eitaa logo
| المعارج مدیا |
554 دنبال‌کننده
236 عکس
122 ویدیو
0 فایل
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 تلاش ما در المعارج‌مدیا نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت(علیهم‌السلام) هست با ما همراه باشید🌱 🍃 ارتباط با ما از طریق: @almaarijmediaadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ يَا أَبا مُحَـمَّدٍ يَا حَسَـنَ بْنَ عَلِيٍّ أَيُّــهَـا الــزَّكِىُّ الْعَــسْــكَــرِىُّ إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْـفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ‌ بَيْنَ‌ يَدَيْ‌ حاجاتِنا يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ ✨ میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) مبـــارک باد @AlMaarijMedia
. یادم نمیرود که ز الطاف مرقدت هربار قلب مرده من هم شفا گرفت ▪️ ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِة @AlMaarijMedia .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال اول + امام رضا(علیه‌السلام)در ادامه فرمودند: اگر خداوند به دلیل نیاز مخلوقات را خلق میکرد، فقط کســـانی را می‌آفرید که از آن‌ها برای رفع نیازش کمک بگیرد. و در اینص‍ــورت، درســت این بــود که چندین برابر آنچه خلق کرده است، بیافریند، زیرا هرچه یاران بیشتر باشند، صاحب آنها قوی‌تر می‌شود. و نیاز، حد و مرزی ندارد، زیرا هرگاه چیزی بوجود می‌آورد، نیاز دیگری پدید می‌آید. به این علت می‌گویم که خداوند خلقت را از روی نیاز نیافریده است، بلکه خداوند به واسطهٔ خلقت، نیازها را بین مخلوقات تقسیم کرده است تا برخی از آنان نیازهای یکدیگر را برآورده سازند. و برخی را بر برخی دیگر برتری داده، بی‌آنکه خود به کسی که برتری داده، نیازی داشته باشد، یا از کسی که پایین‌تر قرار داده، کینه‌ای داشته باشد. 🔴 به همین دلیل، او خلق کرده است! 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: أکمَلُ الناسِ عَقلاً أحسَنُهُم خُلقاً . کامل‌ترین مردم از نظر عقل،نیکوترین آنها از نظر خلق و خوی هستند (الکافی، ج۱، ص۲۷) . 🍃@AlMaarijMedia .
. عرض سلام و ادب خدمت همراهان گرامی المعارج مدیا مطابـق فـرمـایش برخـی از بزرگـواران همراه ما در کانال؛ متـن عـربـی فـرمایشات حضرت امام رضـــا(علیه السلام) در کتاب شـریف عیون الاخبار الرضا، همراه با متـن فـارسـی در کـانـال قـرار خواهد گرفت، ان شاء الله از همـراهـی شمـا و بیان دیدگاهـهای ارزشمندتون سپاسگزاریم🌱 . @AlMaarijMediaAdmin .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان - قَالَ عِمْرَانُ: يَا سَيِّـدِي هَـلْ كَانَ اَلْكَائِـنُ مَعْلُـومـاً فِي نَفْسِهِ عِنْدَ نَفْسِهِ؟ +
 قَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
إِنَّمَا يَكُونُ اَلْمَعْلَمَةُ بِالشَّيْءِ لِنَفْيِ خِلاَفِهِ
وَ 
لِيَكُــونَ اَلشَّــيْءُ نَفْسُــهُ بِمَــا نُفِـيَ عَنْـهُ
مَوْجُوداً
وَ لَمْ يَكُنْ هُنَاكَ شَيْءٌ يُخَالِفُهُ
فَتَـدْعُـوهُ اَلْحَـاجَـةُ إِلَـى نَفْيِ ذَلِكَ اَلشَّيْءِ
عَنْ نَفْسِهِ بِتَحْدِيدِ مَا عَلِمَ مِنْهَا.
أَ فَهِمْتَ يَا عِمْرَانُ؟
- نَعَمْ وَ اَللَّهِ يَا سَيِّدِي 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال اول | سوال دوم - عِمران سؤال كرد: آيا آن ایجادکننده[خداوند]، نزد خود، معلوم بود؟ [و به خودش علم داشت‌؟] + حضرت رضا (علیه‌السلام)فرمودند: قطعا علم و شناخت هر چيز براى شناختِ آن، از چیز دیگریست و براى اينست كه موجوديّتش ثابت و شناخته شود، [خداوند] در آنجا وجود محض بود و چیز دیگری نبود تا ضرورتى باشد كه تفاوت‌ هر کدام معلوم گردد، جز وجود[خداوند]،چيز ديگرى نبود تا لازم شود حدّ هر يك معلوم گردد. + آيا فهميدى اى عمران‌؟! - بله، ای سرورم 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال سوم - يَا سَيِّدِي فَأَخْبِرْنِي بِأَيِّ شَيْءٍ عَلِمَ مَا عَلِمَ أَ بِضَمِيرٍ أَمْ بِغَيْرِ ذَلِكَ؟ + قَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: أَ رَأَيْتَ إِذَا عَلِمَ بِضَمِيرٍ هَلْ يَجِدُ بُدّاً مِنْ أَنْ يَجْعَلَ لِذَلِكَ اَلضَّمِيرِ حَدّاً تَنْتَهِي إِلَيْهِ اَلْمَعْرِفَةُ - لاَ بُدَّ مِنْ ذَلِكَ + فَمَا ذَلِكَ اَلضَّمِير؟ × فَانْقَطَعَ وَ لَمْ يُحِرْ جَوَاباً ! + لَيْـسَ يُتَـوَهَّـمُ مِنْـهُ مَذَاهِـبُ وَ تَجْــزِيَةٌ كَمَذَاهِبِ اَلْمَخْلُوقِينَ وَ تَجْزِيَتِهِمْ فَاعْقِلْ ذَلِكَ وَ اِبْنِ عَلَيْهِ مَا عَلِمْتَ صَوَاباً... 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال اول | سوال دوم | سوال سوم - عمران گفت: مرا آگاه کن که خداوند چگونه به علم رسید؟ آیا با ضمیر درونی یا به غیر آن؟ [منظور از ضمیر درونی، فکرِ درونی است که انسان به وسیله آن مفاهیم را میفهمد و دانش بدست می‌آورد] + امام رضا(علیه‌السلام) فرمودند: اگر بپذیریم که او به وسیله ضمیر به علم دست یافته، آیا نباید برای آن ضمیر حد و اندازه‌ای تعیین کرد تا بتوان آنرا شناخت؟ - بله + این ضمیر [در خداوند] چیست؟ × و عِمران قادر به پاسخ نبود! + اجـزای متعـدد ماننـد مخـل‍ـوقات، از او [خداوند] برداشت نمی‌شود. پس ایـن را خــوب درک کــن و دانشـت را بر این مبنا بنا کن. 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🌸 میلاد سراسر نور حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) مبارک باد ::@AlMaarijMedia .
🍂 حضرت علی(علیه‌السلام) در خاکسپاری حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) فرمودند: قَلَّ يَا‌ رَسُولَ‌اَللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي وَ ضَـعُفَ عَـنْ سَـيِّدَةِ اَلنِّسَـاءِ تَجَـلُّـدِي ای رسول خدا صبرم در فراق دخت برگزيده‌ات كاسته شده و تاب و توانم در فراق سرور زنان به سستى گرائيده... ▪️@AlMaarijMedia 🍂
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان - قَالَ عِمْرَانُ: يَا سَيِّدِي أَ لاَ تُخْبِرُنِي عَنْ حُدُودِ خَلْقِهِ كَيْفَ هِيَ وَ مَا مَعَانِيهَا وَ عَلَى كَمْ نَوْعٍ يَكُونُ؟ + قَالَ: قَدْ سَأَلْتَ فَاعْلَمْ أَنَّ حُدُودَ خَلْقِهِ عَلَی سِتَّةِ أَنْوَاعٍ: ۱. مَلْمُوسٍ ۲. مَوْزُونٍ ۳. مَنْظُورٍ إِلَيْهِ ۴. مَا لاَ ذَوْقَ لَهُ وَ هُوَ اَلرُّوحُ ۵. مَنْظُورٌ إِلَيْهِ وَ لَيْسَ لَهُ وَزْنٌ وَ لاَ لَمْسٌ وَ لاَ حِسُّ وَ لاَ لَوْنٌ وَ لاَ ذَوْقٌ وَ اَلتَّقْدِيرُ وَ اَلْأَعْرَاضُ وَ اَلصُّوَرُ وَ اَلطُّولُ وَ اَلْعَرْضُ ۶. اَلْعَمَلُ وَ اَلْحَرَكَاتُ اَلَّتِي تَصْنَعُ اَلْأَشْيَاءَ وَ تَعْمَ‍ـلُهَـا وَ تُغَيِّــرُهَا مِــنْ حَــالٍ إِلَــى حَــالٍ وَ تَزِيدُهَا وَ تَنْقُصُهَا فَأَمَّا اَلْأَعْمَالُ وَ اَلْحَرَكَاتُ فَإِنَّهَا تَنْطَلِقُ لِأَنَّهُ لاَ وَقْتَ لَهَا أَكْثَرَ مِنْ قَدْرِ مَا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَإِذَا فَرَغَ مِنَ اَلشَّيْءِ اِنْطَلَقَ بِالْحَرَكَةِ وَ بَقِيَ اَلْأَثَرُ وَ يَجْرِي مَجْرَى اَلْكَلاَمِ اَلَّذِي يَذْهَبُ وَ يَبْقَى أَثَرُهُ 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال‌ اول | سوال‌ دوم | سوال سوم| سوال چهارم _ عمران سؤال كرد: آيا مرا دربارۀ حدود خلقتش و کیفیت خلقت و معانى و انواع آن آگاه ميكنى‌؟ + حضرت فرمودند: سـؤالت را كــردى، پس بـ‍ـدان حــدود خلقت خداوند شش نوع است؛ ۱. محسوس[ آنچه با حواس لمس شود] ۲. دارای وزن[ آنچه سنجیده شود] ۳. قابل مشاهده[ آنچه با چشم دیده شود] ۴. چیزی که مزه ندارد که همان روح است[ عبارت "مزه ندارد" یک ویــژگـی نمادین است که بر غیر حسی و غیر مادی بودن روح تأکید می‌کند،به این معنا که روح از جنس ماده نیست و نمی‌توان آنرا با ابزارهای حسی انسان درک کرد.] ۵. چیزی که ديدنیست ولى وزن ندارد و قابل لمس نيست و رنگ ندارد و قابل چشيدن نيست و اندازه و صورت و طول و عرض نيز ندارد[مانند مقدرات و نظم الهی که لمس نمی‌شود، اما اثر آن در زندگی دیده می‌شود.] ۶. عمل و حركاتى كه اشياء را مى‌سازد و از حالتى به حالت ديگر تغيير میدهد و زياد و كم ميكند، امّا اعمال و حركات از بین ميروند ولی اثرشان باقى بماند، مانند سخن گفتن كه از بین ميرود و تنها اثرش باقى مى‌ماند. 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. پاسخی به شبهه ✍ چرا امام علی (علیه‌ السلام) شجــاع تـرین مــرد عــرب از همسرش[دختر پیامبر‌اکرم] دفاع نکرد؟؟ 🔸پاسخ اول . @AlMaarijMedia .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. پاسخی به شبهه ✍ چرا امام علی (علیه‌ السلام) شجــاع تـرین مــرد عــرب از همسرش[دختر پیامبر‌اکرم] دفاع نکرد؟؟ 🔸پاسخ اول 🔸پاسخ دوم . @AlMaarijMedia .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. پاسخی به شبهه ✍ چرا امام علی (علیه‌ السلام) شجــاع تـرین مــرد عــرب از همسرش[دختر پیامبر‌اکرم] دفاع نکرد؟؟ 🔸پاسخ اول 🔸پاسخ دوم 🔸پاسخ سوم . @AlMaarijMedia .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. پاسخی به شبهه ✍ چرا امام علی (علیه‌ السلام) شجــاع تـرین مــرد عــرب از همسرش[دختر پیامبر‌اکرم] دفاع نکرد؟؟ 🔸پاسخ اول 🔸پاسخ دوم 🔸پاسخ سوم 🔸پاسخ چهارم . @AlMaarijMedia .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان - قَالَ عِمْرَانُ: يَا سَيِّدِي! أَ لاَ تُخْبِرُنِي عَنِ اَلْخَالِقِ إِذَا كَانَ وَاحِداً لاَ شَيْءَ غَيْرُهُ وَ لاَ شَيْءَ مَعَهُ أَ لَيْسَ قَدْ تَغَيَّرَ بِخَلْقِهِ اَلْخَلْقَ؟ + قَالَ لَهُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: قَدِيمٌ لَمْ يَتَغَيَّرْ عَزَّوَجَلَّ بِخَلْقِهِ اَلْخَلْقَ وَ لَكِنَّ اَلْخَلْقَ يَتَغَيَّرُ بِتَغَيُّرِهِ 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال‌ اول | سوال‌ دوم | سوال سوم | سوال چهارم | سوال پنجم - عِمران گفت: ای سرور من! آیا مرا درباره خالق آگاه نمی‌سازی؛ هنگامی که او یگانه است، چیزی غیر از او نیست، و هیچ چیزی با او نیست؛ آیا با آفریدن خلق، تغییر نکرده است؟ + امام رضا(علیه‌السلام) فرمودند: او قدیم است و با خلق کردن مخلوقات تغییر نکرده است. بلکه مخلوقات هستند که با تغییرهایی که خدا در آنها ایجاد میکند، دچار دگرگونی می‌شوند. [وجود و بقاء موجودات و هر تغییری که در آنها رخ دهد، وابسته به اراده و قانون الهی ست، اما این تغییرات و دگرگونیها هیچ تغییری در ذات و صفات خداوند ایجاد نمی‌کند] 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان - قَالَ عِمْرَانُ: يَا سَيِّدِي فَبِأَيِّ شَيْءٍ عَرَفْنَاهُ؟ + قَالَ: بِغَيْرِهِ - قَالَ: فَأَيُّ شَيْءٍ غَيْرُهُ؟ + قَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَشِيَّتُهُ وَ اِسْمُهُ وَ صِفَتُهُ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِكَ وَ كُلُّ ذَلِكَ مُحْدَثٌ مَخْلُوقٌ مُدَبَّرٌ 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .
. 🔰 مناظره امــام رضــا (علیه السلام) با عِمران صابی عالم بزرگ صابئیان سوال‌ اول | سوال‌ دوم | سوال سوم | سوال چهارم | سوال پنجم | سوال ششم - عِمران گفت: ای سرور من، پس به چه چیزی او (خدا) را شناختیم؟ + فرمود: با چیزی غیر از او - عِمران پرسید: چه چیزی غیر از او؟ + حضرت رضا (علیه‌السلام) فرمود: اراده‌ اش، نام اش، صفت اش و اموری شبیه به آن؛ و همه این‌ها، پدیده‌ای آفریده شده و تدبیر شده [او] هستند. 🔰ایتا | بله | تلگرام | آپارات .