات معصومین علیه السلام 🔶️حضرت محمد صلی الله علیه و آله : إنَّ اللّه  تَعالى يَعرِضُ عَلى عَبدِهِ فى كُلِّ يَومٍ نَصيحَةً فَإن هُوَ قَبِلَها سَعِدَ و إن تَرَكَها شَقىَ؛ خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر نپذيرد، بدبخت مى شود.۱ 🔶️امام على علیه السلام : إیّاکَ أن تَرضَی عن نَفسِکَ فَیَکثُرَ السّاخِطُ عَلَیکَ مبادا از خودت راضی باشی که در این صورت ناراضیان از تو زیاد می شوند.۲ ۱.📚كنز العمّال، ح 10250 ۲.📚غررالحکم ص30 https://eitaa.com/Akherat12
1_35146447.mp3
1.57M
حاج آقا از شاگردان رحمه الله موضوع : (1) ضرورت شناخت شیطان در تزکیه نفس جلسه تهران(فارسی) https://eitaa.com/Akherat12
✅حکایت آموزنده 💠بهلول و خرقه و نان جو و سركه(بسیار زیبا و  آموزنده) بهلول بيشتر وقتها در قبرستان مي نشست . روزي طبق عادت به قبرستان رفته بود و هارون به قصد شكار از آن محل عبور مي كرد ، چون به بهلول رسيد پرسيد : بهلول چه مي كني ؟ بهلول جواب داد : به ديدن اشخاصي آمده ام كه نه غيبت مردم را مي نمايند و نه از من توقعي دارند و نه مرا اذيت و آزار مي دهند . هارون گفت : آيا مي تواني از قيامت و صراط و سئوال و جواب آن دنيا مرا آگاهي دهي ؟ بهلول جواب داد : به خادمين خود بگو تا در اين محل آتش نمايند و تا به برآن آتش نهند تا سرخ و داغ شود .هارون امر نمود تا آتشي افروختند و تا به برآن آتش گذاردند تا داغ شد . آنگاه بهلول گفت : اي هارون ، من با پاي برهنه روي اين تابه مي ايستم و خودم را معرفي مي نمايم و آنچه خورده ام و هرچه پوشيده ام ذكر مي نمايم و سپس تو هم بايد پاي خود را مانند من برهنه نمائي و خود را معرفي كني و آنچه خورده و پوشيده اي ذكر نمائي . هارون قبول كرد . آنگاه بهلول روي تابه داغ بايستاد و فوري گفت : بهلول و خرقه - نان جو و سركه . فوري پايين آمد و ابدا پايش نسوخت و چون نوبت به هارون رسيد ، بمحض اينكه خواست خود را معرفي كند نتوانست ، پايش سوخته و پايين افتاد . پس بهلول گفت : اي هارون ، سئوال و جواب قيامت به همين طريق است ، آنها كه درويش بودند و از تجملات دنيايي بهره ندارند آسوده بگذرند و آنها كه پاي بند تجملات دنيا باشند ، به مشكلات گرفتار آيند . https://eitaa.com/Akherat12
✅در محضر آیت الله مجتهدی رحمه الله 💠شیعه واقعی💠 ✍...امام صادق(ع) در مورد مشخصات شيعه واقعي می‌فرمایند: «إنما شیعه الجعفر من عفه بطنه و فرجه و شده الجهاده و العمل الخافه و رجا الثوابه و خاف العقابه». 1) «من عفه بطنه»؛ حرام نخورد، عفت بطن داشته باشد، وسواس داشته باشد در حلال و حرام. حالا اگر می‌دونی این آقا حرام خوره، رشوه خوره چرا می‌ری خونش غذا می‌خوری؟ شیعه کسي هست که حلال بخورد. 2) «و فرجه»؛ فرجش هم عفت داشته باشد. زنا نکند، گناه نکند، دامنش را آلوده نکند. 3) «و شده الجهاده» جد و جهدش هم در عبادت زیاد باشد. به فکر نماز اول وقت، نماز شب، نماز جماعت، خمس، مکه باشد. 4) «و العمل الخاف»؛ و هر کاری که می‌کند برای خدا بکند نه برای ریا. مسجد می‌سازد برای خدا، بیمارستان می‌سازد برای خدا. 5) «و رجا الثوابه»؛ امید ثواب هم داشته باشد. عبادت کند امید هم داشته باشد که خدا ثواب می‌دهد. 6) «و خاف العقابه»؛‌ از عقاب خدا هم بترسد. اگر همچین آدمی دیدید که این صفات را دارد، شیعه امام صادق(ع) است، اگر این صفات را کسی ندارد به خودش نگويد شیعه هست. 📚 بیانات آیت الله مجتهدی رحمه الله الله https://eitaa.com/Akherat12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐 از بیانات آیت الله رضوان الله تعالی علیه که در هر شب جمعه یک بیان گذاشته می شود امشب معظم له خدمتتان ارائه می شود.. 💠بيان چهارم💠 بسم اللّه الرّحمن الرّحيم همه بايد بدانند كه از عمليّات، آنچه كه برايشان باقى مى ماند، توجّه به همانها داشته باشند و به آنچه كه فانى مى شود، توجّه نداشته باشند. اعمال صالحه، طاعات الهيّه، آنچه كه مقرِّب به سوى خدا است، با آدم مى ماند و آدم اينها را از اينجا، تا روز قيامت، تا مابعد القيامة، هرجا كه هست، با خودش مى برد. اعمال صالحه انسان، اعمال باقيه انسان، فانى نمى شود. بدانند كه طاعات، عبادات، مقرِّبات، اينها يك چيزى نيست كه به واسطه اينكه [مثلاً] اين اتاق خراب شد، آنها هم از بين بروند؛ [يا اگر] اين بدن از روح منفصل شد، آنها هم بروند. آنها باقى و ثابت هستند، بلكه يك صورت معنويّه اى در آنجا از اينها، براى هر فرد فرد، ظاهر خواهد شد. مبادا غفلت كنيد! آنهايى كه شهيد شدند، آنهايى كه شهيد داده اند، در راه خدا رفته اند و در راه خدا بوده اند، و خدا مى داند چه تاجى به سر اينها ـ بالفعل ـ گذاشته شده؛ ولو بعضى ها نمى بينند مگر بعد از اينكه از اين نشأت بروند. بعضى ها هم كه اهل كمالند، شايد در همين جا ببينند كه «فلان» بر سرش تاج است، «فلان» بر سرش تاج نيست!! مقصود، شهادتِ نزديكان انسان، خودش يك كرامتى از خداست. شهادت ـ اگر حسابش را بكنيم ـ موجب مسرّت است، نه موجب حزن؛ اين حزنى كه در انسان پيدا مى شود، به خاطر اين است كه آن (شهيد) رفت آن اتاق و ما مانديم اين اتاق، ديگر فكر اين را نمى كنيم كه او حالش از حال ما بهتر است؛ ما ناراحتى داريم، او راحت است. فكر اين را نمى كنيم كه الآن چه [چيزهائى [خدا براى او قرار داده، و ما معلوم نيست چه جورى برويم؟ آيا با ايمان مى رويم، يا نه؟ او با ايمان رفت و آن هم اين جور، شهيد رفت. بايد بفهميم كه شهادت، از موجباتِ سعادت است، هر فردى را بالا مى برد، پايين نمى آورد. و اين خانه يك خانه اى است كه جاى ماندن نيست؛ بايد در اينجا يك چيزهايى جمع كند براى جاى ديگر كه زندگى مى كند. آن وقت آن چيزهايى كه جمع مى كند، آنجا بزرگيش معلوم مى شود؛ آنجا معلوم مى شود كه اين، كافى و وافى است، اينجا معلوم نيست. خدا مى داند يك صلواتى را كه انسان بفرستد و براى ميّتى هديه كند چه معنويّتى، چه صورتى، چه واقعيّتى براى همين يك صلوات است. بايد به كمى و زيادى متوجّه نباشد، به كيفيّت اينها متوجّه باشد. اگر براى خدا كسى انفاق كرد ولو يك پول باشد، و براى خدا انفاق نكرد، هزارها طلا و نقره باشد. اينها فانيات هستند و آنها باقيات هستند. [انسان]هر آن به آن ترقّى و رشد مى كند، محال است كه يك كار خيرى براى خدا بكند مغفولٌ عنه باشد، «لايَعزُبُ عنه مثقال ذرّة» هموزن ذرّه اى از وى پوشيده نمى ماند (سوره سبأ، قسمتى از آيه 3) ملائكه خبر دار نشوند، كسى ننويسد،ضبط نكند. بايد ملتفت باشد! هر خيرى و هر شرّى از هر كسى صادر شود، در آنجا آشكار است. خدا مى داند چقدرها «ناظر» هست و بر اين وضعيّات، مطّلع مى شوند! خدا مى داند چه پاداشى براى اعمال ـ چه خير و چه شرّ ـ ثابت است و براى آدم مقرّر مى شود! نبايد خيال كند كه مطلب، مالِ كمى و زيادى است، مال كيفيّت است، براى خدا باشد، كم باشد؛ براى خدا نباشد زياد باشد، و قهرا بايد نگاه بكند كه دفتر شرع چه مى گويد و اينجا كه هست، چه كارى بايد بكند و چه كارى بايد نكند...⬇️ صفحه ۱