eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
483 دنبال‌کننده
410 عکس
538 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜و وجدت هذا الحديث عند بعض إخواننا فذكر أنه نسخه من أبي المرجي بن محمد الغمر التغلبي و ذكر أنه حدثه به المعروف بأبي سهل يرويه عن أبي الفرج وراق بندار القمي عن بندار عن محمد بن صدقة و محمد بن عمرو عن زرارة و أن أبا المرجي ذكر أنه عرض هذا الحديث على بعض إخوانه فقال إنه حدثه به الحسن بن المنذر بإسناد له عن زرارة و زاد فيه أن أبا عبد الله عليه السّلام : 🌠قال و الله ليظهرن عليكم صاحبكم و ليس في عنقه لأحد بيعة و قال فلا يظهر صاحبكم حتى يشك فيه أهل اليقين- قُلْ‌ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ‌ أَنْتُمْ‌ عَنْهُ‌ مُعْرِضُونَ‌ . 📝و ابو المرجىّ‌ يادآور شد كه اين حديث را به يكى از برادرانش نشان داده و او گفته: كه آن را حسن بن منذر با سندى كه داشته از زراره براى او روايت نموده است، و در آن افزوده كه امام صادق عليه السّلام فرمود:«به خدا سوگند صاحب شما[بر شما]حتما ظهور خواهد كرد،و بيعت هيچ كس را در گردن خود نخواهد داشت. 💎و فرمود:صاحب شما ظاهر نمى‌گردد تا آنگاه كه اهل يقين در بارۀ او شكّ‌ كنند و به اين آيه تمسّك فرمود: ❣« قُلْ‌ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ‌ أَنْتُمْ‌ عَنْهُ‌ مُعْرِضُونَ‌» (بگو او خبر بزرگى است و شما از آن رو گردان هستيد). 📚 غیبت نعمانی ، صفحه 459 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ من خطبة له (علیه السلام) يومي فيها إلى الملاحم و يصف فئة من أهل الضلال: وَ أَخَذُوا يَمِيناً وَ شِمَالًا ظَعْناً فِي مَسَالِكِ الْغَيِّ وَ تَرْكاً لِمَذَاهِبِ الرُّشْدِ، ⬅️ فَلَا تَسْتَعْجِلُوا مَا هُوَ كَائِنٌ مُرْصَدٌ ✴️ وَ لَا تَسْتَبْطِئُوا مَا يَجِيءُ بِهِ الْغَدُ، فَكَمْ مِنْ مُسْتَعْجِلٍ بِمَا إِنْ أَدْرَكَهُ وَدَّ أَنَّهُ لَمْ يُدْرِكْهُ وَ مَا أَقْرَبَ الْيَوْمَ مِنْ تَبَاشِيرِ غَدٍ. 🔖يَا قَوْمِ، هَذَا إِبَّانُ وُرُودِ كُلِّ مَوْعُودٍ وَ [دُنُوٌّ] دُنُوٍّ مِنْ طَلْعَةِ مَا لَا تَعْرِفُونَ. ✨ أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَكَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاجٍ مُنِيرٍ وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِينَ، لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً وَ يَصْدَعَ شَعْباً وَ يَشْعَبَ صَدْعاً، فِي سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ 💎 لَا يُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ. 🕯 ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ الْحِكْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ.   📜خطبه اى از آن حضرت علی(ع) به حوادث بزرگ اشارت دارد: ⬅️گاه به راست رفتند و گاه به چپ، ولى، راهشان راه ضلالت بود و دورى از طريق هدايت. پس، آنچه را كه آمدنى است و انتظارش مى رود به شتاب مطلبيد و هر چه را، كه فردا خواهد آورد، آمدنش را دير مشماريد. ⚠️ بسا كسى كه چيزى را به شتاب مى طلبد و، چون به آن رسد، آرزو كند كه اى كاش هرگز نرسيده بود. ‼️ چقدر امروز به سپيده فردا نزديك است.اى مردم، زمان فرا آمدن چيزهايى است كه شما را وعده داده اند. و نزديك است كه فتنه اى را، كه نمى دانيد چيست، ديدار نمايد. 🔅بدانيد، كه از ما هر كه آن را دريابد با چراغ روشنى كه در دست دارد، آن تاريكيها را طى كند و پاى به جاى پاى صالحان نهد، تا بندهايى را كه بر گردنهاست بگشايد و اسيران را آزاد كند و جمعيت باطل را پريشان سازد و پراكندگان اهل صلاح را گرد آورد و اين كارها پوشيده از مردم به انجام رساند. 🕯آنكه در پى يافتن نشان اوست، هر چه به جستجويش كوشد، از او نشانى نيابد. 📝پس گروهى در كشاكش آن فتنه ها بصيرت خويش را چنان صيقل دهند كه آهنگر تيغه شمشير را. ديدگانش به نور قرآن جلا گيرد و تفسير قرآن گوشهايشان را نوازش دهد و هر شامگاه و بامداد جامهاى حكمت نوشند. 📚بخشی از خطبه 150نهج الباغه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[٢٩٣]محمّد بن العبّاس:عن أحمد بن هوذة،عن إبراهيم بن إسحاق،عن عبد اللّه بن حمّاد،عن أبي يحيى الصّنعانيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:سمعته يقول: «قال لي أبي محمّد عليه السّلام:قرأ عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ و عنده الحسن و الحسين عليهما السّلام فقال له الحسين عليه السّلام:يا أبتاه،كأنّ‌ بها من فيك حلاوة، فقال له:يا ابن رسول اللّه[و ابني]إنّي أعلم فيها ما لا تعلم،إنّها لمّا أنزلت بعث إليّ‌ جدّك رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم فقرأها عليّ‌ ثمّ‌ ضرب على كتفي الأيمن و قال: يا أخي و وصيّي و وليّ‌ أمّتي بعدي و حرب أعدائي إلى يوم يبعثون، هذه السّورة لك من بعدي و لولديك ٤من بعدك،إنّ‌ جبرئيل أخي عليه السّلام من الملائكة حدّث إليّ‌ أحداث أمّتي في سنتها(و اللّه)و إنّه ليحدّث ذلك إليك كأحداث النّبوّة و لها نور ساطع في قلبك و قلوب أوصيائك إلى مطلع فجر القائم عليه السّلام.» 📝محمّد بن العبّاس از احمد بن هوذه،از ابراهيم بن اسحاق،از عبد اللّه بن حمّاد،از ابو يحيى صنعانى،از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام آورده كه راوى گويد:شنيدم آن حضرت مى‌فرمود: «پدرم،حضرت محمّد(باقر)عليه السّلام،به من فرمود:حضرت علىّ‌ بن ابى طالب عليه السّلام- درحالى‌كه امام حسن و امام حسين عليهما السّلام نزدش بودند-سوره‌ى إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ را خواند. ❣امام حسين به آن جناب عرضه داشت:اى پدر،گويى از دهان شما شيرينى ديگرى دارد.امير مؤمنان عليه السّلام به او فرمود: اى فرزند رسول خدا و فرزند من،من در اين سوره چيزها مى‌دانم كه تو نمى‌دانى. 🌠هنگامى كه اين سوره نازل شد،جدّت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم در پى من فرستاد.پس آن را بر من خواند.بر شانه‌ى راست من زد و فرمود: اى برادر و جانشين و ولىّ‌ من بر امّتم بعد از من و اى جنگ(بر)دشمنانم تا روزى كه برانگيخته شوند،اين سوره براى توست پس از من و براى دو فرزندت بعد از تو. 🌺همانا جبرئيل،برادرم از فرشتگان،حوادث و كارهاى امّتم را در اين سالشان به اطّلاع من رسانيد.به خدا سوگند،اين جريان اطّلاع دادن از حوادث و كارها براى تو نيز خواهد بود؛ همچون خبر گرفتن نبوّت و براى آن نور درخشانى است در دل تو و دل‌هاى اوصياى تو تا طلوع فجر حضرت قائم عليه السّلام.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 520 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📝عياشى در تفسير خود از رفاعة بن موسى نقل كرده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه در تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» ميفرمود: 🌺اذا قام القائم لا يبقى ارض الاّ نودى فيها شهادة ان لا اله الاّ اللّه و انّ محمّدا رسول اللّه. 🕊هنگامى كه قائم ما قيام كرد جايى در روى زمين باقى نميماند، مگر اينكه در آنجا صداى اشهد ان لا اله الا اللّه و اشهد ان محمدا رسول اللّه بلند مى‌شود. 📜و نيز در تفسير عياشى از عبد اللّه بن بكير روايت ميكند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» را پرسيدم. 🌠 حضرت فرمود: اين آيه در بارۀ قائم نازل شده، هنگامى كه عليه يهود و نصارا و صابئين و ماديها و برگشتگان از اسلام و كفار در شرق و غرب كرۀ زمين، قيام ميكند، و اسلام را پيشنهاد مى‌نمايد هر كس از روى ميل پذيرفت دستور ميدهد كه نماز بخواند و زكاة بدهد و آنچه هر مسلمانى مأمور بانجام آنست بر وى نيز واجب ميكند، و هر كس مسلمان نشد گردنش را ميزند تا آنكه در شرق و غرب عالم يك نفر خدا - نشناس باقى نماند. ❓عرض كردم: قربانت گردم! در روى زمين مردم بسيار هستند چطور قائم (عليه السلام) ميتواند همۀ آنها را مسلمان كند و يا گردن بزند؟ 🕯 حضرت فرمود هنگامى كه خداوند چيزى را اراده كند، چيز اندك را زياد و زياد را كم ميگرداند. 📚کتاب مهدی موعود(ترجمه جلد 13 بحارالانوار)/صفحه 1122 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🔰پرچم قائم همان پرچم پيغمبر است از عبد اللّه بن سنان روايت شده كه امام محمد باقر عليه السّلام فرمود: 🔍خداوند بر خلاف وقتى كه تعيين‌كنندگان وقت (ظهور امام زمان) معين كرده‌اند، عمل مى‌كند! 🌠پرچم قائم همان پرچم رسول خداست كه جبرئيل در روز جنگ بدر از آسمان آورد و آن را در ميدان جنگ به اهتزاز درآورد. ❣آنگاه جبرئيل عرض كرد: اى محمد بخدا قسم؛ اين پرچم از پنبه و كتان و ابريشم و حرير نيست. عرض كردم: پس از چيست‌؟ گفت: برگ درخت بهشت است. 💠پيغمبر در جنگ آن را برافراشت سپس پيچيد و بدست على عليه السّلام داد و پيوسته نزد آن حضرت بود تا اينكه در روز جنگ جمل حضرت آن را برافراشته نمود و خدا او راپيروز گردانيد. 🕊آنگاه على عليه السّلام آن را پيچيد و هميشه نزد ما بوده و هست و ديگر هيچ كس آن را نمى‌گشايد تا اينكه قائم ما قيام كند. 🌤وقتى قائم قيام نمود آن را به اهتزاز در مى‌آورد و هر كس در شرق و غرب عالم باشد آن را مى‌بيند. 💢رعب و ترس وى يكماه زودتر از پيش روى و چپ و راست او رفته در دلها جاى مى‌گيرد، 🕯آنگاه گفت: اى محمد! او بخونخواهى پدرانش قيام مى‌كند و سخت خشمگين است و از اينكه خداوند بر اين خلق غضب نموده متأسف مى‌باشد. ✴️او پيراهن پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله را كه در جنگ احد پوشيده بود به تن دارد و عمامه و زره پيغمبر را كه بقامت وى رساست مى‌پوشد، و ذو الفقار شمشير پيغمبر را هم در دست دارد، سپس شمشير مى‌كشد و هشت ماه از كشتۀ بي دينان پشته‌ها مى‌سازد. 🔺او نخست از بنى شيبه شروع مى‌كند، دست آنها را ميبرد و بكعبه مى‌آويزد و جارچى او اعلام مى‌كند كه اينان دزدان خانۀ خدايند. 🔺 آنگاه بقريش حمله مى‌آورد، شمشير آنها را مى‌گيرد و با ضرب شمشير سير آبشان مى‌گرداند. 🌤او قيام نمى‌كند مگر بعد از آنكه، دشمنانش دو فرمان: يكى در بصره و ديگرى در كوفه مبنى بر بيزارى از امير المؤمنين عليه السّلام بخوانند! 📚کتاب مهدی موعود(ترجمه جلد 13 بحارالانوار)/صفحه 1127 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ (آنچه از آزمايش و تفرقه كه در زمان غيبت دامنگير شيعه مى‌شود چندان كه بر حقيقت امر كسى باقى نمى‌ماند جز همان تعداد اندك كه امامان عليهم السّلام آن را وصف فرموده‌اند) 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ يَعْقُوبَ‌ السَّرَّاجِ‌ وَ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ رِئَابٍ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: لَمَّا بُويِعَ‌ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بَعْدَ مَقْتَلِ‌ عُثْمَانَ‌ صَعِدَ اَلْمِنْبَرَ وَ خَطَبَ‌ خُطْبَةً‌ ذَكَرَهَا يَقُولُ‌ فِيهَا أَلاَ إِنَّ‌ بَلِيَّتَكُمْ‌ قَدْ عَادَتْ‌ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ‌ بَعَثَ‌ اللَّهُ‌ نَبِيَّهُ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ الَّذِي بَعَثَهُ‌ بِالْحَقِّ‌ لَتُبَلْبَلُنَّ‌ بَلْبَلَةً‌ وَ لَتُغَرْبَلُنَّ‌ غَرْبَلَةً‌ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ‌ أَعْلاَكُمْ‌ وَ أَعْلاَكُمْ‌ أَسْفَلَكُمْ‌ وَ لَيَسْبِقَنَّ‌ سَابِقُونَ‌ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ‌ سَبَّاقُونَ‌ كَانُوا سَبَقُوا وَ اللَّهِ‌ مَا كَتَمْتُ‌ وَسْمَةً‌ وَ لاَ كَذَبْتُ‌ كَذِبَةً‌ وَ لَقَدْ نُبِّئْتُ‌ بِهَذَا الْمَقَامِ‌ وَ هَذَا الْيَوْمِ‌ . 📝علىّ‌ بن رئاب از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: هنگامى كه با امير المؤمنين عليه السّلام پس از كشته شدن عثمان،بيعت به عمل آمد،بر فراز منبر رفته خطبه‌اى ايراد فرمود كه آن را(امام صادق عليه السّلام)ذكر نموده است در آن خطبه مى‌فرمايد: ❇️«مردم بدانيد كه گرفتارى شما(دگربار)به شكل خود در همان روزى كه خداوند پيامبر خويش را برانگيخت باز گرديد، سوگند به كسى كه او را به حقّ‌ برانگيخت حتما آشفته و درهم شويد و بدون شكّ‌ غربال گرديد(با فتنه‌ها كه به شما بر خورد مى‌كند نيكان از بدان جداسازى مى‌شوند)تا آنكه پائين مرتبۀ شما به بلند پايۀ شما،و بلند پايۀ شما به پائين مرتبۀ شما باز گردد(زير و رو شويد)و پيشى گيرند البتّه آن مسابقه گيران كه عقب ماندند،و عقب مانند آن مسابقه‌كاران كه پيشى گرفتند. به خدا سوگند هيچ نشانه‌اى را پنهان نكرده‌ام و هيچ دروغى بر زبان نرانده‌ام،و من را از اين مقام و چنين روز آگاه ساخته بودند». 📚 غیبت نعمانی ، صفحه 288 باب12/حدیث1 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى الرّحمن] [آيه‌ى ٤٢] يُعْرَفُ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ بِسِيماهُمْ‌ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ‌ (مجرمان از چهره‌هاشان شناخته گردند.پس،از(موى) پيشانى و پاها گرفته مى‌شوند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٢٤١]محمّد بن إبراهيم النّعماني،قال:أخبرنا عليّ‌ بن أحمد،قال:أخبرنا عبد اللّه بن موسى،عن أحمد بن محمّد بن خالد،عن أبيه،عن محمّد بن سليمان الدّيلميّ‌،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله تعالى يُعْرَفُ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ بِسِيماهُمْ‌ قال: «اللّه يعرفهم،و لكن نزلت في القائم عليه السّلام،يعرفهم بسيماهم فيخبطهم بالسّيف هو و أصحابه خبطا.» 📝محمّد بن ابراهيم نعمانى گويد:علىّ‌ بن احمد خبرمان داد و گفت:عبد اللّه بن موسى از احمد بن محمّد بن خالد،از پدرش،از محمّد بن سليمان ديلمى،از ابو بصير، 🕯از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام براى ما خبر آورد كه آن حضرت درباره‌ى قول خداى-تعالى-:(مجرمان از چهره‌هايشان شناخته شوند)فرمود: 🔍«خداوند آن‌ها را مى‌شناسد؛ولى اين آيه درباره‌ى قائم عليه السّلام نازل شده و اوست كه آن‌ها را به چهره‌هايشان مى‌شناسد.آن‌گاه او و اصحابش آن‌ها را از دم شمشير مى‌گذرانند.» 📜[٢٤٢]محمّد بن الحسن الصّفّار:عن إبراهيم بن هاشم،عن سليمان الدّيلميّ‌ ، عن معاوية الدّهنيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قول اللّه تبارك و تعالى: يُعْرَفُ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ بِسِيماهُمْ‌ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ‌ فقال:«يا معاوية ما يقولون في هذا؟»قلت: يزعمون أنّ‌ اللّه تبارك و تعالى يعرف المجرمين بسيماهم في القيامة فيأمر بهم فيؤخذ بنواصيهم و أقدامهم فيلقون في النّار. فقال عليه السّلام لي:«و كيف يحتاج[الجبّار]تبارك و تعالى إلى معرفة خلق أنشأهم و هو خلقهم‌؟!»فقلت:جعلت فداك،و ما ذاك ؟قال:«لو قام قائمنا عليه السّلام أعطاه اللّه السّيماء فيأمر بالكافر فيؤخذ بنواصيهم و أقدامهم ثمّ‌ تخبط‍‌ بالسّيف خبطا.» و قرأ أبو عبد اللّه عليه السّلام:«هذه جهنّم الّتي كنتما بها تكذّبان،تصليانها لا تموتان [فيها]و لا تحييان.» 📝محمّد بن حسن صفّار:از ابراهيم بن هاشم از سليمان ديلمى،از معاويه‌ى دهنى، از حضرت امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت آورده كه راجع به فرمودۀ خداوند- تبارك و تعالى-:(مجرمان از چهره‌هاشان شناخته گردند.پس،از(موى)پيشانى و پاها گرفته مى‌شوند)فرمود: «اى معاويه،در اين‌باره چه مى‌گويند؟»عرضه داشتم:مى‌پندارند كه خداوند- تبارك و تعالى-در قيامت، مجرمان را به چهره‌هاشان مى‌شناساند.پس امر مى‌شود از پيشانى و پاهايشان آنان را مى‌گيرند و به آتش درمى‌افكنند. ❓امام صادق عليه السّلام فرمود:«چگونه خداوند-تبارك و تعالى-به شناختن خلايقى كه آن‌ها را آفريده است نياز دارد؟»گفتم:فدايتان شوم،پس(معنى)اين چيست‌؟ ✅فرمود:«هرگاه قائم ما عليه السّلام به پا خيزد،خداوند شناخت چهره‌ها را به آن حضرت عطا فرمايد.پس امر مى‌كند كافران را از(موى)پيشانى‌ها و پاهاشان بگيرند؛سپس از دم شمشير بگذرانند.» آن‌گاه حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام چنين خواند: «اين جهنّم است كه شما آن را تكذيب مى‌كرديد.به آن مى‌رسيد.نه مى‌ميريد و نه زنده مى‌مانيد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 448 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ ثَابِتٍ‌ الدَّوَالِينِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ بِمَدِينَةِ‌ السَّلاَمِ‌سَنَةَ‌ اثْنَتَيْنِ‌ وَ خَمْسِينَ‌ وَ ثَلاَثِمِائَةٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ عَبْدِ الصَّمَدِ الْكُوفِيُّ‌ قَالَ‌حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ عَاصِمٍ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيِّ بْنِ‌ مُوسَى عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ مُوسَى عَنْ‌ أَبِيهِ‌ مُوسَى بْنِ‌ جَعْفَرٍ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: دَخَلْتُ‌ عَلَى رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ عِنْدَهُ‌ أُبَيُّ‌ بْنُ‌ كَعْبٍ‌ فَقَالَ‌ لِي رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ مَرْحَباً بِكَ‌ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ: وَ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى رَكَّبَ‌ فِي صُلْبِ‌ الْحَسَنِ‌ نُطْفَةً‌ مُبَارَكَةً‌ زَكِيَّةً‌ طَيِّبَةً‌ طَاهِرَةً‌ مُطَهَّرَةً‌ يَرْضَى بِهَا كُلُّ‌ مُؤْمِنٍ‌ مِمَّنْ‌ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ‌ تَعَالَى مِيثَاقَهُ‌ فِي الْوَلاَيَةِ‌ وَ يَكْفُرُ بِهَا كُلُّ‌ جَاحِدٍ فَهُوَ إِمَامٌ‌ تَقِيٌّ‌ نَقِيٌّ‌ سَارٌّ مَرْضِيٌّ‌ هادي [هَادٍ] مَهْدِيٌّ‌ يَحْكُمُ‌ بِالْعَدْلِ‌ وَ يَأْمُرُ بِهِ‌ يُصَدِّقُ‌ اللَّهَ‌ تَعَالَى وَ يُصَدِّقُهُ‌ اللَّهُ‌ تَعَالَى فِي قَوْلِهِ‌ يَخْرُجُ‌ مِنْ‌ تِهَامَةَ حِينَ‌ تَظْهَرُ الدَّلاَئِلُ‌ وَ الْعَلاَمَاتُ‌ وَ لَهُ‌ كُنُوزٌ لاَ ذَهَبٌ‌ وَ لاَ فِضَّةٌ‌ إِلاَّ خُيُولٌ‌ مُطَهَّمَةٌ وَ رِجَالٌ‌ مُسَوَّمَةٌ يَجْمَعُ‌ اللَّهُ‌ تَعَالَى لَهُ‌ مِنْ‌ أَقَاصِي الْبِلاَدِ عَلَى عِدَّةِ‌ أَهْلِ‌ بَدْرٍ ثَلاَثِمِائَةٍ‌ وَ ثَلاَثَةَ‌ عَشَرَ رَجُلاً مَعَهُ‌ صَحِيفَةٌ‌ مَخْتُومَةٌ‌ فِيهَا عَدَدُ أَصْحَابِهِ‌ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَنْسَابِهِمْ‌ وَ بُلْدَانِهِمْ‌ وَ طَبَائِعِهِمْ وَ حُلاَهُمْ‌ وَ كُنَاهُمْ‌ كَدَّادُونَ‌ مُجِدُّونَ‌ فِي طَاعَتِهِ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ أُبَيٌّ‌ وَ مَا دَلاَئِلُهُ‌ وَ عَلاَمَاتُهُ‌ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ قَالَ‌ لَهُ‌ عَلَمٌ‌ إِذَا حَانَ‌ وَقْتُ‌ خُرُوجِهِ‌ انْتَشَرَ ذَلِكَ‌ الْعَلَمُ‌ مِنْ‌ نَفْسِهِ‌ وَ أَنْطَقَهُ‌ اللَّهُ‌ تَعَالَى فَنَادَاهُ‌ الْعَلَمُ‌ اخْرُجْ‌ يَا وَلِيَّ‌ اللَّهِ‌ فَاقْتُلْ‌ أَعْدَاءَ اللَّهِ‌ وَ هُمَا رَايَتَانِ وَ عَلاَمَتَانِ‌ وَ لَهُ‌ سَيْفٌ‌ مُغْمَدٌ فَإِذَا حَانَ‌ وَقْتُ‌ خُرُوجِهِ‌ اخْتَلَعَ‌ ذَلِكَ‌ السَّيْفُ‌ مِنْ‌ غِمْدِهِ وَ أَنْطَقَهُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ فَنَادَاهُ‌ السَّيْفُ‌ اخْرُجْ‌ يَا وَلِيَّ‌ اللَّهِ‌ فَلاَ يَحِلُّ‌ لَكَ‌ أَنْ‌ تَقْعُدَ عَنْ‌ أَعْدَاءِ اللَّهِ‌ فَيَخْرُجُ‌ وَ يَقْتُلُ‌ أَعْدَاءَ اللَّهِ‌ حَيْثُ‌ ثَقِفَهُم وَ يُقِيمُ‌ حُدُودَ اللَّهِ‌ وَ يَحْكُمُ‌ بِحُكْمِ‌ اللَّهِ‌ يَخْرُجُ‌ جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ يَمِينِهِ‌ وَ مِيكَائِيلُ‌ عَنْ‌ يَسَارِهِ‌ وَ سَوْفَ‌ تَذْكُرُونَ‌ مَا أَقُولُ‌ لَكُمْ‌ وَ لَوْ بَعْدَ حِينٍ‌ وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اللّهِ‌ تَعَالَى عَزَّ وَ جَلَّ‌ يَا أُبَيُّ‌ طُوبَى لِمَنْ‌ لَقِيَهُ‌ وَ طُوبَى لِمَنْ‌ أَحَبَّهُ‌ وَ طُوبَى لِمَنْ‌ قَالَ‌ بِهِ‌ يُنْجِيهِمُ‌ اللَّهُ‌ بِهِ‌ مِنَ‌ الْهَلَكَةِ‌ وَ بِالْإِقْرَارِ بِاللَّهِ‌ وَ بِرَسُولِهِ‌ وَ بِجَمِيعِ‌ اَلْأَئِمَّةِ‌ يَفْتَحُ‌ اللَّهُ‌ لَهُمُ‌ اَلْجَنَّةَ‌ مَثَلُهُمْ‌ فِي الْأَرْضِ‌ كَمَثَلِ‌ الْمِسْكِ‌ الَّذِي يَسْطَعُ‌ رِيحُهُ‌ وَ لاَ يَتَغَيَّرُ أَبَداً وَ مَثَلُهُمْ‌ فِي السَّمَاءِ كَمَثَلِ‌ الْقَمَرِ الْمُنِيرِ الَّذِي لاَ يُطْفَى نُورُهُ‌ أَبَداً قَالَ‌ أُبَيٌّ‌ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ كَيْفَ‌ بَيَانُ‌ حَالِ‌ هَؤُلاَءِ اَلْأَئِمَّةِ‌ عَنِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ قَالَ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ أَنْزَلَ‌ عَلَيَّ‌ اثْنَتَيْ‌ عَشْرَةَ‌ صَحِيفَةً‌ اسْمُ‌ كُلِّ‌ إِمَامٍ‌ عَلَى خَاتَمِهِ‌ وَ صِفَتُهُ‌ فِي صَحِيفَتِهِ‌. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📝 على بن عاصم از امام محمد تقى عليه السّلام از پدران بزرگوارش روايت كرده كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله قائم عليه السّلام را براى ابىّ ابن كعب بدين گونه توصيف فرمود: 🌠خداوند نطفۀ با بركت پاك و پاكيزه را در صلب حسين بوجود آورد كه هر مؤمنى كه خداوند از وى در خصوص دوستى اهل بيت پيمان گرفته است، از آن نطفه خشنود است و هر منكرى از آن دورى ميجويد. ❣او امام پرهيزكار ستوده خصال پسنديده و هادى و مهدى است كه حكم بعدل ميكند و دستور بدان ميدهد و در گفتارش خدا را تصديق ميكند خداوند هم او را تصديق مينمايد، 💠و چون دلائل و علائم آن آشكار شود، از سرزمين تهامه بيرون مى‌آيد او گنجهائى دارد كه نه طلا و نه نقره است، بلكه اسبهاى نيرومند و مردان نامورى است بعدد اصحاب بدر يعنى سيصد و سيزده نفر كه از اقطار جهان بدو روى گرد آيند. 🕊صحيفۀ مهر كرده‌اى با اوست كه تعداد يارانش با اسامى و شهرها و طبايع و اوصاف و كنیه‌هاى آنها در آن نوشته شده است و آنها همه سعى در فرمانبردارى او (مهدى) دارند. ❓ابى بن كعب عرض كرد: يا رسول اللّه! دلائل و علائم آمدن او چيست‌؟ فرمود: 🔆پرچمى است كه چون وقت قيام وى شود، آن پرچم خود بخود برافراشته مى‌شود و همان پرچم به قائم ميگويد: اى ولى خدا برخيز! دشمنان خدا را بكش، و آنها دو پرچم و علامت هستند . ♻️ شمشيرى در غلاف دارد كه چون وقت ظهورش نزديك شود آن را از غلاف ميكشد و خداوند آن را بزبان آورده و او نيز به وى ميگويد: اى ولى خدا! برخيز! جا ندارد كه بنشينى و دشمنان خدا را بحال خودشان بگذارى. 💢او از پس پردۀ غيبت بيرون مى‌آيد و هر جا دشمن خدا ببيند بقتل ميرساند و احكام خدا را جارى ميسازد و طبق دستور الهى حكم ميكند، در حالى كه جبرئيل در سمت راست و ميكائيل در جانب چپ او قرار گرفته‌اند ‼️بزودى آنچه اكنون من به شما ميگويم، مردم بزبان مى‌آورند هر چند بعد از زمانهاى طولانى باشد، من هم كار خود را بخدا ميسپارم. 💞اى ابى! خوش بحال كسى كه او را ملاقات ميكند و خوش بحال كسى كه او را دوست ميدارد، و خوش بحال كسى كه عقيده به وجود و ظهور او دارد او آنها را از مهالك دنيوى نجات ميدهد و با اعتقاد بخدا و پيغمبر و تمام ائمه طاهرين خداوند درهاى بهشت را براى آنها ميگشايد. 🕯مثل آنها در دنيا، همچون مشكى است كه هميشه بويش استشمام مى‌شود، و هيچ گاه تغيير نمى‌يابد، 🌙و مثل آنها در آسمان مانند ماه تابان است كه هيچ وقت نورش خاموش نميشود. ❓ابى بن كعب عرض كرد: يا رسول اللّه! بيان حال ائمه از جانب خداوند چگونه است‌؟ ♥️حضرت فرمود: خداوند متعال دوازده صحيفه بر من نازل فرمود كه نام هر امامى بر مهر آن نگاشته و وصفش در آن، نوشته شده بود. 📚عیون اخبارالرضا/جلد1/صفحه 63 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُوسَى رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يَحْيَى بْنِ‌ زَكَرِيَّا الْقَطَّانُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْعَبَّاسِ‌ بْنِ‌ بَسَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَبِي السَّرِيِّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ يُونُسَ‌ عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ طَرِيفٍ‌ الْكِنَانِيِّ‌ عَنِ‌ الْأَصْبَغِ‌ بْنِ‌ نُبَاتَةَ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: قَالَ‌ لِي رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ يَا عَلِيُّ‌ أَ تَدْرِي مَا مَعْنَى لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ فَقُلْتُ‌ لاَ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ فَقَالَ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى قَدَّرَ فِيهَا مَا هُوَ كَائِنٌ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ فَكَانَ‌ فِيمَا قَدَّرَ عَزَّ وَ جَلَّ‌ وَلاَيَتُكَ‌ وَ وَلاَيَةُ‌ اَلْأَئِمَّةِ‌ مِنْ‌ وُلْدِكَ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ . 📝أصبغ بن نباته از حضرت علىّ‌ بن ابى طالب عليه السّلام روايت نموده كه پيغمبر خدا (صلّى الله عليه و آله)، بمن فرمود: يا علىّ‌ آيا مى‌دانى معنى شب قدر چيست‌؟ عرض كردم: نه يا رسول اللّه! پيغمبر صلى اللّه عليه و آله فرمود: خداوند تبارك و تعالى در آن شب به تقدير و سرنوشتى كه در روز قيامت خواهد بود، قضا و حكم، و اندازه‌گيرى نموده، 🌺 و در آنچه خداى عزّ و جلّ‌ فرمان داد ولايت تو بود، و نيز ولايت امامان از نژاد تو، تا روز قيامت. 📚 معانی الأخبار - 2 باب352/حدیث1 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَبِي رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ أَبِي الْخَطَّابِ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عُبَيْدِ بْنِ‌ مِهْرَانَ‌ عَنْ‌ صَالِحِ‌ بْنِ‌ عُقْبَةَ‌ عَنِ‌ الْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ قَالَ‌: ذُكِرَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ قَالَ‌ مَا أَبْيَنَ‌ فَضْلَهَا عَلَى السُّوَرِ قَالَ‌ قُلْتُ‌ وَ أَيُّ‌ شَيْ‌ءٍ فَضْلُهَا قَالَ‌ نَزَلَتْ‌ وَلاَيَةُ‌ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِيهَا قُلْتُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ الَّتِي نَرْتَجِيهَا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ‌ قَالَ‌ نَعَمْ‌ هِيَ‌ لَيْلَةٌ‌ قُدِّرَتْ‌ فِيهَا السَّمَاوَاتُ‌ وَ الْأَرْضُ‌ وَ قُدِّرَتْ‌ وَلاَيَةُ‌ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِيهَا . 📝مفضّل بن عمر گويد: در محضر امام صادق عليه السّلام از آيۀ مباركۀ «إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ» (بدرستى كه ما آن (قرآن) را در شب قدر فرو فرستاديم - قدر ١:٩٧) سخن بميان آمد، 🕯فرمود: چقدر برترى آن بر سوره‌هاى ديگر آشكار است! گويد: عرضه داشتم: برترى آن چه مى‌باشد؟ 🌠 فرمود: در آن شب ولايت امير المؤمنين عليه السّلام نازل شده، گفتم: در شب قدرى كه ما آن را در ماه رمضان اميد داريم‌؟ 🕊 فرمود: آرى شبى كه در آن شب آسمانها و زمين اندازه‌گيرى شده، و ولايت امير المؤمنين عليه السّلام در آن تقدير و معيّن شده است. 📚معانی الأخبار - جلد2 باب352/حدیث 2 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى لقمان] [آيه‌ى ٢١] وَ أَسْبَغَ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعَمَهُ‌ ظاهِرَةً‌ وَ باطِنَةً‌ (و نعمت‌هاى آشكار و نهان خويش را بر شما فراوان كرد.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜ابن بابويه،قال:حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمذانيّ‌ رضي اللّه عنه، قال:حدّثنا عليّ‌ بن إبراهيم بن هاشم،عن أبيه،عن أبي أحمد محمّد بن زياد الأزديّ‌،قال:سألت سيّدي موسى بن جعفر عليهما السّلام عن قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ أَسْبَغَ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعَمَهُ‌ ظاهِرَةً‌ وَ باطِنَةً‌ فقال عليه السّلام: «النّعمة الظّاهرة الإمام الظّاهر،و الباطنة الإمام الغائب.» فقلت له:و يكون في الأئمّة من يغيب‌؟قال: «نعم،يغيب عن أبصار النّاس شخصه،و لا يغيب عن قلوب المؤمنين ذكره،و هو الثّاني عشر منّا،يسهّل اللّه له كلّ‌ عسير و يذلّل له كلّ‌ صعب و يظهر له كنوز الأرض و يقرّب له كلّ‌ بعيد،و يبير به كلّ‌ جبّار عنيد و يهلك على يده كلّ‌ شيطان مريد،ذلك ابن سيّدة الإماء الّذي تخفى على النّاس ولادته،و لا يحلّ‌ لهم تسميته حتّى يظهره اللّه عزّ و جلّ‌ فيملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما.» 🖋 ابن بابويه گويد:احمد بن زياد بن جعفر همدانى رضى اللّه عنه برايمان حديث آورد و گفت:علىّ‌ بن ابراهيم بن هاشم از پدرش از ابو احمد محمّد بن زياد ازدى روايت كرد كه گفت:از آقايم حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام درباره‌ى فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(و نعمت‌هاى ظاهرى و باطنى خويش را بر شما تمام كرد)پرسيدم.آن حضرت عليه السّلام فرمود: ❣«نعمت ظاهر،امام ظاهر است و نعمت باطن،امام غايب.» ⬅️به آن جناب عرضه داشتم:آيا در امامان كسى هست كه غايب شود؟فرمود: ♥️«آرى،از ديدگان مردم شخص او غايب مى‌شود؛ولى از دل‌هاى مؤمنان،ياد او غايب نمى‌گردد و او دوازدهمين تن از ما(امامان)است. 💎 خداوند هر دشوارى را براى او آسان مى‌نمايد و هر سختى را برايش رام مى‌سازد و گنج‌هاى زمين را برايش آشكار مى‌گرداند و هر دورى را براى او نزديك مى‌نمايد و هر سركش ستيزگر را به او نابود مى‌كند و به دست او،هر شيطان طاغى را هلاك مى‌سازد. 🕯او پسر بهترين كنيزان است؛آن‌كه ولادتش بر مردم پوشيده مى‌ماند و نام بردنش براى آن‌ها روا نباشد تا اينكه خداوند او را آشكار سازد.پس زمين را پر از قسط‍‌ و عدل سازد؛همچنان‌كه از ستم و ظلم آكنده باشد.» ✴️ابن شهرآشوب:عن محمّد بن مسلم،عن الكاظم عليه السّلام،أنّه قال: «الظّاهرة الإمام الظّاهر،و الباطنة الإمام الغائب.» ✅ ابن شهرآشوب:از محمّد بن مسلم،از حضرت امام كاظم عليه السّلام روايت است كه آن حضرت فرمود: 💟«نعمت ظاهرى امام ظاهر است و نعمت باطنى امام غايب.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 542 سید هاشم بن سلیمان بحرانی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜در تفسير امام حسن عسكرى عليه السّلام مذكور است كه روزى حضرت على بن الحسين عليه السّلام ذكر كرد قصّۀ آن جماعت را از بنى اسرائيل كه شكار ماهى كردند در روز شنبه،و خدا ايشان را خوك و ميمون گردانيد، 🔰پس فرمود: هرگاه حق تعالى جماعتى را براى شكار ماهى در روز شنبه چنين عقوبتى بكند،پس چگونه خواهد بود نزد خداى تعالى حال جماعتى كه اولاد رسول خدا را به قتل رسانند،و هتك حرمت آن حضرت نمايند،اگر چه خدا ايشان را در دنيا مسخ نكرد و ليكن آنچه براى ايشان در آخرت مهيّا كرده است اضعاف عذاب مسخ است، ❓پس مردى از حاضران مجلس به خدمت آن جناب عرض كرد كه:دشمنان اهل بيت مى‌گويند كه اگر كشتن حسين بدتر از شكار ماهى مى‌بود،مى‌بايست خدا ايشان را نيز مسخ كند. ✅حضرت فرمود:معصيت شيطان زياده است از معصيت آن جماعتى كه به اغواى او گناهان كردند،و حق تعالى در دنيا بر بسيارى از آنها عذاب فرستاد و بر شيطان عذاب نفرستاد و او را مهلت داد، ✴️و برابر حكمتهاى حق تعالى سخن گفتن جايز نيست، و بسيار است كه به گناهان كم در دنيا مى‌گيرد،و عقوبت گناهان بسيار را به قيامت مى‌اندازد براى آنكه عذاب ايشان شديدتر باشد و حجّت بر ايشان تمامتر باشد، ❣و قائم آل محمّد عليه السّلام انتقام از ايشان و از فرزندان ايشان خواهد كشيد . 📚جلاء العیون، صفحه 779 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى دخان] [آيه‌ى ٥-٢] حم* وَ الْكِتابِ‌ الْمُبِينِ‌* إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةٍ‌ مُبارَكَةٍ‌، إِنّا كُنّا مُنْذِرِينَ‌* فِيها يُفْرَقُ‌ كُلُّ‌ أَمْرٍ حَكِيمٍ‌ (حا ميم ٢*سوگند به آن كتاب روشن*همانا ما آن را در شب مباركى نازل ساختيم تا خلق را(از عذاب آخرت)بيم (و هشدار)دهيم.در آن شب،هر امرى براساس حكمت تعيين و ممتاز مى‌شود.) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٢٢٨]عليّ‌ بن إبراهيم،قال:حدّثني أبي،عن ابن أبي عمير،عن عبد اللّه بن مسكان،عن أبي جعفر و أبي عبد اللّه و أبي الحسن عليهم السّلام: حم* وَ الْكِتابِ‌ الْمُبِينِ‌* إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ يعني القرآن فِي لَيْلَةٍ‌ مُبارَكَةٍ‌ إِنّا كُنّا مُنْذِرِينَ‌ و هي ليلة القدر،أنزل اللّه القرآن فيها إلى البيت المعمور جملة واحدة ثمّ‌ نزل من البيت المعمور على النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و آله و سلم في طول[ثلاث و]عشرين سنة. فِيها يُفْرَقُ‌ (يعني) في ليلة القدر كُلُّ‌ أَمْرٍ حَكِيمٍ‌ أي يقدّر اللّه كلّ‌ أمر من الحقّ‌ و[من]الباطل و ما يكون في تلك السّنة،و له فيها البداء و المشيئة،يقدّم ما يشاء و يؤخّر ما يشاء من الآجال و الأرزاق و البلايا[و الأعراض]و الأمراض و يزيد فيها ما يشاء و ينقص ما يشاء. و يلقيه رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم إلى أمير المؤمنين عليه السّلام،و يلقيه أمير المؤمنين[عليه السّلام] إلى الأئمّة عليهم السّلام حتّى ينتهي ذلك إلى صاحب الزّمان عليه السّلام،و يشرط‍‌ له ما فيه البداء و المشيئة و التّقديم و التّأخير.» 📝علىّ‌ بن ابراهيم گويد:پدرم از ابن ابى عمير،از عبد اللّه بن مسكان،از ابو جعفر باقر و ابو عبد اللّه صادق و ابو الحسن كاظم عليهم السّلام برايم چنين حديث گفت: 💎«(ح م*سوگند به كتاب روشن*همانا ما نازل كرديم)يعنى قرآن را(نازل كرديم)(در شب مباركى تا خلق را(از عذاب آخرت)بترسانيم و هشدار دهيم)و آن شب قدر است. 🔶خداوند در آن شب قرآن را يكجا به بيت المعمور نازل فرمود. 🔷سپس از بيت المعمور بر پيغمبر(رسول خدا)صلّى اللّه عليه و آله و سلم در طول بيست[و سه]سال(به تدريج)نازل گشت. 🔶(در آن شب)يعنى در شب قدر،(هر امرى با حكمت تعيين اندازه مى‌شود)يعنى خداوند هر امرى را از حقّ‌ و[از]باطل و آنچه در آن سال مى‌شود همه را تقدير مى‌فرمايد و بدا و مشيّت(در آن‌ها)برايش هست. 🔷آنچه را بخواهد،اجل‌ها و روزى‌ها و ابتلائات[و عوارض]و بيمارى‌ها را،پس‌وپيش مى‌كند و آنچه بخواهد در آن‌ها مى‌افزايد و آنچه بخواهد از آن‌ها مى‌كاهد. ♥️رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم آن(مقدّرات)را به اميرالمؤمنين عليه السّلام القا مى‌فرمايد و اميرالمؤمنين به امامان عليهم السّلام تا كار به حضرت صاحب الزّمان عليه السّلام منتهى مى‌گردد و آنچه در آن بدا و مشيّت و تقديم و تأخير هست،براى او(به‌طور)مشروط‍‌ بيان مى‌گردد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 418 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[٦٤٤]٦-و عن أبي جعفر عليه السّلام قال: ✨يا معشر الشّيعة!خاصموا بسورة إِنّا أَنْزَلْناهُ‌[فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ] تفلجوا،فو اللّه إنّها لحجّة اللّه تبارك و تعالى على الخلق بعد رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم،و إنّها لسيّدة دينكم و إنّها لغاية علمنا، ✨يا معشر الشّيعة خاصموا ب‍‌ «حم* وَ الْكِتابِ‌ الْمُبِينِ‌ * إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةٍ‌ مُبارَكَةٍ‌ إِنّا كُنّا مُنْذِرِينَ‌» فإنّها لولاة الأمر خاصّة بعد رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ✨ يا معشر الشّيعة!يقول اللّه تبارك و تعالى وَ إِنْ‌ مِنْ‌ أُمَّةٍ‌ إِلاّ خَلا فِيها نَذِيرٌ. 📝و از حضرت باقر عليه السّلام روايت شده كه فرمود: 🕯اى شيعيان!به وسيلۀ سورۀ إِنّا أَنْزَلْناهُ‌[فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ] مبارزه كنيد تا چيره شويد. به خدا سوگند آن حجّت خداوند پاك و والا بر آفريدگان پس از رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-است.همانا آن فرمانرواى دين شما است.همانا آن نهايت علم ما است. 🌺اى گروه شيعه به وسيلۀ(حم.سوگند به كتاب روشنگر.ما آن‌را در شبى پربركت فروفرستاديم،ما همواره بيم‌دهنده بوده‌ايم.)[سورۀ دخان(٤٤):١ الى ٣]مبارزه كنيد. كه آن مخصوص صاحبان امر پس از رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش- است. 🌠اى گروه شيعه!خداوند پاك و والا مى‌فرمايد:(و هيچ امّتى نيست مگر اين‌كه بيم‌دهنده‌اى در ميانشان بوده است.)[فاطر(٣٥):٢٤] 📚 اصول کافی -جلد 1، صفحه 531 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى قمر] [آيه‌ى ٣] وَ إِنْ‌ يَرَوْا آيَةً‌ يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا:سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ (و چون آيتى را ببينند،روى برمى‌تابند و مى‌گويند:(اين) جادويى پى‌درپى است.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[ ١٧٥]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ‌ في الغيبة،قال:أخبرنا أحمد بن محمّد بن سعيد،قال:حدّثنا القاسم بن محمّد بن الحسن بن حازم،قال:حدّثنا عبيس بن هشام النّاشريّ‌،عن عبد اللّه بن جبلة،عن عبد الصّمد بن بشير،عن أبي عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام،و قد سأله عمارة الهمدانيّ‌ فقال له: أصلحك اللّه!إنّ‌ النّاس ٥يعيّرونا و يقولون:إنّكم تزعمون أنّه سيكون صوت من السّماء.فقال له: «لا ترو عنّي و اروه عن أبي،كان أبي يقول:هو في كتاب اللّه إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌ فيؤمن أهل الأرض جميعا للصّوت[الأوّل]،فإذا كان من الغد صعد إبليس اللّعين حتّى يتوارى[من الأرض]في جوّ السّماء ثمّ‌ ينادي:ألا إنّ‌ عثمان قتل مظلوما فاطلبوا بدمه،فيرجع من أراد اللّه عزّ و جلّ‌ به شرّا و يقولون:هذا سحر الشّيعة و حتّى يتناولونا و يقولون:هو من سحرهم،و هو قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ إِنْ‌ يَرَوْا آيَةً‌ يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا: سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ .» 📝محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب الغيبه گويد:احمد بن محمّد بن سعيد خبرمان داد،گفت:حديثمان داد قاسم بن محمّد بن حسن بن حازم،گفت:حديثمان داد عبيس ابن هشام ناشرى،از عبد اللّه بن جبله،از عبد الصّمد بن بشير،از حضرت امام ابو عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام كه عماره‌ى همدانى از آن حضرت سؤال كرده و عرضه داشته بود: 💠أصلحك اللّه !مردمان(غير شيعى)ما را سرزنش مى‌كنند و مى‌گويند:شما مى‌پنداريد كه آوازدهنده‌اى از آسمان(به نام صاحب اين امر)بانگ خواهد زد؟ ✴️ آن حضرت عليه السّلام به او فرمود: «(آرى،اين را)از من روايت مكن و از پدرم روايت كن.پدرم مى‌فرمود:اين در كتاب خداوند هست:(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردن‌هايشان براى آن به حالت خضوع ماند) 💢پس همه‌ى اهل زمين براى صدا[ى اوّل]ايمان آورند. 💢پس چون فرداى آن روز شود،ابليس لعين[از زمين]فاصله مى‌گيرد تا در دل آسمان مخفى مى‌گردد.سپس فرياد مى‌زند:توجّه كنيد كه عثمان مظلوم كشته شد.پس برايش خون‌خواهى كنيد.آن‌گاه هركه خداى-عزّ و جلّ‌-برايش شرّى خواسته،برمى‌گردد ❇️و (مردمان)گويند:اين جادوگرى شيعيان است و تاحدّى‌كه به ما نيز بد خواهند گفت و گويند:اين از جادوهاى آن‌هاست و اين است(معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(و چون آيتى را ببينند،روى برمى‌تابند و مى‌گويند:(اين)جادويى پى‌درپى است).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 440 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ زِيَادِ بْنِ‌ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ مَعْبَدٍ عَنِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ خَالِدٍ قَالَ‌ قَالَ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ مُوسَى الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: 🔅 لاَ دِينَ‌ لِمَنْ‌ لاَ وَرَعَ‌ لَهُ‌ وَ لاَ إِيمَانَ‌ لِمَنْ‌ لاَ تَقِيَّةَ‌ لَهُ‌ 🔅إِنَّ‌ أَكْرَمَكُمْ‌ عِنْدَ اللَّهِ‌ أَعْمَلُكُمْ‌ بِالتَّقِيَّةِ‌ فَقِيلَ‌ لَهُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ إِلَى مَتَى 🔅قَالَ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْوَقْتِ‌ الْمَعْلُومِ‌ وَ هُوَ يَوْمُ‌ خُرُوجِ‌ قَائِمِنَا أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ 🔅فَمَنْ‌ تَرَكَ‌ التَّقِيَّةَ‌ قَبْلَ‌ خُرُوجِ‌ قَائِمِنَا فَلَيْسَ‌ مِنَّا فَقِيلَ‌ لَهُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ وَ مَنِ‌ الْقَائِمُ‌ مِنْكُمْ‌ أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ قَالَ‌ الرَّابِعُ‌ مِنْ‌ وُلْدِي ابْنُ‌ سَيِّدَةِ‌ الْإِمَاءِ يُطَهِّرُ اللَّهُ‌ بِهِ‌ الْأَرْضَ‌ مِنْ‌ كُلِّ‌ جَوْرٍ وَ يُقَدِّسُهَا مِنْ‌ كُلِّ‌ ظُلْمٍ‌ وَ هُوَ الَّذِي يَشُكُّ‌ النَّاسُ‌ فِي وِلاَدَتِهِ‌ وَ هُوَ صَاحِبُ‌ الْغَيْبَةِ‌ قَبْلَ‌ خُرُوجِهِ‌ فَإِذَا خَرَجَ‌ أَشْرَقَتِ‌ الْأَرْضُ‌ بِنُورِهِ وَ وَضَعَ‌ مِيزَانَ‌ الْعَدْلِ‌ بَيْنَ‌ النَّاسِ‌ فَلاَ يَظْلِمُ‌ أَحَدٌ أَحَداً وَ هُوَ الَّذِي تُطْوَى لَهُ‌ الْأَرْضُ‌ وَ لاَ يَكُونُ‌ لَهُ‌ ظِلٌّ‌ وَ هُوَ الَّذِي يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ‌ السَّمَاءِ يَسْمَعُهُ‌ جَمِيعُ‌ أَهْلِ‌ الْأَرْضِ‌ بِالدُّعَاءِ إِلَيْهِ‌ يَقُولُ‌ أَلاَ إِنَّ‌ حُجَّةَ‌ اللَّهِ‌ قَدْ ظَهَرَ عِنْدَ بَيْتِ‌ اللَّهِ‌ فَاتَّبِعُوهُ‌ فَإِنَّ‌ الْحَقَّ‌ مَعَهُ‌ وَ فِيهِ‌ وَ هُوَ قَوْلُ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ. 📝 حسين بن خالد گويد: امام رضا عليه السّلام فرمود: 🔷كسى كه ورع نداشته باشددين ندارد 🔶و كسى كه تقيّه نداشته باشد ايمان ندارد، 🔷گرامى‌ترين شما نزد پروردگار كسى است كه بيشتر به تقيّه عمل كند، ❓گفتند: اى فرزند رسول خدا! تا به كى‌؟ 🔶فرمود: تا روز وقت معلوم كه روز خروج قائم ما اهل البيت است، 🔷و كسى كه تقيّه را پيش از خروج قائم ما ترك كند از ما نيست، 🔍گفتند: اى فرزند رسول خدا! قائم شما اهل بيت كيست‌؟ 💞 فرمود: چهارمين از فرزندان من، فرزند سرور كنيزان، خداوند به واسطۀ وى زمين را از هر ستمى پاك گرداند و از هر ظلمى منزّه سازد 🔺و او كسى است كه مردم در ولادتش شكّ‌ كنند 🔺 و او كسى است كه پيش از خروجش غيبت كند 🌠 و آنگاه كه خروج كند زمين به نورش روشن گردد 🔺و در ميان مردم ميزان عدالت وضع كند و هيچ كس به ديگرى ستم نكند 🔺 و او كسى است كه زمين براى او در پيچيده شود و سايه‌اى براى او نباشد 📣و او كسى است كه از آسمان نداكننده‌اى او را به نام ندا كند و به وى دعوت نمايد به گونه‌اى كه همۀ اهل زمين آن ندا را بشنوند، مى‌گويد: ♥️«الا إنّ‌ حجّة اللّه قد ظهر عند بيت اللّه فاتّبعوه فإنّ‌ الحقّ‌ معه و فيه».. و اين همان قول خداى تعالى است كه فرموده است: ♥️«إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌». 📚 كمال الدين و تمام النعمة - 2، صفحه 61/باب35/حدیث5 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84