eitaa logo
علم سرخ
89 دنبال‌کننده
139 عکس
101 ویدیو
5 فایل
سردار شهید: « امروز جمهوری‌اسلامی حرم است...» همه ما یک کار ناتمام داریم؛ اتصال انقلاب اسلامی ایران به انقلاب جهانی مهدی(عج). @saeed_alef "سعید اسماعیل دخت"، یاعلی. درس خارج #حوزه ارشد علوم سیاسی #دانشگاه تربیت مدرس تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
منتظرم ببینم ضد انقلاب کی میگن، دادن جایزه نوبل نرگس محمدی (عامل دولت انگلیس) برا پرت کردن حواس مردم از ایجاد اعتراضات بوده😂😂😂 خیلی خنگ اند ، باور نمی کنید؟ صبر کنید! https://eitaa.com/Alamesorkh
بسم الله الرحمن الرحیم ؛ یک روایت بسیار نورانی در باب عقل و جهل کافی از امام کاظم علیه السلام خطاب به یکی از یارانشان هشام بن حکم هست که در آن به ذکر خصوصیات و جایگاه عقل و نشانه ها و ریشه های عقلانیت و عاقل پرداخته میشود. این روایت را می توان خواند، روایتی بسیار زیبا، حکیمانه و بلند هست که به گمانم هر گزاره آن بدون مبالغه و اغراق سر فصلی و کتابی از حکمت هست. کافی است لوازم آن بیان را عمیق بنگریم. از این جهت با یک منظومه زیبا روبروییم که با تفکر در آن بهت و ابتهاج از قلب انسان سرازیر میشود. ان شاء الله قصد داریم در این باغ زیبا، روزانه قدمی بر داریم و سعی بنده این است که گزاره های این روایت را همراه با ترجمه و احیانا اگر نکته ای بود کوتاه ذیل آن عرض کنم. آدرس روایت : کافی جلد یکم، ص 13، روایت 12 به طبع اسلامیه ؛ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا رَفَعَهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ قَالَ قَالَ لِي أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع‏لیه السلام
🌹صلواتی هدیه می کنیم به روح پر فتوح دانشمند شهید فخری زاده، که در جاده دماوند به دست عوامل صهیونیستی و در پیش چشمان همسرش به رگبار بسته شد. 🌹صلواتی هدیه کنیم به روح دانشمند شهید داریوش رضایی نژاد که در جلوی چشمان آرمیتا به همراه همسرش توسط عوامل رژیم صهیونیستی به رگبار بسته شد. 🌹صلواتی هدیه کنیم به روح دانشمند فرزانه شهید مجید شهریاری که با بمبگذاری عوامل صهیونیستی در اتومبیلش او و راننده اش شهید و همسرش سخت مجروح شد. 🌹صلواتی هدیه کنیم به روح دانشمند شهید احمدی روشن که در لباس سیاه عزای اباعبدالله با بمبگذاری عوامل صهیونیستی در خیابانهای تهران سر از بدنش جدا شد. 🌹صلواتی هدیه کنیم به روح دانشمند شهید علی محمدی که بدنش در آتش بمبگذاری عوامل صهیونیستی سوخت. ‼️و یاد می کنیم از یک جنایت هولناک تکنولوژیک در حق مردم ایران، از ویروس اکستاکس نت، ساخت مشترک مایکروسافت و رژیم صهیونیستی، ویروسی که قرار بود برای ده ها هزار ایرانی یک فاجعه اتمی رادیو اکتیوه خلق کند، اما توسط دانشمندان جوان و جاودان ایران کشف و خنثی شد. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 📚 ، بررسی روایت نورانی امام کاظم علیه السلام خطاب به یکی از اصحابش ، فراز 1 "يَا هِشَامُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَشَّرَ أَهْلَ الْعَقْلِ وَ الْفَهْمِ فِي كِتَابِهِ فَقَالَ‏ فَبَشِّرْ عِبادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ‏ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ‏ أُولئِكَ الَّذِينَ هَداهُمُ اللَّهُ‏ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ" امام کاظم علیه السلام در روایت شریف در ابتدا آیاتی از قرآن کریم را درباره عقل ، عاقل و عقلانیت ذکر می کنند. ⬜آغاز کلام امام با آیات شریفه ای است که مضمون آن بشارت به اهل عقل و فهم هست و نکته کلام اینجاست که امام در این فراز به خصوصیتی از عاقلان اشاره می کنند که مربوط به باب گفتگو و صحبت میشود، در مورد شنیدن است، از این باب شاید اشاره به این مطلب دارد که اساسا مخاطب کلام من در این بحثی که با تو دارم ای هشام عاقلان هستند، و عاقل کسی است که وقتی سفره ی کلامی، و بحثی علمی پهن است، دگم برخورد نمی کند، چون فلانی دارد حرف می زند پس مزخرف است، چون فلان لباس دارد حرف میزند پس سواد ندارد، چون فلان تیپ هست بدرد نمی خورد، نه، قول آنها را در آن مساله مورد ابتلایش می شنود و بهترینش را انتخاب می کند. ⬜بسیار خب، حالا این کلامی هم که پیش روی توست، یک کلامی هست، اگر جزو عاقلان هستی بشنو، و برو مقایسه کن. این هم یک شیوه علمی است که در واقع وقتی کسی می خواهد کلامی بگوید، نظریه ای بگوید که خالی از قضاوت درمورد کلام خودش باشد به جای حکم دادن از جانب خود، قضاوت در مورد عمق مطلب و دقت آنرا با بیان اصل مطلب به خواننده واگذار می کند. ⬜یک نکته ای که باید عرض کنیم این است که خب حالا یعنی ما هر جا سفره ی کلامی پهن بود برویم و بنشینیم؟ با هر درجه ای از فهم و درک؟ خود قرآن در آیات شریفه ما را از شنیدن کلامی که آیات خدا را مسخره می کنند، در سوره مبارکه نساء آیه 140 و انعام 68 بر حذر داشته. ⬜البته به نظر میرسد که فقط همین دو مورد از شمول شنیدن کلام خارج نیست، چون بحث ما شنیدن بحث عقلانی و برهان است، اساسا شنیدن لهو و لعب و لوده های علمی کمکی به جهت عقلانیت به ما نمی کند. ⬜و نکته دیگر در مورد آیه شریفه این است که عاقل که به یک کلام بسنده نمی کند، اهل استماع است، اهل تحقیق هست، نه مانند کسی که منبع علمش شده است یک چیز و تعبد به همان منبع کرده، عاقل دنبال بهترین هست، نه اینکه همان چیزی که می شنود اکتفاء می کند، بدون اینکه تحقیق کند بگوید بله، این است و جز این نیست! تحقیق هم نمی کند، گاهی دروغ را مسلم می گیرد! این که نشد عاقل بودن، اگر واقعا می خواهی تحقیق کنی و اهل لب باشی، اول باید قضاوت هایت را کنار بگذاری، نه اینکه برای ارضای احساساتت دنبال توجیه علمی باشی! بروم ببینم کدام حرف با این چیزی که من می خواهم جور است، آهان احسنت این بهترین قول است! این که اصل و اساس حماقت است. ⬜نکته بعد این است که اینها وقتی می شنوند و بهترین را می فهمند به شنیدن و فهم فقط اکتفاء نمی کنند، بلکه عمل خود را هم منطبق با همان چیزی که احسن است قرار می دهند. پس عاقل بودن، فقط فهمیدن نیست، بلکه انطباق عمل با فهم هم هست. ⬜و در انتهای آیه به این نکته اشاره می فرماید که خیلی خب این ها این اخلاق را دارند، خدا هم این چنین انسان های آزاده ای را هدایت می کند و در واقع این فراز از آیه یک قانون کسب هدایت را برای ما می گوید، اگر دنبال توفیق هدایت هستی چنین آزاده و عاقل باش. 🔰 https://eitaa.com/Alamesorkh
کتاب باید ها و نباید ها شهید آیت الله بهشتی
علم سرخ
کتاب باید ها و نباید ها شهید آیت الله بهشتی
مرور اجمالی بر مطالب باید ها و نباید ها ، شهید آیت الله بهشتی در این کتاب ابتدا به توضیح چیستی معروف و منکر می پردازند و در یک برداشت کاملا وسیع، معروف و منکر را در درجه اول بسته به نظر همه انسان ها ذکر می کنند، بخشی از معروف ها همان چیزی است که از منظر همه انسان ها خوب شمرده میشود، و بخشی از منکر ها از منظر همه انسان ها بد شمرده میشود، با هر تفاوت مکانی و زمانی. جامعه اسلامی بایستی نمود این خوبی ها و دوری گزینی از این منکر ها باشد، چرا که عامل گرایش همه امم به اسلام بنا بر آیه یدعون الی الخیر متصف بودن جامعه اسلامی به این معروف ها و پیراسته بودن از این منکر هاست. اما بخش دیگری از معروف ها و منکرها توسط وحی به انسان رسانده میشود. ایشان در بحث تزاحم بین معروف ها و منکر ها در جامعه، به جایگاه رهبری جامعه اسلامی اشاره می کنند، به جهت اینکه تشخیص در این موضوع از حیطه فهم افراد خارج است و نیاز به بررسی همه جانبه از سوی رهبر به عنوان متخصص اسلام شناس دارد. ایشان در تعریف امر و نهی، آنها را هم به معنای دستور و جلوگیری کردن، و هم به معنای واداشتن و بازداشتن عنوان می کنند. در ادامه ایشان آثار سوء ترک امر به معروف و نهی از منکر را یادآور میشوند، که مهمترین آن تسلط اشرار بر خوبان در جامعه است، و به چگونگی و چرایی این اثر بر اثر ترک این فریضه اشاره می کنند. ایشان یکی از حکمت های مهم این فریضه را ایجاد بهداشت روانی جامعه ذکر می کنند، چرا که با استناد به روایات این باب، هر فعل منکری در منظر اجتماع دارای اثر سوء برای همه جامعه می دانند، از این منظر جامعه ای که مملو از مناظر منکر باشد، از افراد آن جامعه سلب اختیار می کند، چرا که آنها را در معرض کشیده شدن به منکر قرار می دهد، بر همین اساس زدودن منکر در فضای جامعه لازم و ضروری است. و در انتها به ضرورت اقدام جامعه اسلامی و نسبت افراد جامعه با این فریضه می پردازند و آنرا وظیفه ای همگانی می دانند از نظر ایشان جامعه اسلامی، جامعه ای است که در آن همه با هم کار دارند و سرنوشتشان مشترک است. https://eitaa.com/Alamesorkh
یکی از غم انگیز ترین عکس هایی که در عمرم دیدم🥺 🇵🇸❤️‍🩹 https://eitaa.com/Alamesorkh
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
غزه.... لعنت به صهیونیسم
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎶«دولت دیکتاتور» نماهنگی با صدای نیما علامه شهر میلاد عرفانپور 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
وقتی حمایت عده ای در داخل ایران از رژیم کودک کش صهیونیستی رو می‌بینیم، عده ای از اونها یا دیگرانی در توجیه این حمایت انگشت اتهام رو به سمت نظام جمهوری اسلامی و کارکردها و عملکردهای اون میگیرند، و این عوامل رو عامل واگرایی(جدایی) از ارزش ها در مواردی که جمهوری اسلامی روی اون حساس هست، از جمله قضیه فلسطین می‌دانند! اما باید گفت که حالا این عده از جمهوری اسلامی به هر دلیل موجه یا غیر موجه میخوان وا بدن،حرفی نیست، اما به هر جهت از انسانیت وا میدن، وارد خریت میشن. برا خودشون میگم! فرق انسان با گرگ و گاو و مگس عقلش هست. قوه عاقله هم قوه تمیز و تجزیه و تحلیل هست. انتظار می‌ره پیش خودشون تجزیه و تحلیل کنن که حتی اگر دشمنی با جمهوری اسلامی موجه و به حق هم باشه، چشم پوشی از جنایت که چه عرض کنم، این حمایت ها از وحشی‌گری تعمدی صهیونیست ها علیه مردم عادی و کودکان، داخل در فعل عاقلانه و آدمیت نیست. فقدان تجزیه و تحلیل، و تقدم نفرت بر عقلانیت، سرایت نفرت از جمهوری اسلامی به موضع انسانی، حاکی از حکومت نفرت، به جای عقل در وجود اون شخص یا گروه هست. فعل غیر عاقلانه، کور کورانه، و منتهی به شکست است، حتی، حتی اگر هدف «مقدس» باشه. برخی گمان میکنند مثلا از رژیم صهیونیستی حمایت کنند، فشاری به جمهوری اسلامی و حامیانش میاد! زهی خیال باطل! یک لشکر دیوانه برای کجا خطر داشته که جمهوری اسلامی دومی اش باشه؟! همین خشم و دیوانگی، بر زندگی شخصی و اجتماعی شان سایه می افکند، نه از خوشی های زندگی شان لذتی میبرند و نه در اجتماع کامیابی ای می یابند. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
یکی از دلایلی که می گوییم ما میخواهیم خودمان باشیم، ما نمی خواهیم آمریکا، ژاپن، آلمان یا انگلیس باشیم، همین توحشی است که می‌بینید در ذات تمدن سرمایه دارانه و اومانیستی غرب هست، و در قضیه کشتار مردم غزه، چنان تعفن های نجس و گندبو، از صورت همیشه آرایش کرده و ادکلن زده او آویزان است که دیگر داد همه را، حتی خود مردمانشان را هم به هوا بلند کرده! امروز مظلومیت غزه و توحش صهیونیست ها خود یک رسانه است، رسانه ای مقابل همه بزک ها، فریب ها، سلیبریتی ها، آوازه خوان ها، رقاص ها، روسپی ها و اتو کشیده های نظریه پرداز، وکلا و قضات حق به جانب! آری، تقابل دو رسانه، هر یک به اندازه دیگری نیرومند؛ یکی وابسته به ذات اهریمنی سرمایه داری که با آن شکم های برآمده از حرامش بر تخت سلطنت خرامیده، و همه وجود هر آنچه «هست» می‌مکد؛ چشم ها,ساختار و بروکراسی جهان را به تسخیر خود درآورده؛ و یکی رسانه ای به عمق جان ها؛ جانهای تک تک آنهایی که هنوز به دنیای زامبی های سرمایه داری سفر نکرده اند و هنوز در خویشتن خویش، و در قلب خود، شمعی از انسانیت روشن دارند، هر چند چشمی و دست و زبانی آلوده داشته باشند ؛ (باشد که به لطف مرحمت همین شمع و به حکم یخرجهم من الظلمات الی النور قلبی سرشار از انسانیت و عشق در انتظارشان باشد.)؛ بگذارید روشن تر بگویم، اصلا بحث بحث تقابل دو رسانه نیست، بحث تقابل دو زنجیره است، یا به زبان خودمان بحث از تقابل دو ولایت است، آنجایی که باید انسان امتحان بکشد؛ ابلیس عابد،این جنِّ اولین اومانیست، مرتد میشود و وهب نصرانی شهید! ما نمیخواهیم، ما شما را نمی‌خواهیم، با همه ی جاه و جبروت قصرهای تکنولوژیکتان، چون شما باشیم، نمی خواهیم چون شما شرف،انسانیت و عزت را در کفه ترازوی بقال، چه از آن قدیمی هایش، چه دیجیتالش بگذاریم، اینها در قلب ما خواهند ماند و قلب فروشی نیست! https://eitaa.com/Alamesorkh
🔺آیا از فلسطین دفاع می کنیم چون مطابق با منافع ملی ماست؟ ▪️راستش را بخواهید با هر کفه ای بخواهید حساب کنید از نظر منافع، دفاع از فلسطین و غزه نمی ارزد! باور کنید نمی ارزد به این هزینه هایی که داریم می کنیم. خب پدر جان امارات و قطر و ترکیه لوله انداخته اند و منافع ملی شان را هم زمان هم از اسرائیل و هم از فلسطین تامین می کنند! هم از آخور می خورند و هم از توبره! اقتصادشان هم از شما جلوتر است! بالاخره اگر بحث شما منافع ملی است، ترکیه و قطر از شما جلوتره! تازه به قول آن مشاور کذاییِ استاد دانشگاه، اصل تقابل استراتژیک غرب در همه زمینه ها تقریبا به مساله رژیم صهیونیستی و فلسطین بر می گرده! یعنی اگر در بحث هسته ای، موشکی، اقتصاد، فرهنگ و هر چیز دیگر آمریکا و همراهانش با ما گلاویز شده یک بحث اصلیش بر می گرده به همین مساله فلسطین! . ▪️راستش را بخواهید از شما چه پنهان من هم مثل خیلی از همین تحلیل گران خودمانی، تا همین اواخر یکی از وجوه دفاع از فلسطین و مظلومان دیگر در دنیا را در جهت منافع ملی عنوان می کردم ، اما الان که خوب فکرش را می کنم می بینم ما چه خبط اعتقادی ای را منتشر کرده ایم! و چقدر هم خوشحال بوده و شاید هستیم که بله مخاطبمان را اقناع کرده ایم که او هم مساله دفاع از فلسطین را یک ضرورت بداند! عجب! به بهانه دفاع از منافع ملی! بعدش هم حالا یک چند تا استدلال برای خودمان از این بر و آن بر بار می کردیم! آخرش که چه؟! 🟢 چرا ما صاف و پوست کنده، با گردن بر افراشته نمی گوییم آقا ما از فلسطین بخاطر حمایت از مظلوم ، بخاطر حمایت از انسانیت است که دفاع می کنیم؟ چرا خجالت می کشیم؟ قانع کننده نیست؟ مخاطب را راضی نمی کند؟ ▪️اول که مگر ما مسئول راضی کردن او هستیم که مثلا برای رضایت او چیزی را به او بگوییم که با حساب و کتاب جیبش جور در بیاید؟ یک ارزش اخلاقی به نام دفاع از انسانیت و مظلوم را بیاوریم در کفه ترازو، و بگوییم ببین اینقدر خرج کردیم این قدر رنج کشیدیم اما عوضش دخلمان از خرجمان جلو زده! مگر این مشکل ما است که دفاع از مظلوم و انسانیت برای او ارزشمند نیست؟ دفاع از مظلوم یک ارزش است، و برای درک یک ارزش قلب و جان یک نفر باید آمادگی، ظرفیت و لیاقت دیدن آن ارزش را پیدا کرده باشد. ◾️در ثانی اگر انسانیت و دفاع از مظلوم در دید مخاطب ارزش نیست، چرا به جای پرداختن به این مساله ریشه ای ،دنبال جوابی مطابق با یک فکر منحرف، یعنی قیمت گذاری برای دفاع از انسانیت و مظلوم هستیم؟ عوض اینکه بیندیشیم که چرا مخاطب ما انسانیت را درک نمی کند، مظلومیت را درک نمی کند که مساله مهمتری است، می خواهیم صرفا با اقناع با روش غلط و سود محور ، با شعار منافع ملی سر او را شیره بمالیم! یک مسأله اعتقادی و اخلاقی را بخاطر یک ضرورت سیاسی کنار می‌گذاریم! در حالی که بنیه ی همین مسأله سیاسی هم وابسته به همین وجه اخلاقی و اعتقادی است. ◾️و در انتها، همه این حرف ها به معنای این نیست که دفاع از مظلوم یا انسانیت منافع ملی ما را تامین نمی کند، یا همزیستی با ظالم و استکبار هزینه نداشته و ندارد، یا دفاع از منافع ملی و تامین منافع ملی، آنهم تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی یک وظیفه و تکلیف و اخلاقی نیست، نه، مسلما حفظ منافع ملی این نظام مقدس خود از اساسی ترین اصل هاست، اما خودمان را هم گول نمی زنیم که عمده ارجاعاتی که به مساله منافع ملی در مسائلی مشابه داده میشود ارجاع به منافع اقتصادی و سود اقتصادی است، و الا وحدت و همبستگی، گسترش انسانیت و قوت جبهه مستضعفین هم از منافع ملی و میهنی است که در ذیل آن خیرهای کثیر فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی تامین میشود. مسلما در جهادی برای خودش منافع مادی ای هم دارد اما حزب الله ، و نه فقط حزب الله، بلکه هر انسان شریفی هدفش برای دفاع از انسانیت نه دفاع از منافع ،بلکه دفاع از خود، انسانیت خود و تقوای خود است! 🔰https://eitaa.com/Alamesorkh