eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
445 دنبال‌کننده
408 عکس
534 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
📝ابوعبداللَّه مطهری از حکیمه نقل کرده که گفت: در شب نیمه شعبان سال 255 ه.ق امام ابو محمّد عسکری به سراغ من فرستاد، و فرمود: عمه جان! افطار امشب را با ما باش که خداوند به زودی به وسیله ولی و حجتش بر خلق و جانشین من، تو را خوشحال و مسرور می‌فرماید. حکیمه گفته: به خاطر این مژده خیلی خوشحال شدم، لباس هایم را پوشیده و فوراً از منزل خارج شدم و به محضر ابی محمّدعلیه السلام رسیدم. دیدم امام در صحن خانه نشسته و کنیزان ایشان در اطرافشان ایستاده بودند، گفتم: جانم به فدای شما، جانشین شما از کدام زن متولد می‌شود؟ فرمودند: از سوسن. با دقت به کنیزان نگاه کردم، در هیچ کدام اثر حمل را ندیدم به جز سوسن. وقتی که نماز مغرب و عشاء را ادا کردم، غذا آورده، من و سوسن افطار کردیم، و شب هم در یک اتاق بودیم، مقدار کمی خوابیدم، امّا بعد بیدار شدم و در مورد مسأله ولی خدا و وعده‌ای که امام به من داده فکر می‌کردم، بنابراین زودتر از سایر شب‌ها برخاسته و شروع به نماز شب کردم. به نماز وتر رسیدم، ناگهان سوسن با اضطراب و نگرانی بیدار شد، وضو گرفته و مشغول به اقامه نماز شب شد، او هم به نماز وتر رسید، در قلبم این گذشت که وقت فجر شده است، بلند شدم و دیدم فجر اوّل طلوع کرده، یک لحظه در دلم در مورد وعده‌ای که امام حسن عسکری‌علیه السلام داده بودند شکّ کردم. حضرت در حجره خودشان مرا صدا زدند و فرمودند: شک نکن، گویا امر [تولد] نزدیک است و اگر خدا بخواهد او را می‌بینی. حکیمه گوید: من نسبت به شکی که در دلم واقع شده بود از امام ابی محمّدعلیه السلام حیا کردم، به خانه و اطاقی که بودیم برگشتم و از فکرم خجالت می‌کشیدم، یکدفعه دیدم سوسن نمازش را قطع کرده و با اضطراب بیرون آمد، جلوی درِ اتاق به او رسیدم. گفتم: پدر و مادرم به فدای تو، چیزی [دردی] احساس می‌کنی؟ گفت: بله، در درونم درد شدیدی احساس می‌کنم. گفتم: خطری تو را تهدید نمی‌کند، بالین و رختخوابی را در میان خانه برایش گذاشتم و او را روی آن نشاندم و خودم هم در جایی که قابله‌ها وقت ولادت می‌نشینند، نشستم. [سوسن از شدت درد و فشار] دستم را گرفت و ناله‌ای زدو شهادتین گفت، ❣در همان حال در بستر، ولی خدا را دیدم که به سجده افتاده بود، شانه‌هایش را گرفتم و کنار خودم آوردم، دیدم کاملاً پاک و پاکیزه است. امام حسن عسکری‌علیه السلام به من فرمودند: عمه جان! پسرم را برایم بیاور، او را به محضر حضرت بردم، امام او را از من گرفت و زبان خود را بیرون آورده و به چشم‌های او مالید، چشمانش را باز کرد، بعد حضرت زبانش را به دهان و بعد به گوشش گذاشت، بعد در کف دست چپ خودش نشاند، و ولی خدا در دست آن حضرت نشست، حضرت دست مبارکش را به سر او کشیده و فرمودند: پسرم! با قدرت خداوندی، سخن بگو. ❣در همین وقت ولی خداعلیه السلام از شیطان رجیم به خداوند پناه برد و [گفت: اعوذ باللَّه من الشیطان الرجیم] ❣و این گونه آغاز کرد: به نام خداوند بخشنده مهربان «اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفین منّت بخشیده و آن‌ها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم. حکومتشان را پا برجا سازیم و به فرعون و هامان و لشکریان آن‌ها آنچه را بیم داشتند از این گروه نشان دهیم.» ❣آن‌گاه بر پیامبر و امیرالمؤمنین و سایر ائمّه تا پدر بزرگوارش یکی پس از دیگری صلوات فرستاد. ✨بعد طفل را به من داده و فرمودند: عمه جان! او را به مادرش برسان «تا این‌که محزون و ناراحت نشود و بداند که وعده خداوند متعال حقّ است، لکن اکثر مردم نمی‌دانند». ✨بچه را در حالی که فجر ثانی طلوع کرده بود [و وقت ادای نماز صبح بود] به مادرش سپردم. فریضه صبح را ادا کرده، تا طلوع آفتاب مشغول تعقیبات شدم، پس از آن با حضرت خداحافظی کرده و به منزل خودم رفتم. ✨بعد از سه روز شوق زیارت ولی خدا را داشتم، پس به طرف آن‌ها و به سراغ حجره‌ای که سوسن در آن بود رفتم، نه اثری دیدم و نه صدایی شنیدم [اثری از طفل نبود] با این حال سختم بود سؤالی بپرسم، بعد به محضر ابی محمدعلیه السلام رسیدم، حیا کردم که ابتدا به سؤال کنم. خود حضرت شروع به صحبت کرده و فرمودند: ✨عمه جان! او در کنف و حفظ و امان خداوند تبارک و تعالی است و در غیب خدا است تا زمانی که برای [ظهور] او اجازه داده شود، [عمه جان] زمانی که من از دنیا بروم و خداوند جسمم را غایب کند، و دیدی که شیعیان من اختلاف می‌کنند، آن وقت به افراد مورد اعتماد آن‌ها خبر [ولی خدا] را برسان، ولی نزد خودت و آن‌ها مخفی نمایید، تحقیقاً خداوند ولی اش را از دیده‌ها پنهان کرده و غایب خواهد نمود، تا زمانی که جبرئیل‌علیه السلام اسب او را پیش او بکشد، «برای آن است که خداوند کاری را که می‌بایست انجام شود تحقق بخشد». 📚غیبت/شیخ طوسی/ ص ۴۱۸ کانال الدولة الزهرائیة (عج) https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال دولت زهرائیه ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜219 - وأخبرني جماعة، عن أبي جعفر محمد بن علي بن الحسين بن بابويه رحمه الله قال: حدثنا علي بن الحسن بن الفرج المؤذن قال: حدثني محمد بن حسن الكرخي قال: سمعت أبا هارون - رجلا من أصحابنا - يقول: رأيت صاحب الزمان عليه السلام ووجهه يضئ كأنه القمر ليلة البدر، ورأيت على سرته شعرا يجري كالخط، وكشفت الثوب عنه فوجدته مختونا، فسألت أبا محمد عليه السلام عن ذلك، فقال: هكذا ولد وهكذا ولدنا، ولكنا سنمر الموسي عليه لإصابة السنة . 📝25 / 219 - ابی جعفر محمّد بن علی بن حسین بن بابویه رحمه الله گفته که علی بن حسن بن فرج مؤذن گفته است که محمّد بن حسن کرخی گفته: از ابو هارون که از بزرگان ما بود شنیدم که می‌گفت: صاحب الزمان‌علیه السلام را هنگام تولد زیارت کردم که چهره مبارکش مانند ماه شب چهارده می‌درخشید، روی شکم حضرت خط مویی بود به پایین کشیده شده، پارچه کنار رفت، دیدم ختنه شده بود. از ابا محمّدعلیه السلام در این مورد پرسیدم، حضرت فرمودند: 💫هکَذا وُلِدَ وَهکَذا وُلِدْنا وَلکِنّا سَنَمَرُّ المُوسِی عَلَیْهِ لإِِصابَةِ السُّنَّةِ. به همین صورت ختنه شده متولد شد، ما هم همین طور متولد شدیم ولکن برای رعایت و عمل به سنّت ختنه، بر آن تیغ می‌کشیم. 📚غیبت/شیخ طوسی/ص ۴۲۳ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
باعرض تبریک اعیاد شعبانیه خدمت دوستان عزیز مطالب با موضوع ولادت حضرت مهدی عج را در کانال دولت زهرائیه با زدن این هشتگ مشاهده بفرمایید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ذوالفقار ✨ «ذوالفقار» شمشيري شگرف است که ابتدا متعلق به رسول اکرم‏صلي الله عليه وآله بود و آن حضرت در جنگ احد وقتي که شمشير علي بن ابي‏طالب‏عليه السلام در گرماگرم نبرد شکست، آن را به او بخشيد و از همان زمان اين شمشير جنبه مقدس پيدا کرد. در وجه تسميه اين شمشير گفته‏اند: پشت آن خارهاي پست و بلندي مانند ستون فقرات آدمي داشته است. [1] . علامه مجلسي‏رحمه الله از مناقب ابن شهر آشوب نقل مي‏کند: آيه «وَاَنْزَلنا الحَدِيد فِيهِ بَأسٌ شَدِيد وَمَنافِع لِلناسِ» [2] اشاره به ذوالفقار دارد که از آسمان براي پيامبرصلي الله عليه وآله نازل شد [3] و ايشان آن را به حضرت علي‏عليه السلام بخشيد». در مورد منشأ ذوالفقار اقوال ديگري هم‏هست؛ ازجمله اينکه در جنگ بدر حضرت علي‏عليه السلام آن را پس از کشتن صاحبش عاص بن منبه سهمي به دست آورد [4] ، يا جزو هداياي بلقيس به سليمان‏عليه السلام بود. [5] . و يا ذوالفقار در روز بدر به دست پيامبرصلي الله عليه وآله رسيد وآن رابه‏حضرت علي‏عليه السلام بخشيد. اين شمشير سپس به امام حسن و بعد از او به امام حسين‏عليه السلام و سرانجام به حضرت مهدي‏عليه السلام به ارث رسيد. [6] . از حضرت صادق‏عليه السلام درباره وجه تسميه آن به ذوالفقار پرسيدند، حضرت‏عليه السلام فرمود: زيرا اميرالمؤمنين‏عليه السلام ضربتي با آن به هيچ کس نزد، مگر آنکه در دنيا از حيات «افتقار» (محروميت) پيدا کرد و در آخرت از بهشت» [7] . در الارشاد شيخ مفيدرحمه الله و الأمالي طوسي با ذکر سند از حضرت صادق‏عليه السلام نقل شده است: در روز احد فرشته‏اي که نامش رضوان بود، از آسمان ندا در داد که: «لا سَيْفَ اِلاَّ ذُوالفَقار وَلا فَتي اِلاَّ عَلي» [8] همين حديث را سمعاني در فضايل الصحابه، وابن بطّة در الابانة نقل کرده‏اند، با اين تفاوت که به جاي غزوه «احد»، غزوه «بدر» گفته‏اند. [9] . ازامام صادق‏عليه السلام نقل شده است: «... وَسَيْفُهُ سَيْفُ رَسُول اللَّه‏صلي الله عليه وآله ذُوالفَقار...» و شمشير [آن حضرت هنگام ظهور] همان شمشير پيامبرصلي الله عليه وآله ذوالفقار است». [10] . 📚 [1] ر.ک: علل‏الشرايع، ج 1، ص 160. [2] حديد 57: 25. [3] الکافي، ج 1، ص 235؛ ر.ک: مستدرک، ج 3، ص 309. [4] ر.ک: ابن ابي الحديد، شرح نهج‏البلاغه، ج 14، ص 169. [5] بحارالانوار، ج 42، ص 57. [6] ر.ک: من لايحضره‏الفقيه، ج 4، ص 418. [7] المناقب، ج 3، ص 295؛ بحارالانوار، ج 42، ص 58. [8] الارشاد، ج 1، ص 82 و 87 و86؛ الأمالي طوسي، ص 547. [9] المناقب، ج 3، ص 296. [10] الغيبة، ص 307، ح 2. https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ توضیحات پیرامون لحظه‌ی طلایی ، همان لحظه‌ایست که ؛ همه می‌رسند به تهِ خــط ... آنوقت در ثانیه‌ای، با یک دعای از ته دل جریانِ تاریخ را عوض می‌کنند... ما می‌توانیم؛ برای تاریخ، مثالِ "نقطه سرِ خط" باشیم 💫 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
🌻السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام در حقیقت بهار و باران بهاری در عبارت «السلام علی ربیع الانام » که از زیارت نامه آن حضرت نقل شده، به امام زمان(عج الله تعالی فرجه) ، ربیع انام اطلاق گردیده است.  🌸برای ربیع دو معنا ذكر شده است: 1_یکی به معانی ، بهار است. 2_معنای دیگر آن، باران بهاریست، که زمین را سرشار از نعمت و طراوت می سازد و گلها و گیاهان را زندگی نوین می دهد.  «طریحی » در مجمع البحرین می نویسد: «الربیع: المطر فی الربیع، سمی ربیعا لان اول المطر یکون فیه و به ینبت الربیع. » 🌧یعنی ربیع، بارانی است که در بهار می بارد، این باران را ربیع گفته اند. زیرا آغاز باران ، در فصل بهار می باشد و به سبب آن ، نباتات در این فصل می رویند و سرسبز و خرم می گردند.  🌾در المنجد آمده است: « الحظ من الماء للارض . الربیع: مطرالربیع.» در بهاران ، زمین از باران بهره مند و پر نصیب می گردد. باران بهاری و این حظ و بهره زمین از باران را ربیع گویند. 🎄کلمه (انام) فقط شامل مردم و انسانها نمی شود، بلکه معنای عام و گسترده ای دارد که جن و انس را در بر می گیرد و بالاتر از آن ، به تمام موجودات زمین اطلاق می شود و حتی فراتر از آن ، همه هستی را در عالم امکان و هر پدیده ای را در نظام آفرینش، شامل می گردد. 🐬مجمع البحرین در مفهوم این واژه چنین گفته است: «الانام بفتح الفاء: الجن و الانس و قیل: الانام ما علی وجه الارض من جمیع الخلق » و در المنجد گوید: «انم: الانام و الآنام: الخلق .» 🌹در عبارتی که از زیارت امام عصر(عج) نقل شد، حضرت بقیة الله(ع) «ربیع انام » خوانده شده و وجود گرانقدرش تشبیه گردیده به فصل حیات آفرین بهار و باران ثمربخش بهاری برای موجودات. 🌲آری، این نور ملکوتی و جلوه ایزدی ، همچون بهار، زندگی و نشاط می آفریند و دلهای مرده و قلبهای پژمرده را روح و صفا می بخشد، آنهم نه تنها برای آدمیان و نه فقط در محدوده جن و انس، بلکه در تمام جهان آفرینش! 🌞همانطور كه فصل بهار آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر ایشان نیز به عنوان یكی از ائمه اطهار(ع) سرفصل خلقت است. چنانكه  در زیارت جامعه كبیره نقل گردیده:(بكم فتح الله ). بحث از مهدویت وانتظار و ظهور  به معنای اتمام تاریخ و سرنوشت انتهایی زمین و زمان نیست بلكه بحث از بهانه آغاز ومبداء خلقت است! 🌼در حدیث زیبای نبوی وارد شده است:( إذا رأیتم الربیع فاكثروا ذكر النشور) هنگامیكه بهار را مشاهده كردید به یاد بعث و برانگیخته شدن از قالب خاكی مرگ بیافتید. آری بهار،بهانه ای برای یادآوری تحول وتكامل و تقرب وخروج از كالبد خاكی و پیوستن به اوج سعادت افلاكی با دستاویز مهدوی است. 🐠هر پدیده ای بخواهد زنده شود و شادابی و طراوات معنوی به دست آورد و بصیرت و کمال حقیقی کسب کند و از نور معرفت و عرفان واقعی بهره مند شود، باید به آستان آن بزرگوار رو آورد ، از چشمه زلال ولایتش سیراب گردد، به درگاه وی توسل جوید و از آن رحمت واسعه الهی، استمداد نماید و فیض گیرد.   🦋لابد مثل همه‌ی این محرّم‌ها و صفرها که به ربیع ختم شدند ، لابد مثل همه‌ی آن اسفندها که با فروردین و اردیبهشت ، عاقبت ‌به ‌خیر شدند ، مثل همه‌ی زمستان‌هایی که با بهار … این خزانِ روزگار هم تمام می‌شود. لابد تو می‌آیی ، عاقبتِ روزگار به تو ختم می‌شود؛ به‌خیر . لابد حالِ روزگارِ خوش می‌شود. خوش به حالِ روزگار.   🌴آخر این قرن ِ زمستانی به سر می‌رسد و سر می‌رسد   آن که باید ... 🍃🌸اللهم عجل لولیک الفرج🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜الباقر (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌بَصِیرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) أَنَّهُ قَال: ... لَنْ یَخْرُجَ الْقَائِمُ (علیه السلام) وَ لَا تَرَوْنَ مَا تُحِبُّونَ حَتَّی یَخْتَلِفَ بَنُو فُلَانٍ فِیمَا بَیْنَهُمْ فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ طَمَعَ النَّاسُ فِیهِمْ وَ اخْتَلَفَتِ الْکَلِمَهًُْ وَ خَرَجَ السُّفْیَانِیُّ وَ قَالَ لَا بُدَّ لِبَنِی فُلَانٍ أَنْ یَمْلِکُوا فَإِذَا مَلَکُوا ثُمَّ اخْتَلَفُوا تَفَرَّقَ کُلُّهُمْ وَ تَشَتَّتَ أَمْرُهُمْ حَتَّی یَخْرُجَ عَلَیْهِمُ الْخُرَاسَانِیُّ وَ السُّفْیَانِیُّ هَذَا مِنَ الْمَشْرِقِ وَ هَذَا مِنَ الْمَغْرِبِ یَسْتَبِقَانِ إِلَی الْکُوفَهًِْ کَفَرَسَیْ رِهَانٍ هَذَا مِنْ هُنَا وَ هَذَا مِنْ هُنَا حَتَّی یَکُونَ هَلَاکُ بَنِی فُلَانٍ عَلَی أَیْدِیهِمَا أَمَا إِنَّهُمَا لَا یُبْقُونَ مِنْهُمْ أَحَداً ثُمَّ قَالَ (علیه السلام) خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ الْیَمَانِیِّ وَ الْخُرَاسَانِیِّ فِی سَنَهًٍْ وَاحِدَهًٍْ وَ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یَوْمٍ وَاحِدٍ وَ نِظَامٍ کَنِظَامِ الْخَرَزِ یَتْبَعُ بَعْضُهُ بَعْضاً فَیَکُونُ الْبَأْسُ مِنْ کُلِّ وَجْهٍ وَیْلٌ لِمَنْ نَاوَاهُمْ وَ لَیْسَ فِی الرَّایَاتِ أَهْدَی مِنْ رَایَهًِْ الْیَمَانِیِّ هِیَ رَایَهًُْ هُدًی لِأَنَّهُ یَدْعُو إِلَی صَاحِبِکُمْ فَإِذَا خَرَجَ الْیَمَانِیُّ حَرَّمَ بَیْعَ السِّلَاحِ عَلَی النَّاسِ وَ کُلِّ مُسْلِمٍ وَ إِذَا خَرَجَ الْیَمَانِیُّ فَانْهَضْ إِلَیْهِ فَإِنَّ رَایَتَهُ رَایَهًُْ هُدًی وَ لَا یَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ یَلْتَوِیَ عَلَیْهِ فَمَنْ فَعَلَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لِأَنَّهُ یَدْعُو إِلَی الْحَقِّ وَ إِلی طَرِیقٍ مُسْتَقِیمٍ. 📝امام باقر (علیه السلام)- ابوبصیر از امام باقر (علیه السلام) نقل کرده که فرمود: قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خروج نمی‌کند و آنچه را می‌خواهید نمی‌بینید مگر هنگامی‌که اولاد فلان با هم اختلاف پیدا کنند وقتی چنین شد، مردم نیز چشم به دولت آن‌ها می‌دوزند و از هرطرف گفتگو در می‌گیرد، و سفیانی خروج می‌کند. و هم فرمود: بنی‌فلان حتّما سلطنت می‌کنند وقتی سلطنت نمودند و کارشان به اختلاف کشید، پراکنده می‌شوند و دولتشان از کف می‌رود، تا آنگاه که خراسانی و سفیانی یکی از مشرق و دیگری از مغرب مانند اسبانی که مسابقه می‌دهند یکی از این طرف و دیگری از آن طرف سعی می‌کنند زودتر وارد کوفه شوند! و نابودی بنی‌فلان بدست آن‌ها خواهد بود. و یک‌نفر از آن‌ها باقی نمی‌ماند. سپس فرمود: آمدن سفیانی و یمنی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز می‌باشد مانند گردن‌بندی که دانه‌های آن منظّم و یکی از پی دیگری است. در آن وقت منتظران از هرجهت مأیوس می‌گردند. بیچاره کسانی که با آن‌ها مخالفت کنند، در میان آن‌ها پرچم حقّی جز پرچم یمنی نیست. جمعیّت او در طریق حق گام برمی‌دارند زیرا او مردم را به پیروی از صاحب شما دعوت می‌کند. وقتی یمنی قیام کرد، فروش اسلحه بر هر مسلمانی حرام است وقتی او خروج کرد به‌طرف وی بروید. زیرا لشکر او لشکر بر حق است، و نمی‌باید که مسلمانی از وی سرپیچی کند. هرکس از دعوت وی سرپیچی کند، از اهل دوزخ به شمار می‌رود. چراکه او مردم را به حق و راه راست دعوت می‌کند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۲۹۴ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳۰/ بحارالأنوار، ج۶۰، ص۸۱؛ «بتفاوت» کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜مفضل به امام جعفر صادق (ع) عرض کرد آقا تأويل «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» چيست‌؟ (يعنى چگونه امام زمان بر همه اديان غالب مى‌شود) 💎حضرت فرمود: تأويل آن اين آيه است: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ»: يعنى: چندان از مشركان بكشيد كه ديگر فتنه‌اى در ميان مردم نباشد و همۀ دين براى خدا باشد. 🌺اى مفضل بخدا قسم! اختلاف را از ميان ملل و اديان برميدارد و همۀ دينها يكى مى‌شود چنان كه خدا فرموده: 🔅 «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» و هم فرموده: 🔅«وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ» يعنى هر كس دينى جز دين اسلام را بپذيرد هرگز از وى پذيرفته نميشود و او در عالم آخرت از زيانكاران خواهد بود. ❓مفضل گفت: آقا! آيا دينى كه پدران او ابراهيم و نوح و موسى و عيسى و محمد داشتند، همان دين اسلام بود؟ 🔶فرمود: آرى همين دين اسلام بود، نه غير آن! عرض كردم: دليلى از قرآن بر اين مطلب داريد؟ فرمود: آرى از اول تا آخر قرآن پر از دليل است. از جمله آيه: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» ميباشد. و ديگر اين آيه: «مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ هُوَ سَمّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ» يعنى اسلام دين پدر شما ابراهيم است و اوست كه شما را مسلمان ناميد. 🔷و ديگر آيه ايست كه خداوند در داستان ابراهيم و اسماعيل از زبان آنها نقل ميكند كه گفتند: «وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً»يعنى: خدايا ما دو نفر را دو تن مسلمان و تسليم‌شدۀ خود قرار ده، و از اولاد ما نيز مردمى مسلمان بيرون آور . 🔶و ديگر اين آيه در داستان فرعون است كه ميفرمايد: «حَتّى إِذا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُوا إِسْرائِيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: وقتى فرعون ميخواست غرق شود، گفت: ايمان آوردم كه جز خداوند يگانه‌اى كه بنى اسرائيل باو ايمان آوردند، خدائى نيست و اينك من از مسلمانان هستم. 🔷و در داستان سليمان و بلقيس ملكه سبا ميفرمايد: «وَ أْتُونِي مُسْلِمِينَ» يعنى: در حالى كه تسليم شده‌ايد، نزد من بيائيد، و چون بلقيس بنزد سليمان آمد گفت: «أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمانَ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» يعنى من با سليمان در پيشگاه خداوند جهانيان اسلام آورديم 🔶و از زبان عيسى بن مريم عليهما السلام ميفرمايد: «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللّهِ» يعنى عيسى گفت: كسانى كه ميخواهند با پذيرش دين خدا مرا يارى نمايند كيستند؟ «قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللّهِ آمَنّا بِاللّهِ وَ اشْهَدْ بِأَنّا مُسْلِمُونَ» يعنى حواريون گفتند: ما ياوران دينى تو هستيم ما ايمان بخدا آورديم و شاهد باش كه ما مسلمان هستيم! 🔷و در آيه ديگر ميفرمايد: «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» يعنى: آنچه در آسمانها و زمين است با ميل و بى‌ميلى اسلام آوردند 🔶و در داستان لوط ميفرمايد: «فَما وَجَدْنا فِيها غَيْرَ بَيْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: ما در آنجا بيشتر از يك خانه از مسلمانان نيافتيم 🔷 و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «قُولُوا آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا..» «لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: بگوئيد: ايمان آورديم بخدا و آنچه از طرف خدا براى ما نازل شده و بين هيچ يك از پيغمبران فرق نميگذاريم و ما براى او اسلام آورديم. 🔶و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «أَمْ كُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ» الى قوله «وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: آيا شما حاضر بوديد هنگامى كه مرگ يعقوب فرا رسيد تا آنجا كه فرمود: و ما همه براى او اسلام آورديم. 📗مهدی موعود، صفحه 1148 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در كتاب «منتخب البصائر» از محمد بن طيار از آن حضرت روايت كرده است كه در تأويل آيۀ: ✨«وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً» يعنى: و روزى كه برانگيخته ميكنيم از هر گروهى، جمعى را. فرمود: هر مؤمنى كه كشته شده باشد؛ بدنيا برميگردد تا (بعد از زندگى مجدد) به مرگ طبيعى بميرد و هر مؤمنى كه مرده باشد، به دنيا برميگردد تا كشته شود (و به ثواب شهادت نائل گردد). 📝جابر جعفى گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير آيه ✨ «وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ»... يعنى اگر در راه خدا كشته شديد يا مرديد... سؤال شد، 🔍فرمود: اى جابر آيا ميدانى راه خدا كدام است‌؟ عرض كرد نه بخدا مگر اينكه از شما بشنوم. ❣ فرمود: كشته شدن در راه على و اولاد اوست. 🕯هر كس در راه محبت او كشته شود، در راه خدا كشته شده است و هيچ كس نيست كه ايمان به اين آيه داشته باشد، مگر اينكه كشته شدن و مرگى در پيش دارد، 💎به اين معنى كه اگر كشته شود دوباره برانگيخته مى‌شود تا بميرد، و اگر مرد، برانگيخته مى‌شود تا اينكه كشته شود، نظير اين روايت در تفسير عياشى هم ذكر شده است. 📚مهدی موعود، صفحه 1188 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً [و به آن‌ها گفتيم]: اگر نيكى ‌كنيد، به خودتان نيكى مى‌كنيد و اگر بدى‌ كنيد باز هم به خود مى‌كنيد و هنگامى ‌كه وعده‌ی آخر فرا رسد، [آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه] آثار غم و اندوه در چهره‌ی شما ظاهر مى‌شود و آن‌ها داخل مسجد [الاقصى] مى‌شوند همان‌گونه كه بار اوّل وارد شدند و آنچه را زير سلطه‌ی [خود] مى‌گيرند، درهم كوبيده و نابود مى‌كنند. (اسراء/ ۷) ⛅️✨⛅️✨⛅️✨ 📜علی‌بن إبراهیم ( فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ یَعْنِی الْقَائِمَ (وَ أَصْحَابَهُ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ یَعْنِی تَسْوَدُّ وُجُوهُهُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ یَعْنِی رَسُولَ اللَّهِ (وَ أَصْحَابَهُ وَ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ (وَ أَصْحَابَهُ. 📝علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ؛ یعنی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یارانش. لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ؛ یعنی تا چهره‌هایشان را سیاه کنند. وَ لِیَدْخُلُواْ الْمسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ اوّل مَرَّةٍ؛ منظور، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و یارانش و امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) همراه با یارانش است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۶ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۸۹/ القمی، ج۲، ص۱۴؛ «یسودون» بدل «تسود»/ نورالثقلین/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ عَنْ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ النَّخَعِيِّ عَنْ عَمِّهِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ يَزِيدَ النَّوْفَلِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ عَنْ سَعْدٍ الْخَفَّافِ عَنِ اَلْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لَمَّا عُرِجَ بِي إِلَى السَّمَاءِ السَّابِعَةِ وَ مِنْهَا إِلَى سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى وَ مِنَ اَلسِّدْرَةِ إِلَى حُجُبِ النُّورِ نَادَانِي رَبِّي جَلَّ جَلاَلُهُ يَا مُحَمَّدُ أَنْتَ عَبْدِي وَ أَنَا رَبُّكَ فَلِي فَاخْضَعْ وَ إِيَّايَ فَاعْبُدْ وَ عَلَيَّ فَتَوَكَّلْ وَ بِي فَثِقْ فَإِنِّي قَدْ رَضِيتُ بِكَ عَبْداً وَ حَبِيباً وَ رَسُولاً وَ نَبِيّاً وَ بِأَخِيكَ عَلِيٍّ خَلِيفَةً وَ بَاباً فَهُوَ حُجَّتِي عَلَى عِبَادِي وَ إِمَامٌ لِخَلْقِي بِهِ يُعْرَفُ أَوْلِيَائِي مِنْ أَعْدَائِي وَ بِهِ يُمَيَّزُ حِزْبُ اَلشَّيْطَانِ مِنْ حِزْبِي وَ بِهِ يُقَامُ دِينِي وَ تُحْفَظُ حُدُودِي وَ تُنْفَذُ أَحْكَامِي وَ بِكَ وَ بِهِ وَ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ أَرْحَمُ عِبَادِي وَ إِمَائِي وَ بِالْقَائِمِ مِنْكُمْ أَعْمُرُ أَرْضِي بِتَسْبِيحِي وَ تَهْلِيلِي وَ تَقْدِيسِي وَ تَكْبِيرِي وَ تَمْجِيدِي وَ بِهِ أُطَهِّرُ الْأَرْضَ مِنْ أَعْدَائِي وَ أُورِثُهَا أَوْلِيَائِي ✨وَ بِهِ أَجْعَلُ «كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا» بِيَ «اَلسُّفْلى» وَ كَلِمَتِيَ الْعُلْيَا (توبه/40) وَ بِهِ أُحْيِي عِبَادِي وَ بِلاَدِي بِعِلْمِي وَ لَهُ [بِهِ] أُظْهِرُ الْكُنُوزَ وَ الذَّخَائِرَ بِمَشِيَّتِي وَ إِيَّاهُ أُظْهِرُ عَلَى الْأَسْرَارِ وَ الضَّمَائِرِ بِإِرَادَتِي وَ أَمُدُّهُ بِمَلاَئِكَتِي لِتُؤَيِّدَهُ عَلَى إِنْفَاذِ أَمْرِي وَ إِعْلاَنِ دِينِي ذَلِكَ وَلِيِّي حَقّاً وَ مَهْدِيُّ عِبَادِي صِدْقاً. 📝رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود چون مرا بآسمان هفتم بردند و از آنجا بسدرة المنتهى رساندند و تا به حجابهاى نور، پروردگارم جل جلاله مرا ندا كرد اى محمد تو بنده منى و من پروردگار توام براى من تواضع كن و مرا بپرست و بر من توكل كن و به من اعتماد كن كه 🔰 من تو را ببندگى پسنديدم و حبيب و رسول و پيغمبر خود ساختم، و برادرت على را خليفه و باب پسند كردم، 🔸او است حجت من بر بندگانم و امام خلقم، 🔸به او دوستانم از دشمنانم شناخته شوند 🔸و به او حزب شيطان از حزب من جدا شود 🔸و به او دينم بر پا گردد 🔸و حدودم حفظ شود 🔸و احكامم اجراء گردد 🔸 و بتو و به او و امامان از فرزندانش ببندگانم رحم كنم و بكنيزانم 💎 و به قائم از شما زمينم را آباد سازم بتسبيح و تهليل و تقديس و تكبير و تمجيدم 💠و بوسيله او زمين را از دشمنان خود پاك كنم و بدوستانم ارث دهم 💠و به او كلمه كفار بخودم را پست سازم و كلمه خود را برافرازم 💠و باو بندگانم و بلادم را زنده كنم 💠و گنجها و ذخائرش بخواست خودم عيان كنم، 💠او را بر اسرار و درونها باراده خود مطلع سازم 💠و بفرشتگان خود كمك دهم تا او را براى اجراى امر من و اعلان دينم تاييد كنند، 💠او است سرپرست بندگانم بدرستى و رهبر بندگانم براستى. 📙أمالی شیخ صدوق، صفحه 632 مجلس 92/حدیث4 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١١٧٣]٩٢-محمّد بن يحيى،عن سلمة بن الخطّاب،عن الحسين بن عبد الرّحمن،عن عليّ‌ بن أبي حمزة،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ مَنْ‌ أَعْرَضَ‌ عَنْ‌ ذِكْرِي فَإِنَّ‌ لَهُ‌ مَعِيشَةً‌ ضَنْكاً قال: يعني به ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام،قلت: وَ نَحْشُرُهُ‌ يَوْمَ‌ الْقِيامَةِ‌ أَعْمى‌ قال: يعني أعمى البصر في الآخرة أعمى القلب في الدّنيا عن ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام،قال:و هو متحيّر في القيامة يقول: لِمَ‌ حَشَرْتَنِي أَعْمى‌ وَ قَدْ كُنْتُ‌ بَصِيراً قالَ‌ كَذلِكَ‌ أَتَتْكَ‌ آياتُنا فَنَسِيتَها قال:الآيات الأئمّة عليه السّلام فَنَسِيتَها وَ كَذلِكَ‌ الْيَوْمَ‌ تُنْسى‌ يعني تركتها و كذلك اليوم تترك في النّار كما تركت الأئمّة عليه السّلام:فلم تطع أمرهم و لم تسمع قولهم قلت: وَ كَذلِكَ‌ نَجْزِي مَنْ‌ أَسْرَفَ‌ وَ لَمْ‌ يُؤْمِنْ‌ بِآياتِ‌ رَبِّهِ‌ وَ لَعَذابُ‌ الْآخِرَةِ‌ أَشَدُّ وَ أَبْقى‌ ؟قال:يعني من أشرك بولاية أمير المؤمنين عليه السّلام غيره و لم يؤمن بآيات ربّه و ترك الأئمّة معاندة فلم يتّبع آثارهم و لم يتولّهم،قلت: اَللّهُ‌ لَطِيفٌ‌ بِعِبادِهِ‌ يَرْزُقُ‌ مَنْ‌ يَشاءُ ؟قال: ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام،قلت: مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الْآخِرَةِ‌ ؟قال:معرفة أمير المؤمنين عليه السّلام و الأئمّة نَزِدْ لَهُ‌ فِي حَرْثِهِ‌ ؟ ❣قال:نزيده منها،قال:يستوفي نصيبه من دولتهم ✨ وَ مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الدُّنْيا نُؤْتِهِ‌ مِنْها وَ ما لَهُ‌ فِي الْآخِرَةِ‌ مِنْ‌ نَصِيبٍ‌ ؟ ⚠️قال:ليس له في دولة الحقّ‌ مع القائم نصيب. 📝[١١٧٣]٩٢-ابو بصير از حضرت صادق عليه السّلام دربارۀ اين سخن خداوند عزّتمند: ❓هركس از ياد من روگردان شود،زندگى تنگى دارد.[طه(٢٠):١٢٤] 🔷روايت كرده كه فرمودند:مقصود ولايت امير مؤمنان عليه السّلام است. ❓من خواندم‌و او را روز قيامت كور برمى‌انگيزيم.[طه(٢٠):١٢٤] 🔷فرمودند:يعنى در آخرت كورچشم و در دنيا كوردل از[پذيرش]ولايت امير مؤمنان عليه السّلام. ❓[و]فرمود:و او در قيامت سرگردان است و مى‌گويد:چرا مرا كور برانگيختى،من كه بينا بودم كه[خداوند]مى‌فرمايد: چنان‌كه آيات ما به سويت درآمد و تو آن‌ها را فراموش كردى.[طه(٢٠):١٢٥ و ١٢٦] 🔷حضرت فرمود:[و]آن آيات ائمّه عليهم السّلام هستند.و تو آن‌ها را فراموش كردى و امروز خود تو همان‌گونه فراموش مى‌شوى.[طه(٢٠):١٢٦] يعنى تو آيه‌ها را رها كردى و امروز همان‌گونه كه ائمّه عليهم السّلام را رها كردى و فرمانشان را اطاعت نكرده،سخنشان را نشنيدى.خودت در آتش رها مى‌شوى ❓من خواندم‌و اين‌گونه جزا مى‌دهيم كسى را كه زياده‌روى كرده،به آيات پروردگارش ايمان نياورد و عذاب آخرت سخت‌تر و پايدارتر است.[طه(٢٠):١٢٧] 🔷فرمودند:يعنى كسى كه به ولايت امير مؤمنان عليه السّلام جز او را شريك كند و به آيه‌هاى پروردگارش ايمان نياورده،ائمّه[عليهم السّلام]را از روى دشمنى رها كند و پيروى‌شان نكرده،دوستشان نداشته باشد. ❓من خواندم خداوند به بندگانش مهربان است به هركه بخواهد روزى مى‌دهد.[شوری(٤٢):١٩] 💫فرمودند:ولايت امير مؤمنان عليه السّلام است. ❓من خواندم‌آن‌كه زراعت آخرت خواهد[شوری(٤٢):٢٠] 💫فرمود:معرفت امير مؤمنان عليه السّلام و امامان است. ❓بر زراعتش مى‌افزاييم.[شورا(٤٢):٢٠] 💫يعنى بر آن معرفت مى‌افزاييم، تا بهره‌اش را از دولت‌شان دريافت كند. ❓و كسى كه كشت دنيا خواهد كمى از آن به او مى‌دهيم ولى در آخرت هيچ بهره‌اى ندارد.[طه(٤٢):٢٠] ⚠️فرمود:[يعنى]براى او بهره‌اى در همراهى قائم[عليه السّلام]در دولت حقّ‌ نيست. 📕 اصول کافی - جلد2، صفحه 366 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝عياشى در تفسير خود از رفاعة بن موسى نقل كرده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه در تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» ميفرمود: 🌺اذا قام القائم لا يبقى ارض الاّ نودى فيها شهادة ان لا اله الاّ اللّه و انّ محمّدا رسول اللّه. 🕊هنگامى كه قائم ما قيام كرد جايى در روى زمين باقى نميماند، مگر اينكه در آنجا صداى اشهد ان لا اله الا اللّه و اشهد ان محمدا رسول اللّه بلند مى‌شود. 📜و نيز در تفسير عياشى از عبد اللّه بن بكير روايت ميكند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» را پرسيدم. 🌠 حضرت فرمود: اين آيه در بارۀ قائم نازل شده، هنگامى كه عليه يهود و نصارا و صابئين و ماديها و برگشتگان از اسلام و كفار در شرق و غرب كرۀ زمين، قيام ميكند، و اسلام را پيشنهاد مى‌نمايد هر كس از روى ميل پذيرفت دستور ميدهد كه نماز بخواند و زكاة بدهد و آنچه هر مسلمانى مأمور بانجام آنست بر وى نيز واجب ميكند، و هر كس مسلمان نشد گردنش را ميزند تا آنكه در شرق و غرب عالم يك نفر خدا - نشناس باقى نماند. ❓عرض كردم: قربانت گردم! در روى زمين مردم بسيار هستند چطور قائم (عليه السلام) ميتواند همۀ آنها را مسلمان كند و يا گردن بزند؟ 🕯 حضرت فرمود هنگامى كه خداوند چيزى را اراده كند، چيز اندك را زياد و زياد را كم ميگرداند. 📚کتاب مهدی موعود(ترجمه جلد 13 بحارالانوار)/صفحه 1122 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِيَادٍ وَ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى قَالاَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ الْعَبَّاسِ‌ بْنِ‌ حَرِيشٍ‌ الرَّازِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ الثَّانِي عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ آبَائِهِ‌ عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّ‌ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ‌ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ قَالَ‌: سَمِعْتُ‌ رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ يَقُولُ‌ لِأَصْحَابِهِ‌ آمِنُوا بِلَيْلَةِ‌ الْقَدْرِ إِنَّهَا تَكُونُ‌ لِعَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ وَ وُلْدِهِ‌ الْأَحَدَ عَشَرَ مِنْ‌ بَعْدِهِ‌. 📝امام جواد از پدرش از پدران بزرگوارشان از امير المؤمنين صلوات اللّه عليهم اجمعين روايت كند كه گفت: از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه به اصحابشان مى‌فرمود: به شب قدر ايمان بياوريد كه آن شب براى عليّ‌ بن أبى طالب و فرزندان يازده‌گانۀ پس از اوست. 📚 كمال الدين و تمام النعمة -جلد 1، صفحه 525/باب23/حدیث30 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا