eitaa logo
Aminikhaah_Media
75.5هزار دنبال‌کننده
291 عکس
212 ویدیو
165 فایل
The #Aminikhaah_media Official Channel. کانال رسمی @aminikhaah نشر آثار صوتی دروس #حوزوی دروس #دانشگاهی سلسله #منابر کلاس های تخصصی متن سخنرانی ها و کلاس ها تبلیغ و تبادل نداریم🚫 ارتباط: توجه : کانال توسط ادمین اداره می‌شود @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پرديس انديشه 12.mp3
22.05M
🔈 #پردیس_اندیشه 🔊 #تحلیل_مغالطه / 12 📅97/11/17 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه ششم 🔷 بخش سیزدهم 🔶ممکن است یک نفر مبلغ بوده باشد میان پنج نفر و یکی دیگر مبلغ بوده باشد میان پنج میلیون نفر، عمل این دو نفر را با چه می سنجند؟ براساس هوای نفسی که داشته است، می سنجند. انقلاب محصول کار پنج نفری است که از روی هوای نفس کار نمی کنند، نه پنج میلیون نفری که از روی هوای نفس کار می کنند. نهج البلاغه یک اثر هنری است. چرا امیرالمومنین این قدر هنری سخنرانی می کرده اند؟ برای اینکه برایشان مهم بوده است که مخاطبان جذب شوند. این یعنی حضرت می خواستند همه را نگه دارند و جذب کنند، اما نه برای خودشان بلکه برای خدا. مثالش در عصر ما شهید آوینی بود، آوینی الآن آوینی است؛ یک زمانی در جلسات به ایشان توهین می کردند و از جلسه بیرون می کردند. شخصیتی بود که هنرش را خرج کرد، بی احترامی هم می شد. باید مایه بگذاری، تبلیغات کنی، آدم جذب کنی، جذاب باشی ولی نه برای خودت. درمورد ریا روایت زیاد داریم، مثلا این که کسی ریا انجام بدهد، خدا عملش را نمی پذیرد، عملش بالا نمی رود و..،یا می گویند که عملت را برای هر کسی که انجام دادی، نتیجه اش را از همان بگیر. روایت داریم که فرموده اند اگر کسی قرآن خواند، برای اینکه بگویند او قاری است( نه اینکه عجب قاری است)، این کار ریا است و این شخص جهنمی است. روایت هایی هم داریم که دعوت به ریا کرده اند:از امام صادق ع سوال کرد که کسی نمازش را خیلی زیبا قرائت می کند. او می خواهد که دیگران او را ببینند و جذب نماز شوند. حضرت فرمودند: َ لَيْسَ هُوَ مِنَ الرِّيَاء (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج69، ص: 301) ، این ریا نیست. عَنْ عُبَيْدٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الرَّجُلُ يَدْخُلُ فِي الصَّلَاةِ فَيُجَوِّدُ صَلَاتَهُ وَ يُحَسِّنُهَا رَجَاءَ أَنْ يَسْتَجِرَّ بَعْضَ مَنْ يَرَاهُ إِلَى هَوَاهُ قَالَ لَيْسَ هَذَا مِنَ الرِّيَاءِ. (وسائل الشیعه، ج1، ص76) در این موقعیت هاست که کار سخت میشود؛ آدم با خود می گوید من که حرامی مرتکب نشدم و کارم یا مستحب بوده یا واجب، درصورتی که باطل بوده است و نور و باطن ندارد. زراره می گوید که به امام صادق ع عرض کردم: یک کسی کار خیری انجام میدهد و فرد دیگری او را می بیند. این کسی که کار خوب انجام میداد، خوشحال بود از اینکه او کارش را دید، این ریا بود یا نه؟ حضرت فرمودند: لا باس، اشکال ندارد. عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الرَّجُلِ يَعْمَلُ الشَّيْءَ مِنَ الْخَيْرِ فَيَرَاهُ إِنْسَانٌ فَيَسُرُّهُ ذَلِكَ فَقَالَ لَا بَأْسَ مَا مِنْ أَحَدٍ إِلَّا وَ هُوَ يُحِبُّ أَنْ يَظْهَرَ لَهُ فِي النَّاسِ الْخَيْرُ إِذَا لَمْ يَكُنْ صَنَعَ ذَلِكَ لِذَلِكَ (كافي ، ج2 ، ص297) همه دوست دارند که مردم آنها را به عنوان خیر و خیر رسان بشناسند؛ باید اینطور باشد. به شرطی که کار را برای این (نتیجه) انجام ندهد. این نتیجه را بخواهد ولی در این سطح از نتیجه نماند. بعد وقتی سطح بالایی از نتیجه را که خداست بخواهد، این سطح پایین از نتیجه اگر حاصل نشد، برای او مهم نیست، یعنی برایش فرقی نمی کند که بقیه کار او را بفهمند. آقا زاده حاج آقای بهجت می فرمود، یک روزی یک عکسی روی میز حاج آقا (آیت الله العظمی بهجت) بود، دیدم این عکس را تکه تکه کردند؛ اول فکر کردم که کار بچه ها بوده است، بعد دقیق تر که نگاه کردم فهمیدم که هر جا القاب آیت الله العظمی و غیره داشته را پاره کردند، بعد فهمیدم که کار خود حاج آقا بوده!! به نظر شما آیت الله بهجت نمی دانست که ما اگر این کار ایشان را بفهمیم، مجذوب و شیفته ایشان می شویم؟ امام ره نمی دانستند که اگر اینقدر خالص باشند مردم عاشق ایشان می شوند؟ بعد پس از رحلت ایشان پنج میلیون تشییع کننده پیدا می شوند؟ چرا این بزرگان اینطور کار های جذب کننده را انجام میدادند؟ 🔔 @Aminikhaah_Media
حوصله 02.mp3
6.33M
🔈 #در_جستجوی_حوصله 📢 جلسه دوم #فاطمیه97 📅97/11/17 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
فاطمه و افکار عمومي 02.mp3
13.51M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی 📢 جلسه دوم #فاطمیه97 📅97/11/17 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه ششم 🔷 بخش چهاردهم l پایانی 🔶چرا امام حسین ع طوری با برنامه ریزی در ماجرای کربلا، حرکت کردند و فرمودند 《انا قتیل العبرات》، یعنی من کشته می شوم تا بر من گریه کنند؟ چرا؟ مگر این کار برای خدا نبود؟ بله بود ولی ما نمی فهمیم که می شود همه چیز را بخواهی برای خدا. بالاخره امام حسین ع برای چه کشته شدند؟ برای خدا، برای اشک یا برای از بین بردن ظلم؟ امام حسین ع فرمودند که بعد از من به شیعیانم سفارش کن و بگو 《 شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی》 (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید.) یعنی بگو هرجا آب خوردند مرا یاد کنند؛ چرا برای امام حسین ع این قضیه مهم بوده؟ امام حسین این کلام را میفرمایند، اما حضرت خودشان در وسط ماجرا دیده نمی شوند، یعنی کار را فقط برای خدا انجام میدهند. محمد بن مسلم از امام صادق سوال کرد، گفت وقتی آقا امام حسین کشته شدند، خدا به ایشان چه چیز عطا کرد؟ حضرت فرمودند: همانا خداوند در عوض کشته شدن امام حسین علیه‌السلام چهار خصلت به ایشان عطا کرد: 1ـ شفا را در تربت او 2ـ اجابت دعا را زیر گنبد او 3ـ امامان را از ذریه او قرار داد 4ـ و اینکه روزهای زائران او از عمر آنها حساب نمی‌‌شود. 《أَنَّ اللَّهَ عَوَّضَ الْحُسَیْنَ ع مِنْ قَتْلِهِ أَرْبَعَ خِصَالٍ جَعَلَ الشِّفَاءَ فِی تُرْبَتِهِ وَ إِجَابَةَ الدُّعَاءِ تَحْتَ قُبَّتِهِ وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ ذُرِّیَّتِهِ وَ أَنْ لَا تُعَدَّ أَیَّامُ زَائِرِیهِ مِنْ أَعْمَارِهِمْ» (وسائل الشیعه، ج14، ص 537) خب مگر امام حسین برای خدا به شهادت نرسیدند؟ بعضی فکر می کنند که در عوض کاری که انجام دادی، نباید از خدا چیزی را تاجرانه بخواهی؛ بله تاجرانه نخواه ولی عاشقانه بخواه. امام حسین ع در حالیکه تکلیف گرا هستند، چقدر نتیجه گرا هستند و از چه سوژه هایی نمی گذرند. در روایتی دیگر، محمد بن مسلم ازامام صادق ع میپرسد: این جلال و عظمت به واسطه امام حسین داده می شود، به خود امام حسین چه دادند؟ حضرت فرمودند: امام حسین در بهشت به منزلت و درجه پیامبر ص ملحق شد. سپس حضرت این آیه را تلاوت کردند: «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُم بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ » ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ [ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻰ ] ﺩﺭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻠﺤﻖ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺍﺯ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﻛﺎﻫﻴﻢ؛ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ .(طور/21) هَذَا الْجَلَالُ يُنَالُ بِالْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فَمَا لَهُ فِي نَفْسِهِ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) أَلْحَقَهُ بِالنَّبِيِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَكَانَ مَعَهُ فِي دَرَجَتِهِ وَ مَنْزِلَتِهِ، ثُمَّ تَلَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ «وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُم وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ» (الأمالي (للطوسي) ؛ ص317) 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 - 🔷جلسه اول - / 1 🔶بخش اول 🔶در ادامه ی سلسله سخنرانی «مهندسی خلقت» بحث جدیدی را آغاز می کنیم تحت عنوان «نظام تقدیم». در مبحث قبل که با عنوان «نظام تسخیر» بیان شد غالب بحث مربوط به بُعد دنیوی و عالَم ماده بود و اینکه چگونه دنیا را آباد کنیم و در زمان حضرت ولی عصر (عج) شرایط و مناسبات حاکم بر عالَم به چه نحو خواهد بود. [تقریبا در ۱۵۰ جلسه در این باب صحبت کردیم و کلیّت امر مطرح شد]. در نظام تقدیم ، به جای دنیا به ملکوت می پردازیم. هدف این است که مناسبات و اقتضائات حاکم بر عالَم ملکوت را کشف کنیم. شاید برایتان سوال باشد که دلیل انتخاب واژه ی «نظام تقدیم» برای این سری از مباحث چیست؟ شاه کلیدی که بر کل این دنیا و خلقت حاکم است چیزی نیست به جز "عمل" که ما معمولا با تعبیر " عمل صالح" آن را بیان می کنیم. این عمل ، کل عالَم را تحت تاثیر قرار می دهد. عمل نه تنها بر روی ملکوت ، بلکه بر عالم ماده نیز اثر دارد. این بحث بسیار زیبا و شگفت زده است. یک تصور اشتباهی که ما داریم و قرآن آن را بر طرف می کند این است که به تصور ما عملی که انجام دادیم در پشت سر ما قرار می گیرد یا به قولی در گذشته می ماند و ما آن را رد می کنیم. بیست سال پیش دروغ گفتیم. سی سال پیش روی کسی دست بلند کردیم. هفته پیش به کسی طعنه زدیم. وقتی به یادش می افتیم ، می گوییم یک چیزی بود تمام شد و رفت. قرآن می گوید چیزی تمام نشده است: ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ(آل عمران:۱۸۲) «این عذاب به خاطر کارهایی است که به دست خود پیش فرستادید، و خدا هرگز در حق بندگان ستم نخواهد کرد». "قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ " یعنی شما عمل را تقدیم می کنید ، منظور این است که عمل را پشت سر نمی اندازید بلکه عمل را جلو می اندازید. نظام تقدیم به این معناست که ما اعمال را جلو می اندازیم برای همین بعدا در قیامت آن را می بینیم. هیچ عملی ازبین نمی رود. همه ی اعمال همین الان با من و شما هستند. نمازی که روز قبل خواندید این نماز الان با شما هست. اگر خدا نکرده عمل خلافی انجام داده آن هم همراه شماست. حتی اعمالی که انجام نداده اید هم با شماست . تعبیر "عمل" با "فعل" یک تفاوتی دارد؛ فعل؛ فقط آن کارهایی است که انسان انجام می دهد. عمل؛ به همه کارهایتان گفته می شود چه انجام داده اید چه نداده اید. به عنوان مثال اگر یک نمازی را هم فرد خواب مانده است آن نماز عملی است که او انجام نداده پس با او هست ، و این طور نیست که نماز قضا شده عمل نباشد. یعنی ترک نماز ، خودش یک عمل است. 🔔 @Aminikhaah_Media
ازدواج انساني ازدواج حيواني.mp3
20.64M
🔈 #ازدواج_انسانی_ازدواج_حیوانی 📢 مروری بر شاخص های انسانی در ازدواج 📅97/11/17 #اردوی_دانشجویی #دانشگاه_صنعتی_ارومیه #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
حوصله 03.mp3
7.36M
🔈 #در_جستجوی_حوصله 📢 جلسه سوم #فاطمیه97 📅97/11/18 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
فاطمه و افکار عمومي 03.mp3
16.43M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی 📢 جلسه سوم #فاطمیه97 📅97/11/18 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
حوصله 04.mp3
8.78M
🔈 #در_جستجوی_حوصله 📢 جلسه چهارم #فاطمیه97 📅97/11/19 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
فاطمه و افکار عمومي 04.mp3
12.49M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی 📢 جلسه چهارم #فاطمیه97 📅97/11/19 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
سندروم ملامت ترسي.mp3
13.83M
🔈 #سندروم_ملامت_ترسی 📢 تحلیلی روانشناختی از علل غربت حضرت زهرا س #فاطمیه97 📅97/11/20 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media