eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
484 دنبال‌کننده
414 عکس
548 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[٢٩٣]محمّد بن العبّاس:عن أحمد بن هوذة،عن إبراهيم بن إسحاق،عن عبد اللّه بن حمّاد،عن أبي يحيى الصّنعانيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:سمعته يقول: «قال لي أبي محمّد عليه السّلام:قرأ عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ و عنده الحسن و الحسين عليهما السّلام فقال له الحسين عليه السّلام:يا أبتاه،كأنّ‌ بها من فيك حلاوة، فقال له:يا ابن رسول اللّه[و ابني]إنّي أعلم فيها ما لا تعلم،إنّها لمّا أنزلت بعث إليّ‌ جدّك رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم فقرأها عليّ‌ ثمّ‌ ضرب على كتفي الأيمن و قال: يا أخي و وصيّي و وليّ‌ أمّتي بعدي و حرب أعدائي إلى يوم يبعثون، هذه السّورة لك من بعدي و لولديك ٤من بعدك،إنّ‌ جبرئيل أخي عليه السّلام من الملائكة حدّث إليّ‌ أحداث أمّتي في سنتها(و اللّه)و إنّه ليحدّث ذلك إليك كأحداث النّبوّة و لها نور ساطع في قلبك و قلوب أوصيائك إلى مطلع فجر القائم عليه السّلام.» 📝محمّد بن العبّاس از احمد بن هوذه،از ابراهيم بن اسحاق،از عبد اللّه بن حمّاد،از ابو يحيى صنعانى،از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام آورده كه راوى گويد:شنيدم آن حضرت مى‌فرمود: «پدرم،حضرت محمّد(باقر)عليه السّلام،به من فرمود:حضرت علىّ‌ بن ابى طالب عليه السّلام- درحالى‌كه امام حسن و امام حسين عليهما السّلام نزدش بودند-سوره‌ى إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ را خواند. ❣امام حسين به آن جناب عرضه داشت:اى پدر،گويى از دهان شما شيرينى ديگرى دارد.امير مؤمنان عليه السّلام به او فرمود: اى فرزند رسول خدا و فرزند من،من در اين سوره چيزها مى‌دانم كه تو نمى‌دانى. 🌠هنگامى كه اين سوره نازل شد،جدّت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم در پى من فرستاد.پس آن را بر من خواند.بر شانه‌ى راست من زد و فرمود: اى برادر و جانشين و ولىّ‌ من بر امّتم بعد از من و اى جنگ(بر)دشمنانم تا روزى كه برانگيخته شوند،اين سوره براى توست پس از من و براى دو فرزندت بعد از تو. 🌺همانا جبرئيل،برادرم از فرشتگان،حوادث و كارهاى امّتم را در اين سالشان به اطّلاع من رسانيد.به خدا سوگند،اين جريان اطّلاع دادن از حوادث و كارها براى تو نيز خواهد بود؛ همچون خبر گرفتن نبوّت و براى آن نور درخشانى است در دل تو و دل‌هاى اوصياى تو تا طلوع فجر حضرت قائم عليه السّلام.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 520 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝عياشى در تفسير خود از رفاعة بن موسى نقل كرده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه در تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» ميفرمود: 🌺اذا قام القائم لا يبقى ارض الاّ نودى فيها شهادة ان لا اله الاّ اللّه و انّ محمّدا رسول اللّه. 🕊هنگامى كه قائم ما قيام كرد جايى در روى زمين باقى نميماند، مگر اينكه در آنجا صداى اشهد ان لا اله الا اللّه و اشهد ان محمدا رسول اللّه بلند مى‌شود. 📜و نيز در تفسير عياشى از عبد اللّه بن بكير روايت ميكند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» را پرسيدم. 🌠 حضرت فرمود: اين آيه در بارۀ قائم نازل شده، هنگامى كه عليه يهود و نصارا و صابئين و ماديها و برگشتگان از اسلام و كفار در شرق و غرب كرۀ زمين، قيام ميكند، و اسلام را پيشنهاد مى‌نمايد هر كس از روى ميل پذيرفت دستور ميدهد كه نماز بخواند و زكاة بدهد و آنچه هر مسلمانى مأمور بانجام آنست بر وى نيز واجب ميكند، و هر كس مسلمان نشد گردنش را ميزند تا آنكه در شرق و غرب عالم يك نفر خدا - نشناس باقى نماند. ❓عرض كردم: قربانت گردم! در روى زمين مردم بسيار هستند چطور قائم (عليه السلام) ميتواند همۀ آنها را مسلمان كند و يا گردن بزند؟ 🕯 حضرت فرمود هنگامى كه خداوند چيزى را اراده كند، چيز اندك را زياد و زياد را كم ميگرداند. 📚کتاب مهدی موعود(ترجمه جلد 13 بحارالانوار)/صفحه 1122 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى الرّحمن] [آيه‌ى ٤٢] يُعْرَفُ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ بِسِيماهُمْ‌ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ‌ (مجرمان از چهره‌هاشان شناخته گردند.پس،از(موى) پيشانى و پاها گرفته مى‌شوند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٢٤١]محمّد بن إبراهيم النّعماني،قال:أخبرنا عليّ‌ بن أحمد،قال:أخبرنا عبد اللّه بن موسى،عن أحمد بن محمّد بن خالد،عن أبيه،عن محمّد بن سليمان الدّيلميّ‌،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله تعالى يُعْرَفُ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ بِسِيماهُمْ‌ قال: «اللّه يعرفهم،و لكن نزلت في القائم عليه السّلام،يعرفهم بسيماهم فيخبطهم بالسّيف هو و أصحابه خبطا.» 📝محمّد بن ابراهيم نعمانى گويد:علىّ‌ بن احمد خبرمان داد و گفت:عبد اللّه بن موسى از احمد بن محمّد بن خالد،از پدرش،از محمّد بن سليمان ديلمى،از ابو بصير، 🕯از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام براى ما خبر آورد كه آن حضرت درباره‌ى قول خداى-تعالى-:(مجرمان از چهره‌هايشان شناخته شوند)فرمود: 🔍«خداوند آن‌ها را مى‌شناسد؛ولى اين آيه درباره‌ى قائم عليه السّلام نازل شده و اوست كه آن‌ها را به چهره‌هايشان مى‌شناسد.آن‌گاه او و اصحابش آن‌ها را از دم شمشير مى‌گذرانند.» 📜[٢٤٢]محمّد بن الحسن الصّفّار:عن إبراهيم بن هاشم،عن سليمان الدّيلميّ‌ ، عن معاوية الدّهنيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قول اللّه تبارك و تعالى: يُعْرَفُ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ بِسِيماهُمْ‌ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ‌ فقال:«يا معاوية ما يقولون في هذا؟»قلت: يزعمون أنّ‌ اللّه تبارك و تعالى يعرف المجرمين بسيماهم في القيامة فيأمر بهم فيؤخذ بنواصيهم و أقدامهم فيلقون في النّار. فقال عليه السّلام لي:«و كيف يحتاج[الجبّار]تبارك و تعالى إلى معرفة خلق أنشأهم و هو خلقهم‌؟!»فقلت:جعلت فداك،و ما ذاك ؟قال:«لو قام قائمنا عليه السّلام أعطاه اللّه السّيماء فيأمر بالكافر فيؤخذ بنواصيهم و أقدامهم ثمّ‌ تخبط‍‌ بالسّيف خبطا.» و قرأ أبو عبد اللّه عليه السّلام:«هذه جهنّم الّتي كنتما بها تكذّبان،تصليانها لا تموتان [فيها]و لا تحييان.» 📝محمّد بن حسن صفّار:از ابراهيم بن هاشم از سليمان ديلمى،از معاويه‌ى دهنى، از حضرت امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت آورده كه راجع به فرمودۀ خداوند- تبارك و تعالى-:(مجرمان از چهره‌هاشان شناخته گردند.پس،از(موى)پيشانى و پاها گرفته مى‌شوند)فرمود: «اى معاويه،در اين‌باره چه مى‌گويند؟»عرضه داشتم:مى‌پندارند كه خداوند- تبارك و تعالى-در قيامت، مجرمان را به چهره‌هاشان مى‌شناساند.پس امر مى‌شود از پيشانى و پاهايشان آنان را مى‌گيرند و به آتش درمى‌افكنند. ❓امام صادق عليه السّلام فرمود:«چگونه خداوند-تبارك و تعالى-به شناختن خلايقى كه آن‌ها را آفريده است نياز دارد؟»گفتم:فدايتان شوم،پس(معنى)اين چيست‌؟ ✅فرمود:«هرگاه قائم ما عليه السّلام به پا خيزد،خداوند شناخت چهره‌ها را به آن حضرت عطا فرمايد.پس امر مى‌كند كافران را از(موى)پيشانى‌ها و پاهاشان بگيرند؛سپس از دم شمشير بگذرانند.» آن‌گاه حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام چنين خواند: «اين جهنّم است كه شما آن را تكذيب مى‌كرديد.به آن مى‌رسيد.نه مى‌ميريد و نه زنده مى‌مانيد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 448 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى لقمان] [آيه‌ى ٢١] وَ أَسْبَغَ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعَمَهُ‌ ظاهِرَةً‌ وَ باطِنَةً‌ (و نعمت‌هاى آشكار و نهان خويش را بر شما فراوان كرد.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜ابن بابويه،قال:حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمذانيّ‌ رضي اللّه عنه، قال:حدّثنا عليّ‌ بن إبراهيم بن هاشم،عن أبيه،عن أبي أحمد محمّد بن زياد الأزديّ‌،قال:سألت سيّدي موسى بن جعفر عليهما السّلام عن قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ أَسْبَغَ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعَمَهُ‌ ظاهِرَةً‌ وَ باطِنَةً‌ فقال عليه السّلام: «النّعمة الظّاهرة الإمام الظّاهر،و الباطنة الإمام الغائب.» فقلت له:و يكون في الأئمّة من يغيب‌؟قال: «نعم،يغيب عن أبصار النّاس شخصه،و لا يغيب عن قلوب المؤمنين ذكره،و هو الثّاني عشر منّا،يسهّل اللّه له كلّ‌ عسير و يذلّل له كلّ‌ صعب و يظهر له كنوز الأرض و يقرّب له كلّ‌ بعيد،و يبير به كلّ‌ جبّار عنيد و يهلك على يده كلّ‌ شيطان مريد،ذلك ابن سيّدة الإماء الّذي تخفى على النّاس ولادته،و لا يحلّ‌ لهم تسميته حتّى يظهره اللّه عزّ و جلّ‌ فيملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما.» 🖋 ابن بابويه گويد:احمد بن زياد بن جعفر همدانى رضى اللّه عنه برايمان حديث آورد و گفت:علىّ‌ بن ابراهيم بن هاشم از پدرش از ابو احمد محمّد بن زياد ازدى روايت كرد كه گفت:از آقايم حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام درباره‌ى فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(و نعمت‌هاى ظاهرى و باطنى خويش را بر شما تمام كرد)پرسيدم.آن حضرت عليه السّلام فرمود: ❣«نعمت ظاهر،امام ظاهر است و نعمت باطن،امام غايب.» ⬅️به آن جناب عرضه داشتم:آيا در امامان كسى هست كه غايب شود؟فرمود: ♥️«آرى،از ديدگان مردم شخص او غايب مى‌شود؛ولى از دل‌هاى مؤمنان،ياد او غايب نمى‌گردد و او دوازدهمين تن از ما(امامان)است. 💎 خداوند هر دشوارى را براى او آسان مى‌نمايد و هر سختى را برايش رام مى‌سازد و گنج‌هاى زمين را برايش آشكار مى‌گرداند و هر دورى را براى او نزديك مى‌نمايد و هر سركش ستيزگر را به او نابود مى‌كند و به دست او،هر شيطان طاغى را هلاك مى‌سازد. 🕯او پسر بهترين كنيزان است؛آن‌كه ولادتش بر مردم پوشيده مى‌ماند و نام بردنش براى آن‌ها روا نباشد تا اينكه خداوند او را آشكار سازد.پس زمين را پر از قسط‍‌ و عدل سازد؛همچنان‌كه از ستم و ظلم آكنده باشد.» ✴️ابن شهرآشوب:عن محمّد بن مسلم،عن الكاظم عليه السّلام،أنّه قال: «الظّاهرة الإمام الظّاهر،و الباطنة الإمام الغائب.» ✅ ابن شهرآشوب:از محمّد بن مسلم،از حضرت امام كاظم عليه السّلام روايت است كه آن حضرت فرمود: 💟«نعمت ظاهرى امام ظاهر است و نعمت باطنى امام غايب.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 542 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى دخان] [آيه‌ى ٥-٢] حم* وَ الْكِتابِ‌ الْمُبِينِ‌* إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ فِي لَيْلَةٍ‌ مُبارَكَةٍ‌، إِنّا كُنّا مُنْذِرِينَ‌* فِيها يُفْرَقُ‌ كُلُّ‌ أَمْرٍ حَكِيمٍ‌ (حا ميم ٢*سوگند به آن كتاب روشن*همانا ما آن را در شب مباركى نازل ساختيم تا خلق را(از عذاب آخرت)بيم (و هشدار)دهيم.در آن شب،هر امرى براساس حكمت تعيين و ممتاز مى‌شود.) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٢٢٨]عليّ‌ بن إبراهيم،قال:حدّثني أبي،عن ابن أبي عمير،عن عبد اللّه بن مسكان،عن أبي جعفر و أبي عبد اللّه و أبي الحسن عليهم السّلام: حم* وَ الْكِتابِ‌ الْمُبِينِ‌* إِنّا أَنْزَلْناهُ‌ يعني القرآن فِي لَيْلَةٍ‌ مُبارَكَةٍ‌ إِنّا كُنّا مُنْذِرِينَ‌ و هي ليلة القدر،أنزل اللّه القرآن فيها إلى البيت المعمور جملة واحدة ثمّ‌ نزل من البيت المعمور على النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و آله و سلم في طول[ثلاث و]عشرين سنة. فِيها يُفْرَقُ‌ (يعني) في ليلة القدر كُلُّ‌ أَمْرٍ حَكِيمٍ‌ أي يقدّر اللّه كلّ‌ أمر من الحقّ‌ و[من]الباطل و ما يكون في تلك السّنة،و له فيها البداء و المشيئة،يقدّم ما يشاء و يؤخّر ما يشاء من الآجال و الأرزاق و البلايا[و الأعراض]و الأمراض و يزيد فيها ما يشاء و ينقص ما يشاء. و يلقيه رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم إلى أمير المؤمنين عليه السّلام،و يلقيه أمير المؤمنين[عليه السّلام] إلى الأئمّة عليهم السّلام حتّى ينتهي ذلك إلى صاحب الزّمان عليه السّلام،و يشرط‍‌ له ما فيه البداء و المشيئة و التّقديم و التّأخير.» 📝علىّ‌ بن ابراهيم گويد:پدرم از ابن ابى عمير،از عبد اللّه بن مسكان،از ابو جعفر باقر و ابو عبد اللّه صادق و ابو الحسن كاظم عليهم السّلام برايم چنين حديث گفت: 💎«(ح م*سوگند به كتاب روشن*همانا ما نازل كرديم)يعنى قرآن را(نازل كرديم)(در شب مباركى تا خلق را(از عذاب آخرت)بترسانيم و هشدار دهيم)و آن شب قدر است. 🔶خداوند در آن شب قرآن را يكجا به بيت المعمور نازل فرمود. 🔷سپس از بيت المعمور بر پيغمبر(رسول خدا)صلّى اللّه عليه و آله و سلم در طول بيست[و سه]سال(به تدريج)نازل گشت. 🔶(در آن شب)يعنى در شب قدر،(هر امرى با حكمت تعيين اندازه مى‌شود)يعنى خداوند هر امرى را از حقّ‌ و[از]باطل و آنچه در آن سال مى‌شود همه را تقدير مى‌فرمايد و بدا و مشيّت(در آن‌ها)برايش هست. 🔷آنچه را بخواهد،اجل‌ها و روزى‌ها و ابتلائات[و عوارض]و بيمارى‌ها را،پس‌وپيش مى‌كند و آنچه بخواهد در آن‌ها مى‌افزايد و آنچه بخواهد از آن‌ها مى‌كاهد. ♥️رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم آن(مقدّرات)را به اميرالمؤمنين عليه السّلام القا مى‌فرمايد و اميرالمؤمنين به امامان عليهم السّلام تا كار به حضرت صاحب الزّمان عليه السّلام منتهى مى‌گردد و آنچه در آن بدا و مشيّت و تقديم و تأخير هست،براى او(به‌طور)مشروط‍‌ بيان مى‌گردد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 418 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ (فصلت/ ۱۲) 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ فُضَیْلٍ الرَّسَّانِ قَالَ کَتَبَ مُحَمَّدُ‌بْنُ‌إِبْرَاهِیمَ إِلَی أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام): أَخْبِرْنَا مَا فَضْلُکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؟ فَکَتَبَ إِلَیْهِ أَبُوعَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام): أَنَّ الْکَوَاکِبَ جُعِلَتْ فِی السَّمَاءِ أَمَاناً لِأَهْلِ السَّمَاءِ فَإِذَا ذَهَبَتْ نُجُومُ السَّمَاءِ جَاءَ أَهْلَ السَّمَاءِ مَا کَانُوا یُوعَدُونَ وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) جُعِلَ أَهْلُ بَیْتِی أَمَاناً لِأُمَّتِی فَإِذَا ذَهَبَ أَهْلُ بَیْتِی جَاءَ أُمَّتِی مَا کَانُوا یُوعَدُونَ. 📝امام صادق (علیه السلام)- فضیل رسّان گوید: محمّدبن‌ابراهیم به امام صادق (علیه السلام) نوشت: «ما را از فضائل اهل بیت (علیهم السلام) آگاه بفرما». امام صادق (علیه السلام) برای او مرقوم فرمود: «ستارگان در آسمان امان اهل آسمانند و گاهی که ستارگان آسمان بروند اهل آسمان به وعده‌ی نهایی می‌رسند و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «اهل بیت من امان امّت من قرار داده شده‌اند چون اهل بیت من بروند به امّت من آنچه وعده شده‌اند، برسد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۵۰۲ بحارالأنوار، ج۲۷، ص۳۰۹/ نورالثقلین 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ فَإِذَا ذَهَبَتِ النُّجُومُ ذَهَبَ أَهْلُ السَّمَاءِ وَ أَهْلُ بَیْتِی أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ فَإِذَا ذَهَبَ أَهْلُ بَیْتِی ذَهَبَ أَهْلُ الْأَرْضِ. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ستارگان امان اهل آسمانند، پس آنگاه که ستارگان بروند اهل آسمان هم فانی می‌شوند و اهل بیت من، امان برای اهل زمینند، پس آنگاه که اهل بیت من نباشند، اهل زمین هم نخواهد بود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۵۰۲ بحارالأنوار، ج۲۷، ص۳۰۹/ نورالثقلین 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ وَ أَهْلُ بَیْتِی أَمَانٌ لِأُمَّتِی. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ستارگان امان اهل آسمان زمین می‌باشند و اهل بیت من امان امّت من می‌باشند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۵۰۲ بحارالأنوار، ج۲۷، ص۳۰۸/ نورالثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنِي جَمَاعَةُ‌ مَشَايِخِي مِنْهُمْ‌ أَبِي وَ مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ وَ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ جَمِيعاً عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ أَبِي خَلَفٍ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى بْنِ‌ عُبَيْدٍ الْيَقْطِينِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ زَكَرِيَّا الْمُؤْمِنِ‌ عَنْ‌ أَبِي مُسْكَانَ‌ عَنْ‌ زَيْدٍ مَوْلَى اِبْنِ‌ هُبَيْرَةَ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ : خُذُوا بِحُجْزَةِ‌ هَذَا الْأَنْزَعِ‌ فَإِنَّهُ‌ الصِّدِّيقُ‌ الْأَكْبَرُ وَ الْهَادِي لِمَنِ‌ اتَّبَعَهُ‌ وَ مَنْ‌ سَبَقَهُ‌ مَرَقَ‌ مِنْ‌ دِينِ‌ اللَّهِ‌ وَ مَنْ‌ خَذَلَهُ‌ مَحَقَهُ‌ اللَّهُ‌ وَ مَنِ‌ اعْتَصَمَ‌ بِهِ‌ فَقَدِ اعْتَصَمَ‌ بِاللَّهِ‌ [اعْتَصَمَ‌ بِحَبْلِ‌ اللَّهِ‌] وَ مَنْ‌ أَخَذَ بِوَلاَيَتِهِ‌ هَدَاهُ‌ اللَّهُ‌ وَ مَنْ‌ تَرَكَ‌ وَلاَيَتَهُ‌ أَضَلَّهُ‌ اللَّهُ‌ وَ مِنْهُ‌ سِبْطَا أُمَّتِي الْحَسَنُ‌ وَ اَلْحُسَيْنُ‌ وَ هُمَا ابْنَايَ‌ وَ مِنْ‌ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ‌ اَلْأَئِمَّةُ‌ الْهُدَاةُ‌ وَ الْقَائِمُ‌ الْمَهْدِيُّ‌ فَأَحِبُّوهُمْ‌ وَ تَوَالَوْهُمْ‌ وَ لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوَّهُمْ‌ وَلِيجَةً‌ مِنْ‌ دُونِهِمْ‌ فَيَحِلَّ‌ عَلَيْكُمْ‌ غَضَبٌ‌ مِنْ‌ رَبِّكُمْ‌ وَ ذِلَّةٌ‌ فِي الْحَيَاةِ‌ الدُّنْيَا وَ قَدْ خابَ‌ مَنِ‌ افْتَرى‌ . 📝دسته‌اى از مشايخ و اساتيدم از جمله: پدرم و محمّد بن حسن و على بن حسين جميعا از سعد بن عبد اللّه بن ابى خلف از محمّد بن عيسى بن عبيد يقطينى و او از ابى عبد اللّه زكريا مؤمن و او از ابى مسكان و او را از زيد مولاى ابن هبيره نقل كرده كه گفت: حضرت ابو جعفر عليه السّلام فرمودند: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: بگيريد ميان (جايى كه كمر بسته مى‌شود) اين مرد (علی ع)انزع (به كسى گويند كه موى‌هاى دو طرف پيشانى او ريخته باشد) را 🔅زيرا او صديق اكبر بوده 🔅 و تابعين خود را هدايت مى‌كند 🔅و كسى كه بر او سبقت گيرد از دين خدا خارج شود 🔅 و آن كس كه او را مخذول و ذليل نمايد خداوند نابودش مى‌نمايد 🔅 و كسى كه به او متوسل شود به خدا متوسل شده 🔅و آن كس كه به ولايتش اخذ نمايد خدا هدايتش نموده 🔅و هر كس كه ولايت او را ترك نمايد خداوند گمراهش كند ✅و دو سبط‍‌ امّت من يعنى حسن و حسين عليهما السّلام كه دو فرزندان من هستند از ايشان مى‌باشند و امام و پيشوايان كه هاديان خلقند 💟و همچنين حضرت قائم مهدى عليه السّلام از فرزندان حسين عليه السّلام هستند، بنا بر اين ايشان را دوست بدارند ⚠️و با دشمنانشان دوستى نكنيد كه در اين صورت غضب پروردگار متوجّه شما شده و در زندگانى دنيا ذليل و خوار خواهيد شد. 📗کامل الزیارات، صفحه 155 باب14/حدیث10 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜الصّادق (علیه السلام)- کُلُ أُمَّهًٍْ یُحَاسِبَهَا إِمَامُ زَمَانِهَا وَ یَعْرِفُ الْأَئِمَّهًُْ أَوْلِیَاءَهُمْ وَ أَعْدَاءَهُمْ بِسِیمَاهُمْ وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی: وَ عَلَی الْأَعْرافِ رِجالٌ وَ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسِیماهُمْ فَیُعْطُونَ أَوْلِیَاءَهُمْ کِتَابَهُمْ بِیَمِینِهِمْ فَیَمُرُّونَ إِلَی الْجَنَّهًِْ بِلَا حِسَابٍ وَ یُعْطُونَ أَعْدَاءَهُمْ کِتَابَهُمْ بِشِمَالِهِمْ فَیَمُرُّونَ إِلَی النَّارِ بِلَا حِسَابٍ فَإِذَا نَظَرَ أَوْلِیَاؤُهُمْ فِی کِتَابِهِمْ یَقُولُونَ لِإِخْوَانِهِمْ هاؤُمُ اقْرَؤُا کِتابِیَهْ* إِنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلاقٍ حِسابِیَهْ* فَهُوَ فِی عِیشَةٍ راضِیَة. 📝امام صادق (علیه السلام)- به حساب هر امّتی، امام زمان آن امّت رسیدگی می کند و امامان، دوستداران و دشمنان خود را از سیمای ایشان می شناسند و این کلام خداوند متعال است که فرمود: و بر «اعراف» مردانی هستند. (اعراف/۴۶) که ایشان همان امامان (علیهم السلام) می باشند. که هریک از آن دو را از چهره‌شان می‌شناسند. (اعراف/۴۶) پس نامه‌ی کردار دوستداران خود را به دست راست آن‌ها می دهند و آنان بدون هیچ حسابی از صراط به‌سوی بهشت گذر می کنند و نیز نامه کردار دشمنان خود را به دست چپ آن‌ها می دهند و آنان بدون هیچ حسابی به‌سوی دوزخ روانه می شوند. چون دوستداران ایشان به نامه‌های کردارشان می نگرند، به برادران خود می گویند: نامه‌ی اعمال مرا بگیرید و بخوانید! من یقین داشتم که [قیامتی در کار است و] به حساب اعمالم می‌رسم»! او در یک زندگی [کاملًا] رضایتبخش قرار خواهد داشت. (حاقه/۲۱-۱۹) 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۴ القمی، ج۲، ص۳۸۴/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🔰دخان مبين يا دود آشكار چيست‌؟ 🕊امين الدين طبرسى (در تفسير مجمع البيان) در تفسير آيۀ «فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّماءُ بِدُخانٍ مُبِينٍ» يعنى منتظر باش روزى خواهد آمد كه آسمان دودى آشكار مى‌آورد، ميگويد: ✴️ اين بهنگامى است كه مردم در رجعت از قبر بيرون آمده بدنيا باز ميگردند و ظلمت و تاريكى همه مردم را فرو مى‌گيرد و آنها ميگويند: اينست عذاب دردناك «رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنّا مُؤْمِنُونَ» خدايا اين عذاب را از ما برطرف كن ما ايمان آورديم. خداوند جواب رد بآنها ميدهد. و مى‌فرمايد: «أَنّى لَهُمُ الذِّكْرى وَ قَدْ جاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِينٌ» يعنى: امروز از كجا بياد آوردند كه ايمان بياورند، با اينكه قبلا پيغمبرى آشكار بنزد آنها آمد «ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ» سپس از وى روى برتافتند و گفتند: وى چيزهائى را آموخته و ديوانه است. وقتى وحى بر پيغمبر رسيد و حضرتش از هيبت وحى الهى غش نمود، بي دينان گفتند: پيغمبر ديوانه است سپس على بن ابراهيم اين آيه را ذكر ميكند: «إِنّا كاشِفُوا الْعَذابِ قَلِيلاً إِنَّكُمْ عائِدُونَ» يعنى اندكى از عذاب را برطرف ميكنيم. زيرا شما (بقيامت) عود خواهيد كرد. 💢اگر «يَوْمَ تَأْتِي السَّماءُ بِدُخانٍ مُبِينٍ» روز قيامت باشد نمي فرمود: شما عود مى كنيد. زيرا بعد از آخرت و قيامت حالتى نيست كه مردگان عود بآن كنند. سپس على بن ابراهيم ميگويد: «يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرى إِنّا مُنْتَقِمُونَ» روزى كه باز خواست بزرگ را از مردم مينمائيم ما انتقام از آنها مى‌گيريم، كه البته اين انتقام و بازخواست در قيامت است. 📝مؤلف: امين الدين طبرسى در ذيل آيۀ فوق فرموده است: وقتى قريش دعوت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله را تكذيب نمودند حضرت هم آنها را نفرين كرد كه مبتلا شوند به قحطى نظير قحطى زمان حضرت يوسف قريش هم با دعاى حضرت مبتلا به قحطى سختى شدند، بطورى كه از فرط گرسنگى ميان زمين و آسمان را بصورت دود ميديدند و از روى ناچارى مردار و استخوان ميخوردند. آنگاه متوسل به پيغمبر شدند، حضرت هم از خدا خواست كه ناراحتى آنها را برطرف سازد. بعضى از دانشمندان گفته‌اند: «دخان» در اين آيه كه ميفرمايد: آسمان با دود آشكارى مى‌آيد از علائم پيش از قيامت است اين دود در گوشهاى كفار و منافقين فرو ميرود، و از حرارت آن، سرهاى مردم مثل سر بريان خواهد شد! افراد با ايمان هم از آن دود حالتى شبيه به زكام و سرماخوردگى پيدا ميكنند تمام زمين از حرارت آن مانند خانه‌اى مى‌شود كه آتش در آن افروخته باشند و هيچ روزنه‌اى هم نداشته باشد، و اين حالت تا چهل روز خواهد ماند. ❇️همچنين على بن ابراهيم مى‌گويد: «يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِراعاً» روزى كه زمين شكافته مى‌شود و آنها بسرعت سر از قبر درآورند، يعنى در رجعت. 🕯نيز در تفسير از على بن ابراهيم ميگويد: «حَتّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ» تا موقعى كه ديدند آنچه را كه بآنها وعده داده شده، اين بينندگان قائم و امير المؤمنين در رجعت ميباشد. 💠نيز در كتاب مزبور از ابو بصير از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده كه در بارۀ آيه «وَ لَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الْأُولى» يعنى: اى پيغمبر رجعت براى تو از دنيا بهتر است، عرض كردم: «وَ لَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضى» يعنى چه‌؟ فرمود: خدا بزودى بهشت را بتو مى‌دهد تا خشنود گردى. شيخ طوسى بسند خود از فضل بن شاذان و او بسلسلۀ سند از بريدۀ اسلمى روايت مى‌كند كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله در ضمن حديثى بامير المؤمنين عليه السّلام فرمود: يا على خداوند در هفت جا تو را با من حاضر ميكند تا آنجا كه فرمود: محل هفتم آنكه در وقتى كه هيچ كس نمانده باشد من و تو هستيم و نابودى احزاب بدست ماست. 📚مهدی موعود، صفحه 1200 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ قُلْ إِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلى أَنْ يُنَزِّلَ آيَةً وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ و گفتند: «چرا نشانه [و معجزه‌اى] از طرف پروردگارش بر او نازل نمى‌شود»؟! بگو: «خداوند، قادر است كه نشانه‌اى نازل كند»؛ ولى بيشتر آن‌ها نمى‌دانند. (انعام/ ۳۷) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِهِ إِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلی أَنْ یُنَزِّلَ آیَةً وَ سَیُرِیکُمْ فِی آخِرِ الزَّمَانِ آیَاتٍ مِنْهَا دَابَّهًُْ الْأَرْضِ وَ الدَّجَّالُ وَ نُزُولُ عِیسَی‌ابْنِ‌مَرْیَمَ (علیه السلام) وَ طُلُوعُ الشَّمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا. 📝امام باقر (علیه السلام)- إِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلی أَنْ یُنَزِّلَ آیَةً؛ خداوند در آخر الزّمان نشانه‌ها [و معجزه‌هایی] به شما نشان می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها دابّهًْ الارض، دجّال، فرودآمدن عیسی‌بن‌مریم (علیه السلام) و طلوع خورشید از مغرب است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۷۲ بحارالأنوار، ج۹، ص۲۰۴/ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۸۱/ القمی، ج۱، ص۱۹۸/ البرهان/ نورالثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَيْ‌ءٍ حَتَّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ [آرى]، هنگامى‌كه آنچه را به آن‌ها يادآورى شده بود فراموش كردند، درهاى همه چيز [از نعمت‌ها] را به روى آن‌ها گشوديم؛ تا [كاملاً] به آن خوشحال شدند [و دل بستند]؛ ناگهان آن‌ها را گرفتيم [و سخت مجازات كرديم]؛ در‌اين‌هنگام، همگى مأيوس شدند؛ [و درهاى اميد به روى آن‌ها بسته شد]. (انعام/ ۴۴) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِ اللَّهِ فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ قَالَ لَمَّا تَرَکُوا وَلَایَهًَْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ قَدْ أُمِرُوا بِهَا. 📝امام باقر (علیه السلام)- فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ کُلِّ شَیْءٍ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ؛ هنگامی‌که ولایت علی (علیه السلام) را رها کردند درحالی‌که به آن فرمان داده شده بودند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۸۶ بحارالأنوار، ج۳۱، ص۵۲۳ 📜الباقر (علیه السلام)- وَ أَمَّا قَوْلُهُ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ یَعْنِی قِیَامَ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف). 📝امام باقر (علیه السلام)- حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ، منظور قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۸۸ بصایرالدرجات، ص۷۷/ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۳۶۹/ البرهان/ القمی، ج۱، ص۲۰۰/ نورالثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى قمر] [آيه‌ى ٣] وَ إِنْ‌ يَرَوْا آيَةً‌ يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا:سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ (و چون آيتى را ببينند،روى برمى‌تابند و مى‌گويند:(اين) جادويى پى‌درپى است.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[ ١٧٥]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ‌ في الغيبة،قال:أخبرنا أحمد بن محمّد بن سعيد،قال:حدّثنا القاسم بن محمّد بن الحسن بن حازم،قال:حدّثنا عبيس بن هشام النّاشريّ‌،عن عبد اللّه بن جبلة،عن عبد الصّمد بن بشير،عن أبي عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام،و قد سأله عمارة الهمدانيّ‌ فقال له: أصلحك اللّه!إنّ‌ النّاس ٥يعيّرونا و يقولون:إنّكم تزعمون أنّه سيكون صوت من السّماء.فقال له: «لا ترو عنّي و اروه عن أبي،كان أبي يقول:هو في كتاب اللّه إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌ فيؤمن أهل الأرض جميعا للصّوت[الأوّل]،فإذا كان من الغد صعد إبليس اللّعين حتّى يتوارى[من الأرض]في جوّ السّماء ثمّ‌ ينادي:ألا إنّ‌ عثمان قتل مظلوما فاطلبوا بدمه،فيرجع من أراد اللّه عزّ و جلّ‌ به شرّا و يقولون:هذا سحر الشّيعة و حتّى يتناولونا و يقولون:هو من سحرهم،و هو قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ إِنْ‌ يَرَوْا آيَةً‌ يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا: سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ .» 📝محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب الغيبه گويد:احمد بن محمّد بن سعيد خبرمان داد،گفت:حديثمان داد قاسم بن محمّد بن حسن بن حازم،گفت:حديثمان داد عبيس ابن هشام ناشرى،از عبد اللّه بن جبله،از عبد الصّمد بن بشير،از حضرت امام ابو عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام كه عماره‌ى همدانى از آن حضرت سؤال كرده و عرضه داشته بود: 💠أصلحك اللّه !مردمان(غير شيعى)ما را سرزنش مى‌كنند و مى‌گويند:شما مى‌پنداريد كه آوازدهنده‌اى از آسمان(به نام صاحب اين امر)بانگ خواهد زد؟ ✴️ آن حضرت عليه السّلام به او فرمود: «(آرى،اين را)از من روايت مكن و از پدرم روايت كن.پدرم مى‌فرمود:اين در كتاب خداوند هست:(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردن‌هايشان براى آن به حالت خضوع ماند) 💢پس همه‌ى اهل زمين براى صدا[ى اوّل]ايمان آورند. 💢پس چون فرداى آن روز شود،ابليس لعين[از زمين]فاصله مى‌گيرد تا در دل آسمان مخفى مى‌گردد.سپس فرياد مى‌زند:توجّه كنيد كه عثمان مظلوم كشته شد.پس برايش خون‌خواهى كنيد.آن‌گاه هركه خداى-عزّ و جلّ‌-برايش شرّى خواسته،برمى‌گردد ❇️و (مردمان)گويند:اين جادوگرى شيعيان است و تاحدّى‌كه به ما نيز بد خواهند گفت و گويند:اين از جادوهاى آن‌هاست و اين است(معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(و چون آيتى را ببينند،روى برمى‌تابند و مى‌گويند:(اين)جادويى پى‌درپى است).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 440 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى طور] [آيه‌ى ٥-٢] وَ الطُّورِ* وَ كِتابٍ‌ مَسْطُورٍ* فِي رَقٍّ‌ مَنْشُورٍ (سوگند به طور*و كتابى نگاشته*در صحيفه‌اى گشوده شده.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٢٣٨]أبو جعفر محمّد بن جرير الطّبريّ‌،قال:عن أبي الحسين محمّد بن هارون، عن أبيه هارون بن موسى،قال:حدّثنا أبو عليّ‌،عن جعفر بن مالك ،قال:حدّثنا محمّد بن سماعة الصّيرفيّ‌،عن المفضّل بن عيسى،عن محمّد بن عليّ‌ الهمدانيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام[قال: «اللّيلة الّتي يقوم فيها قائم آل محمّد عليه السّلام ينزل رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم]و أمير المؤمنين عليه السّلام و جبرائيل عليه السّلام على حراء فيقول له جبرائيل:"أجب"،فيخرج رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم رقّا من حجزة إزاره فيدفعه إلى عليّ‌ عليه السّلام فيقول[له]:"اكتب: بسم اللّه الرّحمن الرّحيم،[هذا]عهد من اللّه و من رسوله و من عليّ‌ بن أبي طالب لفلان بن فلان"باسمه و اسم أبيه،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌ في كتابه: وَ الطُّورِ* وَ كِتابٍ‌ مَسْطُورٍ* فِي رَقٍّ‌ مَنْشُورٍ و هو الكتاب الّذي كتبه عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام،و الرّقّ‌ المنشور الّذي أخرجه رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم من حجزة إزاره .» قلت: وَ الْبَيْتِ‌ الْمَعْمُورِ و هو رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم‌؟قال: «نعم،المملي رسول اللّه[صلّى اللّه عليه و آله و سلم]و الكاتب عليّ‌ عليه السّلام.» 📝ابو جعفر محمّد بن جرير طبرى گويد:از ابو الحسين محمّد بن هارون،از پدرش هارون بن موسى است كه گفت:ابو على حديثمان داد،از جعفر بن مالك،او گفت: محمّد بن سماعه‌ى صيرفى حديثمان داد،از مفضّل بن عيسى،از محمّد بن على همدانى، از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام[كه فرمود: 🕊«آن شب كه حضرت قائم آل محمّد عليه السّلام قيام مى‌كند،رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم]و اميرالمؤمنين عليه السّلام و جبرائيل عليه السّلام بر فراز حراء فرود مى‌آيند. 🌸پس جبرائيل به او گويد: "اجابت كن."آن‌گاه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم صحيفه‌اى را از آستين جامه‌ى خويش بيرون مى‌آورد و آن را به على عليه السّلام مى‌دهد و[بدو]فرمايد:"بنويس:به نام خداوند بخشاينده‌ى مهربان،[اين]عهدنامه‌اى است از خداوند و از رسول او و از علىّ‌ بن ابى طالب براى فلان فرزند فلان"به نام او و نام پدرش، 🌟و اين است(معنى)قول خداى-عزّ و جلّ‌-در كتابش:(سوگند به طور*و سوگند به كتاب نوشته‌ى مسطور*در صحيفه‌ى گشوده شده) 🌻و اين نامه‌اى است كه علىّ‌ بن ابى طالب عليه السّلام نوشته و صحيفۀ گشاده شده همان است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم آن را از آستين جامه‌اش بيرون آورد.» 🌺گفتم:(سوگند به بيت المعمور)، او رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است‌؟فرمود: «آرى،املاكننده رسول خداست و نويسنده على عليه السّلام.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 437 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال حمایت از خط رهبری و مسائل سیاسی روز در واتساپ https://chat.whatsapp.com/CgS1jwIQEdWDuhpC3q1eVJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5893164836325426891.mp3
19.31M
🔖منبر کامل 🎧 سخنرانی با موضوع «امام مهدی(عج)، سنت‌های فراموش‌شده و احکام تعطیل‌ماندۀ الهی» کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84