eitaa logo
علم سرخ
90 دنبال‌کننده
137 عکس
100 ویدیو
5 فایل
سردار شهید: « امروز جمهوری‌اسلامی حرم است...» @saeed_alef "سعید اسماعیل دخت"، یاعلی. درس خارج #حوزه ارشد علوم سیاسی #دانشگاه تربیت مدرس تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤مرغ از قفس پرید و چه خاکی به سر شدیم آری تمام شد، همگی بی‌پدر شدیم...💔
حجاب.pdf
163.9K
فایل بالا بررسی اجمالی در مورد وضعیت حجاب و ملاحظاتی درباره رویکردهای مواجهه با آن است . https://eitaa.com/Alamesorkh
📚دولت ها و دخالت در فرهنگ پوشش 🔅یکی از نکاتی که در باب حجاب برخی عنوان می کنند، عدم دخالت دولت ها و حاکمیت ها در بحث حجاب است ، حرف به ظاهر متعالی می آید. یا در قالب دیگری گفته میشود که حجاب یک مقوله فرهنگی است و دخالت دولت ها در مقوله های فرهنگی موجب تشدید و درگیری میشود و یا بدرد نمی خورد و خلاصه آسیب هایی را بر می شمارند. 🔅گاهی از انگ «دولت توتالیتر» برای دخالت‌های فرهنگی استفاده میکنند. (بعد راجع به این مقوله جداگانه حرف می‌زنیم که توتالیتاریسم در ایران هست یا خیر) (نکته: دولت توتالیتر دولتی است که در همه شئون زندگی شهروندان، حتی شخصی، دخالت می‌کنه. از این جهت یک رگه ای از استبداد است.) 🔅اول که واقعا اگر مداخله فرهنگی به هر شکلی توتالیتاریسم است، پس همه دولت ها به معنای کلاسیک توتالیتر هستند. البته که کیفیت دخالت دولت ها و جهت ورودشان می تواند در حل مساله حساس فرهنگی مهم باشد اما نفی هر گونه دخالتی به نظر صحیح نیست. میخواهیم قدری خواسته کسانی که چنین حرفی می زنند و لوازمش را بررسی کنیم. ⁉خب دولت ها دخالت نکنند، باشد، جلوی مثلا هر گونه پوشش یا عدم پوششی گرفته نشود. خب آیا هیچ کس مداخله ای ندارد؟ یعنی خود نحوه پوشش افراد که گاهی عامدانه برای هتک فرهنگ اجتماعی و یا غیر عامدانه برای تبعیت از صنعت مد که خود تابع دخالت تجاری شرکت های لباس و ...است دخالت محسوب میشود یا خیر؟ آیا این عدم دخالت است؟ ⁉مورد دیگر فرضا دولت ها دخالت نکردند، باشد، اما آیا اجازه می دهید گروه های مردمی حامی حجاب دخالت کنند؟ در حد همان تذکر لسانی و یا اینکه این ها هم یک مشت فوضول اجتماعی حساب میشوند؟ ⁉اگر افراد جامعه بنا بر سلیقه خود می توانند لباسی را برای ورود به جامعه انتخاب کنند، آیا افراد دیگری از جامعه نمی توانند سلیقه خود را در مواجهه با آنها بیان کنند؟ چرا؟ آیا یک دسته می توانند کنش گری فرهنگی در جامعه داشته باشند و یک دسته دیگر خیر؟ این امتیاز دادن به یک طرف از کجاست؟ لابد خواهند گفت چون تذکر دادن فضولی کردن در کار دیگران است! خب باشد، لباس خاص پوشیدن و یا حجاب برداشتن هم از نظر قشر دیگری از جامعه فضولی کردن و دست آوردن در فرهنگ آنهاست! ❌خب در مواجهه با این تقابل ها، قاعدتا با وجود فرهنگ نقد کردن و نقد پذیرفتن پایین در افراد جامعه باید انتظار این را هم داشته باشیم که بالاخره در بخشی از این بگو مگوهای اجتماعی دعوایی هم رخ بدهد! خشونت های اجتماعی هم رخ بدهد! حاضریم این تبعات را به عنوان کنش طبیعی دو گروه از جامعه بپذیریم؟ البته همانطوری که اشاره شد نحوه و دامنه ورود دولت ها و قوه قهریه در مسائل فرهنگی مهم است، اما نباید به این خطای فکری هم دچار شد که دولت ها در هیچ سطحی حق دخالت در مساله فرهنگی ای مثل پوشش را ندارند. 🖊سعید اسماعیل دخت, دانش آموخته حوزه علمیه قم https://eitaa.com/Alamesorkh🔰
‼گاهی گفته میشود که حجاب چه اهمیتی دارد که این همه به آن می پردازید؟ چرا این همه حجاب را گنده می کنید؟ حتی گاهی از سوی منبری ها، روحانیون دینی، افراد مذهبی و امثالهم این بیان میشود. 📚یکی از مسائل مطرح در شریعت مساله شعار و شعائر است. این شعائر گاهی حتی واجب هم نیستند اما اندازه صد تا واجب کارایی دارند! عجیب است؟ مثلا ببینید امام خمینی می فرمایند محرم و صَفر است که اسلام را نگه داشته است! عجب! عزاداری که مستحب است! همین عزاداری که مستحب است خیلی مواقع در تاریخ ستون دین شده است! آقا آزار همسایه اشکال دارد دیگر؟ صدای بلند دادن و مزاحم شدن، آقا اذان چرا می گویید پس؟ می گویند چون اذان یک شعار است برای اینکه اینجا اسلام هست حاکم است! شهادت به ولایت امیرالمومنین آقا جزو اذان نبوده است! چرا می گویید ؟ اصلا چرا در همه اذان های شیعی معمول است؟ یکی هم نگوید به او یک جوری نگاه می کنند؟ چون از شعائر مذهب است! و الی ماشاءالله از اموری که جزو شعائر مذهب و دین محسوب میشوند. حجاب اهمیت دارد نه از باب اینکه این اوجب واجبات است، از باب اینکه در جامعه امروز ما جزو شعائر جامعه مذهبی است، نشان از قوت مذهب دارد. حداقل در جامعه فعلی ایران اینگونه است. کارکرد شعار و شعائر ، کارکرد علم و پرچم در نبرد است، آیا پرچم بمب اتم است؟ یا در دژ است که با افتادنش یا بالا بودنش یکی پیروز است و یکی شکست خورده ؟ پس این حرف که برخی می زنند و مساله حجاب را یک مساله دم دستی بی اهمیت قلمداد می کنند حرف پخته ای نیست هر چند گوینده اش صاحب عمامه قطور و ریش سفید باشد! اگر نقدی ،انتقادی به جای دیگری و به عملکرد و کم کاری در بخشی وجود دارد آنها سر جایش مهم هستند، اما اینکه یکی از شعائر مذهبی را کم اهمیت جلوه بدهی این صحیح نیست. 🖊سعید اسماعیل دخت/دانش آموخته حوزه علمیه قم 🔰https://eitaa.com/Alamesorkh
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا این راه برای آمریکا قابل بازگشت و ترمیم هست؟! راهی که اکنون برخی می‌روند و تبلیغ و ترویج میکنند شاید بواسطه استحکام فرهنگی ایرانی اسلامی اکنون منجر به چنین پیامدهای بهت آوری نشه، اما ترسناک این روال و این «روش» هست. گاهی برخی با ساده اندیشی گمان می کنند بحث چهار تا موی چند خانم هست! بالاخره آنها باید پاسخگوی رفتار خود در پیشگاه خدا و قانون باشند اما مساله این شیوه اباحه گری است، و تبلیغ رها کردن، سیاست ولش کنید ی که برخی تبلیغ میکنند، الان نه، سی چهل سال بعد چه عواقبی رو برای خانواده ، روح ، روان و ارزشهای ایرانی اسلامی داره؟ آیا آن موقع هم میتوانید بگویید ربا مهمتر هست یا نیست؟ وقتی خانواده فروپاشید، اصلا دیگر ارزش معنا دارد که بخواهید قیاس کنید کدام مهمتر هست؟ فرهنگ، غذای سر سفره نیست، که بخوریم و برویم به امان خدا، میراثی است که رسیده است و باید برسانیم. راه ترمیم و بازگشت سخت و تقریبا ناشدنی است! البته این به معنای هرتی عمل کردن برای حفاظت از فرهنگ نیست، بخصوص در سطح عمومی رفتارهای اصلاحگرانه، ترمیمی و تربیتی باید اصل بر مشفقانه و صمیمانه بودن باشه، باید هوشمندانه باشه، نبایستی اشتباهات بد و اجرایی نسبت به یک سیاست درست، خود عامل تشدید مشکل فرهنگی و تبدیل آن به بحران شود. همچنین این هم خطاست که گمان کنیم مسأله پوشش، تنها عامل مهم و حتی مهمترین عامل در پایداری نهاد خانواده است. خیر ، واقعا جای کار داریم، اما بهترین راه در عمل خودمان توجه به اسلام و فرهنگ اسلامی است. https://eitaa.com/Alamesorkh
اماکن بهشون گفته باید نیروی محافظ امنیت اخلاقی بذارید، گفته اند بودجه برای این افراد نداریم! 😐🙈 یعنی میلیارد میلیارد در میارن موندن برا حقوق دو نفر! 😏 این همه داره برا امنیتشون خرج میشه، تا سودشو ببرن، یه قطره میخوان برا امنیت خرج کنند زورشون میاد. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
📙دانلود رایگان کتاب رزقی نو 📙محتوای تبلیغی رمضان «رزقی نو» راه‌حل‌های رهایی از مشکلات اقتصادی «رزقی‌نو» ده جلسه منبر مکتوب با قلمی تبلیغی و مبتنی بر مفاهیم بلند قرآنی است که هدف آن پرداختن به مفاهیم اقتصادی اصیل اسلامی بوده و اُفق‌ جدیدی را پیش روی مخاطب می‌گشاید. 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان: کتاب رزقی نو یک تلاش بسیار خوب برای این است که مبلغین گرامی، معلمین دین، ائمه محترم جماعات در جامعه بتوانند فکر و فرهنگ دینی را در امور معیشت، در امور مربوط به رزق و روزی حتی مادی را اصلاح کنند و ارتقا ببخشند. باید از دوستان سازمان تبلیغات تشکر کرد که به تولید محتوای مورد نیاز امروز می‌پردازند. 📄شرح محتوای تبلیغی؛ مجلس اول: رازق کیست؟ مجلس دوم: نقش من در رزق‌وروزی چیست؟ مجلس سوم: نقش شُکر در رزق‌وروزی من مجلس چهارم: رزق اجتماعی؛ رزقی نو مجلس پنجم: نقش خانواده در رزق اجتماعی مجلس ششم: نقش نزدیکان و همسایگان در رزق اجتماعی مجلس هفتم: نقش نظام اخوت اسلامی در رزق اجتماعی مجلس هشتم:‌ مؤلفه‌‌های قدرت اقتصادی (اقتصاد فرهنگی) مجلس نهم: تعاون، مهم‌‌ترین عامل قدرت اقتصادی مجلس دهم: نقش حکومت در رزق‌وروزی من ــــــــــــــــــــــــ ⬇️دانلود رایگان کتاب رزقی نو: b2n.ir/s98619 ـــــــــــــــــ 🎁به دوستانتان هم اطلاع دهید. 🎊🎊🎊🎊 ..... ✅ https://eitaa.com/joinchat/958791983Cb062eab324
💢 شهید «جانی بت اوشانا»، آشوری دفاع مقدس است که حالا پس از ۳۹ سال شناسایی شده. به همین مناسبت بخش‌هایی از کتاب «مسیح در شب قدر» را که به روایت‌ دیدار مقام معظّم رهبری با خانوادۀ این شهید معزّز اختصاص داده شده است، را تقدیم حضورتان می‌‌کنیم: 👇👇
🔖 🌷 شهید جانی بت اوشانا 🔹 برادر شهید: ژانی، درحالی‌که دو ماه مانده بود سربازی‌اش تمام بشود، در جبهه، در یک جایی به اسم هورالهویزه شهید شد؛ اما پیکرش را برای ما نیاوردند. گفتند شهید شده، اما پیکرش گم شده؛ مفقودالاثر شده. از همان زمان که این خبر را به ما دادند، مادر همیشه منتظر است و چشمش به در. حالا مادر خواب دیده که ژانی برگشته. تا امروز، خوابِ برگشتنِ ژانی را ندیده است. خوابِ خودِ داداش ژانی را دیده، اما خواب برگشتنش را، نه! به خودش امید می‌دهد که حتماً خبری می‌شود! 🔸 دل توی دلم نیست و آرام و قرار ندارم. امروز جمعه است و همه خانه‌اند. ساعت یازده صبح است که زنگ خانه را می‌زنند. می‌دوم طرف درِ حیاط. در را که باز می‌کنم، می‌بینم خبری از ژانی نیست! پشتِ در، خاله سوری است. تا ساعت دوازده، یکی دو نفر دیگر هم زنگ خانه را می‌زنند؛ اما هیچ‌کدامشان ربطی به ژانی ندارند. ساعت دوازده‌ونیم ظهر، دوباره زنگِ خانه را می‌زنند. 🔹 از پشت پنجرۀ اتاق، بیرون را نگاه می‌کنم ببینم چه خبر است! جانسون ایستاده است و با یک نفر که از پشت پنجره دیده نمی‌شود، حرف می‌زند. حرفشان چند دقیقه طول می‌کشد. فکر می‌کنم یکی از دوستانش است، اما مطمئن نیستم. شاید هم آن‌که پشت در است، ارتباطی با ژانی دارد! در همین فکرهایم که جانسون در را می‌بندد. یک پاکت نامه در دستش هست. دستش را بالا می‌آورد و از همان حیاط، بریده‌بریده، داد می‌زند: ما... ما... مامان... مامان... ژا... ژا... ژانی... ژانی! 🔸 مادر پاکــ💌ــــــت نامه را گرفته، چسبانده به قلبش، و های‌های گریه می‌کند. خواب دیشبش با همین پاکت نامه تعبیر شده! یکی از رفقای آشوریِ ژانی در جبهه، این نامه را برایمان آورده. ژانی یک روز قبل از شهادتش، پاکتی به او داده و گفته: «این وصیت‌نامۀ من است. این را به خانواده‌ام برسان.» ولی رفیقش مجروح شده و نتوانسته بود بیاورد، تا امروز! فضای خانه، عطر و بوی 🍃 داداش ژانی را گرفته. انگار واقعاً برگشته.. 📚 کتاب مسیح در شب قدر، روایت حضور آیت‌الله خامنه‌ای در منزل شهید ژانی بت‌اوشانا ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────
دو جوان سرمست ، مزاحم دو دختر بدون حجاب میشوند، تعرض میکنند به آنها، این جوان از آن دو دختر دفاع میکند ( شاید هم فضولی می‌کند؟) ، مجروح و بعد شهید میشود( یا یک بسیجی به درک واصل می‌شود؟) ، از نگاه جریان زن، زندگی، آزادی، بالاخره این آدم قهرمان میشه (یا فضول)؟ یا هیچی؟ https://eitaa.com/Alamesorkh
علم سرخ
دو جوان سرمست ، مزاحم دو دختر بدون حجاب میشوند، تعرض میکنند به آنها، این جوان از آن دو دختر دفاع میک
جنبش زن زندگی آزادی هیچ وقت امثال شهید الداغی را قهرمان خود نخواهد کرد، حتی اگر مانع از تجاوز جنسی به دو دختر بی حجاب شده باشد، چون اساسا این جنبش برای حمایت از وجوه جنسی و لا ابالی گری پایه گذاشته شده و قهرمانانش هم در همین ابعاد تعریف می‌شوند. «غیرت» جایی در نمادهای این جنبش ندارد و نخواهد داشت. دختران ایران از همه بیشتر بی حجاب ها، متوجه باشند که آن فکری که این جنبش را پیش میبرد حتی در صورت تجاوز و تعرض به آنها، حمایت و غیرت از دختر در معرض آسیب را خوش ندارد. با غیرت و ناموس بیشتر مشکل دارد تا تجاوز. زندگی برای زنان در چنین جامعه ای با چنین تفکری «امنیت» دارد؟! https://eitaa.com/Alamesorkh