eitaa logo
سید محمدصادق علم الهدی | کانال رسمی
1.1هزار دنبال‌کننده
27 عکس
52 ویدیو
0 فایل
سید محمدصادق علم الهدی استاد حوزه علمیه قم 📌 بازنشر بلامانع است. کانال نشر صوت دروس استاد: @Alamolhoda_org ادمین: @Oloom_Motoon آی‌دی استاد: @Alamolhoda مدیر: @sh_safayi آدرس سایت و اینستاگرام: Alamolhoda.ir این IDها در تلگرام و سروش هم فعّال است.
مشاهده در ایتا
دانلود
قناعت و آثار آن.mp3
16.76M
🔺‏ ‏ ـ آنچه در میان همه داشته‌هایت، نداری!‏ ـ مؤمن «خفیف المؤونه» است.‏ ـ رضا و غنا؛ کمترین اثر قناعت...‏ ‏، ۲۶‏ ‏◀️‏‎️‎‏ دهه اوّل محرم ۹۸‏ رشت، گلسار، مسجد امام رضا ع ‏ ‏ ‏➕ معارف عمومی و اخلاقی:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕ صوت دروس حوزه:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
تمرین قناعت‌پیشگی ۱.mp3
7.76M
🔺‏ ‏ ـ تمرین‌هایی برای قناعت‌پیشگی (بخش اوّل):‏ ‏۱ ـ به نگاهت رنگ الهی بده؛ به همه چیز عارفانه نظر کن!‏ ‏۲ ـ برچسب داشته‌هایت را عوض کن...‏ ‏، ۲۷‏ ‏◀️‏‎️‎‏ دهه اوّل محرم ۹۸‏ رشت، گلسار، مسجد امام رضا ع ‏ ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزه:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
تمرین قناعت‌پیشگی ۲.mp3
10.5M
🔺‏ ‏ ـ تمرین‌هایی برای قناعت‌پیشگی (بخش دوم):‏ ‏۳ ـ معاشرت‌ها را کنترل کن.‏ ‏۴ ـ از تلقین غافل نباشد!‏ ‏۵ ـ عادت کن از دنیای دیگران چشم ببندی...‏ ‏۶ ـ ادا در بیار!‏ ‏، ۲۸‏ ‏◀️‏‎️‎‏ دهه اوّل محرم ۹۸‏ رشت، گلسار، مسجد امام رضا ع ‏ ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزه:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
درس‌های عاشورا برای فعالان فرهنگی.mp3
16.68M
سخنرانی در موضوع: درس‌های عاشورا برای فعّالان عرصه فرهنگ و اجتماع #گفتار_اجتماعی، ۱ ◀️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی دهه اوّل محرم ۹۸ رشت، هیئت بانوی آب ع #سخنرانی_کامل #فرهنگ #خودسازی #اجتماع #عاشورا #امام_حسین ➕مطالب عمومی و اخلاقی: 📚 @Alamolhoda_ir ➕صوت دروس حوزه: 🎙 @Alamolhoda_org
زخم‌جان۱.mp3
12.09M
🔺 ـ بسی سخت‌تر از زخم شمشیرها... ـ دست‌ها ما به خون مردم آلوده است؛ اما نه خون تن، که خون دل... ـ چه «نهی از منکر»ها، که «امر به منکر»اند! #گفتار_اخلاقی، ۲۹ ◀️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی دهه اوّل محرم ۹۸ رشت، مسجد امام رضا ع #سخنرانی #خودسازی #زخم_زبان #تربیت #آفت_زبان #روانشناسی ➕مطالب عمومی و اخلاقی: 📚 @Alamolhoda_ir ➕صوت دروس حوزه: 🎙 @Alamolhoda_org
زخم‌جان۲.mp3
14.25M
🔺 ـ اوّل باید «تصمیم» بگیریم که خوب باشیم! و الا هیچ اتفاقی ... ـ «خودشناسی» اساس هر نوع درمان ـ «وَیْل» الهی بر سر همّاز و لمّاز! ، ۳۰ ◀️ دهه اوّل محرم ۹۸ رشت، مسجد امام رضا ع ➕مطالب عمومی و اخلاقی: 📚 @Alamolhoda_ir ➕صوت دروس حوزه: 🎙 @Alamolhoda_org
‏✅ فهرست درس‌های سال جدید + اصلاحیه‏ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برنامه درس‌های سال تحصیلی ۹۹ ـ ۹۸ ‏ در حوزه علمیه قم مدرّس: ‏ توجّه: ١_ ممکن است در مورد «روز شروع» یا «مکان درس» تغییراتی رخ دهد که متعاقباً اعلام ‏خواهد شد.‏ ٢_ساعت قدیم (زمستانی) معیار است. ‏۱ - ‏👈 📋‏ حلقه ثالثه از ابتدای کتاب ساعت ۸ صبح ‏ خ معلّم، میدان روح الله (ره)، نبش کوچه ۱۷، مدرسه آیت الله علم‌الهدی (قده)، طبقه۲‏ تاریخ شروع: ۲۴ شهریور ۹۸‏ ‏٢ - 👈 📋‏ پایه ‌۱۰ :‏ کفایه ۴‏ از «خاتمة فی شرائط الاُصول»‏ ساعت ۹ صبح ‏ خ معلّم، میدان روح الله (ره)، نبش کوچه ۱۷، مدرسه آیت الله علم‌الهدی (قده)، طبقه۲‏ تاریخ شروع: ۲۴ شهریور۹۸‏ ٣ و ۴ - 👈 📋‏ خارج اصول / خارج فقه (بلافاصله پشت هم):‏ از شنبه تا سه شنبه، بعد از نماز عشاء موضوع اصول: مبحث اقل و اکثر موضوع فقه: مبحث اجتهاد و تقلید خ معلّم، میدان روح الله (ره)، نبش کوچه ۱۷، مدرسه آیت الله علم‌الهدی (قده)، طبقه۲‏ تاریخ شروع: ۳۰ شهریور ۹۸‏ ‏۵ - 👈 📋‏ پایه ‌٩ :‏ مکاسب ۵‏ مبحث «الثالث من شروط العوضین» ‏ ساعت ۷ صبح ‏ مدرسه انوار طه، خیابان معلّم، کوچه۱۲، جنب جامعه مدرّسین تاریخ شروع: ۲۴ شهریور ۹۸‏ تذکّر: شرکت در تمام دروس برای عموم آزاد است. آدرس ناشر دروس بر روی تلگرام و ایتا و سروش: ‏ @Alamolhoda_org‏ ‏‏ ‏-‏
e تذکّراتی در باب سلوک معنوی.mp3
9.29M
🔺‏ ‏ تذکراتی چند در باب سلوک معنوی:‏ ـ مطمئن‌ترین طریق سلوک کدام است؟ ـ هشداری جدّی نسبت به دام‌ها و دام‌گستران معنویت!‏ ‏◀️‌‎️‌‏ بخشی از اولین جلسه درس خارج اصول در سال تحصیلی ۹۹ ـ ۹۸ استاد ‏۳۱ شهریور ۹۸‏ ‏ ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزه:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
هشداری به داوطلبان قضا.mp3
9.81M
🔺‏ ‏ نصایحی برای داوطلبان تصدّی منصب قضاوت:‏ ـ سه راه پیش‌روی شما بیش نیست؛ یا ادّعای نبوّت کنید یا ...‏ ـ قاضی شقی کم نبوده، کم نداریم، و کم نخواهد بود!‏ ـ گاه دراثر غضب الهی، قضات نااهل آن‌چنان در برابر تضییع حقوق مردم کرخت می‌شوند که تا واپسین ایام عمر نیز هیچ دغدغه‌ای نسبت به ‏گذشته خود احساس نمی‌کنند و بدین‌سان، از توفیق توبه و تدارک ما فات، برای همیشه محروم می‌مانند...‏ ‏◀️‌‎️‌‏ بخشی از جلسه نخست درس ‌‎#‎فقه‎_‎القضاء برای کارآموزان قضا استاد ‏۷ مهر ۹۸‏ مرکز تخصّصی قضا / مدرسه ولی‌عصر عج ‏‎_‎اخلاقی ‏‎_‎ها ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزه:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 [فوروارد از صفحه اینستاگرام: ] instagram.com/p/B3sTAaFpvwO کلیپی از مشاهده جای پای علی‌اصغر ع در ته قابلمه روحی! هر جا «معجزه‌ای» چنین منطبق با سلیقه و برداشت عوام از مذهب دیدید، به آن شک کنید، که چه بسیارند شیادانی که به مقاصد مختلف، برای «دین» عوام، «دام» گسترده‌اند... 📚 @Alamolhoda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯️ توصیه عجیب امام معصوم ع به سعد اشعری: برو به قم ... 🔸 دهم ربیع الثانی روز بزرگداشت مقام و منزلت بانوی کرامت فاطمه معصومه سلام الله علیها > > @Alamolhoda_ir @Alamolhoda_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 درخواست عاجل استاد حوزه علمیه قم از رسانه ملّی 🔸 استاد سید محمدصادق علم‌الهدی در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت: «لابد مستحضرید که چندی قبل، رسانه ملّی از یک مترجم ساده قرآن دعوت کرده بود تا هم در یک موضوع حساس فقهی فتوا بدهد و هم خود بر اساس آن، برای زندانیان اعتراضات اخیر حکم قضایی صادر کند! از آنجا که بازتاب سوء این گفتگو در شبکه‌های مجازی و تلویزیونی، بسیار گسترده بوده و هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و بیم آن می‌رود که با سوءاستفاده دین‌ستیزان، نسل جوان را به ورطه انکار قرآن و تردید در احکام شریعت سوق دهد، لازم است رسانه مزبور، مسؤوليت خود را در قبال این افتضاح رسانه‌ای پذیرفته و فوراً با استعانت از فقهای حوزه علمیه، در صدد اصلاح آن برآید. پی‌نوشت: البته مشارٌ الیه که ترجمه نسبتاً روان و قابل استفاده‌ای از قرآن ارائه کرده و از این جهت، خدمات او قابل تقدیر است، اخیرأ سعی کرده، حرف‌های خود را تصحیح نموده و از موضع قبلی‌اش عقب بنشیند که این امر هر چند خوب، اما اصلاً کافی نیست.» منبع: instagram.com/p/B5vt1EmJxTS/?igshid=msaq67oibk89 @Alamolhoda_org @Alamolhoda_ir
بازی با جان مردم با برداشت‌های سطحی از روایات!‏ گفتاری از:‏ ‏ بخوانید:‏ eitaa.com/alamolhoda_ir/112 📚@Alamolhoda_ir 👇🏿
👈 بازی با جان مردم با برداشت‌های سطحی از ‏روایات!‏ گفتاری از:‏ > بعد از شیوع ویروس خطرناک کرونا در کشور، رسانه منسوب به یکی از ‏مدّعیان ، با انکار مُسری بودن ویروس مزبور، در یک اقدام ‏قابل پیگرد قضایی، به مردم توصیه کرده است که به دستورات بهداشتی اعتناء نکنند و در ‏جمع‌های فامیلی و مذهبی حاضر شوند!‏ با وجود آنکه دیدگاه حقیر راجع به مبانی سست طبّ ادّعایی فوق و نادرستی استخراج ‏گزاره‌های طبّی بر پایه قواعد فقه اجتهادی، به اشکال مختلف و به تفصیل منتشر شده و ‏تاکنون هیچ نقد درخوری از سوی مدّعیان به دستم نرسیده است، در صدد برآمدم به عنوان ‏نمونه، یک مورد از نسخه‌پیچی‌های برخی از مدّعیان طبّ اسلامی را بر اساس همان قواعد اجتهادی ‏در بوته نقد قرار دهم تا معلوم شود که اینان چگونه با برداشت‌های غلط و سطحی از احادیث، ‏به خود اجازه می‌دهند، با جان و سلامت مردم بازی کنند:‏ طبق حدیث مروی در کتب فریقین، پیامبر ص به مردی که از ‏واگیری مرض جَرَب (گری) بین احشام خود نگران بود، فرمود: «لا عَدْوى و لا طِيَرة و لا ها‏مَة و لا شُؤم و لا صَفَر...» (الکافی، ج۸، ص۱۹۶).‏ مُدّعی با استناد به حدیث، ادعا کرده است که هیچ مرضی مسری نیست و بر این اساس مردم را ـ با چاشنی توهین به حوزه ـ تشویق به حضور در مجامع عمومی کرده ‏است! حال آنکه با غض نظر از اشکال سندی به جهت جهل به راوی ‌‏(نضر بن قرواش) ـ تا آنجا که علامه مجلسی در مرآة العقول حدیث را ‌‏«مجهول» خوانده ـ و نیز با غض نظر از تعارض آن با اخباری که بر مسری بودن امراضی مانند طاعون و وبا دلالت دارد ‌‏(رک: وسائل، ج۲، ص۴۲۹، باب۲۰ از ابواب احتضار)، ‏از حیث دلالی نیز، استناد به حدیث فوق برای چنین سخن گزافی ایرادات متعددی دارد:‏ اولاً: در لغت عرب، اطلاق «عدوی» به هر نوع واگیر ثابت نیست، بلکه به نظر می‌رسد ‏فقط در مورد مرض جرب و نهایتاً جزام و بَرَص ـ که عرب جاهلیت آن‌ها را شوم و واگیردار ‏می‌پنداشت و از مجالست با مبتلایان پرهیز می‌کرد ـ به کار می‌رفته است.‏ عبارات لغت‌شناسان متقدّم در مورد واژه «عدوی»، گواه عرض ما است؛ مثل ابن دُرَید (م ‏‏۳۲۱ ق) در جمهرة ‏(ج‏۳، ص۱۲۳۰): «عَدْوى‏: من‏ عدْوى‏ الجَرَب و ما أشبهه‏». یا ازهری ‏‏(م۳۷۰ ق) در تهذيب ‏(ج‏۳، ص۷۳)‏: «و العَدْوى‏ أن يكون ببعير جَرَب أو بإنسان جُذَام أو ‏بَرَص فتتّقي مخالطته...‏ ‏». ‏ وحشت اعراب از مرض جرب و جزام، نه صرفاً به جهت خود بیماری، که به جهت شومی ‏حتمی موهوم آن در فرهنگ جاهلیّت بود، به گفته ازْدی (م ۴۶۶ ق) در كتاب الماء ‏(ج‏۲، ‏ص۷۷۴) ‏توجّه کنید: «أنّه نفى لِما كانت تعتقده العرب من أنّ المرض يُعدى بطبعه من غير ‏اعتقاد تقدير الله». لذا به نظر می‌رسد هدف پیامبر التفات دادن اعراب جاهلی به نقش خدا و ‏خواست او در وقایع زندگی بود.‏ شاهد دیگر این قضیه، موارد نفی‌شده بعدی در حدیث فوق است که به قرینه «وحدت ‏سیاق» می‌تواند بر مقصود پیامبر از «لا عدوی» و اینکه ناظر به باورهای پوچ جاهلی است، ‏دلالت کند:‏ ‏«طیره»: پرنده‌ای که اعراب با دیدن آن یا شنیدن صدای آن فال بد می‌زدند.‏ ‏«هامَة»: جغد که به اعتقاد آنان، از استخوان یا روح اموات پدید آمده بود.‏ ‏«شُؤم»: شومی و بدیُمنی که به بعضی از افراد، اشیاء یا وقایع نسبت می‌دادند.‏ ‏«صَفَر»: ماری که به خیال آنان، در شکم انسان جای داشت و در وقت گرسنگی او را ‏می‌گزید، یا ماه صفر که از دید عرب جاهل، ماهی نحس و آکنده از بلا و فتنه بود.‏ بدیهی است که هیچ یک از این موارد، ربطی به حوزه سلامت و طبابت ندارد، بلکه وجه ‏مشترکشان این است که عرب جاهلی آن‌ها را تماماً نحس می‌شمرد و در صورت مواجهه، ‏بدون آنکه حسابی برای مشیّت الهی باز کند، منتظر وقوع حادثه ناگواری می‌نشست. به این ‏مناسبت، نبی خدا ص همه آن‌ها را یک‌جا و در در یک سیاق انکار کرده است.‏ ثانیاً: بر فرض که «عدوی» لغتاً «واگیری در همه امراض» را معنی دهد، به مقتضای اینکه ‏سؤال مرد عرب در مورد خصوص «جرب» است، اطلاق حدیث نبوی به جهت وجود «قدر ‏متیقن در مقام تخاطب» قابل تمسّک نبوده و نمی‌توان به استناد آن، اصل واگیری را در مورد ‏هر مرضی انکار کرد!‏ ثالثاً: با همه این‌ها، وجود بیماری‌های مسری، امری قطعی و مورد اتّفاق همه اطبّای کهن و ‏مدرن، بلکه از وجدانیّات هر انسان عاقلی است، و وجدانیات قطعی، حتی از دید خود ‏اخباریان سنّتی نیز حجّت بوده و نمی‌توان با تمسّک به ظاهر یک حدیث، آن‌ها را نادیده ‏گرفت.‏ مضاف بر همه این‌ها، همان‌طور که بارها گفته‌ایم، حدیث مزبور و امثال آن، بر فرض ‏تمامیّت سندی و دلالی، یک حجّت ظنّی تعبّدی بیش نیست که در حوزه‌ آثار تکوینی و ‏وضعی (مثل درمان‌گری) قابل استناد نیست.‏ و قس علی هذا، سایر نسخه‌هایی که این مدّعیان برای بیماران ساده‌دل خود می‌پیچند!‏ قم / ۶ اسفند ۹۸‏ کانال‌ها:‏ @Alamolhoda_ir @Alamolhoda_org
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[فوروارد از اینستاگرام / ۴ اسفند ٩٨ ] " این بزرگوار را نمی‌شناسم (اشاره به فیلم پیوست‌شده) ، اما نیک می‌دانم: نتیجه مایه‌گذاشتن بازیگران عرصه سیاست، از عالم غیب و هاتف غیبی و خیال و خرافه و خواب در جهت تایید و ترغیب مردم به خویش، چیزی جز «تبدیل موکّلان و ولی‌نعمتانی که باید همواره مطالبه‌گر باشند، به مریدان و مؤیّدان چشم و گوش بسته و خموش» نیست. تجربه تاریخی گواه است که این مریدان‌اند که بستر فساد را برای مراد خود را می‌گسترند. ْ پی‌نوشت: شما را به معتقَداتتان قسم، دست از سر این ته‌مانده اعتقادات مردم بردارید. " @Alamolhoda_ir @Alamolhoda_org ۹۸ instagram.com/p/B8623NZJayH/?igshid=cvku7wbrk119
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ْ 🔺 «گول این ادا و اصول را نخورید! ...» ✍️ یادداشتی از در واکنش به سخنان شیخ تفرقه‌افکن خارج‌نشین 👇 eitaa.com/alamolhoda_ir/116 @Alamolhoda_ir
✍🏻 گول این ادا و اصول را نخورید! یادداشتی از در واکنش به سخنان شیخ تفرقه‌افکن خارج نشین (لینک ضمیمه): eitaa.com/alamolhoda_ir/115 گول این ادا و اصول را نخورید، ‏«گفته‌ها» را بسنجید و اسیر هنرنمایی «گوینده‌ها» نشوید!‏ می‌توان خائن‌ترین بود و مُصلحانه‌ترین قیافه را به خود گرفت!‏ می‌توان نامعقول‌ترین کلام را در قالب عاقلانه‌ترین سخن ادا کرد!‏ می‌توان شیطانی‌ترین بود، اما چون پیامبران الهی نطق کرد!‏ می‌توان ضدّ مذهب‌ترین صحبت‌ها را به ژست مذهبی‌ترین‌ها زد!‏ می‌توان منفورترین رفتارها نزد اهل بیت ع را، به عنوان سیره و مرام آنان جا زد!‏ از قضا از این نوع آخری کم نداریم؛ چون اهل بیت ع را «متولّیان خودخوانده» فراوان است! کم نیستند کسانی که باطل‌ترین ‏حرف‌ها را، با هنرمندی تمام، آن‌چنان با بغض و اشک و آه و اوه و لحن پراندوه می‌آمیزند و به اهل بیت ع می‌بندند که کمتر ‏ساده‌دلی پیدا شود که باور نکند! ‏ اینها ساده است با اندکی هنر بازیگری!‏ اما شما؛ ساده نباشید لطفاً.‏ پی‌نوشت: کلام این فرد، مغلطه‌ای بیش نیست؛ طهارت و پاکی ذوات مقدّس اهل بیت علیهم السلام والصلاة، هیچ منافاتی با لزوم رعایت دستورات بهداشتی نسبت به محیط بیرونی حرم‌های آنان ندارد، به ویژه آنکه حفظ نفس و سلامت بدن، توصیه اکید خود آن بزرگواران است. قم / ۱۳ اسفند ۹۸‏ کانال‌ها:‏ @Alamolhoda_ir @Alamolhoda_org -
بازنشر سه گفتار از: استاد ‏‏ در نقد مبانی برخی از مدّعیان ‏طب اسلامی ‏(توصیه اکید می‌شود برای درک جامع از دیدگاه استاد، دو گفتار نخست را به ترتیب و تا پایان مطالعه کنید.)‏ گفتار اوّل:‏ ‏«حجیت تعبدی» به‌جای «لابراتوار پزشکی»؟!‏ ‏(در نقد کاربرد قواعد اجتهادی در کشف قضایای طبّی)‏ عناوین مباحث:‏ ـ آیا شریعت وظیفه دارد نظام طبی تأسیس کند؟ ـ منطق دواعش روزگار ما هم از همین سنخ بود!‏ ـ مدّعای مدّعیان طبابتِ بر پایه‌ی فقاهت!‏ ـ تجویز نسخه‌های کلّی بر اساس احادیث طبی جزئی!‏ ـ ظرفیت محدود اجتهاد بر پایه‌ی حجج ظاهری لینک کوتاه: https://b2n.ir/smsa3‎ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گفتار دوم:‏ از به‌کارگیری فنون «تلقین» و «توجیه» تا بازی با اعتقادات مردم!‏ ‏(در نقد ترفندهای مدّعیان و نیز الگوی صحیح مواجهه با احادیث طبّی)‏ عناوین مباحث: ‏ ـ روایات طبی و معضل اعتبار!‏ ـ احادیث طبی ممکن است درست باشند، اما روش شما قطعاً غلط است!‏ ـ نسخه‌هایی که فقط با اعتقاد، شفا می‌دهند!‏ ـ «داروهای ما را بخور، ضرر نمی‌کنی!‏» ـ احادیث طبی چه می‌گویند؟ ـ احادیث طبی و گشایش آفاق جدید برای علم پزشکی لینک کوتاه: https://b2n.ir/smsa4‎ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گفتار سوم:‏ بازی با جان مردم با برداشت‌های سطحی از ‏روایات!‏ ‏(نقد یک مورد از نسخه‌پیچی‌های برخی مدّعیان بی‌پروای طبّ اسلامی بر اساس قواعد اصولی از باب نمونه)‏ لینک کوتاه: eitaa.com/alamolhoda_ir/112 🎙@Alamolhoda_org 📚@Alamolhoda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با پوزش از مخاطبان گرامی به جهت تعبیرات به کار رفته در این کلیپ، به منظور ارائه نمونه‌ای از بازتاب حرف‌های ما در دنیای معاصر، کلیپ مزبور منتشر می‌شود. @Alamolhoda_ir
[فوروارد از صفحه اینستاگرام] ظرف یکی دو روز اخیر، برخی از مؤمنین، تحت تاثیر شایعه‌ای که در فضای مجازی به جهت تشابه اسمی پدید آمده بود، حال آیت الله العظمی حاج آقا سید محمد حسین مرتضوی لنگرودی مدظله را از حقیر جویا بودند. لازم به ذکر است که بحمدالله حال عمومی ایشان خوب بوده و در این ایام، به جهت شیوع ویروس جدید، ملاقات‌های معظّم‌له لغو شده و در منزل به روال معمول، به عبادت و مطالعه مشغول هستند. پی‌نوشت: فیلم ضمیمه‌شده مربوط به ساعاتی پیش است. instagram.com/p/B9hx26kpRke/?igshid=69wt5zsezrel @Alamolhoda_ir
بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون با نهایت تأسّف و تأثّر، خبر ارتحال استاد پرکار و پیش‌کسوت حوزه علمیه قم، دوست و ‏همکار گرامی آیت الله حاج شیخ اکبر ترابی شهرضایی ره را دریافت کردم.‏ ایشان از فضلای دقیق النظر و از اساتید شناخته‌شده دروس خارج فقه و اصول و از مؤلّفین ‏و ممتحنین حوزه بود که ده‌ها سال عمر با برکت خود را در خدمت حوزه‌های علمیه و در مسیر ‏تعلیم و تربیت طلاب سپری کرد و سرانجام بر اثر ابتلاء به عارضه حادّ تنفسی به دیار باقی ‏شتافت.‏ اینجانب رحلت این استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر ولی‌عصر عج، و نیز به ‏حوزه‌های علمیه و خانواده و شاگردان و ارادتمندانش تسلیت عرض نموده و برای ایشان علوّ ‏درجات را از درگاه احدیت مسألت دارم.‏ اللهمّ اکشف هذه الغمّة عن هذه الأمّة بحضوره... سید محمدصادق علم‌الهدی ‏۲۳ اسفند ۹۸‏ -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨عروج ملکوتی عالم ربانی فقیه عالیقدر آیت‌الله معظم حاج آقا سید عبدالجواد علم‌الهدی قدس‌سره بعد از تحمل دوران طولانی بیماری @Alamolhoda_ir @Alamolhoda_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«تا قیامت کنار امام حسین ع می‌مانیم» مصاحبه پایگاه وارثون با فقیه عالیقدر مرحوم آیت الله حاج سید عبدالجواد علم الهدی⁩ قدس‌سره؛ عموی بزرگوار استاد علم الهدی @Alamolhoda_ir @Alamolhoda_org
در استقبال از سفر تاریخی پاپ به سرزمین بین النهرین - مهد آیین‌ها و تمدّن‌های کهن - بر روی تابلویی در برابر کلیسای قدیمی شهر بغداد، این نقل قول زیبا از آیت الله سیستانی خطاب به مسیحیان آمده است: «شما جزئی از مایید و ما جزئی از شما.» پ ن: شعف خود را از چنین رویداد و رویکرد مهم و مبارکی نمی‌توانم پنهان کنم. به سهم خود، بارها در گفتگوهای مختلف تاکید کرده‌ام که در دنیائی که اینک، با توسعه ارتباطات حقیقی و مجازی به سرعت کوچک و کوچکتر می‌شود، ادیان و مکاتب، چاره‌ای جز تفاهم اجتماعی، احترام متقابل و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ندارند...
عقلانیت در نهضت حسینی.mp3
26.27M
🔺‏ ‏ ‏◀️‌‎️‌‏ فایل صوتی سخنرانی جدید و شنیدنی از استاد ‏ ـ بررسی قیام امام حسین (ع) از منظر عقل ـ بازخوانی درسی فراموش‌شده از نهضت حسینی ‏(این فایل، تنها فایل کاملی است که از سخنرانی‌های استاد علم‌الهدی در سفر اخیرشان ‏به استان گیلان به دست آمده است، با تشکر از مؤسسه معراج رشت)‏ دهه اوّل محرم ۱۴۰۱‏ رشت ‌‏> ‏> ‏> ‏> ‏➕ کانال معارف عمومی و اخلاقی:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕ کانال صوت دروس حوزه:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
⬅️ فوروارد از صفحه اینستاگرام استاد علم‌الهدی: 🔴 انصافاً می‌شد آن خطیب ارجمند خیلی آرام‌تر و متین‌تر و مؤثرتر، مطلب بجای خود را در نقد پست گنگ و بی‌جای آن جوان فوتبالیست - که به هر حال از مثل او جهل و خطا دور از انتظار نیست - بیان کند تا واکنش هتاکانه و عصبی وی را که حاکی از خامی و کاستی سطح تحمل اوست، برنیانگیزد و سوژه جدیدی برای عقد‌ه‌گشایی‌ها علیه روحانیت فراهم نشود؛ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى. ⚪ تجربه زندگی ثابت کرده‌است که کلمات خیلی مهم هستند، گاهی یک خطیب در انتخاب کلمات، بیش از اصل محتوی باید تأمّل کند. https://www.instagram.com/p/ChVKCDuoQfB/?igshid=MDJmNzVkMjY= @Alamolhoda_ir