❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
ﻭ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ ﻭ ﺯﺑﻮﻧﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺩﻫﻴﻢ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻭ ﻭﺍﺭﺛﺎﻥ [ ﺍﻣﻮﺍﻝ ، ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ] ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ .
(قصص/ ۵)
🌤✨🌤✨🌤✨
📜علیبنابراهیم (رحمة الله علیه)- أَنَّ اللَّهَ أَخْبَرَ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ بَشَّرَهُ بِالْحُسَیْنِ قَبْلَ حَمْلِهِ وَ أَنَّ الْإِمَامَهًَْ تَکُونُ فِی وُلْدِهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ ثُمَّ أَخْبَرَهُ بِمَا یُصِیبُهُ مِنَ الْقَتْلِ وَ الْمُصِیبَهًِْ فِی نَفْسِهِ وَ وُلْدِهِ ثُمَّ عَوَّضَهُ بِأَنْ جَعَلَ الْإِمَامَهًَْ فِی عَقِبِهِ وَ أَعْلَمَهُ أَنَّهُ یُقْتَلُ ثُمَّ یَرُدُّهُ إِلَی الدُّنْیَا وَ یَنْصُرُهُ حَتَّی یَقْتُلَ أَعْدَاءَهُ وَ یُمَلِّکَهُ الْأَرْضَ وَ هُوَ قَوْلُهُ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْض...
📝علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه)- خدای علیم قبل از انعقاد نطفه امام حسین (علیه السلام) رسول (صلی الله علیه و آله) خود را به وجود حسین (علیه السلام) و اینکه مقام امامت تا روز قیامت نصیب فرزندان وی خواهد شد، بشارت و مژده داده بود. آنگاه آن حضرت (صلی الله علیه و آله) را از آن مصائبی که به حسین (علیه السلام) و فرزندانش (علیهم السلام) خواهد رسید، آگاه نموده بود. [و اینکه] مقام امامت را در عوض آن مصائب به فرزندانش خواهد داد. خداوند به پیغمبر (صلی الله علیه و آله) خود خبر داده بود که حسین (علیه السلام) کُشته خواهد شد. سپس خدا او را به دنیا بازمیگرداند و وی را یاری میکند تا دشمنان خود را به قتل برساند و زمین را ملک او خواهد کرد. و این است منظور این آیه که میفرماید: وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۴۲ بحار الأنوار، ج۴۳، ص۲۴۶/ القمی، ج۲، ص۲۹۶
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
📜 حَدَّثَنَا أَبُو سُلَيْمَانَ أَحْمَدُ بْنُ هَوْذَةَ الْبَاهِلِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
❣يَقُومُ الْقَائِمُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ .
📝حديث كرد ما را ابو سليمان احمد بن هوذۀ باهلىّ او گفت:حديث كرد ما را ابراهيم بن اسحاق نهاوندىّ او گفت:حديث كرد ما را عبد اللّه بن حمّاد انصارىّ از ابى بصير و او از:
ابى عبد اللّه عليه السّلام كه فرمود:
💎قائم روز عاشورا را قيام خواهد كرد.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 331
باب 14/حدیث68
@Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه
اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
[سورهى شعراء] [آيهى ٢٢٨]
وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
(و آنان كه ظلم و ستم كردند،به زودى خواهند دانست كه به كدام بازگشتگاه(و دوزخى)بازآيند.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤
📝[183] ابن بابويه،قال:حدّثني محمّد بن عليّ ماجيلويه رضي اللّه عنه،قال:
حدّثنا عليّ بن إبراهيم،عن أبيه،عن عليّ بن معبد،عن الحسين بن خالد،عن عليّ ابن موسى الرّضا عليه السّلام،عن أبيه،عن آبائه عليهم السّلام قال:
«قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:من أحبّ أن يتمسّك بديني و يركب سفينة النّجاة بعدي،فليقتد بعليّ بن أبي طالب عليه السّلام و ليعاد عدوّه و ليوال وليّه،فإنّه(خليفتي و) وصيّي و خليفتي على أمّتي في حياتي و بعد وفاتي،و هو أمير كلّ مسلم،و أمير كلّ مؤمن بعدي،قوله قولي،و أمره أمري،و نهيه نهيي،و تابعه تابعي،و ناصره ناصري،و خاذله خاذلي.
ثمّ قال صلّى اللّه عليه و آله و سلم:من فارق عليّا بعدي لم يرني و لم أره يوم القيامة،و من خالف عليّا حرّم اللّه عليه الجنّة و جعل مأواه النّار[و بئس المصير]،و من خذل عليّا خذله اللّه يوم يعرض عليه و من نصر عليّا نصره اللّه يوم يلقاه،و لقّنه حجّته عند المنازلة . ثمّ قال صلوات اللّه عليه و آله:(و)الحسن و الحسين إماما أمّتي بعد أبيهما،و سيّدا شباب أهل الجنّة،و أمّهما سيّدة نساء العالمين،و أبوهما سيّد الوصيّين،و من ولد الحسين تسعة أئمّة تاسعهم القائم عليه السّلام من ولدي،طاعتهم طاعتي و معصيتهم معصيتي،إلى اللّه أشكو المنكرين لفضلهم و المضيّعين لحقّهم ١بعدي،و كفى باللّه وليّا،و كفى باللّه نصيرا لعترتي و أئمّة أمّتي و منتقما من الجاحدين لحقّهم، وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ .»
🖌ابن بابويه گويد:محمّد بن على ماجيلويه رضى اللّه عنه حديثام داد،گفت:
علىّ بن ابراهيم،از پدرش،از علىّ بن معبد،از حسين بن خالد،از حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليه السّلام از پدرش،از پدرانش عليهم السّلام حديثمان داد،كه آن حضرت فرمود:
«رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمودند:
✅هركس دوست مىدارد به دين من دستيازد و پس از من بر كشتى نجات قرار گيرد،بايد كه به علىّ بن ابى طالب عليه السّلام اقتدا كند و با دشمنش دشمنى و با دوست او دوستى نمايد؛
❣زيراكه او(خليفهى من و)وصىّ من و جانشين من بر امّتم در زندگانىام و پس از وفات من است.
💎اوست امير هر مسلمان و امير هر مؤمن بعد از من؛گفتهاش گفتهى من و امرش امر من و نهى او نهى من است.
🌺پيرو او پيرو من و يارىكنندهاش ياور من و خواركنندهاش خواركنندۀ من است.
⚠️سپس رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:هركس بعد از من از على جدا شود،روز قيامت مرا نخواهد ديد.من نيز او را نخواهم ديد
⛔️و هركه با على مخالفت نمايد،خداوند بهشت را بر وى حرام فرمايد
و عاقبتش را جهنّم قرار دهد[و بد جايگاهى است]
♻️و هرآنكه على را يارى ندهد،خداوند او را يارى ندهد؛روزى كه بر خداوند عرضه شود
♥️و هركس على را نصرت دهد،خداوند او را نصرت فرمايد؛روزى كه او را ملاقات كند
و به هنگام سؤال و جواب،(برهان و)دليلش را به وى تلقين فرمايد.
✅ آنگاه حضرتش صلوات اللّه عليه و آله فرمود:حسن و حسين دو امام امّت من بعد از پدرشاناند و دو سيّد و سرور جوانان اهل بهشتاند و مادرشان بهترين بانوان عالميان است و پدرشان سيّد اوصياست
♥️و از فرزندان حسين،نه امام خواهد بود كه نهمينشان قائم از فرزندان من است كه درود خدا بر او باد.
🔰اطاعتشان،اطاعت از من و معصيتشان معصيت من است.
🔅من به خداوند شكوه مىبرم از منكران فضيلت ايشان و تضييعكنندگان حقّ آنان پس از من
💟و خداوند بس است كه ولىّ و ياور عترت من و امامان امّتم باشد
و از منكران حقّ ايشان انتقام كشد
(و آنان كه ظلم و ستم كردند، به زودى خواهند دانست كه به كدام بازگشتگاه(و دوزخى)بازآيند).
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 346
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِصَامٍ الْكُلَيْنِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ بْنُ الْعَلاَءِ قَالَ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَلِيٍّ الْقَزْوِينِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ الْحَنَّاطِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَيْسٍ عَنْ ثَابِتٍ الثُّمَالِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: فِينَا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللّهِ وَ فِينَا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ وَ الْإِمَامَةُ فِي عَقِبِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ أَنَّ لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَتَيْنِ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ مِنَ الْأُخْرَى أَمَّا الْأُولَى فَسِتَّةُ أَيَّامٍ أَوْ سِتَّةُ أَشْهُرٍ أَوْ سِتُّ سِنِينَ وَ أَمَّا الْأُخْرَى فَيَطُولُ أَمَدُهَا حَتَّى يَرْجِعَ عَنْ هَذَا الْأَمْرِ أَكْثَرُ مَنْ يَقُولُ بِهِ فَلاَ يَثْبُتُ عَلَيْهِ إِلاَّ مَنْ قَوِيَ يَقِينُهُ وَ صَحَّتْ مَعْرِفَتُهُ وَ لَمْ يَجِدْ فِي نَفْسِهِ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْنَا وَ سَلَّمَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ .
📝ثابت ثماليّ از امام سجّاد عليه السّلام روايت كند كه فرمود: اين آيه در بارۀ ما نازل شده است: «وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ»(انفال/75)
و اين آيه نيز در بارۀ ما نازل شده است: «وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ»(زخرف/28)
❣و امامت تا روز قيامت در نسل حسين بن عليّ بن أبى طالب عليهم السّلام است،
و براى قائم ما دو غيبت است كه يكى از ديگرى طولانىتر است، امّا غيبت اوّل شش يوم يا شش ماه يا شش سال به طول مىانجامد و امّا غيبت ديگر طولانى مىشود تا به غايتى كه بيشتر معتقدين به آن امام از اين امر باز گردند و بر آن ثابت نمانند مگر كسى كه يقينش قوى و معرفتش درست باشد و در دلش حرجى از آنچه حكم مىكنيم نبوده و تسليم ما اهل بيت باشد.
📚 كمال الدين و تمام النعمة - 1، صفحه 592/باب31/حدیث7
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حضرت_مهدی_عج_و_انبیاء
📜 أَخْبَرَنَا أَبُو سُلَيْمَانَ أَحْمَدُ بْنُ هَوْذَةَ أَبِي هَرَاسَةَ الْبَاهِلِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِيُّ سَنَةَ ثَلاَثٍ وَ سَبْعِينَ وَ مِائَتَيْنِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ سَنَةَ تِسْعٍ وَ عِشْرِينَ وَ مِائَتَيْنِ قَالَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ شِمْرٍ عَنِ اَلْمُبَارَكِ بْنِ فَضَالَةَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ أَبِي الْحَسَنِ الْبَصْرِيِّ يَرْفَعُهُ قَالَ: أَتَى جَبْرَئِيلُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَأْمُرُكَ أَنْ تُزَوِّجَ فَاطِمَةَ مِنْ عَلِيٍّ أَخِيكَ فَأَرْسَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِلَى عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ يَا عَلِيُّ إِنِّي مُزَوِّجُكَ فَاطِمَةَ ابْنَتِي سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ أَحَبَّهُنَّ إِلَيَّ بَعْدَكَ وَ كَائِنٌ مِنْكُمَا سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ وَ الشُّهَدَاءُ الْمُضَرَّجُونَ الْمَقْهُورُونَ فِي الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِي وَ النُّجَبَاءُ الزُّهْرُ الَّذِينَ يُطْفِئُ اللَّهُ بِهِمُ الظُّلْمَ وَ يُحْيِي بِهِمُ الْحَقَّ وَ يُمِيتُ بِهِمُ الْبَاطِلَ عِدَّتُهُمْ عِدَّةُ أَشْهُرِ السَّنَةِ آخِرُهُمْ يُصَلِّي عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَلْفَهُ .
📝(خبر داد ما را ابو سليمان احمد بن هوذة ابى هراسۀ باهلىّ ١گفت:
حديث كرد ما را ابراهيم بن اسحاق نهاوندىّ بسال ٢٧٣ او گفت:حديث كرد ما را ابو محمّد عبد اللّه بن حمّاد انصارىّ بسال ٢٢٩ او گفت حديث كرد ما را عمرو ابن شمر از مبارك بن فضاله و او از حسن بن ابى الحسن بصرى):
و او خبر را بامام مىرساند كه فرمود:
✴️جبرئيل بخدمت پيغمبر آمد و عرض كرد اى محمّد خداى عزّ و جلّ تو را امر مىفرمايد كه فاطمه را بعلىّ برادر خودت همسر سازى رسول خدا كس به نزد علىّ فرستاد و او را گفت:اى علىّ من مىخواهم دخترم فاطمه را كه بانوى زنان جهانيان است و پس از تو از همه نزد من محبوبتر است همسر تو سازم و از شما بوجود خواهد آمد دو سرور جوانان بهشتى و شهيدان بخون آغشته كه پس از من بآنان ستم خواهد شد و نجيبان تابان كه خداوند بوسيلۀ آنان تاريكىها را از ميان بردارد و حقّ را بآنان زنده سازد و باطل را بآنان بميراند شمارۀ آنان شمارۀ ماههاى سال است و عيسى بن مريم در پشت سر آخرينشان بنماز خواهد ايستاد.
📘غیبت نعمانی ، صفحه 53
باب4/حدیث1
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📝در غيبت نعمانى است كه ابو بصير گفت حضرت باقر عليه السّلام فرمود:
📜«يقوم القائم بامر جديد و كتاب جديد و قضاء جديد على العرب شديد، ليس شأنه الا السيف لا يستتيب احدا و لا يأخذه في اللّه لومة لائم».
💠يعنى قائم بامر جديد و كتاب جديد و حكم جديد كه بر عرب دشوار است قيام مىكند،
💠 كار وى شمشير (و جنگ) است توبه هيچ كس را قبول نميكند،
💠و ملامت دشمنان او را از هدفش باز نمىدارد.
📙مهدی موعود، صفحه 1125
علامه محمدباقرمجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#علائم_ظهور
📜در غيبت نعمانى به روايت حسن بن محبوب از حضرت رضا عليه السّلام آمده كه فرمود:گويى او را مىبينم كه دل مردم را شاد كند،آوازى بلند مىشود كه دور و نزديك آن را بشنوند و آن آواز براى مؤمنين رحمت و براى كافرين عذاب است.عرض كردم:پدر و مادرم فدايت،آن چيست؟
فرمود:سه آواز در ماه رجب برآيد؛
📣اوّل:«ألا لعنة اللّه على الظّالمين»؛اى لعنت خداوند بر ستمكاران.
📣دوم:«أزفت الآزفة يا معشر المؤمنين»؛آنچه مىبايست نزديك مىشد،نزديك شده است اى گروه مؤمنان.
📣سوم:بدنى ديده شود كه در پيشاپيش آفتاب آشكار گردد و آواز دهد:خداوند براى براندازى ستمگران فلانى را برانگيخت.
در آن هنگام فرج مؤمنين فرامىرسد،و خداوند سينههاى آنان را شفا بخشد،و عقدههاى دلشان برطرف گردد.
📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 326
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#علائم_ظهور
#بعد_از_ظهور
📜أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا حُمَيْدُ بْنُ زِيَادٍ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْمِيثَمِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: الْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَلْقَى فِي حَرْبِهِ مَا لَمْ يَلْقَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَتَاهُمْ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ حِجَارَةً مَنْقُورَةً وَ خُشُباً مَنْحُوتَةً
⚠️وَ إِنَّ الْقَائِمَ يَخْرُجُونَ عَلَيْهِ فَيَتَأَوَّلُونَ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ وَ يُقَاتِلُونَهُ عَلَيْهِ .
📝(خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت:حديث كرد ما را حميد بن زياد كوفىّ او گفت:حديث كرد ما را حسن بن محمّد بن سماعه او گفت:حديث كرد ما را احمد بن حسن ميثمىّ از محمّد بن ابى حمزه از بعضى از اصحابش و او از):
ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه گفت:شنيدم آن حضرت ميفرمود:
🎇قائم عليه السّلام در پيكارش مىبيند آنچه را كه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله نديد.
همانا رسول خدا در حالى بسوى آنان آمد كه بتهاى سنگى و چوبهاى تراشيده شده را مىپرستيدند،
‼️ولى قائم،عليه او خروج ميكنند و كتاب خدا را عليه او تأويل ميكنند و باستناد آن تأويل با او مىجنگند.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 350
باب17/حدیث3
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حضرت_مهدی_عج_و_انبیاء
📜[٨٨٨]٤-عليّ بن إبراهيم،عن محمّد بن الحسين،عن ابن أبي نجران،عن فضالة بن أيّوب،عن سدير الصّيرفيّ قال:
سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:إنّ في صاحب هذا الأمر شبها من يوسف عليه السّلام، قال:قلت له:كأنّك تذكر حياته أو غيبته؟قال:فقال لي:و ما ينكر من ذلك،هذه الأمّة أشباه الخنازير،إنّ إخوة يوسف عليه السّلام كانوا أسباطا أولاد الأنبياء تاجروا يوسف و بايعوه و خاطبوه و هم إخوته و هو أخوهم،فلم يعرفوه حتّى قال:أنا يوسف و هذا أخي،فما تنكر هذه الأمّة الملعونة أن يفعل اللّه عزّ و جلّ بحجّته في وقت من الأوقات،كما فعل بيوسف،إنّ يوسف عليه السّلام كان إليه ملك مصر و كان بينه و بين والده مسيرة ثمانية عشر يوما،فلو أراد أن يعلمه لقدر على ذلك،لقد سار يعقوب عليه السّلام و ولده عند البشارة تسعة أيّام من بدوهم إلى مصر، فما تنكر هذه الأمّة أن يفعل اللّه جلّ و عزّ بحجّته كما فعل بيوسف،أن يمشي في أسواقهم و يطأ بسطهم حتّى يأذن اللّه في ذلك له،كما أذن ليوسف قالوا:أإنّك لأنت يوسف؟قال:أنا يوسف.
📝سدير صيرفى گفت:از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم مىفرمايد:
همانا در صاحب الامر[عليه السّلام]شباهتى به يوسف عليه السّلام است.
او گويد:من عرض كردم:گويا از زندگى يا غيبت ايشان سخن مىگوييد؟
♻️فرمودند:و اين مردمان خوكمانند چه چيز آن را انكار مىكنند.همانا برادران يوسف عليه السّلام نوادگان فرزندان پيامبران بودند كه با يوسف تجارت كردند،با او خريد و فروش كرده،به صحبت پرداختند.
آنان برادران او و او برادر ايشان بود و آنان او را نشناختند تا وقتى كه گفت:من يوسفم و اين برادر من است.
♻️پس چگونه اين مردمان لعنتشده انكار مىكنند كه خداوند عزّتمند در دورهاى از دوران با حجّتش چنان كند كه با يوسف كرد.
همانا حكومت مصر با يوسف عليه السّلام بود و ميان او و پدرش راهى به اندازۀ هيجده روز.
كه اگر مىخواست او را آگاه كند مىتوانست.
آنگاه يعقوب عليه السّلام و فرزندانش آن راه را هنگام مژدۀ[يوسف]از روستايشان تا مصر نهروزه پيمودند.
♻️پس اين مردمان چگونه انكار مىكنند كه خداوند شكوهمند با حجّتش چنان بكند كه با يوسف كرد.
در بازارهاشان راه رود و در خانههاشان قدم گذارد تا خداوند به او دربارۀ كارش اجازه دهد چنانكه به يوسف اجازه داد.آنان گفتند:آيا تو همان يوسفى؟گفت:
من يوسفم.
📙 اصول کافی -جلد 2، صفحه 122
@Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه
اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜٤٥٠-عدّة من أصحابنا عن أحمد بن محمّد بن خالد عن محمّد بن عليّ عن عبد الرّحمن بن أبي هاشم عن سفيان الجريريّ عن أبي مريم الأنصاريّ عن هارون بن عنترة عن أبيه قال:سمعت أمير المؤمنين عليه السّلام مرّة بعد مرّة و هو يقول و شبّك أصابعه بعضها في بعض ثمّ قال:
💎تفرّجي تضيّقي و تضيّقي تفرّجي،ثمّ قال:هلكت المحاضير و نجا المقرّبون و ثبت الحصى على أوتادهم،أقسم باللّه قسما حقّا إنّ بعد الغمّ فتحا عجبا.
📝عنتره مىگويد:شنيدم امير المؤمنين عليه السّلام-در حالى كه انگشتان دو دست را در هم كرده بود-پىدرپى مىفرمود:
✅گشايش كارم در گرفتارى من و گرفتارىام در گشايش كار من است.
سپس فرمود:كسانى كه شتابزده درخواست امر فرج مىنمايند هلاك شدند و مقرّبان درگاه الهى نجات يافتند كه ايشان در عقيده سخت استوارند به راستى به خدا سوگند ياد مىكنم كه پس از اندوه فتح عجيبى است.
📘الروضة من الکافی، صفحه 597
محمدبن یعقوب کلینی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜 وَ رَوَى اَلْحَجَّالُ عَنْ ثَعْلَبَةَ عَنْ أَبِي بَكْرٍ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: كَأَنِّي بِالْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى نَجَفِ الْكُوفَةِ قَدْ سَارَ إِلَيْهَا مِنْ مَكَّةَ فِي خَمْسَةِ آلاَفٍ مِنَ الْمَلاَئِكَةِ جَبْرَئِيلُ عَنْ يَمِينِهِ وَ مِيكَائِيلُ عَنْ شِمَالِهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ هُوَ يُفَرِّقُ الْجُنُودَ فِي الْبِلاَدِ.
📝حجّال،از ثعلبه،از ابى بكر حضرمى،از امام باقر عليه السّلام روايت كرده كه مىفرمايد:
🕊گويا حضرت قائم عليه السّلام را در نجف كوفه مىبينم كه به همراه پنج هزار فرشته به آنجا رفته،
💠جبرئيل در سمت راست
💠 و ميكائيل در سمت چپ
💠 و مؤمنين در پيشاپيش ايشان
✴️و خود سربازان را در شهرهاى مختلف پخش مىنمايد.
📘 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 630
@Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دعای_عهد
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜[١٠٦٨]٣-محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن ابن محبوب،عن عمر بن يزيد قال:
رأيت مسمعا بالمدينة و قد كان حمل إلى أبي عبد اللّه عليه السّلام تلك السّنة مالا فردّه أبو عبد اللّه عليه السّلام فقلت له:لم ردّ عليك أبو عبد اللّه المال الّذي حملته إليه؟ قال:فقال لي:إنّي قلت له حين حملت إليه المال:إنّي كنت ولّيت البحرين الغوص فأصبت أربعمائة ألف درهم و قد جئتك بخمسها بثمانين ألف درهم و كرهت أن أحبسها عنك و أن أعرض لها و هي حقّك الّذي جعله اللّه تبارك و تعالى في أموالنا،فقال،أو ما لنا من الأرض و ما أخرج اللّه منها إلاّ الخمس يا أبا سيّار إنّ الأرض كلّها لنا فما أخرج اللّه منها من شيء فهو لنا،فقلت له:و أنا أحمل إليك المال كلّه؟فقال:يا أبا سيّار!قد طيّبناه لك و أحللناك منه فضمّ إليك مالك و كلّ ما في أيدي شيعتنا من الأرض فهم فيه محلّلون حتّى يقوم قائمنا فيجبيهم طسق ما كان في أيديهم و يترك الأرض في أيديهم و أمّا ما كان في أيدي غيرهم فإنّ كسبهم من الأرض حرام عليهم حتّى يقوم قائمنا،فيأخذ الأرض من أيديهم و يخرجهم صغرة قال عمر بن يزيد:فقال لي أبو سيّار:
ما أرى أحدا من أصحاب الضّياع و لا ممّن يلي الأعمال يأكل حلالا غيري إلاّ من طيّبوا له ذلك.
📝عمر يزيد گفته است:مسمع را در مدينه ديدم كه مالى از آن سال را براى حضرت صادق عليه السّلام برد و حضرت آن را بازگرداند.من به او گفتم:چرا حضرت صادق عليه السّلام مالى را كه برايش برده بودى به تو بازگرداند؟او به من گفت:من وقتى مال را برايشان بردم به ايشان عرض كردم:همانا من غوّاصى بحرين را به عهده گرفته،چهارصد هزار درهم به دست آوردهام و خمس آن را كه هشتاد هزار درهم است براى شما آوردم.دوست نداشتم آن را از شما بازدارم و خودم در آن تصرّف كنم.درحالىكه آن حقّ شما است كه خداوند پاك و والا در اموالمان قرار داده است.حضرت فرمود:آيا مگر براى ما از زمين و آنچه خدا از زمين بيرون مىآورد جز خمس نيست؟اى ابو سيّار!همانا همۀ زمين براى ما است.و آنچه خداوند از آن بيرون مىآورد براى ما است.من به ايشان عرض كردم:پس من همۀ آن مال را براى شما مىآورم؟فرمودند:اى ابو سيّار!آن را براى تو پاك كرده،اين (خمس)را هم برايت حلال كرديم.مالت را بردار.
🌍و هر آن زمينى كه در دست شيعيان ما است برايشان حلال است تا قائم ما قيام كند و خراج آنچه را در دستشان است بگيرد و زمين را در اختيارشان باقى بگذارد.و امّا آنچه در دست جز ايشان است همانا آنچه از زمين به دست مىآورند برايشان حرام است تا قائم ما قيام كند و زمين را از دستشان گرفته،آنها را با خوارى از آن بيرون كند.
عمر يزيد گفته است:
ابو سيّار به من گفت:از زمينداران يا كسى كه كارى به عهده مىگيرد كسى جز خودم را نمىشناسم كه حلال بخورد مگر اينكه ايشان آن را برايشان پاك كنند.
📘 اصول کافی - جلد2، صفحه 300
@Aldolatahalzahraeyah