eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
540 ویدیو
309 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
4_5868593882475791299.mp3
29.71M
🔈 #مراقبات_ماه_رجب 👁🗨 جلسه اول #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔶 خلاصه جلسه اول 🔷 مساله داشتن یا نداشتن.. یکی از مسائل مهم ابعاد مختلف زندگی ما نداشتن مسئله است ، که منجر به آسیب های مختلف اجتماعی می شود، وجود مسئله سبب تحرک و رشد در زمینه های مختلف و پیشرفت علمی می شود. ❓ چگونه به مساله برسیم؟ مطالعه عنوان پایان نامه ها و کتاب ها موجب ایجاد مسئله در ذهن ما می شود. نهج البلاغه جزئیات فراوانی را مطرح می کند که برای انسان مسئله ایجاد می کند. مطالعه قرآن همراه با مسئله موجب جذابیت و کاربردی تر شدن آیات برایمان می شود. یمشون فی الاسواق...حضور در بازار و خیابانها موجب ایجاد مسئله برای انسان می شود. 📍امیرالمومنین و بی مسالگی مردم مشکل امام علی علیه السلام بی مسئلگی بود که منجر به بی مسئولیتی مسئولان حکومتی می شود. درخواست امام علی علیه السلام با مردم یکی نبود به همین خاطر امام با مردم مشکل داشت.امام آنهارا به خاطر خدا و انها امام را به خاطر خودشان میخواستند. مسئله امام چه بود؟ "انسان" ؛ چه کسی ، کجا ، چگونه باشد. 📛 معضلات بی مسالگی نداشتن مسئله موجب کاهش تولید علم می شود. مطالعه ی بی مسئله موجب زدگی از کتاب و کار روتین می شود. از رشد مسائل جامعه میتوان رشد عقلی را فهمید. استخاره زیاد کفران نعمت عقل است.تعداد کمی استخاره در طول عمر باید انجام شود.بعد از مشورت و درنظر گرفتن جوانب اگر مسئله حل نشد استخاره کنیم. شیخ مرتضی انصاری کتاب مکاسب را از سه کلمه احل الله البیع قرآن نوشته است که شش جلد است. 💡 اسلام و انسان سازی هدف اسلام، قرآن و ائمه و انقلاب، انسان سازی است. رهبری فرموده اند؛برای یک انقلاب، انسان سازی از همه مهم تر است.دنیا بدون انسان صالح، کور و بی فایده است.. در بیانیه گام دوم، رهبری به مسائل اشاره کرده اند و فرموده اند یکی از نشانه های رشد مردم این است که مسائلی مانند مسئله فلسطین تبدیل به مساله ای ملی و فراگیر شده است. ✅ @Aminikhaah
💠 یکی از مسئولان بلند رتبه گفته اند: ۱۴۰ کشوری که FATF را پذیرفته اند ، عقلشان کم نبوده. پس ما چرا نپذیریم؟ 🔹 اخوی! درباره کشورهایی که شراب ، قمار و هم جنس بازی را قانونی می دانند نظری نداری؟! ✅ @Aminikhaah
💠 جناب رئیسی! می دانم کوچ از آستان قدس و سکانداری قوه قضاییه امتحان دشواری بود که فقط به انگیزه اطاعت امر رهبری این مسئولیت خطیر را پذیرفتید! خدمات ماندگار جنابعالی در آستان قدس ، نقطه عطفی در تاریخ این حریم مقدس به حساب می آید. باشد با عنایت امام هشتم ع ، به سان آن ذات مقدس ، پناه ضعیفان و دادرس مظلومان باشید! ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه هشتم/ قسمت اول 🏳 مظلومیت اهل بیت بعد از اینکه مردم با عثمان خلیفه سوم بیعت کردند ، جندب بن عبدالله میگوید خدمت حضرت علی علیه السلام رسیدم دیدم حضرت خیلی ناراحت هستند گفتم آقا چرا اینطور شد ؟ حضرت علی علیه السلام فرمودند صبر جمیل، باید صبر کرد، باید تحمل کرد...جندب بن عبدالله گفت آقا جان الان وقت صبر کردن نیست ، شما بلند شوید قیام کنید ... حضرت فرمودند ، من دو درصد رای هم ندارم ، از هر ۱۰۰ نفر دو نفر هم طرفدار من نیست! مردم به قریش نگاه میکنند چون قریش هم دستگاه تبلیغاتی دارد، شعار می‌دهد تخریب میکند، علیه ما صحبت می کنند، عموم مردم میلی به ما ندارند و ما جذابیتی برای اکثر مردم نداریم.. . فضای سیاسی دوران امام حسن مجتبی بسیار بد بود و امام حسن مظلوم واقع شدند. معاویه همچنان با شعار و تبلیغات و تهدید و پول فضای سیاسی کوفه را بر علیه امام حسن مجتبی علیه السلام میکرد . مردم به امام پشت کردند امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد کوفه برای مردم خطبه خواندند ، فرمودند ما دو راه داریم یا باید با معاویه جنگ کنیم که عزت دنیا و آخرت ما در این است ؛ راه دوم مذاکره با معاویه که ذلت دنیا و آخرت را قبول کنیم و هر چه میگوید بپذیریم؛ البته امام حسن علیه السلام ده شرط برای مذاکره با معاویه گذاشته بودند ؛ مردم یکصدا شعار دادند همه بلند شدند و یکصدا گفتند ما می خواهیم زنده بمانیم ما جنگ نمی خواهیم ما درگیری نمی‌خواهیم ما همان ذلتی را که گفتی می خواهیم! بعد از آن معاویه که می دانست مردم طرفدار او هستند به تعهدات صلح نامه عمل نکرد و تعهد خود را شکست امام حسن مجتبی علیه السلام دوباره با مردم گفتگو کرد ایشان فرمودند معاویه مذاکرات را برهم زده و صلح نامه را پاره کرده و زیر تعهداتش زده است مردم گفتند اشکال ندارد آقا جان مهم همین است که زنده ایم و زندگی می کنیم! در سال های بعد مردم میوه مذاکرات خود را چیدند آنها ابتدا در قتل اباعبدالله شریک شدند و بعد حجاج حاکم این شیعیان شد همانهایی که به امام حسن مجتبی علیه السلام می گفتند ما می خواهیم زندگی کنیم کوتاه بیاید ، در زمان حکومت حجاج سختی ها کشیدند . 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/981 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/986@Aminikhaah
💠 این ، بیش از آنکه دادن حق انتخاب به زنان باشد ، دادن حق انتخاب به مردان است. نسخه پیشرفته تر این در غرب ، زن نمایانی اند که پشت شیشه ، با اتیکت قیمت گذاری شده انتخاب می شوند. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
12_Emama hadi p.b.u.mp3
22.26M
🔈 #سلسله_مباحث_سیره_14_معصوم 🔊 جلسه دوازدهم 📢 #بصیرت در #سیره_امام_هادی ع #قم #سال93 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 خلاصه جلسه دوم 💡تعریف انسان از نگاه اسلام منظور از انسان طبق گفته امیرالمومنین این است که عمار می خواهیم. عمار فهم بالا و عمل داشت. لذا مهم ترین مسئله نهج البلاغه ، انسان است. علامه جعفری در جلد بیست و شش تفسیر نهج البلاغه گفته اند نهج البلاغه کتاب حیات انسانی است و حیات انسان ، ام المسائل است. با این ادبیات می توان با جهان بحث کرد. بسیاری از علما مانند استاد مطهری ، علامه طباطبایی ، امام و رهبری ، آیت الله مصباح و مرحوم صفایی حائری به این مسئله توجه داشته اند. طبق گفته دکتر ندوشن ، ایران به انسان نیاز دارد؛ در کنار مسائل مادی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند. 📖 تعریف انسان از نگاه غرب غربی ها انسان را ماشین و حیوان می دانند و برای او حیات به معنای اسلامی قائل نیستند. هابز انسان را گرگ انسان و نیچه انسان را برده قدرت می دانند و مسیر آینده را اینگونه ترسیم می کنند. غرب نگاه پولی و تجاری به انسان ها دارد و آنها را گاو شیرده می داند. نظر علامه بر این است که باید این نظرات را شناخت تا بتوان تحلیل درستی از انسان ارائه داد و به جهان عرضه کرد. 🏁 اهداف انسان های حقیقی چالش امیر المومنین علیه السلام در حکومتشان مادیات نبود و در نامه شان به عثمان بن حنیف فرمودند زندگی نباید زندگی گوسفندی باشد که به چه خوردن فکر کند. مسئله آدم بودن است. اصحاب کربلا برای بهشت رفتن به جهاد نپرداختند بلکه خود امام را می خواهند که این اصحاب به معنای واقعی انسان هستند. ✅ @Aminikhaah
💠 در مستند ، خباثت دولت فرانسه به نمایش گذاشته شد که از خوک وحشی فراری (نیما زم) چگونه محافظت و مراقبت می کنند تا به واسطه او نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند. درست در ایام نمایش انباشت نفرت دولت فرانسه از ایرانیان ، یکی از مسئولان عالی رتبه گفتند: فرانسه تا پیش از آمدن من از حمله نظامی سخن می گفت. وقتی دیدند ما آمدیم گزینه نظامی را برداشتند. از این بزرگوار باید پرسید: دولت فرانسه چه شباهتی در شما و زم می بیند که از هر دو مراقبت می کند؟! ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه هشتم/ قسمت دوم 🔶حضرت محمد صلوات الله علیه زمانی تبلیغ علنی را شروع کردند که ۴۰ نفر بودند ؛امام حسن مجتبی در جواب یارانش که می گفتند ما طرفدار شما هستیم قیام کنید فرمودند من اگر ۴۰ نفر را داشتند با معاویه می جنگیدم؛ این به چه معناست؟ چراهمیشه دور آنها خلوت بود ؟ به خاطر اینکه آنها آدم های خالص پاک ناب می خواستند، که این ها کم هستند. کسی که دنبال ریاست و پست و مقام و شهرت و دنیا باشد به درد اهل بیت نمی خورد 📍 یک نفر ؛ یک امت در مورد اصحاب امام حسین علیه السلام در کربلا نقل می کنند هنگامی که دست ها پر شده بود از تیر، آنها با نحور یا همان گردن ها، تیرها را می گرفتند که به امام حسین علیه السلام تیر نخورد. در شب عاشورا امام حسین علیه السلام سخنرانی کردند و گفتند هر کسی نمی خواهد برود اما آن موقع هیچ کدام از یاران نرفتند، زیرا انسان های خالص و ناب زمان بودند. اهل بیت در مورد هر کدام از این ها فرمودند اینان یک امت هستند هر نفر یک امت. اولین نفر خود حضرت ابراهیم علیه السلام هستند در قرآن داریم ابراهیم یک نفر بود ولی یک امت بود : إِنَّ إِبْراهِيمَ كانَ أُمَّةً قانِتاً لِلَّهِ حَنِيفاً وَ لَمْ يَكُ مِنَ الْمُشْرِكِين ؛ ابراهيم (به تنهايى) امّتى بود مطيع فرمان خدا خالى از هر گونه انحراف و از مشركان نبود. (نحل/120) دومین نفر جناب ابوذر است: در روایات حضرت فرمودند ابوذر در روز قیامت خودش یک امت است و به عنوان یک امت محسوب می شود. یکی دیگر از افرادی که در روایات هستند جناب عبدالمطلب جد پیامبر صلوات الله بودند گفتند ایشان در روز قیامت خودشان به تنهایی یک امت هستند. نفر سومی که در روز قیامت به صورت امت محشور می شود جناب قیس شاعر است او در مدح اهل بیت شعر می گفت یک نفره ایستاده بود و با متن دفاع می‌کرد پیامبر صلوات الله ضمن حدیثی فرمودند او در قیامت به صورت یک امت محشور می شود. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/996 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1000 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1014@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه هشتم/ قسمت سوم 🔶حماد سمندری به امام صادق علیه السلام گفت آقاجان من به کشورهای خارجی و سرزمین های شرک می روم ، دوستان به من می گویند اگر آن جا از دنیا بروی کافر محشور میشوی ! امام صادق علیه السلام فرمودند : یا حماد تو به کشورهای خارجی میروی و تبلیغ ما اهل بیت را می کنی ؟ گفت بله آقا جان . حضرت فرمودند : این جا که هستی بین مردم خودت تبلیغ ما را می کنی ؟ گفت نه آقا جان . حضرت فرمود : که در دیار کفر تبلیغ ما را می کنی نه تنها کافر نمی شوی تبلیغ هم می کنی تو اگر از دنیا بروی در روز قیامت به صورت یک امت محشور می شوی. اهل بیت یک چنین انسانهایی را می خواهند که اگر در سرزمین کفر هم بودند تبلیغ کنند و تاثیر بگذارند نه اینکه در کنار افراد بی دین اعتقادات و ایمان خودشان نیز از بین برود اینها می شوند یار اهل بیت، می شوند یک امت. خداوند عاشق آدمهایی است که یک نفره از حق دفاع می کنند آدم هایی از یک قوم یا فامیل که همه گمراه بودند در آن بین یک نفر از حق دفاع می‌کند خدا عاشق این هاست. مثل شهید ادواردو آنلیلی که عاقبت به دست خانواده اش کشته شد! روایت داریم در روز قیامت کسی که زخم خورده نباشد سرافکنده محشور می شود یعنی در روز قیامت همه افتخار می کنند به زخم هایی که خورده اند چه زخم های جسمی و چه زخم زبان هایی که شنیده اند هرچه زخم بیشتر محترم تر هستند. در راس تمام کسانی که زخم خورده اند حضرت اباعبدالله الحسین وارد صحرای محشر می شوند عالم محشر به هم میریزد وقتی مردم زخمهای اباعبدالله الحسین را می‌بینند متوجه میشوند که هیچ جای جایی نیست که زخم بر نداشته باشد. 🔶 در کربلا امام حسین علیه السلام چند نفری را داشت که مقامشان بالا بود. همه اصحاب امام حسین علیه السلام خواص بودند ، اما این چند نفر هرکدام نه یک امت بلکه صد امت بودند. چه چیز باعث می شود انسان به این مقام برسد ؟ چه چیزی انسان را خاص می کند ؟ یقین ؛ یقین یعنی با همه وجود باور کرده است و پای اعتقادش می ایستد. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1023 بخش هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1027@Aminikhaah
💠 سایت دولت نوشته بود: دیدار دکتر روحانی با آیت الله سیستانی این پیام را به سران ایران می دهد که رئیس جمهور از حمایت شخصیت اول عراق برخوردار است. سوال؛ تماس تلفنی آقای روحانی با اوباما دقیقا چه پیامی را می رساند؟ تماس تلفنی همان قدر که می تواند حاکی از روابط خوب باشد ، می تواند نشانه ای از «خط گرفتن» و «ماموریت» باشد. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از مصباح دوستان
گوشت گوسفند.mp3
855.1K
🚫اوج رذالت شیادان رسانه ای را ببینید❗️❗️ 🔻ایسنا، انتخاب و ... تیتر زده اند: آیت الله مصباح: خوردن گوشت گوسفند می تواند حرام هم باشد. 👈لطفا صوت بالا را گوش کنید ... http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d https://sapp.ir/mesbahedustan
💠 سید حسن آقامیری را به عنوان ظرفیت هنری کشف نشده می شناسم. اگر حوزه های علمیه ، ذره ای هوش استعدادسنجی داشتند ، از ابتدا نبوغ هنری او را شناسایی و جهت دهی می کردند. طی این سالها ، نبوغ هنری او بیش از آنکه در خدمت عرفان و فلسفه متعالی باشد ، شکار وهم و خیال آلوده شد. قضاوتی درباره عاقبت افرادی چون او ندارم. ولی سوال دارم؛ وجدان تصمیم سازان و تصمیم گیران حوزوی ، از آفت زدگی این نهال های مستعد به درد نمی آید؟ چرخه و روند هدر رفت استعدادها ، کِی و کجا به سکون می رسد؟ ✅ @Aminikhaah
💠 گزیده‌ای از خاطرات حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت 🔶 این اواخر [حضرت آیت الله العظمی بهجت ] به‌نوعی احساس می‌کرد که ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و بایدکاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان مشهود بود. حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش می‌ساباند و می‌فرمود: «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است. بعضی از علایم ظهور ممکن است که یک مرتبه ظاهر بشود و یک‌روزه تمام شود و بعضی هم حذف و کنسل شود، ولی سفیانی دیگر از علامات حتمیه است. آن را باید چگونه تحمل کرد؟! خدا رحم کند!». محدوده زمانی برای ظهور معرفی نمی‌کرد، ولی می‌فرمود که ما باید دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعا کنیم که نزدیک‌تر بشود. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟ 🔻 https://bahjat.ir/fa/content/10508@Aminikhaah
یک تعریف جذاب از انسان 1.mp3
11.08M
💠 l . 🔶 نهج البلاغه را با این نگاه بخوانید... ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه نهم / قسمت اول 🏳 غربت مومنانه امیرالمومنین ع در خطبه 201 نهج البلاغه می فرمایند: آی مردم! اهل راه خدا کم اند، این باعث وحشت شما نشود، وحشت زده نشوید، از این نترسید که مردم میگذارند و میروند، خدا همیشه با غریبان است، امام صادق ع ضمن حدیثی می فرمایند: «..الْمُؤْمِنُ غَرِيبٌ ثم قَالَ طُوبَى لِلْغُرَبَاءِ» ... اسلام غریبانه شروع کرد و غریبانه پیش میرود ، همیشه مومنین غریب اند و در اقلیت اند. امیرالمومنین در ادامه خطبه 201 می فرمایند: مردم سر یه سفره ای نشسته اند که سر این سفر مدت کوتاهی سیر میشوند ولی مدت طولانی گشنه خواهند ماند. در دراز مدت میبینید همه آن دلخوشی ها از بین رفته و چیزی باقی نمانده ،برخی گفته اند منظور از گرسنگی طولانی، قیامت است، قیامت دستشان خالی است، اینجا با خوش گذرانی و لغو و لهو و اینجور چیزها میگذرانند، اما آن طرف آدم باید دست پری داشته باشد، و کم اند کسانی که با دست پر از دنیا بروند.. در ادامه حضرت فرمود : «.. إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْط.. اى مردم رضايت و نارضائى (بر عملى) موجب وحدت پاداش و كيفر مردم مىگردد. مردم بر سر علاقه هایشان دور هم جمع اند ، چون اکثراً به این لذتهای زودگذر دنیا علاقه دارند، برای همین دور هم جمعند. مومنین را چه چیز دور هم جمع میکند؟ "علاقه به ابا عبد الله حسین ع" ❌ سکوت ، نشانه رضایت! حضرت نکته مهمی را هم فرمودند:گاهی در یک جامعه ، یک ملت، یک نفر کاری انجام میدهد، بقیه فقط رضایت قلبی دارند و به خاطره همین رضایت همه در آن کار شریک میشوند. امیرالمومنین در این زمینه قوم حضرت صالح (قوم ثمود) را مثال می زنند ؛ قوم ثمود ، همین مردم کوفه هستند که اجدادشان بر میگردد به قوم ثمود ، باید ببینیم چه ویژگی هایی داشتند که بعدا دستشان به خون ابا عبدالله آغشته شد. مردم با حضرت صالح چه بر خوردی کردند؟ گفتند تو معجزه چه داری ؟قران می فرماید که شتر حضرت صالح از کوه در آمد، یک شتر با مادرش بود، حضرت صالح گفت آب جیره بندی بشود، یک روز شما بخورید یک روز هم این شتر ؛ مردم تحمل نکردم و شتر راکشتند. امیر المومنین فرمود چند نقر شتر را کشتند؟ قاتل شتر چند نفر بود؟ یک نفر، ولی عذاب برای کل قوم آمد، چرا؟ یک نفر سر برید ولی همه راضی بودند و سکوت کردند. یک نفر سر اباعبدالله جدا کرد؟ نه، همه سر از تن ابا عبد الله جدا کردند، چون راضی بودند وسکوت کردند اینجاست که اکثریت انسان را تا اعماق جهنم میبرد، ادم باید ظرفیت داشته باشد اقلیت بودن را تحمل کند والا بخواهد همیشه با اکثریت باشد و هم رنگ جماعت باشد تا رسوا نشود، یک وقت تا جایی پیش میرود که دستش به خون امام حسین آلوده میشود.. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1031 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1037@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه نهم / قسمت دوم ❓چه چیز باعث سقوط انسان میشود؟ تردید ؛ شک قوم ثمود چه ویژگی هایی داشتند؟ تردید یعنی در تردد، هی میره و میاد، این اکثریتی که میروند و می آیند، میشوند قاتل شتر حضرت صالح! این دو دلی ها خطر ناک است.این دودلی ها باعث ایجاد محبت نسبت به دشمنان اهل بیت و به دنبال آن تردید می شود 📌 اصل تردید ها نسبت به "مرگ و قیامت" است. امیر المومنین می فرماید هیچ امر یقینی را در عالم ندیدم که انقدر مردم در عمل با آن مثل یک امر مشکوک بر خورد کنند، آن چیست؟ "مرگ" ؛ آخرت را قبول دارد ولی برای آن کاری نمی کند ! باور کنیم بالاخره یک روزی باید برویم، یا این طرف یا آن طرف..چرا من با امام حسین نباشم ؟! 🏁 عاقبت دنیا پرستان بخش آخرکتاب "لهوف" اثرابن طاووس ، عاقبت قاتلان امام حسین ع را بیان میکند هیچ کدام عاقبتشان ختم به خبر نشد حتی به آن دنیایی هم که به خاطرش روبه روی امام حسین ع ایستادند نرسیدند. دو باور وقتی ضعیف باشد در انسان ، باعث میشود دستش به خون امام حسین آلوده شود، یکی باور به "معاد" و دیگری باور به "رازقیت خداست". خیلی ها فکر می کنند رزق ما دست دشمنان ماست، نخیر؛ حتی اگر روابط ما با دشمنانمان خوب شود اوضاع بهتر نمیشود ، بلکه بدتر هم خواهد شد.. امیر المومنین ع فرمود هرکس به خاطر اینکه دنیایش رو به راه شود دست از دینش بر دارد ،خدا براش دری باز میکند که صد برابر ضرر خواهد کرد. 🏳 گر در یمنی چو با منی پیش منی.. اویس قرنی اهل یقین بود، پیغمبر را ندیده بود ولی اهل یقین بود ؛پیغمبر در جنگ دندانشان شکست، اویس سر سفره بود که دندانش شکست! گفت حتما دندان حبیبم رسول خدا شکسته که دندان من شکست! اینجور وصل شده بود، در تمام عمرش پیغمبر را ندید امیر المومنین را دید آن هم یک بار وقتی که برای شهادت آمده بود، ابن عباس میگوید در جنگ صفین امیر المومنین فرمود من فردا در حالی با دشمن می جنگم که سپاه من به 1000 نفر رسیده باشد، ابن عباس می گوید پیش خودم گفتم خوارج دنبال سوژه می گردند، می شمارند و ما ضایع میشویم! رفتم افراد سپاه را شمردم ، دیدم 999 نفرند! ابن عباس عالم بود ، گفت ناراحت شدم که مبادا دشمن از این موضوع سوء استفاده نکند، گفتم علی جان من شمردم 999 نفرند، حضرت فرمود من یک مهمان دارم ، ناگهان کسی وارد شد،که کلاه خود داشت و دو پر روی کلاه خود، حضرت نگاه کردند و گفتند تو اویس قرنی نیستی؟ گفت چرا اقا جان ، فرمودند تو نفر 1000 منی که امروز شهید میشوی.. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1042 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1048 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1054 بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1055 بخش هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1056 بخش هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1057@Aminikhaah
💠 برو عشق بخر! 🔶 شیخ عارف کامل ما حضرت آیت الله پهلوانی می فرمودند: 🔷 جوانی نزد آیت الله العظمی بهجت رفته و از ایشان درخواست دستورالعملی کرده بود. ایشان فرموده بودند که برو عشق بخر! اما نفرموده بودند چگونه؟ حضرت آیت الله پهلوانی سپس فرموده بودند : عشق خریدنی نیست و منظور ایشان این بوده که حجاب را باید از روی این عشق فطری برداشت و من طریقش را عرض می کنم و آن اینکه در آیات الهی تفکر کنید. مثلا یک روز را در رابطه با همین پوست پرتقال ، لایه های آن ، رنگ آن ، گازی که درون آن است که وقتی فشار می دهید ، معلوم می شود و غیره تفکر کنید. اینها حجاب را از روی عشق فطری شما بر می دارد. 🔻 ساغر عشق ، ص ۱۱۶ ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسات/قسمت اول 💡 مقام لیله القدری حضرت زهرا س در روایات ، حضرت زهرا تشبیه به شب قدر شده‌اند،که علاوه بر قبر ایشان، قدر ایشان نیز مجهول است. محرم ، عمومی است و مظلومیت امام حسین علیه‌السلام را همه میفهمند. اما حضرت زهرا سلام الله علیها اینگونه نیست بلکه فضای حماسه و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها خاص تر است که هر کسی نمی فهمد. نسبت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام نسبت معقول و محسوس است. کربلا تنزل فاطمی است، لذا امام حسین علیه السلام شهید سقیفه است. جهاد امام حسین به دلیل معلوم بودن ، فهم راحت تری دارد. اما جهاد حضرت زهرا سلام الله علیها جنگ نرم است. اثرات آن متفاوت است و فضای آن فضای رسانه است. وظیفه ما این است که نسبت به تکرار عاشورا بیمه شویم که شده ایم و مرحله بالاتر از آن بیمه شدن در برابر سقیفه است که اگر به آن برسیم دیگر تا ظهور راهی نداریم. 📍 جهاد فاطمی جنگ نرم ، گفتگو ، کنترل و به دست گرفتن اذهان و تبلیغ برای تغییر افکار عمومی است؛ کار حضرت زهرا سلام الله علیها مقابله در میدانی بود که در آن دشمن ذهن و افکار عمومی را در اختیار خود گرفته بود. در جنگ سخت عده خیلی مهم است اما جنگ نرم اینگونه نیست، در فضای جنگ نرم حرف اول را اعتبار ، وجهه و پایگاه اجتماعی می زند. اولین جهاد حضرت زهرا سلام الله علیها این است که از وجهه بی مثال خود در عالم اسلام خرج می‌کنند. وجهه حضرت زهرا سلام الله علیها به گونه ایست که ابن ابی الحدید می‌گوید امیرالمومنین علیه السلام در هنگام زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها دارای وجهه بود که بعد حضرت زهرا سلام الله علیها دیگر وجهه ای بین مردم نداشت.. در اوج صدمات و آزارها چیزی که حضرت زهرا سلام الله علیها را راضی می کند این است که امام اش از او راضی است. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1060@Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
Sedayeman Dar Biayad.mp3
16.08M
🔈 چرا صدایمان در نمی آید؟! 🔊 تحلیلی قرآنی از شرایط فعلی کشور 🔊 📅97/05/16 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 خلاصه جلسات/قسمت دوم 📌 فرق انسان با بصیرت و بی بصیرت این است که فرد با بصیرت نقشه راه را تشخیص میدهد. کسی که بصیر است اگر ببیند نقشه راه این است که حرف بزند سکوت نمی کند. در مدینه نقشه جنگ نرم دشمن این بود که امیرالمومنین حرف بزنند و سخن گفتن حضرت زهرا سلام الله علیها در نقشه آنها نبود. حضرت زهرا سلام الله علیها بازی آنها را به هم ریختند. امیر المومنین در برابر خلفا سکوت کرد در حالی که حضرت زهرا سلام الله علیها حرف زدند. همانگونه که در مورد سامری حضرت موسی علیه السلام حرف زد اما هارون علیه السلام سکوت کرد. در مورد این سوال که رهبری چرا سکوت می‌کنند نیز این پاسخ وجود دارد که اولا ایشان در خلوت تذکرات شدید اللحن می دهند. ثانیا در مورد ایشان هم همین مورد وجود دارد که برای مقابله با نقشه های دشمن گاهی باید در معرض عموم سکوت کرد. ❓ چگونه باید فهمید کجا باید حرف بزنیم و کجا باید سکوت کنیم ؟ ابتدا باید سعی کرد تا نقشه را فهمید و شناخت و در برابر آن مقابله یا سکوت کرد. ملاک سکوت و حرف زدن خلاف خواسته هوای نفس عمل کردن است. امام جواد علیه السلام می فرمایند کسی که حرف هوای نفس را گوش دهد دشمن را به نتیجه رسانده است. یکی از کارهایی که حضرت زهرا سلام الله علیها سعی به انجام آن داشتند صحبت کردن و موضع گرفتنِ همه بود و این را از عوام و خواص خواستند. در خطبه فدکیه از عموم و در رفتن به خانه مهاجرین و انصار خواستند. 📛 چرا باطل از حق جذاب تر است؟ زیرا باطل مجازی است و شرایط و محدودیت در آن وجود ندارد لیکن حق بنا بر واقعیت است و دارای محدودیت است. حق نیازمند مراقبت هایی است. برای حق باید برهان آورد و با عقل ، افراد را مجاب کرد و حقایق را برای آنها تبیین کرد. ولی مدل کار در باطل به شور آوردن افراد است و نیازی به تبیین ندارد. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1061@Aminikhaah
💠 یکی از زیباترین تعابیر درباره کسانی که هنگامه "عمل" ، "حرف" میزنند و زمانه محنت دیگران ، بی غم اند اصطلاح پر معنا و شگفت انگیز "حیوانِ ناطق" است. ✅ @Aminikhaah
💠 گام دوم ، پرش با "توفیق" ها 🔶 جاده خرمشهر ـ اهواز را شبانه آمدیم. نیمه شب بود که وارد اهواز شدیم. زمین را آب گرفته بود. در میان آب می رفتیم که ماشین در چاله ای عمیق افتاد و لاستیک ترکید. سنگ تیزی در آن فرو رفته بود. کنار جاده ایستادیم. زاپاس هم قابل استفاده نبود. ساعت ، حدود سه بود. کم کم داشتیم بی چاره می شدیم. پراید سفیدی کنارمان ایستاد. جوان رعنایی پشت فرمان بود. گفت: از من چه کاری می آید؟ خواستیم زحمتش ندهیم. اصرار کرد. پیش از آنکه توضیح دهیم دقیقا چه شده گفت: امشب می رویم منزل ما! همراهش به جستجوی لاستیک فروشی رفتیم. چیزی دستگیرمان نشد. در راه با منزل تماس گرفت تا آماده میهمان شوند. سه نفر بودیم. با اصرار و تلاش ، ما و ماشین را به منزل رساند. "توفیق پور عبیات" فرزند رزمنده ای بود که کنار شهید چمران جنگیده بود. حالا از بد روزگار ، یادمان شهید چمران در دهلاویه بخشی از ده هکتار زمینش را تصرف کرده بود. پدر توفیق در منزل استیجاری اش در پایین شهر اهواز پذیرایی گرمی کرد. صبحانه مفصلی داد. با الحاح و اصرار ، سرشیر گاومیش را تعارف می زد. در میانه پذیرایی درد و دلی از نهادهای حکومتی داشت. از زمین تصرف شده و حکم دادگاه به نفعش می گفت. از نتیجه نبخشیدن حکم دادگاه برای رسیدن به حقش می گفت. انقلابی بود و به انقلاب افتخار می کرد. نمی دانستند از کربلا بر می گردیم. وقتی فهمیدند ، محبتشان مضاعف شد. منزلش امکانات چندانی نداشت ؛ ولی دارالضیافه زائران راهیان نور و عتبات عالیات بود. دستشان به ظاهر تنگ و بسته بود؛ ولی دست بسیاری را گرفته بودند. توفیق صبح تا ظهرش را برای ما گذاشت تا ماشین را حاضر یراق کنیم. دعوت ناهارشان را با زحمت از سر باز کردیم. در مسیر ، تماس گرفتند و باز وضع و حالمان را پرسیدند. جدای از مهربانی ، خونگرمی و دست و دل بازی خانواده "پور عبیات" که ناشناسانی را نیمه شب از نیمه راه به منزل آوردند ، شور و حرارت این جماعت مثال زدنی است. سیل و گرانی ، بنیان سوز است؛ ولی با "توفیق" ها می توان از چاله های پر تیغ پرید. گام دوم ، پرشگاه جوانان دلسوز و دلگرم کننده ای چون توفیق است. سال ۹۸ ، سال فرصت هاست؛ نمونه اش همین سیلاب ها. لیبرال های نفتخوار و مفتخوار ، در آستانه فروپاشی اند. سیلاب مشکلات ، جای آنکه مردم را ببرد ، مسئولان زهوار در رفته را می برد. زمانه و زمینه ، جولانگاه جوانانی چون توفیق است. به توفیق الهی ، توفیق ها از رستنگاه سر برآورده اند و نهال رویش های انقلاب ، با گرمای یک تموز دیگر تنومند می شود و شانه به آشیانه خواهد داد. ✅ @Aminikhaah
💠 شبکه "من و تو" برنامه ای را پخش کرده که در آن گفته می شود: 🔶 از سعدی خوشم نمی آید. سعدی آخوندی بوده که شعر گفته. 🔷 فارغ از لجن پراکنی و نفرت گسترانی این سخن که نفرت از یک طایفه تا بدانجا می رسد که استاد سخن سعدی شیرازی هم از چنگال این گرگها در امان نمی ماند ، این گفته ، بیش از آنکه ذم سعدی باشد ، مدح روحانیت به حساب می آید. کسانی که اندک بودجه حوزه علمیه را چماق می کنند و می پرسند کارآیی حوزه ها چیست ، پاسخشان را از این کلام می یابند. حوزه های علمیه که در قیاس با نهادهای علمی ـ آموزشی کشور سهم بسیار اندکی از بودجه دارند ، "سعدی" پرورش می دهند. ای کاش شبکه من و تو ، همین سبک گفتاری را درباره سایر مفاخر نیز به کار ببرد. مثلا بگوید: ابن سینا آخوندی بوده که طبابت می کرده. ملاصدرا آخوندی بوده که تفلسف داشته. خواجه نصیر آخوندی بوده که نجوم می دانسته. شیخ بهاء آخوندی بوده که هندسه و حساب را قورت داده بوده. ابو ریحان بیرونی آخوندی بوده که تقویم می دانسته و تاریخ می نگاشته. سرمایه های اسلام ، دو دسته اند: عالمان گمنام ، دشمنان نادان. که دشمنان نادان ، با حماقت و حماریت ، ناخواسته عالمان گمنام را می شناسانند. ✅ @Aminikhaah