eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
168 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر روحانی معنویت هندی.mp3
21.41M
✅نشست علمی ذیل همایش معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها 💠ریشه ها و ظرفیت های معنویت های نوظهور در ادیان شرقی 🔷سخنران:آقای دکتر سید محمد روحانی 🔶ناقد: آقای دکتر امیر خواص 🔳زمان: چهارشنبه 1398/11/2 ساعت 18:30 ▪️مکان: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (رح)، طبقه پنجم سالن اندیشه ▪️برگزار کننده: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و موسسه اموزشی پژوهشی امام خمینی 🌐https://eitaa.com/isca_seda/520
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ «ویژه‌نامه الحاد جدید» در نشریه افق حوزه منتشر شد + دانلود PDF 🔻این ویژه‌نامه در قالب ۵۲ صفحه همراه با محتوایی چون:‌ ◽️آیت‌الله‌العظمی سبحانی: آیا علم فیزیک می تواند ماورای طبیعت را نفی کند؟ ◽️حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا شاکرین: جریان شناسی الحاد جدید ◽️گفتگو با دکتر یوسف دانشورنیلو «فرگشت و الحاد جدید» ◽️گفتگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سربخشی «رابطه الحاد جدید و فیزیک کوانتوم» ◽️کتابهایی در پاسخ به شبهات الحاد جدید و اثبات وجود خدا ◽️نقد و بررسی تلقی ‌هاوکینگ از خداوند به قلم دکتر همایون همتی ◽️همراه با طلیعه نخستین با موضوع الحاد سیستمی و تمدنی به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا برته می‌باشد. ⬇️ دانلود نسخه PDF: hawzahnews.com/news/883215
هدایت شده از مرکز تخصصی علم کلام
کتاب الکترونیک پایان نامه نویسی (اندروید) ساختار پایان نامه تصویری
هدایت شده از گالری معراج
عقل و اعتقاد دینی درآمدی بر فلسفه دین ┄═•❁ @book_pd ❁•═┄
هدایت شده از گالری معراج
4_6005994189832061759.pdf
6.61M
عقل و اعتقاد دینی درآمدی بر فلسفه دین مولفان : مایکل پترسون ، ویلیام‌هاسکر ، بروس رایشنباخ و دیوید بازینجر مترجمان : احمد نراقی و ابراهیم سلطانی ۵۴۱صفحه ✅ نسخه کم حجم ┄═•❁ @book_pd ❁•═┄
۱_شیعه_پژوهی_مستشرقان_و_رسالت_حوزه‌های.mp3
37.57M
✨سلسله نشست «شیعه‌پژوهی مستشرقان و رسالت حوزه‌های علمیه» 🎙دکتر محمد تقی سبحانی 🔶جلسه ۱: گونه شناسی و گزارش تاریخی 🔷نشست با اساتید حوزه علمیه یزد 💠https://eitaa.com/isca_seda/535
♦️آنچه در غرب مطرح است بخشی از فلسفه است نه خود فلسفه 🔶 هم دیر به دست می‌آید و هم دیرپاست. فلسفه آن است که از یک سو با ازلیت، از سوی دیگر با ابدیت و از سوی سوم با سرمدیت که جامع ازل و ابد است بحث می‌کند. 🔶 آمدند که عقل فلاسفه و متفکران را شکوفا کنند، به انسان بگویند شما یک موجود ابدی هستی، و اگر از اموری می‌ترسید برای اینکه می‌ترسید بمیرید، ولی بدانید که شما را می‌میرانید نه بمیرید. 🔸یک موجود ابدی فکر ابدی لازم دارد، آن فکر ابدی به نام است، این زود پدید نمی‌آید، بلکه قرن‌ها می‌گذرد تا یک فکر پدید بیاید. 🔶ما درباره آن سؤال سوم شما در مورد «پانتئیسم» یا همه‌خدایی است؛ این یک وجود کاذبی است که از برخی‌ها خام‌ها پیدا شده؛ حالا چه در شرق چه در غرب. 🔸خدا آن حقیقت بسیط نامتناهی است؛ یعنی حقیقت است، یک؛ 🔸از سنخ مفهوم نیست و ماهیت ندارد، دو؛ 🔸چون از سنخ مفهوم و انتزاعی نیست، به ذهن نمی‌آید، سه؛ 🔸و چون نامتناهی است مشهود هیچ عارفی قرار نمی‌گیرد، چهار؛ 🔸اگر بسیط است نمی‌شود جزء او را شناخت، چون جزء ندارد و اگر نامتناهی است که نامتناهی است، هیچ کس نمی‌تواند او را مشاهده کند. 🔶خدا را نه از سنخ حصولی انتزاعی مفهومی می‌شود شناخت، چون او مفهوم نیست و نه از سنخ می‌شود یافت، چون او نامتناهی است. ما تنها با برخی از اسمای حسنای او را می‌شناسیم. ♦️همه‌خدایی برای همیشه باطل است، همه آیت خدا و آیینه‌دار خدایند. همه خدا را نشان می‌دهند، نه همه خدا باشند. 🔶فلسفه مربوط به کل است و سرنوشت و شناسنامه را فلسفه تعیین می‌کند. 🔶فلسفه آن قدر آزاد است که آزادانه وارد معرفت جهان می‌شود، هیچ قیدی در آن نیست، هیچ بندی در آن نیست، به هیچ دینی هم تعهد نسپرده است، به هیچ قانونی هم تعهده نسپرده است، چون همه قوانین بعداً پیدا می‌شود. چون آزادانه وارد می‌شود در ابتدا نه دینی است نه دین. 🔶اگر به این نتیجه رسید که در جهان خدای نیست، وحی‌ایی نیست، پیغمبری نیست، این دو تا کار می‌کند: اول خودزنی می‌کند خودش می‌شود . بعد همه علومی که در قلمرو آن قرار دادند همه اینها را الحادی می‌کند. 🔶اما اگر موفق شد خدا را شناخت خدا را ثابت کرد و را ثابت کرد، رسالت را ثابت کرد، اولین کاری که می‌کند آن جامه توحید را بر خودش می‌پوشاند و می‌شود . بعد که زیر مجموعه آن هستند می‌شوند فلسفه الهی. چرا؟ چون دیگر آن دریاشناس دارد درباره فعل خدا سخن می‌گوید. آن ستاره‌شناس درباره فعل خدا سخن می‌گوید. بحث از خدا، بحث از اسم خدا، بحث از فعل خدا، بحث از قول خدا، بحث از اثر خدا، بحث دینی است. 🔶فلسفه که ریاست همه علوم را به عهده دارد، ثابت کرد که کل جهان فعل خداست و خدا هم همه جا حضور دارد و همه جا هم می‌شود او را مشاهده کرد اما هیچ کدام از اینها هم خدا نیستند. ♦️برای جامعه ایران اسلامی هر فکر علمی محترم است حضرت آیت الله العظمی 💠 دیدار پرفسور مولر از دانشگاه مونستر آلمان با آیت الله جوادی آملی 🗓3 اردیبهشت 97 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
۲_شیعه_پژوهی_مستشرقان_و_رسالت_حوزه‌های.mp3
33.24M
✨سلسله نشست «شیعه‌پژوهی مستشرقان و رسالت حوزه‌های علمیه» 🎙دکتر محمد تقی سبحانی 📀جلسه ۲: روش‌شناسی و قلمروهای مطالعاتی 💎نشست با اساتید حوزه علمیه یزد 📱کانال اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
هدایت شده از کانال میز معارف
📌() 📝همه فصول درس 🔺استادان محترم درس اندیشه اسلامی, از این پاورپوینت می توانید برای جذابتر و باسیر محتوایی منظمتر درکلاس درس استفاده نمایید. 🚀 قابل دریافت :http://s5.picofile.com/d/8375180318/67217774-c233-495a-853a-0d46f6925336/Andishe_Eslami2.rar 🔰میز معارف @mizemaaref
الإمامة في الإسلام - الدكتور عارف تامر.pdf
هدایت شده از ﷽ فلسفه
🔵[سیر مطالعاتی ]🔵 ➖➖➖➖➖ 🔴 درباره فلسفه غرب دو نوع خط مطالعاتی وجود داره ✅۱)فلسفه غرب به قول و روایت (مشهور) ✅۲)فلسفه غرب به قول و روایت (غیرمشهور) یا نقادی فلسفه غرب ◀️درابتدایک قرائتی از فلسفه غرب موجوده که همه اون رو میخونن و مطالعه می کنن و اینقدر مشهوره که به زبان طلبگی خودمون (متواتره) و البته این نگاه،یک تلقی مشهوریه که حاصل نگاه لیبرالیستی به تاریخ غرب هست. ⬅️مثلا میگن که تاریخ غرب تقسیم میشه به سه دوره باستان قرون وسطی مدرنیته➡️ ⬇️عصرباستان خیلی خوب بوده چون به بوجود آمدن دموکراسی ختم شده ⬆️قرون وسطی خیلی بد بوده چون دین حاکم بوده و جهل مطلق همه جارو فراگرفته بوپ و ظلم و ستم و دادگاه های تفتیش عقاید و ده ها مصیبت و بدبختی در غرب رواج داشته ولذا آزادی نبوده ⬅️مدرنیته به سان یک شکوفایی جدید بوده عصر علم و هنر و صنعت و فناوری هست بعد چون مذهب در قرون وسطی به مردم ستم کرده مردم از دین زده شده وسکولار شدن!!!!وآزادی حاکم شده!!! ⬅️این تلقی همه گیر و متداول از غربه که خوب کاملا غیرواقعی و دروغه ⏮اما یه تلقی دیگه درنگاه به ماهیت وتاریخ غرب موجوده که کاملا برخلاف جهت مشهوره و روایت مشهور ومقبول از تاریخ وماهیت غرب رو قبول نداره و شدیداتاریخ نگاری مشهور مدرنیستی/لیبرالی از غرب رو نقدمیکنه وبیشتر برپایه داده های مکتوب ومضبوط ازتاریخ وهمچنین تحلیل های مستند ازروندسیربسط وتحول ادوار تاریخی غرب شکل گرفته دقیقا برخلاف نگرش اول که نوعی نگاه ایدئولوژیک وتفسیر جهت دار غیر واقعی از تاریخ وحقیقت وجودی غرب است 🔁پس سطح مطالعاتی خودتون راباید در دومقطع منظم کنید. 🔁تسلط به قول مشهور درتاریخ فلسفه غرب وسپس شروع مطالعات انتقادی به غرب 🔴نگرش اول ✔️برای مقطع اول مطالعاتیتون یعنی تسلط بر تلقی رایج از فلسفه غرب این کتاب ها پیشنهاد میشه ۱)مجموعه ۵ جلدی مختصر به نام (روایت تفکر فرهنگ وتمدن ازآغاز تاکنون) انتشارات معارف ⬅️نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ⬅️این سری ۵جلدی برای شروع کار خوبه چون یه چارچوب فکری درباره غرب بهتون میده ۲)مجموعه سه جلدی (تاریخ اندیشه سیاسی درغرب) دکترکمال پولادی نشرمرکز این مجموعه برای شناخت مقدماتی وابتدای از غرب مناسبه ۳)مکتب های فلسفی (ازدوران باستان تاامروز) ترجمه و تالیف پرویز بابایی موسسه انتشاراتی نگاه ۴)مدخل فلسفه ی غرب معاصر دکتر محمود خاتمی نشرعلم این کتاب بسیار عالیه و البته کم یاب ۵)آشنایی با فلسفه غرب جیمز کرن فیبل من مترجم محمدبقایی انتشارات حکمت ۶)جریانهای اصلی اندیشه غربی. جلد۱-۲ تطبیق وترجمه:کامبیزگوتن انتشارات حکمت ۷)تاریخ فلسفه شرق وغرب این کتاب هم دو جلدی هست مترجم:جوادیوسفیان انتشارات حکمت اگر ذوق تاریخی دارید حتما 🔸تاریخ تمدن هنری لوکاس 🔸تاریخ تمدن ویل دورانت از جلد عصر رنسانس به بعدش 🔸تاریخ تمدن آرنولد تواین بی رامطالعه کنید چون خیلی به فهم فلسفی_تاریخیتون کمک می کنه این لیست از کتب فوق برای تسلط کلی به فلسفه غرب خوبه ✅ازاینجا به بعدش دیگه میشه تخصصی ✅مثلا شما می خوای تخصصا درباره مقطع غرب باستان مطالعه کنی باید کتاب نخستین فیلسوفان یونان دکترشرف الدین خراسانی و یا کتاب یونان باستان دان ناردو رومطالعه کنید ✅مثلا برای بحث تخصصی درباره فلسفه قرون وسطی کتاب روح فلسفه قرون وسطی اتین ژیلسون رو بخونی ✅یا درباره مطالعه تخصصی درباره مدرنیسم و پست مدرنیسم باید کتاب (ازمدرنیسم تا پست مدرنیسم) نوشته لارنس کهون رو بخونی 🔴نگرش دوم ✔️فلسفه غرب به قول وروایت (غیرمشهور)یانقادی فلسفه غرب پس از گذشتن از سطح اول از مطالعات که به تلقی مشهورازفلسفه وتاریخ غرب مسلط شدید ،مطالعات سطح دوم که غرب شناسی انتقادی است شروع میشه ⬅️برای آگاهی از این قول ونگاه انتقادی ،خواندن کتب زیر پیشنهاد میشه ◀️۱-اتوپی وعصر جدید رضا داوری اردکانی ◀️۲-ناسیونالیسم وانقلاب رضا داوری اردکانی ◀️۳-انقلاب اسلامی ووضع کنونی عالم رضا داوری اردکانی ◀️۴-فلسفه در دام ایدئولوژی رضا داوری اردکانی ◀️۵-فردایی دیگر شهیدآوینی ◀️۶-دوره ی چهارجلدی خودآگاهی تاریخی دکتر محمد مددپور ◀️۷-مبانی نظری غرب مدرن شهریارزرشناس ◀️۸-یه دوره چند جلدی از دکتر زرشناس هست به نام (دوره مطالعاتی غرب شناسی بنیادین) ◀️ویه دوره دیگه هم هست به نام (دوره تاریخ غرب باستان) انتشارات خبرگزاری تسنیم ◀️۹-هفت نظریه درباب دین محمد عزیز بختیاری ◀️۱۰-ظهور وسقوط لیبرالیسم آنتونی آربلاستر 🌿{{محسن بهرامی }}🌿 ➖➖➖➖➖ 🌸 @bahrami_eshragh @Philosophy_org
💠همایش ملی «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» ✅کمیسیون تخصصی «نقد شخصیت‌ها و جریان‌ها» ◾رئیس کمیسیون حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری‌سیف 🔷هیئت ناقدین: دکتر سید محمد اکبریان، دکتر سعید گراوند، دکتر محمد مسعود سعیدی، دکتر ابوالفضل تاجیک، دکتر مریم چراغی 🔳مکان: قم، چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم، مرکز همایش‌های غدیر، سالن علامه طباطبایی(ره) ⏰زمان: 1398/12/8 ـ صبح 10:30 تا 12 ـ عصر: 14 تا 16 🌐https://eitaa.com/isca24/6851
✅همایش ملی «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» 🔶کمیسیون تخصصی «گونه شناسی، شاخصه‌های کلی، ارتباط با معنویت اسلامی» ◾️رئیس کمیسیون: حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد رودگر ❎هیئت ناقدین: دکتر محمد جعفری، دکتر وحید سهرابی‌فر، دکتر مسلم گریوانی، دکتر مهدیه‌سادات مستقیمی 💠مکان: قم، چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار امام مهدی(عج) ◾️زمان: 1398/12/8 ـ صبح 10:30 تا 12 ـ عصر: 14 تا 16 🌐https://eitaa.com/isca24/6848
🔷همایش ملی «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» ✅کمیسیون تخصصی «آسیب‌شناسی و شیوه‌های مواجهه» ⬅رئیس کمیسیون: دکتر هادی وکیلی ❎هیئت ناقدین: دکتر محمدحسن یعقوبیان، دکتر مهراب صادق‌نیا، دکتر احمدرضا مفتاح، دکتر انسیه قنادزاده 🔷مکان: قم، چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم، مرکز همایش‌های غدیر، سالن شهید بهشتی(ره) ⏰زمان: 1398/12/8 ـ صبح 10:30 تا 12 ـ عصر: 14 تا 16 🌐https://eitaa.com/isca24/6849
✅همایش ملی «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» ❎کمیسیون تخصصی «نقد آموزه‌ها» ⬅رئیس کمیسیون دکتر بهزاد حمیدیه ◾هیئت ناقدین: دکتر حبیب‌اله بابایی، دکتر سیداحمد غفاری، دکتر معصومه اکبری، دکتر سیدمحمد روحانی 💠مکان: قم، چهارراه شهداء، ابتدای خیابان معلم، مرکز همایش‌های غدیر، سالن شهید مطهری(ره) ⏰زمان: 1398/12/8 ـ صبح 10:30 تا 12 ـ عصر: 14 تا 16 🌐https://eitaa.com/isca24/6850
✅در کارگاه تحلیل گفتمان مطرح گردید:تحلیل گفتمان انتقادی و نظریه های بساساختگرای گفتمان سه نوع رویکرد مهم تحلیل گفتمان است. 💠تحلیل گفتمان تلاشی برای دستیابی به انگیزه ها و اندیشه های پنهان در پس متن، مانند تحلیل متون سیاسی برای کشف ایدئولوژی ها و شناخت روابط قدرت پنهان در آنهاست. 🔷به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) به نقل زا روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، کارگاه تحلیل گفتمان با حضور دکتر علی اصغر سلطانی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم به همت اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش با حضور اعضای هیأت علمی آموزش و پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگران پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار گردید. 🔶سلطانی در ابتدای جلسه گفت: تحلیل گفتمان حوزه گسترده‌ای است و از زوایای متفاوتی مورد بحث بوده است. بنابراین توضیح اینکه گفتمان و تحلیل گفتمان چیست، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌آید. اما اگر بخواهیم تعریفی کلی از تحلیل گفتمان ارائه بدهیم، شاید بتوانیم بگوئیم شیوه‌ای برای حل مسئله پژوهشی از طریق ساخت‌شکنی و واسازی و تجزیه و تحلیل متن است. ⏹البته این تعریف خیلی کلی است و بستگی زیادی به این دارد که با چه رویکردی به مسئله نگاه کنیم. اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی ارائه بدهیم، شاید بشود سه نوع نظریه گفتمانی را از هم متمایز کرد. مدل اول همان تحلیل گفتمان نقشگرا و کاربردشناسی زبان است. دسته دوم تحلیل گفتمان انتقادی یا گفتمان شناسی انتقادی است. دسته سوم نظریه های بساساختگرای گفتمان(نظریه لاکلا و موف) است. 💠جزئیات خبر در لینک زیر 🌐https://b2n.ir/762836
هدایت شده از فتوح اندیشه
1.mp3
15.48M
🔉 صوت دوره 💠"حجةالاسلام دکتر محمد تقی سبحانی" 🔶با موضوع؛ نسبت کلام و سیاست(جلسه اول) 🔷موسسه فتوح اندیشه 🗓اصفهان 98/11/16 ♻️ به بپیوندید👇 🆔 @fotooh
هدایت شده از M. Amini
2.mp3
15.22M
🔉 صوت دوره 💠"حجةالاسلام دکتر محمد تقی سبحانی" 🔶با موضوع؛ نسبت کلام و سیاست(جلسه دوم) 🔷موسسه فتوح اندیشه 🗓اصفهان 98/11/16 ♻️ به بپیوندید👇 🆔 @fotooh