📝على بن ابى حمزه،از ابى بصير و او هم از امام باقر عليه السّلام حديثى را نقل كردهاند كه ما آن را مختصر كردهايم.در بخشى از اين حديث امام عليه السّلام فرمودند:
❗️وقتى كه قائم عليه السّلام قيام كند،داخل كوفه شده و دستور به انهدام چهار مسجد مىدهد تا آنها را به پايه اوليهشان مىرساند.
آنها را مانند عريش موسى عليه السّلام به صورت سايبان بازسازى مىكند و ديوارهاى مساجد همه مثل زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بدون كنگره خواهند شد.
راههاى بزرگ و اصلى را تا شصت ذراع وسعت مىدهد،هر مسجدى را كه سر راه باشد تخريب مىكند،هر پنجرهاى كه به سمت راه باشد را مىبندد و هر جوى[فاضلاب]و ناودانى كه به راه مىريزد را مسدود مىكند.
✅خداوند به فلك امر مىكند كه در زمان آن حضرت،آهسته حركت كند،تا آنجا كه يك روز در زمان ايشان مثل ده روز شماست و يك ماهش مانند ده ماه و يك سالش مساوى ده سال شما خواهد بود.
☄بعد از آن،مدّت كوتاهى مىگذرد تا اينكه ده هزار نفر از خارجيان و غلامان در دهكده رميله عليه او قيام مىكنند و شعارشان«يا عثمان يا عثمان»است.حضرت مردى از دوستانش را فراخوانده و شمشير خود را به گردنش حمايل مىكند و به جنگ آنها مىفرستد.او هم به طرف آنها بيرون مىرود و با آنها جنگيده و حتى يك نفر آنها هم باقى نمىماند.
سپس به طرف كابلشاه مىرود و آن شهرى است كه احدى غير از حضرت عليه السّلام نمىتواند آن را فتح كند.
بعد متوجّه كوفه شده و در آنجا مستقر مىشود و خانهاش در آنجا خواهد بود
و خون هفتاد قبيله از قبايل عرب را[كه با حضرت از در عناد و دشمنى وارد مىشوند]مىريزد.
📙 کتاب الغیبة، صفحه 792
شیخ طوسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
#ویژگی_حکومت_مهدی_عج
📜امام صادق (ع) فرمودند:اى مفضل!
🕋 گويا او را مىبينم كه وارد شهر مكه شده و لباس پيغمبر را پوشيده و عمامه زردى بر سر گذاشته است، و نعلين وصله شده پيغمبر را بپا كرده و عصاى آن حضرت را بدست گرفته چند بز لاغر را جلو انداخته و بدين گونه بطرف خانه خدا ميرود بدون اينكه كسى او را بشناسد و بسن جوانى آشكار ميگردد.
مفضل گفت: آيا بصورت جوان برميگردد يا با حالت پيرى ظهور ميكند؟
فرمود:سبحان اللّه مگر از حالا كسى ميداند؟
وقتى خدا فرمان ظهورش را صادر كند هر طور او بخواهد و بهر صورتى كه او صلاح بداند ظاهر مىشود.
❓مفضل گفت: آقا! از كجا ظاهر مىشود و چگونه آشكار ميگردد؟
🕋فرمود: اى مفضل او به تنهائى آشكار مىگردد و تنها بطرف خانۀ خدا مىآيد و تنها داخل كعبه مىشود و چون شب فرا رسد همچنان تنهاست،
وقتى چشمها بخواب رفت و شب كاملا تاريك شد جبرئيل و ميكائيل و دسته دسته فرشتگان بر وى فرود مىآيند و در آن ميان جبرئيل به وى مىگويد: اى آقاى من هر چه بفرمائى پذيرفته است و فرمانت رواست.
او (قائم) هم دست بر رخسارش ميكشد و ميگويد :
💫«اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ»(زمر/74)
يعنى: خدا را سپاس ميگذارم كه وعدهاش در باره ما راست درآمد و زمين را بما واگذار كرد و هر جاى بهشت را بخواهيم منزل مىكنيم چه نيكوست پاداش عملكنندگان.
🕋 بفرمان الهى! آنگاه در بين ركن و مقام مىايستد و با صداى رسا مىگويد: اى نقبا و مردمى كه به من نزديك هستيد، و اى كسانى كه خداوند شما را پيش از ظهور من در روى زمين براى يارى من ذخيره كرده است، براى اطاعت از من بسوى من بيائيد!
صداى او باين افراد ميرسد و آنها در شرق و غرب عالم بعضى در محراب عبادت و گروهى خوابيدهاند، و با اين وصف با يك صدا كه ميشنوند و با يك چشم بهم زدن در بين ركن و مقام نزد او خواهند بود.
🕋هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند
سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانهاش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمىدانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است.
ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند.
❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مىكنند؟
♥️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند.
❓عرضكردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟
✅فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعتكننده و بيعتگيرندگان آن را لعنت كند.
🕋 بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مىكند و نورى از آن ميجهد و ميگويد:
اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند:
💫 «إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»(فتح/10)
يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است.
🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مىكنند.
مردم در مكه فرياد ميزنند و ميگويند:
اين مرد كيست و اين جماعت كه با او هستند كيانند و اين علامت كه ديشب ديديم و نظيرش ديده نشده چيست؟ بعضى به بعضى ديگر ميگويند: اين مرد همان صاحب بزهاست!
عدۀ ديگر ميگويند: نگاه كنيد ببينيد كسى از همراهان او را مىشناسيد؟
مردم مىگويند ما جز چهار نفر از مردم مكه و چهار نفر كه از اهل مدينه هستند و فلانى و فلانى ميباشند هيچ كدام آنها را نمىشناسيم.
📣اين واقعه در آغاز طلوع آفتاب آن روز خواهد بود، موقعى كه آفتاب طالع شد گويندهاى از چشمه خورشيد بزبان عربى فصيحى بانگى ميزند كه اهل آسمانها و زمين آن را ميشوند، و ميگويد:
🕯اى مردم عالم! اين مهدى آل محمد است و او را بنام و كنيۀ جدش پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله ميخواند و به پدرش حسن عليه السّلام امام يازدهم تا حسين بن على صلوات اللّه عليهم اجمعين نسبت ميدهد.
آنگاه گوينده ميگويد: با وى بيعت كنيد كه رستگار ميشويد و مخالفت امر او ننمائيد كه گمراه خواهيد شد.
سپس به ترتيب فرشتگان و جن و نقباء دست او را ميبوسند و ميگويند: شنيديم و اطاعت ميكنيم، هيچ صاحب روحى در ميان مخلوق خدا نميماند جز اينكه آن صدا را ميشنود.
كسانى كه در جاى دور و نزديك و دريا و خشكى ميباشند، مىآيند و براى يك ديگر نقل ميكنندكه ما با گوش خود چنين صدائى را شنيديم.
📙مهدی موعود، صفحه 1154
علامه محمدباقرمجلسی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از نوای مقتل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🌷تدریس مطالب اذن سیاهی در صبح عاشورا از خداوند و اذن حضرت فاطمه (س) در بوسه وداع آخر در گروه متضمن البکاء
🌷🌷 مراسم اذن سیاهی در تاریخ دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۸ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در گروه برگزار می گردد.
👇👇👇
https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
🌱🌱حتما دوستان با لباس مشکی و با وضو در جلسه مجازی شرکت کنند.
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
#ویژگی_حکومت_مهدی_عج
❇️شرح و تفسیر آیات 4 تا 8 سوره اسراء
✨«وَ قَضَيْنا إِلى بَنِي إِسْرائِيلَ فِي الْكِتابِ» يعنى: در تورات به بنى اسرائيل اعلام كرديم سپس خداوند خطاب با بنى اسرائيل را قطع كرده و امت پيغمبر اسلام صلى اللّه عليه و آله را مخاطب ساخته و ميفرمايد: «لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ» كه شما اى امت محمد به راه بنى اسرائيل خواهيد رفت و دو بار در زمين دست بفساد ميزنيد. مقصود فلان و فلان و اصحاب آنها و نقض عهد آنان است.
🌠«وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً» و سركشى بزرگ خواهيد كرد. يعنى ادعاى خلافت عظمى مينمائيد،
💠«فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما» پس چون نخستين فتنه پديد آيد، يعنى جنگ جمل بوجود آوريد «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ» بندگان خود را كه سخت نيرومند ميباشند بر شما مسلط گردانيم، و اينان امير المؤمنين على عليه السّلام و اصحاب آن حضرت ميباشند «فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً» پس آنها شما را هر چند به خانهها پناه ببريد جستجو نموده بقتل رسانند تا بدانيد كه ارادۀ خداوند انجام پذير است.
✴️«ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ» آنگاه باز به شما دولت و غلبه ميدهيم، يعنى بنى اميه كه بر آل پيغمبر چيره ميگردند «وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً» و اموال بسيار و فرزندان بيشمار روزى كنيم و از اندازه فزون گردانيم. يعنى با اين عده وعده خود را بر آل پيغمبر برتر يافته و با آنها به منازعه برخاسته و بالنتيجه حسين بن على عليهما السّلام و ياران او را شهيد و زنان خاندان پيغمبر را باسارت بريد
💎 «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ» اگر نيكى كنيد، نيكى بينيد، و اگر بد كنيد بدى يابيد
🕯و چون وعدۀ ديگر فرا رسد يعنى قائم آل محمد و يارانش قيام كنند «لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ» رويهاى شما سياه گردد «وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» و با يارانش بمسجد الحرام در آيند مانند روزى كه پيغمبر اكرم و امير المؤمنين و سپاه اسلام نخستين بار در آمدند «وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً» تا دولت و شوكت شما را سخت تباه گردانند: يعنى بر شما غلبه يافته همهتان را از دم شمشير بگذرانند.
❣سپس پروردگار جهان عطف توجهى بآل پيغمبر نموده و ميفرمايد: «عَسى رَبُّكُمْ أَنْ يَرْحَمَكُمْ» خداى بشما ترحم خواهد كرد و شما را بر دشمنانتان پيروز گرداند.
💢آنگاه بنى اميه را مخاطب ساخته و ميفرمايد: «وَ إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا» يعنى: اگر شما با شوكت سفيانى خروج كنيد، دولت حق نيز با ظهور قائم آل محمد صلى اللّه عليه و آله قيام خواهد كرد.
📜 در تفسير عياشى است كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود آيۀ «وَ قَضَيْنا إِلى بَنِي إِسْرائِيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ» مقصود شهادت امير المؤمنين و مسموم كردن امام حسن مجتبى «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً» يعنى كشتن امام حسين عليه السّلام «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما» يعنى چون زمان خونخواهى آن حضرت فرا رسد «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ» خداوند مردمى را پيش از ظهور قائم آل محمد برانگيزد كه هر جا دشمنى از دشمنان و ظالمين آل پيغمبر پيدا كنند نابود نمايند «وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً» و اين كارى است كه قبل از قيام قائم شدنى است «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ» «نَفِيراً»:
آنگاه حضرت امام حسين عليه السّلام با هفتاد نفر از ياران جانبازش كه در كربلا با وى شهيد شدند رجعت مينمايند. در حالى كه لباس سفيد پوشيدهاند و بمردم اعلان كنند كه امام حسين با يارانش قيام نمودهاند تا اهل ايمان ترديد ننمايند و بدانند كه او دجال و شيطان نيست، بلكه او امامى است كه در دسترس مردم است، و چون يقين كردند او امام حسين عليه السّلام ميباشد ترديد نخواهند كرد.
🔰سپس از جانب امام حسين عليه السّلام امام زمان بهمۀ مردم معرفى ميگردد و اهل ايمان نيز آن حضرت را تصديق ميكنند.
چون امام زمان وفات نمايد، حضرت امام حسين عليه السّلام او را غسل داده و كفن و حنوط كرده دفن ميكند. چنان كه در روايت است كه متصدى امر امام بايد امام جانشين او باشد.
و در خبر است كه امام حسين عليه السّلام چندان سلطنت ميكند كه ابروانش جلو چشم مباركش را ميگيرد.
📝در تفسير مزبور از حمران بن اعين از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام روايت ميكند كه اين آيه را ميخواند «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ» و ميفرمود:
اين بندگان خدا، قائم ما و ياران او هستند كه سخت نيرومند ميباشند.
🕊هم در آن تفسير از امير المؤمنين عليه السّلام روايت نموده كه در يكى از خطبههايش فرمود: اى مردم!
سَلُونى قَبْلَ انْ تَفْقِدُونى. پيش از آنكه از ميان شما بروم هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. چه در گنجينۀ سينه من علوم بسيارى نهفته است. پس آنچه خواهيد از من بپرسيد، پيش از آنكه فتنهاى پديد آيد و شرارۀ آن بالا گيرد، و سرپرست و رئيس و ادارهكنندگان آن حتى آنها كه از آن دورى گزينند در آتش آن بسوزند.
بسيارى مىخواهند از آن ورطه بكنار روند و از هول آن فتنه فريادها كشند مع الوصف در آن افتند و كسى هم بداد آنها نرسد، آنگاه چون زمانهاى متمادى بدين گونه بگذرد، خواهيد گفت: مهدى مرده يا كشته شده و اگر هست به كدام بيابان رفته؟ در آن موقع انتظار فرج بكشيد. و اينست تأويل آيۀ «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...
سوگند بخداوندى كه دانه را شكافت وآدمى را بيافريد كه در آن عصر پادشاهان در نعمت و شوكت بسر برند و مردى از آنان از دنيا نرود جز اين كه هزار فرزند ذكور از او بماند و از هر بدعت و آفتى در امان باشند، عامِلينَ بِكِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ رَسُولِهِ همه عمل بكتاب خدا (قرآن) و سنت پيغمبر ميكنند و آفتها و ترديدها از حريم آنان برطرف گردد.
🔖مؤلف: بنا بر اين تفسير آيۀ مزبور باين معنى است: وحى فرستاديم به بنى اسرائيل كه شما امت محمد چنين و چنان خواهيد كرد، و احتمال دارد روايتى كه على بن ابراهيم تفسير اين آيه را از آن گرفته، همان است كه پيغمبر خبر داده كه آنچه در بنى اسرائيل بوده در اين امت نيز هست و اين وقايع از جمله آنهاست.
📘مهدی موعود، صفحه 249
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
#ویژگی_حکومت_مهدی_عج
📜مفضّل به اکام جعفر صادق(ع)عرضه داشت:
❓اى سرور من!آيا قائم(عج)در مكّه مقيم مىشود؟
✴️فرمود:نه،اى مفضّل!بلكه مردى از خاندانش را در آنجا جانشين خود مىسازد،پس هرگاه از مكه حركت كند به آن مرد حمله مىكنند و او را مىكشند،پس آن حضرت بازمىگردد،ايشان به خدمتش مىآيند،درحالىكه ترسان و سربهزير افكنده باشند،گريه و تضرّع مىكنند و عرضه مىدارند:اى مهدى آل محمد عليهم السلام توبه مىكنيم.پس آن حضرت آنان را نصيحت و موعظه نموده و هشدار مىدهد و بر آنها جانشين مىگمارد و دوباره حركت مىكند.ولى باز هم بر آن جانشين يورش مىبرند و او را مىكشند،پس ياران خودش از جنّيان و نقبا را به سوى آنها مىفرستد و مىفرمايد:بازگرديد به سوى آنها و كسى را باقى نگذاريد،مگر آنكه ايمان بياورد.
و اگرنه اين بود كه رحمت پروردگار همه را فرامىگيرد،و من آن رحمت هستم با شما به سوى آنها بازمىگشتم،زيرا كه به تحقيق اينها عذرها را بين خود و خداى خودشان و من قطع كردند. پس به سوى آنان مراجعت مىكنند،به خدا قسم از صد تن يكى باقى نمىماند،قسم به خدا از هزار يكى باقى نمىماند.
❓مفضّل مىگويد:گفتم:اى سيّد من!خانۀ مهدى عليه السّلام كجا خواهد بود و مؤمنان كجا جمع مىشوند؟
🕯فرمود:سراى حكومت آن حضرت كوفه و مجلس حكم و فرمانروايى او مسجد جامع آن،و بيت المال و محل تقسيم غنائم مسلمين مسجد سهله،و جاى خلوتهاى آن حضرت،سرزمين صاف و مسطح و سفيد نجف است.
❓مفضّل عرضه داشت:اى مولاى من!آيا همۀ مؤمنين در كوفه خواهند بود؟
💠فرمود:آرى قسم به خدا!هيچ مؤمنى باقى نمىماند مگر اينكه در آن،يا در حوالى آن خواهد بود و كار به جايى مىرسد كه مقدار خوابگاه يك اسب به دو هزار درهم مىرسد و بيشتر مردم آرزو مىكنند:اى كاش يك وجب از زمين سبع را به قيمت يك وجب طلا مىخريد و زمين سبع از خطّههاى همدان است.
📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 119
محمدتقی اصفهانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ
يعنى بدرستى كه ما البته يارى ميكنيم رسولان خود را و آنها را كه ايمان آوردهاند در زندگانى دنيا و در روزى كه مىايستند گواهان براى گواهى دادن بر مردمان يعنى در دنيا و آخرت هر دو يارى مىكنيم ايشان را
💫ایه51 سوره غافر
✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜 وَ حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ : تَلاَ هَذِهِ الْآيَةَ إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ قَالَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ مِنْهُمْ وَ لَمْ يُنْصَرْ بَعْدُ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ لَقَدْ قُتِلَ قَتَلَةُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَمْ يُطْلَبْ بِدَمِهِ بَعْدُ.
📝 پدرم رحمة اللّه عليه از سعد بن عبد اللّه، از احمد بن محمّد بن عيسى، از محمّد بن سنان، از على بن ابى حمزه، از ابى بصير، از حضرت ابى جعفر عليه السّلام نقل نموده كه آن حضرت آيه:
✨« إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ »را تلاوت نموده سپس فرمودند:
💔حضرت حسين بن على عليهم السّلام از جمله اين دسته بود و مورد كمك و نصرت قرار نگرفت پس از آن فرمود:
✴️به خدا سوگند كشندگان حسين بن على عليهما السّلام جملگى كشته شدند در حالى كه كسى خون آن حضرت را از ايشان طلب نكرد.
📘 کامل الزیارات، صفحه 191
باب18/حدیث2
📜على بن ابراهيم و سعد بن عبد اللّه روايت كردهاند كه حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام فرمود كه:
💎يارى دنيا در رجعت است
مگر نميدانى كه بسيارى از پيغمبران يارى كرده نشدهاند در دنيا تا كشته شدند
بلكه اين يارى در رجعت خواهد بود.
📙حق الیقین - جلد2، صفحه 340
علامه محمد باقر مجلسی
@qoranvamamhoosein
1_426384615.mp3
9.69M
#دعای_ندبه
#فرهمند
🌴🕌
کانال نوای مقتل
https://t.me/navayemaqtal
کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین)
@ZiarateAminAllah1
🌴🕌
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜[١٥٥]عليّ بن إبراهيم،قال:حدّثني أبي،عن ابن أبي عمير،عن ابن مسكان،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله: أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ قال:
«العامّة ١يقولون:نزلت في رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم لمّا أخرجته قريش من مكّة، و إنّما هو القائم ٢عليه السّلام إذا خرج يطلب بدم الحسين عليه السّلام،و هو قوله:نحن أولياء(كم في)الدّم و طلب الدّية.»
📝علىّ بن ابراهيم گويد:پدرم از ابن ابى عمير،از ابن مسكان،از حضرت ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام برايم حديث گفت كه آن حضرت دربارهى فرمودۀ خداوند:(به كسانى كه مورد نبرد قرار مىگيرند،اجازهى جنگ دادهاند؛به خاطر اينكه ستم ديدهاند و خداوند بر يارى آنان تواناست)فرمود:
«سنّيان مىگويند:اين آيه دربارهى پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم نازل شد؛هنگامى كه كفّار قريش آن حضرت را از مكّه بيرون كردند و حالآنكه او قائم عليه السّلام است كه چون به پا خيزد،براى حسين عليه السّلام خونخواهى كند و اين است فرمايش او كه ما اولياى خون و خونخواهانايم.»
نيز روايت شده كه آيهى مزبور دربارهى آل محمّد عليهم السّلام و دربارهى حضرت على و حسن و حسين عليهم السّلام است.اين روايات در كتاب البرهان ياد شدهاند.
📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 305
سید هاشم بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللهَ يَدُ اللهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللهَ فَسَيُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً
كسانى كه با تو بيعت مىكنند [در حقيقت] تنها با خدا بيعت مىنمايند، و دست خدا بالاى دست آنهاست پس هركس پيمانشكنى كند، تنها به زيان خود پيمان شكسته است و آن كس كه نسبت به عهدى كه با خدا بسته وفا كند، بهزودى پاداش عظيمى به او خواهد داد.
(فتح/ ۱۰)
🌤✨🌤✨🌤✨
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِبْنِعُمَرَ قَالَ سَأَلْتُ سَیِّدِیَ الصَّادِقَ (علیه السلام) هَلْ لِلْمَأْمُورِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِیِّ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مِنْ وَقْتٍ مُوَقَّتٍ یَعْلَمُهُ النَّاسُ فَقَالَ حَاشَ لِلَّهِ أَنْ یُوَقِّتَ ظُهُورَهُ بِوَقْتٍ یَعْلَمُهُ شِیعَتُنَا ... یَقِفُ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ فَیَصْرُخُ صَرْخَهًًْ فَیَقُولُ یَا مَعَاشِرَ نُقَبَائِی وَ أَهْلَ خَاصَّتِی وَ مَنْ ذَخَرَهُمُ اللَّهُ لِنُصْرَتِی قَبْلَ ظُهُورِی عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ ائْتُونِی طَائِعِینَ فَتَرِدُ صَیْحَتُهُ (علیه السلام) عَلَیْهِمْ وَ هُمْ عَلَی مَحَارِیبِهِمْ وَ عَلَی فُرُشِهِمْ فِی شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا فَیَسْمَعُونَهُ فِی صَیْحَهًٍْ وَاحِدَهًٍْ فِی أُذُنِ کُلِّ رَجُلٍ فَیَجِیئُونَ نَحْوَهَا وَ لَا یَمْضِی لَهُمْ إِلَّا کَلَمْحَهًِْ بَصَرٍ حَتَّی یَکُونَ کُلُّهُمْ بَیْنَ یَدَیْهِ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ فَیَأْمُرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ النُّورَ فَیَصِیرُ عَمُوداً مِنَ الْأَرْضِ إِلَی السَّمَاءِ فَیَسْتَضِیءُ بِهِ کُلُّ مُؤْمِنٍ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ وَ یَدْخُلُ عَلَیْهِ نُورٌ مِنْ جَوْفِ بَیْتِهِ فَتَفْرَحُ نُفُوسُ الْمُؤْمِنِینَ بِذَلِکَ النُّورِ وَ هُمْ لَا یَعْلَمُونَ بِظُهُورِ قَائِمِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ (علیهم السلام) ثُمَّ یُصْبِحُونَ وُقُوفاً بَیْنَ یَدَیْهِ وَ هُمْ ثَلَاثُمِائَهًٍْ وَ ثَلَاثَهًَْ عَشَرَ رَجُلًا بِعِدَّهًِْ أَصْحَابِ رسول الله (صلی الله علیه و آله) یَوْمَ بَدْرٍ قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا مَوْلَایَ یَا سَیِّدِی فَاثْنَانِ وَ سَبْعُونَ رَجُلًا الَّذِینَ قُتِلُوا مَعَ الْحُسَیْنِبْنِعَلِیٍّ (علیه السلام) یَظْهَرُونَ مَعَهُمْ قَالَ یَظْهَرُ مِنْهُمْ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنُبْنُعَلِیٍّ (علیه السلام) فِی اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفاً مُؤْمِنِینَ مِنْ شِیعَهًِْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ عَلَیْهِ عِمَامَهًٌْ سَوْدَاءُ قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا سَیِّدِی فَبِغَیْرِ سُنَّهًِْ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بَایَعُوا لَهُ قَبْلَ ظُهُورِهِ وَ قَبْلَ قِیَامِهِ فَقَالَ (علیه السلام) یَا مُفَضَّلُ کُلُّ بَیْعَهًٍْ قَبْلَ ظُهُورِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَبَیْعَتُهُ کُفْرٌ وَ نِفَاقٌ وَ خَدِیعَهًٌْ لَعَنَ اللَّهُ الْمُبَایِعَ لَهَا وَ الْمُبَایَعَ لَهُ بَلْ یَا مُفَضَّلُ یُسْنِدُ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظَهْرَهُ إِلَی الْحَرَمِ وَ یَمُدُّ یَدَهُ فَتُرَی بَیْضَاءَ مِنْ غَیْرِ سُوءٍ وَ یَقُولُ هَذِهِ یَدُ اللَّهِ وَ عَنِ اللَّهِ وَ بِأَمْرِ اللَّهِ ثُمَّ یَتْلُو هَذِهِ الْآیَهًَْ إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللهَ یَدُ اللهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ الْآیَهًَْ.(فتح/10)
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝امام صادق (علیه السلام)- مفضّلبنعمر گوید: «از آقایم امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: «آیا مأموریّت حضرت مهدی منتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقت معیّنی دارد که باید مردم بدانند کی خواهد بود؟ فرمود: «حاشا که خداوند وقت ظهور او را طوری معیّن کند که شیعیان ما آن را بدانند،
🕋آنگاه در بین رکن و مقام میایستد و با صدای رسا میگوید: «ای نقبا و مردمی که به من نزدیک هستید! و ای کسانی که خداوند شما را پیش از ظهور من در روی زمین برای یاری من ذخیره کرده است! برای اطاعت از من بهسوی من بیایید! صدای او به این افراد میرسد و آنها در شرق و غرب عالم، بعضی در محراب عبادت و گروهی خوابیدهاند، با این وصف با یک صدا که میشنوند و با یک چشمبههمزدن، در بین رکن و مقام نزد او خواهند بود.
🎇سپس خداوند به نور دستور میدهد که به صورت عمودی از زمین تا آسمان جلوه کند و هرکه ساکن زمین است، از آن نور مستفیض میشود و نور از میان خانهاش بر وی میدرخشد و از این نور دلهای مؤمنین مسرور میگردد، درحالیکه هنوز آنها نمیدانند که قائم ما اهلبیت ظهور کرده است. ولی چون صبح شود، همه در برابر قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهند بود و آنها سیصدوسیزده مرد به تعداد لشکر پیغمبر در روز جنگ بدر هستند».
💎مفضّل گفت: «آقا! آیا آن هفتادودو نفر که با امام حسین (علیه السلام) در کربلا شهید شدند هم با آنها ظهور میکنند؟ فرمود: «فقط حسینبنعلی (علیه السلام) با دوازده هزار نفر از شیعیان امیرالمؤمنین (علیه السلام)، درحالیکه حضرت عمامهی سیاه پوشیده است، ظهور میکند». عرض کردم: «آقا! آیا مردم به غیر روش و سنّت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قبل از ظهور و قیامش با امام حسین (علیه السلام) بیعت میکنند»؟ فرمود: «ای مفضّل! هر بیعتی قبل از ظهور قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، کفر و نفاق و نیرنگ است؛ خداوند بیعتکننده و بیعتگیرندگان آن را لعنت کند. بلکه ای مفضّل! تکیه به خانهی خدا میدهد و دستش را دراز میکند و نوری که ضرری برای خود حضرت ندارد، از آن میجهد و میگوید: این دست خدا و از جانب خدا و به امر خداست. سپس این آیه را می خواند: إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللهَ یَدُ اللهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ».(فتح/10)
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۳۴ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ وَ أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ جَمِيعاً عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ السَّيَّارِيِّ عَنِ اَلْحَكَمِ بْنِ سَالِمٍ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّا وَ آلُ أَبِي سُفْيَانَ أَهْلُ بَيْتَيْنِ تَعَادَيْنَا فِي اللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اللَّهُ وَ قَالُوا كَذَبَ اللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْيَانَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِيَةُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَاتَلَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📝حكم بن سالم از قول شخصى، از امام صادق عليه السّلام روايت نموده: كه فرمود: ما و فرزندان أبو سفيان أفراد دو خانواده هستيم، دشمنى ما با هم در راه خداست، ما مىگوئيم: خدا راست گفته، ولى آنان مىگويند: خدا دروغ گفته است، ابو سفيان با پيغمبر صلى اللّه عليه و آله جنگيد و معاويه با علىّ بن ابى طالب پيكار نمود، و يزيد پسر معاويه با حسين بن علىّ عليهما السّلام جنگيد و او را بشهادت رسانيد و سفيانى با قائم آل محمّد عليه السّلام خواهد جنگيد.
📚معانی الأخبار - جلد2، صفحه 309
باب392/حدیث1
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) ویژه مطالب مهدویت
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً في عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ
او كلمهی توحيد را كلمهی پايندهاى در نسلهاى بعد از خود قرار داد، شايد [بهسوى خدا] بازگردند
(زخرف/ ۲۸)
🌤✨🌤✨🌤
📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ حُذَیْفَهًَْبْنِالْیَمَانِ قَالَ: صَلَّی بِنَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ثُمَّ أَقْبَلَ بِوَجْهِهِ الْکَرِیمِ عَلَیْنَا فَقَال مَعَاشِرَ أَصْحَابِی أُوصِیکُمْ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ الْعَمَلِ بِطَاعَتِهِ فَمَنْ عَمِلَ بِهَا فَازَ وَ غَنِمَ وَ أَنْجَحَ وَ مَنْ تَرَکَهَا حَلَّتْ بِهِ النَّدَامَهًُْ فَالْتَمِسُوا بِالتَّقْوَی السَّلَامَهًَْ مِنْ أَهْوَالِ یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ فَکَأَنِّی أُدْعَی فَأُجِیبُ وَ إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا وَ مَنْ تَمَسَّکَ بِعِتْرَتِی مِنْ بَعْدِی کَانَ مِنَ الْفَائِزِینَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُمْ کَانَ مِنَ الْهَالِکِینَ فَقُلْتُ یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) عَلَی مَنْ تُخَلِّفُنَا قَالَ عَلَی مَنْ خَلَّفَ مُوسَیبْنُعِمْرَانَ (علیه السلام) قَوْمَهُ قُلْتُ عَلَی وَصِیِّهِ یُوشَعَبْنِنُونٍ (علیه السلام) قَالَ فَإِنَّ وَصِیِّی وَ خَلِیفَتِی مِنْ بَعْدِی عَلِیُّبْنُأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام) قَائِدُ الْبَرَرَهًِْ وَ قَاتِلُ الْکَفَرَهًِْ مَنْصُورٌ مَنْ نَصَرَهُ مَخْذُولٌ مَنْ خَذَلَهُ قُلْتُ یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) فَکَمْ یَکُونُ الْأَئِمَّهًُْ مِنْ بَعْدِکَ قَالَ عَدَدَ نُقَبَاءِ بَنِی إِسْرَائِیلَ تِسْعَهًٌْ مِنْ صُلْبِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) أَعْطَاهُمُ اللَّهُ عِلْمِی وَ فَهْمِی وَ هُمْ خُزَّانُ عِلْمِ اللَّهِ وَ مَعَادِنُ وَحْیِهِ قُلْتُ یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) فَمَا لِأَوْلَادِ الْحَسَنِ (علیه السلام) قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ الْإِمَامَهًَْ فِی عَقِبِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فِی عَقِبِهِ قُلْتُ أَ فَلَا تُسَمِّیهِمْ لِی یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) قَالَ نَعَمْ إِنَّهُ لَمَّا عُرِجَ بِی إِلَی السَّمَاءِ وَ نَظَرْتُ إِلَی سَاقِ الْعَرْشِ فَرَأَیْتُ مَکْتُوباً بِالنُّورِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَیَّدْتُهُ بِعَلِیٍّ (علیه السلام) وَ نَصَرْتُهُ بِهِ وَ رَأَیْتُ أَنْوَارَ الْحَسَنِ (علیه السلام) وَ الْحُسَیْن (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَ رَأَیْتُ فِی ثَلَاثَهًِْ مَوَاضِعَ عَلِیا (علیه السلام) علیاً (علیه السلام) عَلِیّاً (علیه السلام) وَ مُحَمَّداً (علیه السلام) مُحَمَّداً (علیه السلام) وَ جَعْفَراً (علیه السلام) وَ مُوسَی (علیه السلام) وَ الْحَسَنَ (علیه السلام) وَ الْحُجَّهًَْ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یَتَلَأْلَأُ مِنْ بَیْنِهِمْ کَأَنَّهُ کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ فَقُلْتُ یَا رَبِّ مَنْ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ قَرَنْتَ أَسْمَاءَهُمْ بِاسْمِکَ قَالَ یا محمد (صلی الله علیه و آله) إِنَّهُمُ الْأَوْصِیَاءُ وَ الْأَئِمَّهًُْ بَعْدَکَ خَلَقْتَهُمْ مِنْ طِینَتِکَ فَطُوبَی لِمَنْ أَحَبَّهُمْ وَ الْوَیْلُ لِمَنْ أَبْغَضَهُمْ وَ بِهِمْ أُنْزِلُ الْغَیْثَ وَ بِهِمْ أُثِیبُ وَ أُعَاقِبُ ثُمَّ رَفَعَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) یَدَهُ إِلَی السَّمَاءِ وَ دَعَا بِدَعَوَاتٍ فَسَمِعْتُهُ فِیمَا یَقُولُ اللَّهُمَّ اجْعَلِ الْعِلْمَ وَ الْفِقْهَ فِی عَقِبِی وَ عَقِبِ عَقِبِی وَ فِی زَرْعِی وَ زَرْعِ زَرْعِی.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- حذیفهًْبنیمان گوید: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: ای گروه اصحاب! من شما را به تقوای الهی و اطاعت او سفارش میکنم، هرکه به این سفارش رفتار کند بهرهمند و رستگار شده، و هرکه واگذارد پشیمانی بر او رواست، پس بهوسیلهی تقوا و پرهیزکاری از هولها و دهشتهای قیامت سلامتی طلب کنید، به همین زودی بهسوی خداوند خوانده میشوم و دعوت حق را اجابت میکنم، و من دو چیز سنگین در میان شما میگذارم؛ کتاب خدا و عترت من اهل بیتم، تا زمانیکه به آن دو چنگ زنید. هرگز گمراه نشوید، و هرکه به عترت من پس از خودم چنگ زند از زمرهی رستگاران؛ و هرکه از ایشان دوری و تخلّف کند از زمرهی نابودشدگان است». عرض کردم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پس از خود، ما را بر چه کسی سفارش و دستور میفرمایی»؟ فرمود: «موسیبنعمران (علیه السلام) به چه کسی مردم را پس از خودش سفارش و دستور فرمود»؟ عرض کردم: «بر وصیّش یوشعبننون». فرمود: «بهدرستی وصیّ و خلیفهی من پس از من علیّبنابیطالب (علیه السلام)، پیشوای نیکوکاران و کشنده کافران است هرکس یاریش کند یاری شده؛ و هرکه دست از یاریش بردارد یاری نخواهد شد». عرض کردم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) امامان بعد از تو چند نفر خواهند بود»؟ فرمود: «به عدد نقیبان بنیاسرائیل، نه نفر از صلب حسین (علیه السلام) هستند که خداوند علم و فهم مرا به آنها عطا فرموده، ایشان خزانههای علم خدا و معادن وحی او هستند». عرض کردم: «پس برای فرزندان حسن (علیه السلام) چه مزیّتی است»؟ فرمود: «خدای تعالی امامت را در فرزندان حسین (علیه السلام) قرار داده و این است سخن خدای متعال: وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فِی عَقِبِهِ». عرض کردم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آیا نامشان را برای من بیان نمیکنی»؟ فرمود: «چرا چون من به آسمان برده شدم به ساق عرش نظر کردم دیدم به نور نوشته شده بود: خدایی جز خدای یگانه نیست، محمّد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است، او را بهواسطهی علی (علیه السلام) مدد کرده و بهوسیلهی او یاریش نمودم؛ و نور حسن و حسین و فاطمه (علیهم السلام) را دیدم، و در سه جا علی، علی، علی و محمّد، محمّد، و جعفر و موسی و حسن (علیهم السلام) و حجّت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دیدم که در میان ایشان چون ستاره درخشانی میدرخشید». عرض کردم: «پروردگارا! اینان چه کسانی هستند که نامشان را به نام خود همراه کردهای»؟ فرمود: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله) ایشان اوصیاء و امامان بعد از تو هستند آنها را از طینت تو خلق کردهام، خوشا به حال کسی که ایشان را دوست دارد و وای به حال کسی که ایشان را دشمن دارد، بهواسطهی آنها باران میفرستم و به سبب آنها ثواب میدهم و عقاب میکنم». سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دست بهسوی آسمان بلند کرد و دعاهایی خواند، شنیدم میگوید: «پروردگارا! علم و فقه را در فرزندان و فرزندان فرزندان من و زراعت و زراعت زراعت من قرار بده».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۲ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۳۳۱/ کفایهًْ الأثر، ص۱۳۶
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜امام صادق (ع) فرمودند:اى مفضل!
🕋 گويا او را مىبينم كه وارد شهر مكه شده و لباس پيغمبر را پوشيده و عمامه زردى بر سر گذاشته است، و نعلين وصله شده پيغمبر را بپا كرده و عصاى آن حضرت را بدست گرفته چند بز لاغر را جلو انداخته و بدين گونه بطرف خانه خدا ميرود بدون اينكه كسى او را بشناسد و بسن جوانى آشكار ميگردد.
مفضل گفت: آيا بصورت جوان برميگردد يا با حالت پيرى ظهور ميكند؟
فرمود:سبحان اللّه مگر از حالا كسى ميداند؟
وقتى خدا فرمان ظهورش را صادر كند هر طور او بخواهد و بهر صورتى كه او صلاح بداند ظاهر مىشود.
❓مفضل گفت: آقا! از كجا ظاهر مىشود و چگونه آشكار ميگردد؟
🕋فرمود: اى مفضل او به تنهائى آشكار مىگردد و تنها بطرف خانۀ خدا مىآيد و تنها داخل كعبه مىشود و چون شب فرا رسد همچنان تنهاست،
وقتى چشمها بخواب رفت و شب كاملا تاريك شد جبرئيل و ميكائيل و دسته دسته فرشتگان بر وى فرود مىآيند و در آن ميان جبرئيل به وى مىگويد: اى آقاى من هر چه بفرمائى پذيرفته است و فرمانت رواست.
او (قائم) هم دست بر رخسارش ميكشد و ميگويد :
💫«اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ»(زمر/74)
يعنى: خدا را سپاس ميگذارم كه وعدهاش در باره ما راست درآمد و زمين را بما واگذار كرد و هر جاى بهشت را بخواهيم منزل مىكنيم چه نيكوست پاداش عملكنندگان.
🕋 بفرمان الهى! آنگاه در بين ركن و مقام مىايستد و با صداى رسا مىگويد: اى نقبا و مردمى كه به من نزديك هستيد، و اى كسانى كه خداوند شما را پيش از ظهور من در روى زمين براى يارى من ذخيره كرده است، براى اطاعت از من بسوى من بيائيد!
صداى او باين افراد ميرسد و آنها در شرق و غرب عالم بعضى در محراب عبادت و گروهى خوابيدهاند، و با اين وصف با يك صدا كه ميشنوند و با يك چشم بهم زدن در بين ركن و مقام نزد او خواهند بود.
🕋هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند
سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانهاش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمىدانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است.
ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند.
❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مىكنند؟
♥️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند.
❓عرضكردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟
✅فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعتكننده و بيعتگيرندگان آن را لعنت كند.
🕋 بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مىكند و نورى از آن ميجهد و ميگويد:
اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند:
💫 «إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»(فتح/10)
يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است.
🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مىكنند.
مردم در مكه فرياد ميزنند و ميگويند:
اين مرد كيست و اين جماعت كه با او هستند كيانند و اين علامت كه ديشب ديديم و نظيرش ديده نشده چيست؟ بعضى به بعضى ديگر ميگويند: اين مرد همان صاحب بزهاست!
عدۀ ديگر ميگويند: نگاه كنيد ببينيد كسى از همراهان او را مىشناسيد؟
مردم مىگويند ما جز چهار نفر از مردم مكه و چهار نفر كه از اهل مدينه هستند و فلانى و فلانى ميباشند هيچ كدام آنها را نمىشناسيم.
📣اين واقعه در آغاز طلوع آفتاب آن روز خواهد بود، موقعى كه آفتاب طالع شد گويندهاى از چشمه خورشيد بزبان عربى فصيحى بانگى ميزند كه اهل آسمانها و زمين آن را ميشوند، و ميگويد:
🕯اى مردم عالم! اين مهدى آل محمد است و او را بنام و كنيۀ جدش پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله ميخواند و به پدرش حسن عليه السّلام امام يازدهم تا حسين بن على صلوات اللّه عليهم اجمعين نسبت ميدهد.
آنگاه گوينده ميگويد: با وى بيعت كنيد كه رستگار ميشويد و مخالفت امر او ننمائيد كه گمراه خواهيد شد.
سپس به ترتيب فرشتگان و جن و نقباء دست او را ميبوسند و ميگويند: شنيديم و اطاعت ميكنيم، هيچ صاحب روحى در ميان مخلوق خدا نميماند جز اينكه آن صدا را ميشنود.
كسانى كه در جاى دور و نزديك و دريا و خشكى ميباشند، مىآيند و براى يك ديگر نقل ميكنندكه ما با گوش خود چنين صدائى را شنيديم.
📙مهدی موعود، صفحه 1154
علامه محمدباقرمجلسی
@Aldolatahalzahraeyah