eitaa logo
Aminikhaah_Media🇵🇸
61.9هزار دنبال‌کننده
220 عکس
169 ویدیو
164 فایل
The #Aminikhaah_media Official Channel. کانال رسمی @aminikhaah نشر آثار صوتی دروس #حوزوی دروس #دانشگاهی سلسله #منابر کلاس های تخصصی متن سخنرانی ها و کلاس ها تبلیغ و تبادل نداریم🚫 ارتباط: توجه : کانال توسط ادمین اداره می‌شود @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 🔴 (کربلا دروازه ای برای برون رفت از افسردگی) 🔷 جلسات دهم و یازدهم / پایانی 📍وقتی برای رسیدن به مادیات رقابت شکل گرفت، همراهش افسردگی و غم را نیز می آورد، زیرا اگر شخص به آن چیزی که می خواهد نرسد همیشه ناراحت این است که چرا نرسیده و یا اگر به آن چیزی که آرزو دارد دست پیدا کند، استرس آن را دارد که چطور حفظش کند و یا افزایشش بدهد؛ رقابت در مسائل دنیایی و غیر الهی عاقبتی جز پژمردگی و دلمردگی نخواهد داشت. 👈یکی دیگر از مسائلی که می تواند در برطرف شدن افسردگی نقش بسیار موثری داشته باشد، " نوع نگاه انسان به مرگ " است، اگر انسان به این نکته توجه داشته باشد که سرانجام فقیر و غنی یک جاست و فقط اعمال انسان است که با او خواهد ماند ، می تواند به راحتی از اشتباهات دیگران گذشت کند و دیگر مال دنیا و رقابت بر سر مسائل فانی برای او بی ارزش خواهد بود لذا افسردگی ها و غم های منفی از او دور شده و با آسایش بیشتری زندگی خواهد کرد. 🚩امام حسین ع در وسط معرکه جنگ خطاب به اصحاب خود می فرمودند که مرگ چیزی جز پلی نیست! صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَة (کافی، ج2، ص226) ❌از دیگر عوامل افسردگی، مقایسه زندگی خود با دیگران است ، که از مشاهده دارایی های آن ها شروع می شود، شیطان نقاط ضعف خودمان و نقاط قوت زندگی دیگران را پیش چشم می آورد که در نتیجه به حسادت ها ، چشم و هم چشمی ها و افسردگی ها می انجامد، در زمانه ما بیشتر این چشم و هم چشمی ها و مانور های ثروت و زیبایی که باعث ایجاد رقابت منفی در این زمینه ها می شود، به صورت مدرن و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مثل instagram و.. شکل می گیرد. 💰قارون در قرآن نماد اشرافیت و مانور ثروت و دارایی است، در سوره مبارکه قصص آیات82تا76 به ذکر داستان او می پردازد، که عوام جامعه چطور حسرت زندگی و داشته های او را می خوردند: فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ قالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا يا لَيْتَ لَنا مِثْلَ ما أُوتِيَ قارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيم ؛ و در نهایت قارون به خاطر سرپیچی از فرمان پیامبر خدا به همراه ثروت و دارایی های خود به دل زمین فرو رفت! فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ الْأَرْضَ فَما كانَ لَهُ مِنْ فِئَةٍ يَنْصُرُونَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ ما كانَ مِنَ المُنْتَصِرِين . 🔶همچنین خدای متعال خطاب به پیامبر اسلام ص نیز می فرماید: که چشمانت را به آنچه دیگران دارند نیفکن: لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِم (حجر/88 ، طه/131 ) 🚨راه درمان برای این عامل افسردگی ، "فرار از مقایسه" کردن به وسیله "کنترل چشم" است، که منشا بسیاری از غم های منفی در زندگی ماست، که در لسان روایات نیز فراوان از آن برحذر داشته شده ایم، امام صادق ع ضمن روایتی طولانی می فرمایند: إِيَّاكُمْ أَنْ تَمُدُّوا أَطْرَافَكُمْ إِلَى مَا فِي أَيْدِي أَبْنَاءِ الدُّنْيَا ؛ و بپرهيزيد از چشم داشت به آن چه دنياداران دارند كه هر كه بر آن چشم دوزد اندوهش طولانی شود و خشمش فروکش نکند و نعمت خدا نزدش اندك نمايد و شكرش براى خدا كم شود، به زيردستت بنگر تا قدر نعمت خدا را بشناسى. (بحارالانوار،ج 72، ص 367) 📌در حدیث دیگری از پیامبر اسلام ص نیز نقل شده که ایشان فرمودند : هر کس به آنچه در دست دیگری است نظر افکند، غمش زیاد می شود (تفسیر قمی، ج1، ص381) ✅ @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه سوم #ملکوت_اعمال / 3 📅97/07/02 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه 🔊 جلسه سوم 📅97/07/02 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
🔵 # خط_کوفی 🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع) 🔷 جلسه نهم 📍مردم کوفه در قیاس با تمام شهر های اسلامی، جزء نخبگان محسوب شده و دارای قدرت تاثیرگذاری در جریان های مختلف سیاسی و اجتماعی آن زمان بودند، اما با توجه به ساختار درون جامعه کوفه در می یابیم ، این طور هم نبوده که همه در بزنگاه های تاریخی دارای تشخیص صحیح باشند، بلکه گاهی با تصمیمی صحیح با امیرالمومنین ع بیعت کرده و گاهی هم با تصمیمی نادرست و عافیت طلبی شان، باعث شهادت اباعبدالله می شوند! افرادی مثل شریح قاضی که جزو خواص جامعه بوده و با یک سکوت خود باعث شکست جنبش مسلم و با یک فتوا باعث شهادت امام ع می شود. 📌به عنوان مثال، اساتید دانشگاه و یا نمایندگان مجلس نسبت به عموم مردم جامعه، نخبه محسوب شده اما در میان خود، همه در یک سطح نبوده و تحت تاثیر جناح ها و مشرب های فکری متفاوت اند که همین بر تصمیم گیری های آن ها در مواقع حساس اثرگذار خواهد بود. 💡امیرالمومنین ع در ابتدای دوره 4 سال و 9 ماهه حکومت خود، خطاب به کوفیان تعاریفی از این قبیل دارند: يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ إِنَّكُمْ مِنْ أَكْرَمِ الْمُسْلِمِينَ وَ أَقْصَدِهِمْ تَقْوِيماً وَ أَعْدَلِهِمْ سُنَّةً وَ أَفْضَلِهِمْ سَهْماً فِي الْإِسْلَام ؛ اى مردم كوفه شما از گرامي ترين مسلمانان و با استقامت ترین آنان و عادلترين ايشانيد ، و برتر از آن ها هستید از نظر سهمى كه در اسلام دارید.(الارشاد، ج1، ص 249) ❌اما مدتی بعد مردم کوفه ایشان را به جایی رسانده که در وصف آن ها در خطبه 131 نهج البلاغه می فرمایند: هَيْهَاتَ أَنْ أَطْلَعَ بِكُمْ سَرَارَ الْعَدْلِ أَوْ أُقِيمَ اعْوِجَاجَ الْحَق ؛ هيهات كه با شما بتوانم تاريكى را از چهره عدالت بزدايم، و كجىهاى را كه در حق راه يافته است نمايم. (نهج البلاغه صبحی صالح، ترجمه دشتی) 👈همچنین در خطبه 121 نیز اینگونه می فرمایند: أُرِيدُ أَنْ أُدَاوِيَ بِكُمْ وَ أَنْتُمْ دَائِي كَنَاقِشِ الشَّوْكَةِ بِالشَّوْكَة مى خواهم به وسيله شما بيمارى ها را درمان كنم ولى شما درد بى درمان من شدهايد، كسى را مى مانم كه خار در پايش رفته و با خار ديگرى مى خواهد آن را بيرون كشد.(نهج البلاغه صبحی صالح،ترجمه دشتی) 🚩در واقع نخبگان کوفه دچار یک نوع "خود فرزانه پنداری" شده بودند و اینطور تصور می کردند که مصلحت را بهتر از علی ع می فهمند، به همین جهت گروهی مثل خوارج شکل گرفت که باعث تحمیل بسیاری از امور به امیرالمومنین شدند. 🚨یکی دیگر از صفات نخبگان آن است که تعاون و کار تشکیلاتی بین آن ها بسیار ضعیف است؛ امیرالمومنین ع در وصف این مردمان می فرمایند: مادام كه افكار شما پراكنده است فراوانى تعداد شما سودى ندارد( نهج البلاغه صبحی صالح (خطبه 119) ، ص 176) 🏳همچنین ایشان در وصف همکاری و فرمانبرداری یاران معاویه و مقایسه آن ها با کوفیان می فرمایند: أَيُّهَا الْقَوْمُ الشَّاهِدَةُ أَبْدَانُهُمْ، الْغَائِبَةُ عَنْهُمْ عُقُولُهُمْ، الْمُخْتَلِفَةُ أَهْوَاؤُهُمْ، الْمُبْتَلَى بِهِمْ أُمَرَاؤُهُمْ. صَاحِبُكُمْ يُطِيعُ اللَّهَ وَ أَنْتُمْ تَعْصُونَهُ، وَ صَاحِبُ أَهْلِ الشَّامِ يَعْصِي اللَّهَ وَ هُمْ يُطِيعُونَهُ. لَوَدِدْتُ وَ اللَّهِ أَنَّ مُعَاوِيَةَ صَارَفَنِي بِكُمْ صَرْفَ الدِّينَارِ بِالدِّرْهَمِ، فَأَخَذَ مِنِّي عَشَرَةَ مِنْكُمْ وَ أَعْطَانِي رَجُلًا مِنْهُمْ (خطبه 97) اى مردم كه بدنهاى شما حاضر و عقلهاى شما پنهان و افكار و آراء شما گوناگون است و زمامداران شما دچار مشكلات شمايند، رهبر شما از خدا اطاعت مىكند، شما با او مخالفت مىكنيد، امّا رهبر شاميان خداى را معصيت مىكند، از او فرمانبردارند. به خدا سوگند دوست دارم معاويه شما را با نفرات خود مانند مبادله درهم و دينار با من سودا كند، ده نفر از شما را بگيرد و يك نفر از آنها را به من بدهد! 🗡امیرالمومنین خطاب به این دسته از افراد می فرمایند: همانا میدانم که اصلاح شما جز با زور و شمشیر نیست، اما نمیخواهم با فاسد شدن خودم شما را اصلاح کنم! وَ لَقَدْ عَلِمْتُ أَنَّ الَّذِي يُصْلِحُكُمْ هُوَ السَّيْفُ وَ مَا كُنْتُ مُتَحَرِّياً صَلَاحَكُمْ بِفَسَادِ نَفْسِي (الارشاد، ج1، ص 281) 📛امام صادق ع نیز می فرمایند کسانی که روبه روی امام عصر عج نیز می ایستند به همین شکل در ابتدا برای پیروزی ایشان تلاش کرده اما وقتی نوبت به تشکیل حکومت جهانی می رسد، بر اساس غرور و تکبری که در آن ها رسوخ کرده، این توهم را خواهند داشت که صلاح حکومت را بهتر و بیشتر از امام ع تشخیص می دهند. ✅ @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه چهارم #ملکوت_اعمال / 4 📅97/07/03 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه 🔊 جلسه چهارم 📅97/07/03 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
🔵 🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع) 🔷 جلسه دهم / پایانی 🔶کلامی از امیرالمومنین در نهج البلاغه آورده شده که ریشه مخالفتها و دشمنی ها با خدا و رسول و امام را نشان می دهد، ایشان در خطبه 160 می فرمایند: وَ لَوْ لَمْ يَكُنْ فِينَا إِلَّا حُبُّنَا مَا أَبْغَضَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ تَعْظِيمُنَا مَا صَغَّرَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ لَكَفَى بِهِ شِقَاقاً لِلَّهِ وَ مُحَادَّةً عَنْ أَمْرِ اللَّه ؛ اگر نبود در ما مگر دوستى دنيايى كه خدا و رسول آنرا دشمن داشته، و بزرگ شمردن آن چیزی را كه خدا و رسول كوچك شمرده همين مقدار براى سركشى از خدا و مخالفت فرمان او بس بود. (نهج البلاغه صبحی صالح، ترجمه فیض الاسلام) 📍یکی نبودن حب و بغض ها کافی است تا یک جامعه را به دشمنی با امام و سرانجام شهادت او برساند و طی 30 سال از تعابیر بلند امیرالمومنین ع (يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ إِنَّكُمْ مِنْ أَكْرَمِ الْمُسْلِمِينَ) به آن جایی می رسد که حضرت زینب س این طور خطابشان می کند: (يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ يَا أَهْلَ الْخَتْلِ وَالْغَدْرِ وَالْخَذْلِ؛ ای مردم کوفه،‌ای مردمان حیله گر و خیانت کار) 📛باید امامی که بافته ذهن خودمان است را کنار بگذاریم و امام حقیقی را با تمام مصلحت اندیشی ها و شرایط ظاهری و.. پذیرا باشیم، مشکل امیرالمومنین ع نیز همین بود که در عرض امر ایشان، مصلحت اندیشی های متعددی مطرح می کردند و توقعات بی جا و فراوانی از ایشان داشتند. ❌در حال حضر نیز، بعضی به حکومت اسلامی اشکال وارد میکنند و مدعی می شوند که حکومت امیرالمومنین ع هیچ پناهنده سیاسی نداشته چرا در حال حاضر از حکومت اسلامی پناهنده می شوند؟! روایتی از کتاب قویّ السند "الغارات" ذکر می شود که این ادعا را رد میکند: روزی امیرالمومنین از فرار مردم به سمت معاویه پیش مالک اشتر شکایت می کنند : شَكَا عَلِيٌّ ع إِلَى الْأَشْتَرِ فِرَارَ النَّاسِ إِلَى مُعَاوِيَةَ... مالک اشتر هم در پاسخ ، عدالت امیرالمومنین و از بین بردن اختلاف طبقاتی را عامل فرار نیروها به سمت معاویه معرفی میکند، اما امیرالمومنین ع در پاسخ می فرمایند: من می ترسم که در رعایت عدالت کم کاری هم کرده باشم! 🚩امام صادق ع در زیارت اربعین، در معرفی قاتلین اباعبدالله می فرمایند: آن ها کسانی بودند که دنیا آن ها را فریفته بود (وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا) امام ع خداخواه بود اما آنان دنیا خواه و پول دوست، و همین تفاوت حب و بغض ها آن ها را تا قتل اباعبدالله پیش برد.. . ✅ @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه 🔊 جلسه پنجم 📅97/07/04 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 🔊 جلسه ششم / پایانی 📅97/07/05 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 - 🔷 جلسه شصت و هفتم 🔶 بخش اول 🔶 نکته ای را درباره حجاب در جلسه قبل مطرح کردیم که باعث شده بود برای برخی از عزیزان سوال پیش بیاید. گفتیم فضای رقابتی که در مباحث حجاب و عدم حجاب هست باعث می‌شود این هندسه از موزون بودن خودش خارج شود. بعضی ها گفتند این رقابتی که شما می گویید در مسائل علمی هم هست ، شما مگر نمی گویید که دعوت به رقابت خوب نیست ، پس این که بگوییم او پیشرفته تر است ، فلانی جلوتر از ماست ، ما عقب تریم ، پس با این حساب چون کسی که عقب می افتد دلش می شکند و خاطرش مکدر می شود ، کسی رقابتی در کسب علم نداشته باشد؟!؟ نکته ای که اینجا مطرح است این است که اول اینکه "رقابت" یک حس فطری است فطرت به طور کلی رقابت را دوست دارد. برای همین قرآن دعوت به سبقت و رقابت می کند فَاسْتَبِقُواْ الْخَيْرَاتِ (بقره:۱۴۸) «درکارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید» وَ سارِعُوا إِلي مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ (ال عمران:133) «و به سوى آمرزشى از پروردگارتان بشتابید.» ما رقابت و سبقت و مسارعه را رد نمی کنیم ، چه بسا که در روایات داریم اگر کسی در یک شهری باشد و ادعای تشیّع و ایمان هم داشته باشد، آن کسی که ادعای تشیع ما را دارد اگر دیگرانی هم باشند که از او مومن ترند , پس آن شخص که عقب مانده از شیعیان ما نیست. یعنی باید سعی کنید که سبقت بگیرید از دیگران در ایمان . یعنی بنا داری که از او جلو بیافتی یا نه؟ اگر بنای آن را نداری شیعه نیستی.. لسان این روایت لسان سبقت و رقابت است. اما رقابت نسبت به چه چیزی؟ نسبت به کمال حقیقی! ما در رسیدن به کمال حقیقی باید از یکدیگر سبقت بگیریم. حرف ما این است که رقابت در آن چیزی که من در آن نقشی ندارم و یا ، بود و نبود آن فی نفسه خیر نیست ، اصلا معنا ندارد و سبقت گرفتن در آن هم اصلا کمال نیست. مثل رقابت داشتن بر سر مال و جمال ، که یکی را به شبی برند و دیگری را به تبی! یک نفر هست که چهره اش زیبا شده ، حالا بخشی از آن ممکن است به ژن او برگردد یا به مناطق آب و هوایی او و... چیزی نیست که من در آن دخالتی داشته و تحصیلش کرده باشم بر فرض هم اگر باشد فی نفسه کمال به حساب نمی آید. یا یک کسی قدش بلندتر است ، دیگری قدش کوتاه تر ، واقعا اینها چه اهمیتی دارد؟ اصل این رقابت باطل است. شیطان و نفس ، فطرت را در یک سطح پایین مشغول می کند . فطرت ، رقابت و سبقت را دوست دارد اما فریب می خورد و در پایین ترین سطح ظواهر گیر می کند. 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 - 🔷 جلسه شصت و هفتم 🔶 بخش دوم 🔶 فطرت مشغول رقابت در سطح پایین شود دنبال این می رود که چه کسی ماشین بهتری دارد ، چه کسی صورت قشنگتری دارد ، خب که چه؟! مثالش این است ؛ یک وقت شما می گویید علی آمد ، بعد می گویید خودِعلی نیامد ، ماشین علی آمد ، بعد می گویید ، ماشین علی هم نیامد کارت بیمه ماشین علی آمد! این فاصله ای که افتاده را دقت کنید. می‌گوید ما یک انسان داریم و یک لایه دیگری از انسان که آن لایه میشود بدن انسان. بدن انسان که انسان نیست ، بدن شما که شما نیستید این بدن هر چند سال یکبار عوض می شود. مثلاً یک پیوندی(قلب ، کبد ، دست و...) میزنید پس معلوم می شود اینها ما نیستیم. بدن دوباره یک لایه دیگری به آن تعلق می گیرد ، مثل لباس او و چهره ی او ، قد و قامت او ، ماشین و محل استراحت و محل کار او. باز همان محل کار و یا خانه که در آن زندگی می کند از حیث اعتباری یک جایگاه دیگری دارد. مثلا یک نفر محل زندگی اش بالای شهر است یک نفر جایی که زندگی می کند پایین شهر است یا یک نفر کارمند است یک نفر کارگر. همه اینها اعتباری است حقیقت که ندارد. حالا این بنده خدا گول خورده است و به این افتخار می‌کند که مثلاً منزل من در بالای شهر است؟! اینها تفاخر می‌کنند به داشته هایی که اعتباری هستند. قرآن می فرماید: أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ (حدید:۲۰) «بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی و تجمّل پرستی و فخرفروشی در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است» اموال و اولاد چیزیست که ربطی به ما ندارد و تفاخر کردن به اینها بی معناست. زینت و کمال ما ایمان است حتی کمال شما علم هم نیست ، علم فی نفسه کمال نیست. چو دزدی با چراغ آید ، گزیده تر برد کالا می گویند علم چراغ است ، اما وقتی چراغ دست دزد باشد ، بهتر غارت گری می کند. قرآن به زیبایی بیان می کند: وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ(جاثیه:۲۳) «خداوند او را با وجود آگاهیش به بیراهه گذاشت» یعنی خداوند با علمی که او داشت ، او را به جهنم برد! پس معلوم می شود آنی که انسان را به بهشت می برد علم نیست. استاد ما می فرمود که در جهنم عالِم زیاد پیدا می شود اما عاقل پیدا نمی شود! هیچ عاقلی به جهنم نمیرود ولی عالِم الی ماشاالله. در سوره مبارکه اعراف میفرماید: فَمَثَلُهُ کمَثَلِ الْکلْبِ(اعراف:۱۷۶) «مثل او همچون سگ [هار] است» یعنی عالمی داریم که چهره برزخی آن چون سگ است. بدترین تعابیر قرآن در ارتباط با علما مطرح شده است؛ کَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً (جمعه:۵) «مثل آنها مانند الاغیست که کتابها بر پشت حمل کند» عالِم است ، علم دارد استدلال های زیادی می کند اما دلش کجاست که قرآن او را به دراز گوش تعبیر می کند؟ پس چه علمی است که به درد میخورد ؟ علم مفید و مضر ربطی به این ندارد که چه کسی در دانشگاه درس خوانده یا چه کسی در حوزه؟ علم مفید علمی است که آن علم بشود فصل مُقوّم شما. این تعبیر فلسفی است یک وقت چیزی برای شما ملکه می شود و یک وقت می شود فصل مُقوّم ، یعنی می شود بخشی از وجود شما. وقتی بخشی از هویت و ذات شما شد تا ابد با شما خواهد بود این همان علم مفید است. علم مفید فراموشی و رها کردن ندارد تا ابد با شماست. همراه شما در برزخ و قیامت حضور دارد. حالا سوال ما این است که مشخصا کدام یک از علوم دانشگاه این‌طور است ؟ و یا کدام یک از علوم حوزوی این‌طور است؟ هیچکدام ... فرقی میان حوزه و دانشگاه نیست ، چرا که علم حقیقی ، توحید است! آن هم توحید حقیقی نه توحید مفهومی چون توحید مفهومی هم هیچ خاصیتی ندارد. توحید حقیقی آن علمی است که بخشی از قلب و وجود انسان شده باشد. 🔔 @Aminikhaah_Media