eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
449 دنبال‌کننده
406 عکس
534 ویدیو
278 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ الْوَلِيدِ رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى الْعَطَّارُ وَ أَحْمَدُ بْنُ‌ إِدْرِيسَ‌ جَمِيعاً عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ يَحْيَى بْنِ‌ عِمْرَانَ‌ الْأَشْعَرِيِّ‌ عَنِ‌ السَّيَّارِيِّ‌ عَنِ‌ اَلْحَكَمِ‌ بْنِ‌ سَالِمٍ‌ عَمَّنْ‌ حَدَّثَهُ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: إِنَّا وَ آلُ‌ أَبِي سُفْيَانَ‌ أَهْلُ‌ بَيْتَيْنِ‌ تَعَادَيْنَا فِي اللَّهِ‌ قُلْنَا صَدَقَ‌ اللَّهُ‌ وَ قَالُوا كَذَبَ‌ اللَّهُ‌ قَاتَلَ‌ أَبُو سُفْيَانَ‌ رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ قَاتَلَ‌ مُعَاوِيَةُ‌ عَلِيَّ‌ بْنَ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ قَاتَلَ‌ يَزِيدُ بْنُ‌ مُعَاوِيَةَ‌ اَلْحُسَيْنَ‌ بْنَ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ‌ يُقَاتِلُ‌ الْقَائِمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ . 📝حكم بن سالم از قول شخصى، از امام صادق عليه السّلام روايت نموده: كه فرمود: ما و فرزندان أبو سفيان أفراد دو خانواده هستيم، دشمنى ما با هم در راه خداست، ما مى‌گوئيم: خدا راست گفته، ولى آنان مى‌گويند: خدا دروغ گفته است، ابو سفيان با پيغمبر صلى اللّه عليه و آله جنگيد و معاويه با علىّ‌ بن ابى طالب پيكار نمود، و يزيد پسر معاويه با حسين بن علىّ‌ عليهما السّلام جنگيد و او را بشهادت رسانيد و سفيانى با قائم آل محمّد عليه السّلام خواهد جنگيد. 📚معانی الأخبار - جلد2، صفحه 309 باب392/حدیث1 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) ویژه مطالب مهدویت @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً في عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ او كلمه‌ی توحيد را كلمه‌ی پاينده‌اى در نسل‌هاى بعد از خود قرار داد، شايد [به‌سوى خدا] بازگردند (زخرف/ ۲۸) 🌤✨🌤✨🌤 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ حُذَیْفَهًَْ‌بْنِ‌الْیَمَانِ قَالَ: صَلَّی بِنَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ثُمَّ أَقْبَلَ بِوَجْهِهِ الْکَرِیمِ عَلَیْنَا فَقَال مَعَاشِرَ أَصْحَابِی أُوصِیکُمْ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ الْعَمَلِ بِطَاعَتِهِ فَمَنْ عَمِلَ بِهَا فَازَ وَ غَنِمَ وَ أَنْجَحَ وَ مَنْ تَرَکَهَا حَلَّتْ بِهِ النَّدَامَهًُْ فَالْتَمِسُوا بِالتَّقْوَی السَّلَامَهًَْ مِنْ أَهْوَالِ یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ فَکَأَنِّی أُدْعَی فَأُجِیبُ وَ إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا وَ مَنْ تَمَسَّکَ بِعِتْرَتِی مِنْ بَعْدِی کَانَ مِنَ الْفَائِزِینَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُمْ کَانَ مِنَ الْهَالِکِینَ فَقُلْتُ یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) عَلَی مَنْ تُخَلِّفُنَا قَالَ عَلَی مَنْ خَلَّفَ مُوسَی‌بْنُ‌عِمْرَانَ (علیه السلام) قَوْمَهُ قُلْتُ عَلَی وَصِیِّهِ یُوشَعَ‌بْنِ‌نُونٍ (علیه السلام) قَالَ فَإِنَّ وَصِیِّی وَ خَلِیفَتِی مِنْ بَعْدِی عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) قَائِدُ الْبَرَرَهًِْ وَ قَاتِلُ الْکَفَرَهًِْ مَنْصُورٌ مَنْ نَصَرَهُ مَخْذُولٌ مَنْ خَذَلَهُ قُلْتُ یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) فَکَمْ یَکُونُ الْأَئِمَّهًُْ مِنْ بَعْدِکَ قَالَ عَدَدَ نُقَبَاءِ بَنِی إِسْرَائِیلَ تِسْعَهًٌْ مِنْ صُلْبِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) أَعْطَاهُمُ اللَّهُ عِلْمِی وَ فَهْمِی وَ هُمْ خُزَّانُ عِلْمِ اللَّهِ وَ مَعَادِنُ وَحْیِهِ قُلْتُ یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) فَمَا لِأَوْلَادِ الْحَسَنِ (علیه السلام) قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ الْإِمَامَهًَْ فِی عَقِبِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فِی عَقِبِهِ قُلْتُ أَ فَلَا تُسَمِّیهِمْ لِی یا رسول الله (صلی الله علیه و آله) قَالَ نَعَمْ إِنَّهُ لَمَّا عُرِجَ بِی إِلَی السَّمَاءِ وَ نَظَرْتُ إِلَی سَاقِ الْعَرْشِ فَرَأَیْتُ مَکْتُوباً بِالنُّورِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَیَّدْتُهُ بِعَلِیٍّ (علیه السلام) وَ نَصَرْتُهُ بِهِ وَ رَأَیْتُ أَنْوَارَ الْحَسَنِ (علیه السلام) وَ الْحُسَیْن (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَ رَأَیْتُ فِی ثَلَاثَهًِْ مَوَاضِعَ عَلِیا (علیه السلام) علیاً (علیه السلام) عَلِیّاً (علیه السلام) وَ مُحَمَّداً (علیه السلام) مُحَمَّداً (علیه السلام) وَ جَعْفَراً (علیه السلام) وَ مُوسَی (علیه السلام) وَ الْحَسَنَ (علیه السلام) وَ الْحُجَّهًَْ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یَتَلَأْلَأُ مِنْ بَیْنِهِمْ کَأَنَّهُ کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ فَقُلْتُ یَا رَبِّ مَنْ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ قَرَنْتَ أَسْمَاءَهُمْ بِاسْمِکَ قَالَ یا محمد (صلی الله علیه و آله) إِنَّهُمُ الْأَوْصِیَاءُ وَ الْأَئِمَّهًُْ بَعْدَکَ خَلَقْتَهُمْ مِنْ طِینَتِکَ فَطُوبَی لِمَنْ أَحَبَّهُمْ وَ الْوَیْلُ لِمَنْ أَبْغَضَهُمْ وَ بِهِمْ أُنْزِلُ الْغَیْثَ وَ بِهِمْ أُثِیبُ وَ أُعَاقِبُ ثُمَّ رَفَعَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) یَدَهُ إِلَی السَّمَاءِ وَ دَعَا بِدَعَوَاتٍ فَسَمِعْتُهُ فِیمَا یَقُولُ اللَّهُمَّ اجْعَلِ الْعِلْمَ وَ الْفِقْهَ فِی عَقِبِی وَ عَقِبِ عَقِبِی وَ فِی زَرْعِی وَ زَرْعِ زَرْعِی.
📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- حذیفهًْ‌بن‌یمان گوید: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: ای گروه اصحاب! من شما را به تقوای الهی و اطاعت او سفارش می‌کنم، هرکه به این سفارش رفتار کند بهره‌مند و رستگار شده، و هرکه واگذارد پشیمانی بر او رواست، پس به‌وسیله‌ی تقوا و پرهیزکاری از هول‌ها و دهشت‌های قیامت سلامتی طلب کنید، به همین زودی به‌سوی خداوند خوانده می‌شوم و دعوت حق را اجابت می‌کنم، و من دو چیز سنگین در میان شما می‌گذارم؛ کتاب خدا و عترت من اهل بیتم، تا زمانی‌که به آن دو چنگ زنید. هرگز گمراه نشوید، و هرکه به عترت من پس از خودم چنگ زند از زمره‌ی رستگاران؛ و هرکه از ایشان دوری و تخلّف کند از زمره‌ی نابودشدگان است». عرض کردم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پس از خود، ما را بر چه کسی سفارش و دستور می‌فرمایی»؟ فرمود: «موسی‌بن‌عمران (علیه السلام) به چه کسی مردم را پس از خودش سفارش و دستور فرمود»؟ عرض کردم: «بر وصیّش یوشع‌بن‌نون». فرمود: «به‌درستی وصیّ و خلیفه‌ی من پس از من علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام)، پیشوای نیکوکاران و کشنده کافران است هرکس یاریش کند یاری شده؛ و هرکه دست از یاریش بردارد یاری نخواهد شد». عرض کردم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) امامان بعد از تو چند نفر خواهند بود»؟ فرمود: «به عدد نقیبان بنی‌اسرائیل، نه نفر از صلب حسین (علیه السلام) هستند که خداوند علم و فهم مرا به آن‌ها عطا فرموده، ایشان خزانه‌های علم خدا و معادن وحی او هستند». عرض کردم: «پس برای فرزندان حسن (علیه السلام) چه مزیّتی است»؟ فرمود: «خدای تعالی امامت را در فرزندان حسین (علیه السلام) قرار داده و این است سخن خدای متعال: وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فِی عَقِبِهِ». عرض کردم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آیا نامشان را برای من بیان نمی‌کنی»؟ فرمود: «چرا چون من به آسمان برده شدم به ساق عرش نظر کردم دیدم به نور نوشته شده بود: خدایی جز خدای یگانه نیست، محمّد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است، او را به‌واسطه‌ی علی (علیه السلام) مدد کرده و به‌وسیله‌ی او یاریش نمودم؛ و نور حسن و حسین و فاطمه (علیهم السلام) را دیدم، و در سه جا علی، علی، علی و محمّد، محمّد، و جعفر و موسی و حسن (علیهم السلام) و حجّت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دیدم که در میان ایشان چون ستاره درخشانی می‌درخشید». عرض کردم: «پروردگارا! اینان چه کسانی هستند که نامشان را به نام خود همراه کرده‌ای»؟ فرمود: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله) ایشان اوصیاء و امامان بعد از تو هستند آن‌ها را از طینت تو خلق کرده‌ام، خوشا به حال کسی که ایشان را دوست دارد و وای به حال کسی که ایشان را دشمن دارد، به‌واسطه‌ی آن‌ها باران می‌فرستم و به سبب آن‌ها ثواب می‌دهم و عقاب می‌کنم». سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دست به‌سوی آسمان بلند کرد و دعاهایی خواند، شنیدم می‌گوید: «پروردگارا! علم و فقه را در فرزندان و فرزندان فرزندان من و زراعت و زراعت زراعت من قرار بده». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۲ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۳۳۱/ کفایهًْ الأثر، ص۱۳۶ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜امام صادق (ع) فرمودند:اى مفضل! 🕋 گويا او را مى‌بينم كه وارد شهر مكه شده و لباس پيغمبر را پوشيده و عمامه زردى بر سر گذاشته است، و نعلين وصله شده پيغمبر را بپا كرده و عصاى آن حضرت را بدست گرفته چند بز لاغر را جلو انداخته و بدين گونه بطرف خانه خدا ميرود بدون اينكه كسى او را بشناسد و بسن جوانى آشكار ميگردد. مفضل گفت: آيا بصورت جوان برميگردد يا با حالت پيرى ظهور ميكند؟ فرمود:سبحان اللّه مگر از حالا كسى ميداند؟ وقتى خدا فرمان ظهورش را صادر كند هر طور او بخواهد و بهر صورتى كه او صلاح بداند ظاهر مى‌شود. ❓مفضل گفت: آقا! از كجا ظاهر مى‌شود و چگونه آشكار ميگردد؟ 🕋فرمود: اى مفضل او به تنهائى آشكار مى‌گردد و تنها بطرف خانۀ خدا مى‌آيد و تنها داخل كعبه مى‌شود و چون شب فرا رسد همچنان تنهاست، وقتى چشمها بخواب رفت و شب كاملا تاريك شد جبرئيل و ميكائيل و دسته دسته فرشتگان بر وى فرود مى‌آيند و در آن ميان جبرئيل به وى مى‌گويد: اى آقاى من هر چه بفرمائى پذيرفته است و فرمانت رواست. او (قائم) هم دست بر رخسارش ميكشد و ميگويد : 💫«اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ»(زمر/74) يعنى: خدا را سپاس ميگذارم كه وعده‌اش در باره ما راست درآمد و زمين را بما واگذار كرد و هر جاى بهشت را بخواهيم منزل مى‌كنيم چه نيكوست پاداش عمل‌كنندگان. 🕋 بفرمان الهى! آنگاه در بين ركن و مقام مى‌ايستد و با صداى رسا مى‌گويد: اى نقبا و مردمى كه به من نزديك هستيد، و اى كسانى كه خداوند شما را پيش از ظهور من در روى زمين براى يارى من ذخيره كرده است، براى اطاعت از من بسوى من بيائيد! صداى او باين افراد ميرسد و آنها در شرق و غرب عالم بعضى در محراب عبادت و گروهى خوابيده‌اند، و با اين وصف با يك صدا كه ميشنوند و با يك چشم بهم زدن در بين ركن و مقام نزد او خواهند بود. 🕋هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانه‌اش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمى‌دانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند. ❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مى‌كنند؟ ♥️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند. ❓عرضكردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟ ✅فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعت‌كننده و بيعت‌گيرندگان آن را لعنت كند. 🕋 بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مى‌كند و نورى از آن ميجهد و ميگويد: اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند: 💫 «إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»(فتح/10) يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است. 🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مى‌كنند.
مردم در مكه فرياد ميزنند و ميگويند: اين مرد كيست و اين جماعت كه با او هستند كيانند و اين علامت كه ديشب ديديم و نظيرش ديده نشده چيست‌؟ بعضى به بعضى ديگر ميگويند: اين مرد همان صاحب بزهاست! عدۀ ديگر ميگويند: نگاه كنيد ببينيد كسى از همراهان او را مى‌شناسيد؟ مردم مى‌گويند ما جز چهار نفر از مردم مكه و چهار نفر كه از اهل مدينه هستند و فلانى و فلانى ميباشند هيچ كدام آنها را نمى‌شناسيم. 📣اين واقعه در آغاز طلوع آفتاب آن روز خواهد بود، موقعى كه آفتاب طالع شد گوينده‌اى از چشمه خورشيد بزبان عربى فصيحى بانگى ميزند كه اهل آسمانها و زمين آن را ميشوند، و ميگويد: 🕯اى مردم عالم! اين مهدى آل محمد است و او را بنام و كنيۀ جدش پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله ميخواند و به پدرش حسن عليه السّلام امام يازدهم تا حسين بن على صلوات اللّه عليهم اجمعين نسبت ميدهد. آنگاه گوينده ميگويد: با وى بيعت كنيد كه رستگار ميشويد و مخالفت امر او ننمائيد كه گمراه خواهيد شد. سپس به ترتيب فرشتگان و جن و نقباء دست او را ميبوسند و ميگويند: شنيديم و اطاعت ميكنيم، هيچ صاحب روحى در ميان مخلوق خدا نميماند جز اينكه آن صدا را ميشنود. كسانى كه در جاى دور و نزديك و دريا و خشكى ميباشند، مى‌آيند و براى يك ديگر نقل ميكنندكه ما با گوش خود چنين صدائى را شنيديم. 📙مهدی موعود، صفحه 1154 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ﻭ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ ﻭ ﺯﺑﻮﻧﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺩﻫﻴﻢ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻭ ﻭﺍﺭﺛﺎﻥ [ ﺍﻣﻮﺍﻝ ، ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ] ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ . (قصص/ ۵) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜علی‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- أَنَّ اللَّهَ أَخْبَرَ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ بَشَّرَهُ بِالْحُسَیْنِ قَبْلَ حَمْلِهِ وَ أَنَّ الْإِمَامَهًَْ تَکُونُ فِی وُلْدِهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ ثُمَّ أَخْبَرَهُ بِمَا یُصِیبُهُ مِنَ الْقَتْلِ وَ الْمُصِیبَهًِْ فِی نَفْسِهِ وَ وُلْدِهِ ثُمَّ عَوَّضَهُ بِأَنْ جَعَلَ الْإِمَامَهًَْ فِی عَقِبِهِ وَ أَعْلَمَهُ أَنَّهُ یُقْتَلُ ثُمَّ یَرُدُّهُ إِلَی الدُّنْیَا وَ یَنْصُرُهُ حَتَّی یَقْتُلَ أَعْدَاءَهُ وَ یُمَلِّکَهُ الْأَرْضَ وَ هُوَ قَوْلُهُ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْض... 📝علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- خدای علیم قبل از انعقاد نطفه امام حسین (علیه السلام) رسول (صلی الله علیه و آله) خود را به وجود حسین (علیه السلام) و اینکه مقام امامت تا روز قیامت نصیب فرزندان وی خواهد شد، بشارت و مژده داده بود. آن‌گاه آن حضرت (صلی الله علیه و آله) را از آن مصائبی که به حسین (علیه السلام) و فرزندانش (علیهم السلام) خواهد رسید، آگاه نموده بود. [و اینکه] مقام امامت را در عوض آن مصائب به فرزندانش خواهد داد. خداوند به پیغمبر (صلی الله علیه و آله) خود خبر داده بود که حسین (علیه السلام) کُشته خواهد شد. سپس خدا او را به دنیا بازمی‌گرداند و وی را یاری می‌کند تا دشمنان خود را به قتل برساند و زمین را ملک او خواهد کرد. و این است منظور این آیه که می‌فرماید: وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۴۲ بحار الأنوار، ج۴۳، ص۲۴۶/ القمی، ج۲، ص۲۹۶ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَبُو سُلَيْمَانَ‌ أَحْمَدُ بْنُ‌ هَوْذَةَ‌ الْبَاهِلِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ‌ بْنُ‌ إِسْحَاقَ‌ النَّهَاوَنْدِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: ❣يَقُومُ‌ الْقَائِمُ‌ يَوْمَ‌ عَاشُورَاءَ . 📝حديث كرد ما را ابو سليمان احمد بن هوذۀ باهلىّ‌ او گفت:حديث كرد ما را ابراهيم بن اسحاق نهاوندىّ‌ او گفت:حديث كرد ما را عبد اللّه بن حمّاد انصارىّ‌ از ابى بصير و او از: ابى عبد اللّه عليه السّلام كه فرمود: 💎قائم روز عاشورا را قيام خواهد كرد. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 331 باب 14/حدیث68 @Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری دعای ندبه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ‍ ‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى شعراء] [آيه‌ى ٢٢٨] وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌ (و آنان كه ظلم و ستم كردند،به زودى خواهند دانست كه به كدام بازگشت‌گاه(و دوزخى)بازآيند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📝[183] ابن بابويه،قال:حدّثني محمّد بن عليّ‌ ماجيلويه رضي اللّه عنه،قال: حدّثنا عليّ‌ بن إبراهيم،عن أبيه،عن عليّ‌ بن معبد،عن الحسين بن خالد،عن عليّ‌ ابن موسى الرّضا عليه السّلام،عن أبيه،عن آبائه عليهم السّلام قال: «قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:من أحبّ‌ أن يتمسّك بديني و يركب سفينة النّجاة بعدي،فليقتد بعليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام و ليعاد عدوّه و ليوال وليّه،فإنّه(خليفتي و) وصيّي و خليفتي على أمّتي في حياتي و بعد وفاتي،و هو أمير كلّ‌ مسلم،و أمير كلّ‌ مؤمن بعدي،قوله قولي،و أمره أمري،و نهيه نهيي،و تابعه تابعي،و ناصره ناصري،و خاذله خاذلي. ثمّ‌ قال صلّى اللّه عليه و آله و سلم:من فارق عليّا بعدي لم يرني و لم أره يوم القيامة،و من خالف عليّا حرّم اللّه عليه الجنّة و جعل مأواه النّار[و بئس المصير]،و من خذل عليّا خذله اللّه يوم يعرض عليه و من نصر عليّا نصره اللّه يوم يلقاه،و لقّنه حجّته عند المنازلة . ثمّ‌ قال صلوات اللّه عليه و آله:(و)الحسن و الحسين إماما أمّتي بعد أبيهما،و سيّدا شباب أهل الجنّة،و أمّهما سيّدة نساء العالمين،و أبوهما سيّد الوصيّين،و من ولد الحسين تسعة أئمّة تاسعهم القائم عليه السّلام من ولدي،طاعتهم طاعتي و معصيتهم معصيتي،إلى اللّه أشكو المنكرين لفضلهم و المضيّعين لحقّهم ١بعدي،و كفى باللّه وليّا،و كفى باللّه نصيرا لعترتي و أئمّة أمّتي و منتقما من الجاحدين لحقّهم، وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌ .» 🖌ابن بابويه گويد:محمّد بن على ماجيلويه رضى اللّه عنه حديث‌ام داد،گفت: علىّ‌ بن ابراهيم،از پدرش،از علىّ‌ بن معبد،از حسين بن خالد،از حضرت علىّ‌ بن موسى الرّضا عليه السّلام از پدرش،از پدرانش عليهم السّلام حديثمان داد،كه آن حضرت فرمود: «رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمودند: ✅هركس دوست مى‌دارد به دين من دست‌يازد و پس از من بر كشتى نجات قرار گيرد،بايد كه به علىّ‌ بن ابى طالب عليه السّلام اقتدا كند و با دشمنش دشمنى و با دوست او دوستى نمايد؛ ❣زيراكه او(خليفه‌ى من و)وصىّ‌ من و جانشين من بر امّتم در زندگانى‌ام و پس از وفات من است. 💎اوست امير هر مسلمان و امير هر مؤمن بعد از من؛گفته‌اش گفته‌ى من و امرش امر من و نهى او نهى من است. 🌺پيرو او پيرو من و يارى‌كننده‌اش ياور من و خواركننده‌اش خواركنندۀ من است. ⚠️سپس رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:هركس بعد از من از على جدا شود،روز قيامت مرا نخواهد ديد.من نيز او را نخواهم ديد ⛔️و هركه با على مخالفت نمايد،خداوند بهشت را بر وى حرام فرمايد و عاقبتش را جهنّم قرار دهد[و بد جايگاهى است] ♻️و هرآن‌كه على را يارى ندهد،خداوند او را يارى ندهد؛روزى كه بر خداوند عرضه شود ♥️و هركس على را نصرت دهد،خداوند او را نصرت فرمايد؛روزى كه او را ملاقات كند و به هنگام سؤال و جواب،(برهان و)دليلش را به وى تلقين فرمايد. ✅ آن‌گاه حضرتش صلوات اللّه عليه و آله فرمود:حسن و حسين دو امام امّت من بعد از پدرشان‌اند و دو سيّد و سرور جوانان اهل بهشت‌اند و مادرشان بهترين بانوان عالميان است و پدرشان سيّد اوصياست ♥️و از فرزندان حسين،نه امام خواهد بود كه نهمينشان قائم از فرزندان من است كه درود خدا بر او باد. 🔰اطاعتشان،اطاعت از من و معصيتشان معصيت من است. 🔅من به خداوند شكوه مى‌برم از منكران فضيلت ايشان و تضييع‌كنندگان حقّ‌ آنان پس از من 💟و خداوند بس است كه ولىّ‌ و ياور عترت من و امامان امّتم باشد و از منكران حقّ‌ ايشان انتقام كشد (و آنان كه ظلم و ستم كردند، به زودى خواهند دانست كه به كدام بازگشت‌گاه(و دوزخى)بازآيند). 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 346 سید هاشم بن سلیمان بحرانی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِصَامٍ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ‌ بْنُ‌ الْعَلاَءِ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْقَزْوِينِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ عَنْ‌ عَاصِمِ‌ بْنِ‌ حُمَيْدٍ الْحَنَّاطِ‍‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ قَيْسٍ‌ عَنْ‌ ثَابِتٍ‌ الثُّمَالِيِّ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: فِينَا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌: وَ أُولُوا الْأَرْحامِ‌ بَعْضُهُمْ‌ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ‌ فِي كِتابِ‌ اللّهِ‌ وَ فِينَا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الْآيَةُ‌ وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌ وَ الْإِمَامَةُ‌ فِي عَقِبِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ أَنَّ‌ لِلْقَائِمِ‌ مِنَّا غَيْبَتَيْنِ‌ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ‌ مِنَ‌ الْأُخْرَى أَمَّا الْأُولَى فَسِتَّةُ‌ أَيَّامٍ‌ أَوْ سِتَّةُ‌ أَشْهُرٍ أَوْ سِتُّ‌ سِنِينَ‌ وَ أَمَّا الْأُخْرَى فَيَطُولُ‌ أَمَدُهَا حَتَّى يَرْجِعَ‌ عَنْ‌ هَذَا الْأَمْرِ أَكْثَرُ مَنْ‌ يَقُولُ‌ بِهِ‌ فَلاَ يَثْبُتُ‌ عَلَيْهِ‌ إِلاَّ مَنْ‌ قَوِيَ‌ يَقِينُهُ‌ وَ صَحَّتْ‌ مَعْرِفَتُهُ‌ وَ لَمْ‌ يَجِدْ فِي نَفْسِهِ‌ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْنَا وَ سَلَّمَ‌ لَنَا أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ . 📝ثابت ثماليّ‌ از امام سجّاد عليه السّلام روايت كند كه فرمود: اين آيه در بارۀ ما نازل شده است: «وَ أُولُوا الْأَرْحامِ‌ بَعْضُهُمْ‌ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ‌»(انفال/75) و اين آيه نيز در بارۀ ما نازل شده است: «وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌»(زخرف/28) ❣و امامت تا روز قيامت در نسل حسين بن عليّ‌ بن أبى طالب عليهم السّلام است، و براى قائم ما دو غيبت است كه يكى از ديگرى طولانى‌تر است، امّا غيبت اوّل شش يوم يا شش ماه يا شش سال به طول مى‌انجامد و امّا غيبت ديگر طولانى مى‌شود تا به غايتى كه بيشتر معتقدين به آن امام از اين امر باز گردند و بر آن ثابت نمانند مگر كسى كه يقينش قوى و معرفتش درست باشد و در دلش حرجى از آنچه حكم مى‌كنيم نبوده و تسليم ما اهل بيت باشد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - 1، صفحه 592/باب31/حدیث7 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا أَبُو سُلَيْمَانَ‌ أَحْمَدُ بْنُ‌ هَوْذَةَ‌ أَبِي هَرَاسَةَ‌ الْبَاهِلِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ‌ بْنُ‌ إِسْحَاقَ‌ النَّهَاوَنْدِيُّ‌ سَنَةَ‌ ثَلاَثٍ‌ وَ سَبْعِينَ‌ وَ مِائَتَيْنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ‌ سَنَةَ‌ تِسْعٍ‌ وَ عِشْرِينَ‌ وَ مِائَتَيْنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ‌ شِمْرٍ عَنِ‌ اَلْمُبَارَكِ‌ بْنِ‌ فَضَالَةَ‌ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ أَبِي الْحَسَنِ‌ الْبَصْرِيِّ‌ يَرْفَعُهُ‌ قَالَ‌: أَتَى جَبْرَئِيلُ‌ النَّبِيَّ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَقَالَ‌ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ يَأْمُرُكَ‌ أَنْ‌ تُزَوِّجَ‌ فَاطِمَةَ‌ مِنْ‌ عَلِيٍّ‌ أَخِيكَ‌ فَأَرْسَلَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ إِلَى عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ يَا عَلِيُّ‌ إِنِّي مُزَوِّجُكَ‌ فَاطِمَةَ‌ ابْنَتِي سَيِّدَةَ‌ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ‌ وَ أَحَبَّهُنَّ‌ إِلَيَّ‌ بَعْدَكَ‌ وَ كَائِنٌ‌ مِنْكُمَا سَيِّدَا شَبَابِ‌ أَهْلِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ وَ الشُّهَدَاءُ الْمُضَرَّجُونَ‌ الْمَقْهُورُونَ‌ فِي الْأَرْضِ‌ مِنْ‌ بَعْدِي وَ النُّجَبَاءُ الزُّهْرُ الَّذِينَ‌ يُطْفِئُ‌ اللَّهُ‌ بِهِمُ‌ الظُّلْمَ‌ وَ يُحْيِي بِهِمُ‌ الْحَقَّ‌ وَ يُمِيتُ‌ بِهِمُ‌ الْبَاطِلَ‌ عِدَّتُهُمْ‌ عِدَّةُ‌ أَشْهُرِ السَّنَةِ‌ آخِرُهُمْ‌ يُصَلِّي عِيسَى ابْنُ‌ مَرْيَمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ خَلْفَهُ‌ . 📝(خبر داد ما را ابو سليمان احمد بن هوذة ابى هراسۀ باهلىّ‌ ١گفت: حديث كرد ما را ابراهيم بن اسحاق نهاوندىّ‌ بسال ٢٧٣ او گفت:حديث كرد ما را ابو محمّد عبد اللّه بن حمّاد انصارىّ‌ بسال ٢٢٩ او گفت حديث كرد ما را عمرو ابن شمر از مبارك بن فضاله و او از حسن بن ابى الحسن بصرى): و او خبر را بامام مى‌رساند كه فرمود: ✴️جبرئيل بخدمت پيغمبر آمد و عرض كرد اى محمّد خداى عزّ و جلّ‌ تو را امر مى‌فرمايد كه فاطمه را بعلىّ‌ برادر خودت همسر سازى رسول خدا كس به نزد علىّ‌ فرستاد و او را گفت:اى علىّ‌ من مى‌خواهم دخترم فاطمه را كه بانوى زنان جهانيان است و پس از تو از همه نزد من محبوب‌تر است همسر تو سازم و از شما بوجود خواهد آمد دو سرور جوانان بهشتى و شهيدان بخون آغشته كه پس از من بآنان ستم خواهد شد و نجيبان تابان كه خداوند بوسيلۀ آنان تاريكى‌ها را از ميان بردارد و حقّ‌ را بآنان زنده سازد و باطل را بآنان بميراند شمارۀ آنان شمارۀ ماههاى سال است و عيسى بن مريم در پشت سر آخرينشان بنماز خواهد ايستاد. 📘غیبت نعمانی ، صفحه 53 باب4/حدیث1 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝در غيبت نعمانى است كه ابو بصير گفت حضرت باقر عليه السّلام فرمود: 📜«يقوم القائم بامر جديد و كتاب جديد و قضاء جديد على العرب شديد، ليس شأنه الا السيف لا يستتيب احدا و لا يأخذه في اللّه لومة لائم». 💠يعنى قائم بامر جديد و كتاب جديد و حكم جديد كه بر عرب دشوار است قيام مى‌كند، 💠 كار وى شمشير (و جنگ) است توبه هيچ كس را قبول نميكند، 💠و ملامت دشمنان او را از هدفش باز نمى‌دارد. 📙مهدی موعود، صفحه 1125 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در غيبت نعمانى به روايت حسن بن محبوب از حضرت رضا عليه السّلام آمده كه فرمود:گويى او را مى‌بينم كه دل مردم را شاد كند،آوازى بلند مى‌شود كه دور و نزديك آن را بشنوند و آن آواز براى مؤمنين رحمت و براى كافرين عذاب است.عرض كردم:پدر و مادرم فدايت،آن چيست‌؟ فرمود:سه آواز در ماه رجب برآيد؛ 📣اوّل:«ألا لعنة اللّه على الظّالمين»؛اى لعنت خداوند بر ستمكاران. 📣دوم:«أزفت الآزفة يا معشر المؤمنين»؛آنچه مى‌بايست نزديك مى‌شد،نزديك شده است اى گروه مؤمنان. 📣سوم:بدنى ديده شود كه در پيشاپيش آفتاب آشكار گردد و آواز دهد:خداوند براى براندازى ستمگران فلانى را برانگيخت. در آن هنگام فرج مؤمنين فرامى‌رسد،و خداوند سينه‌هاى آنان را شفا بخشد،و عقده‌هاى دلشان برطرف گردد. 📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 326 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا حُمَيْدُ بْنُ‌ زِيَادٍ الْكُوفِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَمَاعَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ الْمِيثَمِيُّ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ بَعْضِ‌ أَصْحَابِهِ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُهُ‌ يَقُولُ‌: الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَلْقَى فِي حَرْبِهِ‌ مَا لَمْ‌ يَلْقَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ إِنَّ‌ رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ أَتَاهُمْ‌ وَ هُمْ‌ يَعْبُدُونَ‌ حِجَارَةً‌ مَنْقُورَةً‌ وَ خُشُباً مَنْحُوتَةً‌ ⚠️وَ إِنَّ‌ الْقَائِمَ‌ يَخْرُجُونَ‌ عَلَيْهِ‌ فَيَتَأَوَّلُونَ‌ عَلَيْهِ‌ كِتَابَ‌ اللَّهِ‌ وَ يُقَاتِلُونَهُ‌ عَلَيْهِ‌ . 📝(خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت:حديث كرد ما را حميد بن زياد كوفىّ‌ او گفت:حديث كرد ما را حسن بن محمّد بن سماعه او گفت:حديث كرد ما را احمد بن حسن ميثمىّ‌ از محمّد بن ابى حمزه از بعضى از اصحابش و او از): ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه گفت:شنيدم آن حضرت ميفرمود: 🎇قائم عليه السّلام در پيكارش مى‌بيند آنچه را كه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله نديد. همانا رسول خدا در حالى بسوى آنان آمد كه بتهاى سنگى و چوبهاى تراشيده شده را مى‌پرستيدند، ‼️ولى قائم،عليه او خروج ميكنند و كتاب خدا را عليه او تأويل ميكنند و باستناد آن تأويل با او مى‌جنگند. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 350 باب17/حدیث3 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[٨٨٨]٤-عليّ‌ بن إبراهيم،عن محمّد بن الحسين،عن ابن أبي نجران،عن فضالة بن أيّوب،عن سدير الصّيرفيّ‌ قال: سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:إنّ‌ في صاحب هذا الأمر شبها من يوسف عليه السّلام، قال:قلت له:كأنّك تذكر حياته أو غيبته‌؟قال:فقال لي:و ما ينكر من ذلك،هذه الأمّة أشباه الخنازير،إنّ‌ إخوة يوسف عليه السّلام كانوا أسباطا أولاد الأنبياء تاجروا يوسف و بايعوه و خاطبوه و هم إخوته و هو أخوهم،فلم يعرفوه حتّى قال:أنا يوسف و هذا أخي،فما تنكر هذه الأمّة الملعونة أن يفعل اللّه عزّ و جلّ‌ بحجّته في وقت من الأوقات،كما فعل بيوسف،إنّ‌ يوسف عليه السّلام كان إليه ملك مصر و كان بينه و بين والده مسيرة ثمانية عشر يوما،فلو أراد أن يعلمه لقدر على ذلك،لقد سار يعقوب عليه السّلام و ولده عند البشارة تسعة أيّام من بدوهم إلى مصر، فما تنكر هذه الأمّة أن يفعل اللّه جلّ‌ و عزّ بحجّته كما فعل بيوسف،أن يمشي في أسواقهم و يطأ بسطهم حتّى يأذن اللّه في ذلك له،كما أذن ليوسف قالوا:أإنّك لأنت يوسف‌؟قال:أنا يوسف. 📝سدير صيرفى گفت:از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم مى‌فرمايد: همانا در صاحب الامر[عليه السّلام]شباهتى به يوسف عليه السّلام است. او گويد:من عرض كردم:گويا از زندگى يا غيبت ايشان سخن مى‌گوييد؟ ♻️فرمودند:و اين مردمان خوك‌مانند چه چيز آن را انكار مى‌كنند.همانا برادران يوسف عليه السّلام نوادگان فرزندان پيامبران بودند كه با يوسف تجارت كردند،با او خريد و فروش كرده،به صحبت پرداختند. آنان برادران او و او برادر ايشان بود و آنان او را نشناختند تا وقتى كه گفت:من يوسفم و اين برادر من است. ♻️پس چگونه اين مردمان لعنت‌شده انكار مى‌كنند كه خداوند عزّتمند در دوره‌اى از دوران با حجّتش چنان كند كه با يوسف كرد. همانا حكومت مصر با يوسف عليه السّلام بود و ميان او و پدرش راهى به اندازۀ هيجده روز. كه اگر مى‌خواست او را آگاه كند مى‌توانست. آن‌گاه يعقوب عليه السّلام و فرزندانش آن راه را هنگام مژدۀ[يوسف]از روستايشان تا مصر نه‌روزه پيمودند. ♻️پس اين مردمان چگونه انكار مى‌كنند كه خداوند شكوهمند با حجّتش چنان بكند كه با يوسف كرد. در بازارهاشان راه رود و در خانه‌هاشان قدم گذارد تا خداوند به او دربارۀ كارش اجازه دهد چنان‌كه به يوسف اجازه داد.آنان گفتند:آيا تو همان يوسفى‌؟گفت: من يوسفم. 📙 اصول کافی -جلد 2، صفحه 122 @Aldolatahalzahraeyah